quote:Op zondag 25 april 2021 19:14 schreef grazz het volgende:
Ik was onze Babs helemaal vergeten om in mn top 40 lijstje te plaatsen![]()
Eigenlijk is het onmogelijk met zoveel aandacht voor haar op dit forumquote:
Dan zal ik je ook meteen maar vertellen dat we onderweg nog een land zijn verloren en het nu een top 39 lijstje moet worden.quote:Op zondag 25 april 2021 19:14 schreef grazz het volgende:
Ik was onze Babs helemaal vergeten om in mn top 40 lijstje te plaatsenWeet niet of dat iets zegt, maar heb het zojuist voor het eerst na haar NF optreden weer geluisterd.Eerst de officiele videoclip, daarna de live performance.
In de videoclip deed het lied me niet veel. Live wel meer. Ook dit is een voorbeeld van een lied dat live heel weinig nodig heeft, behalve een goede uitvoerder en dat is Barbara. Ik zie Frankrijk ook wel winnen. Denk dat het tussen haar en Malta gaat.
quote:Op zondag 25 april 2021 19:49 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dan zal ik je ook meteen maar vertellen dat we onderweg nog een land zijn verloren en het nu een top 39 lijstje moet worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
quote:Op zondag 25 april 2021 21:36 schreef grazz het volgende:
[..]![]()
![]()
oh verrek..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het komt voor mij vooral ook omdat Voila dezelfde cadans heeft als Padam Padam, dat kan bij het oudere publiek trouwens ook wel tegen haar werken, dat ze het dan echt teveel imitatie vindenquote:Op zondag 25 april 2021 14:18 schreef Greys het volgende:
Ja dat hele Edith Piaf imitatiedingetje snap ik eerlijk gezegd niet zo dat je dat zo voelt. Kan hoor, maar voel je dat dan bij elke vrouw met donker haar die een Franse chanson zingt?
Als je Gjon geen Duncankopie vindt met een lied van dezelfde schrijver dan is Barbara al helemaal geen Piafkopie wmb. Dat het ons eraan doet denken kan zij denk ik weinig aan doen. Ze kan moeilijk heur hele leven hele andere muziek gaan zingen dan waar ze van houdt en die ze schrijft omdat anders demense het op Piaf vinden lijken omdat vrouw en chanson, toch.
(Disclaimer: Ik vind Gjon's ook geen "kopie").
Wende heeft wat mij betreft één probleem en dat is dat ik het niet geloof wat ze doet. Bij haar voelt dat in tegenstelling tot iemand die echt uit Frankrijk komt wel als een kunstje. Nog los van haar vrij intense manier van doen waardoor ik het gevoel heb dat ik zelf na twee minuten al aan het zuurstof moet...quote:Op zondag 25 april 2021 23:03 schreef Greys het volgende:
Oké maar elk walsje heeft dezelfde cadans toch?
Ik wil jullie ook niet overtuigen hoor, ieder z'n gevoel erbij.Ik snap best wel dat mensen er een Piaffiaanse vibe bij hebben. Dat heb ik zelf ook. Maar dat heb ik zelf bv meer bij Wende. Die zingt dingen meer als Piaff, sterker, ofzo. Moeilijk uit te leggen. Ik vind Barbara heel fris en modern. Dus imitatie of kopie ofzo, nee dat heb ik zelf niet. Dan zou bv elke vrouwelijke fadozangeres al snel een imitatie zijn van een andere. Of Europe een imitatie van Bon Jovi (of wie bestond eerder?
) want allebei rock en allebei lang haar.
Het gaat over een volière toch?quote:Op maandag 26 april 2021 10:03 schreef ijs_beer het volgende:
Ik denk dat het belangrijkste bij dergelijke nummers is of de je artiest gelooft. En dat heb ik wel bij Barbara. Geworteld in de traditie van de Chanson maar toch op haar eigen manier. Tel daar de goeie kop, de begrijpelijk tekst (ook voor degenen die beperkt frans spreken), de pakkende melodie en goede zang bij op en je hebt écht een hele, maar dan ook hele grote kanshebster.
Ik verwacht ook sowieso wel dat Frankrijk een grote kanshebber is, laat dat helder zijn. Maar ik vind het geen Salvador. Sterker nog, ik denk niet dat Voila zou hebben gewonnen in de voorbije drie edities. Wel bijvoorbeeld in 2013, en tot op zekere hoogte is deze editie daar wellicht wat meer vergelijkbaar mee, met een brede top, maar geen echte uitschieters. Maar ik vind niet dat Frankrijk het zoals een Arcade nu in eigen hand heeft en het zeer onwaarschijnlijk is dat ze voorbij gesjeesd worden door een verrassing bij de repetities.quote:Op zondag 25 april 2021 13:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je hebt best wel veel goede punten, maar zowel Sognu als J'ai cherche vielen live nogal tegen, en we weten dat deze dame de stenen uit de straat performt. Daarnaast is dit zo ontzettend in your face de stijl van Piaf dat het juist wel een breed publiek kan aanspreken, juist omdat het Frankrijk vertegenwoordigd.
Voor mijn gevoel is dit een van de 3 topfavorieten, naast Malta en Litouwen... Daarachter een groepje met Zwitserland, Bulgarije, Italie en IJsland.
Ja over dat laatste, wordt dan vaak Zwitserland gezegd, maar we hebben Bulgarije ook nog met een rustig nummer. Kan met een goede staging ineens veel toegankelijker zijn dan die andere twee.quote:Op maandag 26 april 2021 13:13 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik verwacht ook sowieso wel dat Frankrijk een grote kanshebber is, laat dat helder zijn. Maar ik vind het geen Salvador. Sterker nog, ik denk niet dat Voila zou hebben gewonnen in de voorbije drie edities. Wel bijvoorbeeld in 2013, en tot op zekere hoogte is deze editie daar wellicht wat meer vergelijkbaar mee, met een brede top, maar geen echte uitschieters. Maar ik vind niet dat Frankrijk het zoals een Arcade nu in eigen hand heeft en het zeer onwaarschijnlijk is dat ze voorbij gesjeesd worden door een verrassing bij de repetities.
Dat is het 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg'-syndroom, ik vind Wende juist prettig afwijken van de norm. Uiteraard speelt ze deels een rol, maar dat doe je ook als je Waylon bent en doet alsof je bent opgegroeid in Alabama.quote:Op zondag 25 april 2021 23:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wende heeft wat mij betreft één probleem en dat is dat ik het niet geloof wat ze doet. Bij haar voelt dat in tegenstelling tot iemand die echt uit Frankrijk komt wel als een kunstje. Nog los van haar vrij intense manier van doen waardoor ik het gevoel heb dat ik zelf na twee minuten al aan het zuurstof moet...
Of het de mooiste versie van dit nummer is weet ik niet, maar het is wel de mooiste uitvoering op de Kroatische Pre-party.quote:
Ze heeft al zoveel mooie versies gemaakt. Ik ben deze versie blijven terugkijken/quote:Op maandag 3 mei 2021 20:11 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Of het de mooiste versie van dit nummer is weet ik niet, maar het is wel de mooiste uitvoering op de Kroatische Pre-party.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |