abonnement Unibet Coolblue
pi_197938152
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 23:45 schreef exode het volgende:
.
Ben er alleen nog niet achter of heet water uit een ander tuutje komt bij de Siemens. Wil geen druppel koffie in mijn thee :)

Bii ons geen apart tuutje.
Ik laat heet water even 2 seconden lopen en dan zet ik theeglas eronder.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197938476
Bij onze melitta een apart slangetje voor heet water/melk. Dan heb je mogelijk wel druppels melk in je thee :P
pi_197938716
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 23:45 schreef exode het volgende:
Hier inductie, water kookt sneller dan met een waterkoker.
Dat is hier ook.
Waarom kook ik dan ooit nog water in een waterkoker?
Wij zijn destijds helemaal los gegaan met de nieuwe keuken, maar zonder Quooker. Omdat inductie, en omdat we toch niet zo vaak thee drinken eigenlijk. Voelde als een heerlijke besparing, de versie die het anders had moeten worden was E1700 ofzo :o :o
We hebben ook plek gereserveerd op het aanrecht voor wat apparaten, maar nu daar sowieso standaard een waterkoker, melkschuimer, bamix en airfryer staan, wordt het wel wat overdreven.
En nou heb ik ook nog een instant pot besteld :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197938850
Wij drinken denk ik 2 thee per persoon per dag en verder gebruiken we de waterkoker dus alleen voor de koffie.

En over koffie gesproken, die heb ik nodig!
Juul had een onrustige nacht, heb haar zelf nog getempt vannacht. Maar geen koorts, verre van zeg maar. Dus vanochtend was ze poep sjago, niet te geloven. Alleen maar huilen. Ze is huilend naar het KDV gegaan. ;(
Hebben serieus even gedacht om haar thuis te houden maar ik heb vanaf 09:00 video calls, moet zelfs tijdens een videocall B van school halen. Na 9 weken (school B was ruim een week eerder dicht) is het met werk ook wel klaar, steeds weer verschuiven en afzeggen. Mijn vriendin is donderdag altijd lesvrij maar heeft vandaag met al haar 27 kinderen en de ouders een voortgezet onderwijs adviesgesprek. Is op school, kind wordt uit de klas gehaald en ouders bellen in.
En nu voel ik me een loedermoeder.
Ik hoop maar dat alle kinderen en de sneeuw genoeg afleiding zijn om haar moeheid te vergeten. En ik stel me in op een kind die morgen NIET te genieten is.
pi_197938997
@Vanyel Ik zie zo gauw dat een instantpot hetzelfde is als een slowcooker? Wij hebben een slowcooker. Nu is mijn man vegetariër dus lekker mals vlees etc. zit er niet in. Maar met andere recepten is het toch wel heel makkelijk om dat voor de lunch al lekker erin te mikken voor het avondeten. :9

@exode Je bent absoluut geen loedermoeder (wauw, autocorrect maakt er moedermoorden van :o ! ) Het leven gaat verder, ook als peuters drama maken. :P

Ik heb het zooo gehad met die sneeuw. :') Slee steeds mee naar school zeulen, auto elke keer ook van binnen krabben }:| , bijna steeds uitglijden voor -en achter ons huis.
Niet te doen. Ik word er chagrijnig van.

Maar ja: de kinderen. De kinderen genieten zo!

En ik ben, op 2 uur slapen na, al sinds woensdagochtend 6 uur wakker. ;(
Straks ‘werp’ ik Z. bij mijn moeder en ga ik plat. :O
pi_197939111
Wij hebben een nespresso apparaat, we drinken een paar kopjes per dag. Ik drink veel thee, oudste ook. Wat dat betreft zou een cooker wel een goede optie zijn. Gaat op mijn verlanglijstje voor een nieuwe keuken ;).

Ik zou ook graag een grotere oven willen, op een praktischere plek. Hij zit nu boven de koelkast, ik moet ongeveer op ooghoogte dingen uit de oven pakken, niet heel praktisch.
De oude bewoners waren allebei lang, ik ben "maar" 1.72m. Soms pak ik er een opstapje bij ;).
Oh ja en het lampje is stuk dus je kan niet van buiten in de oven kijken, maar om het te vervangen moet dat ding eerst uit het kastje (moet van boven af vervangen worden ofzo) en dat krijgen we niet voor elkaar.
En dan zou ik wel elektrisch willen koken ipv gas.

Helaas heeft mijn man een ander verlanglijstje: elektrische auto ;).

Jongste thuis, die ging vanmorgen over haar nek.
Ze is nog wat pips, lijkt zich wel wat beter te voelen. Het leek me verstandig om haar toch maar thuis te houden.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197939117
Ik zou wel een slowcooker en een airfryer willen, maar die moeten dan uhm...ja waar moeten die staan. Echt geen idee.
pi_197939122
Slowcooker wil ik ook wel, dat verlanglijstje wordt steeds langer ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197939143
Ik kwam deze tegen vanmorgen.
Hoe je ijsbellen kan blazen, gaan we straks maar eens proberen :).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197939168
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:01 schreef exode het volgende:
Ik zou wel een slowcooker en een airfryer willen, maar die moeten dan uhm...ja waar moeten die staan. Echt geen idee.
Onze slowcooker staat in de doos in de voorraadkast. Wordt niet voldoende gebruikt om standaard in de keuken te zetten. Het is wel een mooie rode.
Kleine moeite tevoorschijn te halen. Ik denk 1 x per 2 maanden dat deze wordt gebruikt.
Van mijn schoonzus gehad. Had er zelf nooit aan gedacht. ^O^
pi_197939199
Ik zou de aanbouwschuur moeten herindelen voor dat soort apparaten, wie legt het de katten uit? Het is hun woning namelijk.

En nu ga ik lekker bellen, als achtergrond heb ik vandaag Samson en Gert :D
pi_197939271
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 23:45 schreef exode het volgende:
Hier inductie, water kookt sneller dan met een waterkoker. Dus als de volautomaat met kopje heet water functie er komt, wordt de waterkoker opgeslagen.
Ben er alleen nog niet achter of heet water uit een ander tuutje komt bij de Siemens. Wil geen druppel koffie in mijn thee :)

Quooker nog nooit over nagedacht en gaan we ook niet doen, daarvoor zouden we moeten uitbouwen ;) (kleine keuken)
Ik heb het net even voor je getest:
Bij de S800 twee keer twee tuutjes... de achterste voor koffie, de voorste voor water en melk. En als je heet water tapt vraagt ie of je het melkslangetje loskoppelt zodat je niet per ongeluk melk mee druppelt. O+
pi_197939415
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:02 schreef Nijna het volgende:
Ik kwam deze tegen vanmorgen.
Hoe je ijsbellen kan blazen, gaan we straks maar eens proberen :).
Wat leuk!
Gaan we vanmiddag na schooltijd proberen!
pi_197939742
Geen Quooker hier, mijn ouders hebben er een, maar voor ons zie ik geen toegevoegde waarde. Wel getwijfeld over een boilertje omdat het lang duurt voor je warm water krijgt in de keuken, maar ook niet gedaan. Wel inductie met powerstand, ideaal (maar dan moet je niet éven weglopen).
We hebben een simpel koffiezetapparaat voor bezoek, zelf drinken we geen koffie.
Airfryer zou vriend wel willen en ik een standmixer, maar ik weet niet waar we het zouden moeten laten. Een kastje staat al vol met broodrooster, tosti/grillding, handmixer en wafelijzer en de ruimte op het aanrecht wil ik er niet voor opofferen. En de broodbakmachine en het koffiezetapparaat staan al in de kelderkast.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hupje op 11-02-2021 09:51:06 ]
pi_197939852
Ik dacht ook niks aan een quooker te hebben, totdat ik me bedacht dat het altijd mega lang duurt voor we warm water hebben, dat we pannen wel altijd weken in warm water en dat we dus ook altijd de waterkoker gebruiken als we water aan de kook moeten brengen (heb niet het idee dat het sneller kookt op onze inductieplaat). Anders zou ik alsnog een boiler in de keuken willen omdat het zo lang duurt voordat we warm water hebben, dan voelt een quooker nuttiger.

Wij gaan dus de keuken verbouwen en dan onze oppervlakte aanrechtblad ongeveer verdriedubbelen. O+ Kijk er zo naar uit om de blender, broodrooster, tosti-ijzer en dolce gusto gewoon op het aanrecht te kunnen laten staan!
Plus dan krijgen we meer ruimte in de kast dus kunnen we misschien alsnog aan de airfryer.
pi_197939928
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:51 schreef vencodark het volgende:
@:Vanyel Ik zie zo gauw dat een instantpot hetzelfde is als een slowcooker? Wij hebben een slowcooker. Nu is mijn man vegetariër dus lekker mals vlees etc. zit er niet in. Maar met andere recepten is het toch wel heel makkelijk om dat voor de lunch al lekker erin te mikken voor het avondeten. :9
Nee de instant pot kan slowcooken, maar werkt ook als snelkookpan, rijstkoker, yoghurt maker, stoomkoker, sous vide apparaat, je kunt m op het vuur zetten en er cake in bakken. Hij kan dus ook oven-achtig werken, zonder toegevoegd vocht.

Ik doe de slowcooker ervoor weg.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197939944
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:51 schreef vencodark het volgende:
@:Vanyel Ik zie zo gauw dat een instantpot hetzelfde is als een slowcooker? Wij hebben een slowcooker. Nu is mijn man vegetariër dus lekker mals vlees etc. zit er niet in. Maar met andere recepten is het toch wel heel makkelijk om dat voor de lunch al lekker erin te mikken voor het avondeten. :9
Maar wat maak je er dan in?

Ik gebruik hem voor soep als we een dagje weg gaan en touwtjesvlees, maar dat is het eigenlijk wel. Toevallig staat hij vandaag aan voor een eerste poging om pulled pork te maken, maar veel meer variatie heb ik eigenlijk niet, en vrijwel alles is met vlees. Dus ik ben wel benieuwd wat je er vegetarisch in kookt.

Airfryer wordt hier wel bijna wekelijks gebruikt. Mijn man houdt niet van gewone gekookte aardappels dus dan is zo’n ding wel fijn voor wat variatie.

Het beste uit mijn nieuwe keuken is overigens de XXL-koelkast. Elke keer na het boodschappen doen word ik daar weer gelukkig van! Gewoon alles er in kunnen doen zonder dat je twintig dingen moet verplaatsen om er Tetris-stijl je boodschappen bij te kunnen krijgen. O+ Quooker hebben we dan weer niet, vond ik te duur en onnodig (en lelijk en de tuinslang kon er niet op aangesloten worden). Een kleine keukenboiler voor de afwas hebben we dan weer wel.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_197939992
Wij hebben wel een warmwaterkraan buiten laten aansluiten trouwens. Handig voor zwembadjes vullen en auto wassen!
pi_197940119
quote:
81s.gif Op donderdag 11 februari 2021 07:00 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Enige kleine verschil; ik drink overdag 2L koffie en 's avonds 1L thee ;)
Gelukkig toch nog een verschil :P

Hier max 1 bakkie koffie en alleen sochtends want later op de dag heeft een stuitereffect.

quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:30 schreef Vanyel het volgende:
We hebben ook plek gereserveerd op het aanrecht voor wat apparaten, maar nu daar sowieso standaard een waterkoker, melkschuimer, bamix en airfryer staan, wordt het wel wat overdreven.
En nou heb ik ook nog een instant pot besteld
Ninja heeft een instantpot en airfryer in een.

Ik ben zo blij met mijn crockpot express (vergelijkbaar met de instantpot alleen dan een anti aanbak binnenpan en iets makkelijker verkrijgbaar)
Vooral gekocht voor de stoofpotjes want met kind een hele dag een pan op het vuur laten pruttelen bleek geen succes.
Verder voor pastasaus, curry, stoofpeerjes, appelmoes, soep, enzovoort maar ook aardappel+groente in een stoommandje. Dat laatste gaat niet sneller dan koken maar wel sneller dan gewoon stomen.
pi_197940201
Airfryer is iets te nieuw, dus die moet ik niet combineren ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197940300
Geen quooker en ondanks nieuw huis ook geen inductieplaat, maar nog gewoon gas. Wel mezelf een KitchenAid machine cadeau gedaan vorig jaar, die is wel super. En zwart, dus mooi. Koffie drinken wij heel weinig en altijd met melk dus wij hebben een vierkante senseo achtige waar je wel een melkschuimer op aan kan sluiten, maar die gebruiken we eigenlijk nooit want we hebben een losse melkopschuimer. Nu we thuis werken drink in de winter best wat thee, maar ik ook een liter, vul mijn beker en daarna de thermoskan en dan gaat alles mee naar mijn werkplek boven.
De beste aankoop was trouwens de nieuwe koelvriescombi voor in de garage. Ik wilde extra vriesruimte en niet inleveren op de koelruimte, dus nu hebben we zo'n amerikaans geval en daar kan eindelijk alles in en het is nog logisch en overzichtelijk ook *O*
In een volgend huis wil ik een bijkeuken/butlers pantry bij mijn keuken, dan gooi ik daar alle voorraad en apparaten neer en blijft mijn keuken wat opgeruimder O+
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:15:57 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197940386
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:59 schreef Elleska het volgende:

[..]

Gelukkig toch nog een verschil :P

Hier max 1 bakkie koffie en alleen sochtends want later op de dag heeft een stuitereffect.
[..]

Ninja heeft een instantpot en airfryer in een.

Ik ben zo blij met mijn crockpot express (vergelijkbaar met de instantpot alleen dan een anti aanbak binnenpan en iets makkelijker verkrijgbaar)
Vooral gekocht voor de stoofpotjes want met kind een hele dag een pan op het vuur laten pruttelen bleek geen succes.
Verder voor pastasaus, curry, stoofpeerjes, appelmoes, soep, enzovoort maar ook aardappel+groente in een stoommandje. Dat laatste gaat niet sneller dan koken maar wel sneller dan gewoon stomen.
N is heel blij met de slowcooker die we als kerstpakketkeuze hadden gedaan 2 jaar terug, hij wist niet wat het was en ik kende de Crockpot uit de VS, dus ik zei al "Die wil je, geloof mij nou maar". En dat cheap ass kerstpakketding was een mooie testcase.
Anyway, als ons huis af is wordt het ook een of andere fancy echte Crockpot, want hij vindt dit al super, maar het kan nog beter uiteraard.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:18:47 #198
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197940421
Ik heb al zeker 6 jaar een hele goedkope basic slowcooker, dat ding staat standaard op mijn aanrecht, naast mijn fancy waterkoker, en ik heb echt een kleine keuken, maar ik gebruik hem echt zo vaak. Niks aanbraden, gewoon 's morgens ff lekker rendang of wat dan ook er in kiepen, 's avonds de rijstkoker aan en ondertussen iets aan mn groente doen en eten. Fornuis wordt echt weinig gebruikt hier.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:19:54 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197940440
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:51 schreef vencodark het volgende:
@:Vanyel Ik zie zo gauw dat een instantpot hetzelfde is als een slowcooker? Wij hebben een slowcooker. Nu is mijn man vegetariër dus lekker mals vlees etc. zit er niet in. Maar met andere recepten is het toch wel heel makkelijk om dat voor de lunch al lekker erin te mikken voor het avondeten. :9

@:exode Je bent absoluut geen loedermoeder (wauw, autocorrect maakt er moedermoorden van :o ! ) Het leven gaat verder, ook als peuters drama maken. :P

Ik heb het zooo gehad met die sneeuw. :') Slee steeds mee naar school zeulen, auto elke keer ook van binnen krabben }:| , bijna steeds uitglijden voor -en achter ons huis.
Niet te doen. Ik word er chagrijnig van.

Maar ja: de kinderen. De kinderen genieten zo!

En ik ben, op 2 uur slapen na, al sinds woensdagochtend 6 uur wakker. ;(
Straks ‘werp’ ik Z. bij mijn moeder en ga ik plat. :O
Ik snap de stap van loedermoeder naar moedermoorden wel..... ik denk dat je als loedermoeder de grootste kans hebt door je kind vermoord te worden :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197940449
Moet je wel gestoofd spul lekker vinden. En laat ik dat nou net echt smerig vinden :@
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')