Oh sorry ik had iq gemist in deze vraag. IQ van mijn dochter is normaal, maar ook bij laag iq kan EMDR heel goed werken. Dan moet je wel dingen anders doen dan bij hogere iqs, maar het helpt zeker.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:18 schreef Ferdii het volgende:
Wat vOor therapie krijgt ze nu? Emdr? Of kan dat niet op haar leeftijd/iq?
Zou goed kunnen dat ze het helemaal niet voelt. Je lijf is eng, daar zitten allerlei sensaties, herinneringen en emoties waar je geen controle over hebt, er zijn verschrikkelijke dingen mee gedaan. Het contact met je lichaam uitschakelen is een heel veel voorkomende oplossing. Plus je hebt zoveel pijn moeten verdragen, je weet echt niet meer wat normaal ongemak is, wat grenzen van moeheid/kou etc zijn. Weten jullie hoe dit bij haar zit?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:54 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Goed punt. We hebben wel een soatest laten doen. Dat traject was ook een verhaal apart.
Verder niet nee. Ze deelt fysiek ongemak niet. Tot in het extreme.
Mooi gezegdquote:Op zaterdag 6 februari 2021 09:40 schreef _flore het volgende:
[..]
Zou goed kunnen dat ze het helemaal niet voelt. Je lijf is eng, daar zitten allerlei sensaties, herinneringen en emoties waar je geen controle over hebt, er zijn verschrikkelijke dingen mee gedaan. Het contact met je lichaam uitschakelen is een heel veel voorkomende oplossing. Plus je hebt zoveel pijn moeten verdragen, je weet echt niet meer wat normaal ongemak is, wat grenzen van moeheid/kou etc zijn. Weten jullie hoe dit bij haar zit?
Dat wisselt nogal. Ik ben lang heel boos geweest, op de hele wereld. Maar dat betekende ook dat ik de hele tijd boos was op de hulp die ik wel kreeg (want het was te weinig, en ik wilde helemaal geen hulp, en de hulp die er was was niet perfect, en..), op mijn dochter, want zij vertoonde getraumatiseerd gedrag, op mezelf, want ik hielp haar niet genoeg, op mijn leven, want dat was niet meer zoals ik het had en wilde, op mijn vrouw, want die hielp ons niet genoeg, op ons andere kind, want dat had ook iets van ons nodig, op allerlei andere mensen en zaken die hier geen klap mee te maken hadden, etc etc.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 09:40 schreef _flore het volgende:
En nog een vraag: hoe gaan jullie om met de enorme boosheid/machteloosheid/verdriet? Dat dit bestaat, dat dit jullie (dochtertje) is overkomen, dat er vaak weggekeken wordt, dat politie zo weinig doet, dat de wereld zo in elkaar zit, dat jullie en haar een 'normaal' leven is ontnomen, etc. Of is daar niet veel plek voor en richt je je vooral op wat je wél kunt doen voor jullie dochter?
Wat mooi om te lezenquote:We proberen haar te helpen haar lijf langzaam terug te winnen, door dingen ermee te doen waar zij controle over heeft. Benen insmeren, gekke spelletjes, rug wassen lukt zelfs al soms
Dankjewel voor je openheid! Fijn dat je er redelijk een weg in hebt gevonden. Wat moet dat moeilijk zijn (geweest).quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:56 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Dat wisselt nogal. Ik ben lang heel boos geweest, op de hele wereld. Maar dat betekende ook dat ik de hele tijd boos was op de hulp die ik wel kreeg (want het was te weinig, en ik wilde helemaal geen hulp, en de hulp die er was was niet perfect, en..), op mijn dochter, want zij vertoonde getraumatiseerd gedrag, op mezelf, want ik hielp haar niet genoeg, op mijn leven, want dat was niet meer zoals ik het had en wilde, op mijn vrouw, want die hielp ons niet genoeg, op ons andere kind, want dat had ook iets van ons nodig, op allerlei andere mensen en zaken die hier geen klap mee te maken hadden, etc etc.
Dat is niet vol te houden. Gelukkig heb ik een hele goede therapeut waarmee ik daar redelijk vanaf ben gekomen.
Nu richt ik me op mijn kinderen. Want ze hebben allebei extra zorg en liefde nodig, niet alleen de oudste. Op mezelf. Op het proberen weer een relatie op te bouwen met mijn vrouw die niet enkel gebaseerd is op overleven en samen strijden, maar waarin ook tijd en aandacht is voor het samen leuk hebben.
Misschien krijgen we dan in de nabije toekomst ook nog eens tijd en aandacht om te kijken of er nog iets te redden is aan ons sociaal leven.
Ik kan deze vraag alleen voor mezelf beantwoorden. Mijn vrouw werkt niet hetzelfde als ik. Ik zal eens vragen of zij ook antwoord wil geven.
Staat hierboven ergens in een post van TS.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:23 schreef Meridiaan het volgende:
Krijgen jouw vrouw en jij therapie of hulp ergens?
Ja, ook nog wel 'zijn'. Misschien moet ik niet pretenderen dat het helemaal een gelopen race isquote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:09 schreef _flore het volgende:
[..]
Dankjewel voor je openheid! Fijn dat je er redelijk een weg in hebt gevonden. Wat moet dat moeilijk zijn (geweest).
Zo lees ik het niet.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:54 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ja, ook nog wel 'zijn'. Misschien moet ik niet pretenderen dat het helemaal een gelopen race is![]()
GC / [Vraag wat je wil] Mijn kind werd misbruiktquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:28 schreef KapiteinIglo het volgende:
Kun je geen artikel 12 procedure starten om veroordeling (of in ieder geval onderzoek) alsnog af te dwingen?
Dat vind ik dus zo treurig. Juist om deze reden is dit natuurlijk voor kwaadwillenden een aantrekkelijke doelgroep. En zou je, vind ik, als politie juíst bij deze doelgroep, bij kwetsbare kinderen die niet goed zelf kunnen vertellen wat ze overkomt, moeten zorgen dat je fatsoenlijk onderzoek doet.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:55 schreef summer2bird het volgende:
Wat verschrikkelijk zeg.
Ik zelf heb ook op speciaal onderwijs gezeten en met het busje gereden als kind. Je hoorde wel vaker dat daar soms op sommige plekken misbruik van gemaakt werd.
Hoor je ook vaak in de gehandicaptenzorg helaas. Ken 1 dame die meerdere malen misbruikt is geweest door de taxichauffeur. Daar gebeurde ook niks mee omdat mevrouw niet zo goed kon uitleggen van hoe en wat.
Heel veel sterkte
Zedenzaken zijn voor de politie alleen interessant als er geld te plukken valt. Jaarlijks zijn er honderden of duizenden zedenzaken die er op de plank blijven liggen. Gelukkig hebben we een Minister van Justitie van McKinsey die graag aan symboolpolitiek doet en harder wilt straffen terwijl de politie er niks mee doet.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
N.a.v. onze aangifte is dus niets gebeurd. Er is, zo luidt de juridische term, geen enkele juridische verdenking jegens de enige persoon die we op het moment van aangifte doen konden aanwijzen. Dit omdat ons kind dus niet letterlijk kon zeggen "Henk Janssen heeft zijn piemel in mijn xx gestoken". Of "Ik moest Piet Karelse pijpen". Elke andere, creatievere formulering voor seksuele handelingen was volgens de politie te dubbelzinnig, daar konden ze niks mee.
Dat het hier om een kwetsbare doelgroep gaat, want jong en met beperking, en dat ze wellicht met het doen van onderzoek zélf minder cryptisch bewijs hadden kunnen vinden, vonden ze blijkbaar niet zo interessant.
Same here. En daar ben ik juist zo bang voor. Dat je zo ernstig tegen de muur wordt gezet dat je uit haat dingen gaat doen waar je later niet eens spijt van krijgt. Het meest idiote is dat de overheid jou wél weet te vinden.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:35 schreef Werkman het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat dit buiten de media is gebleven? (zonder persoons en identiteitsvermelding natuurlijk)
Na Bill Cosby, Weinstein, de katholieke kerk en al het andere wat is boven komen drijven mag dit toch niet onopgemerkt en onbehandeld voorbij gaan?
Als Turnsters van 15 jaar mogen klagen lijkt het mij niet meer dan logisch dan dat een kind van die leeftijd ook in bescherming worden genomen.
Ik kan je trouwens wel vertellen dat als ik de vader was ik waarschijnlijk nu in de bak zat voor meervoudige moord...
En dan zit je voor een paar jaar in de bak. En je eigen kind heeft geen dagelijkse vader meer. Jij laat haar dan in de steek.quote:Op donderdag 4 februari 2021 16:35 schreef Werkman het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat dit buiten de media is gebleven? (zonder persoons en identiteitsvermelding natuurlijk)
Na Bill Cosby, Weinstein, de katholieke kerk en al het andere wat is boven komen drijven mag dit toch niet onopgemerkt en onbehandeld voorbij gaan?
Als Turnsters van 15 jaar mogen klagen lijkt het mij niet meer dan logisch dan dat een kind van die leeftijd ook in bescherming worden genomen.
Ik kan je trouwens wel vertellen dat als ik de vader was ik waarschijnlijk nu in de bak zat voor meervoudige moord...
Heb je hiervan een melding gemaakt oid? Dit kan ook anoniem dacht ik, en wie weet wat dat via via oplevert als ze daadwerkelijk bij iets vuils betrokken zijn. En zo niet, dan heb je het iig geprobeerd.quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:32 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Nee. Er waren zeer waarschijnlijk ook ouders (van 1 leerling) bij betrokken. Zij gelooft dus niet dat ouders veilig volk zijn.
Het kind van die ouders was ons al eerder opgevallen. Die jongen heeft mij wel eens uit het niets 'bereden' toen ik mijn kind naar opvang bracht. Toen ik er wat over zei tegen de begeleiding zeiden die wat ongemakkelijk "ja da's pietje, die doet dat altijd".
Kinderen doen dat zelden zomaar, bij wildvreemde volwassenen.
Nee, dat is niet makkelijk gezegd. Misschien had ik het duidelijker moeten zeggen. Ik heb het dan over volwassenen die bij hun volle verstand zijn. Die kunnen er dan voor kiezen om het niet te doen. En geloof me, ik weet waar ik het over heb.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 07:17 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat is wel heel makkelijk gezegd, als je niet beter weet. Iemand die verslaafd is moet ook elke dag kiezen om nuchter te blijven. Ik denk dat het heel moeilijk is voor dat soort mensen om te kiezen als dingen normaal lijken omdat ze je als kind zijn aangedaan. Kijk maar naar de post van de TS over dat andere jongetje voor hem is dat normaal gedrag en ik weet niet of er hulp beschikbaar is die zulke dingen ongedaan kunnen maken hoe triest het ook is.
Dit moet echt vreselijk zijn om te hebben bemerkt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 18:20 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Nee niet echt. Maar dat komt omdat we heel kritisch zijn op wie er met haar alleen mag zijn. Als wij iemand niet kennen of niet vertrouwen, geven we haar niet uit handen, dan is er iemand bij haar die we wel vertrouwen.
Zij is zelf namelijk niet meer te vertrouwen. Niet omdat ze onbetrouwbaar is, maar omdat ze door haar PTSS controle zoekt. Als zij een 'gevaarlijk persoon' ziet, gaat ze daarheen. Op die manier heeft zij (denkt ze) controle over de situatie en kan zij bepalen wanneer er iets gebeurt. Dat betekent dus ook dat ze zichzelf in gevaarlijke situaties kan brengen als er niemand toezicht houdt. Dat hebben we haar ook wel zien doen, heel onaangenaam en eng.
Met bijvoorbeeld haar therapeut laten we haar wel alleen, maar die hebben we zelf zorgvuldig uitgezocht. Dat is anders.
nou nou, waar baseer je dat op ?quote:Op zondag 7 februari 2021 12:18 schreef Vigilant88 het volgende:
Zou me niks verbazen dat bepaalde politie-agenten ook betrokken zijn bij het misbruik.
Doe even normaal alsjeblieft. Dit soort verdachtmakingen zijn nergens voor nodig. We gaan het daar verder ook niet over hebben want het is off topic.quote:Op zondag 7 februari 2021 12:18 schreef Vigilant88 het volgende:
Zou me niks verbazen dat bepaalde politie-agenten ook betrokken zijn bij het misbruik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |