Hmmz....morgen maar eens twee kaartjes proberen te bemachtigen.....wil voila graag live horenquote:
Ze heeft ook een kaartje geschreven voor de cameramanquote:
Het is zelfs een vinylhoes (ik neem aan met vinyl) waar op is geschrevenquote:Op maandag 24 mei 2021 13:05 schreef Funhouse het volgende:
[..]
Ze heeft ook een kaartje geschreven voor de cameraman
https://www.instagram.com/p/CPQCk43pL0N/
Vet !quote:Op maandag 24 mei 2021 13:05 schreef Funhouse het volgende:
[..]
quote:Op maandag 24 mei 2021 13:05 schreef Funhouse het volgende:
[..]
Ja precies, en er zit zo weinig variatie in. Ze werd steeds vergeleken met Edith Piaf, wat aan de ene kant een compliment is, maar aan de andere kant is het niet echt een geweldig teken als je werk 1 op 1 naast een al bestaande artiest gelegd kan worden. Je moet toch eigenlijk een uniek geluid hebben.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 10:43 schreef Greys het volgende:
Franse chansons zijn op zich wel vaker gedaan in Frankrijk ja. ( )
Dus dat kan ze ook al.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 09:07 schreef Greys het volgende:
Onze pershost Samya zingt Voilà
[ twitter ]
Wowquote:Op zaterdag 29 mei 2021 09:07 schreef Greys het volgende:
Onze pershost Samya zingt Voilà
[ twitter ]
Vergeleken met Piaf, maar de muziek heeft eigenlijk net zoveel weg van Jacques Brellequote:Op zaterdag 29 mei 2021 10:48 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ja precies, en er zit zo weinig variatie in. Ze werd steeds vergeleken met Edith Piaf, wat aan de ene kant een compliment is, maar aan de andere kant is het niet echt een geweldig teken als je werk 1 op 1 naast een al bestaande artiest gelegd kan worden. Je moet toch eigenlijk een uniek geluid hebben.
Maneskin heeft dat wel, net als eerdere winnaars zoals Duncan Laurence. Zelfs Netta heeft een bepaalde mate van authenticiteit - ik vind het afschuwelijk, maar het is in ieder geval uniek en opvallend. Barbara Pravi is eigenlijk het tegengestelde op beide terreinen: ze kan goed zingen, maar eigenlijk is het enorm saai.
Ja op zich heb je wel gelijk hoor. Ieder zijn smaak natuurlijk. Maar ik vind al die Franse chansons gewoon teveel op elkaar lijken.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 11:01 schreef Greys het volgende:
Je was net iets te snel met reageren Deco want had m'n post al aangevuld, maar rock is ook al duizenden keren gedaan in de wereld, opera ook, popliedjes ook. Dan kan je eigenlijk toch niks meer naar het Songfestival sturen? Kijk dat jij het saai vindt kan ik inkomen, ieder z'n smaak en ding. Maar gezien het aantal stemmen is Europa kennelijk nog lang niet klaar met mooie tijdloze Franse chansons. En met rock. En met pop. Etc. Gelukkig maar.
(Als er elke keer 40 inzendingen moesten zijn die bijna nog nooit iemand 'gedaan' had was het snel klaar met het Eurovisie ben ik bang. Dan mag er geen emo ballad meer ook want ook al miljoen keer gedaan. Toch wil ik zelf wel graag dat die gewoon blijven ook. )
Kan!quote:Op zaterdag 29 mei 2021 11:09 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ja op zich heb je wel gelijk hoor. Ieder zijn smaak natuurlijk. Maar ik vind al die Franse chansons gewoon teveel op elkaar lijken.
Zeker. Italië was dit jaar niet mijn absolute favoriet maar wel een van mijn favorieten. Ben erg blij met de winst en ook met de overwinningsspeech van 'rock and roll will never die'. De diversiteit in genres neemt hierdoor alleen maar toe, als stevige rock ook kan winnenquote:Op zaterdag 29 mei 2021 11:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Kan!
Ik vind dat ook wel heerlijk aan het Songfestival, zo veel smaken. En op zich kunnen we allebei tevreden zijn met winnaar en net-geen-winnaar dan.
Dat zijn we weer helemaal eens! Ik zie ook het liefst alle genres op het Eurovisie. Country, vette blues, echt alles! Als het maar goede nummers zijn dat het dan niet meer uitmaakt dat de standaard modulaaaatie van vroeger er niet meer in hoeft haha. Dat is de laatste jaren wel echt veranderd dat men riep 'dit is niks voor het Songfestival'. Gelukkig. Door een aantal voorgangers die in een 'ander' genre prima scoorden.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 11:33 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Zeker. Italië was dit jaar niet mijn absolute favoriet maar wel een van mijn favorieten. Ben erg blij met de winst en ook met de overwinningsspeech van 'rock and roll will never die'. De diversiteit in genres neemt hierdoor alleen maar toe, als stevige rock ook kan winnen
Ik denk dat ik wel een beetje begrijp wat je bedoelt. Ik vind Frankrijk ook een prima inzending, alleen ook weer niet bijzonder dat het een 2e plaats zou verdienen. In 2015 stuurde Frankrijk ook een chanson N'oubliez pas. Die vond ik geweldig en persoonlijk echt niet minder dan de Franse inzending van dit jaar. Toch eindigde die op een teleurstellende 25e plaats met 4 punten. In mijn ogen weer veel te laag. Er valt geen peil op te trekken.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 09:30 schreef DecoAoreste het volgende:
Nog steeds heel blij dat Frankrijk niet gewonnen heeft. Prima gezongen, dat wel, maar het liedje was wel echt vreselijk onorigineel. Zoiets is echt al 1000 keer gedaan, zeker in Frankrijk. 2e plek is nog steeds veel te hoog, maar goed.
Met dit voorbeeld bevestig je misschien wel zijn ongelijk. Ook binnen een muziekgenre is er zoveel onderscheid te maken. Zo is dit lied een totaal ander chanson dan Voila. Dit maakte bij mij ook niet veel indruk, terwijl ik doorgaans wel fan ben van Franse liedjes en door Babs werd betoverd.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 14:19 schreef libranl het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel een beetje begrijp wat je bedoelt. Ik vind Frankrijk ook een prima inzending, alleen ook weer niet bijzonder dat het een 2e plaats zou verdienen. In 2015 stuurde Frankrijk ook een chanson N'oubliez pas. Die vond ik geweldig en persoonlijk echt niet minder dan de Franse inzending van dit jaar. Toch eindigde die op een teleurstellende 25e plaats met 4 punten. In mijn ogen weer veel te laag. Er valt geen peil op te trekken.
Ja, het ging mij ook niet over zijn punt dat alle chansons op elkaar lijken. Ik reageerde meer op de opmerking dat ik blij ben dat het niet heeft gewonnen en een 2e plaats persoonlijk ook erg hoog vind. En ook niet helemaal begrijp waarom een chanson het ene jaar dus blijkbaar waanzinnig goed scoort voor de winst en het andere jaar dramatisch (bijna laatste). Dat verschil vind ik wel erg groot en daar is geen peil op te trekken (vind ik dan).quote:Op zaterdag 29 mei 2021 14:44 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Met dit voorbeeld bevestig je misschien wel zijn ongelijk. Ook binnen een muziekgenre is er zoveel onderscheid te maken. Zo is dit lied een totaal ander chanson dan Voila. Dit maakte bij mij ook niet veel indruk, terwijl ik doorgaans wel fan ben van Franse liedjes en door Babs werd betoverd.
Stellen dat alle chansons op elkaar lijken is te kort door de bocht. Net als je alle rock-inzendingen niet op 1 hoop kan gooien als teringherrie. Daar vond ik Finland bijvoorbeeld zoveel anders (en leuker) dan Italië. Laat iedereen dan maar nog 1000 verschillende soorten chansons, rock, opera etc sturen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |