abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 17 februari 2021 @ 08:47:52 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_198050209

quote:
Gordon wil de strijd aanbinden met de anonimiteit op sociale media, zegt de SBS-presentator dinsdag in een gesprek op de app Clubhouse. Hij wil dat wettelijk wordt vastgelegd dat anoniem haten en schelden via sociale media niet meer mogelijk is.

De zanger suggereerde bijvoorbeeld inlogs te koppelen aan de DigiD of het BSN-nummer van Nederlandse burgers. Hij heeft een dossier opgebouwd met alle haatberichten en dreigementen die hij de afgelopen jaren heeft ontvangen. "Ik heb zo veel shit over me heen gehad: doodsbedreigingen, discriminatie, homofobie. De maat is echt vol", aldus de 52-jarige presentator.

Met zijn dossier en een advocaat stapt Gordon op korte termijn naar de rechter. Hij wil dat de privacywetgeving wordt aangepast zodat nepaccounts niet meer gebruikt kunnen worden op sociale media. Ook wil hij de mensen die hem hebben bedreigd traceren en aanklagen.

"Ik wil ervoor zorgen dat er jurisprudentie komt waar andere collega's die gestalkt worden of van wie naaktfoto's worden verstuurd op terug kunnen vallen", zegt hij. Als de zanger de zaak wint, wil Gordon doorpakken en op Europees niveau de privacywetgeving aanpakken.

"Dit moet echt stoppen", benadrukt Gordon. "Je mag best een grote bek hebben, dat is je volste recht. Maar zorg dan dat je mans genoeg bent om te laten zien wie je bent."

Kritiek na aanschaf Franse buldog
Gordon kreeg in januari veel kritiek over zich heen vanwege de aanschaf van een Franse buldog. Met pup Toto maakte hij vervolgens een internetserie. Mensen noemden Gordon een dierenbeul en vreesden dat hij zijn hond "bij het grofvuil" zou zetten. Hierop schakelde hij zijn advocaat in.

Dierenwelzijnorganisaties riepen de zanger in onder meer het AD op te stoppen met de serie, omdat de gezondheid van het dier te lijden zou hebben onder de opnames.

https://www.nu.nl/achterk(...)hter.html?redirect=1

Ben jij het met hem eens?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_198050244
Lastig: Ben wel met hem eens dat dat anoniem gescheld. gedreig en gestalk af gelopen moet zijn.

Maar je DigD of BSN nummer er aan koppelen vind ik nog al wat

[ Bericht 1% gewijzigd door Dotteke op 17-02-2021 08:56:25 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_198050309
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:50 schreef Dotteke het volgende:
Lastig, het wel met hem eens dat dat anoniem gescheld. gedreig en gestalk af gelopen moet zijn.

Maar je DigD of BSN nummer er aan koppelen vind ik nog al wat
De eerste twee woorden zijn 'Gordon wil' in een politieke context. Lijkt mij niet lastig wat we daarmee moeten.
  woensdag 17 februari 2021 @ 08:56:13 #4
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_198050320
Hij heeft een punt. Maar koppelen aan digid etc gaat te ver.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  User die overal opduikt 2022 woensdag 17 februari 2021 @ 09:01:20 #5
186611 Haags
pi_198050371
Ik vind dat hij zich niet zo moet aanstellen en zijn schouders op moet halen voor dat soort droeftoeters.
Zonder wrijving geen glans
pi_198050402
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:56 schreef aloa het volgende:
Hij heeft een punt. Maar koppelen aan digid etc gaat te ver.
Het anoniem haatzaaien, stalken, schelden en weet ik wat meer gaat ook al tijden te ver. IRL zijn sommige dingen strafbaar, waarom zou je er op internet mee weg moeten kunnen komen? Ik ben geen Gordon-fan, maar hier heeft hij gewoon een punt.

Dat hele privacy-gebeuren is uit de hand gelopen: op internet komt het slechtste van mensen boven, omdat ze het daar in anonimiteit kunnen doen. Overigens gaar het lastig worden het te stoppen, zou een platform opeens achter DigiD/BSN in NL zijn, dan maken mensen wel via een VPN een anoniem account in het buitenland. Dat gaat dus niet helpen.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_198050415
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:01 schreef Haags het volgende:
Ik vind dat hij zich niet zo moet aanstellen en zijn schouders op moet halen voor dat soort droeftoeters.
Makkelijk gezegd. Laat me raden, je krijgt soms een mod-opmerking en dat is het?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  User die overal opduikt 2022 woensdag 17 februari 2021 @ 09:09:19 #8
186611 Haags
pi_198050451
quote:
10s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:05 schreef Pheno het volgende:

[..]

Makkelijk gezegd. Laat me raden, je krijgt soms een mod-opmerking en dat is het?
Regelmatig ja en irl ook maar dat zal me werkelijk aan mijn reet jeuken.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 17 februari 2021 @ 10:18:05 #9
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_198051351
Nou, succes ermee, Gordon.
  woensdag 17 februari 2021 @ 10:25:05 #10
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198051497
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:09 schreef Haags het volgende:

[..]

Regelmatig ja en irl ook maar dat zal me werkelijk aan mijn reet jeuken.
Totdat Gordon met z'n genotsknots je anus even gaat "jeuken" >:)
pi_198051738
pi_198051763
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:03 schreef Pheno het volgende:

[..]

Het anoniem haatzaaien, stalken, schelden en weet ik wat meer gaat ook al tijden te ver. IRL zijn sommige dingen strafbaar, waarom zou je er op internet mee weg moeten kunnen komen? Ik ben geen Gordon-fan, maar hier heeft hij gewoon een punt.

Dat hele privacy-gebeuren is uit de hand gelopen: op internet komt het slechtste van mensen boven, omdat ze het daar in anonimiteit kunnen doen. Overigens gaar het lastig worden het te stoppen, zou een platform opeens achter DigiD/BSN in NL zijn, dan maken mensen wel via een VPN een anoniem account in het buitenland. Dat gaat dus niet helpen.
Het mooie aan het internet is juist dat je er anoniem kan zijn, hoewel dat ook al steeds lastiger wordt. Als je niet tegen het internet kan, druk je maar op de uitknop.
pi_198051794
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:03 schreef Pheno het volgende:

[..]

Het anoniem haatzaaien, stalken, schelden en weet ik wat meer gaat ook al tijden te ver. IRL zijn sommige dingen strafbaar, waarom zou je er op internet mee weg moeten kunnen komen? Ik ben geen Gordon-fan, maar hier heeft hij gewoon een punt.

Dat hele privacy-gebeuren is uit de hand gelopen: op internet komt het slechtste van mensen boven, omdat ze het daar in anonimiteit kunnen doen. Overigens gaar het lastig worden het te stoppen, zou een platform opeens achter DigiD/BSN in NL zijn, dan maken mensen wel via een VPN een anoniem account in het buitenland. Dat gaat dus niet helpen.
Er zijn nog allerlei andere problemen. Want hoe maakt je bijvoorbeeld een account voor je sportvereniging? Die heeft geen digid of BSN. Over het algemeen worden die beheerd door meerdere mensen dus niemand die daar de verantwoordelijkheid voor wil nemen. Ik snap het punt van Gorden ook best, maar de uitvoerbaarheid lijkt mij afwezig.
pi_198051877
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 10:41 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Er zijn nog allerlei andere problemen. Want hoe maakt je bijvoorbeeld een account voor je sportvereniging? Die heeft geen digid of BSN. Over het algemeen worden die beheerd door meerdere mensen dus niemand die daar de verantwoordelijkheid voor wil nemen. Ik snap het punt van Gorden ook best, maar de uitvoerbaarheid lijkt mij afwezig.
Het punt van Gordon (niet Gorden) is dat hij te lang geen aandacht heeft gehad. Snap dat dan
  woensdag 17 februari 2021 @ 10:45:39 #15
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198051881
Dan kun je FOK! ook wel opdoeken.
Dit is overigens toch een kansloos voorstel.
pi_198051952
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 10:39 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Het mooie aan het internet is juist dat je er anoniem kan zijn, hoewel dat ook al steeds lastiger wordt. Als je niet tegen het internet kan, druk je maar op de uitknop.
Het internet is niet bedacht om een plek te zijn voor iedereen, eens. Maar het lijkt me raar dat cyberpesten, cyberstalken en cyberbedreigen op het internet maar goed moet worden gepraat omdat het "maar het internet" is. Dat kon je zeggen in de nineties, terwijl je in de tmf chat aan het eikelen was, maar het internet is ietsje meer dan toen :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_198053415
Voor de mensen die willen weten waar dit naar toe gaat: lees The Circle van Dave Eggers. Dat boek begint steeds meer een voorspelling te worden die langzamerhand uitkomt.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_198055955
Ben het zeker niet met Gordon eens altijd, maar hier heeft hij echt een goed punt. Het aantal mensen wat word lastiggevallen door anonieme trolls is behoorlijk hoog. En het gaat dan vaak verder dan een anonieme reactie onder de noemer "Vieze cokesnuiver, hoop dat je jezelf een hersenbloeding snuift" of zo. Maar ook daadwerkelijke acties op het adres van diegene, of doodsbedreigingen, dus ja, iemand linken aan een social media account met bepaalde gegevens, en Social Media wat harder laten optreden tegen nep accounts, ben ik zeker een voorstander van.
pi_198056718
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 14:13 schreef VloggendeChipsZak het volgende:
Ben het zeker niet met Gordon eens altijd, maar hier heeft hij echt een goed punt. Het aantal mensen wat word lastiggevallen door anonieme trolls is behoorlijk hoog. En het gaat dan vaak verder dan een anonieme reactie onder de noemer "Vieze cokesnuiver, hoop dat je jezelf een hersenbloeding snuift" of zo. Maar ook daadwerkelijke acties op het adres van diegene, of doodsbedreigingen, dus ja, iemand linken aan een social media account met bepaalde gegevens, en Social Media wat harder laten optreden tegen nep accounts, ben ik zeker een voorstander van.
projecting much?
pi_198058236
Ook Gordon

twitter
pi_198058278
Wat een vieze nicht is het toch ook hé godverdomme nu mag schelden ook al niet meer ze pakken ons alles af daar in Den Haag en maar VVD stemmen!!!1!1!!!
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:34:46 #22
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_198058306
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:47 schreef Paul het volgende:
Mensen noemden Gordon een dierenbeul en vreesden dat hij zijn hond "bij het grofvuil" zou zetten
Wat een vreselijke, traumatische ervaring. Huiveringwekkend!
pi_198058346
Ja want er zijn nog niet genoeg dataleks.


Verder moet Gordon zijn serpentenmuil houden want er is niemand die zoveel gif spuit als hijzelf.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_198058429
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 14:13 schreef VloggendeChipsZak het volgende:
Ben het zeker niet met Gordon eens altijd, maar hier heeft hij echt een goed punt. Het aantal mensen wat word lastiggevallen door anonieme trolls is behoorlijk hoog. En het gaat dan vaak verder dan een anonieme reactie onder de noemer "Vieze cokesnuiver, hoop dat je jezelf een hersenbloeding snuift" of zo. Maar ook daadwerkelijke acties op het adres van diegene, of doodsbedreigingen, dus ja, iemand linken aan een social media account met bepaalde gegevens, en Social Media wat harder laten optreden tegen nep accounts, ben ik zeker een voorstander van.
Kan je ook niet meer anoniem gaan papoeatje.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_198058856
Gewoon geen 'sociale' media gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')