Ook die back viel me in positieve zin op, Rustenburg...
quote:Maakte overigens wel de beginnersfout om bij het uitverdedigen die Belg van Ajax A1 centraal door het midden aan te spelen, die vervolgens balverlies leed en daarmee de eerste treffer van Excelsior mogelijk maakte.
Op donderdag 6 februari 2003 18:10 schreef Da_Sandman het volgende:Ook die back viel me in positieve zin op, Rustenburg...
Al meer nieuws over Zlatan btw?
quote:Telegraaf (eerder dan Ajax.nl
Op donderdag 6 februari 2003 19:28 schreef mitt het volgende:
Akachar heeft mij redelijk overtuigdAl meer nieuws over Zlatan btw?
quote:
Ibrahimovic vraagteken voor Feyenoord
AMSTERDAM - Het is hoogst onzeker of Zlatan Ibrahimovic zondag voor Ajax inzetbaar is in de klassieker tegen Feyenoord. De spits gleed woensdag in het bekerduel met Roda JC, waarin hij matchwinner was, uit en liep daarbij een verrekking op in de linkerliesspier. Onderzoek in het ziekenhuis wees uit dat de spier niet is gescheurd, waardoor de komende dagen wordt bekeken of de Zweed alsnog kan spelen.
Ajax kampt toch al met een overvolle ziekenboeg. Heitinga, Litmanen, Mendes da Silva, O'Brien, Sikora, Stekelenburg, Timmer, Wamberto, Van der Vaart en Bergdolmo zijn geblesseerd, terwijl Witschge donderdag ziek op bed lag. Galasek is na zijn gele kaart tegen Willem II geschorst voor de topper.Trainer Ronald Koeman heeft nog wel de hoop dat Bergdolmo op tijd fit is. Maar de coach ziet geen reden het centrale duo Chivu/Pasanen uit elkaar te halen. Koeman gaat sowieso uit van een vast elftal, met het oog op de komende Champions League-wedstrijden.
Ibrahimovic is niettemin de laatste tijd belangrijk voor de ploeg, met zijn goede spel en zijn doelpunten. Hij heeft duidelijk de voorkeur boven Mido. De Zweed heeft voetballend meer inbreng dan de Egyptenaar, vindt Koeman.
Rafael van der Vaart is optimistisch over zijn herstel. De middenvelder kampt met een beenblessure. Donderdag trainde hij weer met de bal en over "een week of anderhalve week" verwacht hij weer te kunnen voetballen. De wedstrijd tegen Arsenal op 18 februari lijkt te vroeg voor Van der Vaart.
"Ik richt me daar ook helemaal niet op, ik richt me nergens op. Eerst wil ik honderd procent fit worden. Dat was ik de vorige keren ook wel, maar misschien heb ik toen wel te veel gespeeld in een kort tijdsbestek."
en lullig voor Bergdolmo, een blessure op dit moment.
quote:idd.
Op donderdag 6 februari 2003 22:40 schreef mitt het volgende:
Laten we maar wel hopen dat Zlatan kan spelen.
Je zag duidelijk het verschil met Mido.en lullig voor Bergdolmo, een blessure op dit moment.
Of mischien net zo tegen Lyon dan scoort hij nog aan het eind
quote:Tegen Roma konden we ook zonder...
Op vrijdag 7 februari 2003 07:43 schreef Ajax_master het volgende:
verdomme! haalt van der Vaart Arsenal niet!Of mischien net zo tegen Lyon dan scoort hij nog aan het eind
quote:Ja maar met Litmanen was dat. Dat zit er nu ook niet in.
Op vrijdag 7 februari 2003 12:51 schreef Ajaxno1 het volgende:
Tegen Roma konden we ook zonder...
quote:Maar toen deed Chivu ook niet mee, dus is het hopen op een 2e stunt van de jonkies.
Op vrijdag 7 februari 2003 14:44 schreef DaMayan het volgende:[..]
Ja maar met Litmanen was dat. Dat zit er nu ook niet in.
quote:En gelijk heeft die
Hoewel de achterstand op PSV verdubbelde van twee tot vier punten was het vertrouwen in het Ajax-kamp om de landstitel te prolongeren gegroeid na de 1-1 tegen Feyenoord. Trainer Ronald Koeman verwoordde en verklaarde het na afloop. Vier punten zijn overbrugbaar als je onze beide programma´s tegen elkaar afzet. Belangrijker: als dit jonge team met een gemiddelde leeftijd van 21,3 jaar op de been blijft tegen een compleet Feyenoord en je weet dat onze blessureboeg de komende weken langzaam leegstroomt, dan zie ik niet in waarom wij geen kampioen kunnen worden.
quote:
Koeman heeft weer 18 fitte spelers
Amsterdam, 14 februari 2003
Ajax trainde vrijdagochtend in de Arena. Het was de laatste oefensessie voorafgaand aan het duel tegen FC Groningen. Richard Witschge, Andre Bergdølmo, Jelle van Damme en Andy van der Meyde zijn allen weer fit geneog om zaterdag te kunnen spelen tegen de Noorderlingen.
Spits Mido haalde het einde niet. Tijdens de training, waarbij het accent lag op het afwerken op doel, verergerde Mido bij een schotpoging de bovenbeenblessure die hij opeglopen had in de interland tegen Denemarken en de Egyptische aanvaller kan tegen Groningen niet spelen. Mocht het nodig zijn om Zlatan in die wedstrijd te wisselen, dan heeft Koeman geen echte spits meer op de bank. ,,De stand zal bepalen wie dan in de spits komt te staan'', aldus Koeman. ,,We hebben met Boukhari, Pienaar en Seedorf jongens die op een andere manier die positie kunnen invullen, mocht het nodig zijn.''
Ronald Koeman kan in het thuisduel tegen Groningen, zaterdag om 19.30 in de Arena, wel weer beschikken over de herstelde Richard Witschge en Andre Bergdølmo. Zij speelden donderdagavond al met Jong Ajax tegen ADO Den Haag (2-1 verlies) om wedstrijdritme op te doen. Ten opzichte van het duel tegen Feyenoord is Tomas Galasek na een schorsing weer inzetbaar. Ook is Jelle van Damme hersteld van een gekneusde long en is Andy van der Meyde voldoende fit na de lichte hersenschudding die hij opliep tegen Feyenoord. Het betekent dat Koeman een selectie van 18 spelers heeft voor de wedstrijd van zaterdag.Koeman vertelde later aan de verzamelde pers dat Zlatan weer geheel fit is. De spits was wel afgereisd voor een interland met Zweden, maar had, op eigen verzoek, niet gespeeld. ,,Ook omdat hij voor de volgende interland geschorst is'', zei Koeman.
De trainer gaf aan blij te zijn met de immer groeiende mentale weerbaarheid van zijn team. ,,Ze zijn eerst met de wedstrijd tegen Groningen bezig en kijken nog niet te veel naar Arsenal. Ook met het terugkomen van al die interlands gaan ze goed om. Het is toch lastig. Volgens mij is wel de blessure van Mido daar op terug te voeren. Het was een zware reis en hij heeft 90 minuten gespeeld. Maar bijvoorbeeld voor Lobont is het spelen van een interland best goed. Hij is lang uit de roulatie geweest met een blessure, dus die kan het gebruiken om veel wedstrijden te spelen.''Ook Rafael van der Vaart en John O'Brien waren weer op het gras van de Arena. Zij zullen zich na de wedstrijd tegen Groningen bij de groep aansluiten. Koeman vertelde te overwegen beiden mee te nemen naar Londen , omdat daar immers de groepstrainingen zullen plaatsvinden. De coach benadrukte dat het vooral om de trainingen gaat, en niet om een van beiden mee te laten ddoen tegen Arsenal op dinsdag. ,,Ze hebben dan drie dagen goede groepstraining en kunnen donderdag eventueel met Jong Ajax meedoen'', aldus Koeman.
quote:Erg jammer. Vooral vanwege de tegenstrijdige berichten (er zijn geen rellen IN het supportershome geweest alleen er om heen en bij Strandvliet. Daarbij heeft de politie zelf gezegd tijdens die ongeregeldheden dat het home gewoon open mocht blijven en er doorgetapt mocht worden.. Aldus www.f-side.nl ).
De gemeente Ouder-Amstel heeft de exploitatievergunning van het supportershome tijdens het spelen van thuiswedstrijden van Ajax met onmiddellijke ingang en voor onbepaalde tijd ingetrokken. De Stichting Beheer Supportershome AJAX heeft dit in een persbericht naar buiten gebracht.Deze maatregel is genomen op basis van het politierapport dat naar aanleiding van de ongeregeldheden na de wedstrijd Ajax-Feyenoord is geschreven. Aanstaande maandag zal er overleg plaatsvinden tussen het bestuur van het supportershome en de gemeente Ouder-Amstel. Het bestuur betreurt het besluit en roept supporters op zich rustig te houden om het voortbestaan van het home niet in gevaar te brengen. De plek waar supporters het liefst voor en na wedstrijden van Ajax verzamelen opende pas in november 2002 haar deuren.
quote:Die onzin heeft alleen maar geld gekost. Een technische samenwerking is natuurlijk wel leuk, hoewel ik me niet een speler kan herinneren die we ooit uit Ghana via deze club hebben gekregen.
Ajax heeft vrijdag bekendgemaakt dat het haar aandelen in de Ghanese voetbalclub Ashanti Goldfields Sporting Club heeft verkocht aan Ashanti Goldfields Company. De Amsterdamse club had een meerderheidsbelang van 51% in de Afrikaanse club. De koper van de aandelen was al in het bezit van de resterende 49%. De financiele details van de transactie zijn niet bekendgemaakt. Ten behoeve van de afwaardering is in het vorige boekjaar al een voorziening getroffen. De samenwerking, die teruggaat tot 1 juli 1999, gaat niet totaal verloren. Ajax gaat met Ashanti Goldfiels op technisch gebied samenwerken. Eenzelfde soort constructie wil Ajax met GBA in Belgie realiseren.
quote:Naja, Zlatan was toch lekker op dreef momenteel. Maar toch vervelend, zo zonder back-up spits te zitten
Ajax zal het zaterdagavond in de competitiewedstrijd tegen FC Groningen in de Amsterdam Arena moeten stellen zonder Mido. De Egyptenaar heeft te veel last van een spierblessure in de bovenbeen die hij woensdag in de vriendschappelijke interland van Egypte tegen Denemarken opliep. Vrijdag verergerde de kwetsuur toen hij op de training een balletje trapte. De spits zal het de komende dagen rustig aan moeten doen. Het is nog onzeker of hij dinsdag in Londen van de partij kan zijn als Ajax het in de Champions League opneemt tegen Arsenal.
quote:
Freddie Ljungberg is volgens zijn coach Arsene Wenger niet op tijd hersteld voor de Champions Leauge wedstrijd dinsdag tegen Ajax. De Zweedse middenvelder is al sinds 21 december uit de roulatie wegens een achillesblessure. Woensdag speelde de international 45 minuten weer mee met de reserves van Arsenal tegen Ipswich. Helemaal pijnvrij is Ljungberg nog niet. Wenger vindt het daarom te riskant om hem dinsdag in te zetten. Ljungberg ontbrak dan ook in de selectie van Arsenal voor de FA-cup strijd tegen Manchester United vandaag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |