abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 februari 2021 @ 15:02:06 #26
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_197907408
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:01 schreef DonDruiper het volgende:
Toen ik gisterochtend buiten kwam

[ afbeelding ]
_O-
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_197907450
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:46 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Zie mijn analyse van zaterdag:

WKN / De atmosfeer staat op ontploffen #1184 Weeralarm en Co de Rood

Ik verwonder mij telkens dat meteorologen op dit moment alleen naar ECMWF kijken gezien de ontwikkelingen in de poolwervel. Beschouw de huidige situatie als een potje armpje drukken tussen de zachtere lucht uit het ZW en de straffe droge kou uit het NO. Als je puur naar ECMWF kijkt dan kan het alle kanten op met een licht grotere kans dat de kou wint. Ga je de ontwikkelingen in de stratosfeer incalculeren dan heeft de kou veel grotere kansen. Vandaar dat ik de inschatting van Weerplaza een paar dagen geleden ook had gemaakt. De volgende site is wel een beetje voor guru's, maar wel interessant om te volgen wat er nu in de stratosfeer gebeurt:

https://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/stratosphere/strat_a_f/
Maar dat staat tegenover dat het (wetenschappelijk) geen uitgemaakte zaak is of de stratosfeer voornamelijk de troposfeer beïnvloed of andersom.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_197907545
De gedeeltelijke blauwe lucht en de sneeuw geeft nu toch wel mooie plaatjes. Gister was 't nog wat grijzig
  dinsdag 9 februari 2021 @ 15:09:55 #29
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_197907583
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:04 schreef Felagund het volgende:

[..]

Maar dat staat tegenover dat het (wetenschappelijk) geen uitgemaakte zaak is of de stratosfeer voornamelijk de troposfeer beïnvloed of andersom.
De troposfeer heeft zonder meer de grootste invloed. Normaal gesproken kun je de ontwikkelingen in de stratosfeer buiten beschouwing laten omdat het een variabele is wat nauwelijks invloed heeft, tenzij de poolwervel zich splitst. Maar dan ben je er nog niet want de invloed is nog steeds klein, tenzij we in de troposfeer een situatie hebben dat het een dubbeltje op z'n kant is. En dat is precies wat we nu hebben: gaat het vriezen of dooien? Plaats uw inzet :7
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 9 februari 2021 @ 15:14:28 #30
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_197907678
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:09 schreef ACT-F het volgende:
gaat het vriezen of dooien? Plaats uw inzet
Precies *O* We zien het wel *O* Neem het zoals het komt en geniet ervan.

En voorspellingen, modellen, neem het allemaal niet zo serieus. Voor hetzelfde geld word je bij het oversteken geplet door een wegglijdende strooiwagen en maakt het allemaal niks meer uit :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_197907738
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor hetzelfde geld word je bij het oversteken geplet door een wegglijdende strooiwagen en maakt het allemaal niks meer uit :o
Dan kunnen we het pas echt over dooien gaan hebben.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 15:17:23 #32
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_197907746
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:16 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Dan kunnen we het pas echt over dooien gaan hebben.
Scherp 8-)
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_197907818
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:09 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De troposfeer heeft zonder meer de grootste invloed. Normaal gesproken kun je de ontwikkelingen in de stratosfeer buiten beschouwing laten omdat het een variabele is wat nauwelijks invloed heeft, tenzij de poolwervel zich splitst. Maar dan ben je er nog niet want de invloed is nog steeds klein, tenzij we in de troposfeer een situatie hebben dat het een dubbeltje op z'n kant is. En dat is precies wat we nu hebben: gaat het vriezen of dooien? Plaats uw inzet :7
Het zou ook gewoon kunnen komen doordat het vrij onzeker is of een blokkade zich voortzet of niet (het hele probleem is dat het vaak lastig om oorzaak/gevolg uit elkaar te houdebn). Alsnog een interessante discussie.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_197907835
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies *O* We zien het wel *O* Neem het zoals het komt en geniet ervan.

En voorspellingen, modellen, neem het allemaal niet zo serieus. Voor hetzelfde geld word je bij het oversteken geplet door een wegglijdende strooiwagen en maakt het allemaal niks meer uit :o
Positieve instelling. :+
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_197908104
Wat is jouw achtergrond ACT-F? Heb je je gewoon zelf/met scholingen verdiept in 'weerkunde' of heb je er een studie in gedaan/is het je beroep?
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_197908110
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:57 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Pinguins zijn de meest fantastische beesten. Die (bepaalde soorten dan) altijd op sneeuw en ijs wonen, maar regelmatig nog een uitglijder maken.


:D :D _O- _O-
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 9 februari 2021 @ 15:30:39 #37
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_197908141
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:19 schreef Felagund het volgende:
Het zou ook gewoon kunnen komen doordat het vrij onzeker is of een blokkade zich voortzet of niet (het hele probleem is dat het vaak lastig om oorzaak/gevolg uit elkaar te houdebn). Alsnog een interessante discussie.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:29 schreef pietkanarie het volgende:
Wat is jouw achtergrond ACTF? Heb je je gewoon zelf/met scholingen verdiept in 'weerkunde' of heb je er een studie in gedaan/is het je beroep?
Zeker. Ik probeer dit fenomeen ook natuurkundig te verklaren met wat kennis uit het verleden over stromingsleer en warmteleer. Eind jaren '90 werkte ik op een ontwikkelafdeling van een bekende cv-ketelfabrikant waar we ons hersens braken hoe we in drie dimensies de warmte en stroming van een gas of vloeistof in een kolom konden meten om zaken te kunnen verklaren. Mijn taak als programmeur was om die enorme dataset tot leesbare grafieken om te zetten.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_197908155
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:29 schreef pietkanarie het volgende:
Wat is jouw achtergrond ACT-F? Heb je je gewoon zelf/met scholingen verdiept in 'weerkunde' of heb je er een studie in gedaan/is het je beroep?
Eigenlijk is het geen hij maar een zij en heet hij Helga van voren.
pi_197908215
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:30 schreef ACT-F het volgende:

[..]

[..]

Zeker. Ik probeer dit fenomeen ook natuurkundig te verklaren met wat kennis uit het verleden over stromingsleer en warmteleer. Eind jaren '90 werkte ik op een ontwikkelafdeling van een bekende cv-ketelfabrikant waar we ons hersens braken hoe we in drie dimensies de warmte en stroming van een gas of vloeistof in een kolom konden meten om zaken te kunnen verklaren. Mijn taak als programmeur was om die enorme dataset tot leesbare grafieken om te zetten.
Dan had je een ingewikkelde taak, maar ja... het moet je ook een beetje liggen natuurlijk. Wel een uitdaging in ieder geval.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  dinsdag 9 februari 2021 @ 15:37:36 #40
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_197908284
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:33 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Dan had je een ingewikkelde taak, maar ja... het moet je ook een beetje liggen natuurlijk. Wel een uitdaging in ieder geval.
Schei uit. Heel wat sigaretten doorheen gejaagd. Toen kon je nog in de kantine roken, maar we gingen altijd in de cv-ruimte 'vergaderen' onder het genot van een saffie :7 Technisch inhoudelijk super leuk om te doen, maar het kantoorwerk ben ik door de jaren heen beu geworden. Nu lekker eigen baas.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_197908391
Nu zit ik de hele tijd naar pinguin filmpjes te kijken :@ o|O



_O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator dinsdag 9 februari 2021 @ 15:44:19 #42
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197908407
twitter


Wow apart
pi_197908508
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:30 schreef ACT-F het volgende:

[..]

[..]

Zeker. Ik probeer dit fenomeen ook natuurkundig te verklaren met wat kennis uit het verleden over stromingsleer en warmteleer. Eind jaren '90 werkte ik op een ontwikkelafdeling van een bekende cv-ketelfabrikant waar we ons hersens braken hoe we in drie dimensies de warmte en stroming van een gas of vloeistof in een kolom konden meten om zaken te kunnen verklaren. Mijn taak als programmeur was om die enorme dataset tot leesbare grafieken om te zetten.
Interessant, was er vanuit het bedrijf echt ook interesse in de natuurkunde, of ging het vooral om het eindresultaat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Felagund op 09-02-2021 16:05:53 ]
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_197908588
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:43 schreef TLC het volgende:
Nu zit ik de hele tijd naar pinguin filmpjes te kijken :@ o|O

[ afbeelding ]

_O_
Doe je eindelijk eens iets nuttigs!

Ik ga denk ik vanavond die documentaire met robotpinguin nog eens kijken, die is ook geniaal.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 16:03:28 #45
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_197908808
Op de satellietbeelden is nou een stuk moeilijker te zien waar het onbewolkt is. -O-
  dinsdag 9 februari 2021 @ 16:03:34 #46
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_197908811
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:50 schreef Felagund het volgende:

Interessant, was er vanuit het bedrijf echt ook interesse in de natuurde, of ging het vooral om het eindresultaat?
Ik neem aan dat je natuurkunde bedoelt? Je kon niet zonder. Je had verschillende disciplines nodig die weer elkaars disciplines moesten kunnen begrijpen om tot een goede samenwerking te komen. Ik heb zelf een elektro/elektronica/ICT achtergrond en de exacte vakken wis-, natuur- en scheikunde lagen mij altijd wel goed. Er waren opvallend veel HBO autotechnici vanwege de synergie tussen mechanica en scheikunde, iemand in de koudetechniek en wetenschappers in de technische natuurkunde.

Er werden deels patenten aangekocht waarop verder ontwikkeld werd zodat je niet telkens het wiel opnieuw hoeft uit te vinden. We hadden een budget van vele miljoenen guldens, maar zelfs dat was niet altijd genoeg omdat je veel moet investeren in laboratoria en ontwikkeling van specifieke instrumenten die op de markt niet verkrijgbaar zijn. Ik ontwikkelde de informatiesystemen wat allemaal maatwerk is omdat je iets aan het uitvinden bent wat nog niet op de markt verkrijgbaar is. Het duurt echt jaren voordat je een product ontwikkeld hebt en dan is het nog maar de vraag of het commercieel rendabel wordt.... Gelukkig kun je als bedrijf wel kennis verkopen wat je opgedaan hebt, want daar was internationaal veel interesse in.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 9 februari 2021 @ 16:10:36 #47
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_197908994
Een foto van een minuut geleden:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 9 februari 2021 @ 16:43:53 #48
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_197909635
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:44 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Wow apart
Bij deadliest catch slaan ze een paar met een hamer op dat ijs en gaan ze weer door.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  Redactie Frontpage dinsdag 9 februari 2021 @ 17:33:42 #49
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_197910597
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:44 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Wow apart
The day after tomorrow.
Gave film.
Koetjes hier, koetjes daar, koetjes overal!
pi_197911600
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 16:43 schreef PirE het volgende:

[..]

Bij deadliest catch slaan ze een paar met een hamer op dat ijs en gaan ze weer door.
Hier in nl klagen we dat we niet kunnen werken en de baas zegt oké dan. :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')