SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat vragen na de documentaire en wat "research"
Waarom worden de lichamen niet geborgen ondanks dat duikers aangeven dat dit goed te doen is?
Waarom het wrak niet bergen? Te duur of..?
Waarom beton op het wrak willen storten?
Waarom puin en stenen storten op het wrak?
Waarom duiken verbieden?
Waarom niet de suggestie van een tweede lek (gat) onderzoeken?
Waarom kan een simpele "journalist" dat tweede lek (gat) wel vinden?
Waarom zo lang liegen over de militaire ladingen die vervoerd werden met de Estonia?
Ik denk zelf dat onmogelijk proberen te maken van het wrak te onderzoeken door duiken te verbieden en stenen op het wrak te gooien een indicatie is dat er iets in dat schip is wat niet gevonden mag worden.
Het tweede gat is denk ik veroorzaakt door een Zweedse duikboot die per ongeluk tegen het schip is gevaren tijdens een missie om de Russen weg te houden van het schip. Een Russische onderzeeër lijkt me niet logisch, het westen doet graag aan vinger wijzen naar de Russen.
Waarom de boegklep los sloeg? Denk dat het officiële rapport daar wel klopt en dat de Zweedse onderzeeër hoorde dat er iets mis was (er was een mayday uitgegaan) en bij het "komen kijken" te dicht bij kwam en het tweede lek veroorzaakte.Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:35 schreef MatthijsDJ het volgende:
Normaal ben ik één van de eerste die complot theorieën te debunken. Maar nu ben ik op een verhaal gestuit waarvan ik denk dat er meer aan de hand is dan dat ze ons willen laten geloven.
Op Discovery Plus kan je momenteel de documentaire reeks "Estonia" bekijken, de ramptoerist in mij is gek op documentaires over rampen. Ik had dus wat te doen tijdens de Lockdown ;-).
Hieronder in de spoiler tag een samenvatting van de docu:Oeh dit lijkt me erg interessant om eens te gaan bekijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat vragen na de documentaire en wat "research"
Waarom worden de lichamen niet geborgen ondanks dat duikers aangeven dat dit goed te doen is?
Waarom het wrak niet bergen? Te duur of..?
Waarom beton op het wrak willen storten?
Waarom puin en stenen storten op het wrak?
Waarom duiken verbieden?
Waarom niet de suggestie van een tweede lek (gat) onderzoeken?
Waarom kan een simpele "journalist" dat tweede lek (gat) wel vinden?
Waarom zo lang liegen over de militaire ladingen die vervoerd werden met de Estonia?
Ik denk zelf dat onmogelijk proberen te maken van het wrak te onderzoeken door duiken te verbieden en stenen op het wrak te gooien een indicatie is dat er iets in dat schip is wat niet gevonden mag worden.
Het tweede gat is denk ik veroorzaakt door een Zweedse duikboot die per ongeluk tegen het schip is gevaren tijdens een missie om de Russen weg te houden van het schip. Een Russische onderzeeër lijkt me niet logisch, het westen doet graag aan vinger wijzen naar de Russen.
Waarom de boegklep los sloeg? Denk dat het officiële rapport daar wel klopt en dat de Zweedse onderzeeër hoorde dat er iets mis was (er was een mayday uitgegaan) en bij het "komen kijken" te dicht bij kwam en het tweede lek veroorzaakte.
Had seconds from disaster niet ook een Estonia versie?Er staat nog een vraag voor u open!!
Ik kon niet alles daarover in de docu volgen want de ondertiteling viel weg tijdens bepaalde stukken en ik spreek geen Zweeds. Maar er waren wat personen die "particulier" aan het handelen waren in dat materieel. Ook lijkt het dat MI6 aan via Estland aan het smokkelen waren. Minstens één oud MI6 spion claimde dat hij hier vanaf weet. Maar goed hoe zeker kunnen we zijn dat ie echt MI6 spion is geweest.quote:Op donderdag 11 februari 2021 22:54 schreef Magister_Artium het volgende:
Ik zie wel wat debunkmogelijkheden.
1. De relatie Zweden-Estland is goed, maar was indertijd militair niet op het niveau van een alliantie.
Er zijn wel meer schepen stuurloos op een ander schip geknald.quote:2. Dat moet wel een heel frontale aanvaring zijn geweest, beetje onwaarschijnlijk
Rockwater gaf aan dat het wel degelijk mogelijk was alleen de kosten wel flink waren. Ook Smit Tak geeft aan dat het te doen is, overigens wel met de opmerking dat ze wel een paar maanden voorbereiding nodig gingen hebben.quote:3. Het bergen van het wrak moet te moeilijk zijn geweest. Die zee daar is in de zomer al onstuimig, weet ik uit eigen ervaring. Met de naderende winter, begin oktober, zou je dan moeten wachten tot ergens medio 1995, voor je kon gaan bergen. Ontbinding van alle verdronken lichamen was dan al in een ver stadium geweest, dat het buiten herbegraven geen nut had om nog verder te gaan bergen.
Toch waren er felle protesten van de nabestaanden over het storten van beton rond het wrak. Ze vonden het niet getuigen van respect dat hun dierbaren werden bedekt onder een laag beton.quote:4. Het afdekken van het wrak past wel in het ethisch verantwoord handelen van noordelijke landen.
Daar ben ik van overtuigd dat door slecht onderhoud en ontwerp die klep er af is geschoten. Ik ga er dan ook vanuit dat wat er ook echt gebeurd is een ongeval was. Maar dat men niet helemaal eerlijk is over wat er precies is gebeurd en dat er mogelijk iets in het wrak lag wat niet iedereen mocht weten. Een Zweedse politicus denkt zelfs dat wat er ook in het schip zat; al geborgen is door het leger/de geheime dienst. De relingen van de brugklep zijn namelijk los geslagen.. Maar dat kan ook gewoon door de immense druk komen gok ik.quote:De officiële lezing van de losgeslagen boegklep, klinkt me plausibel in de oren. Het schip heeft de laatste jaren gevaren onder Estse vlag. Over de mate van onderhoud heb ik mijn twijfels. De zee was onstuimig die avond. Alleen het gat aan de zijkant valt niet te verklaren, maar de bereidwilligheid van Zweden om de wetgeving te veranderen, pleit voor een normale gang van zaken.
Jup geloof van wel. Ik denk ook dat er best wat "experts" aan het woord komen in die documentaire zoals we dat nu hebben met Covid 19. Maar dat tweede gat is opvallend te noemen op zijn minst.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 11:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
Oeh dit lijkt me erg interessant om eens te gaan bekijken.
Had seconds from disaster niet ook een Estonia versie?
"Bijzaken" dat tweedè`gat is niet even een bijzaak en had al bekeken moeten worden toen flink wat experts claimde dat er een tweede gat/lek moest zijn waardoor het schip zo snel is gezonken.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 22:30 schreef Magister_Artium het volgende:
Tja, veel van deze heftige gebeurtenissen hebben alternatieve lezingen. Sommige blijken waar te zijn, maar vaak verzandt het in het moeras van wilde gedachtespinsels en bijzonder vergezochte bijzaken (zelfs horoscopen), waardoor bepaalde redeneringen een eigen leven gaan leiden. Indertijd was er zo’n club vreemde vogels die met ‘heelheidswetenschap’ de geschiedenis op een eigen manier ging uitleggen. Als je dat zou doen bij de Estonia, krijg je dit:
- het schip is uitgevaren op 27 september. 2 en 7 is de negende maand, een dag met een rekensom (dit is in die gedachtegang dus al een reden tot verdenking van allerlei duistere machten).
- Finland en Zweden hebben een kruis in de vlag -> zou het Vaticaan erachter zitten?
- de ramp gebeurde onder het sterrenbeeld weegschaal, balans -> economisch motief?
- [insert iets over de Chinese horoscoop]
Waarna de conclusie is dat het Vaticaan en een paar bilderbergers, om de Chinezen te pleasen, iemand hebben omgekocht om dat schip lek te prikken.
Maar dat er een aantal bijzaken verzwegen zijn, dat gebeurt vaker. Juist als je buiten de box denkt, moet je met je beide benen op de grond kunnen blijven staan.
Zou ook kunnen inderdaad, maar die expert gaf wel aan dat het met een flinke snelheid gebeurd moet zijn.quote:Op woensdag 30 juni 2021 10:42 schreef xpompompomx het volgende:
Gokje:
De deur van het shcip bleef nog even drijven nadat deze was afgebroken en vervolgens is het schip daar tegenaan geknalt. Vandaar het gat.
Hm, maar een onderzeeer, zelfs de grootste, zou er vrijwel zeker slechter vanaf komen dan een ferry bij zo'n botsing en er is geen melding van een gezonken of zwaar beschadigd vaartuig in die periode van een Westerse natie.quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:26 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Zou ook kunnen inderdaad, maar die expert gaf wel aan dat het met een flinke snelheid gebeurd moet zijn.
Anyway het is goed dat het onderzocht gaat worden. Ik acht een fuck-up met een onderzeeër mogelijk. Alleen waarom geeft niemand dat toe.. De Amerikanen hebben ook toegegeven dat ze een passagiers vliegtuig perongeluk uit de lucht geknald hebben.
Goed punt.. in de documentaire gaan ze in op eventueel Russische betrokkenheid. De Estonia werd namelijk gebruikt voor het vervoeren van Russisch materieel dat uit ex-sovjet landen gesmokkeld werd.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, maar een onderzeeer, zelfs de grootste, zou er vrijwel zeker slechter vanaf komen dan een ferry bij zo'n botsing en er is geen melding van een gezonken of zwaar beschadigd vaartuig in die periode van een Westerse natie.
En nee, dat kunnen ze in de VS niet geheim houden. De Russen kunnen dat tegenwoordig al niet eens meer.
Als het een Westerse onderzeeer was is er geen reden om het geheim te houden, die wateren vallen binnen NAVO gebied.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |