Jij bent niet zo jong zeker?quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:43 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
En iemand die anders rond 0:00 naar huis zou gaan, gaat nu nog voor 21:00 terug en is waarschijnlijk nuchter genoeg geweest om 1,5 meter afstand te houden. Die drinkt thuis verder, want van alcohol drinken krijg je geen corona. Ook geen aids trouwens.
Bovendien wordt het minder aantrekkelijk om nu met een vriendengroep samen te komen, aangezien wekelijks tot 4:30 opblijven of steeds weer ergens logeren wat moeilijk te combineren is met een master of een fulltimebaan (veelvoorkomende dagbestedingen onder 22-27-jarigen)
Idd. Ik schat in dat 2023 we echt klaar zijn. Dan kunnen we mooi het land weer opbouwen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:43 schreef Pro_Shifty het volgende:
Wat naïef allemaal. Ik maar denken dat Nederland flexibel was. Maar iedereen moet weer overal wat van vinden en loopt direct weer te zeuren. Kunnen jullie jezelf niet na 21.00 uur vermaken. Hou jezelf aan die maatregelen en ga dingen vinden van zaken waar je wat vanaf weet en die je niet gegoogled hebt of gehoord hebt van één of andere Facebook site.
Chill out en zit de storm uit, zo heel moeilijk is dat niet.
Direct? We zitten al bijna een jaar in deze onzin.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 09:43 schreef Pro_Shifty het volgende:
Wat naïef allemaal. Ik maar denken dat Nederland flexibel was. Maar iedereen moet weer overal wat van vinden en loopt direct weer te zeuren. Kunnen jullie jezelf niet na 21.00 uur vermaken. Hou jezelf aan die maatregelen en ga dingen vinden van zaken waar je wat vanaf weet en die je niet gegoogled hebt of gehoord hebt van één of andere Facebook site.
Chill out en zit de storm uit, zo heel moeilijk is dat niet.
Wel als je daarna dronken met je vader naar bed gaat.quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:43 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
En iemand die anders rond 0:00 naar huis zou gaan, gaat nu nog voor 21:00 terug en is waarschijnlijk nuchter genoeg geweest om 1,5 meter afstand te houden. Die drinkt thuis verder, want van alcohol drinken krijg je geen corona. Ook geen aids trouwens.
Lubbers was al een tijdje premier toen ik geboren werd.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 20:25 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Jij bent niet zo jong zeker?
Ja direct, we zijn pas 1 jaar bezig. Daarnaast begon het gezanik al op 16 maart 2020 toen de restaurants dicht gingen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Direct? We zitten al bijna een jaar in deze onzin.
[..]
Wel als je daarna dronken met je vader naar bed gaat.
Dus jij vindt dat je het maar gewoon klakkeloos moet accepteren wanneer je zonder reden, voor onbepaalde tijd, 's avonds in je eigen huis opgesloten wordt? Vroeger was dat (althans dan wél voor een bepaalde tijd) een straf die je opgelegd kreeg na een veroordeling. Huisarrest.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:56 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Ja direct, we zijn pas 1 jaar bezig. Daarnaast begon het gezanik al op 16 maart 2020 toen de restaurants dicht gingen.
Ik bedoelde omgekeerd. Alleen tussen 21:00 en 4:30 zal het virus zogenaamd actief zijnquote:Op donderdag 4 februari 2021 18:12 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En de mensen met veel contacten die voor verspreiding zorgen die zullen met de avondklok echt minder contacten hebben en voor minder verspreiding zorgen.
Nja zo kort door de bocht zoals jij het stelt is het allemaal niet. Het verschil in het vertrouwen in de overheid bepaald denk ik wat je wel en niet accepteert.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:35 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat je het maar gewoon klakkeloos moet accepteren wanneer je zonder reden, voor onbepaalde tijd, 's avonds in je eigen huis opgesloten wordt? Vroeger was dat (althans dan wél voor een bepaalde tijd) een straf die je opgelegd kreeg na een veroordeling. Huisarrest.
Pas 1 jaar? Deze onzin mag van jou dus nog wel even voortduren?![]()
Het is absoluut niet waar dat vrijwel elke sector op omvallen staat.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 02:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Zijn er nog bedrijfstakken overeind dan en zijn er nog mensen met een baan dan? Waar zoal?
Vrijwel elke sector is omgevallen of staat op omvallen.
Ik ben benieuwd, buiten die gare ICT-sector is er volgens mij weinig te doen als werkzoekende.
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:42 schreef Wicky030 het volgende:
[..]
Idd. Ik schat in dat 2023 we echt klaar zijn. Dan kunnen we mooi het land weer opbouwen.
Ahhhh ik zie een het duurt nog een maandje gelover/fantast.quote:
Nog twee jaar thuiszitten voor die dikzakken zeker, doeiiii.quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:19 schreef Wicky030 het volgende:
[..]
Ahhhh ik zie een het duurt nog een maandje gelover/fantast.
Wat ga je eraan doen?quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:24 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Nog twee jaar thuiszitten voor die dikzakken zeker, doeiiii.
Ze kunnen en willen de effectiviteit van deze maatregel helemaal niet toetsen, dat noem ik inderdaad zonder reden en zonder noemenswaardige feitelijke basis/onderbouwing. Dat jij nou een blind vertrouwen hebt in de overheid en het gebazel vanuit het OMT dat is jouw probleem.quote:Op woensdag 10 februari 2021 13:23 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Nja zo kort door de bocht zoals jij het stelt is het allemaal niet. Het verschil in het vertrouwen in de overheid bepaald denk ik wat je wel en niet accepteert.
Jij noemt het "zonder reden". Ik zie de noodzaak. En Nee, ik wil niet klakkeloos zonder reden opgesloten worden in mijn huis. Ik zie de noodzaak dat dit nu wel gebeurd omdat ik het vertrouwen in de overheid heb en de onderzoek organen.
Ik begrijp best dat als je dat vertrouwen niet hebt dat je hier onverschillig over bent en het allemaal onzin vindt.
Daar gaan we ook niet uitkomen want alles wat als reden aangehaald wordt waarom het nodig is zal jij wantrouwend bekijken en een reden kunnen bedenken waarom de overheid en de hele wereld, één groot complot hebben opgestart om de iedereen na 21.00 uur binnen te houden.
Andersom ben ik weer niet heel ontvankelijk voor het aanhoren van deze complot theorieën, omdat ik het vertrouwen en geloof heb dat de overheid het beste met ons voor heeft.
Dusja.... agree to disagree.
We hadden toen in lockdown gemoeten idd, grenzen dicht, alles. Dit laffe kabinet is echter van symboolmaatregelen waarna we vervolgens al een bijna een jaar in de stront zitten. En nu kunnen we eindelijk vaccineren en dan gaat het nog trager dan traag. Waarom zijn de grenzen nog open voor alles en iedereen? Het is gewoon 1 groot faalfestijn.quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:26 schreef Wicky030 het volgende:
[..]
Wat ga je eraan doen?
PVV stemmen? De mensen die riepen om een lockdown februari 2020.
quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:53 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
We hadden toen in lockdown gemoeten idd, grenzen dicht, alles. Dit laffe kabinet is echter van symboolmaatregelen waarna we vervolgens al een bijna een jaar in de stront zitten. En nu kunnen we eindelijk vaccineren en dan gaat het nog trager dan traag. Waarom zijn de grenzen nog open voor alles en iedereen? Het is gewoon 1 groot faalfestijn.
Ja ja. Als het kabinet dat gedaan had, hadden Geert en Thierry en al hun adepten op dit forum om het hardst lopen janken over 'afpakken vrijheid' en hadden ze gezegd dat de maatregelen getroffen hadden moeten worden die nu daadwerkelijk getroffen zijn.quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:53 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
We hadden toen in lockdown gemoeten idd, grenzen dicht, alles. Dit laffe kabinet is echter van symboolmaatregelen waarna we vervolgens al een bijna een jaar in de stront zitten. En nu kunnen we eindelijk vaccineren en dan gaat het nog trager dan traag. Waarom zijn de grenzen nog open voor alles en iedereen? Het is gewoon 1 groot faalfestijn.
Precies, onlangs werd dit ook nog eens bevestigd door (ik meen) Buitenhof waar Esther Ouwehand (PvdD) te gast was.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja ja. Als het kabinet dat gedaan had, hadden Geert en Thierry en al hun adepten op dit forum om het hardst lopen janken over 'afpakken vrijheid' en hadden ze gezegd dat de maatregelen getroffen hadden moeten worden die nu daadwerkelijk getroffen zijn.
Ik las ooit een biografie over een Engelsman die communist was, waarvan zijn familie en vrienden zeiden dat het puur was om dwars te zijn. Als hij in Rusland geboren was, was hij vermoedlijk hartstochtelijk royalist geweest. Nou, dat kun je 1:1 op Geert en Thierry toepassen. Ze hebben geen idee wat werkt, ze roepen gewoon het tegenovergestelde van wat de rest roept, puur om dwars te zijn.
Wat kunnen mij Baudet en Wilders nou boeien?quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja ja. Als het kabinet dat gedaan had, hadden Geert en Thierry en al hun adepten op dit forum om het hardst lopen janken over 'afpakken vrijheid' en hadden ze gezegd dat de maatregelen getroffen hadden moeten worden die nu daadwerkelijk getroffen zijn.
Ik las ooit een biografie over een Engelsman die communist was, waarvan zijn familie en vrienden zeiden dat het puur was om dwars te zijn. Als hij in Rusland geboren was, was hij vermoedlijk hartstochtelijk royalist geweest. Nou, dat kun je 1:1 op Geert en Thierry toepassen. Ze hebben geen idee wat werkt, ze roepen gewoon het tegenovergestelde van wat de rest roept, puur om dwars te zijn.
Zeg ik dat dan? Ik zeg alleen wat er gebeurd was als die vreselijk strenge lockdown vorig jaar was ingesteld, zoals Geert wilde(rs).quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:03 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Wat kunnen mij Baudet en Wilders nou boeien?
Ik heb net zoveel met die gasten als dat ik met Rutte en De Jonge heb. Niks.
Ik wil best geloven dat je na 2 weken niet of niet genoeg kan toetsen hoeveel de effecten zijn. Daarnaast worden de effecten wel degelijk getest en getoetst. Het antwoord daarop is...... dat het nog niet of niet genoeg te toetsen valt.quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ze kunnen en willen de effectiviteit van deze maatregel helemaal niet toetsen, dat noem ik inderdaad zonder reden en zonder noemenswaardige feitelijke basis/onderbouwing. Dat jij nou een blind vertrouwen hebt in de overheid en het gebazel vanuit het OMT dat is jouw probleem.
Mij persoonlijk lijkt het alleszins aannemelijk dat veruit de meeste contacten die er zouden zijn geweest zonder avondklok, er ook nu nog gewoon zijn maar dan op een eerder tijdstip of gewoon zo ingericht dat vertrek van huis plaatsvindt voor ingang van de dagelijkse avondklok en terugkomst na afloop ervan. Ook zal een deel dat zich sowieso al niets aantrok van de maatregelen en bijv. leuk ging feesten dat ook nu nog gewoon doen, avondklok of niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |