abonnement Unibet Coolblue
pi_198071836
Beste lezers,

Ik heb afgelopen donderdag vernomen dat ik ben aangenomen voor een nieuwe functie en dat ik in de ‘loop van deze week’ een aanbod zou ontvangen.

Tot het moment van schrijven heb ik verder niks meer vernomen. Is dit normaal, een week(+) wachten op een aanbod?

Zelf denk ik eraan om aan het eind van de middag een mailtje te sturen, maar tegelijkertijd wil ik niet opdringerig overkomen.

Voor iemand een herkenbare situatie?
  donderdag 18 februari 2021 @ 11:35:57 #2
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_198071852
De beller is sneller. Heel cliché maar werkt wel. Denk niet dat dat opdringerig is maar meer betrokkenheid toont.
Aan het typen...
pi_198072200
Het is nog 'in de loop van de week' toch? Ik zou me geen zorgen maken dat je geen aanbod krijgt. Misschien wel of het aanbod goed genoeg is ;)
pi_198072211
quote:
10s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:35 schreef Ynnad_Er het volgende:
De beller is sneller. Heel cliché maar werkt wel. Denk niet dat dat opdringerig is maar meer betrokkenheid toont.
Dat is zeker waar!
pi_198072242
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:04 schreef Maverick_tfd het volgende:
Het is nog 'in de loop van de week' toch? Ik zou me geen zorgen maken dat je geen aanbod krijgt. Misschien wel of het aanbod goed genoeg is ;)
Klopt!

Ik denk anders dat ik tot morgenmiddag wacht. Ik twijfel(de) ook om even aan de bel te trekken omdat er geen specifieke dag is genoemd en de week nog niet om is.
  donderdag 18 februari 2021 @ 12:08:31 #6
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198072258
Ik snap dat het vervelend is, maar jouw contactpersoon moet dit waarschijnlijk intern aan HR doorgeven. Vervolgens moet HR een aanbod maken, wellicht nog toetsen bij een directie ofzo en daarna gaat het terug naar jouw contactpersoon. Er zitten dus nogal wat onafhankelijkheden en vertragingsmogelijkheden in.
pi_198072355
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:08 schreef Zwansen het volgende:
Ik snap dat het vervelend is, maar jouw contactpersoon moet dit waarschijnlijk intern aan HR doorgeven. Vervolgens moet HR een aanbod maken, wellicht nog toetsen bij een directie ofzo en daarna gaat het terug naar jouw contactpersoon. Er zitten dus nogal wat onafhankelijkheden en vertragingsmogelijkheden in.
pi_198072396
Oh, ik heb ook wel eens meegemaakt dat HR gewoon iets anders was gaan doen. De betreffende 'aangenomene' heeft toen maar een andere baan gezocht, en onze afdeling maar wachten op 'de nieuwe' :D.

Je bent al aangenomen, zo raar is het niet om al wel iets verwacht te hebben, ze vinden je heus niet opdringerig en zo wel dan leren ze er maar mee leven. Bel gewoon even en informeer er naar. Niet zo bang joh.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198072400
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:08 schreef Zwansen het volgende:
Ik snap dat het vervelend is, maar jouw contactpersoon moet dit waarschijnlijk intern aan HR doorgeven. Vervolgens moet HR een aanbod maken, wellicht nog toetsen bij een directie ofzo en daarna gaat het terug naar jouw contactpersoon. Er zitten dus nogal wat onafhankelijkheden en vertragingsmogelijkheden in.
Bedankt voor de reactie! Dit zal dan uiteraard het geval zijn, betreft in deze semi-overheid.
  donderdag 18 februari 2021 @ 12:27:09 #10
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_198072551
Maandag ochtend 9:00 bellen, als je dan nog niks gehoord hebt.

Niet mailen ... zo onpersoonlijk, zeker in dit geval.
Dum de dum
pi_198072651
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:07 schreef flikss11 het volgende:

[..]

Klopt!

Ik denk anders dat ik tot morgenmiddag wacht. Ik twijfel(de) ook om even aan de bel te trekken omdat er geen specifieke dag is genoemd en de week nog niet om is.
Ik zou morgenochtend even bellen. Dan heeft jouw contactpersoon nog een dag om HR even achter de broek te zitten. Vrijdagmiddag kan er vaak niks meer gedaan worden en gaat het vanzelf weer na het weekend worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_198072662
Hoe kan je zijn aangenomen zonder dat je het aanbod kent? Of heb je die geaccepteerd?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198072718
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:34 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik zou morgenochtend even bellen. Dan heeft jouw contactpersoon nog een dag om HR even achter de broek te zitten. Vrijdagmiddag kan er vaak niks meer gedaan worden en gaat het vanzelf weer na het weekend worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neem ik mee! Inderdaad zijn met het thuiswerken de lijnen vaak langer dan ze soms al zijn.
pi_198072746
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoe kan je zijn aangenomen zonder dat je het aanbod kent? Of heb je die geaccepteerd?
Scherp! Hetgeen ik hoorde was min of meer:

‘Wij willen met jou verder, wat ons betreft ben je aangenomen en krijg je in de loop van de week een aanbod’.
  donderdag 18 februari 2021 @ 13:06:39 #15
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_198073179
‘Wij willen met jou verder, wat ons betreft ben je aangenomen en krijg je in de loop van de week een aanbod, we waren van plan om je twee euro per uur te betalen...’.
Tot nooit .......
pi_198073333
Ik zou wel direct bellen. Een week voordat er een aanbod komt is erg lang.
pi_198073370
Aangenomen zijn zonder dat je de voorwaarden hebt gezien?
Wel beetje onderhandelen he!
pi_198073522
Zojuist gebeld, contactpersoon is er niet. Doorgeschakeld naar collega, die niet veel kon loslaten. Morgen is contactpersoon er weer. Vind dit een beetje een ‘aparte’ gang van zaken of het ligt aan mij.
pi_198073593
Geen lekkere start nee. Ik zou zelf voorzichtig een oog open houden naar wat anders.
Dat zou ik sowieso doen zolang er geen conceert aanbod ligt.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2021 13:31:53 ]
pi_198073607
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:27 schreef flikss11 het volgende:
Zojuist gebeld, contactpersoon is er niet. Doorgeschakeld naar collega, die niet veel kon loslaten. Morgen is contactpersoon er weer. Vind dit een beetje een ‘aparte’ gang van zaken of het ligt aan mij.
Dat ligt aan of je als professor aan de Universiteit of dat je bij een Friteuse-Distributiecentrum aan de slag gaat.
pi_198073644
quote:
80s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:31 schreef F.Sinatra het volgende:
Geen lekkere start nee. Ik zou zelf voorzichtig een oog open houden naar wat anders.
Dat zou ik sowieso doen zolang er geen conceert aanbod ligt.
Heb nog 2 sollicitaties lopen idd!
pi_198073656
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:32 schreef Azula het volgende:

[..]

Dat ligt aan of je als professor aan de Universiteit of dat je bij een Friteuse-Distributiecentrum aan de slag gaat.

Business analist, Semi-overheid
pi_198073701
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:34 schreef flikss11 het volgende:

[..]

Business analist, Semi-overheid
Hm ja je zou verwachten dat dat op orde is maar blijkt van niet.

Morgen nog eens bellen. Heeft niets met opdringen te maken. Je bent aangenomen, je wil het regelen ipv achterover hangen. Lijkt me logisch.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 18 februari 2021 @ 14:00:02 #24
414785 sirdanilot
pi_198074043
Voor mijn huidige baan kreeg ik enkele werkdagen nadat telefonisch aangegeven was dat ze een aanbod zouden gaan doen het aanbod binnen.

Ik zou ze tot 7 werkdagen geven als je ook andere sollicitaties hebt lopen. Als je geen andere sollicitaties hebt lopen, vanwaar de haast?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_198074106
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:27 schreef flikss11 het volgende:
Zojuist gebeld, contactpersoon is er niet. Doorgeschakeld naar collega, die niet veel kon loslaten. Morgen is contactpersoon er weer. Vind dit een beetje een ‘aparte’ gang van zaken of het ligt aan mij.
HR is vrijwel altijd een hobbel :D. Als het goed is heb je enkel in het begin wat met dit soort administratief gepruts te maken. Daarna dan de ellende van het krijgen van alle autorisaties en toegang etc, en dan heb je er verder de rest van je baan bij deze werkgever niks mee van doen.

Oftewel: als je deze baan wel wil, en ze komen met een goed aanbod, laat je niet uit het veld slaan door dit soort amateuristisch geklungel, tenzij je bij HR gaat werken natuurlijk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198074247
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 14:00 schreef sirdanilot het volgende:
Voor mijn huidige baan kreeg ik enkele werkdagen nadat telefonisch aangegeven was dat ze een aanbod zouden gaan doen het aanbod binnen.

Ik zou ze tot 7 werkdagen geven als je ook andere sollicitaties hebt lopen. Als je geen andere sollicitaties hebt lopen, vanwaar de haast?
Omdat deze baan (vanuit functiebeschrijving en hetgeen mij verteld is) het beste aansluit bij kijn persoonlijke ontwikkeldoelen.

Daarnaast zit ik nu in de deta met bijbehorende perikelen.
pi_198078866
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:34 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik zou morgenochtend even bellen. Dan heeft jouw contactpersoon nog een dag om HR even achter de broek te zitten. Vrijdagmiddag kan er vaak niks meer gedaan worden en gaat het vanzelf weer na het weekend worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit.

Vrijdagmiddag gebeurt er niets meer.
"Pools are perfect for holding water"
pi_198078908
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:32 schreef Azula het volgende:

[..]

Dat ligt aan of je als professor aan de Universiteit of dat je bij een Friteuse-Distributiecentrum aan de slag gaat.

Nou ... Juist bij een universiteit zou ik er niet raar van op kijken als de contactpersoon er niet is, en een collega er niets van lijkt te weten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_198080326
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 18:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Dit.

Vrijdagmiddag gebeurt er niets meer.
Ik ga morgenochtend ook even bellen. Er bekruipt mij (wellicht ten onrechte) soms een onzeker gevoel. Er staat immers nog niks op papier
pi_198082924
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 18:34 schreef probeer het volgende:

[..]

Nou ... Juist bij een universiteit zou ik er niet raar van op kijken als de contactpersoon er niet is, en een collega er niets van lijkt te weten.
Hm ja als ex-partner van een docent, klinkt het erg herkenbaar.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 10:51:54 #31
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198091393
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 19:32 schreef flikss11 het volgende:

[..]

Ik ga morgenochtend ook even bellen. Er bekruipt mij (wellicht ten onrechte) soms een onzeker gevoel. Er staat immers nog niks op papier
en?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198092191
Zoals velen al zeiden;

Contactpersoon heeft er bij HR nog achterna gezeten. HR benadert mij vandaag of uitlerlijk maandag voor de arbeidsvoorwaarden.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:54:46 #33
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198092493
Wel bijzonder, bij andere overheidsorganisaties word je uitgenodigd voor een voorwaardengesprek. Dit heeft de indruk dat je een aanbod krijgt waar je niet over kunt praten. Keep that in mind.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_198092706
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:54 schreef monsterd. het volgende:
Wel bijzonder, bij andere overheidsorganisaties word je uitgenodigd voor een voorwaardengesprek. Dit heeft de indruk dat je een aanbod krijgt waar je niet over kunt praten. Keep that in mind.
Ik heb het enigszins verkeerd verwoord, maar ik word dus benader voor een arbeidsvoorwaardengesprek.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:37:05 #35
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198097341
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:06 schreef flikss11 het volgende:

[..]

Ik heb het enigszins verkeerd verwoord, maar ik word dus benader voor een arbeidsvoorwaardengesprek.
Oké dus je krijgt een datum te horen ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_198126392
Klagen bij de OR, gelijk!
Overigens krijg je bij de meeste fatsoenlijke functies gewoon al een conceptcontract wat nog niet ondertekent is, dan heb je gewoon de tijd om het alvast door te nemen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198127058
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 10:52 schreef raptorix het volgende:
Klagen bij de OR, gelijk!
Overigens krijg je bij de meeste fatsoenlijke functies gewoon al een conceptcontract wat nog niet ondertekent is, dan heb je gewoon de tijd om het alvast door te nemen.
Waarom klagen bij de OR?
pi_198127091
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 10:52 schreef raptorix het volgende:
Klagen bij de OR, gelijk!
Overigens krijg je bij de meeste fatsoenlijke functies gewoon al een conceptcontract wat nog niet ondertekent is, dan heb je gewoon de tijd om het alvast door te nemen.
Klagen bij de OR, omdat het een week duurt voor er een aanbod uitgeschreven is? :N

Wat mij betreft prima zoals TS het doet. Gewoon contact zoeken, en als er niets komt, aangeven dat er meer sollicitaties / keuzemogelijkheden zijn, en ze vragen er wat meer haast mee te maken zodat de kans tot overeenstemming te komen niet voorbij gaat (zonder strakke deadline als die er niet echt is, want dan zet je jezelf ook mogelijk klem).

Als TS gehoord heeft dat ze TS wel willen hebben en er een aanbod gaat komen, dan willen de mensen die de nieuwe medewerker / capaciteit 'er bij' krijgen wel, maar moet dat dus nog wel in het financiele plaatje passen. Ik zou heel benieuwd zijn wat voor aanbod daar dan uit komt (als dat niet eerder al besproken is en alleen nog niet in detail op papier staat). Want daar kan nog onderhandeling uit voortkomen, of gewoon een heel verschillend beeld van de arbeidsvoorwaarden.

Sowieso andere trajecten dus ook gewoon door laten lopen tot de handtekeningen van beide kanten staan. Kan alleen maar meer opties en meer zekerheid opleveren en kost - los van wat tijd en reizen misschien - niks.
pi_198127147
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 11:37 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Waarom klagen bij de OR?
Het was een Garp.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198127251
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 11:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het was een Garp.
Oh. Oké!
pi_198148791
Nou mensen, wordt waarschijnlijk toch weer bellen. Wederom niks vernomen.
  Redactie Frontpage maandag 22 februari 2021 @ 16:58:41 #42
38148 crew  Innisdemon
pi_198148883
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 16:52 schreef flikss11 het volgende:
Nou mensen, wordt waarschijnlijk toch weer bellen. Wederom niks vernomen.
Had je vrijdag al moeten doen. Toont weinig initiatief [x] ongeschikt
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_198149194
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 16:58 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Had je vrijdag al moeten doen. Toont weinig initiatief [x] ongeschikt
Als je een beetje terugleest, zie je dat ik afgelopen vrijdag contact heb opgenomen.
pi_198159959
Heb vanmorgen een automatische mail gekregen, waarbij mij is verzocht kopieën te verzenden van mijn diploma(s). Daarnaast ook een blanco loonbelastingsformulier en een VOG aanvraag.

Vanmorgen 2x gebeld en de voicemail ingesproken, niks meer vernomen.

Bijkomend punt is dat de maand deze week eindigt, waardoor ik nog later zou kunnen beginnen in verband met de opzegtermijn bij mijn huidige werkgever.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 12:50:04 #45
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198159976
Heel frustrerend dit. Je zou blij moeten zijn, maar dit helpt niet om de jubelstemming vast te houden lijkt me. :)
pi_198159992
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 12:50 schreef Zwansen het volgende:
Heel frustrerend dit. Je zou blij moeten zijn, maar dit helpt niet om de jubelstemming vast te houden lijkt me. :)
Nee inderdaad, daarnaast heb ik niet eerder meegemaakt dat ik bijvoorbeeld een VOG moet aanvragen voordat er een contract is getekend.
pi_198160330
Op het moment van schrijven een mail gehad.

Paar zaken die ik vreemd vind:

-De startdatum is zonder overleg bepaald
-Aan de hand van mijn laatste salarisstrook wordt mijn salaris bepaald. De functie zelf stond zelf ingekaderd in een schaal (vacature).

Zo maar even bellen.
pi_198160573
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:10 schreef flikss11 het volgende:

-Aan de hand van mijn laatste salarisstrook wordt mijn salaris bepaald. De functie zelf stond zelf ingekaderd in een schaal (vacature).

Daarom nooit je salarisstrook geven! Kan eigenlijk alleen maar in je nadeel werken.
pi_198161492
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:10 schreef flikss11 het volgende:
Op het moment van schrijven een mail gehad.

Paar zaken die ik vreemd vind:

-De startdatum is zonder overleg bepaald
-Aan de hand van mijn laatste salarisstrook wordt mijn salaris bepaald. De functie zelf stond zelf ingekaderd in een schaal (vacature).

Zo maar even bellen.
In mijn ambtenarenbaan werd ik obv mijn salarisstrook op de juiste plek in de schaal gezet (wat afgerond naar boven). Sowieso kunnen ze niet afwijken van het salarishuis, dus maak je daar niet te veel zorgen over.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198161586
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:32 schreef sigme het volgende:

[..]

In mijn ambtenarenbaan werd ik obv mijn salarisstrook op de juiste plek in de schaal gezet (wat afgerond naar boven). Sowieso kunnen ze niet afwijken van het salarishuis, dus maak je daar niet te veel zorgen over.
Dat kan. Maar het is geen must dat je nieuwe salaris het oude + een beetje wordt. Sommigen denken dat dat een regel is ofzo.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_198161592
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:21 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Daarom nooit je salarisstrook geven! Kan eigenlijk alleen maar in je nadeel werken.
Tenzij je solliciteert op een functie waarvan je weet dat die minder betaalt.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_198161907
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat kan. Maar het is geen must dat je nieuwe salaris het oude + een beetje wordt. Sommigen denken dat dat een regel is ofzo.
Klopt. En als je bij een organisatie gaat werken met een officieel functiehuis en (dus) een functie met een vaste schaal, dan gaan ze je niet een schaal te laag zetten omdat je hiervoor zo weinig verdiende.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198161961
Ik twijfel een beetje.

-De functie is inderdaad ingeschaald op een min/max salaris a.h.v. de CAO.

-Mijn huidige salaris zit onder het minimale wat ik in trede 0 zou kunnen verdienen.

-Speel ik mijzelf niet volledig uit in het onderhandelen, door het overhandigen van een salarisstrook?

Het betreft semi-overheid.
pi_198162001
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:58 schreef flikss11 het volgende:
Ik twijfel een beetje.

-De functie is inderdaad ingeschaald op een min/max salaris a.h.v. de CAO.

-Mijn huidige salaris zit onder het minimale wat ik in trede 0 zou kunnen verdienen.

-Speel ik mijzelf niet volledig uit in het onderhandelen, door het overhandigen van een salarisstrook?

Het betreft semi-overheid.
Is trede 0 je te weinig?
Is je vorige baan totaal irrelevant voor je nieuwe?
Heb je onlangs een opleiding afgerond?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198162120
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 15:00 schreef sigme het volgende:

[..]

Is trede 0 je te weinig?
Is je vorige baan totaal irrelevant voor je nieuwe?
Heb je onlangs een opleiding afgerond?
Nou niet per se te weinig. Ik ga bij deze werkgever 38 uur pweek aan de slag en ik werk nu 36uur pweek.

Tussen huidige salaris en trede 0 zit bruto ¤400 verschil.
Ik ben daarnaast bezig met een mijn scriptie voor mijn Master (DT)
pi_198162321
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 15:06 schreef flikss11 het volgende:

[..]

Nou niet per se te weinig. Ik ga bij deze werkgever 38 uur pweek aan de slag en ik werk nu 36uur pweek.

Tussen huidige salaris en trede 0 zit bruto ¤400 verschil.
Ik ben daarnaast bezig met een mijn scriptie voor mijn Master (DT)
Ok, als het niet per se te weinig is, dan is er in elk geval geen reden tot grote zorg, want ze moeten je echt niet in een lagere schaal proberen te zetten. Je salarisstrook meenemen kan dan daarvoor ook geen kwaad.

Als je hoger dan 0 beginnen wil kan je motiveren dat je vorige baan echt onder je (huidige) niveau ligt, omdat je nog in opleiding bent enzo. En reken die 36 even om naar 38, en gebruik dat als argument (ja, oude salaris lager, maar ook minder uren).

Qua onderhandeling om hoger te komen dan trede 0 zou ik als ik jou was het meest inzetten op je Master, dat je een tree of wat omhoog gaat zodra je die binnen hebt (laat dit wel even vastleggen in je dossier, net als eventuele andere toekomstafspraken).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 15:27:36 #57
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198162562
Hoeveel jaar ervaring heb je?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_198162697
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 15:27 schreef Rene het volgende:
Hoeveel jaar ervaring heb je?
Totaal 2 jaar werkervaring, binnen het nieuwe vakgebied ben ik een starter.
pi_198162747
Ik stuur de strook gewoon mee.
Zonuist 2 kenissen kunnen spreken die er ook werken.
Bij A: hogere aanvang door ervaring in hetzelfde vakgebied.

Bij B: Trede 0 vanwege niet relevante werkervaring.
  Moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 17:04:12 #60
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198164479
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 15:37 schreef flikss11 het volgende:
Ik stuur de strook gewoon mee.
Zonuist 2 kenissen kunnen spreken die er ook werken.
Bij A: hogere aanvang door ervaring in hetzelfde vakgebied.

Bij B: Trede 0 vanwege niet relevante werkervaring.
Exact die punten. Ik zou mikken op trede 2.
Ik kreeg toentertijd mijn jaren relevante werkervaring als tredes.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_198165597
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 17:04 schreef Rene het volgende:

[..]

Exact die punten. Ik zou mikken op trede 2.
Ik kreeg toentertijd mijn jaren relevante werkervaring als tredes.
Neem ik mee!

Exhter nog een ander punt voor de liefhebbers:

HR mevrouw heeft dus niet doorgekregen dat ik momenteel werkzaam ben.
Streven vanuit HR was om mij de volgende maand te laten beginnen indien wij eruit komen.

Ik heb HR mevrouw erop geattendeerd dat ik momenteel nog werk en uitaard mijn AO niet opzeg voordat ik een andere (getekende) AO heb. In maart beginnen kan dus al bij voorbaat niet.

HR kan pas aanstaande donderdag een voorwaardengesprek voeren. Vrijdag is de maand om.
Houdt dus in dat ik pas op z’n vroegst in mei zou kunnen beginnen.

Mij al al gezegd dat er een dag of 3 wordt gerekend voor het opstellen van een contract.

De ‘deadline’ om in april te beginnen loopt tot vrijdag en wordt het op deze manier erg kort dag.

HR weet nog niet of in mei starten mogelijk is.
pi_198165744
Die opzegtermijn is niet heilig hè. Als je huidige werkgever en jij het eens zijn mag je ook eerder weg.
Kwestie van vragen en overleggen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198165861
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 18:15 schreef sigme het volgende:
Die opzegtermijn is niet heilig hè. Als je huidige werkgever en jij het eens zijn mag je ook eerder weg.
Kwestie van vragen en overleggen.
Klopt, maar ik vervul nog wel een opdracht tot het einde van de volgende maand.
  Moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 18:49:12 #64
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198166485
ik kreeg toen een bevestiging per mail, een schriftelijk akkoord zeg maar, van de afdelingshoofd dat ik aangenomen werd. Drie dagen na 31 juli kreeg ik mijn contract. Begon 1 september. Je moet dat akkoord vinden. Maar het akkoord van mijn toekomstige afdelingshoofd vond ik voldoende.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_198167963
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 14:58 schreef flikss11 het volgende:
Ik twijfel een beetje.

-De functie is inderdaad ingeschaald op een min/max salaris a.h.v. de CAO.

-Mijn huidige salaris zit onder het minimale wat ik in trede 0 zou kunnen verdienen.

-Speel ik mijzelf niet volledig uit in het onderhandelen, door het overhandigen van een salarisstrook?

Het betreft semi-overheid.
Zeker.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198168045
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 19:31 schreef baskick het volgende:

[..]

Zeker.
Dat inderdaad. Ben bang dat trede 2 er dan niet meer in zit.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_198168146
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 19:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Ben bang dat trede 2 er dan niet meer in zit.
Er is geen enkele reden vanuit de werkgever dan.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198169168
Werkgever zal gewoon functiehuis volgen, dus jaren relevante werkervaring is een reden voor hogere tree dan 0; of mogelijk een hoger voorgaand salaris. Bij gebrek aan beide heeft TS gewoon weinig onderhandelingspositie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198170431
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:06 schreef sigme het volgende:
Werkgever zal gewoon functiehuis volgen, dus jaren relevante werkervaring is een reden voor hogere tree dan 0; of mogelijk een hoger voorgaand salaris. Bij gebrek aan beide heeft TS gewoon weinig onderhandelingspositie.
Och, TS heeft 2 jaar werkervaring. Het kan best dat ze dat willen waarderen met meer dan trede 0.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198170458
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:52 schreef baskick het volgende:

[..]

Och, TS heeft 2 jaar werkervaring. Het kan best dat ze dat willen waarderen met meer dan trede 0.
"Relevant" is hier relevant.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198170491
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:53 schreef sigme het volgende:

[..]

"Relevant" is hier relevant.
Ja. Relevant is niet per definitie identiek - en in mijn post is "kan...willen" relevant. Maar we zijn het niet oneens dat TS niet per definitie heel sterk staat qua onderhandelingspositie.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198170587
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 20:55 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja. Relevant is niet per definitie identiek - en in mijn post is "kan...willen" relevant. Maar we zijn het niet oneens dat TS niet per definitie heel sterk staat qua onderhandelingspositie.
Daar heb je helemaal gelijk in :Y. Het kan dat die werkgever best wat hoger wil gaan zitten.
Maar als ik zie hoe zenuwachtig TS is, en hoe weinig ervaring hij heeft, en dat hij nog studeert, dan denk ik dat hij niet een positie verovert waar men zit te schreeuwen om personeel.

Maar het kan altijd meevallen! Gezien het feit dat trede 0 acceptabel zou zijn voor TS, denk ik dat het niet gaat tegenvallen (als in: extra laag loon omdat hij z'n salarisstrook laat zien).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 24 februari 2021 @ 07:43:11 #73
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198176268
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 13:10 schreef flikss11 het volgende:
Op het moment van schrijven een mail gehad.

Paar zaken die ik vreemd vind:

-De startdatum is zonder overleg bepaald
-Aan de hand van mijn laatste salarisstrook wordt mijn salaris bepaald. De functie zelf stond zelf ingekaderd in een schaal (vacature).

Zo maar even bellen.
Je hebt jouw salarisstrook gedeeld met een potentiele nieuwe werkgever? _O-

Mijn ervaring met HR bij (semi) overheid is trouwens dat die functie vaak vervuld wordt door een parttimende vrouw (het zijn om de een of andere reden altijd vrouwen bij HR) die tig dagen per week niet werkzaam is. Dus dat kan de vertraging verklaren.
pi_198197236
Vandaag in plaats van gisteren het gesprek gehad.

Heeft positief uitgepakt! Begin op trede 2, vanwege toch relevante werkervaring. Daarnaast bij goed functioneren en master komend jaar naar schaal 4, is schriftelijk vastgelegd.

Secundair ben ik ook tevreden mee!
  Moderator donderdag 25 februari 2021 @ 14:12:32 #75
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198197386
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:01 schreef flikss11 het volgende:
Vandaag in plaats van gisteren het gesprek gehad.

Heeft positief uitgepakt! Begin op trede 2, vanwege toch relevante werkervaring. Daarnaast bij goed functioneren en master komend jaar naar schaal 4, is schriftelijk vastgelegd.

Secundair ben ik ook tevreden mee!
Heel fijn. Mooi!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_198204656
Goed gedaan, gefeliciteerd ^O^
Alius aliud dicit
pi_198204708
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:12 schreef Rene het volgende:

[..]

Heel fijn. Mooi!
Dank!
pi_198204734
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:01 schreef flikss11 het volgende:
Vandaag in plaats van gisteren het gesprek gehad.

Heeft positief uitgepakt! Begin op trede 2, vanwege toch relevante werkervaring. Daarnaast bij goed functioneren en master komend jaar naar schaal 4, is schriftelijk vastgelegd.

Secundair ben ik ook tevreden mee!
Pro-tip: leg 'goed functioneren' ook concreet vast.
pi_198214357
Toevallig bezig met eenzelfde functie binnen semi-overheid. Goede gesprekken gehad, maar laatste gesprek was alweer 2,5e week geleden. Vooral het gevoel dat ze mij aan het lijntje houden. Begint de bedrijfsnaam toevallig met de S?
pi_198215154
quote:
80s.gif Op donderdag 25 februari 2021 20:31 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Pro-tip: leg 'goed functioneren' ook concreet vast.
Voor bedrijfsleven is dat een goede tip, voor (semi-)overheid niet nodig.

Niet vanwege verregaande betrouwbaarheid iofzo hoor, maar omdat 'goed functioneren' binnen overheid al duidelijk is: alles behalve 'slecht functioneren'. En 'slecht functioneren' is alleen maar officieel slecht functioneren als dat heel duidelijk gemeld is in functioneringsgesprekken, in het dossies staat, verbetermogelijkheden zijn besproken, geprobeerd en beoordeeld. Het is niet iets wat je niet opvalt zeg maar.
En bovendien is het een pijnlijk, lastig, vervelend, moeilijk, onaangenaam en langdurig traject, dus er is vrijwel geen manager die zin heeft om het te starten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198215573
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Voor bedrijfsleven is dat een goede tip, voor (semi-)overheid niet nodig.

Niet vanwege verregaande betrouwbaarheid iofzo hoor, maar omdat 'goed functioneren' binnen overheid al duidelijk is: alles behalve 'slecht functioneren'. En 'slecht functioneren' is alleen maar officieel slecht functioneren als dat heel duidelijk gemeld is in functioneringsgesprekken, in het dossies staat, verbetermogelijkheden zijn besproken, geprobeerd en beoordeeld. Het is niet iets wat je niet opvalt zeg maar.
En bovendien is het een pijnlijk, lastig, vervelend, moeilijk, onaangenaam en langdurig traject, dus er is vrijwel geen manager die zin heeft om het te starten.
Nuttige toevoeging. Inderdaad geen ervaring met overheid.
pi_198219398
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:54 schreef jroz het volgende:
Toevallig bezig met eenzelfde functie binnen semi-overheid. Goede gesprekken gehad, maar laatste gesprek was alweer 2,5e week geleden. Vooral het gevoel dat ze mij aan het lijntje houden. Begint de bedrijfsnaam toevallig met de S?
Nee iets verder terug in het alfabet! Bij mij was dat te wijten aan de lagen die tussen HR/Management zitten.
pi_198219692
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:11 schreef flikss11 het volgende:

[..]

Nee iets verder terug in het alfabet! Bij mij was dat te wijten aan de lagen die tussen HR/Management zitten.
Oke, thanks! Vroeg het meer voor het toevallige dat we bezig waren bij hetzelfde ;). In ieder geval gefeliciteerd!
  zondag 28 februari 2021 @ 17:52:38 #84
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_198253752
Ik had ze lekker laten stikken.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_198278408
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:34 schreef jroz het volgende:

[..]

Oke, thanks! Vroeg het meer voor het toevallige dat we bezig waren bij hetzelfde ;). In ieder geval gefeliciteerd!
Inmiddels al wat mogen vernemen?
pi_198282569
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 22:55 schreef flikss11 het volgende:

[..]

Inmiddels al wat mogen vernemen?
Nope. Had wel nog wat anders lopen en ben daar aangenomen. Ga er dus niet meer achteraan en ze zoeken het maar uit ;).
pi_198285676
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 11:08 schreef jroz het volgende:

[..]

Nope. Had wel nog wat anders lopen en ben daar aangenomen. Ga er dus niet meer achteraan en ze zoeken het maar uit ;).
Gefeliciteerd!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')