abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 februari 2021 @ 09:16:57 #51
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197757952
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:05 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Dat laatste zou ik ook iedereen afraden. En dat raadt de harde kern ook af. Hoe ik (en zij) het mensen uitleg, is dat wanneer je mee wil doen, je het geld dat je betaald voor een aandeel GME als verloren moet zien, maar moet beschouwen als de te betalen prijs voor een ticket om onderdeel uit te kunnen maken van deze show.

Nou leuk, deel uitmaken van het kapot maken van de pensioenen van de hardwerkende gewone man.

Wees er trots op
Laffe huichelaar
  maandag 1 februari 2021 @ 09:19:13 #52
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_197757969
Ik ben benieuwd hoe snel er een verfilming komt van dit gebeuren. :+

Een documentaire verwacht ik zelfs nog eerder, die zal dan wellicht op Netflix komen.
pi_197757972
quote:
14s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:07 schreef Marsenal het volgende:
Rollercoaster gaat weer rijden vandaag _O_
Yep

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_197757978
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou leuk, deel uitmaken van het kapot maken van de pensioenen van de hardwerkende gewone man.

Wees er trots op
Doe niet alsof het cool is om de pensioenen van anderen te gebruiken om een bedrijf proberen kapot te maken zonder daar enige aandelen in te hebben.

Dat mislukt en is niet de schuld van Reddit natuurlijk. Zitten ook zat andere wall street bedrijven in die ook inzagen dat short gaan op gme dom was.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 1 februari 2021 @ 09:21:00 #55
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_197757986
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:19 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Yep

[ afbeelding ]
Hoe laat gaan ze open?
  maandag 1 februari 2021 @ 09:22:54 #56
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
  maandag 1 februari 2021 @ 09:23:31 #57
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197758022
Hoge zilver prijs schijnt dat hedgefonds juist te helpen lees ik overal op reddit.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 1 februari 2021 @ 09:24:23 #58
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_197758035
quote:
2s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoge zilver prijs schijnt dat hedgefonds juist te helpen lees ik overal op reddit.
Gelul
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_197758048
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou leuk, deel uitmaken van het kapot maken van de pensioenen van de hardwerkende gewone man.

Wees er trots op
Wat? Jij hebt helemaal geen idee waar je het over hebt volgens mij? Dit is echt écht gelul namelijk.

Pensioenfondsen mogen geen risicovolle investeringen doen. Hedgefondsen die riskante beleggingen doen zoals 139% short gaan zijn dus geen fondsen waarin pensioenfondsen mogen beleggen.

Als pensioenfondsen hier al onder zouden lijden, dan is dat minimaal omdat ze mogelijkerwijs in zeer indirecte óf minimale vorm belangen hebben en dus helemaal achteraan die kapitaalketen staan.

[ Bericht 1% gewijzigd door tuinkabouter5000 op 01-02-2021 09:33:06 ]
  maandag 1 februari 2021 @ 09:25:41 #60
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_197758049
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou leuk, deel uitmaken van het kapot maken van de pensioenen van de hardwerkende gewone man.

Wees er trots op
Ach, hedgefunds maken hele bedrijven kapot zonder een aandeel te bezitten. Hoog tijd dat we die kankergezwellen 1 voor 1 uit het financiële systeem snijden.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 1 februari 2021 @ 09:25:52 #61
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197758050
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:20 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Doe niet alsof het cool is om de pensioenen van anderen te gebruiken om een bedrijf proberen kapot te maken zonder daar enige aandelen in te hebben.


Wie zegt dat dan of doet dat dan?

Als of de grote financiële jongens hier iets van gaan merken, hooguit gaan wat bedrijven failliet maar daar eten de grote jongens geen boterham minder om.

De dip in de markt die dit gaat veroorzaken gaat alleen Jan modaal treffen die met de beurs een deel van hun pensioen veilig stellen, vooral in landen waar men dit zelf moet regelen.

Die worden hier de dupe van. Ik maak me geen zorgen, want ik heb nog 20 jaar te gaan, maar voor de mensen die al aan hun horizon zitten is het kut om je vermogen te zien verdampen omdat er wat kleuters denken dat dit David tegen Goliath is, terwijl Goliath over een maand alsnog lachend zijn geld telt en er allerlei andere davidjes heel veel geld kwijt zijn.

En ze zijn er nog trots op dat ze dit aan het doen zijn ook, bizar.
Laffe huichelaar
  maandag 1 februari 2021 @ 09:26:03 #62
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197758053
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gelul
Ja? Gelukkig. Ik was al bang dat het weer een soort van truuk was om de prijs op te stuwen terwijl ze er zelf baat bij hebben :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_197758057
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou leuk, deel uitmaken van het kapot maken van de pensioenen van de hardwerkende gewone man.

Wees er trots op
:') :') :')
  maandag 1 februari 2021 @ 09:26:31 #64
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_197758058
Kan niet wachten tot de hedgefundsen omvallen. Dat gejank van ze ga je tot overal en verder horen. Heerlijk, moet je maar niet gokken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_197758063
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:21 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Hoe laat gaan ze open?
15:30 Nederlandse tijd
pi_197758105
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:25 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wie zegt dat dan of doet dat dan?

Als of de grote financiële jongens hier iets van gaan merken, hooguit gaan wat bedrijven failliet maar daar eten de grote jongens geen boterham minder om.

De dip in de markt die dit gaat veroorzaken gaat alleen Jan modaal treffen die met de beurs een deel van hun pensioen veilig stellen, vooral in landen waar men dit zelf moet regelen.

Die worden hier de dupe van. Ik maak me geen zorgen, want ik heb nog 20 jaar te gaan, maar voor de mensen die al aan hun horizon zitten is het kut om je vermogen te zien verdampen omdat er wat kleuters denken dat dit David tegen Goliath is, terwijl Goliath over een maand alsnog lachend zijn geld telt en er allerlei andere davidjes heel veel geld kwijt zijn.

En ze zijn er nog trots op dat ze dit aan het doen zijn ook, bizar.
Wie dat doet? Simpel; Melvin. Het hedgefund wat nu "gepest" wordt. Als zij speculeren met het pensioengeld van mensen, zijn zij fout.

Verder zijn hier enkel de short-mongolen "de dupe" van. Naast natuurlijk de mensen die hun geld in een yolo-aandeel steken, maar ik ga er van uit dat de meeste hier met open ogen in stappen. Doe je dat niet, pech. Moet je maar geen aandelen kopen zonder onderzoek te doen.
  maandag 1 februari 2021 @ 09:37:33 #67
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_197758147
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:25 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wie zegt dat dan of doet dat dan?

Als of de grote financiële jongens hier iets van gaan merken, hooguit gaan wat bedrijven failliet maar daar eten de grote jongens geen boterham minder om.

De dip in de markt die dit gaat veroorzaken gaat alleen Jan modaal treffen die met de beurs een deel van hun pensioen veilig stellen, vooral in landen waar men dit zelf moet regelen.

Die worden hier de dupe van. Ik maak me geen zorgen, want ik heb nog 20 jaar te gaan, maar voor de mensen die al aan hun horizon zitten is het kut om je vermogen te zien verdampen omdat er wat kleuters denken dat dit David tegen Goliath is, terwijl Goliath over een maand alsnog lachend zijn geld telt en er allerlei andere davidjes heel veel geld kwijt zijn.

En ze zijn er nog trots op dat ze dit aan het doen zijn ook, bizar.
Het is bizar dat de economie gegijzeld word door een paar financiële goochelaars. Als niemand daar iets tegen doet, moet het systeem maar kapot.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 1 februari 2021 @ 09:38:36 #68
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197758156
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:32 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wie dat doet? Simpel; Melvin. Het hedgefund wat nu "gepest" wordt. Als zij speculeren met het pensioengeld van mensen, zijn zij fout.

Verder zijn hier enkel de short-mongolen "de dupe" van. Naast natuurlijk de mensen die hun geld in een yolo-aandeel steken, maar ik ga er van uit dat de meeste hier met open ogen in stappen. Doe je dat niet, pech. Moet je maar geen aandelen kopen zonder onderzoek te doen.
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat er gebeurt als je een minicrisis triggert. Dan is niet alleen het hedgefund de dupe.

Maar blijkbaar moet je hier de illusie van een heldenepos ondersteunen, we zullen zien hoeveel van de ultrarijken die achter die hedgefunds zitten hieronder te lijden krijgen en hoeveel problemen 'de gewone man' krijgt.

Spoiler alert, de uitkomst van deze David vs Goliath ga je niet leuk vinden
Laffe huichelaar
pi_197758161
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:25 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wie zegt dat dan of doet dat dan?

Als of de grote financiële jongens hier iets van gaan merken, hooguit gaan wat bedrijven failliet maar daar eten de grote jongens geen boterham minder om.

De dip in de markt die dit gaat veroorzaken gaat alleen Jan modaal treffen die met de beurs een deel van hun pensioen veilig stellen, vooral in landen waar men dit zelf moet regelen.

Die worden hier de dupe van. Ik maak me geen zorgen, want ik heb nog 20 jaar te gaan, maar voor de mensen die al aan hun horizon zitten is het kut om je vermogen te zien verdampen omdat er wat kleuters denken dat dit David tegen Goliath is, terwijl Goliath over een maand alsnog lachend zijn geld telt en er allerlei andere davidjes heel veel geld kwijt zijn.

En ze zijn er nog trots op dat ze dit aan het doen zijn ook, bizar.
Hahah wat een onzin.
Mensen kochten GME omdat de stock omhoog gaat. Niets meer niets minder. Dit was gewoon een blunder van Melvin Capital die een totale inschattingsfout hebben gemaakt. De markt reageert daar op en dan ga je nu opeens met de morele banner zwaaien, puhlease. Dit is helemaal niet ontstaan omdat men een hedgefunds kapot wilde maken, dit ontstond omdat goeie analytici inzagen dat de vraag naar GME wel moest stijgen omdat ze bizar short gingen op een short. Deze short squeeze is niet de schuld van WSB, daar geef je je ze echt teveel credits voor.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 1 februari 2021 @ 09:39:38 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197758162
Kijk, en dan nog het verschil tussen goede adviezen geven en gelijk/ongelijk krijgen n.a.v. het koersverloop.

Stel mijn buurman heeft het geweldige plan opgevat om zijn huis te verkopen en al het geld te 'investeren' in staatsloterij-loten. Want de hoofdprijs is 10 miljoen. Dan zou ik hem adviseren om dat niet te doen.

Maar de buurman doet het toch en, verrek, hij wint ook nog! Dan kan hij wel naar mij roepen dat ik ongelijk had, maar het is maar de vraag of dat zo is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197758166
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:38 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je niet helemaal wat er gebeurt als je een minicrisis triggert. Dan is niet alleen het hedgefund de dupe.

Maar blijkbaar moet je hier de illusie van een heldenepos ondersteunen, we zullen zien hoeveel van de ultrarijken die achter die hedgefunds zitten hieronder te lijden krijgen en hoeveel problemen 'de gewone man' krijgt.

Spoiler alert, de uitkomst van deze David vs Goliath ga je niet leuk vinden
Misschien kan ik dan eindelijk een huis huren/kopen *O*
  maandag 1 februari 2021 @ 09:40:35 #72
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_197758170
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:25 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wie zegt dat dan of doet dat dan?

Als of de grote financiële jongens hier iets van gaan merken, hooguit gaan wat bedrijven failliet maar daar eten de grote jongens geen boterham minder om.

De dip in de markt die dit gaat veroorzaken gaat alleen Jan modaal treffen die met de beurs een deel van hun pensioen veilig stellen, vooral in landen waar men dit zelf moet regelen.

Die worden hier de dupe van. Ik maak me geen zorgen, want ik heb nog 20 jaar te gaan, maar voor de mensen die al aan hun horizon zitten is het kut om je vermogen te zien verdampen omdat er wat kleuters denken dat dit David tegen Goliath is, terwijl Goliath over een maand alsnog lachend zijn geld telt en er allerlei andere davidjes heel veel geld kwijt zijn.

En ze zijn er nog trots op dat ze dit aan het doen zijn ook, bizar.
Dus als ik het goed begrijp mogen de huidige regels van het systeem alleen ten goede komen aan de grote jongens die bedrijven als kwaadaardige tumoren de nek omdraaien omdat je bang bent dat Jan er wat van gaat merken.

Beetje hypocriet want die banksters zijn ook degenen die ons allemaal in 2008 hebben genaaid, en daar was toch maar echt 1 schuldige te benoemen, net zoals hier . En das niet Average Joe.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 1 februari 2021 @ 09:42:38 #73
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197758189
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is bizar dat de economie gegijzeld word door een paar financiële goochelaars. Als niemand daar iets tegen doet, moet het systeem maar kapot.
Het systeem gaat niet kapot. Zo enorm veel van het vermogen wereldwijd zit in de markt, het is onmogelijk dat dat gaat klappen. Maar dat er klappen vallen als je een minicrisis triggert is een feit.

En de ultrarijken zorgen er wel voor dat zij hun schaapjes op het droge hebben, de klappen vallen ergens anders.
Laffe huichelaar
pi_197758205
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:42 schreef timmmmm het volgende:

[..]

En de ultrarijken zorgen er wel voor dat zij hun schaapjes op het droge hebben, de klappen vallen ergens anders.
Hoe precies?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 1 februari 2021 @ 09:44:37 #75
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197758208
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp mogen de huidige regels van het systeem alleen ten goede komen aan de grote jongens die bedrijven als kwaadaardige tumoren de nek omdraaien omdat je bang bent dat Jan er wat van gaat merken.

Beetje hypocriet want die banksters zijn ook degenen die ons allemaal in 2008 hebben genaaid, en daar was toch maar echt 1 schuldige te benoemen, net zoals hier . En das niet Average Joe.
Dat de regels kut zijn ben ik met je eens. Dat je daar wat tegen doet ook.

Als wat je daartegen doet vooral Average Joe gaat treffen, kan je beter wat anders doen
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')