abonnement Unibet Coolblue
pi_198186550
Mijn moeder van 62 krijgt van het weekend haar Az spuit, ze heeft diabetes en weet ik veel wat allemaal dus ik hoop het beste wat ik kan haar nu al met moeite op afstand houden als het om knuffelen gaat
pi_198187668
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:44 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Met dit soort bijwerkingen begrijp ik heel goed dat ze dit vaccin voorlopig niet aan heel oude mensen geven. Als je al kwetsbaar bent, kan dat er net te veel aan zijn.
Sprak vandaag buurman aan de ene kant, in de 70 en 2 weken geleden klaar met een maand bestraling voor blaaskanker. Die heeft zijn AZ vaccin tijdens de bestralingskuur gekregen....
Andere buurvrouw, 89, heeft hem ook al een tijdje. Kunnen hier bijna een straatfeest doen met gevaccineerden :D.

Sprak ook een collega vandaag, die is in de 30, en heeft in oktober een zware hartoperatie gehad. Die werd vandaag gebeld om een vaccinatie in te plannen, en dat is nu gepland voor morgen. Dus zover vooruit hoef je ook niet te plannen.

Voor de duidelijkheid, dit is dus in de UK.

Een beetje van buitenaf gezien wordt er in NL nogal veel gezeurd over details en worden vooral aangezwengeld door belangengroepen, de grote lijnen van het vaccinatiebeleid zijn goed verdedigbaar. Natuurlijk, er zijn altijd wel groepen te vinden die liever eerder hadden worden gevaccineerd, en de meesten hebben waarschijnlijk ook wel een punt, maar je kunt nu eenmaal niet allemaal als eerste aan de beurt zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 24-02-2021 21:22:03 ]
pi_198188090
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Sprak vandaag buurman aan de ene kant, in de 70 en 2 weken geleden klaar met een maand bestraling voor blaaskanker. Die heeft zijn AZ vaccin tijdens de bestralingskuur gekregen....
Andere buurvrouw, 89, heeft hem ook al een tijdje. Kunnen hier bijna een straatfeest doen met gevaccineerden :D.

Sprak ook een collega vandaag, die is in de 30, en heeft in oktober een zware hartoperatie gehad. Die werd vandaag gebeld om een vaccinatie in te plannen, en dat is nu gepland voor morgen. Dus zover vooruit hoef je ook niet te plannen.

Voor de duidelijkheid, dit is dus in de UK.

Een beetje van buitenaf gezien wordt er in NL nogal veel gezeurd over details en worden vooral aangezwengeld door belangengroepen, de grote lijnen van het vaccinatiebeleid zijn goed verdedigbaar. Natuurlijk, er zijn altijd wel groepen te vinden die liever eerder hadden worden gevaccineerd, en de meesten hebben waarschijnlijk ook wel een punt, maar je kunt nu eenmaal niet allemaal als eerste aan de beurt zijn.
Toevallig is er nu een item op nieuwsuur over het imagoprobleem van AZ en dat blijkt ook in andere landen te spelen. Ook wordt er melding gemaakt van een recent Schots onderzoek naar AZ waaruit blijkt dat het juist wel goed beschermd bij ouderen.
  woensdag 24 februari 2021 @ 21:38:51 #206
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198188152
Net te horen gekregen dat ik zaterdag een vaccin mag gaan komen halen. AstraZeneca, iedereen die wil mag zich inschrijven en wordt direct gevaccineerd. Door de slechte naam willen veel mensen wachten op een ander vaccin.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_198192578
quote:
10s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:38 schreef Dven het volgende:
Net te horen gekregen dat ik zaterdag een vaccin mag gaan komen halen. AstraZeneca, iedereen die wil mag zich inschrijven en wordt direct gevaccineerd. Door de slechte naam willen veel mensen wachten op een ander vaccin.
Als er over blijft, stuur een zooitje vaccins hierheen.
  donderdag 25 februari 2021 @ 09:36:28 #208
8369 speknek
Another day another slay
pi_198193157
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:29 schreef simonblue het volgende:

[..]

Hoe zou jij de vaccinatie strategie willen zien? Volgens mij is de strategie in hoofdlijnen correct.

Ik zou beginnen met de mensen die meeste risico lopen en de mensen met het laagste risico als laatste. Probleem hierbij is hoe je het risico moet afwegen. Oude mensen lopen in het algemeen meer risico dan jonge mensen (daarvoor zou je van oud naar jong moeten werken) en mensen met medische problemen lopen meer risico dan gezonde mensen (daarvoor zou je moeten selecteren op medisch verleden). De vraag is dan of bijvoorbeeld een persoon van 40 met kanker meer of minder risico loopt dan een gezond persoon van 65. Volgens mij is het ondoenlijk om alle 17.5 miljoen inwoners individueel te beoordelen en zul je het dus in groepen moeten doen.
Naast het risico is er dan ook nog verschil tussen geschiktheid van vaccins voor bepaalde groepen en nog de (verwachte) beschikbaarheid van vaccins.

Dus eerst de oudste mensen vaccineren en dan omlaag gaan in leeftijd: Dat gebeurt nu met de Pfizer en Moderna vaccins (en tegelijkertijd worden ook een aantal andere mensen met hoog risico hiermee gevaccineerd, bijv bloedkanker).
De AstraZeneca vaccins zijn niet voldoende getest voor mensen van 65+, daarom worden deze ingezet voor de groepen die jonger zijn dan 65 en dan het hoogste risico lopen: dus mensen van 63 en 64 (en later van 61 en 62) en voor een groep van 60- met bijv Down).

Ik vind dit goede hoofdlijnen voor de vaccinatie strategie, dus ik ben benieuwd hoe jij de hoofdlijnen anders zou willen zien.

Daarnaast zijn er nog praktische zaken bij de uitvoering van de vaccinatie. Ondanks dat mensen vooraf een afspraak moeten maken, zal je nooit exact weten hoeveel mensen op komen dagen. Je moet dus rekenen dat iedereen komt en daar de vaccins voor voorbereiden (ontdooien, in spuit doen). Als dan 2-3 mensen niet komen, wat moet er dan volgens jouw met de overgebleven vaccins gebeuren? Moet je dan op het laatste moment nog iemand opbellen of geven aan de mensen die betrokken zijn bij het zetten van de vaccins (en dan op leeftijd van deze personen)? Wellicht kan hier wat verbeterd worden.

Zelf denk ik dat de uitvoering best wel goed is. Als 99.5% goed is gegaan heb je op het moment nog 5000 verhalen waar het beter of anders had gemoeten. Die excessen krijgen vaak veel meer aandacht dan alles wat wel goed gaat.

Over je laatste opmerking: persoonlijk verwacht ik dat de tijd tussen de eerste en tweede prik met het AstraVaccin omlaag gaat als er genoeg vaccins (ook van andere leveranciers) beschikbaar zijn.
Het probleem van de huidige strategie is nu doordat 65+ers geen AZ krijgen, en ze met Pfizer/Moderna bij 90+ beginnen, dat de groep 65-75 als allerlaatste geprikt gaat worden, en laat dat nou net de groep opa's en oma's zijn die nog veel verticale contacten hebben maar wel een verhoogd risico lopen.
Hopelijk kan het J&J vaccin daar naartoe, maar het is een behoorlijk grote groep.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198193257
En het probleem is dat een aantal groepen de minister heeft gechanteerd en nu ook prikken wegneemt uit die meest belangrijke groep. Gelukkig maar dat de vaccins beter lijken te werken tegen het verspreiden van het virus dan gedacht.
pi_198193382
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:36 schreef speknek het volgende:

[..]

Het probleem van de huidige strategie is nu doordat 65+ers geen AZ krijgen, en ze met Pfizer/Moderna bij 90+ beginnen, dat de groep 65-75 als allerlaatste geprikt gaat worden, en laat dat nou net de groep opa's en oma's zijn die nog veel verticale contacten hebben maar wel een verhoogd risico lopen.
Hopelijk kan het J&J vaccin daar naartoe, maar het is een behoorlijk grote groep.
Eens. Ik zou ook liever de groep 65-75 eerder gevaccineerd willen zien dan de groep 65-. Om het vaccin van AZ daarvoor te gebruiken moet wel aangetoond worden dat dit vaccin ook voor die leeftijdsgroep geschikt is. Naar ik begrijp waren tijdens de aanvraag voor goedkeuring te weinig mensen in deze leeftijdscategorie bestudeerd.
In Schotland hebben mensen in deze leeftijdscategorie wel het AZ vaccin gekregen (waarbij ook ene goede effectviteit van het vaccin is bepaald). Hopelijk kan men op basis van deze nieuwe onderzoeken het AZ vaccin ook voor de groep 65-75 vrijgeven.
Ik ben ook benieuwd naar de resultaten van het J&J vaccin voor deze groep. Het zou mooi zijn als dat vaacin ook voor deze groep gebruikt kan worden.

Edit: Dat ik liever heb dat de groep 65-75 eerder gevaccineerd wordt, betekent niet dat ik het huidige beleid slecht vind. Het verschil tussen het huidige beleid en mijn ideale beleid komt in dit geval doordat het vaccin van AZ niet geadviseerd wordt voor deze leeftijdsgroep.

[ Bericht 8% gewijzigd door simonblue op 25-02-2021 09:58:48 ]
pi_198193934
quote:
10s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:38 schreef Dven het volgende:
Net te horen gekregen dat ik zaterdag een vaccin mag gaan komen halen. AstraZeneca, iedereen die wil mag zich inschrijven en wordt direct gevaccineerd. Door de slechte naam willen veel mensen wachten op een ander vaccin.
iedereen die wil ???
welk telefoonnummer kan ik bellen ?

oh ja, jij zit niet in NL.....zeg dat dan ff
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 25 februari 2021 @ 10:28:00 #212
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198194006
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:36 schreef speknek het volgende:

[..]

Het probleem van de huidige strategie is nu doordat 65+ers geen AZ krijgen, en ze met Pfizer/Moderna bij 90+ beginnen, dat de groep 65-75 als allerlaatste geprikt gaat worden, en laat dat nou net de groep opa's en oma's zijn die nog veel verticale contacten hebben maar wel een verhoogd risico lopen.
Hopelijk kan het J&J vaccin daar naartoe, maar het is een behoorlijk grote groep.
Ik heb dat bij 90+ beginnen nooit begrepen. Of eigenlijk snap ik het wel vanuit ethisch oogpunt, maar in de algehele strategie (zorg zsm ontlasten) past deze keuze dan weer niet.
pi_198194036
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik heb dat bij 90+ beginnen nooit begrepen. Of eigenlijk snap ik het wel vanuit ethisch oogpunt, maar in de algehele strategie (zorg zsm ontlasten) past deze keuze dan weer niet.
dat hele beleid is een zooitje, krijg je ervan als je zo laat begint met voorbereiden.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_198194138
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat hele beleid is een zooitje, krijg je ervan als je zo laat begint met voorbereiden.
Maar hoe zou jij het beleid dan willen zien?
pi_198194208
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:36 schreef simonblue het volgende:

[..]

Maar hoe zou jij het beleid dan willen zien?
heel kort gezegt:

in ieder geval niet dat het 20 keer gewijzigd word omdat er niet over nagedacht is.
en tevens niet de gezonde mensen eerst.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_198194218
Maakt niet uit wie ze als eerste vaccineren, er zijn toch hele volksstammen het er niet mee eens.
Tap tap tap
pi_198194296
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:41 schreef CherryLips het volgende:
Maakt niet uit wie ze als eerste vaccineren, er zijn toch hele volksstammen het er niet mee eens.
inderdaad iedereen wilt voorrang
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 25 februari 2021 @ 10:47:33 #218
14505 OProg
A Life in Music
pi_198194315
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik heb dat bij 90+ beginnen nooit begrepen. Of eigenlijk snap ik het wel vanuit ethisch oogpunt, maar in de algehele strategie (zorg zsm ontlasten) past deze keuze dan weer niet.
Ik snap wat je wil zeggen. Ethisch gezien inderdaad een lastige discussie.

Neem mijn oma. Die is uiteindelijk een paar maanden terug overleden. De laatste paar weken zat ze in het verzorgingstehuis waardoor ze - mocht dit alles net een paar maanden verschoven zijn - ze inmiddels een vaccin zou hebben gehad.

Echter kunnen we wel stellen dat ze gewoon 'op' was en ze was niet de enige als ik daar zo rond keek. Dus ik vroeg me toen al af of als er een vaccin zou zijn of het dan een goed idee geweest was om haar redelijk vooraan op de lijst te zetten. Ook de arts gaf al aan dat de levensverwachting sowieso beperkt was.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198194380
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:36 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Toevallig is er nu een item op nieuwsuur over het imagoprobleem van AZ en dat blijkt ook in andere landen te spelen. Ook wordt er melding gemaakt van een recent Schots onderzoek naar AZ waaruit blijkt dat het juist wel goed beschermd bij ouderen.
Ja, in Schotland lijkt het AZ vaccin ouderen zelfs iets beter te beschermen tegen ziekenhuisopname, 94% vs 85%. Zoals eerder gemeld, als nog meer van dat soort data naar buiten komt zullen landen als Duitsland hun beleid ten aanzien van het AZ vaccin wel aanpassen vermoed ik.
Het imago-probleem van AZ is hier in de UK iets minder, maar dat komt denk ik omdat er voor de UK minder leveringsproblemen zijn. Ik denk dat de intentie van AZ wel goed is, alleen hebben ze veel hooi op hun vork genomen, misschien iets te veel. Het schijnt dat de productie in sommige nieuwe bioreactoren niet zo hoog is als gehoopt/verwacht, en dat kan dan 50% productie schelen. Die reactoren bouw je, je doet de ingredienten erin, zorgt dat de omstandigheden goed zijn, maar toch kan de productie flink verschillen, omdat het nu eenmaal moet 'groeien' en dat heeft men niet volledig in de hand. Ze hadden gehoopt een bepaalde productie te halen, en daarbij waarschijnlijk gehoopt op een hogere productie per vat dan dat ze nu hebben.
pi_198194385
Sprak laatst met iemand waarvan de dementerende partner van zijn vader ook een vaccin ging krijgen. Die vrouw zit in haar laatste fase van dementie, dus hoezeer is het dan nodig.
pi_198194387
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:40 schreef Predator40 het volgende:

[..]

heel kort gezegt:

in ieder geval niet dat het 20 keer gewijzigd word omdat er niet over nagedacht is.
en tevens niet de gezonde mensen eerst.
Er wordt gevraagd hoe wél.
  donderdag 25 februari 2021 @ 10:53:12 #222
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198194397
quote:
11s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:47 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik snap wat je wil zeggen. Ethisch gezien inderdaad een lastige discussie.

Neem mijn oma. Die is uiteindelijk een paar maanden terug overleden. De laatste paar weken zat ze in het verzorgingstehuis waardoor ze - mocht dit alles net een paar maanden verschoven zijn - ze inmiddels een vaccin zou hebben gehad.

Echter kunnen we wel stellen dat ze gewoon 'op' was en ze was niet de enige als ik daar zo rond keek. Dus ik vroeg me toen al af of als er een vaccin zou zijn of het dan een goed idee geweest was om haar redelijk vooraan op de lijst te zetten. Ook de arts gaf al aan dat de levensverwachting sowieso beperkt was.
Ja, zoals user Speknek als schrijft: juist in de groep 65-75 zitten waarschijnlijk de meeste mensen die nog aardig wat contacten hebben terwijl ze wel een verhoogd risico lopen. Persoonlijk had ik denk ik in deze groep begonnen.

Maar goed, we zijn nu toch al zover dat het geen zin meer heeft om die strategie nog te wijzigen. Zsm het totaalpakket een prikken proberen op te schroeven is het belangrijkste.
pi_198194406
quote:
10s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:52 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Er wordt gevraagd hoe wél.
Natuurlijk op een manier die het meest van toepassing is op je eigen situatie.
Tap tap tap
pi_198194424
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, zoals user Speknek als schrijft: juist in de groep 65-75 zitten waarschijnlijk de meeste mensen die nog aardig wat contacten hebben terwijl ze wel een verhoogd risico lopen. Persoonlijk had ik denk ik in deze groep begonnen.

Maar goed, we zijn nu toch al zover dat het geen zin meer heeft om die strategie nog te wijzigen. Zsm het totaalpakket een prikken proberen op te schroeven is het belangrijkste.
En nog een hoop werkenden in die groep.
Tap tap tap
pi_198194430
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Natuurlijk op een manier die het meest van toepassing is op je eigen situatie.
Het gaat me er vooral om dat die user alleen maar roept dat het een zooitje is en dat het allemaal niet klopt. Vervolgens vraagt iemand hoe hij het dan wil zien en dan roept hij weer hoe het niet moet. Geef dan gewoon onderbouwd antwoord wat hij vindt wat wel moet.

Ik persoonlijk was voor het vaccineren van de groep die het meest drukt op de ziekenhuizen, zodat de druk op de zorg sneller af neemt. Echter snap ik dat ze bij de oudste groep begonnen zijn, omdat dat ethisch meer verantwoord is.
  donderdag 25 februari 2021 @ 10:57:47 #226
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198194452
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:55 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En nog een hoop werkenden in die groep.
Ook dat nog eens inderdaad. Ontzettend veel 'mobiele mensen' in die groep.
pi_198194473
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:41 schreef CherryLips het volgende:
Maakt niet uit wie ze als eerste vaccineren, er zijn toch hele volksstammen het er niet mee eens.
Is dat relevant? Er zijn gewoon een aantal wegen die je kunt nemen en er is er maar een (of misschien twee) die het snelste leidt tot opheffing van maatregelen en dus het einde van de crisis.
pi_198194492
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 09:36 schreef speknek het volgende:

[..]

Het probleem van de huidige strategie is nu doordat 65+ers geen AZ krijgen, en ze met Pfizer/Moderna bij 90+ beginnen, dat de groep 65-75 als allerlaatste geprikt gaat worden, en laat dat nou net de groep opa's en oma's zijn die nog veel verticale contacten hebben maar wel een verhoogd risico lopen.
Hopelijk kan het J&J vaccin daar naartoe, maar het is een behoorlijk grote groep.
Familielid van mij is 65 en is hart-, long- en diabetespatient en door diabetes ook overgewicht. Is bij uitstek dé risicopatient, maar is misschien als laatste aan de beurt (op gezonde jongeren na). Belachelijk.
pi_198194528
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:59 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Familielid van mij is 65 en is hart-, long- en diabetespatient en door diabetes ook overgewicht. Is bij uitstek dé risicopatient, maar is misschien als laatste aan de beurt (op gezonde jongeren na). Belachelijk.
Als laatste? Dat lijkt me sterk. Las net dat ze vanaf mei diabetespatiënten van 18 t/m 60 willen vaccineren. Dus als je dan 65 bent, lijkt het me dat je wel wat eerder aan de beurt bent toch?
pi_198194533
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Is dat relevant? Er zijn gewoon een aantal wegen die je kunt nemen en er is er maar een (of misschien twee) die het snelste leidt tot opheffing van maatregelen en dus het einde van de crisis.
Ook die ene of die twee zullen tot kritiek leiden.
Tap tap tap
pi_198194548
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:02 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Als laatste? Dat lijkt me sterk. Las net dat ze vanaf mei diabetespatiënten van 18 t/m 60 willen vaccineren. Dus als je dan 65 bent, lijkt het me dat je wel wat eerder aan de beurt bent toch?
Maar AZ wordt niet aan 65-plussers gegeven. Dus die moeten aansluiten voor Pfizer/Moderna.
Tap tap tap
pi_198194579
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Maar AZ wordt niet aan 65-plussers gegeven. Dus die moeten aansluiten voor Pfizer/Moderna.
Ah dat zou kunnen ja. Misschien het Janssen vaccin dan? Ach, het is ook gewoon lastig. Je kunt niet voor iedereen apart gaan kijken of diegene voorrang moet krijgen of niet. Je kan het nooit voor iedereen goed doen helaas.
  donderdag 25 februari 2021 @ 11:15:27 #233
8369 speknek
Another day another slay
pi_198194735
Wat ze zouden moeten doen imo is het Israëlische/VK voorbeeld moeten volgen en zo snel mogelijk de eerste Pfizer prik in iedereen 65+ jassen en daarna kijken wie er in aanmerking komt voor een tweede Pfizer of gewoon een ander vaccin.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198194813
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, zoals user Speknek als schrijft: juist in de groep 65-75 zitten waarschijnlijk de meeste mensen die nog aardig wat contacten hebben terwijl ze wel een verhoogd risico lopen. Persoonlijk had ik denk ik in deze groep begonnen.

Maar goed, we zijn nu toch al zover dat het geen zin meer heeft om die strategie nog te wijzigen. Zsm het totaalpakket een prikken proberen op te schroeven is het belangrijkste.
ik vraag me af waarom 65-75 jarigen toch nog oveel contacten blijven houden.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_198194824
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:20 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik vraag me af waarom 65-75 jarigen toch nog oveel contacten blijven houden.....
Zijn daar cijfers van dan?
Definitely not CIA
pi_198194835
quote:
10s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:38 schreef Dven het volgende:
Net te horen gekregen dat ik zaterdag een vaccin mag gaan komen halen. AstraZeneca, iedereen die wil mag zich inschrijven en wordt direct gevaccineerd. Door de slechte naam willen veel mensen wachten op een ander vaccin.
Via je werk?
pi_198194846
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Via je werk?
Hij woont in Bulgarije.
pi_198194869
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Zijn daar cijfers van dan?
Vraag je hem nu om een oneliner te onderbouwen? De kans dat we deze maand heel Nederland gevaccineerd hebben lijkt me groter ;)
  donderdag 25 februari 2021 @ 11:33:16 #239
8369 speknek
Another day another slay
pi_198195031
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:20 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik vraag me af waarom 65-75 jarigen toch nog oveel contacten blijven houden.....
Families? Kinderen, kleinkinderen, in een uitzonderlijk geval zelfs nog een ouder. Kinderen zijn in de dertig en vaak tweeverdieners, grootouders passen op de kleinkinderen. Daarnaast hebben mensen die net met pensioen zijn nog een heel netwerk van werk, vrienden en buurtcontacten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198195057
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Families? Kinderen, kleinkinderen, in een uitzonderlijk geval zelfs nog een ouder. Kinderen zijn in de dertig en vaak tweeverdieners, grootouders passen op de kleinkinderen. Daarnaast hebben mensen die net met pensioen zijn nog een heel netwerk van werk, vrienden en buurtcontacten.
Tja.....daar zijn ze zelf bij hoor.
wij hebben ook ALLE contacten verbroken....ook een paar "noodzakelijke"
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_198195112
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:35 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Tja.....daar zijn ze zelf bij hoor.
wij hebben ook ALLE contacten verbroken....ook een paar "noodzakelijke"
Jij denkt écht alleen vanuit je eigen situatie.
Tap tap tap
pi_198195226
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:02 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ook die ene of die twee zullen tot kritiek leiden.
Ok, en dus...?
pi_198195292
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:39 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Jij denkt écht alleen vanuit je eigen situatie.
ik zou niet weten waarom die groep hun contacten niet voor minstens 90% zouden kunnen verminderen
als wij het al voor 99% kunnen.

of ik blij ben dat we op het moment geen extra hulp meer hebben......
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_198195345
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:47 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik zou niet weten waarom die groep hun contacten niet voor minstens 90% zouden kunnen verminderen
als wij het al voor 99% kunnen.

of ik blij ben dat we op het moment geen extra hulp meer hebben......
Wie zegt dat ze dat niet doen? Maar het zijn zelf mantelzorgers en ze werken soms ook nog. Kleinkinderen kunnen nergens terecht. Mijn ouders komen nergens meer, maar een tante van me is weduwe en is mantelzorger voor haar schoonmoeder die 90+ is. Succes ermee.
Tap tap tap
pi_198195400
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:02 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Als laatste? Dat lijkt me sterk. Las net dat ze vanaf mei diabetespatiënten van 18 t/m 60 willen vaccineren. Dus als je dan 65 bent, lijkt het me dat je wel wat eerder aan de beurt bent toch?
Nou nee dus. 65+ vaccineren ze alleen op leeftijd van oud naar jong ongeacht medische conditie
pi_198195416
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:50 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze dat niet doen? Maar het zijn zelf mantelzorgers en ze werken soms ook nog. Kleinkinderen kunnen nergens terecht. Mijn ouders komen nergens meer, maar een tante van me is weduwe en is mantelzorger voor haar schoonmoeder die 90+ is. Succes ermee.
vreemd, is er geen opvang ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 25 februari 2021 @ 11:55:06 #247
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198195449
Ben 65+ en heb een thuiswonende zoon die op een basisschool werkt. Ga hem nu echt niet de deur uit schoppen hoor. En mijn man is op dit moment op weg naar Italië voor zijn werk. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198195455
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 11:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

vreemd, is er geen opvang ?
BSO is alleen noodopvang.
Tap tap tap
pi_198195521
Wij hebben toch echt de grootouders "nodig" om ons zoontje 2 dagen op de halen van school.
  donderdag 25 februari 2021 @ 12:24:46 #250
545 dop
:copyright: dop
pi_198195938
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 10:52 schreef Questular het volgende:
Sprak laatst met iemand waarvan de dementerende partner van zijn vader ook een vaccin ging krijgen. Die vrouw zit in haar laatste fase van dementie, dus hoezeer is het dan nodig.
Zeer nodig, als je bedenkt hoeveel anderen ze kan besmetten, mocht ze corona oplopen.
precies de zelfde reden als waarom je bijvoorbeeld verstandelijk gehandicapten voor laat gaan.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_198196396
Hoor net van iemand die in de gehandicaptenzorg werkt dat ze afspraken heeft staan voor de prikken. Woont in Enschede, veruit de grootste stad hier in de regio, grote test/vaccinatiestraat ingerixht op de campus van de UT en dan moet ze voor een van die prikken naar Almelo. Anderen moeten naar Oldenzaal.
Vorige week verhaal van een vrouw van 90 die vanuit Hengelo naar Almelo moest voor de vaccinatie. Geen kinderen die haar kunnen brengen, geen mogelijkheid voor openbaar vervoer naar die locatie. Ze moest maar een taxi nemen die ze niet kan betalen.

Wat een enorme faalorganisatie is deze hele vaccinatiecampagne :')
A mind with a heart of it's own
pi_198196822
Vaccinproducent Moderna heeft een aangepaste versie van zijn coronavaccin gemaakt die specifiek de Zuid-Afrikaanse variant van het virus onschadelijk moet maken. De fabrikant heeft een partij van de nieuwe kandidaat-vaccins gestuurd naar de National Institutes of Health (NIH) in de Verenigde Staten voor klinisch onderzoek. Als dat een succes is, kan het bedrijf een aanvraag doen bij de medische toezichthouders om de nieuwe versie op de markt te mogen brengen.

Moderna gaat er op basis van voorlopige cijfers van uit dat het bestaande, goedgekeurde coronavaccin ook werkt tegen gemuteerde versies van het virus. Toch zijn in het onderzoek wat zorgen naar voren gekomen, zo bleek eerder; het zou bijvoorbeeld kunnen dat het bestaande vaccin minder lang bescherming biedt tegen de variant die in Zuid-Afrika is ontstaan.

Het bedrijf meldt dat het 'uit voorzorg' een strategie heeft uitgewerkt om nieuwe coronavarianten zoals de Zuid-Afrikaanse effectief aan te pakken. Aangepaste versies van het vaccin kunnen als tweede of derde prik worden toegediend. Moderna laat onderzoeken of een halve dosis van 50 microgram voldoende is.

Moderna heeft verder bekendgemaakt dat het zijn wereldwijde vaccinproductie dit jaar verder wil opschroeven, van 600 miljoen tot 700 miljoen doses. Het bedrijf onderzoekt of dat aantal door verbeteringen in het productieproces nog verder omhoog kan, tot 1 miljard doses. In 2022 verwacht Moderna zeker 1,4 miljard doses te kunnen maken. Dat is op basis van prikken met 100 microgram vaccin. Als blijkt dat een dosis van 50 microgram voor de tweede prik al genoeg is, kan Moderna zo'n 2 miljard doses produceren.

bron https://www.ad.nl/binnenl(...)ten-parken~ac770f0f/
pi_198196849
Janssen-vaccin is voorlopig de topper tegen Zuid-Afrikaanse virusmutatie



Janssen in Leiden
© Archieffoto Hielco Kuipers
Binnert Glastra
Gisteren om 15:29
LEIDEN

Het coronavaccin van het Leidse bedrijf Janssen Vaccines, onderdeel van de Amerikaanse multinational Johnson & Johnson, blijkt beter te werken tegen de Zuid-Afrikaanse virusmutatie dan eerder gemeld. Dat blijkt volgens de New York Times uit een analyse van de Food and Drug Administration.

Zeker voor de meer besmettelijke Zuid-Afrikaanse virusvariant zou het Leidse vaccin vooralsnog duidelijk de beste keus zijn. Het beschermt volgens de FDA (in Amerika) in 64 procent van de gevallen tegen besmetting met die variant, 7 procentpunt hoger dan Johnson & Johnson zelf eerder meldde.

Die werkzaamheid is volgens de woensdag gepubliceerde cijfers hoger (83 procent) als gekeken wordt naar bescherming tegen een ernstig ziekteverloop of overlijden door de Zuid-Afrikaanse variant. Ook zijn de bijwerkingen duidelijk milder dan die van andere nu beschikbare vaccins.

Het vaccin is wel minder effectief voor 60-plussers met hartkwalen of diabetes (42,3 procent) - al kent dat getal volgens de FDA nog wel een grote onzekerheidsmarge.

Omdat het Janssen-vaccin al na één dosis die bescherming biedt en bovendien drie maanden houdbaar is op koelkasttemperatuur, noemt de New York Times het de ’clear winner’ om snel grote hoeveelheden mensen te vaccineren en het virus te bestrijden.

Janssen heeft de nieuwe cijfers zelf net binnen en kan er daarom nog niet op reageren. Vrijdag is een bijeenkomst gepland met de FDA, dat dan ook een advies geeft over toelating op de Amerikaanse markt.

Over de beschikbaarheid van het vaccin, dat in Europa naar verwachting half maart wordt toegelaten, kan Janssen vanwege contractuele afspraken niks zeggen. Wel is bekend dat het Leidse bedrijf vorig jaar al vroeg begon met de productie en uitbreiding van productiecapaciteit.

bron https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/DMF20210224_77339829
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:53:28 #254
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_198197091
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 12:57 schreef DrMarten het volgende:
Hoor net van iemand die in de gehandicaptenzorg werkt dat ze afspraken heeft staan voor de prikken. Woont in Enschede, veruit de grootste stad hier in de regio, grote test/vaccinatiestraat ingerixht op de campus van de UT en dan moet ze voor een van die prikken naar Almelo. Anderen moeten naar Oldenzaal.
Enschede - Oldenzaal is nog geen 20 kilometer toch? Lijkt me te overzien. De priklocatie in Almelo zal wat verder zijn (want aan de noordkant van de stad), maar ook niet wereldschokkend veel verder. 30-40 kilometer?
pi_198197358
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:53 schreef freako het volgende:

[..]

Enschede - Oldenzaal is nog geen 20 kilometer toch? Lijkt me te overzien. De priklocatie in Almelo zal wat verder zijn (want aan de noordkant van de stad), maar ook niet wereldschokkend veel verder. 30-40 kilometer?
Het simpele feit dat je vanuit een stad met 160k inwoners naar een stad met 30k inwoners moet is te idioot voor woorden.
Helemaal als je in de zorg werkt en er in je eigen woonplaats een vaccinatielocatie voor zorgmedewerkers is ingericht.

Maar sowieso naar een andere woonplaats moeten om een prik te krijgen is idioot.
In het hele land staan sporthallen, congrescentra, popodia etc leeg die allemaal prima gebruikt kunnen worden. Maar nee, we laten hoogbejaarden naar een andere stad reizen om een prik te krijgen en hoe ze daar dan moeten komen zoeken ze maar uit.
Oh en de huisarts wilde haar wel prikken, maar die mocht niet.

Om nog maar niet te spreken over het feit dat de hele infrastructuur nog ingericht moest worden toen het eerste vaccin goedgekeurd werd.
A mind with a heart of it's own
pi_198197606
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:10 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Het simpele feit dat je vanuit een stad met 160k inwoners naar een stad met 30k inwoners moet is te idioot voor woorden.
Helemaal als je in de zorg werkt en er in je eigen woonplaats een vaccinatielocatie voor zorgmedewerkers is ingericht.

Maar sowieso naar een andere woonplaats moeten om een prik te krijgen is idioot.
In het hele land staan sporthallen, congrescentra, popodia etc leeg die allemaal prima gebruikt kunnen worden. Maar nee, we laten hoogbejaarden naar een andere stad reizen om een prik te krijgen en hoe ze daar dan moeten komen zoeken ze maar uit.
Oh en de huisarts wilde haar wel prikken, maar die mocht niet.

Om nog maar niet te spreken over het feit dat de hele infrastructuur nog ingericht moest worden toen het eerste vaccin goedgekeurd werd.
Efficiency. Als je het aantal prikplekken zo sterk vergroot, ga je meer plekken krijgen waar de aanvoer niet stabiel is. Dan zitten er dus GGD medewerkers niets te doen en liggen vaccins te wachten.

Oh ja, de grootte van de stad maakt toch niet overal uit? Ik denk dat mensen uit Enschede noord liever naar Oldenzaal gaan dan naar Enschede zuid.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_198198993
Goed vaccin nieuws uit de VS, waar men begon met het vaccineren van ouderen en healthcare workers. Het aantal Covid gevallen in long-term care homes is ongeveer 2x zo hard gedaald als het aantal cases overall (80% vs ~40%). Kijkend naar het aantal overledenen is het verschil nog groter, waar daar overall een piek was na december, is dat in long-term care homes met 65% gedaald. Het leven in de care homes gaat weer richting normaal, en men mag weer bezoek ontvangen (waar er genoeg gevaccineerd is neem ik aan).

https://www.nytimes.com/interactive/2021/02/25/us/nursing-home-covid-vaccine.html
pi_198199410
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 15:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Goed vaccin nieuws uit de VS, waar men begon met het vaccineren van ouderen en healthcare workers. Het aantal Covid gevallen in long-term care homes is ongeveer 2x zo hard gedaald als het aantal cases overall (80% vs ~40%). Kijkend naar het aantal overledenen is het verschil nog groter, waar daar overall een piek was na december, is dat in long-term care homes met 65% gedaald. Het leven in de care homes gaat weer richting normaal, en men mag weer bezoek ontvangen (waar er genoeg gevaccineerd is neem ik aan).

https://www.nytimes.com/interactive/2021/02/25/us/nursing-home-covid-vaccine.html
lijkt erop dat alle vaccins de R waarde dik onder de 1 duwen.....
eind dit jaar is er nog amper corona ?
mits er geen rare varianten komen, maar daar zijn ze ook al mee bezig.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_198200015
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:24 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Efficiency. Als je het aantal prikplekken zo sterk vergroot, ga je meer plekken krijgen waar de aanvoer niet stabiel is. Dan zitten er dus GGD medewerkers niets te doen en liggen vaccins te wachten.

Oh ja, de grootte van de stad maakt toch niet overal uit? Ik denk dat mensen uit Enschede noord liever naar Oldenzaal gaan dan naar Enschede zuid.
Je richt in Enschede een grote tent in om mensen te prikken om vervolgens tegen mensen uit Enschede te zeggen dat ze naar Almelo of Oldenzaal moeten. Dat heeft niks met efficientie te maken, dat is gewoon waardeloze planning.
A mind with a heart of it's own
pi_198200021
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 16:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

lijkt erop dat alle vaccins de R waarde dik onder de 1 duwen.....
eind dit jaar is er nog amper corona ?
mits er geen rare varianten komen, maar daar zijn ze ook al mee bezig.
Ik denk dat de topic titel voor de volgende in de reeks iets in de trant kan zijn van : Vaccines: the road to normal / vaccines making a turn for the better

Overal ziet men hetzelfde nu: Israel, UK, VS, NL, Schotland. De vaccines hebben een grote, positieve impact. We krijgen ook nog een duwtje mee van het weer de komende maanden. Ik zie het wel positief in voor de zomer wat betreft sportwedstrijden en concerten en festivals in de open lucht. Maar misschien is dat omdat op dit moment de zon schijnt, en dan ben ik gewoon ook iets blijer.
Mogelijk wel wat restricties weer in de herfst richting de winter, zeker als er een nare variant opduikt, maar daar zijn ze inderdaad al mee bezig.
pi_198200230
57k prikken erbij afgelopen dag. Die rate is goed voor 400k per week waarmee we begin april op 3.5 miljoen prikken moeten komen. Zo staat er ook 3.3 miljoen voor 4 april ingetekend in de grafiek hier:

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties

Hopelijk kunnen we die tijdlijn versnellen.
pi_198210647
twitter


twitter
pi_198212134
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 16:42 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Je richt in Enschede een grote tent in om mensen te prikken om vervolgens tegen mensen uit Enschede te zeggen dat ze naar Almelo of Oldenzaal moeten. Dat heeft niks met efficientie te maken, dat is gewoon waardeloze planning.
Misschien hebben ze in Almelo of Oldenzaal vaccins (of plekken) over. Door die mensen iets verder te laten reizen kunnen we het tempo er in houden. Ik heb geen idee he, doe maar een suggestie. Maar het is altijd zo makkelijk om vanaf de zijlijn alles af te zeiken, zonder dat we ook maar enig idee hebben wat de overweegredenen kunnen zijn.
pi_198213102
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 12:57 schreef DrMarten het volgende:
Hoor net van iemand die in de gehandicaptenzorg werkt dat ze afspraken heeft staan voor de prikken. Woont in Enschede, veruit de grootste stad hier in de regio, grote test/vaccinatiestraat ingerixht op de campus van de UT en dan moet ze voor een van die prikken naar Almelo. Anderen moeten naar Oldenzaal.
Vorige week verhaal van een vrouw van 90 die vanuit Hengelo naar Almelo moest voor de vaccinatie. Geen kinderen die haar kunnen brengen, geen mogelijkheid voor openbaar vervoer naar die locatie. Ze moest maar een taxi nemen die ze niet kan betalen.

Wat een enorme faalorganisatie is deze hele vaccinatiecampagne :')
Met dat laatste kan je wel worden geholpen, blijkbaar.

https://www.rijksoverheid(...)nummer%200800%2D1351.

Bovendien worden die heel oude mensen meestal thuis gevaccineerd.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 26 februari 2021 @ 09:45:04 #265
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198213252
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 00:27 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]
Tsja... ik kom in augustus/september pas aan de beurt. Het is toch vreemd dat een gevaccineerd deel van de bevolking eerder weer mag.

Ik ben er niet volledig op tegen (ik hoop eigenlijk dat het niet nodig is) maar wat mij betreft kan je dit pas invoeren als iedereen een oproep heeft gehad.
pi_198213295
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 09:45 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Tsja... ik kom in augustus/september pas aan de beurt. Het is toch vreemd dat een gevaccineerd deel van de bevolking eerder weer mag.

Ik ben er niet volledig op tegen (ik hoop eigenlijk dat het niet nodig is) maar wat mij betreft kan je dit pas invoeren als iedereen een oproep heeft gehad.
Eens. Zou helemaal mooi worden, jongeren die alles al moeten opgeven, komen pas als laatste aan de beurt. Dan zouden zij in de zomervakantie niet weg mogen, terwijl ouderen (voor wie de maatregelen het meest genomen worden) wel lekker op vakantie kunnen. Compleet bezopen als dit gaat gebeuren.
pi_198213306
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 09:48 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Eens. Zou helemaal mooi worden, jongeren die alles al moeten opgeven, komen pas als laatste aan de beurt. Dan zouden zij in de zomervakantie niet weg mogen, terwijl ouderen (voor wie de maatregelen het meest gelden) wel lekker op vakantie kunnen. Compleet bezopen als dit gaat gebeuren.
Dit gaat ook zonder bewijs gebeuren. Ouderen gaan elkaar opzoeken en doen alsof er niks aan de hand is, zodat anderen helemaal moeten uitkijken.
Tap tap tap
pi_198213345
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 09:49 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dit gaat ook zonder bewijs gebeuren. Ouderen gaan elkaar opzoeken en doen alsof er niks aan de hand is, zodat anderen helemaal moeten uitkijken.
Wat ze allemaal doen en laten, daar heb ik geen zicht op. Maar als zo'n vaccinatiepaspoort er tussentijds doorheen wordt gedrukt, dan is dat natuurlijk de wereld op zijn kop. Als iedereen een oproep heeft gehad, is het al anders wat mij betreft. Dan heeft iedereen een keuze gehad. Maar goed, we zullen wel zien hoe dit afloopt.
pi_198213419
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 09:53 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Wat ze allemaal doen en laten, daar heb ik geen zicht op. Maar als zo'n vaccinatiepaspoort er tussentijds doorheen wordt gedrukt, dan is dat natuurlijk de wereld op zijn kop. Als iedereen een oproep heeft gehad, is het al anders wat mij betreft. Dan heeft iedereen een keuze gehad. Maar goed, we zullen wel zien hoe dit afloopt.
niet helemaal eens. Dit is natuurlijk "ja maar wij mogen nog niet DUS DAN MAG NIEMAND".
beetje misgunnen van andere. Jongeren mogen nu ook sporten, heb nog niemand gehoord die zegt "JA MAAR ALS WIJ NIET MOGEN DAN HUN OOK NIET".

laten we gewoon zoveel mogelijk toestaan wat mogelijk is, dus als dat betekend dat gevaccineerde eerder wat kunnen, dan hebben die geluk. Het is niet zo dat niet gevaccineerde eerder wat kunnen als de gevaccineerde ook braaf niks doen.
pi_198213514
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 09:57 schreef koemleit het volgende:

[..]

niet helemaal eens. Dit is natuurlijk "ja maar wij mogen nog niet DUS DAN MAG NIEMAND".
beetje misgunnen van andere. Jongeren mogen nu ook sporten, heb nog niemand gehoord die zegt "JA MAAR ALS WIJ NIET MOGEN DAN HUN OOK NIET".

laten we gewoon zoveel mogelijk toestaan wat mogelijk is, dus als dat betekend dat gevaccineerde eerder wat kunnen, dan hebben die geluk. Het is niet zo dat niet gevaccineerde eerder wat kunnen als de gevaccineerde ook braaf niks doen.
Het gaat niet om mijzelf hoor. Ik ben wel een stukje eerder aan de beurt gok ik. Maar het is natuurlijk wel krom dat jongeren (die zelf weinig tot geen klachten hebben) nu alles op moeten geven voor een virus waar vooral veel oudere mensen last van hebben. En als dank daarvoor mogen die oudjes straks eerder weer leuke dingen doen en moeten jongeren het langst wachten. Dat is natuurlijk vragen om problemen als dat echt gaat gebeuren.

Los daarvan is het nog veel gekker dat dikkertjes dan ook eerder gevaccineerd worden. Worden ze nog beloond voor hun ongezonde leefstijl ook.

Nogmaals, prima als ze zo'n paspoort willen invoeren, maar dan wel nadat iedereen de kans heeft gehad op vaccinatie.
pi_198213562
Gevaccineerden kunnen nog wel besmettelijk zijn, dat is meer het probleem. Ik vind het meer dan prima dat mensen met aandoeningen en mensen zoals mijn ouders meer bewegingsruimte krijgen, graag zelfs. Zelfs de 'dikkerdjes' en de 'oudjes'. Maar het is dan wel fijn als ze zich alsnog aan de maatregelen houden zonder dat de ongevaccineerden helemaal worden opgesloten. Want ik heb er zelf in elk geval absoluut geen behoefte aan om besmet te worden.
Tap tap tap
pi_198213582
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:05 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Het gaat niet om mijzelf hoor. Ik ben wel een stukje eerder aan de beurt gok ik. Maar het is natuurlijk wel krom dat jongeren (die zelf weinig tot geen klachten hebben) nu alles op moeten geven voor een virus waar vooral veel oudere mensen last van hebben. En als dank daarvoor mogen die oudjes straks eerder weer leuke dingen doen en moeten jongeren het langst wachten. Dat is natuurlijk vragen om problemen als dat echt gaat gebeuren.

Los daarvan is het nog veel gekker dat dikkertjes dan ook eerder gevaccineerd worden. Worden ze nog beloond voor hun ongezonde leefstijl ook.

Nogmaals, prima als ze zo'n paspoort willen invoeren, maar dan wel nadat iedereen de kans heeft gehad op vaccinatie.
Dus dan moeten de oudjes for no reason ook wachten?.
De jongeren kunnen daar geen dag eerder om. Tis dan dus "wij niet, dan zij niet".

En ik ben zelf echt nog lang niet aan de beurt. Maar ik zou er echt geen moeite mee hebben als de oudjes straks weer lekker gaan jeux de boulen of leesclubjes houden.
pi_198213604
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:10 schreef koemleit het volgende:

[..]

Dus dan moeten de oudjes for no reason ook wachten?.
De jongeren kunnen daar geen dag eerder om. Tis dan dus "wij niet, dan zij niet".

En ik ben zelf echt nog lang niet aan de beurt. Maar ik zou er echt geen moeite mee hebben als de oudjes straks weer lekker gaan jeux de boulen of leesclubjes houden.
Ik wil juist graag dat m'n ouders en ooms en tantes er weer op uit kunnen gaan en nog van hun pensioen kunnen genieten. Dat m'n gehandicapte oude buurmeisje weer volop naar de dagbesteding kan en weer zonder gedoe naar haar ouders kan.
Tap tap tap
pi_198213791
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 09:53 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Wat ze allemaal doen en laten, daar heb ik geen zicht op. Maar als zo'n vaccinatiepaspoort er tussentijds doorheen wordt gedrukt, dan is dat natuurlijk de wereld op zijn kop. Als iedereen een oproep heeft gehad, is het al anders wat mij betreft. Dan heeft iedereen een keuze gehad. Maar goed, we zullen wel zien hoe dit afloopt.
Ja en nee:
We kunnen natuurlijk bijvoorbeeld evenementen openstellen voor publiek dat via een PCR test kan aantonen niet besmet te zijn, of een bewijs van vaccinatie overleggen.
Daarmee kan de samenleving eerder open dan onder het huidige regime volgens de modellen kan, waarbij gevaccineerden niet onnodig een test hoeven te doen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198213877
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 09:57 schreef koemleit het volgende:

[..]

niet helemaal eens. Dit is natuurlijk "ja maar wij mogen nog niet DUS DAN MAG NIEMAND".
beetje misgunnen van andere. Jongeren mogen nu ook sporten, heb nog niemand gehoord die zegt "JA MAAR ALS WIJ NIET MOGEN DAN HUN OOK NIET".

laten we gewoon zoveel mogelijk toestaan wat mogelijk is, dus als dat betekend dat gevaccineerde eerder wat kunnen, dan hebben die geluk. Het is niet zo dat niet gevaccineerde eerder wat kunnen als de gevaccineerde ook braaf niks doen.
Ik wel :Y
Op dit forum werd ook afgegeven op de leeftijdsgrens...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 26 februari 2021 @ 10:31:47 #276
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198213930
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 09:49 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dit gaat ook zonder bewijs gebeuren. Ouderen gaan elkaar opzoeken en doen alsof er niks aan de hand is, zodat anderen helemaal moeten uitkijken.
Hier ben ik ook bang voor. Gevaccineerden letten minder op (begrijpelijk overigens) waardoor het virus wel kans krijgt. Gelukkig lijkt de besmettelijkheid ook af te nemen dus dat neemt het risico af. Ik ben in ieder geval nog voorzichtig tot september. Over perspectief gesproken: maakt het wel makkelijk, weet je waar je aan toe bent.
pi_198214242
Je wilt toch dat de mensen die gevaccineerd zijn z.s.m. alles weer mogen/kunnen. Of wil je alles en iedereen nog binnenhouden omdat het anders niet eerlijk is voor de mensen die nog geen vaccin hebben gekregen?
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:49:35 #278
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198214261
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:48 schreef Questular het volgende:
Je wilt toch dat de mensen die gevaccineerd zijn z.s.m. alles weer mogen/kunnen. Of wil je alles en iedereen nog binnenhouden omdat het anders niet eerlijk is voor de mensen die nog geen vaccin hebben gekregen?
Ho pas op hoor, nu zeg je echt iets heel raars volgens de meesten hier :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198214290
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ho pas op hoor, nu zeg je echt iets heel raars volgens de meesten hier :D
En die meesten hebben gewoon gelijk. :)
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:51:26 #280
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198214297
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En die meesten hebben gewoon gelijk. :)
Vind ik niet ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198214394
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:48 schreef Questular het volgende:
Je wilt toch dat de mensen die gevaccineerd zijn z.s.m. alles weer mogen/kunnen. Of wil je alles en iedereen nog binnenhouden omdat het anders niet eerlijk is voor de mensen die nog geen vaccin hebben gekregen?
Ik vind inderdaad dat er nog geen onderscheid gemaakt kan en mag worden. En tussen binnenhouden en op vakantie gaan zit wel een groot verschil, niet?
pi_198214402
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En die meesten hebben gewoon gelijk. :)
Nee jij vindt dat ze gelijk hebben, klein verschil.
pi_198214450
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:56 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Ik vind inderdaad dat er nog geen onderscheid gemaakt kan en mag worden. En tussen binnenhouden en op vakantie gaan zit wel een groot verschil, niet?
Ik wist niet dat ik binnen moest blijven zolang ik geen vaccin heb gekregen. Ik vind het alleen maar fijn dat er voor een bepaalde groep weer iets mogelijk gaat zijn, vind ik het jammer dat ik niet onder die groep val? Ja. Neemt niet weg dat het voor hun en voor de economie natuurlijk goed is dat ze weer wat kunnen ondernemen.
pi_198214496
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:59 schreef Questular het volgende:

[..]

Ik wist niet dat ik binnen moest blijven zolang ik geen vaccin heb gekregen. Ik vind het alleen maar fijn dat er voor een bepaalde groep weer iets mogelijk gaat zijn, vind ik het jammer dat ik niet onder die groep val? Ja. Neemt niet weg dat het voor hun en voor de economie natuurlijk goed is dat ze weer wat kunnen ondernemen.
quote:
Je wilt toch dat de mensen die gevaccineerd zijn z.s.m. alles weer mogen/kunnen. Of wil je alles en iedereen nog binnenhouden omdat het anders niet eerlijk is voor de mensen die nog geen vaccin hebben gekregen?
Je begint zelf over alles en iedereen binnenhouden. Dat heb ik nooit gezegd.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 26 februari 2021 @ 11:03:11 #285
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198214502
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:48 schreef Questular het volgende:
Je wilt toch dat de mensen die gevaccineerd zijn z.s.m. alles weer mogen/kunnen. Of wil je alles en iedereen nog binnenhouden omdat het anders niet eerlijk is voor de mensen die nog geen vaccin hebben gekregen?
Dat is toch hetzelfde als het plan van HerstelNL alleen dan andersom...?

Nee, doordat er steeds minder mensen ernstig ziek waren kan er langzaam meer en meer en kan je sectoren deels heropenen. De basismaatregelen moeten (en zullen) sowieso blijven tot iedereen gevaccineerd is, behalve bij speciale events zoals nu getest wordt (dus met een negatieve PCR-test en/of vaccinatiebewijs).
pi_198214528
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:03 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Dat is toch hetzelfde als het plan van HerstelNL alleen dan andersom...?
Dat is dat plan waar de solidariteit volgens velen niet meer zo belangrijk is omdat zij dan de groep zijn die weer alles kan toch?
pi_198214792
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:03 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Dat is toch hetzelfde als het plan van HerstelNL alleen dan andersom...?

Nee, doordat er steeds minder mensen ernstig ziek waren kan er langzaam meer en meer en kan je sectoren deels heropenen. De basismaatregelen moeten (en zullen) sowieso blijven tot iedereen gevaccineerd is, behalve bij speciale events zoals nu getest wordt (dus met een negatieve PCR-test en/of vaccinatiebewijs).
Niet iedereen, alleen de risicogroepen. Tegen de zomer zijn we daar mee klaar en kunnen alle maatregelen verdwijnen.
pi_198214797
ik weet dat Mrna vaccins ongeveer in 6 weken kunnen worden aangepast voor nieuwe varianten.
weet iemand wat de tijdsduur is voor de vector en eiwit vaccins?

.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 26 februari 2021 @ 11:29:42 #289
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198214926
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Niet iedereen, alleen de risicogroepen. Tegen de zomer zijn we daar mee klaar en kunnen alle maatregelen verdwijnen.
Nee hoor. De basismaatregelen blijven in place tot iedereen gevaccineerd is. Ik verwacht dat ze net zo goed opgevolgd zullen worden als afgelopen zomer.

Er kan dan nog steeds best veel overigens, dus ik vind dat geen drama.
pi_198214947
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:29 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Nee hoor. De basismaatregelen blijven in place tot iedereen gevaccineerd is.
Gelukkig niet zeg :D Is ook nergens voor nodig. Alle maatregelen kunnen verdwijnen als het grootste gedeelte van de mensen van 60+ gevaccineerd zijn. Dat zal ergens in juni zijn.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 26 februari 2021 @ 11:58:26 #291
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198215473
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Gelukkig niet zeg :D Is ook nergens voor nodig. Alle maatregelen kunnen verdwijnen als het grootste gedeelte van de mensen van 60+ gevaccineerd zijn. Dat zal ergens in juni zijn.
Ik blijf er stellig bij dat dit niet zo zal zijn. Anders zou er ook niet over een vaccinatiepaspoort gesproken hoeven te worden. We zullen het zien.
pi_198215488
Ik ben heel blij dat je er flink naast zit in dit geval :Y
pi_198215614
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:59 schreef MoreDakka het volgende:
Ik ben heel blij dat je er flink naast zit in dit geval :Y
Glazen bol?
Tap tap tap
  vrijdag 26 februari 2021 @ 12:54:14 #294
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198216221
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:58 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Ik blijf er stellig bij dat dit niet zo zal zijn. Anders zou er ook niet over een vaccinatiepaspoort gesproken hoeven te worden. We zullen het zien.
Een vaccinatiepaspoort komt er mogelijk voor (vlieg)reizen, niet voor een bezoek aan de voetbalkantine of de snackbar of de bibliotheek.

Dus OF je houdt de basismaatregelen in stand voor iedereen, OF je schaft ze af voor iedereen.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 26 februari 2021 @ 13:07:10 #295
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198216403
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:59 schreef MoreDakka het volgende:
Ik ben heel blij dat je er flink naast zit in dit geval :Y
Je beseft dat, als jongeren nog niet gevaccineerd zijn, er een hele nieuwe golf ontstaat waardoor mogelijk de gezondheid van een groot deel van de jonge beroepsbevolking langdurig beschadigd blijft? Dat risico gaat de overheid niet lopen.

Ja, de basismaatregelen blijven in stand. En ja, de mensen zullen zich hier minder aan houden.
Dus of dit een belemmering is in ons leven komende zomer vraag ik me af, toch zal de maatregel nog gelden.
pi_198217098
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 13:07 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Je beseft dat, als jongeren nog niet gevaccineerd zijn, er een hele nieuwe golf ontstaat waardoor mogelijk de gezondheid van een groot deel van de jonge beroepsbevolking langdurig beschadigd blijft? Dat risico gaat de overheid niet lopen.
Dat risico is verwaarloosbaar klein. Het risico van maatschappelijke schade door langer maatregelen in stand te houden als dat niet meer nodig is, is vele malen groter. En het is maar goed dat de regering dat ook ziet.

Die nieuwe golf ontstaat alleen onder jongere, gezonde mensen en is dus geen probleem.
pi_198218339
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:22 schreef THEFXR het volgende:
ik weet dat Mrna vaccins ongeveer in 6 weken kunnen worden aangepast voor nieuwe varianten.
weet iemand wat de tijdsduur is voor de vector en eiwit vaccins?

.
[ afbeelding ]
Oxford gaf volgens mij aan dat ze hun vaccin in 48u aan zouden kunnen passen, maar productie neemt een stuk meer tijd in beslag.
pi_198234356
Mijn moeder is 89. Zit gekluisterd aan een niet te vervoeren zuurstoftank. Wacht al meer dan een jaar op een plek in een verpleeghuis. Is volledig afhankelijk van thuiszorg en ons de kinderen. Is dus NIET mobiel en woont NIET in een tehuis. Kan NIET vervoerd worden in een gewone auto.
Valt nu volledig buiten de boot qua vaccineren. Zou de huisarts moeten doen.... maar... die weet van niks.. heeft geen vaccin en komt dus niet vaccineren.
Ik vind het schrijnend en schandalig.

Ikzelf ben 63 zou dus vallen in de categorie eerst aan de beurt door de huisartsen. Mijn huisarts heeft geen idee wanneer ze iets krijgen, hoeveel.

Kortom: ik lees dat het voorspoedig verloopt landelijk gezien, maar voorlopig is het totaal onduidelijk. En snap ik niks van die berichten en vraag me af wat die zg. volgorde en het beleid echt waard is.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_198234976
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:58 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Ik blijf er stellig bij dat dit niet zo zal zijn. Anders zou er ook niet over een vaccinatiepaspoort gesproken hoeven te worden. We zullen het zien.
We zullen zien, maar ik hoop dat de ongehoorzaamheid flinktoeneemt naarmate meer mensen gevaccineerd zijn. Dat we niet het risico lopen dat basismaatregelen ook nog blijven nadat iedereen gevaccineerd zijn, omdat het wel zo makkelijk is dat er geen grote uitbraken van besmettelijke ziekten zijn (verkoudheid, griep, hersenvliesontsteking etc).
pi_198235069
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 15:44 schreef Injetta het volgende:
Mijn moeder is 89. Zit gekluisterd aan een niet te vervoeren zuurstoftank. Wacht al meer dan een jaar op een plek in een verpleeghuis. Is volledig afhankelijk van thuiszorg en ons de kinderen. Is dus NIET mobiel en woont NIET in een tehuis. Kan NIET vervoerd worden in een gewone auto.
Valt nu volledig buiten de boot qua vaccineren. Zou de huisarts moeten doen.... maar... die weet van niks.. heeft geen vaccin en komt dus niet vaccineren.
Ik vind het schrijnend en schandalig.

Ikzelf ben 63 zou dus vallen in de categorie eerst aan de beurt door de huisartsen. Mijn huisarts heeft geen idee wanneer ze iets krijgen, hoeveel.

Kortom: ik lees dat het voorspoedig verloopt landelijk gezien, maar voorlopig is het totaal onduidelijk. En snap ik niks van die berichten en vraag me af wat die zg. volgorde en het beleid echt waard is.
https://www.rijksoverheid(...)cinatiestrategie.pdf

Drie seconden googlen.
pi_198235703
Vol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')