Een tijdje geleden werd ik aangereden door een autobestuurder terwijl ik aan het fietsen was. Ik had op dat moment voorrang maar de wagen had mij niet opgemerkt en mij omver gereden waardoor ik met mijn voet eigenlijk tussen mijn fiets en zijn wagen terecht kwam. In zijn voorbumper zat een kras van ong. 10cm omdat mijn spatbord daar de wagen geraakt heeft.
De man (in zijn wagen) is gestopt maar niet uitgestapt. Ook geen vraag gesteld hoe het met me was en of ik pijn had. Nee, hij bleef gewoon in zijn wagen zitten. Ik heb mijn fiets opgeraapt me aan de kant van de weg gesteld en even op zijn raam getikt en aanstalten gemaakt of hij het raam wou laten zakken maar dat wou hij dus niet, hij nam zijn
smartphone en begon wat te appen enz.
Ik verzocht hem vriendelijk of we iets van aanrijdingsformulier konden invullen maar hij antwoordde niet op mijn vraag en aangezien ik dat als fietser eigenlijk niet bij had kon ik verder ook niets doen, dus ik was op hem aangewezen.
Hij weigerde elke vorm van medewerking. Ik vroeg hem daarna wat hij van plan was maar hij antwoordde niet op mijn vraag... Toen zei ik 'van zal ik anders de politie bellen of rij je nu gewoon liever weg? Dat kan ook maar dan vertel ik wel dat het een aanrijding met vluchtmisdrijf was'. Pas toen zei hij van 'Ik blijf toch staan, dit is geen vluchtmisdrijf'.
(Ik repliceerde met 'Nee, nu is het geen vluchtmisdrijf maar je houding helpt ook niemand vooruit')
Ik had ongelooflijke pijn aan mijn voet en zijn voorbumper is beschadigd. Ik wilde dus verzekeringspapieren invullen. Wat op zich ook niet vreemd is maar die man reageerde gewoon totaal nergens op. Ik weet dus niet of hij de ernst van zijn aanrijding eigenlijk zelf wel in zag).
Maar hoe moet je hiermee om gaan? Als iemand het vertikt om ook maar zijn deur of raam te openen. Ik stond gewoon een gesprek te voeren tegen een autoraam waarvan de bestuurder zat te Whatsappen. Ik had wel een getuige maar die getuige was ook tegen een 'muur' aan het praten. Die getuige is dan uiteindelijk maar gewoon vertrokken.
Dit hele scenario heeft 20min. geduurd en uiteindelijk zijn we zonder resultaat maar weer verder gegaan. Ik heb aangifte gedaan bij de politie maar niets meer van gehoord. Ik heb geen idee wat de tegenpartij verklaard heeft! Ik heb zelfs geen idee of de politie de man ooit verhoord heeft?