abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 mei 2022 @ 19:47:44 #76
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_204692446
Voor vanavond:
Iceland to qualify @ 2.6

Voor donderdag:
San Marino Not To Qualify @ 1.8

Voor zaterdag:
Moldavia Top 10 @ 8.5

Iedere dag een klein betje :)
pi_204692565
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 19:47 schreef Evenstar het volgende:
Voor vanavond:
Iceland to qualify @ 2.6

Voor donderdag:
San Marino Not To Qualify @ 1.8

Voor zaterdag:
Moldavia Top 10 @ 8.5

Iedere dag een klein betje :)
IJsland is wel een leuke om te proberen. Ik vrees dat het net niet gaat lukken, maar 2.6 is een poging waard. San Marino zit wel goed. Moldavië is geinig, al denk ik dat Top 15 de max is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 mei 2022 @ 19:54:36 #78
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_204692580
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 19:53 schreef Fred_B het volgende:

[..]
IJsland is wel een leuke om te proberen. Ik vrees dat het net niet gaat lukken, maar 2.6 is een poging waard. San Marino zit wel goed. Moldavië is geinig, al denk ik dat Top 15 de max is.
Voor zo'n odd van Moldavië vind ik het wel leuk om te proberen. Beetje televoting uit de balkan en die is binnen denk ik :)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 mei 2022 @ 23:13:57 #79
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_204699564
Eerste bet is binnen _O_
  Moderator / Redactie Sport donderdag 12 mei 2022 @ 23:13:11 #80
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_204727997
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 19:47 schreef Evenstar het volgende:
Voor vanavond:
Iceland to qualify @ 2.6

Voor donderdag:
San Marino Not To Qualify @ 1.8

Voor zaterdag:
Moldavia Top 10 @ 8.5

Iedere dag een klein betje :)
Hoppa!

Two down, one to go :D
pi_204728665
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 23:13 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Hoppa!

Two down, one to go :D
Lekker. Hier in Nederland, sinds de legalisatie, geen aanbieder voor het ESF-weddenschappen meer.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Moderator vrijdag 13 mei 2022 @ 12:49:41 #82
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204732879
https://nos.nl/artikel/24(...)matchfixing-te-groot
Flinke tegenvaller voor songfestivalgokkers: 'Risico op matchfixing te groot'

Het is voor sommige Nederlandse songfestivalliefhebbers een flinke domper. Ze kunnen dit jaar voor het eerst geen geld inzetten op de mogelijke winnaars van het festival, terwijl online gokken in Nederland ruim een half jaar geleden is gelegaliseerd. Sportweddenschappen zijn toegestaan, maar bij het Songfestival vindt het ministerie van Justitie het risico op matchfixing te groot.

Stefan Garsthagen is een van de teleurgestelde songfestivalfans. "Ik ben een songfestival-freak en volg de liedjes vanaf het begin en dan vind ik het leuk om daarop in te zetten."

Hij zet al jaren in op mogelijke winnaars van het festival en op zijn site houdt hij de winkansen van de artiesten bij. "Ik vind het jammer dat het nu niet kan. Het is gewoon leuk om een tientje op een land te zetten en dan het Songfestival te kijken. Maar dat mag dus niet."
profielfoto
quote:
HJ (ESC) @hjgoesesc

@12Points_be Als ik kon wedden op het Songfestival, wat helaas niet kan vanuit Nederland, dan zette ik mijn geld op #Israel. Gaat zeker weten de finale halen! De nieuwe Freddy Mercury! 😍 #Eurovision #ESC2022
een dag geleden
Ook Jim Kroezen zet al jaren in op het festival. "Voor mij is dat bijna een soort feestdag, een traditie. Wedden en het Songfestival gaan al zo lang hand in hand dat je het kunt vergelijken met het wedden op sportwedstrijden."
Nieuwe wet

In onder meer Groot-Brittannië is het wedden op het Eurovisie Songfestival populair. Jaarlijks gaat het om vele miljoenen. Ook kan er gegokt worden op welke landen de finale halen en wie in de top tien eindigt. De noteringen bij de wedkantoren zijn een belangrijke indicatie van wie het festival gaat winnen.

In Nederland is sinds 1 oktober de markt voor online gokken open. Voor Nederlanders was het voor die tijd niet toegestaan om op buitenlandse sites te gokken, maar het werd gedoogd. Sinds 1 oktober mogen alleen bedrijven met een vergunning onder voorwaarden weddenschappen aanbieden.

In de wet is afgesproken dat er niet gegokt mag worden op evenementen zoals presidentsverkiezingen, tv-programma's en dus ook het Eurovisie Songfestival.
Matchfixing

Volgens het ministerie van Justitie is daar bewust voor gekozen. "Bij sportwedstrijden zijn er waarborgen die manipulatie voorkomen. Denk aan regels, scheidsrechters, etc. Andere events zijn heel verschillend van aard. Er zijn vaak beperktere waarborgen op het gebied van toezicht dan bij sportwedstrijden."



Bij sportwedstrijden zijn er waarborgen die manipulatie voorkomen. Denk aan regels, scheidsrechters, etc.
Ministerie van Justitie

Zodoende kan in Nederland wel gegokt worden op Nederlandse voetbalwedstrijden, en op wedstrijden in onder meer Nigeria en Kazachstan, maar niet op een evenement als het Songfestival. Fan Stefan Garsthagen vindt dat onzin.

"Er is geen gevaar voor matchfixing, want er doen veertig landen mee en die stemmen onafhankelijk van elkaar", zegt Garsthagen. "Er is een publieksjury en een vakjury. Stel dat er eentje vals speelt, dan heeft dat geen invloed op het totale resultaat. En er zitten notarissen die controleren of alles goed verloopt."

Matchfixing komt voor in de sporten waar wel op mag worden gewed. Onder meer bij voetbalwedstrijden en dartswedstrijden zijn er aanwijzingen dat er bij bepaalde wedstrijden sprake was van matchfixing.

Op zoek naar voorbeelden van matchfixing in Nederland stuitten NOS-journalisten Guido van Gorp en Ben Meindertsma vorig jaar in de NOS-podcast GEFIXT op verdachte wedstrijden in het basketbal, tennis, voetbal en darten.
Illegale sites

Gokken op sites zonder vergunning, zoals Stefan de afgelopen jaren deed, is sinds de nieuwe wet moeilijker. Toezichthouder de Kansspelautoriteit probeert illegale sites te blokkeren. En de grote wedsites die een vergunning hebben of willen, bieden aan Nederlanders geen weddenschappen op het Songfestival aan.

Die buitenlandse sites zouden die weddenschappen graag aanbieden, zegt Peter-Paul de Goeij van NOGA, een brancheorganisatie van buitenlandse goksites. "Zeker bij populaire weddenschappen zoeken gokkers hun heil bij aanbieders die de weddenschappen wel aanbieden. Die gaan toch naar de illegale sites en komen zo mogelijk in de armen van malafide gokbedrijven terecht."

Het ministerie van Justitie is niet van plan de wet aan te passen. Sinds de openstelling van de gokmarkt zijn er zeker 634.000 accounts geregistreerd op legale goksites. In de eerste drie maanden hebben gokbedrijven in Nederland 185 miljoen euro verdiend met het aanbieden van sportweddenschappen.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:31:33 #83
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_204739081
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 12:49 schreef Momo het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)matchfixing-te-groot
Flinke tegenvaller voor songfestivalgokkers: 'Risico op matchfixing te groot'

Het is voor sommige Nederlandse songfestivalliefhebbers een flinke domper. Ze kunnen dit jaar voor het eerst geen geld inzetten op de mogelijke winnaars van het festival, terwijl online gokken in Nederland ruim een half jaar geleden is gelegaliseerd. Sportweddenschappen zijn toegestaan, maar bij het Songfestival vindt het ministerie van Justitie het risico op matchfixing te groot.

Stefan Garsthagen is een van de teleurgestelde songfestivalfans. "Ik ben een songfestival-freak en volg de liedjes vanaf het begin en dan vind ik het leuk om daarop in te zetten."

Hij zet al jaren in op mogelijke winnaars van het festival en op zijn site houdt hij de winkansen van de artiesten bij. "Ik vind het jammer dat het nu niet kan. Het is gewoon leuk om een tientje op een land te zetten en dan het Songfestival te kijken. Maar dat mag dus niet."
profielfoto
[..]
Ook Jim Kroezen zet al jaren in op het festival. "Voor mij is dat bijna een soort feestdag, een traditie. Wedden en het Songfestival gaan al zo lang hand in hand dat je het kunt vergelijken met het wedden op sportwedstrijden."
Nieuwe wet

In onder meer Groot-Brittannië is het wedden op het Eurovisie Songfestival populair. Jaarlijks gaat het om vele miljoenen. Ook kan er gegokt worden op welke landen de finale halen en wie in de top tien eindigt. De noteringen bij de wedkantoren zijn een belangrijke indicatie van wie het festival gaat winnen.

In Nederland is sinds 1 oktober de markt voor online gokken open. Voor Nederlanders was het voor die tijd niet toegestaan om op buitenlandse sites te gokken, maar het werd gedoogd. Sinds 1 oktober mogen alleen bedrijven met een vergunning onder voorwaarden weddenschappen aanbieden.

In de wet is afgesproken dat er niet gegokt mag worden op evenementen zoals presidentsverkiezingen, tv-programma's en dus ook het Eurovisie Songfestival.
Matchfixing

Volgens het ministerie van Justitie is daar bewust voor gekozen. "Bij sportwedstrijden zijn er waarborgen die manipulatie voorkomen. Denk aan regels, scheidsrechters, etc. Andere events zijn heel verschillend van aard. Er zijn vaak beperktere waarborgen op het gebied van toezicht dan bij sportwedstrijden."



Bij sportwedstrijden zijn er waarborgen die manipulatie voorkomen. Denk aan regels, scheidsrechters, etc.
Ministerie van Justitie

Zodoende kan in Nederland wel gegokt worden op Nederlandse voetbalwedstrijden, en op wedstrijden in onder meer Nigeria en Kazachstan, maar niet op een evenement als het Songfestival. Fan Stefan Garsthagen vindt dat onzin.

"Er is geen gevaar voor matchfixing, want er doen veertig landen mee en die stemmen onafhankelijk van elkaar", zegt Garsthagen. "Er is een publieksjury en een vakjury. Stel dat er eentje vals speelt, dan heeft dat geen invloed op het totale resultaat. En er zitten notarissen die controleren of alles goed verloopt."

Matchfixing komt voor in de sporten waar wel op mag worden gewed. Onder meer bij voetbalwedstrijden en dartswedstrijden zijn er aanwijzingen dat er bij bepaalde wedstrijden sprake was van matchfixing.

Op zoek naar voorbeelden van matchfixing in Nederland stuitten NOS-journalisten Guido van Gorp en Ben Meindertsma vorig jaar in de NOS-podcast GEFIXT op verdachte wedstrijden in het basketbal, tennis, voetbal en darten.
Illegale sites

Gokken op sites zonder vergunning, zoals Stefan de afgelopen jaren deed, is sinds de nieuwe wet moeilijker. Toezichthouder de Kansspelautoriteit probeert illegale sites te blokkeren. En de grote wedsites die een vergunning hebben of willen, bieden aan Nederlanders geen weddenschappen op het Songfestival aan.

Die buitenlandse sites zouden die weddenschappen graag aanbieden, zegt Peter-Paul de Goeij van NOGA, een brancheorganisatie van buitenlandse goksites. "Zeker bij populaire weddenschappen zoeken gokkers hun heil bij aanbieders die de weddenschappen wel aanbieden. Die gaan toch naar de illegale sites en komen zo mogelijk in de armen van malafide gokbedrijven terecht."

Het ministerie van Justitie is niet van plan de wet aan te passen. Sinds de openstelling van de gokmarkt zijn er zeker 634.000 accounts geregistreerd op legale goksites. In de eerste drie maanden hebben gokbedrijven in Nederland 185 miljoen euro verdiend met het aanbieden van sportweddenschappen.
Het is heel krom.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 mei 2022 @ 01:15:25 #84
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_204757027
Three out of three _O_
pi_207836802
Voor de liefhebber is er een nieuwe podcast over de ESF-markten, met drie ‘grote’ namen uit het wereldje Patrick Flynn (SMarkets), Rob Furber (Entertainmentodds.com) en Dan Walker (tellystats.com). Hieronder de vandaag gepubliceerde eerste aflevering (nog zonder Dan), waarin onder meer de loting van de halve finales, de al gekozen inzendingen en de finales van dit weekend worden besproken.

twitter
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208077619
De Top 15 op Betfair op dit moment (midprijzen en geïmpliceerde kans) voor de liefhebber:

1. Oekraïne 3.65 (27%)
2. Noorwegen 8.70 (11%)
3. Zweden 8.80 (11%)
4. Finland 13 (8%)
5. Tsjechië 19 (5%)
6. Israël 19.50 (5%)
7. UK 20.50 (5%)
8. Polen 23 (4%)
9. Spanje 25 (4%)
10. Italië 41 (2%)
11. Frankrijk 42 (2%)
12. Nederland 42 (2%)
13. Kroatië 52 (2%)
14. Armenië 57 (2%)
15. Australië 59 (2%)
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator zondag 26 maart 2023 @ 18:13:17 #87
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208546554
Ik heb even nagevraagd waarom er nog steeds geen enkele eurovisie bet op de unibet pagina staat (de enige bookie in Nederland die internationaal aan Eurovisie bets doet).

quote:
Eurovisie is verboden door de NL toezichthouder en mag dus niet worden ingeschakeld voor weddenschappen.
pi_208546622
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:13 schreef Momo het volgende:
Ik heb even nagevraagd waarom er nog steeds geen enkele eurovisie bet op de unibet pagina staat (de enige bookie in Nederland die internationaal aan Eurovisie bets doet).
[..]

Hadden wij je ook kunnen vertellen ;) Maar idd, KSA verbiedt weddenschappen op 'Showbizz/competities/belangrijke personen (verkiezingen bijv.)' etc vanwege risico op matchfixing. Net als dat je niet kan wedden op gele kaarten en ingooi etc. Slaat natuurlijkm werkelijk nergens op want in 99% van andere landen kan dit gewoon zonder probleem maar NL weer braafste jongetje vd klas. Helaas pindakaas.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator zondag 26 maart 2023 @ 18:21:14 #89
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208546657
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:18 schreef RipCity het volgende:

[..]
Hadden wij je ook kunnen vertellen ;) Maar idd, KSA verbiedt weddenschappen op 'Showbizz/competities/belangrijke personen (verkiezingen bijv.)' etc vanwege risico op matchfixing. Net als dat je niet kan wedden op gele kaarten en ingooi etc. Slaat natuurlijkm werkelijk nergens op want in 99% van andere landen kan dit gewoon zonder probleem maar NL weer braafste jongetje vd klas. Helaas pindakaas.
Wat is dan het idee hier bij een songfestival, dat ik zeg maar wat Zwitserland paar duizend euro zou geven en dat hij vals zou gaan zingen en niet doorgaat? Lijkt mij vergezocht bij een eurovisie.
pi_208577014
Er zijn nog wat markten toegevoegd op Betfair. Momenteel nog met wijde spreads.


Jury winnaar - favoriet Zweden, zonder een duidelijke nummer 2. Spanje en Finland eventueel.

Televote winnaar - favorieten Oekraïne en Finland. Voor Zweden en Oostenrijk.

Top 3/4/5 - Zweden en Finland zijn de duidelijke 1 en 2, en Oekraïne en Noorwegen vechten het uit voor de 3e plaats. Daarachter wordt het wat lastiger, met nu Spanje en Israël als grootste kanshebbers om ook in de Top 5 te komen, maar dat lijken me bepaald geen zekerheidjes voor een topscore.

Top 10 - Die markt was er al. Er zijn nu 9 landen met odds onder de 2, dus meer dan 50% kans op de Top 10, gevolgd door een flink gat. Tsjechië lijkt me hier wat onderschat.

1. Zweden 1.01 ( :') )
2. Finland 1.04
3. Noorwegen 1.25
4. Oekraïne 1.33
5. Spanje 1.58
6. Israël 1.64
7. Oostenrijk 1.71
8. Tsjechië 1.87
9. Italië 1.96
10. Armenië 2.71
11. Frankrijk 2.84
12. Moldavië 2.91
13. Zwitserland 2.97
14. Georgië 3.02
(...)
20. Nederland 5.6 - Dit was nog rond de 10 een week of 2 terug, dus de prijs is flink gedaald.

Top 15 - De markt laat zich niet nog eens beetnemen met Moldavië, en verwacht daar nu een normale uitslag van, tussen de 11e en 15e plaats, getuige de odd van 1.69. Verder Litouwen op 4, voor degenen die verwachten dat de diaspora fanatiek genoeg is. Nederland heeft geen goede markt, maar ik schat de prijs ook rond de 4 in. België heeft ook nog geen markt, maar daar zou nog weleens een value bet van boven de 20 kunnen ontstaan.

Laatste plaats - Er is nog niet gehandeld, maar de eeuwige favoriet Duitsland heeft de krapste markt van 3 @ 20.

Top Balkan - Servië is de favoriet, voor Kroatië. Al zou ik Slovenië zelf hier nog wel kans geven.

Top Baltic - Estland is de favoriet, voor Litouwen.

Top Nordic - zie Top 3/4/5 dit jaar.

Top Big 5 - Spanje is de duidelijke favoriet hier.

Voor de winst is Zweden nog altijd de grootste kanshebber (2.12), voor Finland (6.7) en Oekraïne (8.5). Daarna kom je op Noorwegen (18.2) en Spanje (21.5), en ondanks het lage aantal favorieten, voelen die 2 al aardig overrated in deze markt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208950507
Pre-rehearsal lijstjes

Winst

1. Zweden 1.62
2. Finland 6.2
3. Oekraïne 22
4. Frankrijk 26
5. Spanje 27
6. Noorwegen 30
7. Israël 42
8. Oostenrijk 60
9. Italië 75
10. UK 95
11. Tsjechië 140
12. Nederland 200

Kwalificatie

1. Zweden 1
2. Finland 1
3. Noorwegen 1.02
4. Israël 1.02
5. Moldavië 1.11
6. Tsjechië 1.14
7. Servië 1.40
8. Zwitserland 1.49
9. Kroatië 1.56
10. Portugal 1.60
11. Nederland 1.69
12. Letland 3.07
13. Malta 3.10
14. Ierland 4.85
15. Azerbeidzjan 8.30


1. Oostenrijk 1.07
2. Australië 1.12
3. Cyprus 1.14
4. Armenië 1.18
5. Litouwen 1.24
6. Slovenië 1.25
7. Georgië 1.40
8. België 1.44
9. Griekenland 1.52
10. Estland 1.72
11. Denemarken 1.74
12. Polen 1.94
13. Albanië 2.76
14. IJsland 3.40
15. Roemenië 6.60
16. San Marino 9.00
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 30 april 2023 @ 22:42:06 #92
39237 crew  H_T
2733
pi_208961572
Fijn dat je dit bijhoudt Fred_B!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_208963871
Geen grote wijzigingen gisteren. Loreen kwam met een kleiner plafond, en uit paniek steeg de quotering een beetje en daalden die van Finland, Oekraïne en Frankrijk. Voor degenen met toegang zou ik zeggen: vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.


Winst

1. Zweden 1.80
2. Finland 5.6
3. Oekraïne 20
4. Frankrijk 21
5. Spanje 24
6. Noorwegen 31
7. Israël 41
8. Oostenrijk 62
9. Italië 82
10. UK 95
11. Tsjechië 150
12. Nederland 380

Kwalificatie

1. Zweden 1
2. Finland 1
3. Noorwegen 1.01
4. Israël 1.02
5. Moldavië 1.11
6. Tsjechië 1.12
7. Servië 1.35
8. Zwitserland 1.43
9. Portugal 1.59
10. Kroatië 1.61
11. Nederland 1.70
12. Malta 3.01
13. Letland 3.10
14. Ierland 4.90
15. Azerbeidzjan 7.40


1. Oostenrijk 1.07
2. Australië 1.11
3. Cyprus 1.14
4. Armenië 1.18
5. Litouwen 1.24
6. Slovenië 1.26
7. Georgië 1.40
8. België 1.42
9. Griekenland 1.52
10. Denemarken 1.75
11. Estland 1.79
12. Polen 1.92
13. Albanië 2.79
14. IJsland 3.60
15. Roemenië 6.60
16. San Marino 9.00
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208976754
Gisteren had Finland de eerste repetitie, en dat maakte iedereen aardig wild. De quotering is flink gedaald. Een strijd tussen Finland en Zweden voor de winst kan een andere dynamiek geven aan de jurypunten en in mindere mate die van het publiek dan een strijd tussen Zweden en de rest, waardoor de Finnen de 2e plek nu toch steviger in handen lijken te hebben dan na de Eurojury. Zweden gaat uiteraard gewoon winnen.

Voor kwalificatie veranderde er weinig. De prijs van Nederland is iets gestegen. De Nederlandse act lijkt op de eerste beelden geen spektakelstuk te zijn dat de aandacht automatisch trekt, dus hopelijk wordt dat op de echte camerabeelden beter. Het hielp ook niet mee dat Tsjechië en dus Finland een erg goede indruk maakten. Het wordt hoe dan ook een lastig verhaal, en op deze prijs zit de value helaas nog duidelijk op het inzetten van het niet-kwalificeren van Nederland.

Winst

1. Zweden 1.83
2. Finland 4.05
3. Frankrijk 24
4. Spanje 24.5
5. Oekraïne 25
6. Noorwegen 47
7. Israël 70
8. Oostenrijk 80
9. Italië 80
10. UK 150
11. Tsjechië 350
12. Nederland 575

Kwalificatie

1. Zweden 1
2. Finland 1
3. Noorwegen 1.01
4. Israël 1.02
5. Tsjechië 1.06
6. Moldavië 1.08
7. Servië 1.32
8. Zwitserland 1.49
9. Portugal 1.50
10. Kroatië 1.61
11. Nederland 1.78
12. Malta 3.20
13. Letland 3.30
14. Ierland 5.60
15. Azerbeidzjan 9.00

1. Oostenrijk 1.05
2. Australië 1.11
3. Cyprus 1.14
4. Armenië 1.18
5. Litouwen 1.24
6. Slovenië 1.31
7. Georgië 1.34
8. België 1.42
9. Griekenland 1.54
10. Denemarken 1.75
11. Estland 1.79
12. Polen 2.04
13. Albanië 3.00
14. IJsland 3.60
15. Roemenië 6.60
16. San Marino 10.00
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208985820
Gisteren was de laatste serie repetities van halvefinalisten die voor het eerst mochten. Daar zaten de topfavorieten uit de eerste semi en direct qualifiers niet bij, dus aan de winnaarsmarkt veranderde weinig. Wel viel Oostenrijk definitief weg als subtopper. Bij de quoteringen voor de eerste semi wordt Portugal nu redelijk veel kans toegedicht op kwalificatie. Zwitserland juist iets minder. Bij de tweede semi is er een felle strijd rond de 10e plaats. De Griekse deelnemer verscheen als padvinder, en dat werd niet op prijs gesteld. Ook het gebrek aan charisma van Alika uit Estland baarde zorgen. Daardoor staan Denemarken en Polen er nu juist beter voor.


Winst

1. Zweden 1.87
2. Finland 3.95
3. Oekraïne 21.5
4. Spanje 25.5
5. Oekraïne 27
6. Noorwegen 44
7. Israël 67
8. Italië 80
9. UK 130
10. Oostenrijk 155
...
19. Nederland 750

Kwalificatie

1. Zweden 1
2. Finland 1
3. Noorwegen 1.01
4. Israël 1.02
5. Tsjechië 1.08
6. Moldavië 1.08
7. Servië 1.32
8. Portugal 1.44
9. Zwitserland 1.59
10. Kroatië 1.61
11. Nederland 1.71
12. Malta 3.30
13. Letland 4.00
14. Ierland 5.70
15. Azerbeidzjan 8.20

1. Oostenrijk 1.03
2. Australië 1.07
3. Cyprus 1.08
4. Armenië 1.19
5. Litouwen 1.20
6. Slovenië 1.23
7. Georgië 1.35
8. België 1.42
9. Denemarken 1.59
10. Polen 1.64
11. Griekenland 1.66
12. Estland 2.04
13. Albanië 2.81
14. IJsland 3.50
15. Roemenië 6.70
16. San Marino 11.00
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208999383
Gisteren dan toch eindelijk de eerste beelden van de repetities van de eerste halvefinalisten. De rode draad was dat eigenlijk alles een klein tikkie “underwhelming” overkwam zo op beeld. Zweden had een miniatuurversie van hun MF-act meegenomen, Finland maakte het de oudere mensen in de jury niet makkelijker, Noorwegen voegde weinig toe aan hun NSF en Israël was goed maar weinig spontaan. Daarmee zijn de winstkansen van die favorieten allemaal licht gedaald en de direct qualifiers juist wat gestegen.

Nederland zag er behoorlijk uit, maar is toch nog wel afhankelijk van een uitglijder van een ander. Het tegenvallende Portugal komt daar volgens de markt het meest voor in aanmerking.


Winst

1. Zweden 1.95
2. Finland 4.15
3. Spanje 19.2
4. Oekraïne 19.7
5. Frankrijk 22.5
6. Noorwegen 45
7. Israël 70
8. Italië 75
9. UK 155
10. Oostenrijk 155
...
20. Nederland 800

Kwalificatie

1. Zweden 1
2. Finland 1
3. Noorwegen 1.01
4. Israël 1.02
5. Tsjechië 1.09
6. Moldavië 1.12
7. Servië 1.29
8. Zwitserland 1.48
9. Kroatië 1.54
10. Portugal 1.55
11. Nederland 1.68
12. Malta 3.30
13. Letland 4.40
14. Ierland 5.80
15. Azerbeidzjan 6.80

1. Oostenrijk 1.03
2. Australië 1.09
3. Cyprus 1.09
4. Armenië 1.20
5. Litouwen 1.20
6. Slovenië 1.24
7. Georgië 1.30
8. België 1.42
9. Polen 1.49
10. Denemarken 1.59
11. Griekenland 1.63
12. Estland 1.97
13. Albanië 2.77
14. IJsland 3.50
15. Roemenië 8.00
16. San Marino 11.00
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209011588
Gisteren kwamen de direct qualifiers in actie, en dat had een flinke invloed op de winnaarsmarkt. Frankrijk heeft zich voorzichtig gemeld aan het front, en heeft de 3e plaats nu stevig in handen. De eerste repetitiebeelden waren veelbelovend. Andersom had Spanje minder werk gemaakt van de act, en daardoor zakten zij naar de 3e plaats. Zo op het oog een overreactie, want zo’n liedje als Spanje blijft ongeacht de exacte act toch wel hangen. Oekraïne was zoals altijd een professioneel optreden en dat viel ook in de smaak.

De prijs van Zweden is licht gestegen, maar het is nog wel de duidelijke nummer 1. Er is uiteraard nog wat werk te doen. De Finse prijs is juist gedaald, met het idee dat als Frankrijk winnaarsmateriaal is, dat Zweden en Frankrijk elkaar dan dwarszitten in de juryscores. Dat gaat alleen voorbij het punt dat Finland hierdoor zelf ook omlaag geduwd wordt bij zowel jury als televoting, dus dat is nogal een logica van het type “als ik mijn jas over mijn hoofd trek, kunnen jullie mij niet zien”.

Ook een paar tweede halvefinalisten kwamen in actie. Denemarken leek wat statisch, en heeft in de kwalificatieranking stuivertje gewisseld met Griekenland. Als die Griek weer in zijn padvinderspak komt, zal dat vanavond wel weer omgedraaid zijn.


Winst

1. Zweden 2.17
2. Finland 3.77
3. Frankrijk 11
4. Oekraïne 17.2
5. Spanje 37
6. Noorwegen 37
7. Israël 67
8. Italië 70
9. Oostenrijk 102
10. UK 130
...
20. Nederland 800

Kwalificatie

1. Zweden 1
2. Finland 1
3. Noorwegen 1.01
4. Israël 1.02
5. Tsjechië 1.09
6. Moldavië 1.13
7. Servië 1.28
8. Zwitserland 1.44
9. Kroatië 1.48
10. Portugal 1.55
11. Nederland 1.64
12. Malta 3.15
13. Letland 4.30
14. Ierland 6.10
15. Azerbeidzjan 7.20

1. Oostenrijk 1.03
2. Cyprus 1.09
3. Australië 1.10
4. Armenië 1.19
5. Litouwen 1.23
6. Slovenië 1.23
7. Georgië 1.29
8. België 1.40
9. Polen 1.46
10. Griekenland 1.65
11. Denemarken 1.68
12. Estland 1.91
13. Albanië 3.00
14. IJsland 3.60
15. Roemenië 8.00
16. San Marino 11.00
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 6 mei 2023 @ 22:21:55 #98
39237 crew  H_T
2733
pi_209035966
Een week voor het ESF krijgt Zweden 39% kans van de bookies, Finland 24 en Frankrijk staat op 3 met 8%

Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_209041739
Gisteren was de loting voor de starthelft van de BIG 5. Frankrijk, Italië en Spanje troffen het niet en kregen de eerste helft toebedeeld. Hoewel met name Frankrijk wel ergens in de 10-13 zone zal uitkomen, gaat er nu wel een streep door een leuke startpositie bij de laatste 5 van de avond.


Winst

1. Zweden 2.05
2. Finland 3.55
3. Oekraïne 15.5
4. Frankrijk 16
5. Spanje 35
6. Noorwegen 41
7. Israël 90
8. Italië 129
9. UK 130
10. Oostenrijk 200
...
23. Nederland 1000

Kwalificatie

1. Zweden 1
2. Finland 1
3. Noorwegen 1.01
4. Israël 1.01
5. Tsjechië 1.07
6. Moldavië 1.09
7. Servië 1.32
8. Zwitserland 1.38
9. Portugal 1.52
10. Kroatië 1.55
11. Nederland 1.75
12. Malta 3.20
13. Letland 5.20
14. Ierland 6.10
15. Azerbeidzjan 6.80

1. Oostenrijk 1.09
2. Cyprus 1.11
3. Australië 1.11
4. Armenië 1.14
5. Slovenië 1.17
6. Litouwen 1.22
7. Georgië 1.22
8. België 1.31
9. Polen 1.33
10. Denemarken 1.75
11. Estland 1.77
12. Griekenland 2.23
13. Albanië 2.43
14. IJsland 3.90
15. Roemenië 10.00
16. San Marino 12.00
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209056525


Artikel van SMarkets over de semi:

quote:
(...)

There’s not a great deal separating Portugal, Netherlands and Switzerland for me in terms of qualification prospects.

The Dutch package is probably the weakest of the three, but also has the best running order slot. Mia and Dion may still sneak through now the vocal issues seem to have been mostly ironed out, with a more cautious arrangement shifted by a few semitones and absent the big notes in the chorus.

Portugal’s stage looked very bare in the rehearsal clip, but it’s difficult to know whether a no-frills staging concept delivered by a competent performer could work for Mimicat as it did for Monika Liu last year, or whether this merely ends up forgotten.

Switzerland’s ‘Watergun’ looks like a quintessential Sacha Jean-Baptiste number, looking remarkably like 2019’s ‘She Got Me’, only in ballad form. Jean-Baptiste’s packages are usually much more jury- than televote-friendly, with televote scores on average around 25% lower than the jury side in the semi-final, and I don’t see that changing here. The Swiss staging looks customarily slick, but I'm not convinced that it effectively communicates the song’s emotion properly based on the short clip. If juries were active in the semi-finals this year, Switzerland would be looking at a potential top five jury score, but this remains a lay for me at the current price of 1.39.
https://news.smarkets.com(...)al-1-final-thoughts/
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')