abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198024937
In m'n gestucte plafond zijn de gaten waar de spotjes in het plafond zitten iets te groot... je ziet hier en daar gaten uitsteken. Wil geen grotere spotjes kopen dat is lelijk.

Wat is de beste manier om dit dicht te krijgen en met welk spul? Een beetje plamuur blijft niet goed zitten omdat het zeg maar "zweeft" en het lijkt me ook niet handig om het dicht te maken terwijl het spotje er nog in zit (voor als je ooit een lampje moet vervangen).
Facts don't care about your feelings
pi_198025007
Dicht maken met een pleister/patch.. en dan opnieuw stucken #8230; en daarna opnieuw gaatje boren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Chinless op 15-02-2021 21:21:54 ]
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_198025166
Je kunt het niet oplossen door de spot iets te verschuiven in het gat, richting de kant waar je het gat ziet uitsteken?
pi_198025168
Of het gat opnieuw dichtmaken en dan boren zoals hierboven genoemd, of...

1. Zaag gat nog iets groter uit (ipv bijv 15mm, 30mm)
2. Haal nog een MDF plaat, zaag hier ook een 30mm gat in.
3. Het deel wat je eruit hebt gezaagd maak je de spot in vast.
4. Pleister dit in je bestaande plafond en afverven.

Dit klinkt misschien vaag maar heb ik in de schuur ook gedaan. Natuurlijk een iets minder kritieke plek om zo'n vergissing op te lossen maar idee werkt perfect.

Of je koopt gewoon een andere spot armatuur (dat is het omhulsel voor je spot met een groter oppervlakte die wel de gaten bedekt. Even Googlen zijn genoeg smaken.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2021 21:26:34 ]
pi_198028622
Maak opvulringen van RVS of aluminium, een mm dik en spuit die in de kleur van de spotjes
pi_198063164
Plaatje karton erachter, rondje van hout voor de pasvorm. Rondom opvullen met gips
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')