abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 februari 2021 @ 10:54:57 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197759050
Hier weer verder over thuisonderwijs, Teams en Google meet struggles, winter, kinderen, schoonmoeders, lockdowns of juist iets luchtigs.

We're all in this together O+ :*.

Some day, this will be over!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 1 februari 2021 @ 11:16:54 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197759315
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 10:53 schreef Lemijn het volgende:

[..]

De kinderen uit de klas gelden dan allemaal als nauw contact en moeten binnen blijven inderdaad. Broertjes/zusjes mogen wel naar school, en jij mag boodschappen doen etc en gaan werken. Dat is tenminste hoe ik het begrijp. Maar dit deel van de informatie nog niet aangevuld op rijksoverheid.nl, even afwachten dus :).
Dit klinkt ook het meest logisch en in lijn met overige mogelijke besmettingen en de quarantaines.
***
pi_197759451
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:16 schreef BE het volgende:

[..]

Dit klinkt ook het meest logisch en in lijn met overige mogelijke besmettingen en de quarantaines.
Maar niet in lijn met 'kinderen spelen geen rol in de verspreiding' want dan is of die quarantaine niet nodig (misschien alleen voor juf of de andere volwassenen) of de rol is groter dan ze denken en dan moet je alle knuffelcontacten (mooi Vlaams woord) in quarantaine zetten. En dat is dan vaak het gezin. Nou ja. we wachten af, verder weinig aan te doen.

Avondklok gaat er ook weer af met blijvend dalende besmettingen, hopelijk dan de bezoekregel van 1 persoon ook. Of leg hem uit als '1 gezin'. Vast ook niet ideaal voor de besmettingen, maar wel goed voor het mentale welzijn van een groot deel van de bevolking.

Ben ik even blij dat ik die afwegingen niet hoef te maken zeg, zou niks voor mij zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 1 februari 2021 @ 11:30:19 #4
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197759483
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:27 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Maar niet in lijn met 'kinderen spelen geen rol in de verspreiding' want dan is of die quarantaine niet nodig (misschien alleen voor juf of de andere volwassenen) of de rol is groter dan ze denken en dan moet je alle knuffelcontacten (mooi Vlaams woord) in quarantaine zetten. En dat is dan vaak het gezin. Nou ja. we wachten af, verder weinig aan te doen.
Dat wordt toch al heel lang niet gezegd? Wel 'kinderen spelen een relatief kleine rol in de verspreiding'. En voor leerkrachten lijkt het me fijn dat ze 1x een besmettelijk kind in de klas hebben in een bepaalde week, niet potentieel 30x omdat ze elkaar mogelijk toch hebben besmet.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197759560
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:30 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dat wordt toch al heel lang niet gezegd? Wel 'kinderen spelen een relatief kleine rol in de verspreiding'. En voor leerkrachten lijkt het me fijn dat ze 1x een besmettelijk kind in de klas hebben in een bepaalde week, niet potentieel 30x omdat ze elkaar mogelijk toch hebben besmet.
Ik snap het tweede deel van wat je zegt niet. Als er 1 kind positief is, dan gaat die hele klas in quarantaine (inclusief leerkracht lijkt me). Maar dat gaat voorbij aan het feit dat die kinderen ook contacten buiten de klas hebben. Bij het sporten bijvoorbeeld of gewoon bij het spelen. Als je echt wil dat het binnen die klas blijft, moet je veel drastischer te werk gaan en niet alleen de kinderen in quarantaine zetten, maar ook iedereen om die kinderen heen.
Hoe doen ze dat in andere landen waar de scholen wel open zijn?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197759584
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:36 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Ik snap het tweede deel van wat je zegt niet. Als er 1 kind positief is, dan gaat die hele klas in quarantaine (inclusief leerkracht lijkt me). Maar dat gaat voorbij aan het feit dat die kinderen ook contacten buiten de klas hebben. Bij het sporten bijvoorbeeld of gewoon bij het spelen. Als je echt wil dat het binnen die klas blijft, moet je veel drastischer te werk gaan en niet alleen de kinderen in quarantaine zetten, maar ook iedereen om die kinderen heen.
Hoe doen ze dat in andere landen waar de scholen wel open zijn?
Maar die kinderen moeten dan toch ook gewoon in quarantaine op basis van het feit dat ze nauw contact hebben gehad met iemand die positief getest is?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 1 februari 2021 @ 11:37:42 #7
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197759587
Ik vind het echt jammer van de avondklok als die er al af gaat, het is zo heerlijk rustig buiten de laatste ronde met de honden, geen wegpiraten, je hoort de snelweg niet in de verte. Dat ze kinderen als nauw contact nu wel in quarantaine laten gaan gaat toch echt veel schelen denk ik!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 1 februari 2021 @ 11:40:19 #8
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197759623
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:36 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Ik snap het tweede deel van wat je zegt niet. Als er 1 kind positief is, dan gaat die hele klas in quarantaine (inclusief leerkracht lijkt me). Maar dat gaat voorbij aan het feit dat die kinderen ook contacten buiten de klas hebben. Bij het sporten bijvoorbeeld of gewoon bij het spelen. Als je echt wil dat het binnen die klas blijft, moet je veel drastischer te werk gaan en niet alleen de kinderen in quarantaine zetten, maar ook iedereen om die kinderen heen.
Hoe doen ze dat in andere landen waar de scholen wel open zijn?
De contact van contacten in quarantaine zetten doen we nu ook niet bij volwassenen toch? Dat zou wel effectief zijn, maar dan krijg je wel een probleem qua uitvoerbaarheid. Lees: dat gaan mensen niet doen. Die thuisquarantaine is voor veel mensen al teveel gevraagd (sterker nog: isolatie bij besmetting is voor een deel al teveel gevraagd).

Ik schreef misschien te kort door de bocht in mijn vorige post. Ik bedoelde: kind a is ziek geworden. Mogelijk heeft hij kind b en c besmet. Door kind b t/m z thuis te zetten, komt juf niet in aanraking met ziek kind b en c, en wordt besmetting van kind d door kind b voorkomen. Dus die keten stopt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 1 februari 2021 @ 11:40:25 #9
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197759625
In België moeten kinderen meteen testen, en dan nog een keer na zoveel dagen, geloof ook 5 zoals hier, die eerste test is dan zodat de ouders weten of ze al dan niet ook in quarantaine moeten, geloof ik. Tenminste, de dochter van een kennis van me had toevallig een positief getest kind naast zich zitten op school vorige week, echt meteen een test op die dag zelf en naar huis in quarantaine.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 1 februari 2021 @ 11:41:16 #10
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197759637
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:37 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Maar die kinderen moeten dan toch ook gewoon in quarantaine op basis van het feit dat ze nauw contact hebben gehad met iemand die positief getest is?
Volgens mij werd in het najaar dat best vaak niet zo gezien. Of alleen het kind dat er letterlijk naast zit in de klas, maar zeker niet iedereen (want: niet 15 minuten binnen 1,5 meter).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197759666
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:37 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Maar die kinderen moeten dan toch ook gewoon in quarantaine op basis van het feit dat ze nauw contact hebben gehad met iemand die positief getest is?
Pietje zit in klas A. Die test positief. Klas A in quarantaine. Kees zit in klas A, gaat dus in quarantaine. Kees speelt elke dag met Jan, Jan zit niet in klas A. Jan gaat niet in quarantaine. Maar er is wel degelijk kans dat Kees besmet is en het al heeft doorgegeven aan Jan. Want kinderen zijn vaak niet ziek van het virus. Dus het is een beetje schijnveilig. Net zoals de zussen van Kees gewoon naar school mogen. Je krijgt vrees ik heel snel uitbraken waarbij een school compleet lam gelegd wordt. Gewoon omdat kinderen niet in een afgebakend groepje blijven.

(wat jij dus zegt @Lemijn)

En ik heb in december nog hemel en aarde moeten bewegen om zoon van 11 te laten testen. Dat was rond de schoolsluiting en alleen al het idee dat ik al die mensen moest waarschuwen als hij positief was...Dat waren dan school, bso en sport.
Overigens, wij hebben toen zelf wel zoveel mogelijk afstand gehouden zodat wij al na 5 dagen hadden mogen testen ipv 10.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 1 februari 2021 @ 11:45:39 #12
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197759717
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:42 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Pietje zit in klas A. Die test positief. Klas A in quarantaine. Kees zit in klas A, gaat dus in quarantaine. Kees speelt elke dag met Jan, Jan zit niet in klas A. Jan gaat niet in quarantaine. Maar er is wel degelijk kans dat Kees besmet is en het al heeft doorgegeven aan Jan. Want kinderen zijn vaak niet ziek van het virus. Dus het is een beetje schijnveilig. Net zoals de zussen van Kees gewoon naar school mogen. Je krijgt vrees ik heel snel uitbraken waarbij een school compleet lam gelegd wordt. Gewoon omdat kinderen niet in een afgebakend groepje blijven.
Ja maar als je zo gaat denken dat moet gewoon bij elke besmetting de hele school dicht, kunnen ze beter dicht blijven, en dat is ook niet wenselijk. Ik denk dat die speelcontacten ook een keus zijn die je maakt als ouder.
Je hoeft alleen in quarantaine bij contact langer dan een kwartier binnen anderhalve meter zonder bescherming, en nu dus als klasgenoot op de basisschool.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 1 februari 2021 @ 11:46:27 #13
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197759727
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:37 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Maar die kinderen moeten dan toch ook gewoon in quarantaine op basis van het feit dat ze nauw contact hebben gehad met iemand die positief getest is?
De juf van N was in september positief, maar de klas hoefde niet in quarantaine. Die mochten gewoon naar school o.l.v. de stagiair.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_197759728
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:42 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Pietje zit in klas A. Die test positief. Klas A in quarantaine. Kees zit in klas A, gaat dus in quarantaine. Kees speelt elke dag met Jan, Jan zit niet in klas A. Jan gaat niet in quarantaine. Maar er is wel degelijk kans dat Kees besmet is en het al heeft doorgegeven aan Jan. Want kinderen zijn vaak niet ziek van het virus. Dus het is een beetje schijnveilig. Net zoals de zussen van Kees gewoon naar school mogen. Je krijgt vrees ik heel snel uitbraken waarbij een school compleet lam gelegd wordt. Gewoon omdat kinderen niet in een afgebakend groepje blijven.

(wat jij dus zegt @:lemijn)

En ik heb in december nog hemel en aarde moeten bewegen om zoon van 11 te laten testen. Dat was rond de schoolsluiting en alleen al het idee dat ik al die mensen moest waarschuwen als hij positief was...Dat waren dan school, bso en sport.
Overigens, wij hebben toen zelf wel zoveel mogelijk afstand gehouden zodat wij al na 5 dagen hadden mogen testen ipv 10.
Ja, maar dat zijn de regels van quarantaine, ook voor volwassenen. Tweedegraads besmettingsrisico's worden niet meegenomen.

Als Pietje op woensdag klachten krijgt, dan was hij op maandag mogelijk al besmettelijk. Stel dat hij die dag met Kees heeft gespeeld én besmettelijk was én Kees heeft aangestoken en Kees op maandag, dinsdag of woensdag nog met Jan heeft gespeeld, dan kán het zijn dat Kees toevallig een incubatietijd van 2-3 dagen had en Jan heeft aangestoken, maar daarmee zit je wel aan het maximum van presymptomatische besmettelijkheid en het absolute minimum van de incubatietijd.

[ Bericht 13% gewijzigd door Clubsoda op 01-02-2021 11:51:47 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197759738
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:46 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

De juf van N was in september positief, maar de klas hoefde niet in quarantaine. Die mochten gewoon naar school o.l.v. de stagiair.
Dat klopt, maar het gaat nu toch over de nieuwe regels vanaf a.s. maandag?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 1 februari 2021 @ 11:47:35 #16
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197759744
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:46 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

De juf van N was in september positief, maar de klas hoefde niet in quarantaine. Die mochten gewoon naar school o.l.v. de stagiair.
Maar dat is wat er nu verandert als de scholen weer open gaan. Kinderen tm 12 jaar mochten als nauw contact voorheen gewoon naar school en sport en verder nergens heen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197759749
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:47 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Maar dat is wat er nu verandert als de scholen weer open gaan. Kinderen mochten als nauw contact voorheen gewoon naar school en sport en verder nergens heen.
Dat dus.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 1 februari 2021 @ 11:49:55 #18
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197759782
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:46 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat klopt, maar het gaat nu toch over de nieuwe regels vanaf a.s. maandag?
Ja precies, maar iemand vroeg of dit eerder niet hetzelfde was. Maar nee dus, de regels worden wel echt strenger vanaf nu.

Maar ik vraag me dan wel af wie zijn kind gaat laten testen... als je kind van 5 ofzo aan het hoesten is, dan laat je die thuis, maar ga je die dan laten testen? Ik zou dat niet doen, denk ik...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 1 februari 2021 @ 11:51:14 #19
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197759802
Ik laat mijn kind wel testen hoor. Mijn inschatting is dat hij daar geen trauma van oploopt, en dat het vervelende moment zeker opweegt tegen de zekerheid die het hem, mij en ons directe netwerk geeft.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 1 februari 2021 @ 11:52:02 #20
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197759817
Als je weet dat er kans is dat je kind besmet is ben je denk ik toch wel wat sneller geneigd om wel te testen, net als die dag 5 test, verschil tussen 5 en 10 dagen is best wel aanzienlijk. Mijn ervaring is dat ouders de kinderen vanaf 4 gewoon laten testen hoor.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197759836
Ik laat wel testen hoor, mijn zoon van 9 is al eens eerder getest en dat ging prima, ik zelf vond het verschillende keren ook niet enorm vervelend. Better safe than sorry.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 1 februari 2021 @ 11:54:18 #22
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197759857
Ja dat is waar... ik ken in onze kennissenkring geen enkel kind dat getest is, maar blijkbaar zijn er anderen die dat sneller laten doen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_197759888
Ik heb kind van 11 dus al eens laten testen. Inderdaad met koorts en algehele niet fitheid. Maar het viel me tegen hoe moeilijk dat was, want 'mevrouw, hij is pas net een dag ziek, weet u het zeker?'. Ik heb doorgezet, ook omdat hij nogal eens tegen een ziekenhuisopname aanloopt als ie echt ziek is en ze daar natuurlijk ook heel graag zouden willen weten of ie positief was. Ik hoop maar dat ze die weg van testen dan makkelijker maken. Afspraak maken lukte toen niet via de gewone afsprakenlijn ondanks dat wij een digid hebben voor hem.

Dat is trouwens wel de tip: vraag een Digid aan voor je kind en doe dat nu. Dan kan je, als er getest moet worden, gewoon zelf de uitslag zien ipv dat je moet wachten tot ze bellen. En eens hebben ze hem toch nodig.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 1 februari 2021 @ 11:56:55 #24
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197759901
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:54 schreef SaskiaR het volgende:
Ja dat is waar... ik ken in onze kennissenkring geen enkel kind dat getest is, maar blijkbaar zijn er anderen die dat sneller laten doen.
Het is ook aan het verschuiven denk ik. Eest kon het niet, toen werd het ontraden, en nu wordt het onderdeel van de adviezen. Het maakt ook uit hoe belastend thuishouden was voor ouders in je omgeving. Ik ken best wat ouders met noodopvang, dan voelt het al anders wellicht.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197759917
Goede tip van de Digid aanvragen mefke!
Hebben wij van het voorjaar al gedaan, kwam van pas toen de oudste getest moest worden.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 1 februari 2021 @ 12:00:50 #26
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197759975
Oh ja ik had mn zus ook meteen Digid's aan laten vragen idd, superhandig, ook voor het maken van een afspraak.
Alleen de oudste is twee keer getest. Ik weet dat mijn neefje bijvoorbeeld qua school zou denken ik blijf wel thuis nee dank je, maar als ie dan ook niet naar voetbal mag zou hij zelf meteen overal wattenstaafjes in douwen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 1 februari 2021 @ 12:04:33 #27
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_197760069
Net gedaan, bedankt voor de tip :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_197760210
Ik wilde het ook doen, maar nu loopt de site vast. Zijn alle Fok-kers hem aan het overbelasten?
pi_197760314
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 12:10 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik wilde het ook doen, maar nu loopt de site vast. Zijn alle Fok-kers hem aan het overbelasten?
Het zal toch niet he
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197760360
Hier lukte het wel
pi_197760384
Nu toch gelukt :)
  maandag 1 februari 2021 @ 12:29:28 #32
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197760485
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:57 schreef Nijna het volgende:
Goede tip van de Digid aanvragen mefke!
Hebben wij van het voorjaar al gedaan, kwam van pas toen de oudste getest moest worden.
volgens mij heb jij die tip toen ook gegeven, ik heb in ieder geval de vorige lockdown de DigiDs aangevraagd.\
  maandag 1 februari 2021 @ 13:05:11 #33
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197761028
Ik zit al de hele ochtend online te vergaderen met collega's, en een collega zit me een partij onsmakelijk te eten al de hele ochtend. Nu dus wortel met knauwgeluiden...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 1 februari 2021 @ 13:07:27 #34
269689 crew  Viv
pi_197761062
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 13:05 schreef amaranta het volgende:
Ik zit al de hele ochtend online te vergaderen met collega's, en een collega zit me een partij onsmakelijk te eten al de hele ochtend. Nu dus wortel met knauwgeluiden...
:'(
Oh ik krijg daar serieus moordneigingen van. :X Misofonie heet dat.

Sterkte nog!
pi_197761090
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 13:05 schreef amaranta het volgende:
Ik zit al de hele ochtend online te vergaderen met collega's, en een collega zit me een partij onsmakelijk te eten al de hele ochtend. Nu dus wortel met knauwgeluiden...
Met de microfoon aan? :o Niet netjes muten in een vergadering is sowieso al irritant, maar als je zit te eten? :X
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 1 februari 2021 @ 13:11:43 #36
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197761123
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 13:09 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Met de microfoon aan? :o Niet netjes muten in een vergadering is sowieso al irritant, maar als je zit te eten? :X
ja we zijn nu maar met zn 4en en zit me een partij te knauwen met de microfoon aan ja
  maandag 1 februari 2021 @ 13:12:12 #37
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197761132
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 13:07 schreef Viv het volgende:

[..]

:'(
Oh ik krijg daar serieus moordneigingen van. :X Misofonie heet dat.

Sterkte nog!
Ja ik heb daar heel erg last van, van misofonie. Heel vervelend.
pi_197761137
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 13:11 schreef amaranta het volgende:

[..]

ja we zijn nu maar met zn 4en en zit me een partij te knauwen met de microfoon aan ja
Horror :'(
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 1 februari 2021 @ 13:14:44 #39
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197761169
Ik heb haar aangesproken en ze is gestopt nu. Misschien is ze boos maar prima dan.
pi_197761173
Wellicht groep 7 en 8 met mondkapje lees ik net. Ook de leerkrachten, dat zal mijn vriendin (groep 8) leuk vinden. Ze is overigens blij dat de scholen weer opengaan, ze mist het echte lesgeven en de kletspraatjes met de kinderen enorm.

Ik heb B naar buiten geschopt, letterlijk. Wat istie lamlendig, niet te geloven. Hopelijk doet het hem goed, zo duren de dagen lang.

Gadver Amaranta!
Bij ons liepen vorige week een aantal meetings uit waardoor we met zijn 4en aansloten bij een meeting met lunch voor onze neus zeg maar. Dan zet ik mijn geluid en het liefste ook mijn beeld uit.
pi_197762110
Afgezien of kauwen etc. irritant is qua geluid, het is gewoon onfatsoenlijk. Tijdens een real life vergadering doe je dat toch ook niet?
Hou het gewoon netjes of onopvallend. :?

Er kwam net een gozer aan de deur voor Unicef, zonder collectebus dus vooral leden werven.
Ik heb hem binnen 5 seconden vriendelijk afgekapt. Hij was even overdonderd maar ik wilde zijn en mijn tijd niet verdoen.

Voelde me wel een beetje een gierige bitch. :@ :')
pi_197762239
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 14:17 schreef vencodark het volgende:
Afgezien of kauwen etc. irritant is qua geluid, het is gewoon onfatsoenlijk. Tijdens een real life vergadering doe je dat toch ook niet?
Hou het gewoon netjes of onopvallend. :?

Er kwam net een gozer aan de deur voor Unicef, zonder collectebus dus vooral leden werven.
Ik heb hem binnen 5 seconden vriendelijk afgekapt. Hij was even overdonderd maar ik wilde zijn en mijn tijd niet verdoen.

Voelde me wel een beetje een gierige bitch. :@ :')
Ik geef tegenwoordig gewoon aan dat ik aan het werk ben, en al aan 3 goede doelen geld geef. Laat me met rust joh. :')
pi_197762314
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 10:13 schreef mefke79 het volgende:
Ik zie overal mensen roepen 'achterstand dit, verloren generatie' bla bla. Maar besef, een achterstand is er alleen als je uitgaat van een gemiddelde. En als je dat gemiddelde nou los laat dan zakt gewoon de gehele groep in niveau en is dat het nieuwe gemiddelde. Nou werkt de school van de jongens altijd al vanuit dat idee. Het gaat niet om hoe goed de groep is maar het gaat erom dat jij, als individueel, leerwinst boekt. En die leerwinst kan boven of onder verwachting zijn en daar moet je iets mee.
Ik snap het punt niet helemaal wat je wil maken met dit stukje?

Wat betreft de achterstand die mensen benoemen: dit kan toch net zo goed een achterstand op de verwachte leerwinst zijn? Gezien het gemiddelde niveau dat deze kinderen voor maart '20 hadden, zou je verwachten dat het gemiddelde niveau nu op x zou liggen, maar dat ligt het niet, maar er onder. Dan is er dus op groepsniveau minder leerwinst gemaakt dan verwacht had mogen worden zonder corona, toch?

Of bedoel je dat als je het 'oude' te verwachten gemiddelde los laat en in plaats daarvan kijkt naar wat gezien het effect van corona het gemiddelde is, er dus geen achterstand is? Ik ben het daar niet zo mee eens (want mijns inziens hebben kinderen dan dus nog steeds wel een achterstand opgelopen ten opzichte van hoe hun ontwikkeling was verlopen zonder corona), maar los van mijn eigen mening gaat ook dat niet helemaal op. Als alle kinderen evenveel lager zouden zitten wel - dus als A, B en C eerst 18 punten scoorden en D, E en F 12 punten, dan was het gemiddelde 15 punten. Scoren ze nu resp 15 en 9 punten, dan is het gemiddelde 12 punten, maar bevinden ze zich op dezelfde positie ten opzichte van dat gemiddelde en heeft dus niemand in die zin een achterstand opgelopen. Maar dat is niet goed het in de praktijk er uit ziet: de kinderen die al een achterstand hadden, worden onevenredig hard geraakt. Dus A, B en C zakken misschien 1 punt, maar D, E en F 5 punten. Dan scoren ze resp 17 en 7 punten, is het gemiddelde nog steeds 12, maar zitten D, E en F wel ineens 5 punten onder dat gemiddelde ipv 3, en is hun achterstand dus wel degelijk opgelopen.
pi_197762410
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 14:26 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ik geef tegenwoordig gewoon aan dat ik aan het werk ben, en al aan 3 goede doelen geld geef. Laat me met rust joh. :')
Ik heb ook wel gezegd dat ik regelmatig geef in de collectebus en geen interesse heb ik lidmaatschap of maandelijkse bijdrage te gaan doen. :)
pi_197762471
Tijdens real life vergaderingen durven mensen ook te eten. Ff snel hun bak tonijnsalade binnen stouwen :r
Of voor de meeting naar de markt gaan om een bak kibbeling en bak haring te kopen en dan rond laten gaan tijdens het vergaderen :r :r :r
pi_197762484
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 14:39 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik heb ook wel gezegd dat ik regelmatig geef in de collectebus en geen interesse heb ik lidmaatschap of maandelijkse bijdrage te gaan doen. :)
Wij hebben een mooie sticker, geen collecte en geen verkoop aan de deur. Aanrader hoor.
pi_197762612
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 14:45 schreef exode het volgende:

[..]

Wij hebben een mooie sticker, geen collecte en geen verkoop aan de deur. Aanrader hoor.
Wij ook, beste 3 euro die ik ooit heb uitgegeven!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 1 februari 2021 @ 15:01:34 #48
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197762724
Collectanten zijn hier welkom, mensen die komen leuren voor donateurschap niet. Al wil ik best een praatje maken.

Wel een goede reden om eindelijk een JA-NEE-sticker aan te vragen bij mijn nieuwe gemeente, want mijn eigengemaakte briefje is onleesbaar geworden ^O^ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 1 februari 2021 @ 15:05:27 #49
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197762779
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 14:17 schreef vencodark het volgende:
Afgezien of kauwen etc. irritant is qua geluid, het is gewoon onfatsoenlijk. Tijdens een real life vergadering doe je dat toch ook niet?
Hou het gewoon netjes of onopvallend. :?

Er kwam net een gozer aan de deur voor Unicef, zonder collectebus dus vooral leden werven.
Ik heb hem binnen 5 seconden vriendelijk afgekapt. Hij was even overdonderd maar ik wilde zijn en mijn tijd niet verdoen.

Voelde me wel een beetje een gierige bitch. :@ :')
Zij wel. Zij zit altijd tijdens een vergadering een pak wortels of een komkommer of een paprika weg te werken.
maar.... eerlijk is eerlijk... eetgeluiden storen mij gewoon. dus misschien dat mijn focus daarop ligt en ben ik de enige die daar last van heeft.
pi_197762816
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 15:01 schreef Lemijn het volgende:
Collectanten zijn hier welkom, mensen die komen leuren voor donateurschap niet. Al wil ik best een praatje maken.

Wel een goede reden om eindelijk een JA-NEE-sticker aan te vragen bij mijn nieuwe gemeente, want mijn eigengemaakte briefje is onleesbaar geworden ^O^ .
Is daar ook een sticker voor ja? O+ Want collectant vind ik best prima, maar dat donateurschap heb ik na 3x wel weer gezien.
pi_197762868
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 15:07 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Is daar ook een sticker voor ja? O+ Want collectant vind ik best prima, maar dat donateurschap heb ik na 3x wel weer gezien.
Collectant ook niet zo’n moeite mee. De ene keer geef ik wel, andere keer niet.
We hebben wel een nee/nee sticker dus folders etc. heb ik allang niet meer.
  maandag 1 februari 2021 @ 15:13:47 #52
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197762886
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 15:07 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Is daar ook een sticker voor ja? O+ Want collectant vind ik best prima, maar dat donateurschap heb ik na 3x wel weer gezien.
Dat bestaat ja! Maar heb ik niet hoor. Die zeldzame keren dat iemand me een donateurschap of geloof komt aansmeren doe ik de deur wel even open. De sticker die ik heb besteld gaat om reclame en kan je gewoon bij de gemeente aanvragen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197762924
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 15:13 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dat bestaat ja! Maar heb ik niet hoor. Die zeldzame keren dat iemand me een donateurschap of geloof komt aansmeren doe ik de deur wel even open. De sticker die ik heb besteld gaat om reclame en kan je gewoon bij de gemeente aanvragen.
Ohja, de nee/nee sticker op de brievenbus hebben we al. Eerst dacht ik 'oehhh yay folders'. Na 3 weken was ik daar alweer klaar mee. _O-
pi_197762947
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 15:07 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Is daar ook een sticker voor ja? O+ Want collectant vind ik best prima, maar dat donateurschap heb ik na 3x wel weer gezien.
Je hebt stickers met 'nee' op alles, maar ook deze:

I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197763488
Als we het over de duivel, ehhh, Jezus hebben;

Werd net aangesproken door een kerel met fluoriserende ''Jezus leeft!'' muts en jas. Of ik een handtekening wou zetten, ze willen graag een partij oprichten. Heb netjes bedankt. ''Jezus houdt toch van je!''
:'D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197763548
quote:
81s.gif Op maandag 1 februari 2021 15:48 schreef Declan-Harp het volgende:
Als we het over de duivel, ehhh, Jezus hebben;

Werd net aangesproken door een kerel met fluoriserende ''Jezus leeft!'' muts en jas. Of ik een handtekening wou zetten, ze willen graag een partij oprichten. Heb netjes bedankt. ''Jezus houdt toch van je!''
:'D
Stelt toch gerust. :+
pi_197763598
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 15:53 schreef vencodark het volgende:

[..]

Stelt toch gerust. :+
Nou.. hij vroeg me nog waarom ik er niet achterstond, ik kon hem toch wel gewoon helpen?
Nope. :N
Dus die meneer vindt me niet zo lief denk ik.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197763692
quote:
81s.gif Op maandag 1 februari 2021 15:56 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Nou.. hij vroeg me nog waarom ik er niet achterstond, ik kon hem toch wel gewoon helpen?
Nope. :N
Dus die meneer vindt me niet zo lief denk ik.
Jammer. Maar Jezus houdt ondanks alles, toch van je. ;)

Op Instagram reageerde ik op iemand die stelt dat rassen mixen volgens God niet mag.
Die persoon kon zich niet voorstellen dat iemand kinderen wilt van een ander ras want je kind zal nooit op de ouders lijken. :')
pi_197763717
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:01 schreef vencodark het volgende:

[..]

Jammer. Maar Jezus houdt ondanks alles, toch van je. ;)
En vast ook van jou! O+ :*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197763726
Wij hadden voor die sticker echt vaak verkopers en ook Jezus brengers aan de deur. Vooral verkopers vind ik rete irritant.

Vroeger, toen we nog naar kantoor mochten, liep ik elke dag over het stationsplein in Utrecht, dan kom je vanaf de trein of je gaat naar de trein toe. Knettergek werd ik van de dagbladaansmeerders, de Amnesty vragenstellers en de 'wij komen komen in vrede Jezus bij je brengen'. Elke dag, 2 keer per dag, ze tackelen je daar bijna.
Vooral die van Amnesty waren enorm irritant altijd 'Ah joh dan pak je een trein later'. :(
pi_197763755
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:03 schreef exode het volgende:
Wij hadden voor die sticker echt vaak verkopers en ook Jezus brengers aan de deur. Vooral verkopers vind ik rete irritant.

Vroeger, toen we nog naar kantoor mochten, liep ik elke dag over het stationsplein in Utrecht, dan kom je vanaf de trein of je gaat naar de trein toe. Knettergek werd ik van de dagbladaansmeerders, de Amnesty vragenstellers en de 'wij komen komen in vrede Jezus bij je brengen'. Elke dag, 2 keer per dag, ze tackelen je daar bijna.
Vooral die van Amnesty waren enorm irritant altijd 'Ah joh dan pak je een trein later'. :(
Oh zij komen hem zelfs brengen! Wat een luxe O+

Ik heb vorige week het ''ik mag geen abonnementen afsluiten''-onderbewind truukje uitgetest, hij droop snel af.
Maar dat werkt natuurlijk niet als je in een vrijstaand huis met dikke auto voor de deur woont ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197763779
quote:
81s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:05 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Oh zij komen hem zelfs brengen! Wat een luxe O+

Ik heb vorige week het ''ik mag geen abonnementen afsluiten''-onderbewind truukje uitgetest, hij droop snel af.
Maar dat werkt natuurlijk niet als je in een vrijstaand huis met dikke auto voor de deur woont ;)
Wij hebben 1 keer innig gearmd de deur opengedaan voor de Jezus brengers. Maar wees gerust, zelfs wij konden nog gered worden. Het was zondig maar als we ons zouden openen voor Jezus, waren wij echt nog te redden.
Was een lange rok mevrouw met 2 kinderen....
  maandag 1 februari 2021 @ 16:08:04 #63
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197763790
Ik zeg tegenwoordig wel vaak 'sorry ik heb geen tijd voor je, ik ben bezig met een kind'. Een meestal is het waar *) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197763807
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:07 schreef exode het volgende:

[..]

Wij hebben 1 keer innig gearmd de deur opengedaan voor de Jezus brengers. Maar wees gerust, zelfs wij konden nog gered worden. Het was zondig maar als we ons zouden openen voor Jezus, waren wij echt nog te redden.
Was een lange rok mevrouw met 2 kinderen....
Oh dat heb ik in een recalcitrante bui eens geroepen.. dat ik een praktiserende lesbiënne was en dat mijn kind uit een tuubje kwam :') Ze sloegen mijn huis wel mooi voorbij.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197763829
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:03 schreef exode het volgende:
Wij hadden voor die sticker echt vaak verkopers en ook Jezus brengers aan de deur. Vooral verkopers vind ik rete irritant.

Vroeger, toen we nog naar kantoor mochten, liep ik elke dag over het stationsplein in Utrecht, dan kom je vanaf de trein of je gaat naar de trein toe. Knettergek werd ik van de dagbladaansmeerders, de Amnesty vragenstellers en de 'wij komen komen in vrede Jezus bij je brengen'. Elke dag, 2 keer per dag, ze tackelen je daar bijna.
Vooral die van Amnesty waren enorm irritant altijd 'Ah joh dan pak je een trein later'. :(
Op straat roep ik al “Nee” voordat ze hun zin kunnen zeggen. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 01-02-2021 16:21:49 ]
  maandag 1 februari 2021 @ 16:10:13 #66
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197763833
Maar geloofsverkopers vind ik dus niet zo erg. Ik leg gewoon vriendelijk uit dat ik senang ben met het geloof dat ik heb, en ja hoor ik wil best een folder aannemen, en nee, terugkomen voor uitgebreider gesprek vind ik geen optie. Fijne dag, succes, doei!

Ik bedenk me altijd maar dat die mensen dat op een bepaalde manier niet helemaal vrijwillig doen. En zeker met de kinderen die er vaak bij zijn vind ik het belangrijk om ze een beetje normaal tegemoet te treden.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197763849
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:09 schreef vencodark het volgende:

[..]

Op straf roep ik al “Nee” voordat ze hun zit kunnen zeggen. :P
Ik ook, daar achtervolgen ze je gewoon.
  maandag 1 februari 2021 @ 16:13:12 #68
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197763878
Ik wil graag even klagen over het afvalpasje dat ik kreeg voor de nieuwe ondergrondse containers hier in de wijk voor restafval, dat ik uiteraard binnen een maand kwijt was ondanks hevig mijn best doen. En nu moet ik ¤7,50 betalen voor een nieuw exemplaar, met blokkeren van het oude pasje dat ik ongetwijfeld terugvind zodra het nieuwe pasje binnen is.

Flauw toch? :{w .Of doen ze dit overal zo en woonde ik hiervoor in een uitzonderlijk coulante gemeente (lees: ik kreeg 2 pasjes bij aanvang en onbeperkt nieuwe, want waarom zou je het je inwoners moeilijk maken om hun afval fatsoenlijk weg te gooien).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197764013
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:10 schreef Lemijn het volgende:
Maar geloofsverkopers vind ik dus niet zo erg. Ik leg gewoon vriendelijk uit dat ik senang ben met het geloof dat ik heb, en ja hoor ik wil best een folder aannemen, en nee, terugkomen voor uitgebreider gesprek vind ik geen optie. Fijne dag, succes, doei!

Ik bedenk me altijd maar dat die mensen dat op een bepaalde manier niet helemaal vrijwillig doen. En zeker met de kinderen die er vaak bij zijn vind ik het belangrijk om ze een beetje normaal tegemoet te treden.
Ja, dan sta ik hen ook vriendelijk te woord hoor. Folder mag ook zelfs. Ik vertel dat mijn man Hindoestaans is en we dus wel iets van geloof meekrijgen.
Maar geen vervolg gesprek dus. :)
pi_197764037
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:13 schreef Lemijn het volgende:
Ik wil graag even klagen over het afvalpasje dat ik kreeg voor de nieuwe ondergrondse containers hier in de wijk voor restafval, dat ik uiteraard binnen een maand kwijt was ondanks hevig mijn best doen. En nu moet ik ¤7,50 betalen voor een nieuw exemplaar, met blokkeren van het oude pasje dat ik ongetwijfeld terugvind zodra het nieuwe pasje binnen is.

Flauw toch? :{w .Of doen ze dit overal zo en woonde ik hiervoor in een uitzonderlijk coulante gemeente (lees: ik kreeg 2 pasjes bij aanvang en onbeperkt nieuwe, want waarom zou je het je inwoners moeilijk maken om hun afval fatsoenlijk weg te gooien).
Klinkt als een echte ambtenaar die dit onder zijn of haar hoede nam. :P
  maandag 1 februari 2021 @ 16:24:16 #71
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197764053
Ik heb niet zo'n last van verkopers, zolang ze mijn nee respecteren. Wij waren ooit donateur van Greenpeace, werd ik gebeld of we ons maandbedrag niet wilden verhogen want het ging zo slecht met de bijen. Aangezien wij al een bijdrage leverden wilde ik dat niet, wat ik uiteraard heel netjes communiceerde. Toen zei de mevrouw nogal denigrerend: 'Volgens mij begrijpt u niet hoe ernstig de situatie rondom de bijen is op het moment, anders zou u wel anders besluiten'. :') Toen heb ik ons lidmaatschap opgezegd, tikje overdreven reactie wellicht maar damn it, wat vond ik dat irritant.

Mijn man kan overigens geen nee zeggen, dus we moeten gemiddeld eens per maand een abonnement op het een of ander intrekken binnen de twee weken bedenktijd.
  maandag 1 februari 2021 @ 16:25:12 #72
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197764073
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:07 schreef exode het volgende:

[..]

Wij hebben 1 keer innig gearmd de deur opengedaan voor de Jezus brengers. Maar wees gerust, zelfs wij konden nog gered worden. Het was zondig maar als we ons zouden openen voor Jezus, waren wij echt nog te redden.
Was een lange rok mevrouw met 2 kinderen....
Ik zag gisteren een vooraankondiging voor een programma (ik gok sbs 6 of NPO) over stellen die bij elkaar zijn en waarvan de familie het niet goed keurt. Ook bv homosexuele stellen met hele gelovige ouders.
pi_197764099
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:25 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik zag gisteren een vooraankondiging voor een programma (ik gok sbs 6 of NPO) over stellen die bij elkaar zijn en waarvan de familie het niet goed keurt. Ook bv homosexuele stellen met hele gelovige ouders.
Oh echt? Zal het eens opzoeken. Dat lijkt me wel echt heel heftig.
pi_197764106
Sjaak gaat morgen naar oma en besloot vandaag al zijn schoolwerk van vandaag én morgen te maken, zodat hij morgen lekker met oma kan spelen O+ Het kind heeft dus (met tussenpozen met spelen enzo) de hele dag aan school gewerkt O+ Ik vind het zo knap dat hij die keuze maakte!
  maandag 1 februari 2021 @ 16:26:53 #75
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197764113
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:21 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, dan sta ik hen ook vriendelijk te woord hoor. Folder mag ook zelfs. Ik vertel dat mijn man Hindoestaans is en we dus wel iets van geloof meekrijgen.
Maar geen vervolg gesprek dus. :)
Ik heb ooit per ongeluk een soort van band opgebouwd met de Jehova's die aan de deur kwamen en van wie ik uit beleefdheid de folder aannam :D Ik was toen zwanger van Elva, daar even over gekletst, en toen het mis ging en ze me zagen lopen zonder dikke buik maar ook zonder baby kwamen ze weer aan de deur. Geen gezwets over God, maar hoe het ging, of ze iets konden doen, etcetera. Dat hebben ze op regelmatige basis gedaan, ik vond dat toch wel zo vreselijk lief. O+
  maandag 1 februari 2021 @ 16:27:23 #76
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197764131
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:13 schreef Lemijn het volgende:
Ik wil graag even klagen over het afvalpasje dat ik kreeg voor de nieuwe ondergrondse containers hier in de wijk voor restafval, dat ik uiteraard binnen een maand kwijt was ondanks hevig mijn best doen. En nu moet ik ¤7,50 betalen voor een nieuw exemplaar, met blokkeren van het oude pasje dat ik ongetwijfeld terugvind zodra het nieuwe pasje binnen is.

Flauw toch? :{w .Of doen ze dit overal zo en woonde ik hiervoor in een uitzonderlijk coulante gemeente (lees: ik kreeg 2 pasjes bij aanvang en onbeperkt nieuwe, want waarom zou je het je inwoners moeilijk maken om hun afval fatsoenlijk weg te gooien).
Heb je je pasje per ongeluk in de container gegooid?
Ik mag natuurlijk het geloof niet aanprijzen oO/ ... maar mijn moeder bidt altijd tot Sint Antonius. En wonderbovenwonder vindt ze al haar spullen terug.
  maandag 1 februari 2021 @ 16:29:40 #77
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197764158
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:26 schreef exode het volgende:

[..]

Oh echt? Zal het eens opzoeken. Dat lijkt me wel echt heel heftig.
NPO was het. Morgen om half negen.

https://www.tvgids.tv/tv/nieuw-verboden-liefde/25802622

quote:
In het nieuwe programma Verboden Liefde worden koppels die in hun omgeving niet volledig geaccepteerd worden gevolgd in aanloop naar een speciaal romantisch moment, zoals een bruiloft of samenwonen. Elke dinsdag rond 20:20 uur op NPO 3.

Omgeving
De stellen worden gevolgd in hun omgang met hun omgeving. Die is het niet eens met de relatie en dat zorgt voor weerstand.

God
De bourgondische Mattias en Steven zijn bijvoorbeeld helemaal klaar voor hun bruiloft, maar Mattias' moeder Eltje bidt nog elke dag tot God met de hoop dat haar zoon weer met een vrouw thuiskomt.

Acceptatie
Motormuizen Denise en Sjef schelen maar liefst 36 jaar, tot grote onvrede van Denise's vader. Sjef doet een ultieme poging om de acceptatie van zijn acht jaar jongere schoonvader te winnen.

Lesbisch
En Chamara en Esmay gingen lange tijd door het leven als 'beste vriendinnen', tot ze uit de kast kwamen. Esmay was niet meer welkom bij Chamara's familie, omdat ze een lesbische relatie in strijd vinden met het christelijke geloof.
  maandag 1 februari 2021 @ 16:30:10 #78
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197764165
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:26 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak gaat morgen naar oma en besloot vandaag al zijn schoolwerk van vandaag én morgen te maken, zodat hij morgen lekker met oma kan spelen O+ Het kind heeft dus (met tussenpozen met spelen enzo) de hele dag aan school gewerkt O+ Ik vind het zo knap dat hij die keuze maakte!
Lekker bezig Sjaak!
  maandag 1 februari 2021 @ 16:30:40 #79
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197764181
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:26 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak gaat morgen naar oma en besloot vandaag al zijn schoolwerk van vandaag én morgen te maken, zodat hij morgen lekker met oma kan spelen O+ Het kind heeft dus (met tussenpozen met spelen enzo) de hele dag aan school gewerkt O+ Ik vind het zo knap dat hij die keuze maakte!
Wat goed van hem! En dat scheelt jou morgen discussie met oma, fijn zeg.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 1 februari 2021 @ 16:32:44 #80
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197764213
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:27 schreef amaranta het volgende:

[..]

Heb je je pasje per ongeluk in de container gegooid?
Nee, ik deed het pasje ergens in en dacht 'dat moet ik thuis snel corrigeren, dit ga ik vergeten' en voila, pasje spoorloos, precies volgens verwachting. In mijn huis dus.

Wat een mooi verhaal over de Jehova's en Elva, Nanukerst. Zo kan het dus ook.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 1 februari 2021 @ 16:38:55 #81
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197764301
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:32 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Nee, ik deed het pasje ergens in en dacht 'dat moet ik thuis snel corrigeren, dit ga ik vergeten' en voila, pasje spoorloos, precies volgens verwachting. In mijn huis dus.

Wat een mooi verhaal over de Jehova's en Elva, Nanukerst. Zo kan het dus ook.
sint Antonius!
Trust me! He knows!
pi_197764322
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:26 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak gaat morgen naar oma en besloot vandaag al zijn schoolwerk van vandaag én morgen te maken, zodat hij morgen lekker met oma kan spelen O+ Het kind heeft dus (met tussenpozen met spelen enzo) de hele dag aan school gewerkt O+ Ik vind het zo knap dat hij die keuze maakte!
Holy moly. Waaaarom heb ik dit nooit bedacht voor A. wanneer hij op donderdag naar oma is? :D
Stommmm! :|W
pi_197764326
Mijn schoonmoeder is ook fan van st antonius
  maandag 1 februari 2021 @ 16:40:50 #84
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197764334
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:40 schreef vencodark het volgende:

[..]

Holy moly. Waaaarom heb ik dit nooit bedacht voor A. wanneer hij op donderdag naar oma is? :D
Stommmm! :|W
Omdat dit alleen werkt als kinderen het zelf bedenken, vrees ik.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197764353
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:40 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Omdat dit alleen werkt als kinderen het zelf bedenken, vrees ik.
Maar als ik het bedenk, kan A. er tenminste over nadenken. Ik verwacht een ‘nee’, maar toch. :+
  maandag 1 februari 2021 @ 16:42:17 #86
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197764362
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:40 schreef vencodark het volgende:

[..]

Holy moly. Waaaarom heb ik dit nooit bedacht voor A. wanneer hij op donderdag naar oma is? :D
Stommmm! :|W
Dat kan natuurlijk alleen als je weet wat je op de dag daarna moet doen.
En wij werken bijvoorbeeld met opdrachten binnen Teams. En die komen pas online op de dag zelf om 8 uur 's morgens. Tot ergernis van sommige kinderen ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 1 februari 2021 @ 16:43:44 #87
269689 crew  Viv
pi_197764388
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:32 schreef Lemijn het volgende:
Nee, ik deed het pasje ergens in en dacht 'dat moet ik thuis snel corrigeren, dit ga ik vergeten' en voila, pasje spoorloos, precies volgens verwachting. In mijn huis dus.
:D
Maar je hebt wél zelfkennis! ^O^
pi_197764396
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:42 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk alleen als je weet wat je op de dag daarna moet doen.
En wij werken bijvoorbeeld met opdrachten binnen Teams. En die komen pas online op de dag zelf om 8 uur 's morgens. Tot ergernis van sommige kinderen ;)
Rekenen, spelling en taal staat keurig op het rooster voor de hele week. Dus elke bladzijde en opdracht etc. Zou dus zeker kunnen, anders zou ik het natuurlijk niet overwegen. :P
  maandag 1 februari 2021 @ 16:44:35 #89
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197764401
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:40 schreef F_r het volgende:
Mijn schoonmoeder is ook fan van st antonius
Het zal echt bijgeloof zijn. Maar moeder was een dierbare ketting kwijt. En echt overal gezocht. Tot op het graf van mijn broertje aan toe waar ze die ochtend was geweest. Nergens lag die ketting. Zij bidden.....
Tot ze de badkamer ging vegen, en de ketting onder de verwarming was gerold, op het voetje van de verwarming. Daar zou je normaal nooit zoeken natuurlijk.
  maandag 1 februari 2021 @ 16:45:14 #90
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197764416
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:44 schreef vencodark het volgende:

[..]

Rekenen, spelling en taal staat keurig op het rooster voor de hele week. Dus elke bladzijde en opdracht etc. Zou dus zeker kunnen, anders zou het natuurlijk niet overwegen. :P
Doen dan!
pi_197764421
En ik heb blijkbaar een fetish! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197764425
DigiD aangevraagd voor beide jongens, dank voor de tip.
pi_197764442
Mijn schoonfamilie gelooft dat als iets ineens hartstikke kwijt is en het later ‘ineens’ verschijnt, dit het werk is van één of andere geest.

Dus geest, waar blijven die oordopjes!! :(
pi_197764467
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:09 schreef vencodark het volgende:

[..]

Op straat roep ik al “Nee” voordat ze hun zin kunnen zeggen. :P
Ik ook 🤣🤐

Bij het oude huis hadden we zo'n geen Collecte, geloofsovertuigers en verkoop sticker. Blijkbaar geldt dat niet voor verkopers die namens een groot bedrijf komen als je een kvknummer op je adres hebt staan.
Die hadden wij voor ze VVE.. regelmatig stond Nuon voor de deur.

Het is volgens mij weer de maand van de telemarketing. Ik ben al weer een paar keer gebeld, ondanks dat ik me al 100x aangemeld heb jij het bel-me-niet register.

Wij hebben een Ring deurbel, paar weken geleden lag er ineens een dreigend briefje voor de deur met de mededeling dat we m binnen 5 dagen weg moesten halen omdat er anders vervolgstappen ondernomen zouden worden. De buren hadden m ook.
Wijkagent gebeld en gevraagd wat rechten/plichten waren. We hebben een sticker bij de bel waarop staat dat er video/audiobewaking is. Volgens wijkagent is dat helemaal goed.
Buurvrouw weet waarschijnlijk wie het is..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197764503
@Vicky Lekker laf, zo’n anoniem briefje. :')
pi_197764520
Oh iets kwijt zijn. Grrr.
Ik kan daar echt belachelijk buitensporig van op tilt slaan. Vreselijke eigenschap. Maar ik trek het slecht als er iets kwijt is. Dit geldt ook voor incompleet speelgoed (er mist nu bijv. een buitenspiegel van een Playmobil auto). Daar ga ik heel slecht op. En ja, ik weet dat dat absurd is.
Needless to say dat mijn kinderen gewoon mogen spelen met hun speelgoed en ik probeer mijn eigenschap niet op hen over te brengen.
pi_197764539
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:50 schreef vencodark het volgende:
@:Vicky Lekker laf, zo’n anoniem briefje. :')
Ja absoluut. Hij had ook even aan kunnen bellen of een telefoonnummer achter kunnen laten, dan had ik 'm kunnen laten zien wat de ring "filmt"
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 1 februari 2021 @ 16:54:21 #98
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197764561
Maar je vraagt ze wel om alles in de juiste bak op te ruimen toch @Malteser? *)

Ik ook hoor, treinbaan in de autobak is geen opruimen hier. Sorry kind. En dan nog verdwijnen er onderdelen. Ik kan ervan slapen maar denk wel huh, hoe? Waar?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197764856
Ik probeer speelgoed wel enigszins ‘soort bij soort’ te houden. Keukenspulletjes in het keukentje, overig in de speelgoedbak.
En laatst heb ik de tas met blokken ook even uitgezocht. Blokken door het hele huis hoeft dan weer niet. :P

Verder zelden iets echt kwijt. Hooguit dat het niet op plek 1 ligt maar wel op plek 2.
  maandag 1 februari 2021 @ 17:12:22 #100
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_197764926
Ik bewonder jullie. Wij zijn meer van de gooi-maar-in-een-kast-en-doe-snel-de-deur-dicht-stylo, en dan eens per kwartaal flink uitmesten. En blij verbaasd zijn als dingen toch niet kwijt blijken. O+
pi_197764969
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:12 schreef Nanukerst het volgende:
Ik bewonder jullie. Wij zijn meer van de gooi-maar-in-een-kast-en-doe-snel-de-deur-dicht-stylo, en dan eens per kwartaal flink uitmesten. En blij verbaasd zijn als dingen toch niet kwijt blijken. O+
Nee, nooit. :o
pi_197765153
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:26 schreef exode het volgende:

[..]

Oh echt? Zal het eens opzoeken. Dat lijkt me wel echt heel heftig.
Mocht je hem nog uit de duistere krochten van t internet weten op te duikelen, is For the bible tells me so een mooie indrukwekkende docu over vergelijkbare onderwerpen.
Ook over de eerste homoseksuele bisschop in de Amerikaanse anglicaanse kerk (is die anders dan de Engelse?) en of het nou echt niet mag van de bijbel enzo.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_197765260
Hier ook een DigiD voor R aangevraagd. Bedankt voor de tip.

Lemijn wat stom dat je moet betalen voor het pasje. Hier al twee keer kwijtgeraakt en gratis een nieuwe gekregen.

Nanu, wat lief dat het ook zo kan.

MevrouwC. Goed bedacht van Sjaak.

Ik ben qua opruimen een beetje zoals Nanu. Alleen is het uitbundig opruimen meer een van we zien wel wanneer het kan.
Waar ik wel van baalde. Met R ben ik een Lego Friends pakket aan het bouwen. En ik liet toen een gebouwde gedeelte vallen. En een klein vierkant stukje zijn we kwijt. Dus nu staat dat gebouw minus dat stukje. Wel stevig. Maar zo balen.
  maandag 1 februari 2021 @ 17:36:03 #104
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197765307
Lemijn, eigenlijk vind ik het niet flauw :@ die pasjes en het opsturen zijn niet gratis en mensen een beetje motiveren om er zorgvuldig mee om te gaan, kan mi best. Niet eens voor jou, maar wel voor de mensen die het geen flikkert interesseert als er iets kwijt is en dan liever een nieuwe krijgen dan zoeken.

En wij hebben drie bakken: hout, toettoet en plastic. En dan nog een keukentje waar de keukenspullen in gaan en een shopper voor de houten trein. Knutselspullen staan in een kast waar prul niet bij kan en boekjes in een mand. En dan hoort pop 's avonds in het poppenbed.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197765348
Hier ook een pasje met kosten. Laatst vonden we na t binnenkomen van t nieuwe pasje, de oude weer. Die hebben we nu bewaard. ALs de andere dan weer een keer aan de wandel is dan kunnen we de oude weer activeren. Dat kan kosteloos
*poef* nu is het weg
pi_197765729
🎉🎉 hier geen speelgoed meer in de woonkamer 🎉🎉
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197765776
Ach, voor een 'gratis' pasje betaal je ook, maar dan via de afvalstoffenheffing.
pi_197765825
Geen idee wat een nieuw pasje hier kost.

Net wel bouwafval weggebracht.. moesten welgeteld ¤ 1,65 betalen voor 10 kilo 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197765879
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:33 schreef Omentielvo het volgende:
Hier ook een DigiD voor R aangevraagd. Bedankt voor de tip.

Lemijn wat stom dat je moet betalen voor het pasje. Hier al twee keer kwijtgeraakt en gratis een nieuwe gekregen.

Nanu, wat lief dat het ook zo kan.

MevrouwC. Goed bedacht van Sjaak.

Ik ben qua opruimen een beetje zoals Nanu. Alleen is het uitbundig opruimen meer een van we zien wel wanneer het kan.
Waar ik wel van baalde. Met R ben ik een Lego Friends pakket aan het bouwen. En ik liet toen een gebouwde gedeelte vallen. En een klein vierkant stukje zijn we kwijt. Dus nu staat dat gebouw minus dat stukje. Wel stevig. Maar zo balen.
Als het je écht stoort kun je het stukje gewoon los nabestellen op lego.nl ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197766124
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:54 schreef Lemijn het volgende:
Maar je vraagt ze wel om alles in de juiste bak op te ruimen toch @:Malteser? *)

Ik ook hoor, treinbaan in de autobak is geen opruimen hier. Sorry kind. En dan nog verdwijnen er onderdelen. Ik kan ervan slapen maar denk wel huh, hoe? Waar?
Zeker!
pi_197766826
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 14:31 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik snap het punt niet helemaal wat je wil maken met dit stukje?

Wat betreft de achterstand die mensen benoemen: dit kan toch net zo goed een achterstand op de verwachte leerwinst zijn? Gezien het gemiddelde niveau dat deze kinderen voor maart '20 hadden, zou je verwachten dat het gemiddelde niveau nu op x zou liggen, maar dat ligt het niet, maar er onder. Dan is er dus op groepsniveau minder leerwinst gemaakt dan verwacht had mogen worden zonder corona, toch?

Of bedoel je dat als je het 'oude' te verwachten gemiddelde los laat en in plaats daarvan kijkt naar wat gezien het effect van corona het gemiddelde is, er dus geen achterstand is? Ik ben het daar niet zo mee eens (want mijns inziens hebben kinderen dan dus nog steeds wel een achterstand opgelopen ten opzichte van hoe hun ontwikkeling was verlopen zonder corona), maar los van mijn eigen mening gaat ook dat niet helemaal op. Als alle kinderen evenveel lager zouden zitten wel - dus als A, B en C eerst 18 punten scoorden en D, E en F 12 punten, dan was het gemiddelde 15 punten. Scoren ze nu resp 15 en 9 punten, dan is het gemiddelde 12 punten, maar bevinden ze zich op dezelfde positie ten opzichte van dat gemiddelde en heeft dus niemand in die zin een achterstand opgelopen. Maar dat is niet goed het in de praktijk er uit ziet: de kinderen die al een achterstand hadden, worden onevenredig hard geraakt. Dus A, B en C zakken misschien 1 punt, maar D, E en F 5 punten. Dan scoren ze resp 17 en 7 punten, is het gemiddelde nog steeds 12, maar zitten D, E en F wel ineens 5 punten onder dat gemiddelde ipv 3, en is hun achterstand dus wel degelijk opgelopen.
Nu iedereen minder les heeft, loopt iedereen achter op normaal. Normaal zou groep 8 nu bezig zijn met onderwerp x of y, maar nu zijn ze pas bij u of v. Dat is 'erg' als je het vergelijkt met x of y maar niet als je nu zegt dat u het nieuwe normaal is.

En ja er zullen kinderen zijn die in die periode verder zijn gaan achterlopen en er zullen er zijn die misschien wat ingehaald hebben. Maar zolang wij niet eisen dat ze bij x of y moeten zijn, is er veel minder spanning. Overigens ben ik het niet eens met dat alle kinderen die al achter liepen nu nog verder achter lopen. Dat zal ook liggen aan waarom ze achter liepen. ER zijn kinderen die thuis helemaal opbloeien. Mijn punt was: vergeet het oude normaal en accepteer dat alles anders is, ook in het onderwijs.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197767062
Hier weten ze inmiddels precies wat waar staat. Paniek gister toen opa wat had opgeruimd en er twee bakken waren omgedraaid in de kast haha! Jeremy was echt even van slag toen hij de bak uit de kast trok, dacht de blokken te pakken en de auto spullen kwamen tevoorschijn. Ze hebben het zelf weer op de goede plek terug gezet.
Onze oudste daarin tegen....
Ze had vrijdag na school haar tas niet uitgepakt, en vandaag kwamen we er dus achter dat haar rekenwerkboek er niet bij zat.. en dat zijn nou dingen die ik heel slecht trek. Een beetje zorg voor je schoolspullen mag best..

Ze vind rekenen ook stom dus dacht er makkelijk mee weg te komen, helaas voor haar had ik nog wel een en ander achter de hand.
pi_197767476
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:59 schreef Vicky het volgende:
🎉🎉 hier geen speelgoed meer in de woonkamer 🎉🎉
Hou eens op
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197768271
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:52 schreef Malteser het volgende:
Oh iets kwijt zijn. Grrr.
Ik kan daar echt belachelijk buitensporig van op tilt slaan. Vreselijke eigenschap. Maar ik trek het slecht als er iets kwijt is. Dit geldt ook voor incompleet speelgoed (er mist nu bijv. een buitenspiegel van een Playmobil auto). Daar ga ik heel slecht op. En ja, ik weet dat dat absurd is.
Needless to say dat mijn kinderen gewoon mogen spelen met hun speelgoed en ik probeer mijn eigenschap niet op hen over te brengen.
Zo kan ik er echt niet tegen als ik dingen uit m'n handen laat vallen. Als is het maar iets heel simpels als m'n sleutels, ik kan elke keer boos worden op mezelf als ik iets laat vallen. Onzinnige eigenschap..

Gelukkig kan ik er heel goed tegen als de kinderen iets laten vallen.
pi_197768472
Oh wij hebben een hek door de kamer staan. Dat zorgt ervoor dat speelgoed in 1 hoek blijft. Elke avond moet alles weer compleet zijn.

Anders kan ik niet slapen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_197768625
Onze kinderen zijn zo mogelijk nog neurotischer dan wijzelf als iets in de verkeerde bak zit _O-
Over de hele vloer verspreid door de woonkamer hebben ze dan weer verrassend weinig moeite mee }:|

MwC: onze Minion had vandaag hetzelfde inzicht, maar dan vooral omdat 'opa en oma vast niet weten hoe dat allemaal werkt met Teams en Padlet, mama. Dus ik ga morgen wel gewoon spelletjes doen met opa, want dat vindt-ie wel leuk.'
:D O+

Over Jehova's aan de deur: het is me ooit 'gelukt' om de meneer in kwestie zélf tot de conclusie te laten komen dat het geen zin had :7

Woonde nog thuis toen hij aan de deur kwam en uitlegde dat één van de weinige zekerheden in het leven was dat we dood gingen, maar dat dat niet hoefde als we God toelieten in ons hart.
Waarop ik aangaf die ene zekerheid eigenlijk wel heel erg fijn te vinden. "Tsja, dan hebben wij niets meer om over te praten, vrees ik."
Okdoei :W
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_197769062
Ik ben twee jaar terug eens heel assertief gaan doen tegen een kpn meneer, aangezien we een sticker hebben.. bleek dat hij kwam om de voorbereiding van het glasvezel te doen :D
Sindsdien die ik wel aardig tegen kpn meneren. De laatste vroeg heel tactisch of alles netjes was aangelegd etc. Maar bleek toch iets te willen verkopen. Ik heb hem veel succes gewenst met zijn baan :P
  maandag 1 februari 2021 @ 20:59:40 #118
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197769141
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:36 schreef Tink89 het volgende:
Lemijn, eigenlijk vind ik het niet flauw :@ die pasjes en het opsturen zijn niet gratis en mensen een beetje motiveren om er zorgvuldig mee om te gaan, kan mi best. Niet eens voor jou, maar wel voor de mensen die het geen flikkert interesseert als er iets kwijt is en dan liever een nieuwe krijgen dan zoeken.
Mensen die het weinig interesseert hebben zeker geen 7,50 over voor een nieuw pasje. Of ze hebben het überhaupt niet. Maar ze hebben wel afval en gaan dan dus hun restafval gooien in de bakken die wel in hun voortuin staan: die voor plastic bijvoorbeeld.

En het voert wat ver maar ze hadden in mijn stad echt een simpeler pasjessysteem kunnen maken waardoor het volgens mij véél goedkoper had gekund.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197769169
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 19:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hou eens op
Sorry 🤣🤣

Maar we hebben wel de inhoud van de schuur in de woonkamer staan..

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197769300
Speelgoed opbergen O+ In de uitbouw staat een kast. 1 mand Duplo, 1 mand houten trein en 1 mand overig spul. In het kastje alles met batterijen/geluid en knutselspullen. In de woonkamer in de kast boekjes, puzzels en nog wat los groot speelgoed wat niet in de mand 'overige' past.

En om de opsom compleet te maken: al borstvoeding gevend de deur open doen was wel de meest effectieve manier om van een energieverkoper af te komen :+
pi_197769856
Hahaha DE!

Wij hebben in theorie ook geen speelgoed in de woonkamer want we hebben een speelkamer. In de praktijk slepen ze van alles mee de woonkamer in. Meer dan prima zolang het maar is opgeruimd als ze naar bed gaan.
pi_197770124
Wij hebben ook geen speelgoed meer in de woonkamer. Afgezien van soms een Lego bouwwerk waar ik zelf ook aan mee bouw. Heerlijk vind ik het, een opgeruimd huis. O+
Ik ben overigens jaloers op mensen die gewoon in een soort van georganiseerde chaos gedijen. En dan ook zonder schaamte visite ontvangen in die chaos. Ik zou oprecht willen dat ik dat ook zou kunnen, want ik krijg echt storing in mijn hoofd als mensen rommel laten slingeren in huis. Om een voorbeeld te noemen: ik leg minimaal 5 keer per dag de Nintendo Switch terug in de kast omdat ik hem weer op een random plek in de woonkamer terugvond. :')
pi_197770566
WoW Nikki. Ik zou willen dat ik dat een klein beetje meer had. Niet zoveel als jij dan hoor hahahaha.

Hier een dochter met covid. Morgen rest vh gezin testen. 11 maanden buiten de deur weten te houden. Heb er stress van. Maar goed. We maken er wat van de komende tien dagen. Meiden kunnen vanuit huis inloggen op de camera’s in de klas dus ze kunnen gewoon door met school.
Met een meidenkwartet
pi_197770756
10 jaar terug tijdens een Europees christelijk evenement in Rotterdam zijn er vrijwilligers ingezet om (respectvol) Jehovagetuigen aan de praat te houden. Zodat deze de deelnemende jongeren niet zouden lastig vallen.
Echt ook zij worden ongeduldig als je voorstelt om de bijbel helemaal voor naar achter te lezen, minstens een kwartier samen te bidden ed :-D.
Er waren vrijwilligers die er de lol van inzagen en dat meerdere dagen hebben gedaan.

Gelukkig word ik thuis niet veel lastig gevallen, snap als het veel is en rond etenstijd dat het bloed irritant kan zijn. Op het werk wel regelmatig koude verkoop, maar behandel ze altijd respectvol. Heb ook collega's gehad die koude B2B verkoop moesten doen. En daarvan wil je ook niet dat die hele dagen afgesnauwd worden

Gelukkig doen ze niet heel veel aan leuren aan de deur in België. Heel af en toe energiecontract verkoper of zo.
pi_197770896
Joh, je zou denken dat er toch een soort God is die naar me luistert. :P
Ik zei vandaag tegen mijn zoon misschien eens een elektrische citruspers te kopen ipv handmatig.
En verdomd: iemand gaf een nieuwe online weg, ik reageerde als eerste en mag er morgen om komen. :+
pi_197770923
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:48 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik ook 🤣🤐

Bij het oude huis hadden we zo'n geen Collecte, geloofsovertuigers en verkoop sticker. Blijkbaar geldt dat niet voor verkopers die namens een groot bedrijf komen als je een kvknummer op je adres hebt staan.
Die hadden wij voor ze VVE.. regelmatig stond Nuon voor de deur.

Het is volgens mij weer de maand van de telemarketing. Ik ben al weer een paar keer gebeld, ondanks dat ik me al 100x aangemeld heb jij het bel-me-niet register.

Wij hebben een Ring deurbel, paar weken geleden lag er ineens een dreigend briefje voor de deur met de mededeling dat we m binnen 5 dagen weg moesten halen omdat er anders vervolgstappen ondernomen zouden worden. De buren hadden m ook.
Wijkagent gebeld en gevraagd wat rechten/plichten waren. We hebben een sticker bij de bel waarop staat dat er video/audiobewaking is. Volgens wijkagent is dat helemaal goed.
Buurvrouw weet waarschijnlijk wie het is..
Kun je niet bij je opnames kijken wie het was? :P
pi_197770955
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:13 schreef Lemijn het volgende:
Ik wil graag even klagen over het afvalpasje dat ik kreeg voor de nieuwe ondergrondse containers hier in de wijk voor restafval, dat ik uiteraard binnen een maand kwijt was ondanks hevig mijn best doen. En nu moet ik ¤7,50 betalen voor een nieuw exemplaar, met blokkeren van het oude pasje dat ik ongetwijfeld terugvind zodra het nieuwe pasje binnen is.

Flauw toch? :{w .Of doen ze dit overal zo en woonde ik hiervoor in een uitzonderlijk coulante gemeente (lees: ik kreeg 2 pasjes bij aanvang en onbeperkt nieuwe, want waarom zou je het je inwoners moeilijk maken om hun afval fatsoenlijk weg te gooien).
Hier kost het ook geld, geen idee meer hoeveel
Heb dat ding al 2x met t vuilnis mee de bak ingegooid :')
pi_197770970
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 22:28 schreef Butterflower het volgende:

[..]

Kun je niet bij je opnames kijken wie het was? :P
Ahaaa.
Dat zouden wij ook wel bekijken ja. :Y
pi_197771018
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 22:28 schreef Butterflower het volgende:

[..]

Kun je niet bij je opnames kijken wie het was? :P
Hebben we gedaan maar wij herkennen niet. De buren wel

Oh shit @Cathmar
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 1 februari 2021 @ 22:36:19 #130
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197771057
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 22:34 schreef Vicky het volgende:

[..]

Hebben we gedaan maar wij herkennen niet. De buren wel
Ah dus niet je overbuur, zeker iemand die al met pensioen is dan.
Dat iemand daar te tijd voor neemt :')
Zeggen dat iets niet mag terwijl je er helemaal geen last van hebt, ruziezoeker.
pi_197771079
Wat vervelend Cathmar. Weten jullie de bron? Hopelijk blijft het bij 1 besmetting.

Onze woonkamer staat helemaal vol met speelgoed. Twee bakken duplo (staat normaal boven, maar er komt steeds meer naar beneden...), een paw patrol vrachtwaren, boeken, stickervellen, een wobbel, bordspelletjes, dingen die ze geknutseld hebben.... Ik erger me er niet zo aan eigenlijk. Alleen het echt kleine spul (losse autootjes/poppetjes enzo) probeer ik dagelijks in een van de drie opbergbakken te gooien. Verder heeft opruimen toch geen nut, als ik morgenochtend beneden kom ligt het weer vol. Meestal ruimen we het twee keer per week op en is het een half uurtje netjes.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_197771087
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 22:36 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ah dus niet je overbuur, zeker iemand die al met pensioen is dan.
Dat iemand daar te tijd voor neemt :')
Zeggen dat iets niet mag terwijl je er helemaal geen last van hebt, ruziezoeker.
We hebben geen overburen..
Ik begreep iemand die een beetje koekoek is.

Tijdje geleden heeft er iemand in een wijk hier vlakbij brieven in de brievenbus gegooid met klachten over houtkachels..

Bij ons zat er ook nog een uitdraai van het juridisch loket bij. 8)7
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197771111
Ah nee Cathmar, sterkte!

Pasjes? Wij hebben hier gewoon ouderwets kliko's die ben ik nog nooit kwijtgeraakt ;) De grijze zit wel altijd ramvol, die van onze buren maar voor de helft dus eigenlijk hebben wij 1,5 kliko voor restafval.
  maandag 1 februari 2021 @ 22:52:54 #134
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197771324
Wij hebben een papier, gft en plastic.
En ondergrondse voor restafval zonder pasje.

Wat hier dus meestal eindigt in alles bij rest pleuren want anders moet ik in de kou/regen naar buiten. :r

quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 22:38 schreef Vicky het volgende:

[..]

We hebben geen overburen..
Ik begreep iemand die een beetje koekoek is.

Tijdje geleden heeft er iemand in een wijk hier vlakbij brieven in de brievenbus gegooid met klachten over houtkachels..

Bij ons zat er ook nog een uitdraai van het juridisch loket bij. 8)7
Ah oke.
Lijkt me wel super irritant.
pi_197771486
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 19:09 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Nu iedereen minder les heeft, loopt iedereen achter op normaal. Normaal zou groep 8 nu bezig zijn met onderwerp x of y, maar nu zijn ze pas bij u of v. Dat is 'erg' als je het vergelijkt met x of y maar niet als je nu zegt dat u het nieuwe normaal is.

En ja er zullen kinderen zijn die in die periode verder zijn gaan achterlopen en er zullen er zijn die misschien wat ingehaald hebben. Maar zolang wij niet eisen dat ze bij x of y moeten zijn, is er veel minder spanning. Overigens ben ik het niet eens met dat alle kinderen die al achter liepen nu nog verder achter lopen. Dat zal ook liggen aan waarom ze achter liepen. ER zijn kinderen die thuis helemaal opbloeien. Mijn punt was: vergeet het oude normaal en accepteer dat alles anders is, ook in het onderwijs.
Ah, duidelijk nu.
Ik denk wel dat er beduidend meer kinderen zullen zijn die nu nog meer achter gaan lopen dan ze al deden (kinderen uit achterstandssituaties met armoede/geen Nederlands thuis/heel grote gezinnen etc) dan kinderen die thuis opbloeien en dus juist minder achter lopen dan ze deden.

Je laatste zin kan ik me an sich in vinden, want het is nu eenmaal de situatie waarin we zitten. Bij het objectief bekijken van het effect van corona op de ontwikkeling van kinderen denk ik wel dat je zeker kan stellen dat over de hele linie er leerachterstanden zijn ontstaan - maar die constatering betekent niet dat er nu heel spastisch over gedaan hoeft te worden. Ja, het is zo, nee, het hoeft niet allemaal nu direct opgelost te worden en ouders hoeven dus bv niet nu allemaal over de kling gejaagd te worden om hun kinderen die achterstand te laten inhalen tijdens het thuiswerken. Maar het lijkt me wel goed om de constatering te doen, en een plan en extra ondersteuning op te tuigen om in de komende jaren die achterstand weer in te kunnen laten lopen. Al helemaal voor de kinderen die al achter liepen, en bij wie dat nu nóg meer het geval is.
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 00:34:57 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197772307
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 16:26 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Ik heb ooit per ongeluk een soort van band opgebouwd met de Jehova's die aan de deur kwamen en van wie ik uit beleefdheid de folder aannam :D Ik was toen zwanger van Elva, daar even over gekletst, en toen het mis ging en ze me zagen lopen zonder dikke buik maar ook zonder baby kwamen ze weer aan de deur. Geen gezwets over God, maar hoe het ging, of ze iets konden doen, etcetera. Dat hebben ze op regelmatige basis gedaan, ik vond dat toch wel zo vreselijk lief. O+
Wat ontzettend lief dit O+

Ik zou graag eens met jehova’s in discussie gaan maar mijn man stuurt ze altijd weg. Mijn vader was nog veel erger, die riep “geen interesse!” en gooide meteen de deur dicht :@ :')

DigiD heb ik al aangevraagd voor Aapie :D dan kun je namelijk in zijn dossier van het ziekenhuis kijken. Officieel moet hij het account zelf aanvragen in verband met privacy maar dat is nog iets te moeilijk voor hem 8)7
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 00:43:33 #137
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197772349
Zijn er ook ouders die overwegen om hun kinderen toch thuis te houden ivm Corona?

Aapie gaat volgende week voor het eerst naar het kdv. Ik twijfel nog wel omdat we mijn ouders 1 dag in de week zien en mijn vader risicopatiënt is. Ik zie om die reden niemand, laat boodschappen thuisbezorgen etc. Wat is wijsheid? Als mijn vader ziek wordt is er een grote kans dat hij dit niet overleeft. Is het dan wel verantwoord om Aapie naar de opvang te sturen?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 2 februari 2021 @ 07:47:25 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197773094
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 22:26 schreef vencodark het volgende:
Joh, je zou denken dat er toch een soort God is die naar me luistert. :P
Ik zei vandaag tegen mijn zoon misschien eens een elektrische citruspers te kopen ipv handmatig.
En verdomd: iemand gaf een nieuwe online weg, ik reageerde als eerste en mag er morgen om komen. :+
Ik heb sinds kort zo’n horeca-ding, dus met zo’n lange hendel naar beneden duwen. Zó fijn en snel! _O_
***
  dinsdag 2 februari 2021 @ 07:49:17 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197773102
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 22:40 schreef exode het volgende:
Ah nee Cathmar, sterkte!

Pasjes? Wij hebben hier gewoon ouderwets kliko's die ben ik nog nooit kwijtgeraakt ;) De grijze zit wel altijd ramvol, die van onze buren maar voor de helft dus eigenlijk hebben wij 1,5 kliko voor restafval.
Betalen jullie niet per keer buiten zetten? Want dan betalen de buren dus voor jullie, toch?
***
pi_197773250
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 07:47 schreef BE het volgende:

[..]

Ik heb sinds kort zo’n horeca-ding, dus met zo’n lange hendel naar beneden duwen. Zó fijn en snel! _O_
Die heb ik ook gezien. Zag er wel handig uit maar ik weet niet of ik genoeg jus neem om dat dan weer aan te schaffen.
Mocht deze niks zijn, kan ik er altijd nog 1 kopen. :)
pi_197773254
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 00:34 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat ontzettend lief dit O+

Ik zou graag eens met jehova’s in discussie gaan maar mijn man stuurt ze altijd weg. Mijn vader was nog veel erger, die riep “geen interesse!” en gooide meteen de deur dicht :@ :')

DigiD heb ik al aangevraagd voor Aapie :D dan kun je namelijk in zijn dossier van het ziekenhuis kijken. Officieel moet hij het account zelf aanvragen in verband met privacy maar dat is nog iets te moeilijk voor hem 8)7
Je kan ook een machtiging aanvragen voor hem, dat heb ik ook gedaan. Vind het toch al raar dat je een machtiging moet indienen voor kinderen onder de 16 jaar. :X
pi_197773383
De meest debiele verkoper aan de deur was een aantal jaar geleden een man die een abonnement kwam verkopen voor rioolreiniging. Ik had er nog nooit van gehoord, dus vroeg een visitekaartje. Kan ik het even overleggen met mijn vriend.
En toen zei hij: ‘Oh, gaat uw vriend over het riool? Mag jij daar geen beslissing over nemen? Nou, het moet nu meteen, anders is de aanbieding over.’

:{w mijn vriend gaat helemaal niet over het riool. Ik sluit gewoon geen abonnement af zonder overleg, pipo. Toen heb ik hem gauw weggestuurd.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197773396
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 07:49 schreef BE het volgende:

[..]

Betalen jullie niet per keer buiten zetten? Want dan betalen de buren dus voor jullie, toch?
Wij betalen gewoon een vast bedrag en dan wordt grijs/groen om en om geleegd.
Ik vind het heel irritant dat plastic bij ons nog altijd bij de supermarkt in een container moet die altijd vol zit. Ik ga meestal wandelend met 1 of 2 kinderen boodschappen doen. Dat sorteer ik dus niet :@
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197773425
Wij hebben een briefje opgehangen met geen verkoop aan de deur en geen geloofsovertuigers. En die slaan onze deur tegenwoordig netjes over. Ik zie regelmatig de jehova's hier lopen, altijd een oudere man en een wat jongere vrouw.
En wij hadden met enige regelmaat van die buitenlandse uitwisselingsstudenten die dan kunst kwamen verkopen aan de deur. Maar die zien we dus ook niet meer, ideaal.
Van die lui die abonnementen komen verkopen hoeven ook niet aan mijn deur te komen, als ik dan geen korting krijg, helemaal prima. Ik sluit dat soort dingen niet af aan de deur, ga weg zeg.
Collecte geef ik meestal wel iets.

Wij hebben een container voor groen, plastic en restafval. Papier komen ze eens in de maand ophalen, maar bij het winkelcentrum staan ook containers waar je het kwijt kan.
Volgens mij hebben wij een chip op de container die registreert hoe vaak je dat ding aanbiedt.

@Cathmar, hopelijk heeft ze er niet al teveel last van en ontspringen jullie de dans verder :* beterschap.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_197773571
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 07:49 schreef BE het volgende:

[..]

Betalen jullie niet per keer buiten zetten? Want dan betalen de buren dus voor jullie, toch?
Nee, wij betalen een vast bedrag per jaar. Mijn moeder heeft dat inderdaad die heeft een barcode op haar kliko. De kliko's van onze buren staan op onze grond, dus dit is wel het minste ;) Nee hoor, wij gaan goed met onze buren, zij hebben vaak dat de groene volzit en dan gooien ze bij ons nog bij als het kan.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 08:53:46 #146
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197773627
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 07:49 schreef BE het volgende:

[..]

Betalen jullie niet per keer buiten zetten? Want dan betalen de buren dus voor jullie, toch?
Wij nu ook per keer en in het oude huis per kilo zelfs.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197773632
Hier willen ze overigens af van de kliko's, in onze straat is het geniale plan om 2 parkeerplaatsen op te heffen voor ondergrondse containers. We komen al zwaar parkeerplek tekort, dus daar is goed over nagedacht.

Nu hebben we alleen een grijze en groene container. Papier kunnen we wel aanvragen maar past niet meer (onze kliko verzamelplek achter de schuur is vol). Gaat nu in van die grote sorteerbakken van de Ikea in de schuur. Zodra ze komen ophalen, stort ik die leeg in een andere kliko.
Ja, ik gebruik daarvoor dus ook kliko's van buren >:) Maar goed wij wonen in een straat waar iedereen elkaar kent en helpt en en en.
Plastic gaat in zakken en die hangen wij in de schuur, wordt volgens mij 1 keer per 4 weken opgehaald.

Wij zijn niet goed in scheiden, alles is al snel rest bij ons. Behalve glas en papier dan.

We hebben ook van die tuinzakken, die enorme dingen. Daar gaan er ook wel 4 per jaar van doorheen.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 09:00:23 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197773690
Even een rare vraag, als jullie iets informeels (kaart, berichtje in buurtapp) tekenen namens jullie gezin of namens jou en je partner, wiens naam zet je dan eerst, die van jezelf of die van je partner?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197773730
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:00 schreef Leandra het volgende:
Even een rare vraag, als jullie iets informeels (kaart, berichtje in buurtapp) tekenen namens jullie gezin of namens jou en je partner, wiens naam zet je dan eerst, die van jezelf of die van je partner?
Eerst de ander, dan jezelf is mij altijd geleerd.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197773751
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:04 schreef LeSage het volgende:

[..]

Eerst de ander, dan jezelf is mij altijd geleerd.
Ik doe altijd eerst man, dan ik, oudste kind, jongste kind
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 09:07:17 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197773765
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:04 schreef LeSage het volgende:

[..]

Eerst de ander, dan jezelf is mij altijd geleerd.
Ik doe eerst mezelf trouwens, zodat men weet wie het bericht of het kaartje geschreven heeft.

Maar ik vraag dit om een andere reden, die leg ik straks wel uit :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197773768
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:00 schreef Leandra het volgende:
Even een rare vraag, als jullie iets informeels (kaart, berichtje in buurtapp) tekenen namens jullie gezin of namens jou en je partner, wiens naam zet je dan eerst, die van jezelf of die van je partner?
Eerst de mijne, dan die van mijn man. Maar da's eigenlijk alleen omdat het logischer klinkt; mijn naam heeft 2 lettergrepen, die van hem 4, en het loopt ritmischer zo om ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 februari 2021 @ 09:08:13 #153
426493 crew  PippenScottie
pi_197773775
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 00:43 schreef MaJo het volgende:
Zijn er ook ouders die overwegen om hun kinderen toch thuis te houden ivm Corona?

Aapie gaat volgende week voor het eerst naar het kdv. Ik twijfel nog wel omdat we mijn ouders 1 dag in de week zien en mijn vader risicopatiënt is. Ik zie om die reden niemand, laat boodschappen thuisbezorgen etc. Wat is wijsheid? Als mijn vader ziek wordt is er een grote kans dat hij dit niet overleeft. Is het dan wel verantwoord om Aapie naar de opvang te sturen?
Als je er niet fijn bij voelt en je redt het thuis, dan zou ik Aapie gewoon thuis houden. Het klinkt alsof je er anders alleen maar stress van hebt.

Op de basisschool van mijn dochtertjes waren ook een paar ouders die de kinderen thuis hielden toen de scholen vorig voorjaar weer open gingen.
pi_197773776
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 07:47 schreef BE het volgende:

[..]

Ik heb sinds kort zo’n horeca-ding, dus met zo’n lange hendel naar beneden duwen. Zó fijn en snel! _O_
Wij ook. Supersnel en veel minder knoei.


Wij hebben nu echt 4 containers hier. Plastic en papier/karton is zonder pasje.
Groen en rest is ondergronds met pasje. Best irritant want grote zakken passen er niet in. Bij het oude huis hadden we grote bovengrondse container met van die omklap"deuren"
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_197773784
Kaartje: ligt eraan naar wie het gaat. Als ze dichter bij mij staan zet ik mijn naam eerst, staan ze dichter bij mijn man, dan zijn naam.
pi_197773795
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:04 schreef LeSage het volgende:

[..]

Eerst de ander, dan jezelf is mij altijd geleerd.
Op kaartjes ook? Da's toch meer als je over jullie praat? "X en ik werken al eeuwen thuis" ipv "ik en X..."?
  dinsdag 2 februari 2021 @ 09:10:28 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197773806
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 00:43 schreef MaJo het volgende:
Zijn er ook ouders die overwegen om hun kinderen toch thuis te houden ivm Corona?

Aapie gaat volgende week voor het eerst naar het kdv. Ik twijfel nog wel omdat we mijn ouders 1 dag in de week zien en mijn vader risicopatiënt is. Ik zie om die reden niemand, laat boodschappen thuisbezorgen etc. Wat is wijsheid? Als mijn vader ziek wordt is er een grote kans dat hij dit niet overleeft. Is het dan wel verantwoord om Aapie naar de opvang te sturen?
Als ik het thuisonderwijs ongestraft kon verlengen tot de voorjaarsvakantie zou ik het doen
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197773832
Containers: Grijze (plastic) blauw (papier) en groen (gft), elke dinsdag staat er wel eentje aan de weg. Voor de rest hebben we een pasje voor een ondergrondse verderop in de straat. Daar lopen we max eens per week met een klein zakje heen.

Kaartjes: Eerst mijn man, dan ik, dan de oudste, dan de jongste. Als mijn man een kaartje schrijft, gaat hij iedereen langs om zijn eigen naam erop te laten zetten. Ik zet ze er zelf allemaal op :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 07:47 schreef BE het volgende:

[..]

Ik heb sinds kort zo’n horeca-ding, dus met zo’n lange hendel naar beneden duwen. Zó fijn en snel! _O_
Die had mijn man eens in zijn kerstpakket, wordt al jaren goed gebruikt!
  dinsdag 2 februari 2021 @ 09:14:38 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197773849
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:09 schreef lunapuella het volgende:
Kaartje: ligt eraan naar wie het gaat. Als ze dichter bij mij staan zet ik mijn naam eerst, staan ze dichter bij mijn man, dan zijn naam.
Dat is ook weer een punt.

Laten we zeggen een nieuwjaarswens in de buurtapp afgelopen oud en nieuw, omdat men niet naar buiten kon, en jij bent degene die namens jullie het berichtje post.

Marie, Pietje en de kids
of
Pietje, Marie en de kids
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197773856
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is ook weer een punt.

Laten we zeggen een nieuwjaarswens in de buurtapp afgelopen oud en nieuw, omdat men niet naar buiten kon, en jij bent degene die namens jullie het berichtje post.

Marie, Pietje en de kids
of
Pietje, Marie en de kids
Oh, dan zou ik eerst mezelf zetten denk ik. Dan vind ik het raar om een ander eerst te plaatsen. Dan moet de ander zelf maar een berichtje sturen. :P
pi_197773900
Sterkte cathmar

Hier hebben we kliko's en betalen per jaar een vast bedrag. Het maakt dus niet uit of je hem wel of niet buiten zet. Hij komt ook maar 1x in de maand.

Bij mijn schoonouders betalen ze per lediging.
pi_197773907
Hmm, een kaartje eerst mijn man’s naam, dan ik, dan oudste en dan de jongste.
Voelt logischer terwijl ik ze allemaal schrijf. :P
pi_197773936
Wij schrijven kaarten op leeftijd :D geen idee waarom. Ik dus als eerste.

Over kaarten gesproken, ze stromen hier binnen, B is over 3 weken jarig en we hebben kaartjes gevraagd van iedereen, die verzamelen we en dan geven we die op zijn verjaardag. Er komen zelfs cadeaus binnen, ook van kennissen, zo ontzettend lief.
pi_197773937
Afval: wij betalen een vast bedrag per jaar en dan mag je vrijwel elke week de grijze of groene kliko aan de straat zetten. Plastic gaat in zakken aan de straat.

Als ik een kaartje schrijf doe ik eerst vriend, dan mijn naam en dan kind. Behalve als de ontvanger mijn vriend amper kent, dan zet ik mijn naam vooraan.

Ik weet nog niet wat ik ga doen volgende week. Ik ben er niet gerust op, heb nog geen geruststellende dingen gehoord dat het echt kan. Ik zal moeten werken, maar misschien laten we J wel thuis dat ene weekje tot de vakantie. Maar hij zou wel graag naar school toe gaan... Dat maakt het lastig.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 2 februari 2021 @ 09:25:46 #165
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197773953
Ik zou pietje,Marie en de kids doen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_197773961
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:25 schreef Ynske het volgende:
Ik zou pietje,Marie en de kids doen
En een poot van Max
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197774071
Opsom. O+
Wij hebben containers voor gft, papier en plastic. Glas staat zo'n bak voor op de ene hoek van de stoep, rest is een ondergrondse container met pasje voor op de andere hoek van de stoep. Wij scheiden heel trouw en zijn kinderloos (dus geen luiers nog) en hebben daardoor heel weinig restafval. Dat verzamelen we in de schuur totdat we 1 vuilniszak vol hebben, ook al betalen we gewoon een vast bedrag per jaar.

We hebben zelfs 2 papiercontainers omdat de vorige bewoners die van hun kwijt waren, een nieuwe aangevraagd hadden, en toen de oude een straat verderop terugvonden.

Of een nieuw pasje hier geld kost weet ik niet, ik woonde eerst in Utrecht en daar kreeg je hem gratis als je ergens nieuw kwam wonen en de oude bewoners hem niet achter hadden gelaten. Maar als je hem kwijtraakte kostte dat geld, vond ik eigenlijk heel logisch.

Kaarten schrijf ik vrijwel nooit. :+ Maar àls, dan man eerst. Appjes zou ik wel mijn naam eerst doen denk ik, maar ik app uberhaupt nooit namens ons samen. En onze voornamen combineren heel goed tot 1 naam, dus dat zou ik dan eerder gebruiken denk ik. :')
pi_197774091
Appjes names ons allen doe ik ook nooit. Alleen van mezelf. Ik ben tenslotte de contactpersoon.
En op Facebook doet mijn zus bijv. mensen feliciteren etc. uit naam van haar man en zichzelf.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 09:41:03 #169
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197774131
Hier betalen we een euro per vuilniszak, en verder kun je kostenloos zonder pasje papier blik plastic en glas weggooien op een van de afvalperrons, waar je tot je enkels in de zooi staat. Ze hebben de gleuf van de papierbakken laatst zo klein gemaakt dat je daar dus echt amper wat in krijgt, omdat mensen er complete bankstellen in stukjes in propten. Maar het papier wordt ook 1 x per maand opgehaald door een vereniging, dus nu spaar ik het op voor die dag. Bijna niet te doen met al die bestellingen, echt een walk of shame zie je alle buren doen die dag, erger nog dan bij de glasbak. Er woont hier een gast een stuk verder in de straat die elke dag pizza bestelt, die loopt eens in de zoveel tijd met een stapel pizzadozen tot onder zijn kin naar de papierbak, dat is echt een attractie :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197774173
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:04 schreef LeSage het volgende:

[..]

Eerst de ander, dan jezelf is mij altijd geleerd.
Dit O+
pi_197774218
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:41 schreef oh-oh het volgende:
Hier betalen we een euro per vuilniszak, en verder kun je kostenloos zonder pasje papier blik plastic en glas weggooien op een van de afvalperrons, waar je tot je enkels in de zooi staat. Ze hebben de gleuf van de papierbakken laatst zo klein gemaakt dat je daar dus echt amper wat in krijgt, omdat mensen er complete bankstellen in stukjes in propten. Maar het papier wordt ook 1 x per maand opgehaald door een vereniging, dus nu spaar ik het op voor die dag. Bijna niet te doen met al die bestellingen, echt een walk of shame zie je alle buren doen die dag, erger nog dan bij de glasbak. Er woont hier een gast een stuk verder in de straat die elke dag pizza bestelt, die loopt eens in de zoveel tijd met een stapel pizzadozen tot onder zijn kin naar de papierbak, dat is echt een attractie :D
En pizzadozen mogen geeneens bij papier. _O-
pi_197774275
Ooooh pizzadozen, Friends associatie :)

Ik wilde net hetzelfde hotel voor mijn moeder boeken als waar ze met Sinterklaas sliep. Zelfde kamer is ¤ 40 duurder....toen was het op een vrijdag nu een zondag. Vrijdag en zaterdag zijn zelfs nog duurder.
Wie gaat er nu in een hotel zitten waar alles dicht is voor meer dan ¤ 100 voor een nacht?
pi_197774277
hier ook eerst de ander, dan jezelf..Maar bij kaartjes schrijft meestal iedereen zijn eigen naam (goed voor mijn slecht fijnmotorische jongste die schrijven de hel vindt)..

Iets anders.. mijn nichtje is geboren! (van zus van man)..
en nu kwam het geboortekaartje, maar zonder achternaam.. Dus nu weet ik nog steeds niet wat de achternaam is en vind het zo genant om te vragen..
(bij familiedingen komt de vader meestal niet mee en als hij er is zegt hij liefst geen woord)
  dinsdag 2 februari 2021 @ 09:59:32 #174
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197774374
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:47 schreef Vaiana het volgende:

[..]

En pizzadozen mogen geeneens bij papier. _O-
Geloof niet dat mensen met hem praten...
Hij komt alleen buiten met z'n dozen of met zijn hond en die bijt alles en iedereen als je in de buurt komt :')
Als ik hem was zette ik die dozen sowieso in vuilniszakken buiten maar ja wie ben ik.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 februari 2021 @ 10:13:52 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197774607
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 08:11 schreef vencodark het volgende:

[..]

Die heb ik ook gezien. Zag er wel handig uit maar ik weet niet of ik genoeg jus neem om dat dan weer aan te schaffen.
Mocht deze niks zijn, kan ik er altijd nog 1 kopen. :)
Ik gebruikte de citruspers op mijn keukenmachine, maar dan moest ik steeds met een knop draaien, en sowieso dat apparaat tevoorschijn trekken en opbouwen en alles in de vaatwasser etc. Dus ik deed er bijna nooit iets mee. Toen wilde ik voor een elektrische gaan maar was altijd zo geintrigeerd door deze dat ik mezelf dat maar kado gedaan heb. :) Hij staat op een verloren plekje op het aanrecht en ik merk dat we het op deze manier veel meer gebruiken dan voorheen.

Oh, en over kado doen gesproken... Ik bak tegenwoordig koekjes voor de families die ik begeleid voor bij het nagesprek. (Hartjes speculaasjes, die ik 'Soelaasjes' genoemd heb als knipoogje naar mijn bedrijfsnaam. Het Engelse woord voor soelaas. ;) )
En dus vond ik dat ik een goeie keukenmachine mocht kopen omdat ik zo'n kramp in mijn handen krijg van het deeg kneden. O-) Van de week een Kenwood geprobeerd, maar die werkte niet lekker. Pakte niet al het deeg mee van de randen waardoor ik alsnog er bij moest blijven. Nu is er een sjieke AEG onder weg met 2 verschillende mengkommen (4,5 en 2,9l). Een 'tweede keus' via Ebay uit Dld. 250 euro ipv 500. :o )



/dagboek
***
  dinsdag 2 februari 2021 @ 10:19:22 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197774665
De Pietje, Marie en de kids (en de poot van Max) vraag was vanwege het volgende:
In de buurtapp viel het me met oud en nieuw op dat de vrouwen allemaal Pietje, Marie en de kids doen, maar de mannen ook.

Met andere woorden: vrouwen zetten de naam van hun man eerst, mannen zetten hun eigen naam eerst.

Ik was de uitzondering daarop zeg maar :')
En ik dacht net weer aan die vraag doordat Pietje een afscheidsberichtje schreef in de buurtapp (ze gaan verhuizen) en dus ook weer tekende met Pietje, Marie en de kids.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 2 februari 2021 @ 10:23:30 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197774714
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:19 schreef Leandra het volgende:
De Pietje, Marie en de kids (en de poot van Max) vraag was vanwege het volgende:
In de buurtapp viel het me met oud en nieuw op dat de vrouwen allemaal Pietje, Marie en de kids doen, maar de mannen ook.

Met andere woorden: vrouwen zetten de naam van hun man eerst, mannen zetten hun eigen naam eerst.

Ik was de uitzondering daarop zeg maar :')
En ik dacht net weer aan die vraag doordat Pietje een afscheidsberichtje schreef in de buurtapp (ze gaan verhuizen) en dus ook weer tekende met Pietje, Marie en de kids.
Ik doe ook altijd eerst mezelf. :@ Zo 'hoort' het gewoon. Als hij eerst wil moet hij maar degene denkt die aan dat soort dingen denkt/reageert/deelneemt. ;) :D
***
pi_197774722
Ik zet ook mijn eigen naam eerst.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 10:24:20 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197774724
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:13 schreef BE het volgende:

[..]

Ik gebruikte de citruspers op mijn keukenmachine, maar dan moest ik steeds met een knop draaien, en sowieso dat apparaat tevoorschijn trekken en opbouwen en alles in de vaatwasser etc. Dus ik deed er bijna nooit iets mee. Toen wilde ik voor een elektrische gaan maar was altijd zo geintrigeerd door deze dat ik mezelf dat maar kado gedaan heb. :) Hij staat op een verloren plekje op het aanrecht en ik merk dat we het op deze manier veel meer gebruiken dan voorheen.

Oh, en over kado doen gesproken... Ik bak tegenwoordig koekjes voor de families die ik begeleid voor bij het nagesprek. (Hartjes speculaasjes, die ik 'Soelaasjes' genoemd heb als knipoogje naar mijn bedrijfsnaam. Het Engelse woord voor soelaas. ;) )
En dus vond ik dat ik een goeie keukenmachine mocht kopen omdat ik zo'n kramp in mijn handen krijg van het deeg kneden. O-) Van de week een Kenwood geprobeerd, maar die werkte niet lekker. Pakte niet al het deeg mee van de randen waardoor ik alsnog er bij moest blijven. Nu is er een sjieke AEG onder weg met 2 verschillende mengkommen (4,5 en 2,9l). Een 'tweede keus' via Ebay uit Dld. 250 euro ipv 500. :o )

[ afbeelding ]

/dagboek
Wat een mooi idee O+
Ik heb de Kenwood Kmix trouwens, maar ik bak niet vaak genoeg om failliet te gaan aan de KitchenAid Artisan O+

Indien wel dan zou ik die zonder twijfel kopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Leandra op 02-02-2021 12:11:42 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197774828
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:23 schreef BE het volgende:

[..]

Ik doe ook altijd eerst mezelf. :@ Zo 'hoort' het gewoon. Als hij eerst wil moet hij maar degene denkt die aan dat soort dingen denkt/reageert/deelneemt. ;) :D
Exact dit dus. :D En ik ben sowieso allergisch voor standaard de man eerst (of zelfs alleen - ik heb ook een hele boze brief aan de gemeente geschreven toen we de rekening voor ons huwelijk kregen en die alleen aan mijn man gericht was.)
pi_197774835
Ik zet ook altijd mijn naam eerst onder een kaartje en dan die van kleuter...maar ja, geen man (helaas) ;)

Als ik een kaart stuur namens een (groepje) collega's, doe ik dat altijd op alfabetische volgorde.

Maar wat Leandra zegt herken ik wel. Alle vrouwen uit mijn vriendenkring zetten op hun kaart eerst de naam van de man, dan hun eigen naam, en dan die van de kinderen. Met een poot of een lik van het huisdier idd :')

@BE : wat een tof idee! O+
pi_197774878
Toen kind kerstkaartjes schreef voor de buren stond er ''van S en mem'' op O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197775116
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:32 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Exact dit dus. :D En ik ben sowieso allergisch voor standaard de man eerst (of zelfs alleen - ik heb ook een hele boze brief aan de gemeente geschreven toen we de rekening voor ons huwelijk kregen en die alleen aan mijn man gericht was.)
Onze gemeentelijke belastingen staan alleen op naam van man. We zijn 50/50 eigenaars van het huis. Ik vind dat dus echt HEEL ERG STOM. :(
Plus ik regel alle financiën, dus hij doet er ook nog eens niks mee. :')
pi_197775187
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:53 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Onze gemeentelijke belastingen staan alleen op naam van man. We zijn 50/50 eigenaars van het huis. Ik vind dat dus echt HEEL ERG STOM. :(
Plus ik regel alle financiën, dus hij doet er ook nog eens niks mee. :')
Idem hier. Ontzettend storend. Ik had net geregeld dat het op mijn naam kwam, en toen fuseerden de gemeentelijke en waterschaps-organisaties, en stond het weer op zijn naam. :')
pi_197775233
Hier hebben we het al eens eerder over gehad. Gaat het niet op leeftijd? De oudste krijgt de brieven. Vind ik ook stom want ik regel alles
pi_197775266
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:01 schreef F_r het volgende:
Hier hebben we het al eens eerder over gehad. Gaat het niet op leeftijd? De oudste krijgt de brieven. Vind ik ook stom want ik regel alles
Ohhh op leeftijd klinkt wel logisch, collega van mij heeft dus juist dat alles op naam van zijn vriendin komt terwijl hij alles regelt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:58 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Idem hier. Ontzettend storend. Ik had net geregeld dat het op mijn naam kwam, en toen fuseerden de gemeentelijke en waterschaps-organisaties, en stond het weer op zijn naam. :')
:') :')
pi_197775278
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:01 schreef F_r het volgende:
Hier hebben we het al eens eerder over gehad. Gaat het niet op leeftijd? De oudste krijgt de brieven. Vind ik ook stom want ik regel alles
Vaak wel inderdaad. Maar ook dat vind ik stom. Geef mensen gewoon de keuze. Of zet het op twee namen - het is ook niet alsof de oudste alleen verantwoordelijk is als er een betalingsachterstand ontstaat.
pi_197775328
Ik vind op 2 namen beter. Nu zegt hij soms oh ja ik heb een bericht in mijn berichtenbox en dan blijken we iets te moeten betalen
  dinsdag 2 februari 2021 @ 11:08:37 #189
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197775343
BE wat een mooi idee trouwens, die koekjes ( en die keukenmachine haha nice nice).
Bah, ik zag net voor de tweede x die beelden van dat meisje van 9 in de USA dat gepeppersprayd wordt en ik weet weer waarom ik bijna geen tv meer kijk.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 februari 2021 @ 11:13:34 #190
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197775440
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:08 schreef oh-oh het volgende:
BE wat een mooi idee trouwens, die koekjes ( en die keukenmachine haha nice nice).
Bah, ik zag net voor de tweede x die beelden van dat meisje van 9 in de USA dat gepeppersprayd wordt en ik weet weer waarom ik bijna geen tv meer kijk.
Dat soort beelden komt je ook wel via internet onder ogen, of kijk je daar ook geen nieuwsberichten?
in de haak.
pi_197775463
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:04 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Vaak wel inderdaad. Maar ook dat vind ik stom. Geef mensen gewoon de keuze. Of zet het op twee namen - het is ook niet alsof de oudste alleen verantwoordelijk is als er een betalingsachterstand ontstaat.
Nouja dat. Hoezo staat het niet op 2 namen?
  dinsdag 2 februari 2021 @ 11:15:35 #192
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197775475
Nou daar klik ik wel wat selectiever hoor, ik was hem online nog niet tegengekomen.
Ik kijk trouwens wel elke avond naar het journaal hoor, en naar Jinek meestal.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 februari 2021 @ 11:16:00 #193
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197775489
Ik varieer de volgorde van onze namen onder kaartjes, zet mezelf soms juist als laatste. Maar ook wel eens als eerste en dan 'mede namens:. X, Z en Y er achteraan. Maar ik gebruik ook nog wel eens de traditionele man-vrouw-oudstekind-jongste kind volgorde. Zie er eigenlijk niet zoveel kwaad in.
in de haak.
  Moderator dinsdag 2 februari 2021 @ 11:32:41 #194
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197775789
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:01 schreef F_r het volgende:
Hier hebben we het al eens eerder over gehad. Gaat het niet op leeftijd? De oudste krijgt de brieven. Vind ik ook stom want ik regel alles
Nee hoor, ik ben ouder dan mijn man en toch staan dingen automatisch op zijn naam.

Ik onderteken kaarten altijd eerst met mijn naam zodat mijn man daarna alleen nog maar zijn naam erachter hoeft te schrijven :D bovendien klinkt mijn naam voor zijn naam natuurlijker en gebruiken we voor de grap wel eens een samentreksel van onze namen waarbij mijn naam ook eerst komt :)

Een huisdier toevoegen aan de kaart doen alleen kinderen neem ik aan? :@

@BE wat leuk van die koekjes! Ik heb met kerst een Kenwood gekregen, lekker veel bakken de komende tijd O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_197775796
Van ons huis staat ook alles op mijn naam, geen idee of dat is omdat ik ouder ben of vanwege mijn achternaam (A tov V van mijn vriendin).

Toen mijn vader overleed was het echt een crime om bij alle instanties de naam te wijzigen. Sommige instanties wilden ook een volledig nieuwe dienst leveren ipv even een naam wijzigen, echt belachelijk.

Een vriendin van mij heeft een Arabische achternaam en die heeft ze gehouden toen ze trouwde. Dat schijnt ook raar te zijn, ze is toch Moslim? Dan volg je toch je man? Zij krijgt daar echt bizarre vragen en opmerkingen over. Haar man heeft een oerHollandse naam dus die naam gebruiken zou voor haar soms best wel fijn zijn.
pi_197775831
Een vriendin zet overigens altijd de naam van haar konijn op kaarten, expres. Ik moet daar altijd hard om lachen omdat ik weet dat ze het doet vanwege de kaarten die zij krijgt. Als ik haar iets stuur, zet ik dus ook altijd haar konijn erbij.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 11:40:14 #197
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197775905
8-) Meeste post die ik stuur gaat naar vrienden met honden dus hell yes dat alle namen van de honden er op gaan.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 februari 2021 @ 11:55:38 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197776128
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:53 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Onze gemeentelijke belastingen staan alleen op naam van man. We zijn 50/50 eigenaars van het huis. Ik vind dat dus echt HEEL ERG STOM. :(
Plus ik regel alle financiën, dus hij doet er ook nog eens niks mee. :')
Het was in onze oude gemeente zo dat de oudste eigenaar de aanslag krijgt, dat ben ik (2 weken ouder :D :') ) en dat kwam goed uit want ik doe ook de administratie.
Toen verhuisden we dus vorig jaar naar deze gemeente en in deze gemeente is de oudste volwassen man in het huishouden degene die de aanslag krijgt..... (SGP/CDA gemeente :D )

Dus ik heb dat al even laten aanpassen, want het komt ook gelijk niet bij mij binnen, en nee wij weten elkaars DigiD niet, en dat houden we zo.

Ik heb daarover jaren geleden zelfs heibel over gehad met een medewerker van het waterschap, die mij adviseerde dan maar in te loggen met het DigiD van mijn man :X :X :X
Daardoor een officiële klacht ingediend, dat was de druppel voor mij; ze volgden in eerste instantie hun eigen regels niet (oudste eigenaar krijgt aanslag) en toen ik daar contact over opnam om dat te laten aanpassen kreeg ik dat "gebruik zijn DigiD maar" advies dus..... niet doen, gewoon niet.

Overigens vind ik het meest storende aan het versturen van de aanslag aan één persoon wel dat je beiden hoofdelijk aansprakelijk bent maar dat degene die de aanslag niet ontvangt hem dus niet eens kan inzien als hij/zij inlogt bij de gemeente, en dat is echt bizar, dat je aansprakelijk bent voor iets waar je helemaal geen inzage in hebt.
Het is immers niet zo dat ik kan falen met betalen en dat mijn man dan tegen de gemeente kan zeggen van "Ja joh, we zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd dus je moet bij haar zijn, het is niet mijn pakkie an".
Want als ik niet betaal dan gaan ze wel net zo hard op hem verhalen.

Nog grappiger;
Stel je gaat als alleenstaande moeder verhuizen naar een huurwoning in deze gemeente en je oudste kind is een jongen die net 18 geworden is.... dan krijgt je 18-jarige thuiswonende student dus de aanslag gemeentelijke belastingen :X :X :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 2 februari 2021 @ 12:02:28 #199
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_197776251
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:47 schreef Vaiana het volgende:

[..]

En pizzadozen mogen geeneens bij papier. _O-
Hier wel, papier en karton...
ik woon in dezelfde gemeente als oh-oh, zet het tegenwoordig ook maar aan de straat idd. De garage puilt alweer uit :')
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 2 februari 2021 @ 12:03:14 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197776264
Overigens hebben mijn ouders sinds ze in 2013 (binnen dezelfde gemeente) verhuisd zijn ineens de aanslagen gemeentelijke belasting op naam van mijn moeder, zij is een maand ouder dan mijn vader.
Nu zitten ze in een huurappartement en daarvoor hadden ze een koopwoning.

Mijn ouders zijn in 1965 in gemeenschap van goederen getrouwd, in 1980 hadden ze het huis gekocht dat ze in 2013 (aan ons) verkocht hebben, we kwamen er bij de notaris achter dat het in 1980 allemaal nog zo achterhaald was dat mijn vader op papier de eigenaar van de woning was, mijn moeder hoefde feitelijk niet eens voor de verkoop te tekenen :X
Dat was dus ook de reden dat hij al die jaren de aanslagen gemeentelijke belastingen kreeg, want hij was op papier de enige eigenaar van de woning..... 1980, nog zo gigantisch achterhaald was het toen dus.

En dan zal het allemaal best zo gedaan kunnen zijn omdat ze toch in gemeenschap van goederen getrouwd waren (waarbij mijn moeder degene met het geld was, want die bracht een huis in toen ze trouwden), maar het is zo absurd hoe dat soort dingen nog niet eens heel lang geleden gewoon gemeengoed waren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197776345
Oh, ik zit trouwens even na te denken maar ik schrijf wél mijn eigen naam eerst. Ik moest het even spontaan op een briefje schrijven op te bedenken wat ik dan doe. Gaat zo onbewust dat ik het blijkbaar niet uit mijn hoofd weet. :+
  dinsdag 2 februari 2021 @ 12:09:52 #202
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_197776374
Ik vind het sws raar om appjes te ondertekenen. Als het goed is staat je naam er toch al boven.

Dus dan is het "namens ons allemaal".

Kaartjes doe ik mans naam eerst. Dat bekt ook lekkerder. Kinderen op volgorde van leeftijd. Tussen man en mij een & want wij horen bij elkaar. Tussen de kinderen alleen een , want de jongste hoeft niet altijd een aanhangsel te zijn. Las ik ooit hier op fok en vond ik wel een mooie.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 12:10:14 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197776377
Aanslagen gemeentelijke belastingen en waterschap staan op mijn naam, daar waar dat niet automatisch ging omdat ik de oudste ben heb ik het laten aanpassen omdat ik de financiën regel.
Gas en stroom op mijn naam --> al doorgegeven dat de elektricien dat dus wel goed moet doen vanwege de teruggave belastingen voor de zonnepanelen.
Water op naam van N.

Overigens gebruik ik N z'n achternaam vrijwel nooit, wat tot gevolg heeft dat mijn communicatie met de aannemer, toeleveranciers en de bestelling van de keuken en dergelijke ook vrijwel allemaal op mijn naam is, ik heb de aannemer nog wel gevraagd dat aan te passen voor hij de bouwvergunning ging aanvragen, maar ik zie bij de zaken die op de bouw geleverd worden meestal mijn achternaam staan, soms die van N en heel soms gewoon maar allebei :D.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197776386
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ik het thuisonderwijs ongestraft kon verlengen tot de voorjaarsvakantie zou ik het doen
+1 bij ons gaat het ook maar over 3,5 halve dag. Maandag studiedag en vrijdag zijn ze ivm vakantie al om 12 uur klaar.
Ik heb sterk het gevoel dat de kinderen nu als proefkonijnen worden gebruikt en de opening vooral onder maatschappelijke druk is en niet omdat het gezondheidstechnisch verantwoord is.

Plus het hele 'verplicht' testen na 5 dagen vindt ik best heftig voor kinderen
pi_197776395
Ik ben alleen met R. Dus schrijf mijn naam eerst en dan R. En de naam van de katjes doe ik alleen met uitzondering en dan naar mensen die ik heel goed ken.

Als ik een kaart stuur namens meerdere mensen (laatst met een verjaardag een ballon namens mijn ouders, zus en mij). Toen schreef ik op volgorde van leeftijd en dan per gezin.
pi_197776412
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:09 schreef Kyara het volgende:
Ik vind het sws raar om appjes te ondertekenen. Als het goed is staat je naam er toch al boven.

Dus dan is het "namens ons allemaal".

Kaartjes doe ik mans naam eerst. Dat bekt ook lekkerder. Kinderen op volgorde van leeftijd. Tussen man en mij een & want wij horen bij elkaar. Tussen de kinderen alleen een , want de jongste hoeft niet altijd een aanhangsel te zijn. Las ik ooit hier op fok en vond ik wel een mooie.
Ohja, nu je het zegt. Ik onderteken appjes niet. :')

Overigens: groeten van je hond, poot van je kat vind ik ook zo apart. Prima hoor, maar dat komt niet in mij op.
Net als in een rouwadvertentie de namen van je honden zetten. :@
pi_197776427
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:13 schreef BE het volgende:

[..]

Ik gebruikte de citruspers op mijn keukenmachine, maar dan moest ik steeds met een knop draaien, en sowieso dat apparaat tevoorschijn trekken en opbouwen en alles in de vaatwasser etc. Dus ik deed er bijna nooit iets mee. Toen wilde ik voor een elektrische gaan maar was altijd zo geintrigeerd door deze dat ik mezelf dat maar kado gedaan heb. :) Hij staat op een verloren plekje op het aanrecht en ik merk dat we het op deze manier veel meer gebruiken dan voorheen.

Oh, en over kado doen gesproken... Ik bak tegenwoordig koekjes voor de families die ik begeleid voor bij het nagesprek. (Hartjes speculaasjes, die ik 'Soelaasjes' genoemd heb als knipoogje naar mijn bedrijfsnaam. Het Engelse woord voor soelaas. ;) )
En dus vond ik dat ik een goeie keukenmachine mocht kopen omdat ik zo'n kramp in mijn handen krijg van het deeg kneden. O-) Van de week een Kenwood geprobeerd, maar die werkte niet lekker. Pakte niet al het deeg mee van de randen waardoor ik alsnog er bij moest blijven. Nu is er een sjieke AEG onder weg met 2 verschillende mengkommen (4,5 en 2,9l). Een 'tweede keus' via Ebay uit Dld. 250 euro ipv 500. :o )

[ afbeelding ]

/dagboek
Wat een mooi, warm gebaar
pi_197776464
@BE De soelaasjes. _O_
pi_197776478
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:53 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Onze gemeentelijke belastingen staan alleen op naam van man. We zijn 50/50 eigenaars van het huis. Ik vind dat dus echt HEEL ERG STOM. :(
Plus ik regel alle financiën, dus hij doet er ook nog eens niks mee. :')
Ha, hier heb ik over gebeld en nu staat ie op mijn naam.. Laatst trouwens ook met de bank aan de lijn gehangen..ineens kreeg alleen mijn man het overzicht van onze hypotheek. Ja hallo, als we niet betalen weten jullie me vast wél te vinden dus nu graag op míjn naam of op beide..
pi_197776528
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:03 schreef Leandra het volgende:
Mijn ouders zijn in 1965 in gemeenschap van goederen getrouwd, in 1980 hadden ze het huis gekocht dat ze in 2013 (aan ons) verkocht hebben, we kwamen er bij de notaris achter dat het in 1980 allemaal nog zo achterhaald was dat mijn vader op papier de eigenaar van de woning was, mijn moeder hoefde feitelijk niet eens voor de verkoop te tekenen :X
Dat was dus ook de reden dat hij al die jaren de aanslagen gemeentelijke belastingen kreeg, want hij was op papier de enige eigenaar van de woning..... 1980, nog zo gigantisch achterhaald was het toen dus.

En dan zal het allemaal best zo gedaan kunnen zijn omdat ze toch in gemeenschap van goederen getrouwd waren (waarbij mijn moeder degene met het geld was, want die bracht een huis in toen ze trouwden), maar het is zo absurd hoe dat soort dingen nog niet eens heel lang geleden gewoon gemeengoed waren.
Dat soort fratsen bedenken ze zelfs nu nog. 8 jaar geleden stond alleen mijn man op het voorlopig koopcontract. Ze vonden het maar gedoe dat hij niet wilde tekenen want op de definitieve zou het wel goed komen te staan. Geloof er niets van want ze hadden mijn gegevens niet eens in het systeem staan.
pi_197776554
trouwens.. veel vrouwen hier die de financien doen 😁.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 12:28:39 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197776602
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:22 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dat soort fratsen bedenken ze zelfs nu nog. 8 jaar geleden stond alleen mijn man op het voorlopig koopcontract. Ze vonden het maar gedoe dat hij niet wilde tekenen want op de definitieve zou het wel goed komen te staan. Geloof er niets van want ze hadden mijn gegevens niet eens in het systeem staan.
Damn :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 2 februari 2021 @ 12:30:07 #213
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197776622
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:02 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Hier wel, papier en karton...
ik woon in dezelfde gemeente als oh-oh, zet het tegenwoordig ook maar aan de straat idd. De garage puilt alweer uit :')
Die bak is echt niet meer te doen he?
Wie dit bedacht heeft..... Ze mogen ook wel vaker dan 1 x per maand aan huis ophalen want ik ben ook in staat om m'n papier gewoon in die dure zakken te gaan douwen terwijl ik echt alles recycle normaal.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 februari 2021 @ 12:31:39 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197776640
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:24 schreef watmoetikkiezen het volgende:
trouwens.. veel vrouwen hier die de financien doen 😁.
Iedere keer als N een nieuwe telefoon heeft dan moet ik bijna ruzie maken voor hij de app van de bank waar we de gezamenlijke rekening voor de vaste lasten weer geactiveerd heeft.
De boodschappenrekening hebben we bij de bank waar hij ook zijn lopende rekening heeft, maar de vaste lasten niet dus, hij zou het rekeningnummer niet eens weten als ik niet iedere keer over die app zit te miepen.

Niet dat hij hem nu wel gebruikt, maar ik vind het gewoon belangrijk dat hij ook kan zien waar het allemaal naartoe gaat, want alleen maar "het is op" is wel heel makkelijk naar mij wijzen als je geen idee hebt welke kosten er allemaal zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197776643
Joh, mijn oud-buurman kwam eens vragen of we er moeite mee hadden dat hij een perenboompje bij zijn voortuin mocht zetten, de takken zouden wellicht richting onze voortuin gaan.
Mij kon het niet bommen en ik ging even mijn man halen.
Zegt de buurman: “Ah, even aan de baas vragen dus”. :')
:{w
pi_197776679
Ik doe ook alle financiën. En onze financieel adviseuse (ha, ook een vrouw dus) weet dat ook goed. Die overlegt dingen met mij en pas als we mijn man echt nodig hebben praten we hem bij. Dus ik neem iom haar de beslissingen over af te sluiten zaken en dan koppel ik dat naar hem terug in jip en janneke taal en dan geef ik het besluit weer door. Er was een tijd dat ik echt probeerde hem alles uit te leggen, maar daar ben ik mee gestopt. Ondoenlijk.

Laatst was ie door Interpolis er van overtuigd dat alle verzekeringen goedkoper konden, je krijgt immers meer korting als je meer afneemt. Ik ben dan zo'n zeikerd die dat tot op de komma narekent en dan constateert dat twee verschillende maatschappijen toch goedkoper is. Dan koppelt hij wel braaf aan de man van Interpolis terug dat het niet klopte.
Overigens, de taken zijn goed verdeeld. Ik kan niet onderhandelen, dus dat doet hij altijd. Net als zomaar op vreemde mensen afstappen om iets te vragen. Doe ik ook niet, doet hij met gemak. Ieder zijn kwaliteiten zeg maar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 2 februari 2021 @ 12:36:22 #217
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197776701
Vinden jullie dat echt raar ja , namen van honden / katten bij een rouwadvertentie of kaart?
Toevallig is er eergisteren iemand uit mijn klas van de basisschool overleden ( van de trap gevallen en daaraan gestorven :X :'( ) en ik zag dat haar honden ook genoemd werden, na haar kind en daar de vriend van, zijn kinderen plus partners plus kleinkinderen, en ik heb haar na de basisschool nooit meer gezien geloof ik maar ik vond haar meteen met terugwerkende kracht aardiger.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197776742
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:36 schreef oh-oh het volgende:
Vinden jullie dat echt raar ja , namen van honden / katten bij een rouwadvertentie of kaart?
Toevallig is er eergisteren iemand uit mijn klas van de basisschool overleden ( van de trap gevallen en daaraan gestorven :X :'( ) en ik zag dat haar honden ook genoemd werden, na haar kind en daar de vriend van, zijn kinderen plus partners plus kleinkinderen, en ik heb haar na de basisschool nooit meer gezien geloof ik maar ik vond haar meteen met terugwerkende kracht aardiger.
Niet raar, zo bedoel ik het niet. Ieder z’n ding. Maar ik betwijfel of ik het zelf zou doen als ik dieren had. :)
pi_197776747
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Damn :X
Ik weet ook niet helemaal meer hoe dat toen zat.

Hypotheek stond wel alleen op naam van man omdat dat beter uit kwam maar dat heeft niets te maken met het voorlopige koopcontract.
pi_197776764
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:02 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Hier wel, papier en karton...
ik woon in dezelfde gemeente als oh-oh, zet het tegenwoordig ook maar aan de straat idd. De garage puilt alweer uit :')
Karton mag overal bij het papier. Pizzadozen niet, omdat ze vetresten (kunnen) bevatten van het eten en dat belemmert de recycling. Daarom bij het restafval.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 12:44:09 #221
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197776802
Ik zou bijna een briefje bij hem in de bus doen. Maar hij zit altijd achter het raam te werken/gamen/pizza te eten en die hond komt zowat door het raam naar buiten als je daar langs loopt.
:')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 februari 2021 @ 12:45:08 #222
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197776811
Pfff ik werk niet vandaag dus ik dacht ga eens bapao's maken. Heb het deeg klaar en 1 soort vulling en nu al geen zin meer om de rest nog te doen -O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 februari 2021 @ 12:49:21 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197776870
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:24 schreef watmoetikkiezen het volgende:
trouwens.. veel vrouwen hier die de financien doen 😁.
Toen we de hypotheek voor het huis in 2013 moesten regelen is N nog een keer mee geweest naar de hypotheekadviseur, maar vooral zodat die hem in Jip-en-Janneke taal kon uitleggen hoe en wat (ik kan dat niet, ik snap niet dat hij bepaalde dingen niet weet/snapt, en de hypotheekadviseur heeft zijn beroep gemaakt van mensen uitleggen wat ze niet snappen op dat vlak). Maar de voorbereidingen en alles had ik al gedaan.

Ik kan lezen en schrijven met de adviseur trouwens, die mijn eigenwijsheid ook snapt en er prima mee kan leven dat ik soms andere keuzes maak dan hij zou adviseren omdat hij weet dat ik de gevolgen van mijn keuzes wel begrijp.Vandaar dat we (alweer) een volledig annuïtaire hypotheek hebben en niet een deel aflossingsvrij, wat wel zijn keuze/advies zou zijn.
Op een bepaald moment moest er nog iets van een motivatie richting de hypotheekbank door de adviseur geschreven worden, en toen zei ik al "zet er maar in dat ik stronteigenwijs ben en toch weer extra af ga lossen omdat ik zo rap mogelijk van de hypotheek af wil", en dat heeft hij gedaan :D
Overigens konden ze bij de hypotheekbank zien dat ik dat vanaf 2015 ook op de oude hypotheek maandelijks extra aflossingen gedaan had.

Aan de andere kant weten hij en ik ook heel goed dat we een behoorlijke prestatie hebben geleverd met de hypotheek die we vorig jaar geregeld hebben voor het te bouwen huis, want een hypotheek voor een nieuwbouwwoning die in eigen beheer gebouwd wordt is een stuk lastiger dan voor een projectwoning.
Iedere keer als we om een of andere reden contact hebben geeft hij ook aan dat hij niet kan wachten een biertje te drinken tijdens ons open huis B:)B

Hij zei ook regelmatig dat hij N niet benijdt met mijn eigenwijzigheid en bouwplannen en dergelijke, maar ondertussen vind hij het wel prachtig zoals ik het huis ontworpen heb en de financiering ervoor geregeld heb.
Dit keer heeft N niet een keer met de hypotheekadviseur gesproken, hij heeft alleen zijn werkgeversverklaring aangeleverd en een paar keer een handtekening gezet *)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 2 februari 2021 @ 12:53:25 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197776941
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:39 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ik weet ook niet helemaal meer hoe dat toen zat.

Hypotheek stond wel alleen op naam van man omdat dat beter uit kwam maar dat heeft niets te maken met het voorlopige koopcontract.
Dan snap ik wel dat het koopcontract op dezelfde naam stond.
Ik zou als hypotheekbank ook geen hypotheek op een heel huis willen nemen waarvan iemand maar voor de helft eigenaar is.

Overigens hoeft de hypotheek niet op één naam te staan als alleen het inkomen van die ene gerekend wordt, de hypotheek kan prima op 2 namen terwijl er maar 1 inkomen is dat meegeteld wordt.
Wij hebben in 2013 mijn inkomen op 0 gezet voor de hypotheekaanvraag, maar de hypotheek was wel op beider namen (en het huis ook).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197777403
Ik doe alle financiën, mijn vriendin is daar op zijn zachts gezegd nogal slecht in. Die weet haar eigen salaris niet eens. Toen ik pas weer eens ons gezamenlijke inkomen hardop uitsprak, schrok ze 'Verdienen wij zoveel? Waar gaat dat allemaal aan op?'
Ik ben weer slecht in andere dingen, veel andere dingen :D

Ik doe ook de financiën van mijn moeder, heb al vaak genoeg ruzie gemaakt met allerlei instanties. Zo had haar eigen bank haar een inkomensverzekering aangesmeerd, ze heeft verdomme AOW rot op joh. Echt zo slecht om zo geld te verdienen als bedrijf.
Mijn moeder mag lekker alles uitgeven hoor, maar ik doe haar aangifte en regel het financieel als ze grote uitgaves gaat doen. Ze eet haar huis langzaam op en daar moet steeds van alles voor geregeld worden, daar krijgt mijn moeder de zenuwen van. Ze is sowieso slecht in geld uitgeven, ze vindt het lastig om dingen voor zichzelf te kopen.
pi_197777596
Mijn man doet de meeste financiën. Nu is hij ook de enige met inkomen, dus dat is prima. Ik kan wel bij de gezamelijke rekening. Daar gaan de vaste lasten vanaf en komt zijn salaris op binnen. Weinig spannende dingen, dus dat loopt meestal wel gewoon vanzelf.

Ik heb wel zijn DigiD, daarmee doe ik wel de boekhouden&aangifte van zijn ZZP werk :P
pi_197777646
Ik denk dus ook maar dat ik de gemeente ga bellen of ik de aanslagen alsjeblieft mag ontvangen.

Heb 5 jaar als binnendienstmedewerker bij een hypotheekadviesbedrijf gewerkt, 3 Wft's gehaald (wet financieel toezicht), man heeft het niet zo op cijfertjes. Ik regel ook al het contact met aannemers en abonnementen enzo, man haat bellen en ik pluis dan lekker uit welke energieleverancier het goedkoopst is.

Man weet zijn salaris dan wel weer beter dan ik het mijne, ik vind dat gewoon niet interessant. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan snap ik wel dat het koopcontract op dezelfde naam stond.
Ik zou als hypotheekbank ook geen hypotheek op een heel huis willen nemen waarvan iemand maar voor de helft eigenaar is.

Overigens hoeft de hypotheek niet op één naam te staan als alleen het inkomen van die ene gerekend wordt, de hypotheek kan prima op 2 namen terwijl er maar 1 inkomen is dat meegeteld wordt.
Wij hebben in 2013 mijn inkomen op 0 gezet voor de hypotheekaanvraag, maar de hypotheek was wel op beider namen (en het huis ook).
Dit! Als hypotheek op 1 naam is verwacht ik inderdaad ook koopcontract op 1 naam.
pi_197777667
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:03 schreef Leandra het volgende:
Overigens hebben mijn ouders sinds ze in 2013 (binnen dezelfde gemeente) verhuisd zijn ineens de aanslagen gemeentelijke belasting op naam van mijn moeder, zij is een maand ouder dan mijn vader.
Nu zitten ze in een huurappartement en daarvoor hadden ze een koopwoning.

Mijn ouders zijn in 1965 in gemeenschap van goederen getrouwd, in 1980 hadden ze het huis gekocht dat ze in 2013 (aan ons) verkocht hebben, we kwamen er bij de notaris achter dat het in 1980 allemaal nog zo achterhaald was dat mijn vader op papier de eigenaar van de woning was, mijn moeder hoefde feitelijk niet eens voor de verkoop te tekenen :X
Dat was dus ook de reden dat hij al die jaren de aanslagen gemeentelijke belastingen kreeg, want hij was op papier de enige eigenaar van de woning..... 1980, nog zo gigantisch achterhaald was het toen dus.

En dan zal het allemaal best zo gedaan kunnen zijn omdat ze toch in gemeenschap van goederen getrouwd waren (waarbij mijn moeder degene met het geld was, want die bracht een huis in toen ze trouwden), maar het is zo absurd hoe dat soort dingen nog niet eens heel lang geleden gewoon gemeengoed waren.
Echtelijke woning though, dus een handtekening voor de verkoop is dan alsnog vereist. Maar best bizar hoe vaak de man nog als kostwinner en 'verantwoordelijke' gezien wordt idd.

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:31 schreef vencodark het volgende:
Joh, mijn oud-buurman kwam eens vragen of we er moeite mee hadden dat hij een perenboompje bij zijn voortuin mocht zetten, de takken zouden wellicht richting onze voortuin gaan.
Mij kon het niet bommen en ik ging even mijn man halen.
Zegt de buurman: “Ah, even aan de baas vragen dus”. :')
:{w
Buurman hier zegt elke keer 'daar heb je toch een man voor' als ik de tuin aanhark of mijn band oppomp ofzo. Volgens mij hebben ze daar een iets andere taakverdeling dan dat wij toepassen. :')
pi_197777711
Mijn schoonmoeder is een jaar of 20 geleden gescheiden van mijn schoonvader. Sindsdien doet mijn man haar aangifte (lees: hij zet alles klaar en ik controleer). Ze wilde dat jaren niet anders dan op papier, maar dat heb ik op een gegeven moment geweigerd. Of ik doe het en dan digitaal of je doet het maar lekker zelf. Destijds is het huis verkocht, daar was overwaarde op en dat eet ze nu op.
Ze heeft nooit meer geprobeerd aan werk te komen en krijgt wel een deel van het pensioen van haar ex-man. Dat ze hiervoor nooit de financiën deed was wel te merken, want ze dacht echt dat een riant leven zou leiden als gescheiden vrouw maar dat viel vies tegen. Ze zit in een oud en relatief duur huurappartement, maar heeft zich nooit meer ingeschreven bij de woningbouw voor wat anders. En tja, nu heeft dat geen zin meer. Maar je huis laten aanpassen op het ouder worden, nee, dat doet ze niet. Want dat kost extra huur. o|O
[ze is helemaal niet eigenwijs hoor, ook niet als het om corona vaccinatie gaat :X ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_197777987
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:38 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Echtelijke woning though, dus een handtekening voor de verkoop is dan alsnog vereist. Maar best bizar hoe vaak de man nog als kostwinner en 'verantwoordelijke' gezien wordt idd.
[..]

Buurman hier zegt elke keer 'daar heb je toch een man voor' als ik de tuin aanhark of mijn band oppomp ofzo. Volgens mij hebben ze daar een iets andere taakverdeling dan dat wij toepassen. :')
Onze buurman staat altijd meteen buiten als 1 van ons op een trap staat of zo. 'Zal ik het even doen?' Verder is hij er inmiddels aan gewend dat hij 2 vrouwen naast zich heeft wonen waarvan er 1 ontzettend goed kan klussen en de ander meer verstand van voetbal heeft dan hij. (onze buren zijn voor Feyenoord en ik ben voor Ajax, altijd leuke dolletjes)

Sterker nog hij durft er inmiddels grappen over te maken. In het begin wist hij niet zo goed hoe hij ermee om moest gaan.
En die grappen gaan uiteraard over een weer. En hij beantwoord alle piemelvragen van B >:) Vragen over piemels? Ga maar naar buurman W.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:00:23 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197778018
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:33 schreef Deepfreeze het volgende:
Mijn man doet de meeste financiën. Nu is hij ook de enige met inkomen, dus dat is prima. Ik kan wel bij de gezamelijke rekening. Daar gaan de vaste lasten vanaf en komt zijn salaris op binnen. Weinig spannende dingen, dus dat loopt meestal wel gewoon vanzelf.

Ik heb wel zijn DigiD, daarmee doe ik wel de boekhouden&aangifte van zijn ZZP werk :P
Ik snap de koppeling van dat dikgedrukte echt niet :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:02:58 #232
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197778050
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik snap de koppeling van dat dikgedrukte echt niet :D
Mijn gedachte zou eerder zijn dat degene die niet werkt mss meer tijd heeft voor die dingen :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:04:45 #233
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_197778085
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:09 schreef Kyara het volgende:
Ik vind het sws raar om appjes te ondertekenen. Als het goed is staat je naam er toch al boven.

Dus dan is het "namens ons allemaal".

Kaartjes doe ik mans naam eerst. Dat bekt ook lekkerder. Kinderen op volgorde van leeftijd. Tussen man en mij een & want wij horen bij elkaar. Tussen de kinderen alleen een , want de jongste hoeft niet altijd een aanhangsel te zijn. Las ik ooit hier op fok en vond ik wel een mooie.
Ik heb een buurvrouw die achter elk berichtje haar naam zet, zonder leestekens ertussen. Enorm verwarrend, zij stuurt dus dingen als:
Gefeliciteerd Leonie
Bedankt Leonie
Wat leuk bedacht Leonie

(En zij heet in dit voorbeeld dan Leonie)
KuikenGuppy
pi_197778101
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan snap ik wel dat het koopcontract op dezelfde naam stond.
Ik zou als hypotheekbank ook geen hypotheek op een heel huis willen nemen waarvan iemand maar voor de helft eigenaar is.

Overigens hoeft de hypotheek niet op één naam te staan als alleen het inkomen van die ene gerekend wordt, de hypotheek kan prima op 2 namen terwijl er maar 1 inkomen is dat meegeteld wordt.
Wij hebben in 2013 mijn inkomen op 0 gezet voor de hypotheekaanvraag, maar de hypotheek was wel op beider namen (en het huis ook).
Het ging om het voorlopige koopcontract, dan is er nog geen sprake van een hypotheek.

Bij de hypotheek ging het niet om het inkomen maar om andere regeltjes waardoor we ineens veel minder konden lenen als ik bij de hypotheek op stond. Sloeg helemaal nergens op en de bank had er trouwens geen probleem mee. Inmiddels zijn de regels veranderd dus bij het oversluiten van de hypotheek kon ik er gewoon weer bij staan.
pi_197778112
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik snap de koppeling van dat dikgedrukte echt niet :D
het hoeft ook niet zo inderdaad.
Het is hier zo gegroeid.. Toen we net wat hadden studeerde ik nog. Het koophuis, hypotheek, inkomen, verzekeringen stond op zijn naam, omdat ik daar niet echt aan bij kon dragen.. Hij is die financien blijven doen, en ik heb nooit echt inkomen gehad (naast stufi, bijbaantjes etc). Ben zo bij hem aangeschoven, dit huis is wel 50/50. Ik zou de geldzaken nu kunnen doen, maar daar neem ik de moeite niet voor. Het werkt zo ook wel :P
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:09:54 #236
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_197778166
Mijn man heeft 3 jaar geleden ons huidige huis gekocht en het was nog best moeilijk om alles helemaal alleen op zijn naam te krijgen.
Ik heb uiteindelijk wel mee moeten tekenen voor de hypotheek, en heb een verklaring moeten ondertekenen dat ik bij gedwongen verkoop van het huis geen recht heb om hier te blijven wonen.
KuikenGuppy
  Licht Ontvlambaar dinsdag 2 februari 2021 @ 14:22:52 #237
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_197778360
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:41 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Karton mag overal bij het papier. Pizzadozen niet, omdat ze vetresten (kunnen) bevatten van het eten en dat belemmert de recycling. Daarom bij het restafval.
ik betaal meer dan een euro voor een restzak, daar komt geen pizzadoos in :N
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:26:38 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197778401
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:02 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Mijn gedachte zou eerder zijn dat degene die niet werkt mss meer tijd heeft voor die dingen :D
Ook dat, zeker als diegene wel zijn boekhouding en aangiftes bij de BD kan doen.

Het inkomen van mijn man is ongeveer factor 4 van mijn inkomen, maar als hij de administratie zou doen dan woonde hij nog steeds in het huis waar hij 10 jaar geleden woonde met een beleggingshypotheek die al niet eens de volledige hypotheekschuld zou dekken als de beleggingen optimaal zouden renderen, en zou hij dus sowieso na 30 jaar hypotheek betalen nog een restschuld hebben.
Nu zitten we idd met een veel hogere hypotheekschuld, maar ook met een huis dat nooit onderwater komt te staan, terwijl we zijn huis in 2013 met verlies verkocht hebben (ook na aftrek van de opbrengst van de beleggingshypotheek).
Overigens zou dat huis nu niet meer onderwater staan, maar zou zijn hypotheekschuld ook niets lager zijn dan in 2013.

En natuurlijk weet ik ook wel dat we wat we nu doen nooit hadden kunnen doen zonder de enorme mazzel van de gestegen huizenmarkt in combinatie met de lage rente, dat is echt ongeveer ieder 30% van het waarom kunnen we dit doen, 20% mijn eigenwijzigheid (annuïtaire hypotheek en extra aflossen, extra aflossen), 10% voor de goedkopere locatie en 10% gewoon doen, want blijven zitten waar je zit is natuurlijk altijd veiliger en vertrouwder dan een spannende stap nemen.

Zonder de 20% van mijn eigenwijzigheid van het extra aflossen vanaf 2015 hadden we het al niet kunnen doen.
En de winst op de markt pakken we vooral mee omdat we naar een goedkoper gebied zijn verhuisd, ik had dezelfde kavel in Amersfoort niet kunnen kopen, want die had zeker de helft meer gekost.

Dus 60% mazzel, 20% eigenwijzigheid, 10% locatie en 10% lef.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:27:13 #239
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_197778408
Denk dat als je mijn vriend vraagt naar zijn 4 wekelijkse salaris :') hij het niet eens precies weet.
Ik regel alles wat geld betreft, al gaat vrijwel alles automatisch.

Maar ik doe dan ook boodschappen, tanken, zijn lunch maken, zijn sigaretten halen, kleding bestellen en als hij iets wil hebben is het meestal 'koop jij dit even' meneer woont in een hotelletje hoor :P maar ik doe het met liefde. Beide ieder eigen rekening :') maar ik heb beide pasjes meestal.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:27:41 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197778415
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik heb een buurvrouw die achter elk berichtje haar naam zet, zonder leestekens ertussen. Enorm verwarrend, zij stuurt dus dingen als:
Gefeliciteerd Leonie
Bedankt Leonie
Wat leuk bedacht Leonie

(En zij heet in dit voorbeeld dan Leonie)
Hee, woon jij naast mijn buurvrouw? :o
Grapje, aan de andere kant van mijn buurvrouw woont niemand :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:30:59 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197778456
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:06 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

het hoeft ook niet zo inderdaad.
Het is hier zo gegroeid.. Toen we net wat hadden studeerde ik nog. Het koophuis, hypotheek, inkomen, verzekeringen stond op zijn naam, omdat ik daar niet echt aan bij kon dragen.. Hij is die financien blijven doen, en ik heb nooit echt inkomen gehad (naast stufi, bijbaantjes etc). Ben zo bij hem aangeschoven, dit huis is wel 50/50. Ik zou de geldzaken nu kunnen doen, maar daar neem ik de moeite niet voor. Het werkt zo ook wel :P
Oh ja, de verzekeringen.... volgens mij staan die wel deels op zijn naam (de autoverzekering niet, want de auto staat op mijn naam en dus de verzekering ook ---> is ook onze enige auto en het behouden van schadevrije jaren is voor mij belangrijker dan voor hem).

Het is vooral vervelend bij de zorgverzekering, want daardoor heb ik (daar komt ie weer:) GEEN INZAGE in de gegevens van mijn kind :(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197778466
Mijn vader had vroeger bij zijn bankpasje een papiertje met zijn pincode. Elke vrijdag nam hij wat contant geld mee voor een broodje kroket.
Dat is echt wel een hele andere generatie he? Mijn moeder pint ook nog steeds elke week een bedrag waar ze alles voor doet die week. Al is dat nu met de lockdown niet zoveel meer. Maar dus alle boodschappen en eventueel andere uitgaven. Wel slim als je anders teveel uitgeeft. (mijn moeder niet, die is erg goed in niet uitgeven)
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:34:16 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197778501
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:31 schreef exode het volgende:
Mijn vader had vroeger bij zijn bankpasje een papiertje met zijn pincode. Elke vrijdag nam hij wat contant geld mee voor een broodje kroket.
Dat is echt wel een hele andere generatie he? Mijn moeder pint ook nog steeds elke week een bedrag waar ze alles voor doet die week. Al is dat nu met de lockdown niet zoveel meer. Maar dus alle boodschappen en eventueel andere uitgaven. Wel slim als je anders teveel uitgeeft. (mijn moeder niet, die is erg goed in niet uitgeven)
Mijn vader had echt nooit geld bij zich, niet meer dan een paar gulden, en mijn moeder altijd als hij wegging:
"Heb je geld bij je?"
Hij: "Ja hoor"
Zij: "Maak je portemonnee eens open"
Zat er niets in, pakte zij een tientje of een briefje van 25 :D :')

Pas toen hij een betaald "bijbaantje" ging doen (provinciale staten) opende hij een eigen rekening waar hij dat geld op liet storten, dus toen had hij uiteindelijk 2 pinpasjes en had hij het ook spontaan over "ons geld" en "mijn geld" :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:35:52 #244
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197778518
Mijn moeder kan niet pinnen :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197778533
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:30 schreef Leandra het volgende:
Het is vooral vervelend bij de zorgverzekering, want daardoor heb ik (daar komt ie weer:) GEEN INZAGE in de gegevens van mijn kind
Die discussie heb ik bij de overstap van verzekering ook weer gehad. Ik meld het gewoon elke keer weer wie weet wordt er dan ooit iets mee gedaan.
En weer een los pasje aangevraagd omdat ik de pas van kind dus niet in de app kan zien. Daarvan wordt altijd eerst wordt gezegd dat het niet kan maar voor het buitenland heb je soms een Europese zorgkaart nodig dus onzin dat je die niet kan aanvragen.

Edit: owja dat aanvragen van die pas kan alleen de hoofdaanvrager, degene die wel alle gegevens in de app ziet.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:37:35 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197778545
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:35 schreef oh-oh het volgende:
Mijn moeder kan niet pinnen :')
Mijn moeder kan niet online shoppen, mijn vader sneert nog net niet dat ze veel meer geld uit geven sinds zij niet meer kan winkelen (al pré Corona, want ze is niet heel mobiel meer), maar daar komt het wel ongeveer op neer :D :')
Ze kon prima pinnen trouwens :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197778552
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:35 schreef oh-oh het volgende:
Mijn moeder kan niet pinnen :')
Mijn moeder ook pas sinds de bank uit het dorp weg is. Daarvoor liep ze er gewoon naar binnen, liet haar pasje en id zien en nam geld mee. Nu kan dat dus niet meer en hebben we haar leren pinnen.

En mijn moeder wilt online niets bestellen, dat vertrouwt ze niet. Dus als er iets is wat echt alleen online kan, dan bestel ik het voor haar.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:38:58 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197778573
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:36 schreef Elleska het volgende:

[..]

Die discussie heb ik bij de overstap van verzekering ook weer gehad. Ik meld het gewoon elke keer weer wie weet wordt er dan ooit iets mee gedaan.
En weer een los pasje aangevraagd omdat ik de pas van kind dus niet in de app kan zien. Daarvan wordt altijd eerst wordt gezegd dat het niet kan maar voor het buitenland heb je soms een Europese zorgkaart nodig dus onzin dat je die niet kan aanvragen.
En dan komen ze met het "Dan zet u de verzekering toch op uw naam?!" argument, maar dat verschuift het probleem alleen maar naar de partner, want dan heeft die geen inzage meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197778971
Poh, ik kom even stoom afblazen, want ik kook van woede.

Een paar weken geleden heb ik mijn kabel-contract overgesloten naar een glasvezel-contract. Helemaal prima, zou aangesloten gaan worden.
In eerste instantie bleek de kabel die al binnen lag ooit afgeknipt te zijn (en nu dus te kort), maar daar zou iemand voor komen en dan was het goed.
Dit is allemaal gebeurd en ik heb nu prima glasvezel.

Krijg ik afgelopen vrijdag (meer dan een maand na aansluiting) een rekening van 625 euro (!!) omdat de kabel in onze tuin kapot zou zijn geweest en dat is hersteld. De monteur die langs is geweest om de boel aan te sluiten is misschien een kwartiertje voor aan het werk geweest en heeft dit helemaal niet aan ons gemeld, alleen dat alles in orde was en ‘doei!’.
Dus ik heb net met het schadeherstelbedrijf gebeld, maar die vonden het heel normaal dat dit gebeurt en ‘ja hoor, dat betaalt iedereen gewoon.’
Ik verdenk de monteur zelf ervan dat hij de kabel kapot heeft gemaakt, want onze voortuin ligt er al zeker 4 jaar op deze manier bij, zonder er ooit in gegraven te hebben en het is door ‘handgereedschap’ kapot gegaan.

Ben ik nou de enige die dit compleet krankzinnig vindt?
Het moge duidelijk zijn dat ik niet van plan ben dit te betalen :{w
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 2 februari 2021 @ 15:12:05 #250
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197779013
:D Mijn moeder is echt volslagen digibeet en hulpeloos, maar ze speelt het af en toe klaar om per ongeluk dezelfde social deal 4x te kopen of zo, en dan is er paniek. Ze is 71 en hoog opgeleid en heeft met computers gewerkt , mn vader is 78 en immigrant en heeft altijd fysieke arbeid verricht en die is ineens op zijn 70e of zo helemaal digitaal gegaan, echt zo awesome, die leest de kranten in het NL Indonesisch en Russisch, speelt mahyong en schaak online en is nog irritanter met op zijn mobiel kijken dan wij en zijn kleinkinderen _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 februari 2021 @ 15:16:25 #251
327807 Mariposas
יה&#14
pi_197779097
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:09 schreef LeSage het volgende:
Poh, ik kom even stoom afblazen, want ik kook van woede.

Een paar weken geleden heb ik mijn kabel-contract overgesloten naar een glasvezel-contract. Helemaal prima, zou aangesloten gaan worden.
In eerste instantie bleek de kabel die al binnen lag ooit afgeknipt te zijn (en nu dus te kort), maar daar zou iemand voor komen en dan was het goed.
Dit is allemaal gebeurd en ik heb nu prima glasvezel.

Krijg ik afgelopen vrijdag (meer dan een maand na aansluiting) een rekening van 625 euro (!!) omdat de kabel in onze tuin kapot zou zijn geweest en dat is hersteld. De monteur die langs is geweest om de boel aan te sluiten is misschien een kwartiertje voor aan het werk geweest en heeft dit helemaal niet aan ons gemeld, alleen dat alles in orde was en ‘doei!’.
Dus ik heb net met het schadeherstelbedrijf gebeld, maar die vonden het heel normaal dat dit gebeurt en ‘ja hoor, dat betaalt iedereen gewoon.’
Ik verdenk de monteur zelf ervan dat hij de kabel kapot heeft gemaakt, want onze voortuin ligt er al zeker 4 jaar op deze manier bij, zonder er ooit in gegraven te hebben en het is door ‘handgereedschap’ kapot gegaan.

Ben ik nou de enige die dit compleet krankzinnig vindt?
Het moge duidelijk zijn dat ik niet van plan ben dit te betalen :{w
Wat een geld. :o Wat hebben ze je vooraf verteld over de kosten voor het herstel van de kabel?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 2 februari 2021 @ 15:17:15 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197779112
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:09 schreef LeSage het volgende:
Poh, ik kom even stoom afblazen, want ik kook van woede.

Een paar weken geleden heb ik mijn kabel-contract overgesloten naar een glasvezel-contract. Helemaal prima, zou aangesloten gaan worden.
In eerste instantie bleek de kabel die al binnen lag ooit afgeknipt te zijn (en nu dus te kort), maar daar zou iemand voor komen en dan was het goed.
Dit is allemaal gebeurd en ik heb nu prima glasvezel.

Krijg ik afgelopen vrijdag (meer dan een maand na aansluiting) een rekening van 625 euro (!!) omdat de kabel in onze tuin kapot zou zijn geweest en dat is hersteld. De monteur die langs is geweest om de boel aan te sluiten is misschien een kwartiertje voor aan het werk geweest en heeft dit helemaal niet aan ons gemeld, alleen dat alles in orde was en ‘doei!’.
Dus ik heb net met het schadeherstelbedrijf gebeld, maar die vonden het heel normaal dat dit gebeurt en ‘ja hoor, dat betaalt iedereen gewoon.’
Ik verdenk de monteur zelf ervan dat hij de kabel kapot heeft gemaakt, want onze voortuin ligt er al zeker 4 jaar op deze manier bij, zonder er ooit in gegraven te hebben en het is door ‘handgereedschap’ kapot gegaan.

Ben ik nou de enige die dit compleet krankzinnig vindt?
Het moge duidelijk zijn dat ik niet van plan ben dit te betalen :{w
Wat bizar, een kwartiertje werk en dan ¤ 625 rekenen? Kwam hij met een Rolls Royce voorrijden ofzo?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197779204
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:16 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Wat een geld. :o Wat hebben ze je vooraf verteld over de kosten voor het herstel van de kabel?
1. Er is mij niet gemeld dat er een kabel kapot was. Die is zomaar gerepareerd.
2. Er is dus al helemaal niet gecommuniceerd dat het geld zou gaan kosten.

Volgens de meneer aan de telefoon was dat heel logisch: ‘onze monteurs geven geen opgave van kosten.’ Dus dat is gewoon een stille verrassing na een maand.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197779218
LeSage, laat me raden het bedrijf wat je een rekening stuurt begint met een S? Je mag me eventueel een dm sturen, ik deal wekelijks met dit soort claims maar dan aan ons als bedrijf. Ik kan je wel helpen met een reactie.

Overigens kost een kabelbreuk ongeveer ¤ 125 om te herstellen.
pi_197779236
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat bizar, een kwartiertje werk en dan ¤ 625 rekenen? Kwam hij met een Rolls Royce voorrijden ofzo?
Ik wil nu dus geulgraver gaan worden, want het geultje dat gegraven is kost volgens de factuur al ¤16,49. Ik denk dat je daarvoor minstens HBO met 10+ jaar werkervaring moet hebben ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197779290
Wat een rot situatie @LeSage
Hopelijk komen jullie er gauw zonder al te veel gedoe vanaf.

Wij hebben van de week al 2 keer een gek, goedkoop, Chinees, geadresseerd, pakketje gehad. zonder factuur.
Een beetje Google vertelt mij dat het onschuldig zou zijn en je het ‘gewoon’ kan houden. :?

Ene was een tandenborstel houder en het andere een soort rubberen, vierkant ding met holletjes erin. Te ondiep en klein voor ijsblokjes maar waarvoor het dan wel is? :')
pi_197779302
Ik regel mijn eigen financiën en onze gezamenlijke, wat mijn vriendin met haar eigen geld doet, weet ik niet, daar zal ze ook vast wel wat in regelen :D Belastingaangifte e.d. doe ik ook, deels ook vanwege minder kennis van het Nederlandse systeem en de taal. Mijn ouders doen het allemaal zelf, ze zijn beide ondernemer geweest, dus kunnen dat wel. Mijn vader doet ook de aangiftes van een handjevol hulpbehoevende ouderen in hun vriendenkring ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_197779345
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:23 schreef exode het volgende:
LeSage, laat me raden het bedrijf wat je een rekening stuurt begint met een S? Je mag me eventueel een dm sturen, ik deal wekelijks met dit soort claims maar dan aan ons als bedrijf. Ik kan je wel helpen met een reactie.

Overigens kost een kabelbreuk ongeveer ¤ 125 om te herstellen.
:Y
Ik ga je vanavond een bericht sturen, want heel fijn als je tips hebt!
Nu eerst even met peuter Legoën.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197779399
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:27 schreef vencodark het volgende:
... en het andere een soort rubberen, vierkant ding met holletjes erin. Te ondiep en klein voor ijsblokjes maar waarvoor het dan wel is? :')
Kun je die holletjes induwen?
Dan is het een soort fidget.
pi_197779413
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:30 schreef LeSage het volgende:

[..]

:Y
Ik ga je vanavond een bericht sturen, want heel fijn als je tips hebt!
Nu eerst even met peuter Legoën.
No problem, ik ken die schade experts al 12 jaar en als er echt handgereedschap in de claim staat, heb je gelukkig niet een al te slimme te pakken. :)
Laat maar weten of ik kan helpen en anders kan je ook altijd je rechtsbijstand benaderen, die kennen dit soort claims ook.
pi_197779430
Ik kreeg net een offerte voor de uitbouw, 60k. :X De grove schatting die ik telefonisch (bij een andere aannemer) had opgevraagd voordat we de hypotheek gingen regelen was 30k, dus ik had rekening gehouden met uitloop naar 40k maar niet met een verdubbeling. Daar is ons budget ook niet echt toereikend voor. ;(
pi_197779445
@LeSage: Je kan sowieso al even wat informatie bij ze opvragen zoals foto's van de schade en het schadeformulier. Die hebben ze allemaal. Ik stuur je via dm wel even mijn mailadres, dan kan je alles sturen als je dat fijn vindt. het is gelukkig niet namens mijn werkgever :)
  dinsdag 2 februari 2021 @ 15:48:03 #263
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_197779633
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:35 schreef Vaiana het volgende:
Ik kreeg net een offerte voor de uitbouw, 60k. :X De grove schatting die ik telefonisch (bij een andere aannemer) had opgevraagd voordat we de hypotheek gingen regelen was 30k, dus ik had rekening gehouden met uitloop naar 40k maar niet met een verdubbeling. Daar is ons budget ook niet echt toereikend voor. ;(
dan toch maar even terug naar die andere aannemer zou ik zeggen. Vreselijk dure grappen, verbouwingen. :{
in de haak.
pi_197779723
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:35 schreef Vaiana het volgende:
Ik kreeg net een offerte voor de uitbouw, 60k. :X De grove schatting die ik telefonisch (bij een andere aannemer) had opgevraagd voordat we de hypotheek gingen regelen was 30k, dus ik had rekening gehouden met uitloop naar 40k maar niet met een verdubbeling. Daar is ons budget ook niet echt toereikend voor. ;(
Ga je een halve villa aan je huis bouwen?

Even ter illustratie. Onze aanbouw van 2.5x5.5 meter kostte rond 7.5k aan materiaal. We hebben hem zelf gebouwd en hoefden geen nieuw kozijn omdat het nieuwbouw was. Daar komt in jullie geval dan nog arbeidsloon en marge voor de aannemer bij, maar dan nog is 60k een exorbitant hoog bedrag.

@LeSage wat een nare situatie. :{ Hopelijk weet je snel meer en hoef je die belachelijke rekening niet te betalen.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 16:01:57 #265
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197779839
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:23 schreef exode het volgende:
LeSage, laat me raden het bedrijf wat je een rekening stuurt begint met een S? Je mag me eventueel een dm sturen, ik deal wekelijks met dit soort claims maar dan aan ons als bedrijf. Ik kan je wel helpen met een reactie.

Overigens kost een kabelbreuk ongeveer ¤ 125 om te herstellen.
Wat lief dat je LeSage hiermee helpt!

LeSage sterkte!
  dinsdag 2 februari 2021 @ 16:02:23 #266
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197779848
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:32 schreef lily het volgende:

[..]

Kun je die holletjes induwen?
Dan is het een soort fidget.
Een Pop-it heet het.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 16:09:16 #267
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197779951
Wie weet hoe het nu zit als een kind in een oranje gebied is? Moet een kind bij terugkomst dan wel of niet in thuisquarantaine? Ik lees dit:

Wat zijn de regels voor kinderen na terugkeer uit een buitenlands corona risicogebied (oranje gebied)?
Ga niet op reis. Is uw gezin toch in een risicogebied geweest? Dan blijft iedereen 10 dagen thuis (in quarantaine). U kunt de duur van de quarantaine eventueel verkorten door op dag 5 te testen op corona. Als die test negatief is, kunt u de quarantaine beëindigen.

Wie klachten krijgt laat zich meteen testen. Is de testuitslag negatief en bent u vóór dag 5 getest? Dan blijft u in quarantaine omdat u nog corona kunt ontwikkelen. U kunt op dag 5 opnieuw een test doen. Als die testuitslag negatief is, kunt u uit quarantaine. Maar blijf u altijd aan de basisregels houden.

Ik heb deze informatie van deze pagina:
https://www.rijksoverheid(...)ezinnen-met-kinderen

En verder vond ik ook nog:
Altijd in thuisquarantaine na aankomst
Een negatieve test is geen vervanging van de thuisquarantaine. Ook bij een negatieve test blijft u 10 dagen thuis. U kunt zich op de 5e dag na aankomst in Nederland opnieuw laten testen om de quarantaineduur te verkorten. Of u uit een hoogrisicogebied komt, leest u in het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Voor uw reis naar Nederland kunt u gebruik maken van de Quarantaine Reischeck. Dit is een digitale checklist met de stappen die u moet nemen na terugkeer van uw (noodzakelijke) reis.

Deze informatie komt van:
https://www.rijksoverheid(...)vid-19-testuitslagen
pi_197779969
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:48 schreef trui het volgende:

[..]

dan toch maar even terug naar die andere aannemer zou ik zeggen. Vreselijk dure grappen, verbouwingen. :{
Ja I guess, al zal dat vast ook wel hoger uitvallen maar 60k vind ik echt niet ok.

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:54 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ga je een halve villa aan je huis bouwen?

Even ter illustratie. Onze aanbouw van 2.5x5.5 meter kostte rond 7.5k aan materiaal. We hebben hem zelf gebouwd en hoefden geen nieuw kozijn omdat het nieuwbouw was. Daar komt in jullie geval dan nog arbeidsloon en marge voor de aannemer bij, maar dan nog is 60k een exorbitant hoog bedrag.

@:LeSage wat een nare situatie. :{ Hopelijk weet je snel meer en hoef je die belachelijke rekening niet te betalen.
Stukje oude aanbouw afbreken en dan nieuwe erbij, als ik uitga van de oorspronkelijke lijn dan is het denk ik 3m uitbouw, 5 meter breed. Wij zijn heel erg niet handig dus willen alles laten doen, dus ik snap dat het een stuk meer dan dat kost, maar 60k schrok ik me wel echt kapot van idd.
Voor kozijnen word 12k gerekend, en ook nog 6k voor aanleg vloerverwarming en nieuwe cv. Maar dan nog.

Jij weet niet toevallig nog een goede aannemer in Amersfoort? O-)
pi_197779994

Poppit! Heb ik onderweg uit China. Lijkt me leuk.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197780031
quote:
81s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 16:11 schreef Declan-Harp het volgende:
[ afbeelding ]
Poppit! Heb ik onderweg uit China. Lijkt me leuk.
Ja! Dat is hm. :Y Maar dan vierkant en roze.

Oh en de gratis ‘nieuw in doos’ citruspers zit onder de bruine vlekken alsof ze er een gehaktbal op uitgeperst heeft.
Leugens! :(
  dinsdag 2 februari 2021 @ 16:17:54 #271
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197780082
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:09 schreef LeSage het volgende:
Poh, ik kom even stoom afblazen, want ik kook van woede.

Een paar weken geleden heb ik mijn kabel-contract overgesloten naar een glasvezel-contract. Helemaal prima, zou aangesloten gaan worden.
In eerste instantie bleek de kabel die al binnen lag ooit afgeknipt te zijn (en nu dus te kort), maar daar zou iemand voor komen en dan was het goed.
Dit is allemaal gebeurd en ik heb nu prima glasvezel.

Krijg ik afgelopen vrijdag (meer dan een maand na aansluiting) een rekening van 625 euro (!!) omdat de kabel in onze tuin kapot zou zijn geweest en dat is hersteld. De monteur die langs is geweest om de boel aan te sluiten is misschien een kwartiertje voor aan het werk geweest en heeft dit helemaal niet aan ons gemeld, alleen dat alles in orde was en ‘doei!’.
Dus ik heb net met het schadeherstelbedrijf gebeld, maar die vonden het heel normaal dat dit gebeurt en ‘ja hoor, dat betaalt iedereen gewoon.’
Ik verdenk de monteur zelf ervan dat hij de kabel kapot heeft gemaakt, want onze voortuin ligt er al zeker 4 jaar op deze manier bij, zonder er ooit in gegraven te hebben en het is door ‘handgereedschap’ kapot gegaan.

Ben ik nou de enige die dit compleet krankzinnig vindt?
Het moge duidelijk zijn dat ik niet van plan ben dit te betalen :{w
Hoi, hier precies hetzelfde gehad: de vorige bewoner (of 2 bewoners geleden, niemand weet het zeker) had de glasvezelkabel te kort afgeknipt. Er kwam een oranje touwtje uit de muur, geen kastje. Wist ik veel. De monteur die de boel kwam aanleggen zuchtte heel diep en vertrok weer, en een aantal dagen later kwamen inderdaad de voortuingravers. Blijkbaar moeten ze daar zijn om opgerolde kabel langer te maken, zodat het naar binnen kan, zodat er ruimte is om het kastje alsnog te maken. De rekening: jep, een paar honderd euro. Niet eens zozeer voor dat graven begreep ik, want dat was niet zo spannend, maar eerder voor het lassen met dat superdunne glasvezeldraadje om het daarna in dat kastje te monteren waar ik mijn stekker vervolgens in klik.
Ik was ook woest. Heb mijn makelaar ingeschakeld om te zien of we het op de verkopende partij konden verhalen, want zij had het huis verkocht 'met glasvezel' maar mij lijkt dat het dan ook werkend moet zijn. Toen blokkeerde de verkoper me op whatsapp :') en zei via de makelaar nee. Nou was mij verteld dat het ¤2000 zou kosten dus het viel me een soort van mee, ik heb het betaald en nooit meer over nagedacht. Voor jou heb ik het even opgerakeld :s) .

edit: en nee, ook hier geen prijsopgave vantevoren. Wel een factuur waar zo ongeveer instond 'foei je hebt ONZE kabel verneukt, wij zijn zo aardig geweest om deze te repareren, lappen en wel snel een beetje'. Oke nu laat ik dit drama weer wegzakken....

[ Bericht 2% gewijzigd door Lemijn op 02-02-2021 16:25:49 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197780123
O ik ga zo’n pop-it bestellen voor mijn friemel dochter. Misschien kan ze haar nagels dan met rust laten.
Met een meidenkwartet
pi_197780129
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 16:14 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja! Dat is hm. :Y Maar dan vierkant en roze.

Oh en de gratis ‘nieuw in doos’ citruspers zit onder de bruine vlekken alsof ze er een gehaktbal op uitgeperst heeft.
Leugens! :(
Het idee is dat het lijkt op bubbeltjesfolie die je kan laten knappen, alleen nu dus onbeperkt O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197780143
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 16:01 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat lief dat je LeSage hiermee helpt!

LeSage sterkte!
Echt hè O+ Fok! O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197780147
quote:
81s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 16:20 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Het idee is dat het lijkt op bubbeltjesfolie die je kan laten knappen, alleen nu dus onbeperkt O+
Ik ken het nu wel ja. Wellicht voor mijn friemelzoon. :P
pi_197780152
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 16:21 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik ken het nu wel ja. Wellicht voor mijn friemelzoon. :P
Ik heb ook zo'n zoon ;) Lang leve Ali!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_197780158
@exode Inderdaad lief van je LeSage te helpen. ;)
pi_197780190
Gingen ze bij ons maar graven :(

Volgende week komt monteur nummer zoveel die hetzelfde constateert als zijn voorgangers namelijk dat er een storing zit op 2km vanaf ons huis. Vervolgens zit er ergens iemand die geen toestemming wil verlenen om te graven waarna de hele storing wordt afgemeld alsof het probleem daarmee is opgelost.

[ Bericht 27% gewijzigd door Elleska op 02-02-2021 16:37:08 ]
  dinsdag 2 februari 2021 @ 16:26:51 #279
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_197780222
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik heb een buurvrouw die achter elk berichtje haar naam zet, zonder leestekens ertussen. Enorm verwarrend, zij stuurt dus dingen als:
Gefeliciteerd Leonie
Bedankt Leonie
Wat leuk bedacht Leonie

(En zij heet in dit voorbeeld dan Leonie)
Goed voorbeeld :9~
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_197780320
@Vaiana, nee sorry dat is niet bepaald onze regio. Anders had ik je uiteraard het aannemersbedrijf waar mijn man werkt aangeraden. ;) Maar het kan sowieso geen kwaad om even wat te gaan shoppen en meerdere offertes op te vragen. Ik kan me niet voorstellen dat het niet goedkoper kan dan 60k.
pi_197780364
Hier juist 2 pakketjes die kwijt zijn. Volgens track en trace bezorgd...

Kabel kapot hebben we ook een keer gehad, hovenier was iets te enthousiast. Gelukkig was hij goed verzekerd :D Maar het gedoe dat je er mee hebt. Hopelijk kan @exode je helpen, @LeSage!

Mijn kind heeft zijn plus rekenwerk (hoeveel blokjes zitten in dit gebouw?) vanmiddag nagebouwd in Minecraft. Hij was er lekker zoet mee. :D Heeft zelfs een deel van zijn werk voor morgen al gemaakt... Het moet niet gekker worden!
pi_197780367
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 16:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Vaiana, nee sorry dat is niet bepaald onze regio. Anders had ik je uiteraard het aannemersbedrijf waar mijn man werkt aangeraden. ;) Maar het kan sowieso geen kwaad om even wat te gaan shoppen en meerdere offertes op te vragen. Ik kan me niet voorstellen dat het niet goedkoper kan dan 60k.
Als het wel echt 60k moet kosten dan maar geen uitbouw. :')
Ik ga maar even shoppen idd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197780403
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 16:24 schreef Elleska het volgende:
Gingen ze bij ons maar graven :(

Volgende week komt monteur nummer zoveel die hetzelfde constateert als zijn voorgangers namelijk dat er een storing zit op 2km vanaf ons huis. Vervolgens zit er ergens iemand die geen toestemming wil verlenen om te graven waarna de hele storing wordt afgemeld alsof het probleem daarmee is opgelost.
Van de mijne? Dan kan ik ook helpen, ik heb een speciaal formulier daarvoor :)
pi_197780433
@exode jij bent gewoon redder in nood voor al onze glasvezelissues. Held! O+
pi_197780452
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 16:39 schreef exode het volgende:

[..]

Van de mijne? Dan kan ik ook helpen, ik heb een speciaal formulier daarvoor :)
_O- O+ O+
pi_197780523
Wij maken ook wel domme particulieren mee hoor wat betreft kabels, het kost echt wel veel geld als ze hem echt verneukt hebben. Toen wij hier gingen wonen bleek de groene kabel in de muur te zijn verdwenen, ze hebben er gewoonweg overheen gestuct. Ze hadden toch die groene concurrent dus wat kon het schelen. Kabel is eerst over onze voortuin gelegd en vervolgens ingegraven waarbij onze halve tuin is verpest en vervolgens door de fundering geschoten.
Vreemd genoeg had de vorige bewoonster wel in het gehele huis coax kastjes laten plaatsen in de muren, maar die zaten dus nergens aan vast.

Of claims als: eej ik heb een ruimte me een tv, volledige home cinema opstelling, jacuzzi en een elektrische gitaar maar die modem van jullie heeft kortsluiting veroorzaakt. Uhm....bedankt voor de claim van ¤ 8.000 maar nee.

Het bedrijf waar LeSage mee te maken heeft, is een hele nare. Daar heb ik constant ruzie mee, die doen maar wat. (nee niet de telecomprovider maar het bedrijf wat ze inhuren om schades te verhalen) ze werken no cure no pay dus zeiken lekker lang door.

Kom maar door met alle kabelissues ;) Haha, ik heb serieus een speciaal formulier, is voor Friends and family, jullie zijn gewoon mijn friends. (zelf mag ik hem niet invullen, ik sta als medewerker bijna achteraan in de lijn)
pi_197780874
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 16:39 schreef exode het volgende:

[..]

Van de mijne? Dan kan ik ook helpen, ik heb een speciaal formulier daarvoor :)
Nee helaas de oranje.
De problemen lijnen samen te hangen met de grondwaterstand, in de zomer zijn er vrijwel geen problemen en bij nat weer (nu dus) bijna dagelijks waardoor thuiswerken nu niet mogelijk is en man weer dagelijks op kantoor zit. Lang verhaal kort is het vermoeden dat er een scheurtje in de mantel zit maarja daarvoor moet je wel gaan graven.

Wie weet kom ik er ooit nog op terug want de groene kabel was ook al foetsie toen we hier kwamen wonen. Dat was toen geen probleem want gloednieuwe glasvezelkabel. Als het aan mij had gelegen waren we al lang weer overgestapt, scheelt dat de wijkkast daarvan bij de buren in de tuin staat en niet op >2km afstand dus zo moeilijk kan het niet zijn om die kabel terug te vinden of een nieuwe te leggen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Elleska op 02-02-2021 17:22:07 ]
pi_197781292
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 17:03 schreef Elleska het volgende:

[..]

Nee helaas de oranje.
De problemen lijnen samen te hangen met de grondwaterstand, in de zomer zijn er vrijwel geen problemen en bij nat weer (nu dus) bijna dagelijks waardoor thuiswerken nu niet mogelijk is en man weer dagelijks op kantoor zit. Lang verhaal kort is het vermoeden dat er een scheurtje in de mantel zit maarja daarvoor moet je wel gaan graven.

Wie weet kom ik er ooit nog op terug want de groene kabel was ook al foetsie toen we hier kwamen wonen. Dat was toen geen probleem want gloednieuwe glasvezelkabel. Als het aan mij had gelegen waren we al lang weer overgestapt, scheelt dat de wijkkast daarvan bij de buren in de tuin staat en niet op >2km afstand dus zo moeilijk kan het niet zijn om die kabel terug te vinden of een nieuwe te leggen.
Dan is het goedkoper om een nieuwe te trekken. Als je dat uiteindelijk wilt, laat maar weten dan kan ik mijn collega's aan het werk zetten.

Een schade aan de mantel van glasvezel is naar, dan krijg je inderdaad inwatering, daar komen ze vaak pas heel laat achter. Glasvezel is ook erg duur om te repareren. Wel apart dat de eigenaar van de grond geen toestemming geeft. Dat hadden ze bij aanleg meteen moeten regelen en vastleggen.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 17:44:29 #289
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_197781463
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 16:26 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Goed voorbeeld :9~
Dank je Burdie
KuikenGuppy
pi_197781482
Wij hebben regelmatig op alle kanalen storing door het beeld, kun je dat ook fixen exode? :P

Ik vermoed dat een van de buren dan (een paar uur lang) een of ander apparaat aan heeft staan dat flinke storing veroorzaakt, maar zie daar maar eens achter te komen... maar gelukkig stoort internet dan niet, dus lang leve Netflix (en tegenwoordig ook Disney+, Amazon en NPO start)!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 2 februari 2021 @ 17:49:20 #291
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197781534
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 17:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dank je Burdie
IK MOEST DIT 3X LEZEN VOOR IK HET BEGREEP, DANK JE BURDIE :(
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 2 februari 2021 @ 18:03:10 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197781781
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 16:10 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ja I guess, al zal dat vast ook wel hoger uitvallen maar 60k vind ik echt niet ok.
[..]

Stukje oude aanbouw afbreken en dan nieuwe erbij, als ik uitga van de oorspronkelijke lijn dan is het denk ik 3m uitbouw, 5 meter breed. Wij zijn heel erg niet handig dus willen alles laten doen, dus ik snap dat het een stuk meer dan dat kost, maar 60k schrok ik me wel echt kapot van idd.
Voor kozijnen word 12k gerekend, en ook nog 6k voor aanleg vloerverwarming en nieuwe cv. Maar dan nog.

Jij weet niet toevallig nog een goede aannemer in Amersfoort? O-)
Van wie had je nu de offerte? Mag in DM trouwens.
Wij hebben uiteindelijk niet verbouwd maar indien we dat wel gedaan hadden was de uitbouw (1 meter diep, 7 meter breed) ook behoorlijk aan de prijs geworden :X

De aannemer waar ik het meest vertrouwen in had had ook de pittigste prijs trouwens, degene die het nu voor de koper van ons huis verbouwd heeft kwam overigens uit Renswoude of Ederveen ofzo, daar ergens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 2 februari 2021 @ 18:04:09 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197781802
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 16:36 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Als het wel echt 60k moet kosten dan maar geen uitbouw. :')
Ik ga maar even shoppen idd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh echt? :D :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197781934
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 17:31 schreef exode het volgende:

[..]

Dan is het goedkoper om een nieuwe te trekken. Als je dat uiteindelijk wilt, laat maar weten dan kan ik mijn collega's aan het werk zetten.

Een schade aan de mantel van glasvezel is naar, dan krijg je inderdaad inwatering, daar komen ze vaak pas heel laat achter. Glasvezel is ook erg duur om te repareren. Wel apart dat de eigenaar van de grond geen toestemming geeft. Dat hadden ze bij aanleg meteen moeten regelen en vastleggen.
We weten niet wie het afwijst, kan ook iemand op kantoor zijn.
En jep dit is een probleem waar je een hele lange adem voor nodig hebt... zoals ik al zei ik was al lang overgestapt maar man is standvastig.
pi_197782018
Onze school sluit de noodopvang (!!!) omdat er te veel covid-besmettingen zijn, onder zowel leerlingen als werknemers. Ik heb een hard hoofd in de openstelling van de scholen maandag hoor. -O-
pi_197782374
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 18:16 schreef lunapuella het volgende:
Onze school sluit de noodopvang (!!!) omdat er te veel covid-besmettingen zijn, onder zowel leerlingen als werknemers. Ik heb een hard hoofd in de openstelling van de scholen maandag hoor. -O-
Maar dat is een regionale uitbraak, niet landelijk. In mijn regio is het nu juist relatief rustig en waren er voor de kerst juist veel besmettingen. Wat dat betreft wel goed dat ze nu veel lokaler gaan kijken. Standaard alles open, maar bij meerdere besmettingen lokaal sluiten.

Ik ga er vanuit dat ze gewoon open gaan. Landelijk gezien dan, regionaal wellicht niet alles.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 2 februari 2021 @ 18:38:29 #297
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_197782437
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 16:09 schreef amaranta het volgende:
Wie weet hoe het nu zit als een kind in een oranje gebied is? Moet een kind bij terugkomst dan wel of niet in thuisquarantaine? Ik lees dit:

Wat zijn de regels voor kinderen na terugkeer uit een buitenlands corona risicogebied (oranje gebied)?
Ga niet op reis. Is uw gezin toch in een risicogebied geweest? Dan blijft iedereen 10 dagen thuis (in quarantaine). U kunt de duur van de quarantaine eventueel verkorten door op dag 5 te testen op corona. Als die test negatief is, kunt u de quarantaine beëindigen.

Wie klachten krijgt laat zich meteen testen. Is de testuitslag negatief en bent u vóór dag 5 getest? Dan blijft u in quarantaine omdat u nog corona kunt ontwikkelen. U kunt op dag 5 opnieuw een test doen. Als die testuitslag negatief is, kunt u uit quarantaine. Maar blijf u altijd aan de basisregels houden.

Ik heb deze informatie van deze pagina:
https://www.rijksoverheid(...)ezinnen-met-kinderen

En verder vond ik ook nog:
Altijd in thuisquarantaine na aankomst
Een negatieve test is geen vervanging van de thuisquarantaine. Ook bij een negatieve test blijft u 10 dagen thuis. U kunt zich op de 5e dag na aankomst in Nederland opnieuw laten testen om de quarantaineduur te verkorten. Of u uit een hoogrisicogebied komt, leest u in het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Voor uw reis naar Nederland kunt u gebruik maken van de Quarantaine Reischeck. Dit is een digitale checklist met de stappen die u moet nemen na terugkeer van uw (noodzakelijke) reis.

Deze informatie komt van:
https://www.rijksoverheid(...)vid-19-testuitslagen
Ja dus, kind ook, en testen op dag 5 of 10 dagen wachten.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_197782586
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 18:35 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Maar dat is een regionale uitbraak, niet landelijk. In mijn regio is het nu juist relatief rustig en waren er voor de kerst juist veel besmettingen. Wat dat betreft wel goed dat ze nu veel lokaler gaan kijken. Standaard alles open, maar bij meerdere besmettingen lokaal sluiten.

Ik ga er vanuit dat ze gewoon open gaan. Landelijk gezien dan, regionaal wellicht niet alles.
Ik twijfel ook niet dat het landelijk open zal gaan. Ik heb er een hard hoofd in dat het verstandig is.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 18:52:51 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_197782716
Tx voor de complimentjes meiden!

Over volle papierbakken... ik heb gewoon een grote gevraagd bij Cyclus, wij kwamen nooit uit daar mee. Nu wel. *O*
#pakjes! *)

Over kabels heb ik gelukkig geen issues, mijn hemel wat een geld wordt daarvoor gerekend! :o
***
pi_197782774
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 16:09 schreef amaranta het volgende:
Wie weet hoe het nu zit als een kind in een oranje gebied is? Moet een kind bij terugkomst dan wel of niet in thuisquarantaine? Ik lees dit:

Wat zijn de regels voor kinderen na terugkeer uit een buitenlands corona risicogebied (oranje gebied)?
Ga niet op reis. Is uw gezin toch in een risicogebied geweest? Dan blijft iedereen 10 dagen thuis (in quarantaine). U kunt de duur van de quarantaine eventueel verkorten door op dag 5 te testen op corona. Als die test negatief is, kunt u de quarantaine beëindigen.

Wie klachten krijgt laat zich meteen testen. Is de testuitslag negatief en bent u vóór dag 5 getest? Dan blijft u in quarantaine omdat u nog corona kunt ontwikkelen. U kunt op dag 5 opnieuw een test doen. Als die testuitslag negatief is, kunt u uit quarantaine. Maar blijf u altijd aan de basisregels houden.

Ik heb deze informatie van deze pagina:
https://www.rijksoverheid(...)ezinnen-met-kinderen

En verder vond ik ook nog:
Altijd in thuisquarantaine na aankomst
Een negatieve test is geen vervanging van de thuisquarantaine. Ook bij een negatieve test blijft u 10 dagen thuis. U kunt zich op de 5e dag na aankomst in Nederland opnieuw laten testen om de quarantaineduur te verkorten. Of u uit een hoogrisicogebied komt, leest u in het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Voor uw reis naar Nederland kunt u gebruik maken van de Quarantaine Reischeck. Dit is een digitale checklist met de stappen die u moet nemen na terugkeer van uw (noodzakelijke) reis.

Deze informatie komt van:
https://www.rijksoverheid(...)vid-19-testuitslagen
Het is een advies, geen plicht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 19:40:49 #301
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_197784272
@Oh oh, volgens mijn directeur hoeft leerling überhaupt niet in quarantaine

@Ticootje, snap ik. Maar deze ouder wil graag het juiste advies opvolgen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')