abonnement Unibet Coolblue
pi_197971947
Ik zit al 15 jaar in de webshopperij, en mede eigenaar van 3 webshops.
De oudste shops zijn op maat gemaakt en werken super snel, maar zijn niet meer up to date.

De laatste shop (2018) is een WordPress / WooCommerce shop, werkt eenvoudig maar de laadtijd gaat snel achteruit bij het maken van variabele producten en plug-ins.

Wat vinden jullie goed werken?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 12 februari 2021 @ 21:29:43 #2
269689 crew  Viv
pi_197972915
Welkom in WEB @Mr.Ping ! :) Als je dat zou willen, mag je hier voor iedere webshop een apart topic starten om ze in de schijnwerpers te zetten.

Ik mention even wat webshophouders van hier, die wellicht jouw vraag kunnen beantwoorden: O-)
@Jimbo
@ClintOosthout
@mschol
  Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 22:08:28 #3
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_197973666
hoe dikker de server hoe beter woocommerce werkt, alles dedicated, goede caching enzo en dan heb je niet zo'n problemen ermee.

Maar hoeveel producten hebben we het over? 10 variabel? Dan zou ik een alternatieve host zoeken.
1000 variabele, tsja, dan kan ie langzaam worden/zijn.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_197978741
Ik zit met mijn webshop allesvoorkappers.nl momenteel bij een complete host. namelijk ccvshop.
Dit omdat ik niet genoeg ervaring had met woocommerce en grote webshops. (ik heb ca. 6000 verschillende producten.)
ccvshop bevalt goed, zeer weinig storing, of downtime en een goede klantenservice. Nadeel is wel een maandelijks abbonement.

Momenteel ben ik bezig met wordpress, woocommerce, elementor en crocoblock.
Dit maakt het een stuk eenvoudiger.
Ik ben bezig om een andere webshop te bouwen, en voor mijn salon een nieuwe site waar je ook kan boeken.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_198045551
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 22:08 schreef Jimbo het volgende:
hoe dikker de server hoe beter woocommerce werkt, alles dedicated, goede caching enzo en dan heb je niet zo'n problemen ermee.

Maar hoeveel producten hebben we het over? 10 variabel? Dan zou ik een alternatieve host zoeken.
1000 variabele, tsja, dan kan ie langzaam worden/zijn.
Het gaat om een webshop met 500 producten waarvan er 250 variabel zijn.
En dan zijn het producten die in 15 verschillende kleuren en 5 verschillende maten te bestellen zijn.

Het probleem is als je een pagina opent met 12 producten dat de gehele inhoud van alle 12 producten wordt geladen. Beter zou zijn dat dit pas wordt gedaan als het product wordt aangeklikt.
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 21:57:23 #6
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_198045811
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:46 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Het gaat om een webshop met 500 producten waarvan er 250 variabel zijn.
En dan zijn het producten die in 15 verschillende kleuren en 5 verschillende maten te bestellen zijn.

Het probleem is als je een pagina opent met 12 producten dat de gehele inhoud van alle 12 producten wordt geladen. Beter zou zijn dat dit pas wordt gedaan als het product wordt aangeklikt.
opzich met een lekkere server erachter is het wel goed op te lossen.

heb een vergelijkbaar project gehad voor een klant van mij, het was niet ideaal maar de serverupgrade voor zijn site was echt een verademing.

then again is het een kosten/baten ding natuurlijk. Ik zou zeggen, als je een site hebt die lekker loopt en je cijfers zitten flink in het groen dan is een upgrade natuurlijk een kleine kosten en het altijd waard, al is het al voor je extra google rankings.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_198046527
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:57 schreef Jimbo het volgende:

[..]

opzich met een lekkere server erachter is het wel goed op te lossen.

heb een vergelijkbaar project gehad voor een klant van mij, het was niet ideaal maar de serverupgrade voor zijn site was echt een verademing.

then again is het een kosten/baten ding natuurlijk. Ik zou zeggen, als je een site hebt die lekker loopt en je cijfers zitten flink in het groen dan is een upgrade natuurlijk een kleine kosten en het altijd waard, al is het al voor je extra google rankings.
De kleurkeuze had ik met van die radio buttons gemaakt, toen dat weg was (een simpel menu met alleen de naam van de kleur) ging de snelheid terug naar normaal. Andere producten had ik bij elke variatie een andere productfoto gemaakt, dit bleek ook de snelheid te vertragen. Sommige pagina's duurde 20 seconden om te openen.

De server is volgens de makers optimaal, het probleem zit volgens hun in de plug-ins.

Voor mijn oude sites ben ik nu voor een PrestaShop aan het kijken.
  Moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 22:41:36 #8
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_198046942
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:26 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

De kleurkeuze had ik met van die radio buttons gemaakt, toen dat weg was (een simpel menu met alleen de naam van de kleur) ging de snelheid terug naar normaal. Andere producten had ik bij elke variatie een andere productfoto gemaakt, dit bleek ook de snelheid te vertragen. Sommige pagina's duurde 20 seconden om te openen.

De server is volgens de makers optimaal, het probleem zit volgens hun in de plug-ins.

Voor mijn oude sites ben ik nu voor een PrestaShop aan het kijken.
Heb je shared hosting of een dedicated VPS? (of nog beter, een eigen server in eigen beheer..als je de mensen hebt ervoor)

Plugins verzwaren de sites flink idd, gelukkig kan je heel veel optimaliseren met woo. Zou niet verwachten dat presta opeens beter laadt.

Wat voor cache plugin gebruik je? rocketwp werkt wel lekker met variable products is mijn ervaring.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_198054460
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 22:41 schreef Jimbo het volgende:

[..]

Heb je shared hosting of een dedicated VPS? (of nog beter, een eigen server in eigen beheer..als je de mensen hebt ervoor)

Plugins verzwaren de sites flink idd, gelukkig kan je heel veel optimaliseren met woo. Zou niet verwachten dat presta opeens beter laadt.

Wat voor cache plugin gebruik je? rocketwp werkt wel lekker met variable products is mijn ervaring.
Ik ga deze vragen eens aan de bouwers van mijn site stellen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')