abonnement Unibet Coolblue
pi_197917185
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 22:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Wat me pre-corona al opviel en nu wat mij betreft nog meer naar voren komt, is hoe sturend media kan zijn louter door de mate waarin ergens aandacht aan wordt geschonken. Ogenschijnlijk uit het niets wordt bepaald dat issue x nu belangrijk is (een beetje een kip en een ei verhaal trouwens; wordt iets als zijnde nieuwswaardig door de media opgepakt omdat mensen het erover hebben, of hebben mensen het erover omdat de media het tot nieuwswaardig heeft gebombardeerd?) en er dan net zolang aandacht aan wordt besteed tot er een soortement van uitkomst is, en dan hup op naar de volgende hype.

Ik denk in dat licht bezien ook dat de media maatschappelijke discussies, als je die tenminste oprecht open zou willen voeren en niet gebaseerd op bijvoorbeeld incidenten of de opinie van mensen met bijbedoelingen) vaak meer kwaad dan goed doet.
Veel van dat soort onzin komt van social media. Journalisten zitten 24/7 op twitter tegenwoordig.
pi_197917269
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 22:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Veel van dat soort onzin komt van social media. Journalisten zitten 24/7 op twitter tegenwoordig.
Ja, inderdaad. "Ophef op social media vanwege X!". En dat zijn dan een handjevol beroepsverontwaardigden op Twitter die ergens iets van vinden, en dat moet dan nieuwswaardig zijn.

Het zou fijn zijn als meninkjes op internet (weer) op dezelfde waarde als die van een random persoon op straat of een ingezonden brief zouden worden geschat.
pi_197917354
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 22:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. "Ophef op social media vanwege X!". En dat zijn dan een handjevol beroepsverontwaardigden op Twitter die ergens iets van vinden, en dat moet dan nieuwswaardig zijn.

Het zou fijn zijn als meninkjes op internet (weer) op dezelfde waarde als die van een random persoon op straat of een ingezonden brief zouden worden geschat.
Het probleem is dat dat niet het enige is. Wat je zegt klopt helemaal, soms lijkt een onderwerp ineens super belangrijk te zijn in de media. Wat er vaak gebeurt is dat journalisten iets mee krijgen op twitter en op basis daarvan concluderen dat het leeft in de samenleving en dus nieuwswaardig is. En er verder onderzoek naar gaat doen.

Dat zie je heel mooi bij al die berichten over corona en drukte. Een journalist ziet een foto op twitter van een druk park en daar is dan enige ophef over (omdat sociale media tegenwoordig bestaat als uitlaatklep om de medemens te veroordelen). Die journalist belt dan de gemeente waar het over gaat, gaat navragen bij de lokale politie etcetera. En dan krijg je dus dit:

quote:
De politie heeft vandaag een groep van honderden mensen weggestuurd uit het Kronenburgerpark in Nijmegen, meldt persbureau ANP. Zo'n vijfhonderd mensen waren bij elkaar in het park om te genieten van de sneeuw, maar hielden zich niet aan de coronaregels, zegt de politie.

Nadat iedereen was weggestuurd, is het park ook even gesloten geweest. Er zijn geen boetes uitgedeeld.
Nieuwswaarde hier van? Zeg het maar...
pi_197918793
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 18:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Je maakt een geintje hoop ik?
Nou even voor jouw helderheid, ik kan wel zeggen met verschillende artsen en doctoren gesproken te hebben vlak na de maart-periode. Het is schandalig hoe extreem het was wat zij beschreven.
Daarnaast onthoud ik de audio-opname van die zuster in Italie ook hoe zij daar over leven en dood moesten gaan kiezen, maar oke, dit laatste kun je wel als propaganda aanmerken. :')
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_197918800
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 21:41 schreef Revolution-NL het volgende:
-> BNW
Wat is dit nu weer voor wappie artikel :'). De overheid heeft het beste met ons voor, kleine moeite om je aan de maatregelen te houden, we doen het voor de zorg, we doen het voor de ouderen ^O^
Bron is de NOS, daarom kenmerkte ik het als nieuws.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_197918806
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 22:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Het verbaasd me altijd, vooral de laatste tijd, wat voor gigantisch ding de media wel niet is. Waar het allemaal toe in staat blijkt, hoe het de menselijke geest weet te beïnvloeden, mischien zelf de politiek en de wetenschap, etc.

Ze noemen het niet voor niets de vierde macht. Ik zal me echt eens gaan verdiepen in media studies ofzo.
Social media is dan de vijfde en voor beiden kiest men zelf voor.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_197919159
Well played, Merkel.

9 uit 11 Goebbels voor de bondskanselier.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_197919268
Het verschil met de Chinese en de Russische overheid is niet zo groot
pi_197919610
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 19:55 schreef Bocaj het volgende:

[..]

En je weet ook hoe het Duitse volk is... Volgzaam! (Dus ze doen al gauw wat de regering zegt zonder morren... al zijn er in Duitsland ook wel protesten geweest...)
Het Duitse volk zal wel minder volgzaam worden als blijkt dat de ingrijpende corona-maatregelen eigenlijk niet nodig waren.
pi_197921011
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 08:01 schreef torentje het volgende:

[..]

Het Duitse volk zal wel minder volgzaam worden als blijkt dat de ingrijpende corona-maatregelen eigenlijk niet nodig waren.
Je ziet in Nederland hoe het werkt. Politici buitelen over elkaar heen om de bugers in kwestie zo vaak mogelijk uit te schelden, de media hitst het volk tegen ze op en de rechterlijke macht gooit al zijn principes die de samenleving jaren geplaagd hebben in een keer opzij. En klaar is kees.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_197921816
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je ziet in Nederland hoe het werkt. Politici buitelen over elkaar heen om de bugers in kwestie zo vaak mogelijk uit te schelden, de media hitst het volk tegen ze op en de rechterlijke macht gooit al zijn principes die de samenleving jaren geplaagd hebben in een keer opzij. En klaar is kees.
Het is wel een kwalijke zaak als men de angst voor een virus probeert te vergroten om strengere maatregelen te kunnen nemen. Men zet daarmee eerlijke mensen op het verkeerde been.
pi_197921868
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 18:07 schreef YoungDriller het volgende:
Vrij typerend dat die angst goed aan lijkt te slaan bij een 'bepaalde groep mensen'. _O-
Werkt ook lekker polariserend.
pi_197921973
Dat Corona in de eerste plaats een politiek virus is blijkt maar weer.
pi_197921979
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:14 schreef torentje het volgende:

[..]

Het is wel een kwalijke zaak als men de angst voor een virus probeert te vergroten om strengere maatregelen te kunnen nemen. Men zet daarmee eerlijke mensen op het verkeerde been.
En bij een volgende keer nemen de burgers het niet meer serieus.
pi_197922003
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:23 schreef macca728 het volgende:

[..]

En bij een volgende keer nemen de burgers het niet meer serieus.
In het verleden is een pandemie altijd door iedereen serieus genomen.
Probleem ontstond toen ze dit woord gingen misbruiken.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:25:30 #41
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197922019
Gewoon een vorm van volksmennerij dus.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197922136
Helaas gebruikt men dit virus om maatregelingen te nemen die meer schade gaan veroorzaken als het virus zelf. Maar ja, kritiek hebben op de maatregelingen maakt je gelijk verdacht en word je als complot gek weggezet. Het woordje complotdenker is een mooi middel om iemand gelijk te mond te snoeren. Einde discussie. Dan maar een complotgek als ik kritiek op de maatregelingen heb.
pi_197922259
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:33 schreef Cherni het volgende:
Helaas gebruikt men dit virus om maatregelingen te nemen die meer schade gaan veroorzaken als het virus zelf. Maar ja, kritiek hebben op de maatregelingen maakt je gelijk verdacht en word je als complot gek weggezet. Het woordje complotdenker is een mooi middel om iemand gelijk te mond te snoeren. Einde discussie. Dan maar een complotgek als ik kritiek op de maatregelingen heb.
Zijn dezelfde tactieken die ze al jaren gebruiken door mensen weg te zetten als racist of klimaatontkenner. Er is geen ruimte meer voor discussie, het is één mening en die mening dient opgevolgd te worden, de oogkleppers op het internet zullen er wel voor zorgen dat alleen die mening wordt geaccepteerd, de rest wordt verketterd.

Ik blijf me afvragen of er meer zaken zijn waar de heren en dames politici van mening zijn dat de bevolking te dom is om mee om te gaan en daarom maar propaganda gebruiken, maar daar weet ik het antwoord eerlijk gezegd al op.
pi_197922268
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:33 schreef Cherni het volgende:
Helaas gebruikt men dit virus om maatregelingen te nemen die meer schade gaan veroorzaken als het virus zelf. Maar ja, kritiek hebben op de maatregelingen maakt je gelijk verdacht en word je als complot gek weggezet. Het woordje complotdenker is een mooi middel om iemand gelijk te mond te snoeren. Einde discussie. Dan maar een complotgek als ik kritiek op de maatregelingen heb.
Mwah, je mag altijd wel kritiek hebben, op alles wel. Er mist een alternatief en het effect bij enkele maatregelen kun je vraagtekens bij zetten. Zolang men Covid maar niet ontkent of bagetalliseert.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_197922294
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:41 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zijn dezelfde tactieken die ze al jaren gebruiken door mensen weg te zetten als racist of klimaatontkenner. Er is geen ruimte meer voor discussie, het is één mening en die mening dient opgevolgd te worden, de oogkleppers op het internet zullen er wel voor zorgen dat alleen die mening wordt geaccepteerd, de rest wordt verketterd.

Ik blijf me afvragen of er meer zaken zijn waar de heren en dames politici van mening zijn dat de bevolking te dom is om mee om te gaan en daarom maar propaganda gebruiken, maar daar weet ik het antwoord eerlijk gezegd al op.
Het gaat denk ik meer om het niveau van de discussie.
Er is een verschil tussen een Henk en Ingrid-argument en een onderbouwde met onderzoek.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_197922371
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:42 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Mwah, je mag altijd wel kritiek hebben, op alles wel. Er mist een alternatief en het effect bij enkele maatregelen kun je vraagtekens bij zetten. Zolang men Covid maar niet ontkent of bagetalliseert.
Polarisatie maakt dit wel moeilijk. Het lijkt wel of er twee kampen zijn ontstaan waarbij de groep die het virus niet ontkent maar behoorlijk wat kritiek heeft op de genomen maatregelingen niet serieus genomen word.
pi_197922557
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:43 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Het gaat denk ik meer om het niveau van de discussie.
Er is een verschil tussen een Henk en Ingrid-argument en een onderbouwde met onderzoek.
Als je zwart/wit denkt dan ja, maar tussen het Henk en Ingrid argument en een onderbouwd onderzoek is ook nog heel wat speelruimte. Pak de discussie over het klimaat, één van de argumenten was dat wetenschappers het beweren en die staan los van de politiek, nou nu wordt aangetoond dat wetenschap en politiek niet los van elkaar staan. We maken nog geen ophef erover omdat iedereen de noodzaak van het opvolgen van de corona maatregelen wel snapt, Maar gezien dit feit is het geen rare vraag om je af te vragen hoeveel wetenschappers zich nog voor het karretje van de politiek laten spannen? En dat gezegd hebbende, we moeten eens af van die naïeve opvatting dat alle politici er voor ons zitten en ze geloven op hun blauwe ogen, van links tot rechts zitten ze er veelal voor persoonlijk en financieel gewin voor zichzelf of de bedrijven die ze vertegenwoordigen.

Misschien vonden de heren en dames politici Trump wel zo'n groot gevaar dat ze zijn acties zwaar hebben overdreven om de samenleving op andere gedachten te krijgen. Het rechtse gevaar wordt toch ook al jaren zwaar overdreven, alsof de nazi's door de straten marcheren. Ik vind dit een eng iets, je hebt je burgers niet onder controle dus gaan we maar paniek zaaien, gaan we maar liegen, althans dat is het verhaal dat ze het doen om de burgers te laten gehoorzamen, wie zegt dat dat verhaal ook helemaal waar is?

Enge bedoeling allemaal.
pi_197923997
Terwijl de kudde wordt afgeleid om zich bezig te houden met de sappige schandalen rondom Baedet, ontgaat dit veel belangrijkere nieuws veel mensen blijkbaar.
Eens kijken
  woensdag 10 februari 2021 @ 13:25:41 #49
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_197924185
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:18 schreef Oostwoud het volgende:
Goede en terzake doende Godwin.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Beide quotes zijn alleen niet toe te schrijven aan de beste man. ;)

Weet je welke quote wel?
The truth is always stronger than the lie.


Ontopic aanvulling:
Wat is nu het probleem? Of wat is hierbij anders dan het beleid om rokerslongen op pakjes sigaretten te zetten? Of bloedige plaatjes langs de snelweg? Of spotjes met verkeersongevallen? Of over drankrijden? Of over de risico's van obesitas? Of?..

Volgens mij is dit een hele normale gang van zaken. :)

[ Bericht 15% gewijzigd door SicSicSics op 10-02-2021 13:37:48 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_197924529
Blijf me erover verbazen dat mensen zo ver heen zijn dat ze dit prima vinden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')