quote:die zie je niet
Op zondag 26 januari 2003 14:27 schreef MahRain het volgende:[..]
ja, "heeft zondag ook 'n ochtend dan? ..nog nooit gezien"
quote:....Foggedabowdit....
Op zondag 26 januari 2003 14:30 schreef Spina1 het volgende:
Van mij mogen ze heel die zondag afschaffen..
Mn enige rustdag! School en uitgaan is vermoeiend!
ik ben al een tijdje wakker maar het was wel erg laat, ik ging ook laat slapen. Vanavond weer een beetje normale tijd naar bed ![]()
Nu maar even mijn haar verven.
quote:
Op zondag 26 januari 2003 14:32 schreef dj-ango het volgende:[..]
....Foggedabowdit....
Mn enige rustdag! School en uitgaan is vermoeiend!
Wacht maar tot je werkt..
quote:En dan? 6 dagen in een week?
Op zondag 26 januari 2003 14:30 schreef Spina1 het volgende:
Van mij mogen ze heel die zondag afschaffen..
quote:2 Zaterdagen..
Op zondag 26 januari 2003 14:35 schreef Kogando het volgende:[..]
En dan? 6 dagen in de week?
quote:Ben ik het mee eens!
Op zondag 26 januari 2003 14:36 schreef Spina1 het volgende:
2 Zaterdagen..
quote:Nee, de zondag is juist een dag waarop je er vanuit kan gaan dat iemand vrij is vaak. En dat is handig. Met feestjes, wedstrijden, familie bezoek etc.
Op zondag 26 januari 2003 14:36 schreef Spina1 het volgende:
2 Zaterdagen..
Maar het enige verschil is dat de winkels dan open zijn.. Nou, yupie!
quote:Nee hoor, vind ik niet..
Op zondag 26 januari 2003 14:37 schreef Kogando het volgende:[..]
Nee, de zondag is juist een dag waarop je er vanuit kan gaan dat iemand vrij is vaak. En dat is handig. Met feestjes, wedstrijden, familie bezoek etc.
Maar het enige verschil is dat de winkels dan open zijn.. Nou, yupie!
En het is niet het enige verschil dat de winkels open zijn, nu is zondag een saaie, grijze, doodse dag.. itt tot de zaterdag..
Naar de zaterdag leef ik echt toe, de zondag kan me gestolen worden, daarom heb ik liever een weekend wat helemaal leuk is, dus met twee zaterdagen..
quote:Nou, wat zou je dan doen wat je nu niet kan doen? Rondje door de stad lopen?
Op zondag 26 januari 2003 14:40 schreef Spina1 het volgende:
Nee hoor, vind ik niet..
Al dat verplichte familie-gedoe vind ik sowieso al een gedwongen en onnatuurlijke gang van zaken, als ik iemand (vriend/familie) op wil zoeken dan maak ik wel een afspraak, daar heb ik geen hele dag voor nodig.En het is niet het enige verschil dat de winkels open zijn, nu is zondag een saaie, grijze, doodse dag.. itt tot de zaterdag..
Naar de zaterdag leef ik echt toe, de zondag kan me gestolen worden, daarom heb ik liever een weekend wat helemaal leuk is, dus met twee zaterdagen..
quote:Dan zou ik kunnen doen wat ik wil, en niet belemmerd worden door beperkingen, opgelegd door mensen wier ideeen ik niet geheel deel.
Op zondag 26 januari 2003 14:41 schreef Kogando het volgende:[..]
Nou, wat zou je dan doen wat je nu niet kan doen? Rondje door de stad lopen?
quote:Vandaag is misschien grijs en doods, maar dat hoeft niet. Het kan ook een zonnige zomer zondag zijn. Jij bent misschien een beetje op jezelf, maar er zijn genoeg families die het prettig vinden om samen te zijn. Kinderen komen in het weekend naar huis, je eet voor de verandering weer eens samen, praat wat bij. Geen kinderen die moeten werken, of ouders die om boodschappen zijn. Lekker een beetje relaxen, bijtrekken.. Opladen voor de rest van de week.
Op zondag 26 januari 2003 14:42 schreef Spina1 het volgende:
Dan zou ik kunnen doen wat ik wil, en niet belemmerd worden door beperkingen, opgelegd door mensen wier ideeen ik niet geheel deel.
Nee, de zondag is een andere dag. Algehele rust voor de samenleving en dat bevalt me prima zo. En het feit dat je je verveeld is niet op te lossen door de zondag op te heffen. Je verveelt je namelijk zo vaak.. En er zijn ook genoeg mensen die zich helemaal niet vervelen op zondag.
quote:Mee eens, ik ben ook vóór een 24 uurs economie. Winkels moeten op zondag open kunnen zijn...
Op zondag 26 januari 2003 14:42 schreef Spina1 het volgende:[..]
Dan zou ik kunnen doen wat ik wil, en niet belemmerd worden door beperkingen, opgelegd door mensen wier ideeen ik niet geheel deel.
(maar dan moeten er dus ook mensen op zondag in die winkels werken...
)
quote:Jij praat vanuit een subjectief standpunt.
Op zondag 26 januari 2003 14:47 schreef Kogando het volgende:[..]
Vandaag is misschien grijs en doods, maar dat hoeft niet. Het kan ook een zonnige zomer zondag zijn. Jij bent misschien een beetje op jezelf, maar er zijn genoeg families die het prettig vinden om samen te zijn. Kinderen komen in het weekend naar huis, je eet voor de verandering weer eens samen, praat wat bij. Geen kinderen die moeten werken, of ouders die om boodschappen zijn. Lekker een beetje relaxen, bijtrekken.. Opladen voor de rest van de week.
Nee, de zondag is een andere dag. Algehele rust voor de samenleving en dat bevalt me prima zo. En het feit dat je je verveeld is niet op te lossen door de zondag op te heffen. Je verveelt je namelijk zo vaak.. En er zijn ook genoeg mensen die zich helemaal niet vervelen op zondag.
Ik vind het zeker goed dat mensen de zondag als een rustdag zien, en met familie willen doorbrengen, heb ik geen enkel probleem mee.
Maar dat wil niet zeggen dat omdat een groep mensen de zondag als zodanig ziet, heel die zondag dan ook maar ingericht dient te worden naar de wensen van die groep.
Waarom moet het nou 'verplicht' op de manier van die 'groep'? Het kan toch ook allebei? Mensen die rust willen kunnen thuis zitten of naar familie gaan en genieten van de rust, en daarnaast kunnen mensen die dat willen naar de stad gaan of weet ik veel doen wat ze ook op zaterdag doen. Daar storen ze niemand mee..
Maar nu is de situatie zo dat de wil van een (kleinere) groep opgelegd wordt aan heel de samenleving, ik ben daartegen, en vind het getuigen van een bekrompen en egoistische houding tegenover de medemens..
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Spina1 op 26-01-2003 14:51]
quote:Meer werkgelegenheid dus, prima toch?
Op zondag 26 januari 2003 14:48 schreef MahRain het volgende:[..]
Mee eens, ik ben ook vóór een 24 uurs economie. Winkels moeten op zondag open kunnen zijn...
(maar dan moeten er dus ook mensen op zondag in die winkels werken...
)
Als Christenen daarom rust willen houden, laat ze het dan iig goed doen en dat is op de zaterdag.
quote:Een kleinere groep is gelul.. Ik geloof niet in de zondag als een heilige dag voor God of zulk soort nonsens. Maar ik zie wel het nut van de zondag als rustdag. Het grootste gedeelte van de nederlanders is er voor om de zondag vrij te houden. Een dag waarop je baas je niet kan verplichten om te werken. Beter toch, een dag voor jezelf waar niemand aan kan komen.
Op zondag 26 januari 2003 14:50 schreef Spina1 het volgende:
Jij praat vanuit een subjectief standpunt.Ik vind het zeker goed dat mensen de zondag als een rustdag zien, en met familie willen doorbrengen, heb ik geen enkel probleem mee.
Maar dat wil niet zeggen dat omdat een groep mensen de zondag als zodanig ziet, heel die zondag dan ook maar ingericht dient te worden naar de wensen van die groep.
Waarom moet het nou 'verplicht' op de manier van die 'groep'? Het kan toch ook allebei? Mensen die rust willen kunnen thuis zitten of naar familie gaan en genieten van de rust, en daarnaast kunnen mensen die dat willen naar de stad gaan of weet ik veel doen wat ze ook op zaterdag doen. Daar storen ze niemand mee..
Maar nu is de situatie zo dat de wil van een (kleinere) groep opgelegd wordt aan heel de samenleving, ik ben daartegen, en vind het getuigen van een bekrompen en egoistische houding tegenover de medemens..
En die 24 uurs economie.. Das ook allemaal maar betrekkelijk, haast, haast, haast.. Geen tijd meer voor de kinderen, geen tijd meer voor elkaar. En denk je dat er dan meer omzet wordt gegenereerd? Nauwelijks, nadat de albert heijn 's avonds open ging hadden ze nog geen procent meer winst.
Het enige is dat het makkelijk is, alles gewoon open. Maar er kleeft een groot nadeel aan, namelijk dat je enige echte vrije dag wordt afgepakt. En zeker als je ouder bent waardeer je dat meer.. Verder moet je mij niet betichten van egoïstische standpunten. De manier waarop jij het ziet getuigt eerder van een egocentrische manier van denken;
Meneer wil doen waar hij zin in heeft dus die winkels gaan op zondag ook maar gewoon open. Beter voor de economie? Geloof er niks van. Half nederland zit al aan de prozac en heeft depressies van werkdruk enzovoort.
Bijvoorbeeld 1 supermarkt per wijk open.. 's middags ofzo, of desnoods de hele dag. Dat zou wel prettig zijn.. Maar verder, nee..
Als ik in de zomer zondag op mijn fietsje zit of met mijn auto'tje door zeeland rij dan kan ik die rust echt wel waarderen.
griffo's mogen bijvoorbeeld amper iets doen. Niet buiten komen behalve om naar de kerk te gaan en dat soort dingen. Ben ik ff blij dat ik niet van dat geloof ben
Voorlopig is het lekker naar mijn zin! Puh!
quote:Ok, maar het motief van een griffo is dan weer anders dan dat van mij.. Omdat zij denken dat het zonde is om op zondag werk te doen. Hoe ze daar overigens bij komen is mij nog steeds een raadsel.
Op zondag 26 januari 2003 15:02 schreef MahRain het volgende:
De VVD is een van de partijen die niet echt meer voor de "zondagsrust" is. CDA, SGP en anderen zijn daar dan weer wel voor.griffo's mogen bijvoorbeeld amper iets doen. Niet buiten komen behalve om naar de kerk te gaan en dat soort dingen. Ben ik ff blij dat ik niet van dat geloof ben
quote:Saai man, zo'n zondag... maar wel relaxxed
Op zondag 26 januari 2003 15:04 schreef Kogando het volgende:
Voorlopig is het lekker naar mijn zin! Puh!
quote:Saai.. wat heet? Ik zit op zondag vaak bij vrienden, en dan hebben we het echt wel naar ons zin hoor.. Beetje lol maken, filmpje kijken, spelletje doen. Relaxed.. zeker!
Op zondag 26 januari 2003 15:06 schreef MahRain het volgende:
Saai man, zo'n zondag... maar wel relaxxed
quote:Jij ziet het nut van de zondag als rustdag..Dat is heel mooi voor jou, maar andere mensen zien dat nut er niet van in, of willen die dag op een andere manier invullen.
Op zondag 26 januari 2003 15:00 schreef Kogando het volgende:[..]
Een kleinere groep is gelul.. Ik geloof niet in de zondag als een heilige dag voor God of zulk soort nonsens. Maar ik zie wel het nut van de zondag als rustdag. Het grootste gedeelte van de nederlanders is er voor om de zondag vrij te houden. Een dag waarop je baas je niet kan verplichten om te werken. Beter toch, een dag voor jezelf waar niemand aan kan komen.
Ik geloof niet dat de meerderheid van de mensen er voor is om de winkels op zondag dicht te houden, maar ik vind dat iedereen moet kunnen doen wat hij wil. Als dat betekent dat de winkels op zondag open moeten ben ik daarvoor, want wie ben ik om dat te verbieden? Als zoals jij zegt de meerderheid van de mensen daartegen is (wat niet zo is volgens mij), dan zul je dus zien dat de winkels op zondag geen goede omzet halen, en zullen ze er automatisch mee stoppen. Dan is het iig eerlijk 'beslist' (Net als de winkels 's avonds open, kijk naar de supermarkten, het is 1 groot succes dus ze blijven open, wet van vraag en aanbod, zo hoort het te gaan, niet op de manier van ouderwetse waarden en dogma's..).
quote:Zoals ik al zei, vraag en aanbod. Als jij werkelijk denkt dat er geen omzet wordt gegenereerd hoef je ook niet bang te zijn dat de winkels op zondag open gaan..
En die 24 uurs economie.. Das ook allemaal maar betrekkelijk, haast, haast, haast.. Geen tijd meer voor de kinderen, geen tijd meer voor elkaar. En denk je dat er dan meer omzet wordt gegenereerd? Nauwelijks, nadat de albert heijn 's avonds open ging hadden ze nog geen procent meer winst.
En die 24-uurs economie kun jij wel verwerpelijk vinden, veel mensen zien daar ook grote voordelen in, en we gaan toch die kant op..
quote:Nee hoor, die vrije dag wordt niet afgepakt, de dag wordt juist terruggegeven aan het individu, zodat ieder voor zichzelf kan bepalen wat ze ermee doen. En in een 24 uurs economie is het ook gewoon mogelijk om als je dat wilt een dag rust te nemen hoor.
Het enige is dat het makkelijk is, alles gewoon open. Maar er kleeft een groot nadeel aan, namelijk dat je enige echte vrije dag wordt afgepakt. En zeker als je ouder bent waardeer je dat meer.. Verder moet je mij niet betichten van egoïstische standpunten. De manier waarop jij het ziet getuigt eerder van een egocentrische manier van denken;
quote:Het is juist precies omgekeerd, jij wil doen 'waar je zin in hebt'. Ik vind dat iedereen die keuze moet kunnen maken, nu is dat onmogelijk.
Meneer wil doen waar hij zin in heeft dus die winkels gaan op zondag ook maar gewoon open. Beter voor de economie? Geloof er niks van. Half nederland zit al aan de prozac en heeft depressies van werkdruk enzovoort.
En ik geloof niet dat het verband tussen prozac/werkdruk te maken valt met een verandering van de zondag.. De werkweek blijft natuurlijk gewoon 40 uur..
quote:Ik ook.. maar wie heeft jou dan wijsgemaakt dat dat niet meer kan?
Als ik in de zomer zondag op mijn fietsje zit op met mijn auto'tje door zeeland rij dan kan ik die rust echt wel waarderen.
Als je kijkt naar de kilometers duitsers die zomers in de file staan op zondag, wil jij mij gaan vertellen dat het dan niet meer rustig wordt?
quote:Lekker met de hele familie een fijn potje Mens-erger-je-nieten, met een glaasje ranja, en dan 's avonds genieten van een overheerlijke rollade waar moeders de vrouw goed haar best op heeft gedaan. Nog eventjes met z'n allen de belevenissen van de week doornemen, en dan weer snel naar bed voor alweer een drukke werkweek!
Op zondag 26 januari 2003 15:10 schreef Kogando het volgende:[..]
Saai.. wat heet? Ik zit op zondag vaak bij vrienden, en dan hebben we het echt wel naar ons zin hoor.. Beetje lol maken, filmpje kijken, spelletje doen. Relaxed.. zeker!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |