abonnement Unibet Coolblue
pi_197936409
hee jongens, ik zou een tablet willen kopen (eerste keer) maar vraag me af in hoeverre tablets nog populair zijn? En zit ook wat in een dilemma wel het dan moet worden?

Ik heb een max. budget van 350 euro.

Optie 1: Apple iPad Mini (2019) Wi-Fi 64GB Zilver
Prijs: 343 euro
Besturing: iOS
Schermdiagonaal: 7,9"
Opslag: 64GB (niet uitbreidbaar)
Werkgeheugen: 3GB
Accucapaciteit: 5100mAh

Optie 2 :Samsung Galaxy Tab S6 Lite WiFi 64GB Grijs
Prijs: 329 euro
Besturing: Android
Schermdiagonaal: 10,4"
Opslag: 64GB
Werkgeheugen: 4GB
Accucapaciteit: 7000mAh

Mijn voorkeur gaat uit naar de Apple iPad (ondanks zijn ouderdom, uit 2019) vanwege het eco-systeem (samenwerking met iPhone en Macbook) al weet ik dat het geen dingetje meer is. Tegenwoordig kun je heel vaak syncen met verschillende apps en systemen. Dus het is zeker niet meer doorslaggevend.

Hoe denken jullie er over?
Cindy De Vuyst
pi_197936480
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 23:11 schreef einzeinz het volgende:
(ondanks zijn ouderdom, uit 2019)
LOL 🤣🤣🤣
pindazakje
  donderdag 11 februari 2021 @ 14:47:46 #3
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_197944779
Ik heb zowel een Apple als een aantal Android tablets en er zit toch wel een wereld van verschil in. Het hangt er maar vanaf wat je wilt doen. De Apple werkt wel fijn, maar dat komt ws voor mij door zijn supergrote scherm (heb een 12,3"). Dus op de Apple wat kijken via de TV-anywhere is fijn, browsen, nieuws etc gaat ook lekker omdat alles goed op het scherm past. Maar ik zie dat jij een kleinere hebt gekozen, dus daar zou ik anders tegenaan kijken. Maar die Apple verwacht wel alles in de cloud/netwerk, dus off-line heb je er niet veel aan. Dingen opslaan gaat daarmee echt op zijn Apple, en dat vind ik echt minder.

Wat ik fijn vind aan Androoid is de ondersteuning van SD-cards. Want daarmee zet ik films en series voor de kids erop voor onderweg en tijdens vakantie. Simpel houdertje in de auto voor de kids achterin en gedurende een lange reis 2 zoete kinderen en ook alles bij de hand gedurende vakantie zonder afhankelijk te zijn van WiFi (dat is some toch gelimiteerd op vakantie).

Je moet gewoon goed nadenken wat je ermee werkelijk gaat doen en wat er dus bij past. Een 8 inch tablet is maar een klein schermpje, maar wel erg portable. 10 inch is gewoon fijner, en 12 nog fijner. Maar 12 neem je niet zo makkelijk mee, Voor mij is 10 de beste maat voor iets om mee te nemen. Maar dat is persoonlijk.

Ik zeg zelf hoe groter het scherm hoe fijner, maar als je er veel mee op show wil, dan ik kleiner weer makkelijker. Dus, wat ga je er mee doen zegt iets over wat beter voor je is.

Laatste punt - Ik koop relatief goedkope Android tablets omdat de kinderen er niet zo zuinig op zijn (ze zijn nog klein). Apple is wat duurder, gaat ook meestal langer mee (meer generaties software update worden ondersteunt) maar je betaalt er ook meer voor. Alle waar naar zijn prijs.

En dat is binnen Android ook zo. Ik heb een goedkope Lenovo, maar met intensief gebruik is deze dus nu wel op, na een maan of 18. Batterij wordt echt nu slechter. Een duurdere Samsung die ouder is doet het nog prima, dus ook binnen een segment zitten verschillen.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_197945319
Ik zou voor I-Pad gaan mede omdat Android niet echt nog doorontwikkeld is voor een tablet. Google zelf kiest meer voor de Chromebook.

https://www.want.nl/googl(...)kt-de-stekker-eruit/

[ Bericht 31% gewijzigd door Megumi op 11-02-2021 15:27:29 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197945462
Ik heb sinds een paar jaar de samsung galaxy tab 5s omdat mijn oude S2 gevallen was en glas kapot was en veel te duur was om te laten repareren.

Maar ben echt blij met de S5 of 5S (whatever) maar die is en blijft super snel als je maar niet te veel apps op de achter grond open hebt staan, maar dat geldt ook voor apple devices.
En ook kwa batterij duur is de galaxy S5 echt goed en houdt het uren vol op een dag.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 10:10:32 #6
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_197960878
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 23:11 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb een max. budget van 350 euro.
Zit er nog rek in je budget ? Voor ¤388 heb je nl. de 10.2" iPad.

Android tablets zou ik iig links laten liggen, dat zijn m.i. geen echte tablets maar meer een soort grote telefoons. Er is weinig tablet-specifieke software voor Android dus veel apps zijn gewoon uitgerekte versies van de telefoon apps.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 10:17:10 #7
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_197960978
Je kunt niet kiezen tussen 1 artikel. Je TT is dus kul.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_197963884
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:10 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Zit er nog rek in je budget ? Voor ¤388 heb je nl. de 10.2" iPad.

Android tablets zou ik iig links laten liggen, dat zijn m.i. geen echte tablets maar meer een soort grote telefoons. Er is weinig tablet-specifieke software voor Android dus veel apps zijn gewoon uitgerekte versies van de telefoon apps.
Dan zit je met die opslag van slechts 32GB te klooien. Ik wil echt wel minstens 64GB.
Cindy De Vuyst
  vrijdag 12 februari 2021 @ 14:17:33 #9
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_197964677
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:30 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Dan zit je met die opslag van slechts 32GB te klooien. Ik wil echt wel minstens 64GB.
Waar heb je de storage voor nodig dan ? Ik heb jarenlang met een 16GB iPad gewerkt en daar is 't nooit een issue geweest. Ik heb nu een iPad Pro en die komt met minstens 64GB maar kan niet zeggen dat ik de ruimte echt nodig heb. Je trekt toch alles uit de cloud.

Als je mij de keuze gaf tussen 32GB extra of een 10.2" scherm dan wist ik 't wel.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_197964876
Ik heb een iPhone SE van 32GB en dat is ruimschoots te weinig. Kan me voorstellen dat je met een iPad waar meer foto's en enkele games op staan, dat je met 32GB zeker niet voldoende hebt!
Cindy De Vuyst
pi_198069732
Dan stuur je de foto’s naar je Cloud of MacBook?
pi_198077469
iPad want deze is na drie jaar nog steeds bruikbaar en een Android Tablet heeft in de meest positieve gevallen twee jaar updates en ondersteuning.

Daarnaast moet je eerst allerlei bloatware verwijderen die hoe dan ook geheugen en opslag kost.

En na twee jaar kun je een iPad nog (door)verkopen terwijl niemand een 2 jaar oude android-tablet wilt hebben
pi_198157598
Android tablets zijn kutter dan kut. Heb er zelf twee gehad (Asus Transformer en Samsung Galaxy Tab Pro), allebei afgeschreven na slechts een jaar. Geen updates meer, traag als dikke stroop in de winter, flikkerend beeld, batterij die niet meer opgeladen wil worden...

Daarna een iPad gekocht en die wordt straks drie jaar en draait nog net zo snel als in het begin.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:54:30 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198157645
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:48 schreef Saekerhett het volgende:
Android tablets zijn kutter dan kut. Heb er zelf twee gehad (Asus Transformer en Samsung Galaxy Tab Pro), allebei afgeschreven na slechts een jaar. Geen updates meer, traag als dikke stroop in de winter, flikkerend beeld, batterij die niet meer opgeladen wil worden...

Daarna een iPad gekocht en die wordt straks drie jaar en draait nog net zo snel als in het begin.
Android is niet ontworpen voor gebruik op een tablet. En Google heeft ook aangegeven dat niet te gaan doen. Een Chromebook is dan een betere optie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198157786
Maakt toch niet uit of het populair is, zolang je het nodig hebt dan neem je er één.

Zou zelf eerder een basic iPad kopen dan een basic Android tablet. IPad is dan toch een stuk sneller, blijft langer soepel, OS werkt beter enz. Eigenlijk wat de reacties hier ook aangeven.

Heb wel zelf net een tab S7 gekocht dus dat is eigenlijk weer Android en gaat tegen mijn advies in. Maarja ik mis wel uitbreidbaar geheugen in de ipad en samen met dex en screen cast is die galaxy wel weer fijn voor naast de tv of als ik van huis ben en geen laptop mee wil nemen.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 13:48:56 #16
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_198160958
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 10:07 schreef Sapstengel het volgende:
Maarja ik mis wel uitbreidbaar geheugen in de ipad en samen met dex en screen cast is die galaxy wel weer fijn voor naast de tv of als ik van huis ben en geen laptop mee wil nemen.
Exact datgene wat ik ook mis in de iPad. Met een android tablet gooi ik een micro-sd kaart vol met videos om te bekijken. Dat is in het vliegtuig of voor de kids achterin de auto. Had een iPad die mogelijkheid, dan was het klaar (mits je de duurdere iPad wil, ik soms niet want kinderen)
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  donderdag 25 februari 2021 @ 19:26:05 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198202892
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:27 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb een iPhone SE van 32GB en dat is ruimschoots te weinig. Kan me voorstellen dat je met een iPad waar meer foto's en enkele games op staan, dat je met 32GB zeker niet voldoende hebt!
Wat moet je dan allemaal op slaan op dat ding?
Muziek haal je uit de cloud
Films haal je uit de cloud
Je foto's kan ook in de cloud opslaan.

Dan heb je hooguit nog een paar spelletjes die je op je tablet kwijt moet.
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')