Het terugdraaien van dit soort extra voorzieningen, dat doet een werkgever niet snel. het voelt ook bijna als een loonverlaging voor de meeste en werkgevers zijn bang om de werknemrs weg te jagen en tevens ook om onbetrouwbaar te boek te komen. Dus het gebeurt gewoon niet zo snel.
Tja. 1500 is wel een hoop geld. Ikzelf zit iets lager (zo 1100 of zo zijn) maar heb ook een fijne grote leasebak.
Wat ik wel doe is kritisch kijken naar prijs-kwaliteit. Aangezien ik het niet-gebruikte leasebedrag als extra bruto krijg, is dat zeker de moeite waard vind ik. Ik heb vele merken zakelijk gereden (Renault, Ford, Alfa, BMW, VW, Audi) maar de primium merken voegen niet heel erg veel toe heb ik gemerkt. Want met de BMW had ik binnen 2 jaar een gebroken talie in de moter en met de Audi had ik slecht wiellagers. Afijn, rij nu een VW Passat, dat is ook een grote bak, met veel luxe erin geconfigureerd. Bied mij meer ruimte en zelfde comfort dan een Audi of BMW, is goedkoper in de aanschaf (= minder bijtelling) en meer extra van het leasebudget. Is gewoon bijna 200 euries elke maand in mijn zak, netto (helft van mijn budget, helft van de belastingdienst). Anders rij ik een A4 met dezelfde opties of een A6 met minder luxe....Die Passat is misschien niet zo een showbak, maar verder prima. Dit is nu mijn 2e Passat, naar volle tevredenheid
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"