abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 februari 2021 @ 21:43:59 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197897881
quote:
Kamer: eventuele Elfstedentocht door laten gaan als het veilig kan



Zou het dan toch kunnen? Een meerderheid van de Tweede Kamer wil dat het kabinet een eventuele Elfstedentocht laat doorgaan, als het veilig kan. Nu valt een Elfstedentocht nog onder een evenement dat vanwege corona niet gehouden mag worden. Ook weermensen worden steeds optimistischer, maar om 'it giet oan' te zeggen, is het echt nog veel te vroeg.

De weersvooruitzichten zien er goed uit. Het wordt koud en er kan zeker geschaatst worden. Maar een Elfstedentocht kan niet zomaar gereden worden. Daarvoor is dik ijs nodig op de hele route. De rayonhoofden van de Friesche Elfsteden bepalen uiteindelijk of het ijs dik genoeg is.

De meeste Elfstedentochten werden gehouden op meer dan 25 centimeter ijs. Al deden we het wel eens met minder. In 1985 ging het om 17 centimeter. In 1917 zelfs maar 15 centimeter.

Gemiddeld 15 centimeter
Als het een beetje meezit, zou er aankomend weekend gemiddeld 15 centimeter ijs op het water kunnen liggen, zegt Nicolien Kroon van Buienradar. Dat is voor optimisten voor een Elfstedentocht dus aan de onderkant van wat we nodig hebben.

Maar dan moet er echt overal op het parcours 15 centimeter liggen en dat zal vermoedelijk niet het geval zijn. Daar is vooralsnog geen sprake van, zegt de voorzitter van de schaatsbond KNSB. "Alle meren liggen nog open. Er moet nog heel wat water door de zee voordat hier een hamerslag op gegeven wordt. Hoop doet leven, maar laat het eerst maar eens goed vriezen."

Ook als het ijs al dik genoeg is voor de Elfstedentocht, dan hebben we nog te maken met corona. Een meerderheid van de Tweede Kamer vindt dat de pandemie deze unieke mogelijkheid, mocht die zich dus voordoen, niet in de weg mag staan.

Vanwege corona geldt op dit moment een verbod op evenementen, ook een Elfstedentocht. De Tweede Kamer dringt nu bij het kabinet aan op een uitzondering voor de Elfstedentocht, mits die veilig kan worden georganiseerd. De Kamer kan het kabinet hiertoe dwingen, bijvoorbeeld als morgen een motie wordt aangenomen bij het debat over de avondklok.



"Als het zou kunnen zonder al te veel publiek, dan zou ik het heel verstandig vinden als het kabinet kijkt wat wel kan", zegt D66-fractieleider Rob Jetten. "Schaatsen op natuurijs is toch wel een beetje de nationale trots. Er is angst voor de Britse mutatie. Maatregelen moeten daarvoor worden verlengd. Maar het helpt dan ook, als je als samenleving dingen hebt, waar je blij van kunt worden."
Historisch evenement

PVV-leider Geert Wilders sluit zich daarbij aan: "Er moet een verantwoorde manier gevonden worden om deze fantastische traditie door te laten gaan. Geweldig. Het is een historisch en uniek evenement en Nederland op zijn best."

Dat vindt ook fractieleider Jesse Klaver van GroenLinks: "Als zich de unieke situatie voordoet, vind ik dat we alles op alles moeten zetten om dat op een veilige manier te laten doorgaan."

Regeringspartij ChristenUnie wil niet praten over of, maar over hoe de tocht door kan gaan. "Er gaan allerlei wedstrijden door. Dan is het slecht uit te leggen dat het allermooiste Nederlandse sportevenement niet kan doorgaan. Een nationale beleving als de Elfstedentocht kunnen we nu juist goed gebruiken."

PvdA-Kamerlid Attje kuiken constateert dat iedereen wil dat de tocht doorgaat. "Als het veilig kan, kan het. Anders kan het niet. Daar veranderen wij al politiek niet veel aan."

"Honderd procent voor", zegt FVD-leider Thierry Baudet. En ook de SGP is voor. "We moeten natuurlijk niet over een nacht ijs gaan. Maar het zou wel een opsteker zijn. Als juist in deze tijd een verantwoorde Elfstedentocht mogelijk zou zijn", zegt SGP-fractieleider Kees van der Staaij.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)t-als-het-veilig-kan
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Forum Admin maandag 8 februari 2021 @ 21:45:19 #2
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_197897906
Gelukkig is het een verkiezingsjaar.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 februari 2021 @ 21:46:04 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197897920
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:45 schreef Pharkus het volgende:
Gelukkig is het een verkiezingsjaar.
:Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 8 februari 2021 @ 21:48:11 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197897951
Gaat niet gebeuren, hoe denken ze dat te reguleren?

Zou echt van de zotte zijn!
pi_197897965
A. Er ligt nog geen ijs, dus waar heeft men het over...

B. Nog veel belangrijker: het bestuur van De Koninklijke Vereniging De Friesche Elfsteden heeft begin van het seizoen al beslist dat "De Tocht der Tochten" sowieso niet uitgeschreven wordt deze winter.

Oftewel: 'de regering' heeft hier sowieso niets mee te maken, laat ze wat nuttigs gaan doen.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 februari 2021 @ 22:00:02 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197898140
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:49 schreef Socios het volgende:
A. Er ligt nog geen ijs, dus waar heeft men het over...

B. Nog veel belangrijker: het bestuur van De Koninklijke Vereniging De Friesche Elfsteden heeft begin van het seizoen al beslist dat "De Tocht der Tochten" sowieso niet uitgeschreven wordt deze winter.

Oftewel: 'de regering' heeft hier sowieso niets mee te maken, laat ze wat nuttigs gaan doen.
Nu de 2e kamer voor is hoeft de elfstedentocht vereniging zich niet druk te maken. Zij kunnen gewoon de tocht organiseren.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197898156
Doe het dan zo dat iedereen die meedoet geregistreerd wordt en daarna 14 dagen in quarantaine moet.
Als ze dat niet doen is het een misdrijf. Klaar.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2021 22:01:37 ]
pi_197898349
quote:
84s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Nu de 2e kamer voor is hoeft de elfstedentocht vereniging zich niet druk te maken. Zij kunnen gewoon de tocht organiseren.
De vereniging in kwestie maakt en maakte zich daar helemaal niet druk om. :')

Ik citeer nogmaals:

"Er zijn aangepaste Elfstedentochten overwogen (alleen wedstrijdschaatsers, geen publiek, minder deelnemers, etc.), maar voor het bestuur zijn deze alternatieven geen optie. Een Elfstedentocht is geen echte Elfstedentocht zonder publiek of met slechts een deel van het deelnemersveld."
pi_197898367
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:01 schreef Boze_Eend het volgende:
Doe het dan zo dat iedereen die meedoet geregistreerd wordt en daarna 14 dagen in quarantaine moet.
Als ze dat niet doen is het een misdrijf. Klaar.
Boos? Weer?
Vakman pur sang
pi_197898379
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Boos? Weer?
Boos! Altijd!
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 februari 2021 @ 22:19:46 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197898403
quote:
2s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:16 schreef Socios het volgende:

[..]

De vereniging in kwestie maakt en maakte zich daar helemaal niet druk om. :')

Ik citeer nogmaals:

"Er zijn aangepaste Elfstedentochten overwogen (alleen wedstrijdschaatsers, geen publiek, minder deelnemers, etc.), maar voor het bestuur zijn deze alternatieven geen optie. Een Elfstedentocht is geen echte Elfstedentocht zonder publiek of met slechts een deel van het deelnemersveld."
Dan doen ze het toch gewoon lekker als vanouds! :D Gewoon doen! Is gaaf man! :D

Gewoon voor 1 dagje de maatregelen schrappen. De 11stedentocht is te belangrijk :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197898419
quote:
84s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dan doen ze het toch gewoon lekker als vanouds! :D Gewoon doen! Is gaaf man! :D

Gewoon voor 1 dagje de maatregelen schrappen. De 11stedentocht is te belangrijk :D
Jij was toch altijd zo maatregel geil?
Vakman pur sang
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 februari 2021 @ 22:21:52 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197898434
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Jij was toch altijd zo maatregel geil?
Voor de elfstedentocht maak ik graag een uitzondering
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197898436
quote:
84s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dan doen ze het toch gewoon lekker als vanouds! :D Gewoon doen! Is gaaf man! :D

Gewoon voor 1 dagje de maatregelen schrappen. De 11stedentocht is te belangrijk :D
:') dan mag het opeens wel?
Vuurwerk afgeschaft.
Avondklok....
Winkels die dicht moeten en financiële problemen hebben.
Maar omdat er dan wat ijs ligt mag opeens alles?

Is gewoon een keiharde stomp in het gezicht van iedereen die het niets boeit.
En voordat je gaat roepen dat het andere wel boeit.
Er zijn ook mensen die misschien liever snachts gingen wandelen.
Hun winkel open hadden of vuurwerk wilde afsteken.
pi_197898447
quote:
84s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Voor de elfstedentocht maak ik graag een uitzondering
Hypocrisie. :')
Nu mag het opeens want elfstedentocht.
Als die door zou gaan als vanouds vind ik dat we de maatregelen ook kunnen opdoeken.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 februari 2021 @ 22:22:43 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197898452
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:21 schreef Boze_Eend het volgende:

[..]

:') dan mag het opeens wel?
Vuurwerk afgeschaft.
Avondklok....
Winkels die dicht moeten en financiële problemen hebben.
Maar omdat er dan wat ijs ligt mag opeens alles?

Is gewoon een keiharde stomp in het gezicht van iedereen die het niets boeit.
En voordat je gaat roepen dat het andere wel boeit.
Er zijn ook mensen die misschien liever snachts gingen wandelen.
Hun winkel open hadden of vuurwerk wilde afsteken.
Daarna gaan we gewoon weer in lockdown. Hoe mooi is dat als we een elfstedentocht krijgen :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 februari 2021 @ 22:23:25 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197898461
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:22 schreef Boze_Eend het volgende:

[..]

Hypocrisie. :')
Nu mag het opeens want elfstedentocht.
Als die door zou gaan als vanouds vind ik dat we de maatregelen ook kunnen opdoeken.
1 dagje moet kunnen. Doe niet zo moeilijk :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197898466
quote:
84s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Voor de elfstedentocht maak ik graag een uitzondering
Ik maak graag een uitzondering voor jonge en gezonde mensen in de hele bevolking, zowel voor schaatsen als voor uitgaan.
Vakman pur sang
pi_197898491
_O_
Uitvinder van de biersmiley.
pi_197898589
quote:
84s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Daarna gaan we gewoon weer in lockdown. Hoe mooi is dat als we een elfstedentocht krijgen :)
Smeerlap, schaam je.

quote:
84s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]

1 dagje moet kunnen. Doe niet zo moeilijk :)
Dat ene dagje betekend dat de hele lockdown met avondklok en al die zeik misschien wel 14-20 dagen langer duurt.
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik maak graag een uitzondering voor jonge en gezonde mensen in de hele bevolking, zowel voor schaatsen als voor uitgaan.
En een elfstedetocht gaat daar niet bij helpen. Komen meer besmettingen al die mensen gaan weer andere besmetten 3 weken extra lockdown hoppa.
pi_197898617
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:32 schreef Boze_Eend het volgende:

En een elfstedetocht gaat daar niet bij helpen. Komen meer besmettingen al die mensen gaan weer andere besmetten 3 weken extra lockdown hoppa.
Gewoon mee kappen die lockdown.
Afstand houden enz behouden en zomers zsm weer uitgaan.
Vakman pur sang
pi_197898907
quote:
84s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]

1 dagje moet kunnen. Doe niet zo moeilijk :)
quote:
Beste Starhopper,

Dit jaar hebben we voor het eerst in 24 jaar weer kans op een Elfstedentocht. Deze legendarische Nederlandse traditie dreigt nu ook al te worden verboden vanwege de coronamaatregelen van het kabinet. Totaal onnodig! Geen schaatser komt binnen de 1,5 meter van een andere schaatser; en iedereen gaat het ijs op met muts en sjaal om het gezicht warm te houden.

Daarom doen wij deze oproep aan het kabinet: laat het doorgaan! De Elfstedentocht mogen we ons niet óók nog laten afpakken! Indien er genoeg ijs ligt GIET IT OAN!

Teken onze petitie voor de Elfstedentocht HIER!

Met winterse groet,

Thierry Baudet
Vakman pur sang
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 februari 2021 @ 23:02:57 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197899046
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

[..]

Baudet de populist :r Triest dat hij zich opwerpt als redder van de elfstedentocht :r
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197899055
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

[..]

Baudet :') wat een lamme zak is dat.
pi_197899084
quote:
84s.gif Op maandag 8 februari 2021 23:02 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Baudet de populist :r Triest dat hij zich opwerpt als redder van de elfstedentocht :r
Jullie zijn nu bloedbroeders O+
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')