abonnement Unibet Coolblue
pi_198050827
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:37 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat is het probleem, veel politici denken alleen aan *hun* toekomst, hun eigen carriere en cv, en niet aan *onze* toekomst, de toekomst van ons land of onze wereld. Bekrompen korte termijnvisie van carriere-politici.
Dat valt echt wel mee, de meeste politici zouden buiten de politiek meer kunnen verdienen (denk aan Hoekstra die dik boven de miljoen zat voor hij minister werd). Politici zitten er grotendeels voor een ideaal en zo'n ideaal bevat ook een langetermijnvisie. Elke partij heeft die ook, staan ook gewoon op de sites en ze geven ze ook wel aan in interviews.

Alleen heeft het zo weinig zin om daarin concreet te worden: in 1980 konden we niets voorspellen over hoe de samenleving er in 2020 uit zou zien, waarom zouden we dan nu wel kunnen voorspellen hoe de samenleving er in 2060 uit zal zien?

Met de visies voor de komende 10 jaar staan de verkiezingsprogramma's vol.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198050832
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:40 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Standpunt GroenLinks over vluchtelingen, eerste zin:

GroenLinks wil het Europese vluchtelingenbeleid hervormen, zodat vluchtelingen eerlijker worden verdeeld over de EU-landen en dezelfde bescherming krijgen, ongeacht het land waar ze terecht komen.

Kortom, leve de aanzuigende werking, laat alle Afrikanen die allemaal zielig zijn volgens de enge volksmenner Klaver maar naar Europa komen.

Mijn vraag, waarom zijn de VVD en PVV momenteel zo populair en zijn de linkse partijen zo marginaal van electoraal gewicht?
Antwoord: omdat linkse partijen niks snappen van wat het volk echt wil en dat is Afrikanen en moslims buiten de deur houden. Waarom? Omdat de integratie van al deze bevolkingsgroepen totaal is mislukt en dit land er niet nog meer 'rotzooi' bij kan hebben. Helaas is het analytisch denkvermogen van links ondermaats en reageren zij vanuit hun sterk ontwikkelde zieligheidsgevoel.
Jij snapt de eerste zin van het verkiezingsprogramma dus al niet. Duidelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198050836
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:40 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Standpunt GroenLinks over vluchtelingen, eerste zin:

GroenLinks wil het Europese vluchtelingenbeleid hervormen, zodat vluchtelingen eerlijker worden verdeeld over de EU-landen en dezelfde bescherming krijgen, ongeacht het land waar ze terecht komen.

Kortom, leve de aanzuigende werking, laat alle Afrikanen die allemaal zielig zijn volgens de enge volksmenner Klaver maar naar Europa komen.

Mijn vraag, waarom zijn de VVD en PVV momenteel zo populair en zijn de linkse partijen zo marginaal van electoraal gewicht?
Antwoord: omdat linkse partijen niks snappen van wat het volk echt wil en dat is Afrikanen en moslims buiten de deur houden. Waarom? Omdat de integratie van al deze bevolkingsgroepen totaal is mislukt en dit land er niet nog meer 'rotzooi' bij kan hebben. Helaas is het analytisch denkvermogen van links ondermaats en reageren zij vanuit hun sterk ontwikkelde zieligheidsgevoel.
Wat "het volk" echt wil? Spreek ff voor jezelf ja.

En laten we deze discussie asjeblieft wat breder trekken dan alleen het gerommel in jouw vooringenomen onderbuik.
pi_198050868
Wie of wat zijn "het volk" eigenlijk? :?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 17 februari 2021 @ 09:52:57 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198050952
quote:
5s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:46 schreef xpompompomx het volgende:
Wie of wat zijn "het volk" eigenlijk? :?
Iedereen die het eens is met degene die zich erop beroept.
pi_198051024
Ja dat zijn van die bewoordingen die je vooral uit de mond van pvv/fvd'ers en wappies hoort. "HET VOLK WORDT GETERRORISEERD EN GEGIJZELD!!!!!"

En dan bedoelen ze eigenlijk alleen zichzelf, want oh wat hebben ze het zwaar, met al die enge nare dingen die ze elke dag op de feesboek moeten lezen.
pi_198051360
Terug on topic, dit is wel een interessant overzicht van de "breedheid" van standpunten van de belangrijkste partijen:

https://gogomo.org/samenhang/
  woensdag 17 februari 2021 @ 13:54:27 #33
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_198055499
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:58 schreef Farenji het volgende:
Ja dat zijn van die bewoordingen die je vooral uit de mond van pvv/fvd'ers en wappies hoort. "HET VOLK WORDT GETERRORISEERD EN GEGIJZELD!!!!!"

En dan bedoelen ze eigenlijk alleen zichzelf, want oh wat hebben ze het zwaar, met al die enge nare dingen die ze elke dag op de feesboek moeten lezen.
Dit soort mensen denken ook dat iedereen zo is als zij. Van die bubbelbewoners die niet weten dat ze er in eentje zitten. Hoogst verbaasd reageren, na afloop van de verkiezingen: "omdat ze zelf helemaal niemand kennen die op de VVD heeft gestemd, dus hoezo zijn zij dan de grootste geworden? Partijkartel!"
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_198061448
Stikstof :') :') :') :') :')
Vraag het 100 Nederlanders en 95% zal roepen dat dit moet vanwege de opwarming van de aarde, ze hebben niet eens door dat de bouw stil ligt omdat er een paar gekken via de rechter voor elkaar hebben gekregen dat we een paar postzegeltjes natuur moeten besparen, en het erge is dat het niet eens de natuur is die aangetast word, maar een heel klein stukje habitat wat alleen gedijt op stikstof arme grond.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198061703
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:43 schreef raptorix het volgende:
Stikstof :') :') :') :') :')
Vraag het 100 Nederlanders en 95% zal roepen dat dit moet vanwege de opwarming van de aarde, ze hebben niet eens door dat de bouw stil ligt omdat er een paar gekken via de rechter voor elkaar hebben gekregen dat we een paar postzegeltjes natuur moeten besparen, en het erge is dat het niet eens de natuur is die aangetast word, maar een heel klein stukje habitat wat alleen gedijt op stikstof arme grond.
Ik geloof dat jij niet door hebt dat het grootste deel van de Nederlanders die "postzegeltjes natuur" essentieel vinden, kijk hoe druk het is in de natuurgebieden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198061831
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik geloof dat jij niet door hebt dat het grootste deel van de Nederlanders die "postzegeltjes natuur" essentieel vinden, kijk hoe druk het is in de natuurgebieden.
En jij denkt dat die natuur verdwijnt als we niets doen? Als je dan zo principieel bent, dan stel ik voor dat we volgend jaar de dijken doorsteken en Nederland weer voor 2/3e onder water zetten en een moerasdelta worden, want dat is "natuur".
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198061947
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

En jij denkt dat die natuur verdwijnt als we niets doen? Als je dan zo principieel bent, dan stel ik voor dat we volgend jaar de dijken doorsteken en Nederland weer voor 2/3e onder water zetten en een moerasdelta worden, want dat is "natuur".
Ik denk het niet, ik weet het. Kijk eens naar een gebied als Meijendel, onderdeel van Nationaal Park de Hollandse Duinen. 10 jaar geleden was het nog prachtig, nu staan er alleen maar bramen en ander onkruid. En dat zie je echt in tientallen gebieden voor je ogen gebeuren als je goed op let.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198062053
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk het niet, ik weet het. Kijk eens naar een gebied als Meijendel, onderdeel van Nationaal Park de Hollandse Duinen. 10 jaar geleden was het nog prachtig, nu staan er alleen maar bramen en ander onkruid. En dat zie je echt in tientallen gebieden voor je ogen gebeuren als je goed op let.
Het is gewoon aangelegd, met nog meer moeite dan een gemiddelde Nederlandse achtertuin, wat zeur je nou over 10 jaar terug prachtig? Dan ga je in het weekend lekker lopen wieden als je dat zo graag wilt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198062350
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is gewoon aangelegd, met nog meer moeite dan een gemiddelde Nederlandse achtertuin, wat zeur je nou over 10 jaar terug prachtig? Dan ga je in het weekend lekker lopen wieden als je dat zo graag wilt.
Ja, het is ooit wat aangelegd, dat ontken ik niet. Maar daarna lieten ze de natuur hun gang grotendeels gaan (alleen houden ze wandelpaden vrij). Maar die natuur is nu van slag door een veel te grote hoeveelheid stikstof, op zulke stikstof groeit alleen onkruid. Niet de oorspronkelijke natuurlijke begroeiing. En daardoor kunnen allerlei vogels en andere dieren niet meer terecht in die gebieden. We roeien met die stikstof hele ecosystemen uit. Het ene stuk natuur is niet zo maar inwisselbaar voor het andere stuk, veel natuurgebieden en ecosystemen zijn uniek.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198062465
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, het is ooit wat aangelegd, dat ontken ik niet. Maar daarna lieten ze de natuur hun gang grotendeels gaan (alleen houden ze wandelpaden vrij). Maar die natuur is nu van slag door een veel te grote hoeveelheid stikstof, op zulke stikstof groeit alleen onkruid. Niet de oorspronkelijke natuurlijke begroeiing. En daardoor kunnen allerlei vogels en andere dieren niet meer terecht in die gebieden. We roeien met die stikstof hele ecosystemen uit. Het ene stuk natuur is niet zo maar inwisselbaar voor het andere stuk, veel natuurgebieden en ecosystemen zijn uniek.
Ja en dat is wat ik zeg, wil je deze paar postzegelgebiedjes in de huidige vorm behouden, of wil je dat er een miljoen huizen bij komen omdat de woningmarkt is ontploft?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198062654
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja en dat is wat ik zeg, wil je deze paar postzegelgebiedjes in de huidige vorm behouden, of wil je dat er een miljoen huizen bij komen omdat de woningmarkt is ontploft?
Beide. En dat gaat prima. Bouwen met elektrisch materieel in plaats van die oude vervuilende dingen, geld steken in de natuurgebieden als er in de buurt wordt gebouwd. En natuurlijk volledig energieneutraal bouwen. En de veestapel minstens halveren. Dan kan gewoon beide, je hoeft niet te kiezen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198062703
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

Beide. En dat gaat prima. Bouwen met elektrisch materieel in plaats van die oude vervuilende dingen, geld steken in de natuurgebieden als er in de buurt vwordt gebouwd. En de veestapel minstens halveren. Dan kan gewoon beide, je hoeft niet te kiezen.
Volgens mij gaat het helemaal niet om het materieel, maar om stikstof wat ontsnapt uit de bodem, en de veestapel halveren vind ik prima, net zoals de industrie verwijderen, dat is compleet niet efficiënt in een klein land.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198062811
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het helemaal niet om het materieel, maar om stikstof wat ontsnapt uit de bodem, en de veestapel halveren vind ik prima, net zoals de industrie verwijderen, dat is compleet niet efficiënt in een klein land.
Het gaat wel deels om het materieel. Maar inderdaad ook om andere dingen. Daarom tijdens de bouw investeren in het natuurgebied om het teveel aan stikstof op te vangen. Elk bouwproject in de buurt van een beschermd natuurgebied moet gewoon een x% afdragen voor bescherming van de natuur. Gaat prima. Uiteindelijk zijn die bouwprojecten ook meer waard omdat ze in de buurt van een mooi natuurgebied liggen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 17 februari 2021 @ 23:22:48 #44
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198067475
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:43 schreef raptorix het volgende:
Stikstof :') :') :') :') :')
Vraag het 100 Nederlanders en 95% zal roepen dat dit moet vanwege de opwarming van de aarde, ze hebben niet eens door dat de bouw stil ligt omdat er een paar gekken via de rechter voor elkaar hebben gekregen dat we een paar postzegeltjes natuur moeten besparen, en het erge is dat het niet eens de natuur is die aangetast word, maar een heel klein stukje habitat wat alleen gedijt op stikstof arme grond.
Onzin, je hebt zelf niet eens door waarom de bouw stil ligt. De overheid heeft de afgelopen decennia meerdere verdragen en akkoorden getekend waarin ze de afspraak maakten om o.a. de stikstofuitstoot te beperken. Men zag ook al van mijlenver aankomen dat men zich niet meer aan die afspraken kon houden zonder ergens een forse ingreep te doen. Er is toen een constructie bedacht om dat op de lange baan neer te leggen.

Een belangenorganisatie heeft vervolgens bij de rechter aangeklopt en die heeft de overheid nog even expliciet gewezen op de afspraken die ze zelf hebben gemaakt.

Met een paar gekken heeft dat bijzonder weinig te maken. De overheid dient zich simpelweg te houden aan de afspraken die ze zelf hebben gemaakt. Veel verder dan dat gaat het eigenlijk niet.
pi_198067535
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 23:22 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Onzin, je hebt zelf niet eens door waarom de bouw stil ligt. De overheid heeft de afgelopen decennia meerdere verdragen en akkoorden getekend waarin ze de afspraak maakten om o.a. de stikstofuitstoot te beperken. Men zag ook al van mijlenver aankomen dat men zich niet meer aan die afspraken kon houden zonder ergens een forse ingreep te doen. Er is toen een constructie bedacht om dat op de lange baan neer te leggen.

Een belangenorganisatie heeft vervolgens bij de rechter aangeklopt en die heeft de overheid nog even expliciet gewezen op de afspraken die ze zelf hebben gemaakt.

Met een paar gekken heeft dat bijzonder weinig te maken. De overheid dient zich simpelweg te houden aan de afspraken die ze zelf hebben gemaakt. Veel verder dan dat gaat het eigenlijk niet.
Dan gaan we lekker stoppen met in huizen wonen en bouwen we weer plaggen hutten in Groningen, kan mij het schelen, ik heb 3 keer overwaarde en verkoop het straks wel aan 1 of andere debiel, ga ik lekker in een warm land wonen waar je dit gezeik niet hebt, veel plezier met je stomme natuur in je stomme postzegel park.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 17 februari 2021 @ 23:29:37 #46
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198067619
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 23:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan gaan we lekker stoppen met in huizen wonen en bouwen we weer plaggen hutten in Groningen, kan mij het schelen, ik heb 3 keer overwaarde en verkoop het straks wel aan 1 of andere debiel, ga ik lekker in een warm land wonen waar je dit gezeik niet hebt, veel plezier met je stomme natuur in je stomme postzegel park.
Je kunt beter de veeteelt aanpakken, maar politici laten zich gijzelen door een stel boeren.
  donderdag 18 februari 2021 @ 04:31:30 #47
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198068923
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 23:29 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je kunt beter de veeteelt aanpakken, maar politici laten zich gijzelen door een stel boeren.
En de PvdD terroriseert de boeren.
pi_198068948
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 04:31 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

En de PvdD terroriseert de boeren.
En de Boeren terroriseren dieren, biodiversiteit, klimaat en het grondwaterpeil.

En ze vergroten het risico op het ontstaan van zoönosen, spuiten met gif waar je Parkinson van krijgt en boeren gebruiken erg veel fungiciden waardoor schimmels resistent worden.

Neuroloog bang voor 'Parkinson-pandemie' door werken met bestrijdingsmiddelen: 'Politiek moet nu ingrijpen'
Levensbedreigende schimmelinfecties rukken op

[ Bericht 39% gewijzigd door Bondsrepubliek op 18-02-2021 05:21:30 (toevoeging) ]
  zaterdag 20 februari 2021 @ 17:32:35 #49
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_198113793
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 19:41 schreef GSbrder het volgende:
Heel simpel gezegd: we gaan dit niet oplossen. Het is moeilijk met de kennis van nu alle mogelijke mutaties en pandemieën van de toekomst te bestrijden en er zullen pas middelen worden vrijgemaakt om het te bestrijden als het al te laat is. Manieren om sneller de grootste klappen op te vangen is bijvoorbeeld de vrijheden fors inkrimpen, dus sneller burgerrechten aantasten en net zoals China gebruik maken van slimme techniek om het volk te mennen. Maar dat roept ook weerstand op.
En vind jij dat een wenselijk vooruitzicht?...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 20 februari 2021 @ 18:01:18 #50
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_198114203
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 17:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En vind jij dat een wenselijk vooruitzicht?...
Nee, ik ben geen voorstander van het verkleinen van de vrijheden alleen om pandemieën in de toekomst te kunnen indammen. Zou jij dat willen?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')