abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 januari 2003 @ 17:31:55 #1
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_8090231
Mensen zijn blijkbaar nogal huiverig om een condoom te gebruiken als ze wisselende bedpartners hebben en vandaag de dag ligt het niet meer aan een gebrekkige voorlichting over het onderwerp. Jongeren kiezen bewust voor onveilige seks met alle gevolgen van dien, het aantal geinfecteerden met het HIV virus neemt met de dag toe en ook andere SOA's maken steeds meer slachtoffers.

Gezien het ontbreken van de wil om een condoom te gebruiken, zie bijvoorbeeld de meningen van de fokkers omtrend condoom gebruik, hoe gaat met AIDS, als SOA, een halt toeroepen?

Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_8090245
1. Boetes
2. Aids patienten worden geexecuteerd
3. Aids patienten mogen GEEN sex
4. Verplichting opspelden soort van Davidsster
5. Teken in paspoort

pi_8090334
Tijdmachine bouwen en de eerste mensen die de ziekte hebben opgelopen afmaken treed er ook geen verspreiding op
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_8090357
Je kunt mensen niet dwingen om een condoom te gebruiken. IK gebruik zelf ook geen condoom, maar dat komt omdat mijn vriendin en ik ons beide hebben laten testen. Maar mensen die zomaar in het rond neuken en die daarmee andere mensen besmetten door hun eigen domme gedrag mogen van mij oprotten..
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_8090383
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 17:33 schreef EdSchouten het volgende:
1. Boetes
5. Teken in paspoort

6 miljoen minder aids besmette mensen in europa zou de mogelijkheid tot besmetting redelijk beperken, dat zeker weten.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
  vrijdag 24 januari 2003 @ 17:53:46 #6
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_8090580
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 17:31 schreef Cairon het volgende:
Mensen zijn blijkbaar nogal huiverig om een condoom te gebruiken als ze wisselende bedpartners hebben en vandaag de dag ligt het niet meer aan een gebrekkige voorlichting over het onderwerp. Jongeren kiezen bewust voor onveilige seks met alle gevolgen van dien, het aantal geinfecteerden met het HIV virus neemt met de dag toe en ook andere SOA's maken steeds meer slachtoffers.

Gezien het ontbreken van de wil om een condoom te gebruiken, zie bijvoorbeeld de meningen van de fokkers omtrend condoom gebruik, hoe gaat met AIDS, als SOA, een halt toeroepen?

Laten we nou heel eerlijk zijn, in Nederland (en misschien wel heel west-europa) is AIDS nogal een opgeblazen verhaal, en komt het relatief weinig voor. De kans dat je hier HIV geinfecteerd kan raken is heel erg klein, vooral als je gewoon hetero bent, en niet wat in het wilde weg neukt.

Als we het over afrika en andere gebieden in de rest van de wereld hebben, ligt het ook aan het blind volgen van het geloof (althans sommige delen ervan) en het in de wilde weg rondneuken.

Ik denk dus eigenlijk dat de oplossing niet ligt in het gebruik van condooms, maar meer in een verandering van gedrag.

vrijdag 24 januari 2003 @ 17:54:20 #7
28369 Kratje_Bier
Je steun en onverlaat
pi_8090587
niet. als je het onveilig doet roep je het op jezelf af. dan ga je d'r ook maar kapot aan.

en het is een mooie wereldbevolkingsremmer

[b]Nee heb je, ja kun je vergeten![/b][br][url=http://www.onzinforum.nl]onzinforum.nl. Bagger op z'n best[/url]
pi_8090616
De verspreiding van AIDS in Afrika gaat ook veel sneller door de veel besmettelijkere "Afrikaanse variant" van het HIV virus, namelijk HIV-2.. Zaak is om dit virus geen vrij spel te laten krijgen in West-Europa want dan kon het wel eens heel erg uit de hand lopen!
  vrijdag 24 januari 2003 @ 18:00:47 #9
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_8090673
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 17:56 schreef nozem het volgende:
De verspreiding van AIDS in Afrika gaat ook veel sneller door de veel besmettelijkere "Afrikaanse variant" van het HIV virus, namelijk HIV-2.. Zaak is om dit virus geen vrij spel te laten krijgen in West-Europa want dan kon het wel eens heel erg uit de hand lopen!
Een verandering van gedrag is onmogelijk, je krijgt het stempel moraal ridder opgedrukt en onderdrukker. Mensen, vooral jongeren, schijnen onbekommert door het leven te gaan met het idee dat seks volkomen vrij en risicoloos is. Een verandering van gedrag is onmogelijk teweeg te brengen, kijk bijvoorbeeld maar hier op fok naar de meningen van bepaalde users.

Hoe jonger je begint hoe beter lijkt het soms wel en met hoe meer je het doet hoe stoerder je wel niet bent, en een condoom... dat is toch maar voor watjes en doetjes, is helemaal nergens voor nodig enzo.

Volgens mij denken mensen hier soms dat SOA's en AIDS uit de lucht komen vallen en het absoluut een verwaarloosbaar probleem is dat ergens ver weg speelt, iets wat ze vroeger ook dachten, voordat het werd bestempeld als een epidemie.

Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_8090824
Ik denk juist dat veel mensen onnodig bang zijn om AIDS te krijgen, en dat komt juist door de waarschuwingscampagnes van de afgelopen jaren en de rol die de 'rubberindustrie' daarin speelt. Heel, heel veel mensen in vooral de VS maar ook in Nederland hebben hierdoor een panische angst voor AIDS ontwikkeld die geheel niet in lijn is met de kans op andere ziektes, of de kans op bijvoorbeeld een dodelijk auto ongeluk. Op dit moment is de kans dat je na een willekeurig onveilig contact met een partner waarvan de serostatus onbekend is besmet raakt met HIV ongeveer 1 op de 1000000..
pi_8148124
quote:
1. Boetes
5. Teken in paspoort

Dit zou eigenlijk wel de oplossing zijn, maar zo kloot je een aidspatient dus dubbel zo hard.

Vreemd dat in bijna alle problemen de meest radicale vaak de oplossing is.

pi_8148193
grenzen van Europa dichtgooien ...
uit laten razen in Afrika, daar valt toch niks meer aan te doen ... idem voor rusland. spijtige zaak maar hopeloos... en zorgen dat die mensen NIET naar hier komen...
  dinsdag 28 januari 2003 @ 09:16:54 #13
19840 Libris
Live from Singapore
pi_8148206
quote:
1. Boetes
5. Teken in paspoort

1. Tja, denk het ook
2. Zou wel helpen, maar ethisch niet verantwoord
3. Zou werken, maar hoe controleer je dat?
4. Nazi!
5. En voor je sex hebt, vraag je: "Mag ik je paspoort even zien?"

Zou het laagdrempeliger maken van testen (op allerlei SOA's) niet beter zijn? Plus dat je na zo'n test een bewijsje met datum krijgt als je niets hebt.

dinsdag 28 januari 2003 @ 11:41:17 #14
28935 Cliquety
Refuse to be a victim
pi_8150124
In Zuid-Afrika hebben ze op Sesam Straat sinds kort een muppet met AIDS die kinderen moet voorlichten op dit gebied. De producenten zijn zeer positief over het idee.
pi_8150175
Je zou bijna zeggen, SOA's daar kies je voor (door onveilig gedrag).
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  FOK!fotograaf dinsdag 28 januari 2003 @ 11:45:50 #16
18921 freud
Who's John Galt?
pi_8150205
Tja, als de paus nou eens roept dat het mag... Scheelt een hoop kids. Sowiso al egoistisch om kinderen te nemen in afrika... Je zet toch geen kind op de wereld als je weet dat het z'n leven lang honger kent...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_8150447
Wat is er mis met AIDS? Wil je het niet, dan krijg je het niet.

Wat ziektes betreft is dat wel zo makkelijk. Er zijn genoeg ziektes waarbij je die luxe niet hebt. Besmet bloed, infectienaalden, zwangerschappen en andere 'foutjes' uitgezonderd, uiteraard. Daar moet op gestraft worden.

Een natuurlijke bevolkingsremmer.

[Dit bericht is gewijzigd door Berserker op 28-01-2003 13:54]

During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  dinsdag 28 januari 2003 @ 12:11:07 #18
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_8150572
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 09:15 schreef realist_ik het volgende:
grenzen van Europa dichtgooien ...
uit laten razen in Afrika, daar valt toch niks meer aan te doen ... idem voor rusland. spijtige zaak maar hopeloos... en zorgen dat die mensen NIET naar hier komen...
Da's toch een mooi export product he, dat AIDS?
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
pi_8152010
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 12:11 schreef Tia_Tijger het volgende:

[..]

Da's toch een mooi export product he, dat AIDS?

Hoewel ik me totaal niet verantwoordelijk voel voor de kolonisatie van Afrika, betreur ik het me wel ...
AIDS was een Afrikaans probleem en heeft nu zo goed als de hele wereld verziekt.
pi_8152731
Hoe stoppen we aids........

Tja das iets heel moeilijks........

Eerst moeten we de geloven maar zover krijgen dat die ook het gebruik van condooms stimuleren ipv afkeuren.
Neem de paus als voorbeeld, hij gaat naar brazilie en zegt daar dat condooms heel erg verkeerd zijn, dus al die braziliaanse hoertjes(die zo arm zijn dat ze maar hun lichaam verkopen om te overleven) doen het zonder..........
Met alle gevolgen van dien.......

Wat aan de fabels rond AIDS doen, die moeten we tegen gaan, zo gaat er in afrika een fabel rond dat sex met een maagd je geneest van aids....

De culturen veranderen/hervormen, vrouwen moeten het recht krijgen te scheiden en huwelijken niet toe te staan als ze weten dat hun partner aids heeft, nu is het zo dat een getrouwde vrouw in afrika nogsteeds sex moet hebben met haar partner(zonder enig voorbehoedsmiddel) ook al weet ze dat hij aids heeft...
Ze heeft niet eens de keuze om geen kinderen te krijgen en moet dus willens en wetend kinderen met aids op de wereld zetten...

Vrouwen die besmet zijn onvruchtbaar maken(dit vooral in landen zoals in afrika), zo kunnen er tenminste geen kinderen meer met aids geboren worden.
Ditzelfde doen bij de mannen, aids--->onvruchtbaar.

Zo voorkom je veel onschuldige slachtoffers, de kinderen die geboren worden uit deze ouders zijn het grootste slachtoffer, zij hebben nooit wat mis gedaan maar mogen lijden onder de fouten van hun ouders....

Verder, tja het blijft toch je eigen verantwoording, alleen in de "achtergestelde" landen is er voor vele geen keuze zoals we hier wel hebben.

Wel vind ik dat iemand die seropositief is ook geregistreerd moet worden als zijnde seropositief.

Het probleem met aids ligt niet zozeer in de welvarende landen, ook al is het ook in de welvarende landen een probleem, in welvarende landen is er een keuze...............
Het gaat vooral om de 3-de wereld-landen waar er vaak geen keuze is en waardoor aids zich ook zo enorm kan verspreiden....

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 28 januari 2003 @ 14:27:47 #21
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_8152809
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 14:23 schreef erodome het volgende:
-knip-
Erodome, je slaat de spijker op z'n kop! Alleen denk ik niet dat je besmette mensen moet steriliseren. Dit vertraagt het probleem alleen, omdat er geen nakomelingen met Aids zullen worden geboren, maar sexpartners nog wel steeds besmet zullen raken.

Verder niets dan lof voor je betoog!

volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_8186673
Daarom ook altijd safe doen!!

Als je geen condoom bij je hebt dan doe je het toch lekker niet.
Het is geen verplichting ofzo. Het is wel lekker maar het is niet mijn leven waard. Je weet nooit wie er voor je is geweest.
Een vriend van me heeft ooit een keer een schimmelinfectie opgelopen van 1 of ander meisje
Heeft hem wel even geknepen

To be or not to be.....
pi_8187343
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 17:54 schreef Kratje_Bier het volgende:
en het is een mooie wereldbevolkingsremmer
Nou, zullen we dan maar even zorgen dat jij door een goedgebouwde Zuid-Afrikaanse homsexuele neger in je kont wordt geneukt onder het motto 'wereldbevolkingsremmer' ?

HALLO, het zijn mensen waar je het hier over hebt, geen rooie bosmieren. .

It's my party and I'll cry if I want to.
  donderdag 30 januari 2003 @ 17:18:12 #24
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_8187763
Ik vraag me eigenlijk af of er door AIDS minder armoede is?
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
pi_8190735
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 17:18 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of er door AIDS minder armoede is?
Nee er is niet minder armoede door AIDS, erger nog de armoede word er alleen maar groter door omdat mensen ziek worden en niet meer goed in hun onderhoudt kunnen voorzien.......
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')