abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 3 februari 2021 @ 17:09:35 #1
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_197799982



Ook in 2021 gaat er, als we heel veel geluk hebben, een Giro verreden worden. Van 8 tot 30 mei, inshallah. Vorig jaar lukte het niet echt op het normale tijdstip, de boel werd toen een paar maanden verplaatst. De start in Hongarije ging ook niet door, in plaats daarvan gingen we van start op Sicilië. Het werd een beetje een gekke Giro, een aantal topfavorieten moesten al vroeg het strijdtoneel verlaten en uiteindelijk reed Wielco Kevoerman of all places een tijdje in het roze. Die werd alleen in de steek gelaten door zijn ploeg, omdat ze bij Suntology het idee hadden dat Jai Hindley de koers wel even zou kunnen winnen. Bleek een misvatting te zijn, mede dankzij een ontzettend sterke Rohan Dennis ging Tao Geoghegan Hart met de overwinning aan de haal. Blijft een merkwaardige sport, zeker in merkwaardige tijden.

Het wachten op de onthulling van het parcours duurde eindeloos, pas eind februari maakte men het rittenschema bekend. Corona bleek vooral in Italië een enorme bitch te zijn, een parcours bij elkaar puzzelen is zo makkelijk nog niet. In ieder geval geen start in het buitenland dit jaar, we beginnen op 8 mei met een korte tijdrit in Turijn. Eindigen doen we 30 mei met een langere tijdrit in Milaan. Tussendoor moet er vooral veel geklommen worden, hoewel er ook een aantal volledig vlakke dagen zijn. Een gevarieerd parcours zeggen ze dan, hoewel de echte wauw-factor ontbreekt.

Het parcours


De etappes

Etappe 1: Torino - Torino (ITT) 8 mei


Etappe 2: Stupinigi (Nichelino) - Novara 9 mei


Etappe 3: Biella - Canale 10 mei


Etappe 4: Piacenza - Sestola 11 mei


Etappe 5: Modena - Cattolica 12 mei


Etappe 6: Grotte di Frasassi - Ascoli Piceno (San Giacomo) 13 mei


Etappe 7: Notaresco - Termoli 14 mei


Etappe 8: Foggia - Guardia Sanframondi 15 mei


Etappe 9: Castel di Sangro - Campo Felice (Rocca di Cambio) 16 mei


Etappe 10: L'Aquila - Foligno 17 mei


- rustdag -

Etappe 11: Perugia - Montalcino 19 mei


Etappe 12: Siena - Bagno di Romagna 20 mei


Etappe 13: Ravenna - Verona 21 mei


Etappe 14: Cittadella - Monte Zoncolan 22 mei


Etappe 15: Grado - Gorizia 23 mei


Etappe 16: Sacile - Cortina d'Ampezzo 24 mei


- rustdag -

Etappe 17: Canazei - Sega di Ala 26 mei


Etappe 18: Rovereto - Stradella 27 mei


Etappe 19: Abbiategrasso - Alpe di Mera 28 mei


Etappe 20: Verbania - Valle Spluga-Alpe Motta 29 mei


Etappe 21: Senago - Milano (ITT) 30 mei




Deelnemende ploegen

#FreeAndroni #FreeSavio #LockVegniUp

Deelnemers
https://www.procyclingsta(...)ia/2021/gc/startlist

In ieder geval jongens als Bernal, Carthy, Evenepoel, Nibali, Landa, Pinot, Buchmann, etc. Geen misselijk lijstje voorlopig.

[ Bericht 72% gewijzigd door Rellende_Rotscholier op 27-02-2021 11:13:53 ]
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 4 februari 2021 @ 11:12:30 #2
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_197810587
twitter

twitter
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_197813084
Ineos mikt dus op Bernal. Zelf denk ik dat die nooit meer zijn topniveau gaat halen, dus het wordt vast weer een open Giro.
pi_197814689
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ineos mikt dus op Bernal. Zelf denk ik dat die nooit meer zijn topniveau gaat halen, dus het wordt vast weer een open Giro.
Zijn topniveau tot nu toe was ook niet van het niveau Pogacar/Roglic. Dus zelfs al haalt hij zijn niveau wel weer dan nog is het, zeker met dit parcours, logisch om in de Tour voor Thomas te gaan.
pi_197818108
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:54 schreef wimderon het volgende:

[..]

Zijn topniveau tot nu toe was ook niet van het niveau Pogacar/Roglic. Dus zelfs al haalt hij zijn niveau wel weer dan nog is het, zeker met dit parcours, logisch om in de Tour voor Thomas te gaan.
Nah, Roglic en Bernal hebben vooral tegen elkaar gereden toen in Romandië in 2018, toen waren ze elkaar wel waard met Ricco-achtige sprints bergop.

Het topniveau van Pogacar zit daar weer een niveau boven.
pi_197822341
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nah, Roglic en Bernal hebben vooral tegen elkaar gereden toen in Romandië in 2018, toen waren ze elkaar wel waard met Ricco-achtige sprints bergop.

Het topniveau van Pogacar zit daar weer een niveau boven.
Dan heb je het alleen over het klimmen. Maar zelfs als hij dat niveau weer haalt (en volgens mij is Roglic intussen bergop beter dan toen) kan hij nog steeds niet tijdrijden en is hij veel minder explosief op heuveltjes en in (bergop) sprintjes.
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:29:49 #7
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197823286
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ineos mikt dus op Bernal. Zelf denk ik dat die nooit meer zijn topniveau gaat halen, dus het wordt vast weer een open Giro.
Colombiaantjes pieken wel steeds vroeger hè
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:32:20 #8
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197823344
quote:
Die ongecategoriseerde klim in de finale van rit 3 ziet er uit als 2km aan 10% :D
pi_197823538
Mooi deelnemersveld hoor, beetje meh start met tijdritje (hoi Ganna)
pi_197828311
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:41 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dan heb je het alleen over het klimmen. Maar zelfs als hij dat niveau weer haalt (en volgens mij is Roglic intussen bergop beter dan toen) kan hij nog steeds niet tijdrijden en is hij veel minder explosief op heuveltjes en in (bergop) sprintjes.
Akkoord.
pi_197828884
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mooi deelnemersveld hoor, beetje meh start met tijdritje (hoi Ganna)
Ben bang dat dat de komende jaren wel vaker gaat gebeuren met een vrijwel zekere roze trui voor de Italiaantjes.
pi_197839284
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:13 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Ben bang dat dat de komende jaren wel vaker gaat gebeuren met een vrijwel zekere roze trui voor de Italiaantjes.
Hij is vorig jaar wel 1x (vrij ruim) geklopt in een tijdrit door iemand die ook meedoet in de Giro :o

Al was dat wel voor de lockdown, daarna had hij de brommer echt gevonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 05-02-2021 23:10:13 ]
pi_197925430
Wildcards zijn gegaan naar Alpecin-Fenix, Bardiani, EOLO-Kometa en Vini Zabu.

Vini Zabu is echt gênant, wat een dramaploeg. Androni of Gazprom was veel logischer geweest.
pi_197925577
Zeer matig.
pi_197925605
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:35 schreef TheArt het volgende:
Vini Zabu is echt gênant, wat een dramaploeg. Androni of Gazprom was veel logischer geweest.
Alleen Spreafico had al reden genoeg moeten zijn om Scinto thuis te laten.
  woensdag 10 februari 2021 @ 14:59:12 #16
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_197925803
Kevin Rivera wint dus alweer de Giro.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator woensdag 10 februari 2021 @ 15:03:20 #17
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_197925896
Vini Zabu is wel een verrassing ja. Gazprom maakte volgens alle geruchten meer kans.

Hoewel ik ook niet genoeg kan benadrukken hoe lachwekkend het is dat de ellende van Eolo overal naar binnen mag wandelen dankzij Basso en Contador.

Bardiani heeft flink geïnvesteerd en zou dit jaar beter voor de dag moeten komen, maar eigenlijk verdient die ploeg het ook niet als je naar hun prestaties van de laatste jaren kijkt. #FreeAndroni
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_197926038
Hebben we al zin in de sprintersloterij bij EOLO-Kometa-aids?
pi_197926047
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Vini Zabu is wel een verrassing ja. Gazprom maakte volgens alle geruchten meer kans.

Hoewel ik ook niet genoeg kan benadrukken hoe lachwekkend het is dat de ellende van Eolo overal naar binnen mag wandelen dankzij Basso en Contador.

Bardiani heeft flink geïnvesteerd en zou dit jaar beter voor de dag moeten komen, maar eigenlijk verdient die ploeg het ook niet als je naar hun prestaties van de laatste jaren kijkt. #FreeAndroni
EOLO is wel van een andere orde dan Vini Zabu. EOLO kan met Albanese, Belletti, Dina, Fancellu, Garcia, Gavazzi, Pacioni, Ravasi, Ropero en Wackermann een prima team op de been brengen van jong talent en ervaring. Vini Zabu daarentegen heeft buiten Mareczko en Gradek echt helemaal niets.
  Moderator woensdag 10 februari 2021 @ 15:20:49 #20
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_197926284
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:10 schreef TheArt het volgende:

[..]

EOLO is wel van een andere orde dan Vini Zabu. EOLO kan met Albanese, Belletti, Dina, Fancellu, Garcia, Gavazzi, Pacioni, Ravasi, Ropero en Wackermann een prima team op de been brengen van jong talent en ervaring. Vini Zabu daarentegen heeft buiten Mareczko en Gradek echt helemaal niets.
Hier ben ik het niet per definitie mee eens. Albanese is een eeuwig talent die al jaren niets meer laat zien. Belletti is praktisch met pensioen, mocht niet eens de Giro rijden namens Androni verleden jaar. Fancellu is wel een groot talent, maar heeft nog niets bewezen. Gavazzi is hetzelfde verhaal als Belletti. Pacioni is een sprinter van drie keer niks. Ravasi is ook weer zo'n eeuwig talent, het is maar de vraag of hij ineens uitslagen gaat rijden een niveautje lager. Wackermann is goed, maar wisselvallig. Ropero vind ik wel een leuk talent, maar niet iemand waarvoor je een wildcard uitdeelt. Het is een willekeurig samenraapsel van praktisch gepensioneerde renners en eeuwige talenten, aangevuld met een paar echte talenten. Waarom moet die ploeg zich niet eerst een jaar bewijzen voordat ze automatisch overal een uitnodiging voor krijgen? Omdat Basso en Contador dus.

Ze zullen allicht niet onderdoen voor Vini Zabu, maar dat maakt het niet terecht dat ze uitgenodigd worden. Vooral niet omdat die uitnodiging al vaststond op het moment dat ze procontinentaal werden. Ze hadden heel WLR kunnen recruteren en dan hadden ze alsnog een uitnodiging gekregen, dat is denk ik mijn echte probleem met die ploeg.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_197926445
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:59 schreef Koffieplanter het volgende:
Kevin Rivera wint dus alweer de Giro.
Zou Savio Umba mee hebben genomen naar de Giro?
Citius, Altius, Fortius.
  woensdag 10 februari 2021 @ 15:29:29 #22
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_197926493
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:27 schreef Aguero het volgende:

[..]

Zou Savio Umba mee hebben genomen naar de Giro?
Tegen de tijd dat het seizoen voorbij is zijn Santi en Andrii nog steeds pas 18, dus dat lijkt me bijzonder sterk. Dit is vooral een klap in het gezicht van jongens als Bais, Ziga, Cepeda en Pellaud.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_197926604
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:29 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat het seizoen voorbij is zijn Santi en Andrii nog steeds pas 18, dus dat lijkt me bijzonder sterk. Dit is vooral een klap in het gezicht van jongens als Bais, Ziga, Cepeda en Pellaud.
Kan best, 18 is het nieuwe 25. Maar ik ben wel benieuwd wat het programma verder is.
Citius, Altius, Fortius.
  woensdag 10 februari 2021 @ 15:39:10 #24
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_197926679
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:34 schreef Aguero het volgende:

[..]

Kan best, 18 is het nieuwe 25. Maar ik ben wel benieuwd wat het programma verder is.
Tirreno en Lombardije lijkt me eigenlijk al behoorlijk vergezocht. Me dunkt dat het zich beperkt tot de week van Coppi e Bartali en Trentino.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:15:34 #25
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_197930216
Wat een strontpot weer. #FreeSavio
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')