Jammer ik had gehoopt dat de MPS misschien beter behandelt zou zijn dan de reguliere 6. Doodzonde want ondanks de roest is het best een fijne wagen. Is dat probleem met de nieuwere modellen wel verholpen?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:12 schreef pvdplanet het volgende:
Ze roesten als de neten helaas.
Ik heb ooit en Mazda 3 MPS laten staan want er was geen bout of plaatwerkrand die niet bruin was. Met een ton op de teller.
De 6 MPS heeft dezelde genen.
Niet alleen subframe, ook spatbordranden en onderkant deuren. Dorpels tevens een ramp.
Zolang het niet doorgerot is valt het wel te behandelen. Een binnenslaper zoeken dus.
Trouwens, ze willen ook flink olie stoken. Let daar op.
Bijzonder jammer, dan ga ik maar op zoek naar een andere Japanse sleeper.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:30 schreef pvdplanet het volgende:
De CX-5 en MX-5 ND roesten ook, dat zijn modellen van 5 jaar oud.
Het zit 'm waarschijnlijk in de kwaliteit van het staal en de methode van verzinken.
Voorbeeld: de eerste serie Alfa 156 (1997) roest bijna niet. Toen werd de vraag opeens een stuk hoger en werd ervoor gekozen het zinkbad te verkorten. Modellen uit 1998 en 1999 roesten daarom veel meer.
Mazda is een kleinere speler en zal vanwege kostenoverweging minder investeren in roestpreventie.
Ik had het even opgezocht en de sedan ziet er nog prima uit ook.quote:Op woensdag 17 februari 2021 17:53 schreef pvdplanet het volgende:
Subaru Legacy 3.0 R (spec b)
245pk, 6-bak uit de WRX Sti
Sedan & Station
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |