Dit soort opmerkingen stoort me, vanwege de impliciete 'empowerment'-boodschap. Alsof het iets goeds is dat twee vrouwen in de top 2 van de odds staan. Dat mensen enthousiast worden van de aanwezigheid van een vrouw op een positie waar vrouwen (historisch gezien) ondervertegenwoordigd zijn, zoals het vicepresidentschap van de Verenigde Staten, valt te begrijpen. Dat is bij het songfestival eenvoudigweg niet het geval. Van de laatste winnaars (11 personen, want 1 duo in 2011) zijn er 6 vrouw en dan tel ik Conchita nog niet eens mee. Holle prietpraat dus.quote:
Da's me allemaal een beetje te gezocht hoor. Zoals er op elke posting online tegenwoordig nog meer zout wordt gelegd dan op slakken.quote:Op maandag 10 mei 2021 00:38 schreef Aratanax het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen stoort me, vanwege de impliciete 'empowerment'-boodschap. Alsof het iets goeds is dat twee vrouwen in de top 2 van de odds staan. Dat mensen enthousiast worden van de aanwezigheid van een vrouw op een positie waar vrouwen (historisch gezien) ondervertegenwoordigd zijn, zoals het vicepresidentschap van de Verenigde Staten, valt te begrijpen. Dat is bij het songfestival eenvoudigweg niet het geval. Van de laatste winnaars (11 personen, want 1 duo in 2011) zijn er 6 vrouw en dan tel ik Conchita nog niet eens mee. Holle prietpraat dus.
Los daarvan: het nummer staat bij mij op dit moment op nummer 2 na Zwitserland, maar ik verwacht dat Zwitserland het live niet gaat waarmaken. Ik zet mijn centjes op Barbara!
quote:Op donderdag 13 mei 2021 21:29 schreef Evenstar het volgende:
Vanaf eerste keer dat ik het hoorde raakte het mij wel, ook al had ik geen idee wat ze zong. Beetje zoals bij Portugal een paar jaar geleden. Heel mooi nummer, goed gezongen, mag van mij echt wel winnen tussen alle standaard geweld. Hopelijk genoeg punten vanuit kijkers, jury moet wel goedkomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything faded into mist. The past was erased, the erasure was forgotten, the lie became truth.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |