abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197800163
Hi Luitjes, net nieuw beeldscherm binnen. Asus VG249Q om precies te zijn.
Ik wou met mijn nieuwe GPU (2070) weer 2 schermen runnen maar had daarvoor op de 2070 een HDMI poort te weinig.
Nu eindelijk een Displayport kabel in huis maar lijkt dit niet te werken. Mijn nieuwe monitor laat het BIOS/boot scherm zien (ik kan dus in de bios etc.) maar daarna Displayport no signal. Iemand advies mbt tot dit?

D.m.v. HDMI werkt hij wel, wat ik dus raar vind. En de 2070 heeft maar 1 HDMI poort dus helaas zit dat niet mee.

Wat heb ik al geprobeerd
- Drivers
- eruit halen, opnieuw erin (stroom/kabel)
- Detecteren via windows
- Detecteren via Nvidia control panel

etc etc.
Iemand advies?
  woensdag 3 februari 2021 @ 18:41:48 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197801499
Andere display Port al geprobeerd?
So we just called him Fred
pi_197801536
Probeer eens te starten zonder DP en dan in pluggen als hij gestart is. Werkt dan wel, dan heb je een kut kabel waarbij een pin die niet verbonden hoort te zijn, verbonden is. (bekend probleem). Veroorzaakt met name opstart problemen. Google ( display port pin 20)
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_197801614
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:41 schreef Fred het volgende:
Andere display Port al geprobeerd?
Alle 3 die mogelijk zijn ja! Opgestart, Port 1 DP, HDMI eruit geen signal, Port 2 DP HDMI eruit, geen signal etc.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:44 schreef Cheeseburgert het volgende:
Probeer eens te starten zonder DP en dan in pluggen als hij gestart is. Werkt dan wel, dan heb je een kut kabel waarbij een pin die niet verbonden hoort te zijn, verbonden is. (bekend probleem). Veroorzaakt met name opstart problemen
Mmhh.. Hoe komt het dat ik dan wel in de bios terecht kan komen en hier ook settings in aan kan passen (terwijl DP is aangesloten)
pi_197801700
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:48 schreef Student42.2 het volgende:

[..]

Mmhh.. Hoe komt het dat ik dan wel in de bios terecht kan komen en hier ook settings in aan kan passen (terwijl DP is aangesloten)
Het symptoom van die pin is "onverklaarbaar gedrag". Het kan nog steeds een ander probleem zijn. Maar dit is de voorkomende. Kan best zijn dat die videokaart in safe mode (als je bios way simpele meuk aanstuurt) wel werkt, maar windows de drivers erbij gooit dat het mis gaat. Ik heb ook zelf wel eens gehad dat het zelfs gewoon werkte 9/10 boots en daarna weer niet. Simpelste is even van iemand een kabel lenen, of gaan doormeten.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_197801741
Kan het andere scherm niet via de displayport? Al is het voor te proberen.
pi_197801877
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:53 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Het symptoom van die pin is "onverklaarbaar gedrag". Het kan nog steeds een ander probleem zijn. Maar dit is de voorkomende. Kan best zijn dat die videokaart in safe mode (als je bios way simpele meuk aanstuurt) wel werkt, maar windows de drivers erbij gooit dat het mis gaat. Ik heb ook zelf wel eens gehad dat het zelfs gewoon werkte 9/10 boots en daarna weer niet. Simpelste is even van iemand een kabel lenen, of gaan doormeten.
Kabel fout? Ondanks dat die wel naar de BIOS kan? Bestel ik wel een nieuwe / leen ik een nieuwe

quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:55 schreef M.Ritcher het volgende:
Kan het andere scherm niet via de displayport? Al is het voor te proberen.
Helaas niet, oud scherm(2escherm) DVI/VGA/HDMI alleen.
pi_197802056
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:05 schreef Student42.2 het volgende:

[..]

Kabel fout? Ondanks dat die wel naar de BIOS kan? Bestel ik wel een nieuwe / leen ik een nieuwe
[..]

Helaas niet, oud scherm(2escherm) DVI/VGA/HDMI alleen.
Is een vga naar displayport convertor geen oplossing? Houd je die nieuwe op de HDMI?

https://www.bol.com/nl/p/(...)w.1_8.9.ProductTitle
pi_197802228
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:15 schreef M.Ritcher het volgende:

[..]

Is een vga naar displayport convertor geen oplossing? Houd je die nieuwe op de HDMI?

https://www.bol.com/nl/p/(...)w.1_8.9.ProductTitle
Morgen komt DVI/DP converter binnen, maar helaas wil ik toch wel mijn nieuwe 144 HZ beeldscherm op 144 runnen ...
pi_197803361
probeer het via de OSD van de monitor, hij zal waarschijnlijk HDMI als input hebben nu.

kan ook zijn dat er een optie voor sleep ofzo aan staat.
pi_197803473
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:05 schreef kun_bbongal het volgende:
probeer het via de OSD van de monitor, hij zal waarschijnlijk HDMI als input hebben nu.

kan ook zijn dat er een optie voor sleep ofzo aan staat.
OSD van de monitor? Ja ik heb al manueel hem naar DP overgezet source, maar helaas no signal
pi_197803495
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:09 schreef Student42.2 het volgende:

[..]

OSD van de monitor? Ja ik heb al manueel hem naar DP overgezet source, maar helaas no signal
niks over DP deep sleep ofzo?

System Setup -> DisplayPort Deep Sleep op mijne
pi_197805385
W
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:10 schreef kun_bbongal het volgende:
DisplayPort Deep Sleep
Waar kan ik dit vinden?
pi_197810962
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:03 schreef Student42.2 het volgende:
W
[..]

Waar kan ik dit vinden?
https://forums.tomshardwa(...)displayport.3604562/

interessant stukje, beetje zelfde probleem wat jij hebt, wel bios daarna niks.

In bios zijn de videodrivers vaak niet ingeladen en dus lijkt op gpu driver issue.

Maar zijn oplossing wat toch een adapter.

quote:
EDIT: Now I'm starting to suspect the adapter, I've read some similar posts and some indicate an ACTIVE adaptor is required if the output is single, not dual mode DisplayPort (which I suspect mine is). Annoyingly these posts don't have a resolution posted but I think I'll give an active adapter a go.
quote:
SOLVED! For any poor soul in the future reading this: I was unknowingly using a "passive" DP to HDMI adapter and not an "active" one. I won't pretend to know the intricate details but this fixed it instantly for me, hope it works for you!
tevens op google vele artikelen over te vinden:
https://www.google.com/se(...)ios+works&aqs=chrome..69i57j33i160.9589j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Hier weer een eventuele andere oplossing:

quote:
I found the fix
I turned on UEFI and set the CSM auto
https://community.amd.com(...)rs/m-p/137665#M33165

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2021 11:38:09 ]
pi_197811288
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:34 schreef Syd het volgende:

[..]

https://forums.tomshardwa(...)displayport.3604562/

interessant stukje, beetje zelfde probleem wat jij hebt, wel bios daarna niks.

In bios zijn de videodrivers vaak niet ingeladen en dus lijkt op gpu driver issue.

Maar zijn oplossing wat toch een adapter.
[..]

[..]

tevens op google vele artikelen over te vinden:
https://www.google.com/se(...)ios+works&aqs=chrome..69i57j33i160.9589j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Hier weer een eventuele andere oplossing:
[..]

https://community.amd.com(...)rs/m-p/137665#M33165
Ja, kon/kan door de kabel liggen ook, Pin20? 1.2 DP kabel? Heb nu een 30 euro 1.4 besteld.

Ik gebruik geen Converter/adapter van HDMI naar displayport gewoon male>male.

Ja heb al veel artikelen doorgespit en de uefi setting moet ik nog bekijken, dit zal mijn laatste hoop zijn nadat ik de nieuwe kabel binnen krijg
pi_197811389
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:52 schreef Student42.2 het volgende:

[..]

Ja, kon/kan door de kabel liggen ook, Pin20? 1.2 DP kabel? Heb nu een 30 euro 1.4 besteld.

Ik gebruik geen Converter/adapter van HDMI naar displayport gewoon male>male.

Ja heb al veel artikelen doorgespit en de uefi setting moet ik nog bekijken, dit zal mijn laatste hoop zijn nadat ik de nieuwe kabel binnen krijg
Dit probleem komt vaker voor maar ik zie inderdaad veel verschillende artiekelen met verschillende oplossingen.

Een andere eventuele oplossing die je nu wel kunt proberen:

Solved! Pull the powercord for a min. When you power back on everything will be good (bijna zelfde scherm net iets oudere type? vg248qe)
https://forums.tomshardwa(...)sus-vg248qe.1933669/

/edit ik verwacht, mijn aanname, dat de nieuwe kabel zelfde probleem blijft geven. Bedoel er komt signaal doorheen (want je kunt in de bios)echter na inladen windows (dus ook de gpu drivers etc) krijg je no signal.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2021 12:00:34 ]
pi_197811625
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:57 schreef Syd het volgende:

[..]

Dit probleem komt vaker voor maar ik zie inderdaad veel verschillende artiekelen met verschillende oplossingen.

Een andere eventuele oplossing die je nu wel kunt proberen:

Solved! Pull the powercord for a min. When you power back on everything will be good (bijna zelfde scherm net iets oudere type? vg248qe)
https://forums.tomshardwa(...)sus-vg248qe.1933669/

/edit ik verwacht, mijn aanname, dat de nieuwe kabel zelfde probleem blijft geven. Bedoel er komt signaal doorheen (want je kunt in de bios)echter na inladen windows (dus ook de gpu drivers etc) krijg je no signal.
Ja al geprobeerd met eruit te halen en daarna erin, maar helaas tevergeefs.

Mijn goedkope kabel (7eu) is wss DP 1.2 die nog een pin 20 connector heeft waardoor hij bepaalde GPU's storing geeft. De nieuwe is 1.4 en dit zou misschien het probleem kunnen zijn. Meer mensen met 2070 hadden dit probleem.
pi_197811639
Ja al geprobeerd met eruit te halen en daarna erin, maar helaas tevergeefs. Maar met powercord bedoelen ze de PC van stroom afhalen volledig?
pi_197811760
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:12 schreef Student42.2 het volgende:
Ja al geprobeerd met eruit te halen en daarna erin, maar helaas tevergeefs. Maar met powercord bedoelen ze de PC van stroom afhalen volledig?
Nee puur de stroomkabel van de monitor en dat tijdens opstarten.
pi_197811781
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:11 schreef Student42.2 het volgende:

[..]

Ja al geprobeerd met eruit te halen en daarna erin, maar helaas tevergeefs.

Mijn goedkope kabel (7eu) is wss DP 1.2 die nog een pin 20 connector heeft waardoor hij bepaalde GPU's storing geeft. De nieuwe is 1.4 en dit zou misschien het probleem kunnen zijn. Meer mensen met 2070 hadden dit probleem.
Zou mooi zijn als dit de oplossing is :) ben zeer benieuwd.
pi_197812033
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:19 schreef Syd het volgende:

[..]

Nee puur de stroomkabel van de monitor en dat tijdens opstarten.
Displayport kabels connecten, PC aan, NO signal (wss), Power van monitor eruit, paar minuten later erin en dat zou de volgorde moeten zijn?
pi_197812425
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:35 schreef Student42.2 het volgende:

[..]

Displayport kabels connecten, PC aan, NO signal (wss), Power van monitor eruit, paar minuten later erin en dat zou de volgorde moeten zijn?
Yes zoals in dat artikel had hij dat zo gefixed, en paar minuten deed hij 1minuut. Ben benieuwd :)
pi_197817402
Dus nieuwe DP is binnen aansluiten en gelijk DisplayPort gaat hij op over. DP 1.4 voor de nieuwere videokaarten is de oplossing.
pi_197835932
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 17:25 schreef Student42.2 het volgende:
Dus nieuwe DP is binnen aansluiten en gelijk DisplayPort gaat hij op over. DP 1.4 voor de nieuwere videokaarten is de oplossing.
Goed om te horen en mooi dat is de oplossing is :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')