abonnement Unibet Coolblue
pi_198005232
Hoe maak jij chocolademelk? Ga je voor Benco, Nesquick of maak je het liever helemaal zelf?

Ik heb zojuist dit ervaren en dat is absoluut de lekkerste chocolademelk ooit: https://www.theguardian.c(...)erfect-hot-chocolate

Maar ik laat me graag van het tegendeel overtuigen. Wat is jouw lekkerste recept?

Spoilers!
pi_198005298
Drie grote theelepels Droste cacaopoeder, 2 evengrote theelepels fijne kristalsuiker, drupje kokende melk; tot een papje roeren in een grote mok, en dan aanvullen met hete melk. Even roeren, slagroom erop spuiten en klaar.



Waarom het lekkerst? 20 jaar nadat oma overleed smaakt het nog steeds precies zoals oma het maakte.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 14 februari 2021 @ 18:19:41 #3
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_198005338
Chocoveepee
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  roze zondag 14 februari 2021 @ 18:19:45 #4
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_198005339
Ik koop het gewoon in een pak. ;( :@

Chocomel 4 life.
Your beauty never ever scared me.
pi_198005398
Heb het toevallig vorige week gemaakt maar was niet zo'n success. Ik kwam erachter dat te pure chocolade niet geschikt is, ik had vrij pittige 85% gebruikt en dat werd echt niet lekker, hoe veel suiker ik ook toevoegde. Heb het uiteindelijk weggegooid.
pi_198005460
Ik drink geen koe/geiten/dierenmelk meer, dus het was even zoeken.
Gewone soyamelk/rijstenmelk heeft vaak een beetje een nasmaak, dus mijn cacoa-doosje staat nu al een tijdje onaangeroerd in de kast.

In plaats daarvan daarom nu:



Eigenlijk vond ik de Dark Chocolate lekkerder, maar die hebben ze hier enkel in Almond versie, en ik probeer mijn amandel-consumptie een beetje te beperken.

En dan een toefje van dit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of als je geen idee meer hebt hoe oud die bus is, en je toch nog een ander pakje tegenkomt dat op moet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:9 ^O^ :9
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 februari 2021 @ 18:34:28 #7
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_198005626
Chocomel :r
20 jaar geleden is denk ik ook voor het laatst dat ik het warm of koud gedronken heb :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_198005659
quote:
7s.gif Op zondag 14 februari 2021 18:25 schreef Candaasje het volgende:
Ik drink geen koe/geiten/dierenmelk meer, dus het was even zoeken.
Gewone soyamelk/rijstenmelk heeft vaak een beetje een nasmaak, dus mijn cacoa-doosje staat nu al een tijdje onaangeroerd in de kast.

In plaats daarvan daarom nu:

[ afbeelding ]

Eigenlijk vond ik de Dark Chocolate lekkerder, maar die hebben ze hier enkel in Almond versie, en ik probeer mijn amandel-consumptie een beetje te beperken.

En dan een toefje van dit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of als je geen idee meer hebt hoe oud die bus is, en je toch nog een ander pakje tegenkomt dat op moet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:9 ^O^ :9
En je voelt je stukken beter ^O^
  zondag 14 februari 2021 @ 18:40:39 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_198005759
quote:
7s.gif Op zondag 14 februari 2021 18:25 schreef Candaasje het volgende:
Ik drink geen koe/geiten/dierenmelk meer, dus het was even zoeken.
Gewone soyamelk/rijstenmelk heeft vaak een beetje een nasmaak, dus mijn cacoa-doosje staat nu al een tijdje onaangeroerd in de kast.

In plaats daarvan daarom nu:

[ afbeelding ]

Eigenlijk vond ik de Dark Chocolate lekkerder, maar die hebben ze hier enkel in Almond versie, en ik probeer mijn amandel-consumptie een beetje te beperken.

En dan een toefje van dit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of als je geen idee meer hebt hoe oud die bus is, en je toch nog een ander pakje tegenkomt dat op moet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:9 ^O^ :9
Is die warm lekker? Ik heb de 'chocomel' van Oatly, die is koud lekker maar warm niet :N
pi_198005852
Ik ben lui, en pak gewoon de Chocomel, standaard uitvoering.

Paar eetlepels rum er doorheen (uit de pot rum-rozijnen)
3m20s op 600W in de magnetron (dan hoef ik als het klaar is de draaiknoppen niet meer 'goed' te zetten)
Slagroom (wel uit een spuitbus, voor een paar mokken chocomelk ga ik niet vers kloppen, al is dat wel veel lekkerder.
Wat kaneel er overheen.

:9
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_198005943
Meestal maak ik het van enkel cacoapoeder met volle melk, maar momenteel heb ik een bus benco in huis dus dan gaat er ook een schep benco door.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198006023
quote:
2s.gif Op zondag 14 februari 2021 18:53 schreef sigme het volgende:
Meestal maak ik het van enkel cacoapoeder met volle melk, maar momenteel heb ik een bus benco in huis dus dan gaat er ook een schep benco door.
[ afbeelding ]
Benco O+ Mijn AH en de Jumbo hier hebben het niet meer -O- Groot gemis.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198006042
Daar waar ik heel goed ga op Nesquick :@ of gewone (maar wel eckte!) Chocomel word ik ook wel heel blij van de chocolademelk bij Rausch, en ook hun chocolatechips voor thuis. Maar dat is in de essentie hetzelfde als de OP, want goede chocolade + melk. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 14 februari 2021 @ 19:01:13 #14
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_198006053
Jumbo heeft Benco hier gewooon in het assortiment
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_198006090
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 19:01 schreef fietsie het volgende:
Jumbo heeft Benco hier gewooon in het assortiment
Ja, dat hadden ze hier ook :Y Maar de laatste paar keer dat ik keek was het er niet. En ook geen prijskaartje oid om aan te geven dat het gewoon even uitverkocht is. Ik vind het vooral heel erg lekker in de vla :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 14 februari 2021 @ 19:03:39 #16
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_198006105
Met 4 volle theelepels Nestlé Hot chocolate, een suikerklontje en een beetje water een glad papje maken. Daarna hoeft er alleen nog heet water te worden toegevoegd. :9
pi_198006107
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 19:01 schreef fietsie het volgende:
Jumbo heeft Benco hier gewooon in het assortiment
Assortimenten van Jumbo's verschillen heel erg. Afhankelijk van etniciteit en andere dingen in de wijk.

quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 18:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Benco O+ Mijn AH en de Jumbo hier hebben het niet meer -O- Groot gemis.
Je kan een verzoek doen bij je Jumbo, of ze het in het assortiment willen opnemen. Of ik kom een pot brengen. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  roze zondag 14 februari 2021 @ 19:04:45 #18
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_198006132
quote:
2s.gif Op zondag 14 februari 2021 18:53 schreef sigme het volgende:
Meestal maak ik het van enkel cacoapoeder met volle melk, maar momenteel heb ik een bus benco in huis dus dan gaat er ook een schep benco door.
[ afbeelding ]
Omg dit hadden we altijd thuis. _O_ Misschien maar weer eens kopen.
Your beauty never ever scared me.
  zondag 14 februari 2021 @ 19:05:31 #19
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_198006141
quote:
2s.gif Op zondag 14 februari 2021 19:03 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Assortimenten van Jumbo's verschillen heel erg. Afhankelijk van etniciteit en andere dingen in de wijk.
[..]

Je kan een verzoek doen bij je Jumbo, of ze het in het assortiment willen opnemen. Of ik kom een pot brengen. :7
Wat hebben ze dan in jouw wijk meer dan hier?

Deze hadden we vroeger bij mijn ouders thuis ook wel, was meer poederig dan Benco:

Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_198006168
quote:
2s.gif Op zondag 14 februari 2021 18:36 schreef Moass het volgende:

[..]

En je voelt je stukken beter ^O^
Absoluut :Y

quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 18:40 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Is die warm lekker? Ik heb de 'chocomel' van Oatly, die is koud lekker maar warm niet :N
Ik vind van wel, maar ik vind warme choco vaak lekkerder dan koude. Tenzij heel warme dag ofzo.
pi_198006186
quote:
2s.gif Op zondag 14 februari 2021 19:03 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Assortimenten van Jumbo's verschillen heel erg. Afhankelijk van etniciteit en andere dingen in de wijk.
[..]

Je kan een verzoek doen bij je Jumbo, of ze het in het assortiment willen opnemen. Of ik kom een pot brengen. :7
Scheelt bij ons zelfs per straat, we hebben 2 Jumbo's hier om de hoek, maar het assortiment verschilt :Y
pi_198006189
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 19:05 schreef fietsie het volgende:

[..]

Wat hebben ze dan in jouw wijk meer dan hier?
Alles buitenlands. :7

Maar zelfs bijv de Jumbo in het centrum heeft ander assortiment dan hier. Nog internationaler, ook een deel Amerikaans assortiment.
Die een wijk verderop heeft bepaalde landen oververtegenwoordigd in populatie en assortiment bij de Jumbo.
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 14 februari 2021 @ 19:35:11 #23
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_198006702
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 18:19 schreef Amarantha het volgende:
Ik koop het gewoon in een pak. ;( :@

Chocomel 4 life.
Amarantha, nuchter als altijd. :D
  roze zondag 14 februari 2021 @ 19:45:27 #24
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_198006868
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 19:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Amarantha, nuchter als altijd. :D
:D
Your beauty never ever scared me.
pi_198006870
Deze is ook lekker
maar zelf gemaakt met Droste/vanHouten is lekker nederlands :)
  zondag 14 februari 2021 @ 19:48:23 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198006919
Ik deed iets van 40 gram pure chocola (70%) in een glazen schaal. In de magnetron beetje smelten. Melk heet maken in een pannetje. Lepel donkere basterdsuiker door de chocola, met garde de melk erdoor. Veel te lekker.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198007085
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 19:05 schreef fietsie het volgende:

Deze hadden we vroeger bij mijn ouders thuis ook wel, was meer poederig dan Benco: [Nesquick]

Maar daarvan kan je niet een eetlepel gewoon droog rechtstreeks in je mond stoppen, dus benco is beter ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 14 februari 2021 @ 20:02:24 #28
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_198007178
quote:
3s.gif Op zondag 14 februari 2021 19:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar daarvan kan je niet een eetlepel gewoon droog rechtstreeks in je mond stoppen, dus benco is beter ;)
Het kon met beiden wel, maar Benco kreeg je zo makkelijker 'weg' :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_198007180
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 18:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoe maak jij chocolademelk? Ga je voor Benco, Nesquick of maak je het liever helemaal zelf?

Ik heb zojuist dit ervaren en dat is absoluut de lekkerste chocolademelk ooit: https://www.theguardian.c(...)erfect-hot-chocolate

Maar ik laat me graag van het tegendeel overtuigen. Wat is jouw lekkerste recept?

[ afbeelding ]
Ik lust alles dat in dit topic genoemd is hoor :9

Maar sinds het Guardianrecept uit de OP maak ik het thuis alleen nog maar zo en dat is toch het allerallerlekkerst O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_198007827
quote:
3s.gif Op zondag 14 februari 2021 19:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar daarvan kan je niet een eetlepel gewoon droog rechtstreeks in je mond stoppen, dus benco is beter ;)
Dit is zo waar. Als mijn moeder vroeger weer eens aan de lijn was, was Benco mijn enige optie :9
Spoilers!
pi_198007951
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 19:03 schreef Van_Poppel het volgende:
Met 4 volle theelepels Nestlé Hot chocolate, een suikerklontje en een beetje water een glad papje maken. Daarna hoeft er alleen nog heet water te worden toegevoegd. :9
Water? Wil je me vergiftigen ofzo?
  zondag 14 februari 2021 @ 21:07:00 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198008382
Recept uit de OP met nog extra wat chipotle peper erdoorheen.

Heel erg lekker!! :9

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 15 februari 2021 @ 10:31:35 #34
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_198013910
Ik koop altijd van die zakjes bij de AH waar je alleen water moet bijgooien :@ sorry
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_198018405
Chocomel, en dan nesquick of benco noemen :')
pi_198018469
quote:
4s.gif Op maandag 15 februari 2021 15:06 schreef fotostarter het volgende:
Chocomel, en dan nesquick of benco noemen :')
Dat klopt inderdaad niet want Chocomel is een product van FrieslandCampina, en Nesquick van Nestlé en Benco...van Benco oid. :P
pi_198018536
quote:
15s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:31 schreef junkiesietze het volgende:
Ik koop altijd van die zakjes bij de AH waar je alleen water moet bijgooien :@ sorry
Ik vroeger toen ik nog studeerde ook en eigenlijk smaakt het naar niks.
Ik heb minipakjes chocolademelk van de Aldi in huis, even in een beker gieten en anderhalve minuut in de magnetron en dan slagroom en een beetje kaneel er overheen.
Soms een scheutje rum of wat kardemom er doorheen, of toen ze nog bestonden (RIP) een anijsblokje
pi_198020879
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 18:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoe maak jij chocolademelk? Ga je voor Benco, Nesquick of maak je het liever helemaal zelf?

Ik heb zojuist dit ervaren en dat is absoluut de lekkerste chocolademelk ooit: https://www.theguardian.c(...)erfect-hot-chocolate

Maar ik laat me graag van het tegendeel overtuigen. Wat is jouw lekkerste recept?

[ afbeelding ]
Ik heb pure cacaopoeder van Blooker. Ik pak daar 3 lepels van, zakje vanillesuiker erbij, klein beetje water erbij en dan roer ik het tot een papje. Dan kook ik halfvolle melk in een steelpannetje en dat schenk ik over het papje. Dan lekker slagroom erop en genieten c_/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')