abonnement Unibet Coolblue
pi_201398391
quote:
NOS NIEUWS • BUITENLAND • DINSDAG, 20:09 • AANGEPAST DINSDAG, 20:15
Toeristen terug in Venetië, maar Venetianen zijn vooral teleurgesteld

Heleen D'Haens
correspondent Italië
"Follow me please, this way for San Marco". De luidkeelse aanwijzingen van tourgidsen die hun groep door de smalle straatjes van Venetië loodsen, zijn terug van weggeweest. Op de grachten klotsen weer de gondels en taxiboten tegen elkaar aan.

In de stad is deze maand voor het eerst sinds de pandemie weer 80 procent van de hotelbedden bezet: alleen Amerikanen en Aziaten ontbreken nog.

Terwijl de Venetianen die in het toerisme werken daar vooral blij om zijn, is een nog grotere groep teleurgesteld. In de pandemie had het gemeentebestuur zich namelijk voorgenomen om het massatoerisme in de stad aan te pakken, en met nieuwe plannen de stad leefbaarder te maken voor bewoners. Maar daar is weinig van terechtgekomen.

Woningnood

"Even hadden we hoop," vertelt Eleonora Sovrani. Als activiste bij burgercollectief 'We are here Venice' houdt zij zich bezig met een van de grootste problemen in Venetië: omdat zoveel appartementen zijn omgevormd tot slaapplekken voor toeristen, vinden bewoners nauwelijks nog een huis.

Voor haar project 'Solo Transitori', verwijzend naar de Italiaanse term voor kortdurende huurcontracten, verzamelde Sovrani getuigenissen van stadgenoten die besloten Venetië te verlaten.

"Tijdens de coronacrisis zagen we een afname in de toeristische vraag, maar dat leidde er niet toe dat huiseigenaren langdurig wilden verhuren. De meesten zetten hun huis tijdelijk op de markt, in afwachting tot het toerisme weer zou aantrekken."

Zo heeft de pandemie niks veranderd aan een evolutie die al jaren gaande is: Venetië loopt leeg. Waar de stad tien jaar geleden nog 67.000 inwoners had, zijn dat er nu nog 50.000 - ongeveer evenveel als het aantal bedden dat beschikbaar is voor toeristen.

Verhuizen uit de stad

Een van de Venetianen die weggingen, is Giovanni Da Ponte. Het appartement dat hij in de binnenstad huurde met zijn echtgenote was na de komst van hun derde kind al enkele jaren te klein.

Vier jaar hebben we gezocht", vertelt hij. "We wilden graag in de binnenstad blijven. Mijn familie woont er, we kennen iedereen." Maar een woning vinden is hen, zelfs in de maanden dat er in Venetië geen enkele toerist rondliep, niet gelukt. "We kregen telkens te horen dat we in een appartement enkele maanden konden blijven, tot alles weer aantrok."

Afgelopen zomer besloot het gezin te verhuizen naar Murano, een eiland wat verderop in de lagune. "We hebben ons inmiddels aangepast. Ver is het niet, maar we moeten wel voor alles de boot nemen. Omdat een van mijn kinderen in een rolstoel zit, is dat niet handig."

Klaar voor de herstart

Da Ponte vond de situatie extra pijnlijk, omdat er in de lockdown wel eindeloos gepraat is over duurzamer toerisme. "We hadden praatavonden met de gemeente en bewoners. Er zijn zoveel plannen gelanceerd." Afgelopen mei presenteerde het stadsbestuur een document met daarin "tien geboden": plannen om de stad klaar te maken voor de herstart. Een daarvan was het inperken van diensten als Airbnb.

"Dat document was een vraag aan de regering", verduidelijkt de wethouder voor toerisme Simone Venturini. "Steden als Amsterdam en Parijs zijn erin geslaagd Airbnb aan banden te leggen. Maar in Italië kunnen we niks beginnen zonder een nationale wet."

Reserveren voor Venetië

Wel heeft de wethouder een ander plan: een systeem van reserveringen zodat het aantal toeristen beperkt kan worden. Vanaf 2022 wil hij bij de toegangswegen tot de stad poortjes plaatsen. "Hoe meer we het evenwicht vinden tussen de rechten van bewoners en de toeristische industrie, hoe meer mensen willen wonen op plekken die nu overrompeld worden."

Giovanni Da Ponte ziet dat anders. "Die hekjes geven toeristen het gevoel dat ze in een museum zitten, niet in een echte stad. Dat is het tegenovergestelde van wat we willen bereiken."

De oplossing voor het woningprobleem is niet simpel, beseft hij. "Als hij simpel was, hadden we hem al gevonden." Toch hoopt hij dat er snel een einde komt aan de impasse, waarbij het gemeentebestuur naar Rome wijst en andersom.

"Je vraagt niet of ze je geld geven, je wil niet naar de maan. Alleen een huis in de stad waar je geboren bent. Dat is hier geen basisrecht meer, maar een privilege."
https://nos.nl/artikel/23(...)vooral-teleurgesteld
  zaterdag 18 september 2021 @ 09:55:54 #278
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201410461
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:24 schreef hoechst het volgende:
Is er nog groen
Nee het groen is op
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 18 september 2021 @ 09:59:38 #279
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201410514
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:26 schreef nixxx het volgende:

[..]
Het is misschien een bizar idee hoor, maar ik gooi hem er toch in.. het bedrijf zou in dat geval…. Hou jezelf vast….. misschien…. Het loon kunnen verhogen?!?
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 09:28 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan is het bedrijf straks misschien niet competitief meer. Je kunt je dan afvragen of dat bedrijf wel in Nederland moet blijven, maar soms zal het antwoord op die vraag ook wel "ja" zijn.

ASML bijvoorbeeld. Maar niet iemand die vlees op de bakplaat mikt in een vreetschuur.
Iemand die vlees op een bak plaat mikt mag geen beter loon hebben ??
Ze verdienen al het absolute minimum

Ik eet daar never nooit , maar zou ik daar wat gaan eten, dan mag die persoon van mijj best 20% meer verdienen , dan wil ik ook nog wel 20 cent meer betalen per hamburger , als ik daar wat ging eten

Ik gun iedereen een goed bestaan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201410586
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
Iemand die vlees op een bak plaat mikt mag geen beter loon hebben ??
Ze verdienen al het absolute minimum

Ik eet daar never nooit , maar zou ik daar wat gaan eten, dan mag die persoon van mijj best 20% meer verdienen , dan wil ik ook nog wel 20 cent meer betalen per hamburger , als ik daar wat ging eten

Ik gun iedereen een goed bestaan
Jawel, maar diegene hoeft niet uit Azië gehaald te worden. En al helemaal niet via speciale condities. Er hebben in Nederland genoeg mensen een uitkering die ook vlees op de bakplaat kunnen mikken.

Wat mij betreft mogen ze een beter loon hebben. De vraag is wel of bezoekers van die restaurants meer willen betalen voor hun drie uurtjes onbeperkt vreten. Als dat 40 euro wordt i.p.v. 20 tot 30 euro, dan zal het er een heel stuk rustiger zijn, denk ik.
  zaterdag 18 september 2021 @ 10:20:42 #281
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201410748
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:06 schreef Halcon het volgende:

[..]
Jawel, maar diegene hoeft niet uit Azië gehaald te worden. En al helemaal niet via speciale condities. Er hebben in Nederland genoeg mensen een uitkering die ook vlees op de bakplaat kunnen mikken.

Wat mij betreft mogen ze een beter loon hebben. De vraag is wel of bezoekers van die restaurants meer willen betalen voor hun drie uurtjes onbeperkt vreten. Als dat 40 euro wordt i.p.v. 20 tot 30 euro, dan zal het er een heel stuk rustiger zijn, denk ik.
Nou dan wordt het maar wat rustiger daar , ook niet zoveel dikke mensen

20% meer loon dat maakt hooguit een guppie uit op een hamburger
loonkosten zijn minimaal in een Mac D

Overiigens , voor de zorg mogen er best enee 100.000 filipinsas hierheen komen van mij
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 20 september 2021 @ 08:33:07 #282
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201436741
https://www.nu.nl/economi(...)rbeidsmigranten.html

Je zou van Emile Roemer toch ook verwachten dat hij wat kritiek uit op het feit dat er überhaupt van deze seizoens arbeiders naar Nederland gehaald worden. Zo de Nederlandse arbeiders ondermijnen met hun lagere eisen. En waarom wijst hij naar de gemeenten ipv naar de bedrijven die deze mensen aantrekken? Heeft hij het principe “privatize profits, socialize losses” omarmd?

Het enige dat gemeenten wmb zouden moeten doen is zorgen dat seizoens arbeiders niet op campings en in over verkamerde huizen kunnen wonen. Zorg maar dat hun woonlasten gelijkgetrokken worden met die van de lokale burger. Dan lost het probleem zich meteen op.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201437421
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nou dan wordt het maar wat rustiger daar , ook niet zoveel dikke mensen

20% meer loon dat maakt hooguit een guppie uit op een hamburger
loonkosten zijn minimaal in een Mac D

Overiigens , voor de zorg mogen er best enee 100.000 filipinsas hierheen komen van mij
Die laatste zin klinkt als neokolonialisme. En trouwens, China heeft ze straks ook nodig tegen hun vergrijzing.
pi_201437473
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 08:33 schreef nixxx het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)rbeidsmigranten.html

Je zou van Emile Roemer toch ook verwachten dat hij wat kritiek uit op het feit dat er überhaupt van deze seizoens arbeiders naar Nederland gehaald worden. Zo de Nederlandse arbeiders ondermijnen met hun lagere eisen. En waarom wijst hij naar de gemeenten ipv naar de bedrijven die deze mensen aantrekken? Heeft hij het principe “privatize profits, socialize losses” omarmd?

Het enige dat gemeenten wmb zouden moeten doen is zorgen dat seizoens arbeiders niet op campings en in over verkamerde huizen kunnen wonen. Zorg maar dat hun woonlasten gelijkgetrokken worden met die van de lokale burger. Dan lost het probleem zich meteen op.
Het blijft een SP-er. Uiteindelijk draait het altijd om het aanjagen van het sentiment wie het meest zielig is.
Wat mij ook opviel aan dat stuk was dit:

quote:
De voormalige fractieleider van de SP was onderdeel van het Aanjaagteam Bescherming Arbeidsmigranten, dat vorig jaar met een rapport kwam waaruit bleek dat er een groot tekort is aan goede huizen voor buitenlandse arbeiders in Nederland.
Er is geen tekort aan goede huizen voor buitenlandse arbeiders. Er is een tekort aan goede huizen.
pi_201437505
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:22 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Die laatste zin klinkt als neokolonialisme. En trouwens, China heeft ze straks ook nodig tegen hun vergrijzing.
Sowieso begrijp ik die hele redenatie nooit. Filipinas worden uiteindelijk ook ouder en dus verschuift men enkel het probleem. Daarnaast is het niet duurzaam want gebaseerd op eeuwige groei. Maar uiteindelijk draait het hele idee er natuurlijk gewoon op om de immigratie te bevorderen; de rest wordt erbij verzonnen.
  maandag 20 september 2021 @ 10:08:32 #286
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201437932
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:29 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Sowieso begrijp ik die hele redenatie nooit. Filipinas worden uiteindelijk ook ouder en dus verschuift men enkel het probleem. Daarnaast is het niet duurzaam want gebaseerd op eeuwige groei. Maar uiteindelijk draait het hele idee er natuurlijk gewoon op om de immigratie te bevorderen; de rest wordt erbij verzonnen.
Dat werkt natuurlijk wel als je ze voor hun pensioen weer terug stuurt naar de Filipijnen en nieuwe jonge verpleegkundigen importeert.. maar dan moet je wel even wat aan de Nederlandse wetgeving gaan doen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 20 september 2021 @ 10:10:40 #287
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201437955
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:26 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Het blijft een SP-er. Uiteindelijk draait het altijd om het aanjagen van het sentiment wie het meest zielig is.
Wat mij ook opviel aan dat stuk was dit:
[..]
Er is geen tekort aan goede huizen voor buitenlandse arbeiders. Er is een tekort aan goede huizen.
De SP is toch nooit zo van de zieligheid geweest? Niet dat ze verder vaak heel realistisch geweest zijn..

Tekort aan goede huizen.. tekort aan huizen..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201438618
En ik ben vandaag wéér uitgeloot voor een betaalbare huurwoning. In de vrije sector.

Zelfs me aanmelden voor woningen van 2000 euro per maand die ik niet kan betalen heeft niet eens zin want daar staat in de advertenties dat er al een wachtlijst is.

Wanneer houdt het eens op met die oneindige bevolkingsgroei hier terwijl we al VOL zitten?
pi_201438626
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 08:33 schreef nixxx het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)rbeidsmigranten.html

Je zou van Emile Roemer toch ook verwachten dat hij wat kritiek uit op het feit dat er überhaupt van deze seizoens arbeiders naar Nederland gehaald worden. Zo de Nederlandse arbeiders ondermijnen met hun lagere eisen. En waarom wijst hij naar de gemeenten ipv naar de bedrijven die deze mensen aantrekken? Heeft hij het principe “privatize profits, socialize losses” omarmd?

Het enige dat gemeenten wmb zouden moeten doen is zorgen dat seizoens arbeiders niet op campings en in over verkamerde huizen kunnen wonen. Zorg maar dat hun woonlasten gelijkgetrokken worden met die van de lokale burger. Dan lost het probleem zich meteen op.
Die mensen betalen relatief meer voor hun woning dan “de Nederlander”.
  maandag 20 september 2021 @ 12:29:53 #290
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201439555
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 11:15 schreef 110 het volgende:

[..]
Die mensen betalen relatief meer voor hun woning dan “de Nederlander”.
Relatief meer, dat is ten nadele van hun zelf, race to the bottom.

Als ze in absolute zin ongeveer dezelfde woonlasten zouden hebben, dan kwamen ze hier niet of werden de werkgevers gedwongen om fatsoenlijk loon te betalen. Zodat de Nederlander weer concurrerend zou worden voor dat werk
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 20 september 2021 @ 18:01:55 #291
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201443528
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:22 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Die laatste zin klinkt als neokolonialisme. En trouwens, China heeft ze straks ook nodig tegen hun vergrijzing.
over 20 jaar dan znij er ook gene jonge filipinas meer he
Overigens als mensen zelf graag emigreren dan is dat hun keus en geen kolonialisme

Alleen Africa heeft dan nog jong volk

https://www.populationpyramid.net/nigeria/2035/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201554565
quote:
Vooral in de hoofdstedelijke regio neemt de druk op de woningmarkt al decennia toe. De helft van de 51 miljoen inwoners van Zuid-Korea woont in en rondom Seoul, waar de werkgelegenheid zich concentreert.

Na de Koreaanse oorlog stroomden mensen massaal naar de hoofdstad, die snel uitgroeide tot een van de grootste metropolen ter wereld. Lang golden een diploma van een topuniversiteit en een woning in Seoul als ticket tot de middenklasse. Vandaag de dag geven zelfs een zescijferig inkomen en een diploma van de beste universiteit geen garantie op een woning.

De populariteit van de hoofdstad is niet de enige oorzaak van de woningcrisis. Vastgoedspeculatie door rijke Zuid-Koreanen speelt ook een rol. Kyeongil ziet hoe de rijke, oudere generatie de woningmarkt tot een voor jongeren onbegaanbaar terrein heeft gemaakt. „Rijke gepensioneerden kopen twee of drie huizen als investering. Ze drijven de prijzen op. Ik vind dat dat moet stoppen, om starters een kans op de woningmarkt te geven.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)uid-koreaan-a4059876
  dinsdag 28 september 2021 @ 18:24:17 #293
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201554604
quote:
Ik heb er een tijd gewoond en het is erg interessant om te zien hoeveel flats daar gebouwd worden. Maar bizar als je denkt dat (als men zo door gaat) deze flats over 40 jaar massaal leeg staan. Want dat opkopen als investering werkt alleen maar tot een bepaald moment. Op een gegeven moment moet het wel klappen bij een krimpende bevolking.

Zijn ook niet een paar flats, maar ik gok honderden (misschien duizenden) over heel Seoul. Dit soort wijken worden overal uit de grond gestampt. En nog betaal je meer dan 1 miljoen voor zo'n flat

Dit is zo'n wijk: (en dan nog maar 1 van de vele wijken). In 1 zo'n buitenwijk wonen soms meer mensen dan in de randstad.



[ Bericht 11% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 28-09-2021 18:40:56 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_201562281
quote:
Student Rebekah (22) uit VS slaapt noodgedwongen in hotel en 'eet iedere dag take-away'

Eén van de internationale studenten die gistermiddag op de VU-campus demonstreerden tegen het universiteitsbestuur is Rebekah Lamb. De 22-jarige studente culturele antropologie uit de Amerikaanse staat Vermont kan net als veel andere internationale studenten geen woonruimte vinden, en hopt daarom noodgedwongen van hotel naar hotel. "Zeer frustrerend."



Nog voordat Rebekah ruim een jaar geleden naar Nederland kwam, had ze via studentenhuisvester DUWO al woonruimte geregeld. "Op Uilenstede", vertelt ze aan NH Nieuws. "Maar daar werd ik lastiggevallen door een medebewoner en voelde ik me niet veilig meer, dus toen heb ik besloten de campus te verlaten."

Dat is inmiddels ruim een half jaar geleden. Sindsdien hopt ze van hotel naar hotel, want een hotelkamer huren mag niet voor onbepaalde tijd. "1 oktober moet ik m'n huidige hotelkamer verlaten", vertelt ze. Inmiddels heeft ze al een reservering bij een ander hotel, waar ze de kosten wat hoopt te drukken door haar kamer met een medestudent te delen.

Want wie een hotelkamer huurt, is zelfs in het gunstigste geval meer kwijt dan wat je voor een gemiddelde studentenkamer betaalt. "Wat ik allemaal met dat geld had kunnen doen", zegt ze cynisch. Ze krijgt weliswaar een studiebeurs, maar die is vooral bedoeld om het collegegeld van te betalen. "Mijn vader helpt me financieel, want met m'n visum mag ik niet veel werken."

Afhaalmaaltijden
Bovendien bieden de meeste hotels hun gasten niet de mogelijkheid zelf maaltijden te koken. "Daarom bestel ik bijna iedere dag take away", benoemt ze een van de bijkomende nadelen van een studentenleven in een hotel. Of ze niet ergens op een bank bij vrienden of kennissen kan crashen? Dat kan wel voor een paar dagen, vertelt ze, "maar is op de langere termijn geen houdbare situatie."

[instagram]https://www.instagram.com/p/CUPWpllI8ZV[/instagram]

Omdat ze 'pas' in het tweede jaar van haar vierjarige opleiding zit, zet ze haar zoektocht onverminderd voort. "Ik heb met veel mensen contact en zit in chatgroepen van mensen die woonruimte zoeken." De populariteit van die groep bewijst volgens de Amerikaanse dat talloze medestudenten in hetzelfde schuitje zitten. "Er zitten ongeveer tweehonderd mensen in."

Dat is volgens Rebekah mede het gevolg van de gebrekkige communicatie van de VU, want voor ze naar Nederland kwam, was ze niet op de hoogte van het nijpende tekort aan woonruimte (voor studenten). "Niemand heeft me hierover verteld." Bovendien voelt ze zich nauwelijks serieus genomen door de universiteit, want begeleiding bij het vinden van andere woonruimte heeft ze niet gekregen.

Discriminatie
Ook ervaart ze geregeld discriminatie op de woningmarkt. "Dan wordt er bij voorbaat gezegd: geen buitenlanders of studenten. Terwijl het vooral studenten zijn die op zoek zijn naar een woning." Vaak vraagt ze daarom aan een van haar Nederlandse kennissen om namens haar in het Nederlands te reageren. "Maar als ik dan langsga, word ik vaak alsnog afgewezen."

Gisteren stak de VU de hand al in eigen boezem. De universiteit bekende namelijk dat de communicatie richting internationale studenten verwarrend is en 'beter kan'. Volgens woordvoerder Wessel Agterhof wordt voor eerstejaars internationale studenten die dat wensen een kamer geregeld, maar krijgen studenten ook het dringende advies om niet naar Amsterdam te komen zolang ze geen kamer hebben.

No rooms for us
Om mensen zoals Rebekah te helpen, hebben meerdere organisaties - waaronder studentenbond SRVU - de handen ineengeslagen en het platform noroomsforus.nl opgericht. Het platform bemiddelt tussen studenten die woonruimte zoeken en studenten die onderdak aanbieden. Een sympathiek initiatief, maar omdat het een noodoplossing is (maximaal 2 maanden) voor Rebekah geen oplossing.

Met het protest van gisteren eiste de SRVU dat voor alle dakloze studenten onmiddellijk een noodoplossing wordt gevonden, dat de communicatie van de VU over de woningmarkt in Amsterdam wordt verbeterd en dat er in de buurt van de campus vijfduizend studentenwoningen worden gerealiseerd.

pi_201589162
quote:
Op het internationale toneel tekent zich langzaam enige beweging af. De Italiaanse premier Mario Draghi heeft als tijdelijk voorzitter van de G20 een speciale vergadering over Afghanistan belegd voor 12 oktober, waaraan ook de VN, de Wereldbank, het IMF en Qatar zullen deelnemen. Om die top voor te bereiden sprak Draghi alvast met de presidenten van China en Rusland.

Vorige week zat Italië in New York ook een bijeenkomst over Afghanistan voor. Minister van Buitenlandse Zaken Luigi Di Maio zei dat erkenning van de Taliban niet aan de orde was gezien de schending van vrouwenrechten en het feit dat er terroristen in de regering zitten. Maar, vond Di Maio, het wordt tijd dat de financiële hulp weer wordt vrijgegeven. „We moeten voorkomen dat Afghanistan implodeert en er een oncontroleerbare migratie op gang komt die buurlanden kan destabiliseren”, zei hij. „Er zijn manieren om dat te doen zonder geld aan de Taliban te geven.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)anse-burger-a4060311
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:09:21 #296
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201589768
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:59 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Hmm had een kamer, maar voelde zich niet veilig, vind dat de uni niet genoeg doet en genoeg communiceert. Voelt zich gediscrimineerd..

Ik vind het een beetje als een verwend verhaal klinken, ook gezien het feit dat ze blijkbaar toch op een of andere manier wel rondkomt met hotelkamers en take-away.

Dan heb ik het nog niet eens over het in mijn ogen bizarre feit, dat we blijkbaar buitenlandse studenten aantrekken om culturele antropologie te studeren in Nederland… is dat om het enorme gebrek aan cultureel antropologen in Nederland aan te vullen?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:31:24 #297
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201595413
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 10:09 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dan heb ik het nog niet eens over het in mijn ogen bizarre feit, dat we blijkbaar buitenlandse studenten aantrekken om culturele antropologie te studeren in Nederland… is dat om het enorme gebrek aan cultureel antropologen in Nederland aan te vullen?
Nees limmerd dat is in het kader van uitwisseling

mijn dochter heeft ook in New York gestudeerd
Of denk jij dat wetenschap niet internationaal moet zijn ?
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201596951
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 18:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nees limmerd dat is in het kader van uitwisseling

mijn dochter heeft ook in New York gestudeerd
Of denk jij dat wetenschap niet internationaal moet zijn ?
De meeste uitwisselingen hebben mijns inziens vrij weinig met wetenschap van doen.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 23:23:21 #299
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201600184
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 19:59 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
De meeste uitwisselingen hebben mijns inziens vrij weinig met wetenschap van doen.
jij zal het weten
https://student-management.com/nl/

https://www.erasmusmagazi(...)eel-snel-veranderen/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201600298
quote:
Wat moet dit bewijzen? Ik zie niet in wat dit met wetenschap te maken heeft. Internationalisering van de wetenschap - en onderwijs waar jij het over lijkt te hebben, maar zelfs daarin is menig uitwisselingsstudent maar mondjesmaat in geïnteresseerd - is mijns inziens een doel op zich geworden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')