abonnement Unibet Coolblue
pi_198047474
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

Laten we het anders stellen:
Stel de rechter keurt een huisuitzetting goed, de bewoner gaat in hoger beroep en in afwachting daarvan mag hij het huis blijven bewonen.
Volgens jouw logica woont hij daar tot het hoger beroep illegaal en is er sprake van een verstoring van de rechtsorde.
De bewoner moet dus worden uitgezet en mag pas na het hoger beroep weer in het huis, als deze dat beslist...

Maar je zou ook kunnen stellen dat een tijdelijke huisuitzetting ingrijpender is dan de bewoner tot het hoger beroep in de woning laten wonen.
Nee ik verwoord mezelf slecht.

De burger dient beschermd te worden tegen de staat.

Dat zorgt voor een asymmetrische interpretatie ten gunste van de burger.

Burger beschermen tegen uitzetting bij hoger beroep.

Onwettig beleid de nek omdraaien.

Ingrijpendheid van knipperlicht avondklok is naar mijn optiek heel matig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198047499
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Newsflash, de avondklok rellen zijn er omdat mensen tegen de avondklok zijn.

Als die er af stuitert en er weer op kun je die zaken vast als aanleiding nemen om weer te rellen bij de 2e lock down maar in dat optiek kan alles een aanleiding zijn.

Met angstprognoses kun je wel leuke doembeelden oprakelen maar ik vind niet dat we die serieus moeten nemen.
Kans op rellen is wel een legitieme reden om te oordelen dat opschorting van het vonnis tot het hoger beroep wenselijk is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198047517
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Newsflash, de avondklok rellen zijn er omdat mensen tegen de avondklok zijn.

Als die er af stuitert en er weer op kun je die zaken vast als aanleiding nemen om weer te rellen bij de 2e lock down maar in dat optiek kan alles een aanleiding zijn.

Met angstprognoses kun je wel leuke doembeelden oprakelen maar ik vind niet dat we die serieus moeten nemen.
Het is geen angstprognose, maar een simpele kans x effect (=risico) berekening. Iedere risico-analist kan deze maken en zou oordelen dat een jojo-effect beter voorkomen kan worden. Ik kan het dan ook alleen maar eens zijn met de huidige uitspraak. Ik vind die heel verstandig.

Dat staat overigens verder los van wat ik van de avondklok als middel vind.
pi_198047523
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:03 schreef Wantie het volgende:

[..]

Kans op rellen is wel een legitieme reden om te oordelen dat opschorting van het vonnis tot het hoger beroep wenselijk is.
Welke kans op rellen, die is niet reëel, tenminste, voor de specifieke aanleiding knipperlicht avondklok.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198047553
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:04 schreef DW457 het volgende:

[..]

Het is geen angstprognose, maar een simpele kans x effect (=risico) berekening. Iedere risico-analist kan deze maken en zou oordelen dat een jojo-effect beter voorkomen kan worden. Ik kan het dan ook alleen maar eens zijn met de huidige uitspraak. Ik vind die heel verstandig.

Dat staat overigens verder los van wat ik van de avondklok als middel vind.
Je doet net alsof er objectieve cijfers in te vullen zijn en men tot een objectieve conclusie kan komen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198047568
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee ik verwoord mezelf slecht.

De burger dient beschermd te worden tegen de staat.

Dat zorgt voor een asymmetrische interpretatie ten gunste van de burger.

Burger beschermen tegen uitzetting bij hoger beroep.

Onwettig beleid de nek omdraaien.

Ingrijpendheid van knipperlicht avondklok is naar mijn optiek heel matig.
Nee, die is vrij groot.
Hoe bijvoorbeeld moeten winkels, horeca, benzinestations etc hiermee omgaan?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198047589
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je doet net alsof er objectieve cijfers in te vullen zijn en men tot een objectieve conclusie kan komen.
Welkom in de wereld van de risico-analyse. Waar we werken met kansberekeningen.
pi_198047628
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:07 schreef DW457 het volgende:

[..]

Welkom in de wereld van de risico-analyse. Waar we werken met kansberekeningen.
Puur uit interesse, wat is jouw achtergrond in risico-analyse?
pi_198047658
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:08 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Puur uit interesse, wat is jouw achtergrond in risico-analyse?
Ik heb een bachelor in die richting en hou me er beroepsmatig mee bezig.
pi_198047729
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Welke kans op rellen, die is niet reëel, tenminste, voor de specifieke aanleiding knipperlicht avondklok.
De kans bestaat zeker dat als vandaag de avondklok er af gaat en vrijdag weer wordt ingevoerd, dat het dit weekend weer uit de hand loopt.

Je merkt nu al dat iedereen per se wil dat de uitspraak van de rechtbank bindend blijft en de avondklok verdwijnt.

Het gaat niet meer om de noodzaak van de maatregel, iedereen vindt hem onzinnig, terwijl een meerderheid van de kamer er voor was.

Terwijl het in de rechtbank alleen ging om of de juiste procedure is gevolgd en niet over de noodzaak.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198047863
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:06 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, die is vrij groot.
Hoe bijvoorbeeld moeten winkels, horeca, benzinestations etc hiermee omgaan?
.......

Dat gaat jou niks aan dat moeten zij weten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198047879
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:07 schreef DW457 het volgende:

[..]

Welkom in de wereld van de risico-analyse. Waar we werken met kansberekeningen.
Reageer nu nog even op wat ik zeg svp.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198047897
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

.......

Dat gaat jou niks aan dat moeten zij weten.
Dus je hebt geen argumenten meer.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198047908
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:13 schreef Wantie het volgende:

[..]

De kans bestaat zeker dat als vandaag de avondklok er af gaat en vrijdag weer wordt ingevoerd, dat het dit weekend weer uit de hand loopt.

Je merkt nu al dat iedereen per se wil dat de uitspraak van de rechtbank bindend blijft en de avondklok verdwijnt.

Het gaat niet meer om de noodzaak van de maatregel, iedereen vindt hem onzinnig, terwijl een meerderheid van de kamer er voor was.

Terwijl het in de rechtbank alleen ging om of de juiste procedure is gevolgd en niet over de noodzaak.
Het loopt net zo goed uit de hand als er niks gebeurt.

Men is het terecht Helemaal zat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198047923
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:20 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus je hebt geen argumenten meer.
Nee, een ondernemer bepaalt zelf zijn openingstijden. Behoudens de wet.

Geen idee waarom wie dan ook daar een plan voor zou moeten uitschrijven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198047946
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het loopt net zo goed uit de hand als er niks gebeurt.

Men is het terecht Helemaal zat.
Ja, en dan is een jojo niet handig.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198047983
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, en dan is een jojo niet handig.
Dat kan je vinden, dat vind ik een prima mening verder. Alleen hoort die niet zoveel waarde te hebben in de rechtzaal als die niet wat meer body krijgt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198048001
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Reageer nu nog even op wat ik zeg svp.
Wat wil je precies weten? Risico = kans x effect, dat is een feit. Doordat je te maken hebt met kans, zal je altijd een inschatting moeten maken. Het paradoxale hiervan is dat wanneer je een goede maatregel neemt, je nooit echt hard kan maken wat je exact hebt voorkomen, want ja: t is nooit gebeurd.
pi_198048008
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, een ondernemer bepaalt zelf zijn openingstijden. Behoudens de wet.
Door de avondklok zijn de openingstijden ingeperkt.
Die inperking is dan vandaag tot vrijdag weg en daarna is die er weer.
Niet handig
En dan hebben we het over 1 aspect van de avondklok.


quote:
Geen idee waarom wie dan ook daar een plan voor zou moeten uitschrijven.
Tja, dat is het probleem.
Hè overziet de impact niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198048030
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:25 schreef DW457 het volgende:

[..]

Wat wil je precies weten? Risico = kans x effect, dat is een feit. Doordat je te maken hebt met kans, zal je altijd een inschatting moeten maken. Het paradoxale hiervan is dat wanneer je een goede maatregel neemt, je nooit echt hard kan maken wat je exact hebt voorkomen, want ja: t is nooit gebeurd.
Precies, inschatting.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198048039
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:23 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat kan je vinden, dat vind ik een prima mening verder. Alleen hoort die niet zoveel waarde te hebben in de rechtzaal als die niet wat meer body krijgt.
Dat kan jij vinden.
Maar jij overziet de impact niet van het tijdelijk opheffen van zo'n ingrijpende maatregel.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198048045
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:25 schreef Wantie het volgende:

[..]

Door de avondklok zijn de openingstijden ingeperkt.
Die inperking is dan vandaag tot vrijdag weg en daarna is die er weer.
Niet handig
En dan hebben we het over 1 aspect van de avondklok.
[..]

Tja, dat is het probleem.
Hè overziet de impact niet.
Dat moet de ondernemer helemaal zelf weten hoe ze daarmee omgaan, waarom bemoei jij je met de business van een ondernemer?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198048078
.. Je moet ondernemers lekker laten ondernemer, daar hoef jij niks voor te bepalen, echt niet, de keuze "we doen er niks mee" kan ook gewoon gemaakt worden en is een individuele afweging van de ondernemer, eentje die weinig kosten met zich meebrengt...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198048101
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat moet de ondernemer helemaal zelf weten hoe ze daarmee omgaan, waarom bemoei jij je met de business van een ondernemer?
Je hebt gewoon geen argumenten meer.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198048108
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 23:27 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat kan jij vinden.
Maar jij overziet de impact niet van het tijdelijk opheffen van zo'n ingrijpende maatregel.
En jij mist een stukje ondernemersgeest om in te kunnen schatten hoe mensen omgaan met mogelijkheden.

Daar hoef je niet op in te springen, dat is gewoon een keuze. Een goedkope keuze.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')