abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 februari 2021 @ 11:40:28 #1
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_197794818
Voor werk en reizen zit ik te denken om een koptelefoon aan te schaffen (Sony WH1000XM3), deze is draadloos en werkt via bluetooth.

Ik hoor verschillende verhalen dat dit op lange termijn schadelijk zou zijn of dat de effecten in ieder geval nog niet bekend van zouden zijn.

Hoe denken jullie hierover?

Hier had ik nog een interessant filmpje over gevonden:
pi_197794927
Maak je niet druk
Er is nog maar weinig niet schadelijk/gezond
lol
pi_197795132
:D youtube filmpjes iets met fabeltjesfuik.

Denk gewoon aan het aantal decibellen.
pi_197795429
Hoeveel doden zijn er al gevallen door een Sony koptelefoon?

Een Fries hier in dit subforum gaat dit model (of de opvolger er van) waarschijnlijk ook kopen. :P

Heel veel mensen hebben bluetooth earbuds; die zitten nog weer wat dieper dan zo'n over-ear koptelefoon.

Ik denk niet dat je zo bang moet zijn voor moderne technoligieën als bluetooth, 5G en magnetrons enzo. (Over dat laatste is ook nog steeds wel van alles te vinden dat het dodelijk zou zijn enzo.)

Mocht je toch bang zijn dat je hersenen oververhit worden met bluetooth; schakel het in op je telefoon, zet je phone tegen een glas water en meet de temperatuur van het water.
pi_197795737
Hier is gewoon een simpele oplossing voor. Het gedeelte bij je oor (waar de bluetooth ontvanger zit) wikkel je in me aluminiumfolie en daar prik je wat gaatjes in zodat het geluid er nog wel door kan gaan. De straling hou je hiermee buiten.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_197796245
Noisecancelling uit laten is een stuk veiliger in het verkeer.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_197796333
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:30 schreef dimmak het volgende:
Hier is gewoon een simpele oplossing voor. Het gedeelte bij je oor (waar de bluetooth ontvanger zit) wikkel je in me aluminiumfolie en daar prik je wat gaatjes in zodat het geluid er nog wel door kan gaan. De straling hou je hiermee buiten.
Ja precies! :D Beetje het zelfde idee als gaatjes in je condoom prikken als je wel kinderen maar geen aids wil! ^O^
  roze woensdag 3 februari 2021 @ 13:09:00 #8
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_197796342
Ik heb nu dik 2 jaar een bluetooth headphone en ik ben inmiddels mijn armen en benen kwijt en ik ben bijna blind.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 3 februari 2021 @ 15:08:25 #9
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_197798254
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:13 schreef ToT het volgende:
Hoeveel doden zijn er al gevallen door een Sony koptelefoon?

Een Fries hier in dit subforum gaat dit model (of de opvolger er van) waarschijnlijk ook kopen. :P

Heel veel mensen hebben bluetooth earbuds; die zitten nog weer wat dieper dan zo'n over-ear koptelefoon.

Ik denk niet dat je zo bang moet zijn voor moderne technoligieën als bluetooth, 5G en magnetrons enzo. (Over dat laatste is ook nog steeds wel van alles te vinden dat het dodelijk zou zijn enzo.)

Mocht je toch bang zijn dat je hersenen oververhit worden met bluetooth; schakel het in op je telefoon, zet je phone tegen een glas water en meet de temperatuur van het water.
Niet zozeer doden, doelde meer op lange termijn effecten die nu nog niet geconstateerd kunnen zijn.

Maar goed, bedankt voor je nuance. Ik denk ook niet dat het an sich echt schadelijk is, maar vind wel dat er kritisch maar gekeken mag worden.
pi_197798589
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:08 schreef warp995 het volgende:

[..]

Niet zozeer doden, doelde meer op lange termijn effecten die nu nog niet geconstateerd kunnen zijn.

Maar goed, bedankt voor je nuance. Ik denk ook niet dat het an sich echt schadelijk is, maar vind wel dat er kritisch maar gekeken mag worden.
Maar het is een zeer laag-energetisch signaal. Dat kan echt geen gevolgen hebben. Hoge frequenties met veel energie (gamma-straling enzo) kan wel DNA-schade veroorzaken. UV-licht ook wel, maar alles aan de andere kant van het visuele spectrum is gewoon onschadelijk (op infrarood na wat de huid wat kan verbranden.)
pi_197807365
Bluetooth is onschadelijk, omdat het veel te weinig energie heeft, minder dan 10 milliwatt (waarsch. 2,5milliwatt). Zelfs een spaarlamp zendt nog meer energie uit.

Het is net als met wifi; na een aantal meter binneshuis ben je geen bereik meer. Vergelijk dat eens met mobiele telefonie. Zelfs als je midden in een weiland staat heb je nog bereik.
  donderdag 4 februari 2021 @ 02:37:20 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_197807471
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:09 schreef Amarantha het volgende:
Ik heb nu dik 2 jaar een bluetooth headphone en ik ben inmiddels mijn armen en benen kwijt en ik ben bijna blind.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Asbest was de eerste 40 jaar ook het ei van Columbus 14.gif

Het is gewoon een feit dat je 2 micro magnetronnetjes in je oor propt (verdiep je even in straling en golflengtes en frequenties, wiki linkje onderaan).. of je daar hersentumoren van krijgt in de regionen van je oren, of dat de boel langzaam gegaard wordt van binnen, vinden we vanzelf wel uit op termijn :)
Geldt uiteraard ook voor de 'normale' zenderstraling van je telefoon. Misschien is het ook wel niet schadelijk op termijn, maar domweg de boel bagatelliseren of weg lachen is wel heel erg je kop in een donker gat stoppen.

Ik vind het een valide vraag van TS.

De vermogens van die transmitters zijn ultralaag, het bereik op 2,5Ghz is vrij groot en penetratiesterkte ook, en toch is het bereik van het apparaat maar een meter of 10.. het is dus bepaald niet zo dat je je bapaotje ermee op kunt warmen natuurlijk, maar die straling is er, je telefoon ontvangt het immers.. Om de boel in verhouding te gooien, denk ik dat het minder dan een tiende is van je wifi netwerkje thuis waar je ook hele dagen in hangt soms. Ik heb geen zicht op vermogens van dat soort spul, maar in die orde van grootte moet je wel denken en dat zit vér beneden de 1 watt, maar je stopt het wel IN je oor :)
Je magnetron is vaak 800 watt of zelfs meer, de reden dat je daar naast kunt staan terwijl hij je eten nuket, is de kooi van faraday die erin zit.. die kleine gaatjes als je door het deurtje naar binnen kijkt.. die houden de troep binnen. als je dat ding aan zou kunnen zetten met de deur open, komt het heel snel niet goed met je als je ervoor staat, zekerheidje.
Krek diezelfde frequentie gebruik je voor je buds, koptelefoon, wifi en alle andere draadloze netwerkmeuk thuis, smartlampen, je TV, stereo, bluetoothspeakertjes, allemaal 2,5Ghz. Het is nogal een soepje..

Voor wie iets wil leren => interessant wiki leesvoer:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ultra-high_frequency

Vooral het onderste stukje; draadloze telefonie en thuisgebruik..

En nee ik ben geen aluhoedje, dit zijn feiten, wees je bewust van de shit in de lucht die je niet ziet. kijk even hoeveel netwerken je vindt in je foon... je zit/staat/leeft in de straling van ál die netwerken, altijd.

Straling is nare zooi, wint het van kanker, maar veroorzaakt het ook.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 4 februari 2021 @ 07:21:18 #13
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_197807872
Niet-ioniserende straling veroorzaakt geen kanker en 2,4 gHz is nog heel ver verwijderd van ioniserend. Het enige wat het kan doen is verwarmen, maar daar is het vermogen dus veel te laag voor. Daar zijn al een hele hoop onderzoeken naar gedaan en er zijn regeltjes voor opgesteld. Die regels en richtlijnen zijn behoorlijk conservatief en BT-apparatuur zit nog ruim onder die waardes.
pi_197807886
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:09 schreef Amarantha het volgende:
SPOILER
pi_197809529
quote:
3s.gif Op donderdag 4 februari 2021 02:37 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Asbest was de eerste 40 jaar ook het ei van Columbus 14.gif

Het is gewoon een feit dat je 2 micro magnetronnetjes in je oor propt (verdiep je even in straling en golflengtes en frequenties, wiki linkje onderaan).. of je daar hersentumoren van krijgt in de regionen van je oren, of dat de boel langzaam gegaard wordt van binnen, vinden we vanzelf wel uit op termijn :)
Geldt uiteraard ook voor de 'normale' zenderstraling van je telefoon. Misschien is het ook wel niet schadelijk op termijn, maar domweg de boel bagatelliseren of weg lachen is wel heel erg je kop in een donker gat stoppen.

Ik vind het een valide vraag van TS.

De vermogens van die transmitters zijn ultralaag, het bereik op 2,5Ghz is vrij groot en penetratiesterkte ook, en toch is het bereik van het apparaat maar een meter of 10.. het is dus bepaald niet zo dat je je bapaotje ermee op kunt warmen natuurlijk, maar die straling is er, je telefoon ontvangt het immers.. Om de boel in verhouding te gooien, denk ik dat het minder dan een tiende is van je wifi netwerkje thuis waar je ook hele dagen in hangt soms. Ik heb geen zicht op vermogens van dat soort spul, maar in die orde van grootte moet je wel denken en dat zit vér beneden de 1 watt, maar je stopt het wel IN je oor :)
Je magnetron is vaak 800 watt of zelfs meer, de reden dat je daar naast kunt staan terwijl hij je eten nuket, is de kooi van faraday die erin zit.. die kleine gaatjes als je door het deurtje naar binnen kijkt.. die houden de troep binnen. als je dat ding aan zou kunnen zetten met de deur open, komt het heel snel niet goed met je als je ervoor staat, zekerheidje.
Krek diezelfde frequentie gebruik je voor je buds, koptelefoon, wifi en alle andere draadloze netwerkmeuk thuis, smartlampen, je TV, stereo, bluetoothspeakertjes, allemaal 2,5Ghz. Het is nogal een soepje..

Voor wie iets wil leren => interessant wiki leesvoer:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ultra-high_frequency

Vooral het onderste stukje; draadloze telefonie en thuisgebruik..

En nee ik ben geen aluhoedje, dit zijn feiten, wees je bewust van de shit in de lucht die je niet ziet. kijk even hoeveel netwerken je vindt in je foon... je zit/staat/leeft in de straling van ál die netwerken, altijd.

Straling is nare zooi, wint het van kanker, maar veroorzaakt het ook.
We hebben al vele tientallen jaren ervaring met radiostralen/microgolven, alles draait om de intensiteit. Onder bepaalde waarden is er geen gevaar, als dat er wel was waren we daar nu al een geruime tijd massaal achter gekomen. Aangezien dat niet het geval is kunnen we deze spookverhalen wel met een korreltje zou nemen. Een beetje router doet thuis ook 5GHz tegenwoordig, en ook de intensiteit die een router uitstraalt is niet gevaarlijk voor ons. Buiten de apparatuur in ons huis gaat er dagelijks vele soorten straling door je heen, zelfs als we ALLE apparatuur op aarde uitschakelen.
Powered by Janetje®
  donderdag 4 februari 2021 @ 11:15:27 #16
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_197810632
Tja, drink 30 liter water binnen 24 uur en je bent ook dood. Maakt dat water ook vergif wat je niet meer moet drinken? Alles met mate. Er gaan nu al zolang als er mobile telefoon wordt gebruikt al verhalen over de starling van die netwerken. Bluetooth het zelfde, xG ook. Wireless ook. Afijn, sinds straling is geintroduceerd bij het gewone volk in de tijd van de atoombom en de kerncentrale zijn mensen bang voor straling.

En tot nu toe is er nog geen enkele duidelijke studie die met de harde conclusie is gekomen dat straling van een telefoonnetwerk, van Wireless, van xG of van bluetooth echt schade heeft gemaakt en heeft geleid tot kanker of iets anders schadelijks. Maar omdat er ook geen onderzoek is dat het niet zo is, blijven de verhalen in de wereld. Zelfs de WHO waarschuwt dat er nog niets is aangetoond, maar dat schade op de lange termijn niet uit te sluiten is.

Afijn, hoe lang is er al mobile telefonie? Eind jaren 80, begin 90. Wireless zien we vanaf eind jaren 90. xG ook. Bluetooth. En dit wordt nu al 15+ jaren allemaal gebruikt, en niet zo een beetje, maar best veel door best veel mensen. En dan zou je dus verwachten dat er dus nu significant meer gevallen zouden zijn van.....kanker in je hersenen, of iets anders. Afijn dat is er dus niet. Er zijn wel individuen die klagen en het zeker weten.....maar dat zijn er op de totale bevolking van mensen die in aanraking komen zo weinig....

Afijn, ieder weldenkend mens kan dus nu wel de conclusie trekken dat alle straling die er tot nu toe wordt gebruikt door al onze communicatie-netwerken ws oonschuldig is in de concentraties zoals er voor normaal gebruik zijn. Maar er is altijd wel een filmpje te vinden op het internet dat wat anders beweert.

En dat wil niet zeggen dat er niet ooit een keer wat zal worden geintroduceerd wat wel schadelijk blijkt te zijn. Eerste onderzoekers dachten ook wel dat dingen meevielen. Alleen daar waren de effecten al vrij snel (zeg na enige jaren) te zien. Tja, misschien over 30 jaar dat het anders gaan zien.........maar ik betwijfel het.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  donderdag 4 februari 2021 @ 12:11:45 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_197811627
quote:
80s.gif Op donderdag 4 februari 2021 07:21 schreef Mano_ het volgende:
Niet-ioniserende straling veroorzaakt geen kanker en 2,4 gHz is nog heel ver verwijderd van ioniserend. Het enige wat het kan doen is verwarmen, maar daar is het vermogen dus veel te laag voor. Daar zijn al een hele hoop onderzoeken naar gedaan en er zijn regeltjes voor opgesteld. Die regels en richtlijnen zijn behoorlijk conservatief en BT-apparatuur zit nog ruim onder die waardes.
True, ik wilde er niet te diep op in gaan verder, het werd al een heel verhaal, maar zeker op 2,5 Gig zit al genoeg om je heen, wat nog steeds vast niet helemaal geweldig goed voor je is.

Ik heb alleen altijd een beetje mijn twijfels over 'onderzoek naar gedaan'; want de uitslag van een onderzoek wijst niet zelden naar het gelijk van degene die het financiert ;)

quote:
2s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:11 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

We hebben al vele tientallen jaren ervaring met radiostralen/microgolven, alles draait om de intensiteit. Onder bepaalde waarden is er geen gevaar, als dat er wel was waren we daar nu al een geruime tijd massaal achter gekomen. Aangezien dat niet het geval is kunnen we deze spookverhalen wel met een korreltje zou nemen. Een beetje router doet thuis ook 5GHz tegenwoordig, en ook de intensiteit die een router uitstraalt is niet gevaarlijk voor ons. Buiten de apparatuur in ons huis gaat er dagelijks vele soorten straling door je heen, zelfs als we ALLE apparatuur op aarde uitschakelen.
Je hebt dus geen idee van de intensiteit, want je krijgt tegenwoordig zo veel BT en zooi voor je kanis, want alles en iedereen gebruikt het. Zoals ik al zei; de netwerkjes van de buren dekken jou ook; ik heb hier welgeteld (moest ik even doen) 29 apparaten in huis die op BT of WiFi werken en mijn buuf hiernaast heeft ook wel ongeveer zoiets, en veel van haar zooi zie ik ook op mijn systeem als ik op BT zoek.

Vele kleine beetjes :)

Maargoed, ik riep ook niet dat het gevaarlijk was, ik ben geen gekkie :P Ik stelde alleen dat TS helemaal geen domme/rare vraag stelde, en ik was een beetje verbaasd over Ama d'r struisvogelreactie. Sommige mensen zijn zich gewoon niet bewust van het feit dat je overal en nergens fikse porties straling voor je kiezen krijgt, en helemaal niemand maakt zich er druk over. Hence ook mijn vergelijk met het wondermiddel asbest een aantal decennia geleden, dat bleek 50 jaar later ook het kanker-ei van Columbus.
Ik, als tussen de zenders opgegroeide ouwe lul, heb de eerste stapjes van zendamateurs op U/SHF meegemaakt, ergens in de jaren 90, en daar gebeurden bijzondere dingen in radio shacks kan ik je vertellen, en ik heb alle vertrouwen in de techniek tegenwoordig, maar met mijn 'kennis' van stralingen en radiogolven, vind ik het domweg halveren van de golflengte voor telefonie toch stiekem wel een beetje eng als je de potentie kent van 2.5Ghz, 5G is wel degelijk potentieel link spul, en we vertrouwen blind op de mannen die het verkopen en 'niks aan de hand!' roepen.. maar je moet eens aan een GSM masten meneer vragen hoeveel dode vogels er naast zo'n mast op het dak liggen, omdat de beam-antenne een mooi plekkie is om op te zitten :X .

Nieuwe dingen zijn altijd geweldig, tót je er achter komt dat dat niet zo is en dat er iemand jokte die nu heel rijk is. ;)

Wees niet bang, maar wel een beetje bewust. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 5 februari 2021 @ 13:55:36 #18
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_197833165
Asbest is na de 2e wereldoorlog veel meer gebruikt in in de jaren 50 en 60 in veel gebouwen verwerkt vanwege zijn goede eigenschappen. Maar het probleem was dat het ook kankerverwekkend bleek te zijn. Zo zijn er vanaf de jaren 70 heel veel stoffen in heel veel producten ontdekt die kankerverwekkend bleken. Dat ging ook hand in hand met ontdekkingen over de verschillende vormen van kanker. Voor de jaren 70 was je gewoon vroeg dood, en nu ging je ineens dood aan een ziekte. Tja, en er worden nog wel eens dingen ontdekt die kankerverwekkend blijken te zijn, die men nog niet wist.

Ik denk alleen dat als straling in banden die al heel lang behoorlijk intensief gebruikt worden kankerverwekkend zou zijn, dat allang ontdekt zou zijn. En dat is niet het geval.

Maar over je druk maken....Diezelfde mensen die zich dan druk maken over straling, die kopen wel doodleuk direct in China bij Alibaba. En dan gewoon je oortjes indoen, je weet wel, die oortjes die zo goedkoop zijn. Maar die bevatten dus wel weekmakers in het kunststof die niet toegestaan zijn in Europa. Omdat ze o.a. kankerverwekkend zijn. Daar hoeft Ali niet naar te kijken, die zitten in China en hoefen niet te voldoen aan een CE keurmerk die dat regelt.

Simpele oplossing - koptelefoon met een draadje dus. Maar wel in Europa bestellen dan, die koptelefoon.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_197837863
Hier een plaatje met alle EM straling op een rijtje:
http://www.emfexplained.info/?ID=25192

Dit is dus niet-ionizerende EM straling. Het kan alleen verwarmen. Bluetooth zendt uit met een vermogen van tussen de 2,5 en 10 milliwatt. Dat is vele malen minder dat je lamp, die met minimaal een paar 1000milliwatt uitzendt, in een VEEL hogere frequentie. Check het plaatje hierboven.
pi_197838141
Het gevaarlijkste aan een koptelefoon is de geluidsdruk op je oren; je kunt er doof van worden.

De elektromagnetische energie van de bluetooth zender stelt niets voor vergeleken met de energie die zon op ons uitstraalt. Als je bang bent voor straling blijf dan vooral binnen als de zon schijnt.
pi_197838622
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:04 schreef Resistor het volgende:
Noisecancelling uit laten is een stuk veiliger in het verkeer.
Mijn koptelefoon laat het verkeer en gepraat wel door, maar de wind niet in een van de drie standen.
pi_197838732
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:40 schreef warp995 het volgende:
Voor werk en reizen zit ik te denken om een koptelefoon aan te schaffen (Sony WH1000XM3), deze is draadloos en werkt via bluetooth.

Ik hoor verschillende verhalen dat dit op lange termijn schadelijk zou zijn of dat de effecten in ieder geval nog niet bekend van zouden zijn.

Hoe denken jullie hierover?

Hier had ik nog een interessant filmpje over gevonden:
Nee, is onzin.

Het vermogen van zo'n bluetooth adapter is 100mW, ofwel 0,1 Watt.
Een ouderwets fietslampje doet zo'n 2,4Watt, ofwel 2400mW.

Frequenties op deze golflengten zijn "niet-ioniserend", dus ook op dat vlak geen gevaar.

Om een idee te geven, je kan er nog geen mug of druppel water mee opwarmen, laat staan je lichaam.
pi_197838766
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 18:41 schreef hb64 het volgende:
Het gevaarlijkste aan een koptelefoon is de geluidsdruk op je oren; je kunt er doof van worden.

De elektromagnetische energie van de bluetooth zender stelt niets voor vergeleken met de energie die zon op ons uitstraalt. Als je bang bent voor straling blijf dan vooral binnen als de zon schijnt.
Klopt, de zon kan wel meer dan 1000Watt per m2 aan straling geven op een veel kortere golflengte (die van zichtbaar en onzichtbaar licht).
  vrijdag 5 februari 2021 @ 20:55:13 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_197841028
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 19:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nee, is onzin.

Het vermogen van zo'n bluetooth adapter is 100mW, ofwel 0,1 Watt.
Een ouderwets fietslampje doet zo'n 2,4Watt, ofwel 2400mW.

Frequenties op deze golflengten zijn "niet-ioniserend", dus ook op dat vlak geen gevaar.

Om een idee te geven, je kan er nog geen mug of druppel water mee opwarmen, laat staan je lichaam.
Je vergelijkt serieus een lichtbron met een transmitter? zeg dan gewoon niks. _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 18:23 schreef oheng het volgende:
Hier een plaatje met alle EM straling op een rijtje:
http://www.emfexplained.info/?ID=25192

Dit is dus niet-ionizerende EM straling. Het kan alleen verwarmen. Bluetooth zendt uit met een vermogen van tussen de 2,5 en 10 milliwatt. Dat is vele malen minder dat je lamp, die met minimaal een paar 1000milliwatt uitzendt, in een VEEL hogere frequentie. Check het plaatje hierboven.
Lees dat wiki verhaal effe.. ALLE Wifi zit op 2.5Ghz. behalve als je al 5G gebruikt op je router.

2,5 tot 10Mw klinkt idd aannemelijk.. 1000mw+ vind ik al een beetje veel..

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 13:55 schreef HMS het volgende:
Asbest is na de 2e wereldoorlog veel meer gebruikt in in de jaren 50 en 60 in veel gebouwen verwerkt vanwege zijn goede eigenschappen. Maar het probleem was dat het ook kankerverwekkend bleek te zijn. Zo zijn er vanaf de jaren 70 heel veel stoffen in heel veel producten ontdekt die kankerverwekkend bleken. Dat ging ook hand in hand met ontdekkingen over de verschillende vormen van kanker. Voor de jaren 70 was je gewoon vroeg dood, en nu ging je ineens dood aan een ziekte. Tja, en er worden nog wel eens dingen ontdekt die kankerverwekkend blijken te zijn, die men nog niet wist.

Ik denk alleen dat als straling in banden die al heel lang behoorlijk intensief gebruikt worden kankerverwekkend zou zijn, dat allang ontdekt zou zijn. En dat is niet het geval.

Maar over je druk maken....Diezelfde mensen die zich dan druk maken over straling, die kopen wel doodleuk direct in China bij Alibaba. En dan gewoon je oortjes indoen, je weet wel, die oortjes die zo goedkoop zijn. Maar die bevatten dus wel weekmakers in het kunststof die niet toegestaan zijn in Europa. Omdat ze o.a. kankerverwekkend zijn. Daar hoeft Ali niet naar te kijken, die zitten in China en hoefen niet te voldoen aan een CE keurmerk die dat regelt.

Simpele oplossing - koptelefoon met een draadje dus. Maar wel in Europa bestellen dan, die koptelefoon.
Check.

Mooie AKG heb ik..

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 18:41 schreef hb64 het volgende:

Vraag eens aan een verkeersvlieger naar de effecten van kosmische straling :)
pi_197841222
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 20:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je vergelijkt serieus een lichtbron met een transmitter? zeg dan gewoon niks. _O-
[..]

Het zijn gewoon doorlopende frequenties met een steeds korter wordende golflengte binnen het elektromagnetisch spectrum (uitzonderingen als alfa straling en geluid even niet meegerekend)

Het is niet zo vergezocht als dat je denkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')