Je wordt niet opgelicht. Wel moet je goed kijken naar de actievoorwaarden van de welkomstbonus..soms is de hoogte afhankelijk van je verbruik.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:33 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:
Het word weer tijd voor mij om over te stappen van energieleverancier. Als ik dan zo'n advertentie zie van 160 euro welkomstbonus. Is dit voor de klant een cigaar uit eigen doos?
Hoe wordt dit dan berekend?
En wanneer ze je vaste bedrag iets onhoog halen elke maand om deze als aan het einde van het jaar te verrekenen als "bonus". Maakt
dan toch niet zo heel veel uit of voor mij of wel
Ik zie voor mijn jaarlijkse vebruik wanneer ik deze bereken op vergelijkingsites. Dat elke leverancier hetzelfde maandbedrag zal vragen. Maar eentje geeft wel 160 euro welkomstbonus. Dat is fors meer dan de anderen. Dus dit lijkt dan voordeliger. Of hoe word ik dan opgelicht?
Er zijn zoveel voorwaarden dat ik er nieteens aan denk om ze te lezen naast de gebruikelijke voorwaarden voor een contract. Maar ik zal even kijken.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 00:38 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je wordt niet opgelicht. Wel moet je goed kijken naar de actievoorwaarden van de welkomstbonus..soms is de hoogte afhankelijk van je verbruik.
Maar verder is het gewoon gratis geld en wordt het in feite bekostigd door alle klanten die lang bij een energieleverancier blijven hangen. Gewoon elk jaar overstappen dus.
Valt echt wel mee. Die tarieven verschillen amper tussen de maatschappijen. En als je dan een welkomstbonus van 70 of 100 euro krijgt, toch leuk. Tenminste, dit was vorig jaar zo. Binnenkort tijd om weer over te stappen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:11 schreef RamboDirk het volgende:
Volgens mij is het altijd een sigaar uit eigen doos. Vaak zijn de prijsvechters met deze bonussen de leveranciers met 3x hogere vaste kosten of kun je alleen kiezen voor variabel tarief. Let dus goed op.
Nee hoor..maar grote verbruikers moeten inderdaad wel goed vergelijken. Ik heb stadsverwarming dus heb alleen elektriciteit en een beetje gas nodig. Door de jaarlijkse welkomstbonus betaal ik al jaren bijna niks meer.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:11 schreef RamboDirk het volgende:
Volgens mij is het altijd een sigaar uit eigen doos. Vaak zijn de prijsvechters met deze bonussen de leveranciers met 3x hogere vaste kosten of kun je alleen kiezen voor variabel tarief. Let dus goed op.
Dan wordt het toch echt tijd dat je beter gaat kijken, bij met name gas zitten grote verschillen van soms wel 10 cent per kuub.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 08:57 schreef t-star het volgende:
[..]
Valt echt wel mee. Die tarieven verschillen amper tussen de maatschappijen. En als je dan een welkomstbonus van 70 of 100 euro krijgt, toch leuk. Tenminste, dit was vorig jaar zo. Binnenkort tijd om weer over te stappen.
cigaar [rol tabak om te roken]. Cigaar is het Spaanse cigarro; het roken van cigaren schijnt zich vanuit Spanje over Europa verspreid te hebben. In het Spaans wordt cigarro gebruikt zowel voor de fijne in papier of maïsblad gewikkelde tabak, die bij ons gewoonlijk cigarette heet, als voor het rolletje van tabaksbladen, dat wij cigaar noemen. Echter wordt ook in ’t Spaans voor de eerstgenoemde soort veelal het verkleinwoord cigarrita gebezigd.quote:
Maar het gaat ook helemaal niet om het maandbedrag, het gaat om het jaarbedrag, dat is wat je uiteindelijk afrekent.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik kan qua verbruik invullen wat ik wil op gaslicht maar mijn maandbedrag wordt gebaseerd op mijn historisch verbruik. Ik kan het maandbedrag later wel aanpassen.
Klopt maar het zal je verbazen hoeveel mensen blind staren op het maandbedrag op gaslicht en dan het oplichterij vinden dat bij een contract het maandbedrag anders is. Na een contract wordt het verbruik namelijk gebaseerd op je historisch verbruik en niet wat je op een vergelijkingswebsite invult. Dat vul je in voor de buhne.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 14:27 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Maar het gaat ook helemaal niet om het maandbedrag, het gaat om het jaarbedrag, dat is wat je uiteindelijk afrekent.
Dat maandbedrag doet elke leverancier op z’n eigen manier, bij de vorige paar aanbieders zat het standaard te hoog en nu heb ik een leverancier die wel direct een realistisch maandbedrag hanteert
Eerste stuk grotendeels mee eens. Ben 3 maanden geleden verhuisd en had geschat wat mijn verbruik zou worden. Daar hoort een maandbedrag van zo'n 80¤ bij. De energieleverancier liet me bij het verwerken zien dat het maandbedrag van de vorige bewoners 135¤ was. Mijn bedrag werd ergens daar tussenin vastgesteld, waarna ik het zelf verlaagd heb naar mijn eigen schatting.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 14:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt maar het zal je verbazen hoeveel mensen blind staren op het maandbedrag op gaslicht en dan het oplichterij vinden dat bij een contract het maandbedrag anders is. Na een contract wordt het verbruik namelijk gebaseerd op je historisch verbruik en niet wat je op een vergelijkingswebsite invult. Dat vul je in voor de buhne.
Je vult het niet voor de buhne in, je vult het in om het voor jouw situatie zo goed mogelijk te kunnen vergelijken. Ik heb op gaslicht.com nog nooit naar een maandbedrag gekeken cq gezocht, want ze geven een jaarbedrag aan en je moet even zoeken naar een indicatief maandelijks termijnbedragquote:Op zaterdag 13 februari 2021 14:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt maar het zal je verbazen hoeveel mensen blind staren op het maandbedrag op gaslicht en dan het oplichterij vinden dat bij een contract het maandbedrag anders is. Na een contract wordt het verbruik namelijk gebaseerd op je historisch verbruik en niet wat je op een vergelijkingswebsite invult. Dat vul je in voor de buhne.
ik heb nog nooit bij een leverancier welkomstbonussen gezien op hun websitequote:Op zaterdag 13 februari 2021 20:02 schreef tstile het volgende:
Er zijn af en toe best goeie acties, beste is wel op de sites van de leveranciers zelf kijken en daar je verbruik invullen. Die vergelijkingssites zijn namelijk niet 100% eerlijk over het beste aanbod.
Ok, relevante toevoeging van mijn kant: ik heb stadsverwarming dus kan alleen rondshoppen voor elektriciteit. Daar scheelt het echt niet zoveel (vorig jaar tenminste) dus loont overstappen vooral als er een overstapbonus is. Daarbij verbruik ik net 1000 kWh per jaar, als je grootverbruiker bent is het vast een ander verhaal.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 12:01 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dan wordt het toch echt tijd dat je beter gaat kijken, bij met name gas zitten grote verschillen van soms wel 10 cent per kuub.
https://www.vattenfall.nl(...)gen/aanbod-voor-jou/quote:Op zaterdag 13 februari 2021 20:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik heb nog nooit bij een leverancier welkomstbonussen gezien op hun website
ik heb ook alleen stroom en de welkomstbonus wordt dan gehalveerd of soms krijg je die ook gewoon niet. Het overstappen loont iig minder bij alleen stroom als bij stroom+gas.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 21:21 schreef t-star het volgende:
[..]
Ok, relevante toevoeging van mijn kant: ik heb stadsverwarming dus kan alleen rondshoppen voor elektriciteit. Daar scheelt het echt niet zoveel (vorig jaar tenminste) dus loont overstappen vooral als er een overstapbonus is. Daarbij verbruik ik net 1000 kWh per jaar, als je grootverbruiker bent is het vast een ander verhaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |