abonnement Unibet Coolblue
pi_198036237
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:50 schreef falling_away het volgende:

[..]

Wellicht een paar, maar ik zie de laatste weken juist een flinke verschuiving in die reeks van die-hard lockdowners en paniekeerders, naar meer en meer scepticiteit over de maatregelen.
Langzamerhand komt ook het grote probleem van onze overheid weer bovendrijven. Er is weer 0,0 perspectief. Ik snap wel dat men er steeds sceptischer over wordt allemaal.

Op het moment dat de besmettingen stijgen dan worden er in allerijl persconferenties belegd en zonder moeite alles dichtgegooid. Dit is overigens terecht en logisch, laat dat duidelijk zijn. Nu de cijfers elke week beter zijn hoor of zie je niets vanuit de overheid. Het hele debacle van vandaag hadden ze ook kunnen aangrijpen om goodwill te kweken in mijn ogen.

In alle landen om ons heen wordt er volop gewerkt aan het perspectief, in België hebben ze ondertussen al een groot deel van de maatregelen opgeheven zelfs.

Het is jammer dat het zo moet lopen. Zoveel kansen worden er gemist.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 16 februari 2021 @ 15:14:17 #102
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198036398
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 14:46 schreef Oliver23 het volgende:
Weer een mooie daling op de IC. Verpleegafdelingen hebben altijd op maandag en dinsdag hoge cijfers, dus die zie ik de aankomende dagen ook wel weer dalen. Ziekenhuisopnames (209) wel aan de hoge kant, misschien met de code rood van gisteren te maken??

Mogelijk komen er meer mensen in het ziekenhuis door het gladde weer die ook Covid hebben maar dat dat niet de reden is dat ze opgenomen worden. Dat zal slechts een handjevol zijn dan neem ik aan.

Het lastige is dat de aantallen dalen maar het percentage positief niet. Vooralsnog volgt de lijn de voorspellingen van het RIVM wat betekent dat er een stijging aankomt. Het is lastig te verkopen maar de keuzes zijn logisch.

Positieve is dat de vaccins gewoon resultaat lijken te gaan hebben dus het is een kwestie van geduld. In juli zijn er genoeg vaccins voor iedere Nederlander aanwezig. Dat is nog 4 maanden. Als de GGD zo snel kan vaccineren als ze zeggen betekent dat dat iedere kwetsbare landgenoot over twee maanden echt wel aan de beurt is geweest. Dan moet er al veel meer kunnen.
pi_198036473
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 15:14 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Positieve is dat de vaccins gewoon resultaat lijken te gaan hebben dus het is een kwestie van geduld. In juli zijn er genoeg vaccins voor iedere Nederlander aanwezig. Dat is nog 4 maanden. Als de GGD zo snel kan vaccineren als ze zeggen betekent dat dat iedere kwetsbare landgenoot over twee maanden echt wel aan de beurt is geweest. Dan moet er al veel meer kunnen.
Gelukkig wel, het is fijn om te zien hoe het met name in Israël nu al goed begint te werken. Dat biedt gelukkig wel wat perspectief, maar voor veel mensen is dat zover weg dat het moeilijk is om te zien.
pi_198036523
Besmettingcijfers dinsdag 24 november tot en met maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 december tot en met maandag 7 december
Totaal: 41.116:
Stijging t.o.v. week ervóór': 22,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 8 december tot en met maandag 14 december
Totaal: 58.065
Stijging t.o.v. week ervóór': 41,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 15 december tot en met maandag 21 december
Totaal: 79.328
Stijging t.o.v. week ervóór': 36,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 december tot en met maandag 28 december:
Totaal: 69.865
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 december tot en met maandag 4 januari
Totaal: 57.738
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 5 januari tot en met maandag 11 januari:
Totaal: 50.999
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 12 tot en met maandag 18 januari:
Totaal: 39.562
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
totaal: 35.727
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met 1 februari:
totaal: 26.768
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 2 februari tot en met 8 februari:
Totaal: 26.326
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
totaal: 26.326


Besmettingcijfers dinsdag 9 februari tot en met 15 februari:
Daling t.o.v. week ervóór: -8,4%

dinsdag: 1.744
woensdag: 3.183
donderdag: 4.396
vrijdag: 4.341
zaterdag: 4.194
zondag: 3.447
maandag: 2.810


totaal: 24.115

Besmettingcijfers dinsdag 16 februari tot en met 22 februari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: +54,9%

dinsdag: 2.701
woensdag:
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 18.907 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

pi_198036533
2701 vandaag. Gisteren was het natuurlijk zo dat de teststraten in de ochtend dicht waren, maar zelfs met dat in gedachten is het een prima getal denk ik. Ik heb niet het idee dat we gisteren zoveel testen gemist hebben, er is hooguit geschoven in de planning. Er is voldoende capaciteit beschikbaar de laatste maanden, ik verwacht dan ook dat een deel van de testen in de middag alsnog is uitgevoerd.
pi_198036543
Nice, goede cijfers vandaag
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_198036614
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 15:21 schreef GereDathan het volgende:
2701 vandaag. Gisteren was het natuurlijk zo dat de teststraten in de ochtend dicht waren, maar zelfs met dat in gedachten is het een prima getal denk ik. Ik heb niet het idee dat we gisteren zoveel testen gemist hebben, er is hooguit geschoven in de planning. Er is voldoende capaciteit beschikbaar de laatste maanden, ik verwacht dan ook dat een deel van de testen in de middag alsnog is uitgevoerd.
Kun je ook zien hoeveel tests er zijn afgenomen gisteren vergelen met vorige weken?
Alpha kenny one
pi_198036629
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 15:25 schreef falling_away het volgende:

[..]

Kun je ook zien hoeveel tests er zijn afgenomen gisteren vergelen met vorige weken?
Het RIVM rapport geeft alleen totalen per week dacht ik?
pi_198036766
Als ik de cijfers van Oliver bekijk dan hebben we nog steeds te maken met een daling. Weliswaar een kleine daling, maar toch. Volgens het RIVM is er weer een stijging. Waar gaat het mis?
pi_198036817
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 15:35 schreef Shaar12 het volgende:
Als ik de cijfers van Oliver bekijk dan hebben we nog steeds te maken met een daling. Weliswaar een kleine daling, maar toch. Volgens het RIVM is er weer een stijging. Waar gaat het mis?
De cijfers van vorige week maandag en deze maandag zijn niet betrouwbaar en vertekenen het hele beeld. Wellicht heeft het RIVM meer inzichten dan wij krijgen?
pi_198037075
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 15:35 schreef Shaar12 het volgende:
Als ik de cijfers van Oliver bekijk dan hebben we nog steeds te maken met een daling. Weliswaar een kleine daling, maar toch. Volgens het RIVM is er weer een stijging. Waar gaat het mis?
Als ik uit de data van Oliver de gegevens van woensdag t/m dinsdag pak (ipv dinsdag t/m maandag), dan kom ik van 3 t/m 9 februari uit op 24509 gevallen en van 10 t/m 16 februari op 25072. Deze stijging van 563 gevallen is vrijwel hetzelfde als gerapporteerd door het RIVM.

Echter zit er dan in de data van vorige week wel een dag waarop de teststraten gesloten waren en een dag waarop ze lastig te bereiken waren. In deze week zit dan een halve dag waarop testlocaties gesloten waren.

Dus naar mijn mening zijn de resultaten van 3 t/m 9 febrauri kunstmatig iets te laag in vergelijking met de afgelopen week.
pi_198037242
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 15:35 schreef Shaar12 het volgende:
Als ik de cijfers van Oliver bekijk dan hebben we nog steeds te maken met een daling. Weliswaar een kleine daling, maar toch. Volgens het RIVM is er weer een stijging. Waar gaat het mis?
Het RIVM pakt de dagen woensdag tot en met dinsdag. Ik bereken aan de hand van dinsdag tot en met maandag. ;)
pi_198037272
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 15:50 schreef simonblue het volgende:

[..]

Als ik uit de data van Oliver de gegevens van woensdag t/m dinsdag pak (ipv dinsdag t/m maandag), dan kom ik van 3 t/m 9 februari uit op 24509 gevallen en van 10 t/m 16 februari op 25072. Deze stijging van 563 gevallen is vrijwel hetzelfde als gerapporteerd door het RIVM.
Uitstekend verwoord. Echter is er nog een opvallend iets. Het RIVM neemt de gecorrigeerde cijfers niet mee in hun wekelijks rapport. Ik neem de gecorrigeerde cijfers wel mee in mijn overzicht.
pi_198037624
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 15:58 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Het RIVM pakt de dagen woensdag tot en met dinsdag. Ik bereken aan de hand van dinsdag tot en met maandag. ;)
Ik snapte het ook al niet zo goed, maar ik zie ze er wel weer voor aan om hierdoor in de paniekmodus te gaan dat we er nog lang niet zijn :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_198038386
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 16:13 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik snapte het ook al niet zo goed, maar ik zie ze er wel weer voor aan om hierdoor in de paniekmodus te gaan dat we er nog lang niet zijn :')
Klopt, en het is ook een hele minieme stijging, ook dat wordt er (helaas) niet bij vermeld. Deze week wordt een hele interessante week betreft alle cijfers. De besmettingcijfers waren vandaag goed te noemen, met 2700.
pi_198039127
Ik postte dit in het mutaties topic, maar volgens mij kan het ook wel hier, aangezien het er overal wel positief uitziet. Ondanks dat schijnbaar de R van de Engelse variant in NL nog wel boven 1 is, dus men moet wel alert blijven. Maar volgens mij is het nu veel meer 'alert' ipv '(grote) zorgen'.

In Zuidelijk Afrika, waar overal een toename was, is nu ook overal weer een scherpe afname. Zimbabwe heeft wel een strenge lockdown gedaan, maar volgens mij Zambia niet bijvoorbeeld.


In Europa ging het even mis in Spanje en Portugal, maar nam het ook net zo hard weer af, net als in Ierland. In Portugal werd een groot deel van de besmettingen wel toegeschreven aan scholen, toen die dicht gingen nam het ook snel af.


In Brazilie in Amazonas, de staat waar Manaus ligt, neemt het ook weer af, en ook in de buurstaat Mato Grosso is een afname te zien.


In Denemarken, waar ze de Engelse variant scherp in de gaten hielden voorspelden ze in de eerste helft van januari dat rond eind januari een daling zou ombuigen in een stijging en de Engelse variant rond half februari dominant zou worden. De stijging is uitgebleven, er zijn zo weinig besmettingen per dag dat er ook niet veel meer te dalen valt in veel regio's.


In de UK neemt het aantal ziekenhuisopnames mooi af en zit nu ruim onder die van de eerste piek.


Alleen liggen er nog steeds wel meer mensen in het ziekenhuis tov de eerste piek. Maar ook zijn de eerste voorzichtige tekenen van de effecten van de vaccins zichtbaar. Op dit moment is 18-54 de groep met de meeste ziekenhuisopnames, en is het aantal doden in de 75+ een stuk harder afgenomen dan in jongere leeftijdsklassen. Maar de data is nog niet zo overtuigend als in Israel, waar ze gewoon een stuk verder zijn met het vaccineren.
pi_198043369
Heb het idee dat het virus overal in de wereld wel op z'n retour is. Zou het dan toch kunnen dat het afzwakt naar een verkoudheidje?
pi_198044095
Sterfte op de IC's gedaald van 30 naar 20 procent

Coronapatiënten die op de IC's liggen zijn iets zieker, maar liggen er korter: van 21 dagen in de eerste golf, naar 15 dagen in de tweede golf. Ook is de kans op overlijden afgenomen, van 30 naar 20 procent.

Dat blijkt uit een rapport van de Stichting Nationale Intensive Care Evaluatie (NICE), die alle cijfers bijhoudt en analyseert. Intensivist in het Amsterdam UMC en voorzitter van de stichting Dave Dongelmans wil wel een kanttekening plaatsen. Dat de patiënten korter liggen betekent dat we meer patiënten kunnen behandelen met hetzelfde aantal bedden. "En dat de kans op overlijden is afgenomen is geweldig, maar hoeveel coronapatiënten verlaten levend het ziekenhuis? Als je naar de ziekenhuissterfte van IC-patiënten kijkt, is deze nog niet gedaald."

Ruim 30 procent van de covidpatiënten op de IC's is jonger dan 60 jaar. "Het beeld is dat er vooral ouderen op de IC liggen, maar er liggen dus ook veel jongere patiënten", zegt Dongelmans. De grotere kans om te overleven komt volgens de IC-arts omdat er meer kennis is over de ziekte. "We hebben betere medicijnen en we weten beter hoe we de patiënten moeten behandelen."

Ook blijkt uit de cijfers dat er minder coronapatiënten aan de beademing liggen. In de eerste golf lag de helft aan de beademing, dat is nu gezakt tot 30 procent. In de eerste 24 uur van opname ligt nu nog 60 procent aan de beademing, tegenover 80 procent tijdens de eerste golf.

Waar tijdens de eerste golf een kwart van het totale aantal covidpatiënten in de ziekenhuizen op de IC lag, is dat nu ongeveer een vijfde. Er liggen nu meer covidpatiënten op de gewone afdelingen.

De kans op overleving neemt af als je ouder wordt, laten de cijfers van NICE zien. Tussen de 55 en 60 jaar is de kans op overlijden ongeveer twee keer groter dan onder de 50 jaar. "We weten nog steeds niet waarom de één wel en de ander niet zo ziek wordt. We weten ook nog steeds niet waarom fitte mensen toch op de IC terecht kunnen komen", zegt Dongelmans.

Bron


pi_198044373
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 20:54 schreef Oliver23 het volgende:
Sterfte op de IC's gedaald van 30 naar 20 procent

Coronapatiënten die op de IC's liggen zijn iets zieker, maar liggen er korter: van 21 dagen in de eerste golf, naar 15 dagen in de tweede golf. Ook is de kans op overlijden afgenomen, van 30 naar 20 procent.

Dat blijkt uit een rapport van de Stichting Nationale Intensive Care Evaluatie (NICE), die alle cijfers bijhoudt en analyseert. Intensivist in het Amsterdam UMC en voorzitter van de stichting Dave Dongelmans wil wel een kanttekening plaatsen. Dat de patiënten korter liggen betekent dat we meer patiënten kunnen behandelen met hetzelfde aantal bedden. "En dat de kans op overlijden is afgenomen is geweldig, maar hoeveel coronapatiënten verlaten levend het ziekenhuis? Als je naar de ziekenhuissterfte van IC-patiënten kijkt, is deze nog niet gedaald."

Ruim 30 procent van de covidpatiënten op de IC's is jonger dan 60 jaar. "Het beeld is dat er vooral ouderen op de IC liggen, maar er liggen dus ook veel jongere patiënten", zegt Dongelmans. De grotere kans om te overleven komt volgens de IC-arts omdat er meer kennis is over de ziekte. "We hebben betere medicijnen en we weten beter hoe we de patiënten moeten behandelen."

Ook blijkt uit de cijfers dat er minder coronapatiënten aan de beademing liggen. In de eerste golf lag de helft aan de beademing, dat is nu gezakt tot 30 procent. In de eerste 24 uur van opname ligt nu nog 60 procent aan de beademing, tegenover 80 procent tijdens de eerste golf.

Waar tijdens de eerste golf een kwart van het totale aantal covidpatiënten in de ziekenhuizen op de IC lag, is dat nu ongeveer een vijfde. Er liggen nu meer covidpatiënten op de gewone afdelingen.

De kans op overleving neemt af als je ouder wordt, laten de cijfers van NICE zien. Tussen de 55 en 60 jaar is de kans op overlijden ongeveer twee keer groter dan onder de 50 jaar. "We weten nog steeds niet waarom de één wel en de ander niet zo ziek wordt. We weten ook nog steeds niet waarom fitte mensen toch op de IC terecht kunnen komen", zegt Dongelmans.

Bron


[ afbeelding ]
Stuur dit even door naar M. Rutte en J. van Dissel ;) :)
  dinsdag 16 februari 2021 @ 21:04:50 #120
67174 Dos37
Come on Twente
pi_198044374
Verhouding man vrouw vind ik wel opvallend. Waardoor zou dat komen?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 16 februari 2021 @ 21:41:08 #121
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_198045411
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:04 schreef Dos37 het volgende:
Verhouding man vrouw vind ik wel opvallend. Waardoor zou dat komen?
Beetje om dezelfde reden dat mannen minder oud worden: fysiek werk, vaak al 'versleten', en vaak de minder gezonde van het stel (roken, alcohol).
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
  dinsdag 16 februari 2021 @ 21:43:39 #122
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_198045475
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 20:54 schreef Oliver23 het volgende:
Sterfte op de IC's gedaald van 30 naar 20 procent

Ruim 30 procent van de covidpatiënten op de IC's is jonger dan 60 jaar. "Het beeld is dat er vooral ouderen op de IC liggen, maar er liggen dus ook veel jongere patiënten", zegt Dongelmans. De grotere kans om te overleven komt volgens de IC-arts omdat er meer kennis is over de ziekte. "We hebben betere medicijnen en we weten beter hoe we de patiënten moeten behandelen."

En als ik dit zo lees en dan de gemiddelde leeftijd op 66 staat, dan zou ik ergens nog heel graag het aandeel tussen de 55 en de 60 jaar willen zien. Volgens mij is dat een breekpuntgroep. Dicht bij het pensioen en alvast een voorschotje op het 'goede leven' genomen (lees: overgewicht)
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
pi_198045504
quote:
Het beeld is dat er vooral ouderen op de IC liggen, maar er liggen dus ook veel jongere patiënten", zegt Dongelmans.
Typische uitspraak om de angst er toch maar in te houden. Gemiddelde leeftijd is 66 dus van de groep onder de 60 zal de grote meerderheid 50+ of 55+ zijn.
Alpha kenny one
pi_198050775
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 20:23 schreef Noordzijde het volgende:
Heb het idee dat het virus overal in de wereld wel op z'n retour is. Zou het dan toch kunnen dat het afzwakt naar een verkoudheidje?
Ik denk dat dat iets te optimistisch is voor nu, maar het zou mij niet verbazen als dit over enkele jaren wel het geval is. Dat het gewoon onder een verkoudheidje valt.
pi_198050814
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 20:54 schreef Oliver23 het volgende:
Ruim 30 procent van de covidpatiënten op de IC's is jonger dan 60 jaar. "Het beeld is dat er vooral ouderen op de IC liggen, maar er liggen dus ook veel jongere patiënten", zegt Dongelmans.
Wat een uitspraak. "Het beeld is dat er vooral ouderen" impliceert dat er meer ouderen dan jongeren liggen en dat probeert hij vervolgens te ontkrachten. En zijn bewijs is dan dat méér dan 2/3 op de IC ouder is dan 60... Niet zo gek dat wij dat beeld hebben nietwaar, het is nu eenmaal een feit.

Dat er ook jongere patiënten liggen dat klopt natuurlijk.

Ik verwacht overigens dat die gemiddelde leeftijd van 66 nu snel gaat dalen, de groep 80+ wordt nu gevaccineerd en dat gaat op korte termijn zichtbaar worden in de ziekenhuizen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')