abonnement Unibet Coolblue
pi_199667362
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 09:07 schreef Greys het volgende:
Onze pershost Samya zingt Voilà _O_

[ twitter ]
Wow O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator zaterdag 29 mei 2021 @ 10:57:48 #242
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199667380
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 10:48 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Ja precies, en er zit zo weinig variatie in. Ze werd steeds vergeleken met Edith Piaf, wat aan de ene kant een compliment is, maar aan de andere kant is het niet echt een geweldig teken als je werk 1 op 1 naast een al bestaande artiest gelegd kan worden. Je moet toch eigenlijk een uniek geluid hebben.

Maneskin heeft dat wel, net als eerdere winnaars zoals Duncan Laurence. Zelfs Netta heeft een bepaalde mate van authenticiteit - ik vind het afschuwelijk, maar het is in ieder geval uniek en opvallend. Barbara Pravi is eigenlijk het tegengestelde op beide terreinen: ze kan goed zingen, maar eigenlijk is het enorm saai.
Vergeleken met Piaf, maar de muziek heeft eigenlijk net zoveel weg van Jacques Brelle
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 29 mei 2021 @ 11:01:18 #243
163650 Greys
pi_199667419
Je was net iets te snel met reageren Deco want had m'n post al aangevuld, maar rock is ook al duizenden keren gedaan in de wereld, opera ook, popliedjes ook. Dan kan je eigenlijk toch niks meer naar het Songfestival sturen? Kijk dat jij het saai vindt kan ik inkomen, ieder z'n smaak en ding. Maar gezien het aantal stemmen is Europa kennelijk nog lang niet klaar met mooie tijdloze Franse chansons. En met rock. En met pop. Etc. Gelukkig maar. O+

(Als er elke keer 40 inzendingen moesten zijn die bijna nog nooit iemand 'gedaan' had was het snel klaar met het Eurovisie ben ik bang. Dan mag er geen emo ballad meer ook want ook al miljoen keer gedaan. Toch wil ik zelf wel graag dat die gewoon blijven ook. :P)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 29 mei 2021 @ 11:09:10 #244
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_199667489
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 11:01 schreef Greys het volgende:
Je was net iets te snel met reageren Deco want had m'n post al aangevuld, maar rock is ook al duizenden keren gedaan in de wereld, opera ook, popliedjes ook. Dan kan je eigenlijk toch niks meer naar het Songfestival sturen? Kijk dat jij het saai vindt kan ik inkomen, ieder z'n smaak en ding. Maar gezien het aantal stemmen is Europa kennelijk nog lang niet klaar met mooie tijdloze Franse chansons. En met rock. En met pop. Etc. Gelukkig maar. O+

(Als er elke keer 40 inzendingen moesten zijn die bijna nog nooit iemand 'gedaan' had was het snel klaar met het Eurovisie ben ik bang. Dan mag er geen emo ballad meer ook want ook al miljoen keer gedaan. Toch wil ik zelf wel graag dat die gewoon blijven ook. :P)
Ja op zich heb je wel gelijk hoor. Ieder zijn smaak natuurlijk. Maar ik vind al die Franse chansons gewoon teveel op elkaar lijken. :P
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 29 mei 2021 @ 11:11:36 #245
163650 Greys
pi_199667503
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 11:09 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Ja op zich heb je wel gelijk hoor. Ieder zijn smaak natuurlijk. Maar ik vind al die Franse chansons gewoon teveel op elkaar lijken. :P
Kan! :Y
Ik vind dat ook wel heerlijk aan het Songfestival, zo veel smaken. En op zich kunnen we allebei tevreden zijn met winnaar en net-geen-winnaar dan. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 29 mei 2021 @ 11:33:53 #246
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_199667688
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 11:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Kan! :Y
Ik vind dat ook wel heerlijk aan het Songfestival, zo veel smaken. En op zich kunnen we allebei tevreden zijn met winnaar en net-geen-winnaar dan. *O*
Zeker. Italië was dit jaar niet mijn absolute favoriet maar wel een van mijn favorieten. Ben erg blij met de winst en ook met de overwinningsspeech van 'rock and roll will never die'. De diversiteit in genres neemt hierdoor alleen maar toe, als stevige rock ook kan winnen :)
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 29 mei 2021 @ 11:53:35 #247
163650 Greys
pi_199667850
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 11:33 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Zeker. Italië was dit jaar niet mijn absolute favoriet maar wel een van mijn favorieten. Ben erg blij met de winst en ook met de overwinningsspeech van 'rock and roll will never die'. De diversiteit in genres neemt hierdoor alleen maar toe, als stevige rock ook kan winnen :)
Dat zijn we weer helemaal eens! Ik zie ook het liefst alle genres op het Eurovisie. Country, vette blues, echt alles! Als het maar goede nummers zijn dat het dan niet meer uitmaakt dat de standaard modulaaaatie van vroeger er niet meer in hoeft haha. Dat is de laatste jaren wel echt veranderd dat men riep 'dit is niks voor het Songfestival'. Gelukkig. Door een aantal voorgangers die in een 'ander' genre prima scoorden. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199668943
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 09:30 schreef DecoAoreste het volgende:
Nog steeds heel blij dat Frankrijk niet gewonnen heeft. Prima gezongen, dat wel, maar het liedje was wel echt vreselijk onorigineel. Zoiets is echt al 1000 keer gedaan, zeker in Frankrijk. 2e plek is nog steeds veel te hoog, maar goed.
Ik denk dat ik wel een beetje begrijp wat je bedoelt. Ik vind Frankrijk ook een prima inzending, alleen ook weer niet bijzonder dat het een 2e plaats zou verdienen. In 2015 stuurde Frankrijk ook een chanson N'oubliez pas. Die vond ik geweldig en persoonlijk echt niet minder dan de Franse inzending van dit jaar. Toch eindigde die op een teleurstellende 25e plaats met 4 punten. In mijn ogen weer veel te laag. Er valt geen peil op te trekken.



[ Bericht 0% gewijzigd door libranl op 29-05-2021 14:29:25 ]
pi_199669143
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 14:19 schreef libranl het volgende:

[..]

Ik denk dat ik wel een beetje begrijp wat je bedoelt. Ik vind Frankrijk ook een prima inzending, alleen ook weer niet bijzonder dat het een 2e plaats zou verdienen. In 2015 stuurde Frankrijk ook een chanson N'oubliez pas. Die vond ik geweldig en persoonlijk echt niet minder dan de Franse inzending van dit jaar. Toch eindigde die op een teleurstellende 25e plaats met 4 punten. In mijn ogen weer veel te laag. Er valt geen peil op te trekken.

Met dit voorbeeld bevestig je misschien wel zijn ongelijk. Ook binnen een muziekgenre is er zoveel onderscheid te maken. Zo is dit lied een totaal ander chanson dan Voila. Dit maakte bij mij ook niet veel indruk, terwijl ik doorgaans wel fan ben van Franse liedjes en door Babs werd betoverd.

Stellen dat alle chansons op elkaar lijken is te kort door de bocht. Net als je alle rock-inzendingen niet op 1 hoop kan gooien als teringherrie. Daar vond ik Finland bijvoorbeeld zoveel anders (en leuker) dan Italië. Laat iedereen dan maar nog 1000 verschillende soorten chansons, rock, opera etc sturen.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_199669190
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 14:44 schreef Madhouse11 het volgende:

[..]

Met dit voorbeeld bevestig je misschien wel zijn ongelijk. Ook binnen een muziekgenre is er zoveel onderscheid te maken. Zo is dit lied een totaal ander chanson dan Voila. Dit maakte bij mij ook niet veel indruk, terwijl ik doorgaans wel fan ben van Franse liedjes en door Babs werd betoverd.

Stellen dat alle chansons op elkaar lijken is te kort door de bocht. Net als je alle rock-inzendingen niet op 1 hoop kan gooien als teringherrie. Daar vond ik Finland bijvoorbeeld zoveel anders (en leuker) dan Italië. Laat iedereen dan maar nog 1000 verschillende soorten chansons, rock, opera etc sturen.
Ja, het ging mij ook niet over zijn punt dat alle chansons op elkaar lijken. Ik reageerde meer op de opmerking dat ik blij ben dat het niet heeft gewonnen en een 2e plaats persoonlijk ook erg hoog vind. En ook niet helemaal begrijp waarom een chanson het ene jaar dus blijkbaar waanzinnig goed scoort voor de winst en het andere jaar dramatisch (bijna laatste). Dat verschil vind ik wel erg groot en daar is geen peil op te trekken (vind ik dan).
pi_199731519
Beterschap voor Babs -O-
twitter
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 7 juni 2021 @ 12:59:34 #252
39237 crew  H_T
2733
pi_199781937
Barbara komt volgend jaar opnieuw naar Rotterdam en gaat ook naar Utrecht

Edit: En Groningen. En Eindhoven

[ Bericht 21% gewijzigd door H_T op 07-06-2021 13:49:46 ]
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_199856883
Barbara zong vandaag haar lied bij de uitreiking van de prijzen bij de damesfinale van Roland Garros.

https://wiwibloggs.com/20(...)presentation/265730/
  zondag 13 juni 2021 @ 00:27:16 #255
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_199859369
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 22:27 schreef Meridiaan het volgende:
Barbara zong vandaag haar lied bij de uitreiking van de prijzen bij de damesfinale van Roland Garros.

https://wiwibloggs.com/20(...)presentation/265730/
Ik heb de finale wel gekeken maar dit dan even gemist.

twitter
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  dinsdag 15 juni 2021 @ 09:04:12 #256
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_199892486
Meer 'Voila' op Barbara Pravi's nieuwe album

27 augustus uit in Frankrijk en hopelijk ook de rest van de wereld.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  woensdag 16 juni 2021 @ 10:13:50 #257
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_199907886
Geen tranen om verlies songfestival bij Barbara Pravi: ‘Tweede plaats is de beste uitkomst die er is’

quote:
U werd tweede op geringe afstand van winnaar Italië. Was u teleurgesteld?

Ze lacht. ,,Nee, zeg. Helemaal niet. Heb je mij zien huilen? Ik was hartstikke blij voor de Italianen, en ook heel blij dat ik zelf niet won. De tweede plaats is echt de beste uitkomst die er is. Je hebt na afloop geen verplichtingen, maar blijkbaar voelden wel heel veel mensen wat ik bedoelde. Dat is toch het enige dat een artiest nodig heeft, een publiek.''

Was dat uw doel toen u besloot mee te doen aan het festival?

,,Ik had geen verwachtingen en ik voelde ook geen druk toen de bookmakers me tot favoriet uitriepen. Ik kende het Songfestival wel, maar wist niet goed welk effect het op je carrière kon hebben. Dat zie ik nu wel, ja. Ineens heb ik een uitverkochte Europese tournee en spreken mensen me op straat aan. Ik blijf me afvragen of dit allemaal wel echt gebeurt.''

In de hitlijsten domineren momenteel hiphop, elektropop en EDM. Op het Songfestival eindigden Italiaanse glamrock en traditioneel Frans chanson met afstand bovenaan. Wat zegt u dat?

,,Dat de macht van de radio en televisie ontzettend groot is. Mensen luisteren naar wat hun wordt geserveerd. Zeker in Frankrijk bepaalt de radio wat mensen mooi vinden. De stations zenden allemaal dezelfde muziek uit. Het Franse chanson is, helaas ook na dit Songfestival, bijna nergens te horen. Terwijl dit festival bewijst dat als je mensen iets anders aanbiedt, ze zeker openstaan voor mee gevarieerde muziek. Dat is het mooie van het Songfestival, de mensen kiezen zelf. Ook artiesten die de radio buitensluit, krijgen een eerlijke kans. Zo moeten we doorgaan.''
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  woensdag 16 juni 2021 @ 17:13:39 #258
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199913124
quote:
Dat antwoord op de laatste vraag: spijker, kop. Ook in Nederland geldt dit duidelijk.
  maandag 21 juni 2021 @ 13:40:04 #259
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199989366

Het vogel shot was tijdens de stand in nog heel anders :o
pi_199989465
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 13:40 schreef molloot200 het volgende:

Het vogel shot was tijdens de stand in nog heel anders :o
Oh mooi :o hadden ze van mij wel mogen houden
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 21 juni 2021 @ 16:35:50 #261
163650 Greys
pi_199991967
Echt mooi gezongen maar wat mis ik die intensheid en passie van La Babs hierin zeg. Dat paste toch wel écht heel goed, dit is me te kalm.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 23 juni 2021 @ 07:48:06 #262
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_200019716
En Barbara heeft nog een concert toegevoegd aan haar Nederlandse tour.

6 April 2022 in Patronaat in Haarlem

https://www.facebook.com/patronaat/posts/4160306434008135
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  Moderator donderdag 24 juni 2021 @ 14:08:48 #263
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200216861
twitter
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  vrijdag 9 juli 2021 @ 17:11:45 #265
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_200285699
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  donderdag 26 augustus 2021 @ 17:47:47 #266
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_201083361
Morgen komt haar album uit.

En Stefan Raatgever heeft alvast een recensie geschreven.
Het is dat het Parool geen sterren meer geeft maar dit was minimaal een viersterren album geweest.

En op 5 december 2022 staat ze in Olympia !! Toch zo`n beetje de heilige graal voor een Franse artiest.

quote:
Italiaanse glamrock en een Frans chanson eindigden dit jaar boven de rest van de concurrentie op het Euro­visie Songfestival. Het liedjesfestijn weerspiegelt doorgaans de stand van zaken in de hitlijsten, maar de daarin dominante elektropop legde het in Rotterdam ruimschoots af tegen de eyelinerrock van Måneskin en de piano­ballade Voila van Barbara ­Pravi.

Twee allerminst vernieuwende songs, maar de makers zagen er toch een bescheiden revolutie in. Zeker omdat ze beiden na het festival opvallend warm werden omarmd door Europese radiostations. ­Måneskin signaleerde een weder­opstanding van de onversneden rock-’n-roll en Pravi dacht aan een nieuwe impuls voor het chanson.

Knap geconstrueerd
Waar Måneskin zijn bestaande songcatalogus promoot, kiest Pravi (28) voor nieuw werk. Ze anticipeerde op een goed resultaat op het festival in Ahoy en was in mei al halverwege het opnemen van On n’enferme pas les oiseaux. In plaats van rond te reizen met Voila perfectioneerde ze deze zomer haar tweede volledige plaat.

Voila is daarvan de imponerende opening. Hoewel Pravi in deze krant vertelde hoe blij ze was dat ze juist niet had gewonnen, maar tweede werd, blijft het ergens schuren dat haar chanson de zege misliep. Wat een knap geconstrueerd liedje is het en wat zingt Pravi de tekst over het onverbloemd durven zijn wie je bent indringend.

De grootste prestatie van Pravi op het Songfestival was hoe ze haar publiek, dat vermoedelijk lang niet alles van de Franse tekst meekreeg, liet voelen waarover de muziek gaat. Het is een kwaliteit die ze op dit album optimaal benut. Voila blijkt daarbij het conventioneelste chanson. Alleen het eveneens meeslepende L’homme et l’oiseau – over een liefde die zich niet laat kooien – blijft volledig in het idioom van Edith Piaf en Charles Aznavour, de grootheden van het genre, maar elders slaat Pravi muzikaal ­kleine, maar verfrissende zijwegen in. Saute flirt met invloeden uit het Midden-Oosten en Le jour se lève is een intieme, jazzy ballade. Ook op het levenslustige Je l’aime, je l’aime, je l’aime wisselt Pravi fluisterzang af met – op het Songfestival ook altijd geliefde – modulaties.

Brug naar de moderne tijd
De zangeres schreef alle songs op dit fraai gebalanceerde en toegankelijke album grotendeels zelf. Haar stijl: pakkende luisterliedjes, die niet lang uitweiden en altijd cirkelen rondom een melodieus refrein.

Pravi was niet voor niets in 2020 als componiste al winnares van de juniorversie van het Songfestival. Zangeres Valentina won toen met J’imagine, ook al een nummer dat een brug sloeg tussen traditie en moderne tijd.

Breekt er – decennia na de laatste golf met Julien Clerc, Patrick Bruel en Patricia Kaas – met de doorbraak van Pravi inderdaad een nieuwe Franse chansonrevolutie uit? Pravi, begin volgend jaar met een uitgebreide tournee in ons land en op 22 maart in de Melkweg, heeft er zonder meer de kwaliteiten voor.
Om Julien Clerc, Patrick Bruel en Patricia Kaas in één zin te noemen als de laatste Franse golf is wat vreemd. Ik zie die drie toch echt als mensen uit verschillende decennia
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:45:08 #267
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_201100652
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  dinsdag 14 september 2021 @ 10:47:33 #268
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_201350463
twitter
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  woensdag 17 november 2021 @ 18:45:33 #269
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_202221464
twitter


En vervolgens gaat ze verder op facebook.

quote:
J’ai le BONHEUR de vous annoncer la sortie du volume 2 DES PRIÈRES !!!!
Il s’appelle « Racines », et sera dispo partout le 26 NOVEMBRE + en édition ultra limitée de 1000 VINYLES !!!!!! 🌸🧿💥💎☀️🌹🕊♥️
✨Ouverture de la précommande des vinyles le 26 novembre également !
C’est un petit disque de 6 chansons, comme le premier volume, mais cette fois, 5 voix merveilleuses se sont glissées avec la mienne...
Je vous laisse deviner et me dire en commentaires qui sont, à votre avis, les folies qui partage ce disque avec moi...
Ohlala, je l’ai taillé comme une pierre précieuse celui là, je peux vous le dire !
✨LES PRIÈRES - RACINES- ✨
— cry —laugh— cry— re-cry —
« les Prieres » volume 2 will be out on 26th of November everyyywherrre in the world, and a special edition ultra limited of 1000 vinyles will be in preorder at the same time for my most lucky birds !! ✨
6 songs, 5 duets, only love, freedom and chic !!
You can’t imagine my joy right now.

https://www.facebook.com/barbarapravimusic/posts/447589273428048
26 November in de gaten houden.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 13:17:54 #270
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_202433512
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')