Daarnaast wil water in beweging (golven en stroming) moeilijk bevriezen.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Water ook nog warm van de periode voor deze kou..
Dst kan, ik heb het wel al gehad maar toen waren ze natuurlijk al een pak minder strikt dan vroegerquote:Op zondag 7 februari 2021 20:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat heb ik echt nooit gehad, en heb toch wat strenge winters doorgemaakt, sterker nog toen de elfstentocht in 1986 was werd er zeer sterk op schoolverzuim gecontroleerd, bij ons op school was er een beperkte mogelijkheid om het te volgen.
Sowieso mag je blij zijn dat er amper iets dicht lag. De plekken waar het wel zo was zijn nu compleet verziekt.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Water ook nog warm van de periode voor deze kou.. Maar dat gaat deze week wel veranderen.
Kuthont en kut hont knuffelaarsquote:Op maandag 8 februari 2021 17:32 schreef Snikkelbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Kuthont verneukt het ijs
Gaat hem niet worden.
En dan wordt er ook nog gespeculeerd over een Elfstedentocht.quote:
De meest legendarische tochten hebben slecht ijs, een sneeuwstorm en Siberische temperaturen.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:32 schreef Snikkelbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Kuthont verneukt het ijs
Gaat hem niet worden.
ja doei, stuur gewoon 1 van die friezen de plomp in om schoon te vegenquote:Op maandag 8 februari 2021 19:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
En dan wordt er ook nog gespeculeerd over een Elfstedentocht.
Ik ben nu wel om, dit gaat hem echt niet wordenquote:Op maandag 8 februari 2021 19:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
En dan wordt er ook nog gespeculeerd over een Elfstedentocht.
Sterf je als opportunist?quote:Op maandag 8 februari 2021 20:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik ben nu wel om, dit gaat hem echt niet worden
Zo ELF mag weer dichtquote:Er komt dit jaar hoe dan ook geen Elfstedentocht, zo heeft voorzitter Wiebe Wieling van de Koninklijke Vereniging De Friesche Elf Steden dinsdag laten weten.
"Het is 100 procent zeker dat er geen tocht komt, daar is geen twijfel over mogelijk", zegt Wieling tegen persbureau ANP.
In november liet de vereniging al weten dat er geen Elfstedentocht georganiseerd zou worden zolang de anderhalvemetermaatregelen van kracht zijn. Door het strenge winterweer van de laatste dagen werd de roep om een eventuele 'Tocht der Tochten' toch weer actueel.
"Maandag is de Vierdaagse in Nijmegen afgelast. Voor de goede orde, dan hebben we het over juli. Als je weet wat het betekent om toertochten toe te staan gelet op het coronavirus, dan moet je je eerst wel drie keer achter je oren krabben of je dat wel wil doen", aldus Wieling.
"Een Elfstedentocht in deze situatie, met een miljoen bezoekers, 25.000 deelnemers en duizenden vrijwilligers en bewegingen van mensen door het land, dat kan gewoon niet. Dat snapt, denk ik, ieder redelijk weldenkend mens."
Ja het is allemaal best een anticlimaxquote:Op woensdag 10 februari 2021 18:13 schreef Arcee het volgende:
NATUURIJS: Waar kan ik schaatsen?
Commentaar bij de slechts 3 'groene' plekken waar geschaatst kan worden:
• kan geschaatst worden, ijs slechte kwaliteit!
• Nog niet doen, onbetrouwbaar
• Nog niet doen. Veel papijs langs de randen, de eerste waaghalzen zijn erop, liever even nog wachten
Maar heus, zonder corona zou er een Elfstedentocht verreden kunnen worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |