abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 mei 2021 @ 17:16:43 #176
168093 Soury
Squeek
pi_199263717
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 15:03 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

IMDB cijfers zijn gevoelig voor gevoelige mensen, als het over een lelijk onderwerp gaat, zoals 'woke' of racisme of andere echt wantoestanden gaat die film of serie zomaar naar een onvoldoende
Oh is dat zo? Wat naar
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_199269529
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:16 schreef Soury het volgende:

[..]

Oh is dat zo? Wat naar
Tuurlijk. Als jij een film kut vindt, geef je een kutcijfer. Nogal wiedes.
pi_199269982
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 03:11 schreef illusions het volgende:

[..]

Tuurlijk. Als jij een film kut vindt, geef je een kutcijfer. Nogal wiedes.
Maar mensen doen alsof een IMDb cijfer niks zegt, ik kijk altijd naar de Metascore en het cijfer, vooral als die ver uit elkaar liggen ben ik benieuwd haha. Wat vind pietje ervan en wat vindt award winnende filmkenner, journalist en politiek correcte criticus Dr. Ig. Chris Harrison de la Ford Cruqius from the New York Times ervan.

Een film kan best leuk zijn zonder dat ie goed is en een film kan heel goed zijn, maar geen bal aan. Ik heb altijd zoiets, afgekeken is minimaal een 5 ofzo, want dan was ie toch een soort van interessant, maar je hebt ook mensen die een film na 5 minuten kut vinden en meteen een 1 geven.

Daarom is het ook een gemiddelde, een gemiddelde 8 of gemiddelde 5 is nogal een verschil.

De laatste film die ik gezien heb was Godzilla Kong, die heeft een 6 gekregen, want afgekeken en ondanks dat het verhaal kut was, wilde ik hem wel af zien en de graphics enzo waren wel leuk gedaan.

Heb er ooit nog een tooltje voor gemaakt (http://jdx.nl/movierate.php) die bij veel wel redelijk werken. Ik kom bij zoals net pas geprobeerd bij Godzilla uit op een 5.83 trouwens, dus dat strookt ook wel met mijn cijfer.

quote:
Story
Bad
Important

Acting
Not good
Not important

Visuals
Very good
Important

Soundtrack
Not good
Not important
Afijn, G vs K dus een 6. Verder veel te veel series aan het volgen, Made for love en Infinity Train net afgekeken en ook al hoort dat hier niet echt thuis, ik geef ze beide een 7,5 vooral voor creativiteit.
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 08:09:57 #179
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199270126
8 ½



Omdat ik nog nooit een fellini film had gezien werd het tijd voor een fellini film. Dit was wel een rare film je valt midden in een droom om vervolgens een reggiseur met writersblock te volgen die een soort maniacale film aan het maken is over, ja waarover eigenlijk, over zichzelf en over iedereen (vooral de vrouwen) in zijn leven. Het is een allegaatje van aan elkaar geplakte scenes en voorvallen waar vervolgens de actrices, producenten en schrijvers ook over klagen.. waar gaat dit over!... Uiteindelijk gaat het over het leven maar ook de pretenties die de avant-garde hebben etc. Niet voor niets een klassieker, niets voor mensen die een linear verhaal met een kop en een staart willen wel voor mensen die verrast willen worden door een mooie film. :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199270327
quote:
88s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:09 schreef Bosbeetle het volgende:
8 ½

[ afbeelding ]
Omdat ik nog nooit een fellini film had gezien werd het tijd voor een fellini film. Dit was wel een rare film je valt midden in een droom om vervolgens een reggiseur met writersblock te volgen die een soort maniacale film aan het maken is over, ja waarover eigenlijk, over zichzelf en over iedereen (vooral de vrouwen) in zijn leven. Het is een allegaatje van aan elkaar geplakte scenes en voorvallen waar vervolgens de actrices, producenten en schrijvers ook over klagen.. waar gaat dit over!... Uiteindelijk gaat het over het leven maar ook de pretenties die de avant-garde hebben etc. Niet voor niets een klassieker, niets voor mensen die een linear verhaal met een kop en een staart willen wel voor mensen die verrast willen worden door een mooie film. :)
"What's your size? 8,5", "like Fellini?", vergeet ik nooit meer
- Wicker Park

Mooie film btw, beide.
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 09:41:12 #181
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199270863
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:37 schreef JDx het volgende:

[..]

"What's your size? 8,5", "like Fellini?", vergeet ik nooit meer
- Wicker Park

Mooie film btw, beide.
Op lijstje zet!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:23:07 #182
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_199271313
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 03:11 schreef illusions het volgende:

[..]

Tuurlijk. Als jij een film kut vindt, geef je een kutcijfer. Nogal wiedes.
Maar IMDB heef ook vaak van die roeptoeters beide kanten op. Enen en tienen, omdat je t niet "eens" bent met de film of iets wat er om heen draait. Die cijfers zeggen me steeds minder. Komt een film pas net uit, maar is ie wat controversieel, dan heeft ie binnen een dag honderden enen te pakken :')

Anyway, afgelopen zondag was een goed film-dagje:

Nomadland



IMDB 7.5
Meta 9.3
Ik 9.0

A woman in her sixties who, after losing everything in the Great Recession, embarks on a journey through the American West, living as a van-dwelling modern-day nomad.

Schitterende film. Traag kabbelend, maar geen enkel moment echt verveeld vanwege de interessante sfeer. Het feit dat er maar 2 acteurs in zitten (en de rest echte nomads zijn) maakt het dat t bijna als documentaire aanvoelt. Oscars meer dan verdiend! Ben nu erg benieuwd naar Marvel's Eternals, omdat deze regisseur wel erg mooie plaatjes maakt.

Antebellum



IMDB 5.7
Meta 4.3
Ik 7.5

Successful author Veronica Henley finds herself trapped in a horrifying reality and must uncover the mind-bending mystery before it's too late.

Een film met een politieke boodschap, net als zijn voorgangers Get Out en Us. Daar moet je "tegen kunnen". IK vond hem mooi en mysterieus. Moest ene beetje denken aan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en dat bleek terecht te zijn. Niet altijd even logisch, of met veel uitleg over het "hoe dan in godsnaam", maar dat vond ik niet erg.

[ Bericht 26% gewijzigd door Ang3l op 04-05-2021 10:29:57 ]
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_199273180
quote:
88s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:09 schreef Bosbeetle het volgende:
8 ½

[ afbeelding ]

Omdat ik nog nooit een fellini film had gezien werd het tijd voor een fellini film. Dit was wel een rare film je valt midden in een droom om vervolgens een reggiseur met writersblock te volgen die een soort maniacale film aan het maken is over, ja waarover eigenlijk, over zichzelf en over iedereen (vooral de vrouwen) in zijn leven. Het is een allegaatje van aan elkaar geplakte scenes en voorvallen waar vervolgens de actrices, producenten en schrijvers ook over klagen.. waar gaat dit over!... Uiteindelijk gaat het over het leven maar ook de pretenties die de avant-garde hebben etc. Niet voor niets een klassieker, niets voor mensen die een linear verhaal met een kop en een staart willen wel voor mensen die verrast willen worden door een mooie film. :)
Oeh, deze wil ik ook nog keer heel graag zien. Ik heb het een keer geprobeerd met een vriend, maar we hebben 'm na 10 minuten toch uitgezet omdat we gewoon niet echt de focus hadden. Bovendien vond ik het cinematografisch en geluidstechnisch heel erg ouderwets gefilmd, ook voor die tijd. Een Metropolis heeft dit bijvoorbeeld helemaal niet. Kwestie van stijl denk ik. Ga 'm zeker nog eens kijken en hoop dat ie me dan wel pakt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 mei 2021 @ 17:48:22 #184
862 Arcee
Look closer
pi_199277230
quote:
88s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:09 schreef Bosbeetle het volgende:
8 ½
Als ik die titel lees denk ik altijd gelijk "Otto e mezzo" en dan voel ik me een Italiaanse eindbaas. 8-)
  Admin donderdag 6 mei 2021 @ 18:11:28 #185
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_199304460
Big Driver (TV Movie 2014) - IMDb

Een tv film naar een verhaal van Stephen King, gewoon omdat Stephen King.
Een vrouw wordt verkracht en zint op wraak. Rape/revenge dus, een genre waar ik me doorgaans wel mee vermaak. Deze film is natuurlijk gemaakt voor tv en dus nogal tam in alle opzichten. Niet heel slecht, maar zeker geen toppertje.
Score: 5.5

Breaking the Girls (2012) - IMDb

Ja, ik kijk net zo makkelijk gewoon b-films, omdat daar nog weleens pareltjes tussen zitten. Vermaak is voor mij een van de belangrijkste dingen en dat kan prima met zowel een blockbuster als een b-film als een c, d of e-film (denk Sharknado, the Room etc) :)
Dit is zo'n b-film. Van het acteerwerk moet je niet teveel verwachten en ook de schrijvers vallen duidelijk niet in de categorie oscarwaardig, maar het is wel een film met een leuke plotwending. Het geheel doet een (heel klein) beetje (in de verre verte) denken aan bv een Cruel Intentions of Wild Things, of een kruising daarvan. Voor een laag-budget film met laag-budget acteurs nog best aardig.
Score: 5

Freaky (2020) - IMDb

Wat als je als tienermeisje een seriemoordenaar achter je aan hebt, maar je in het heetst van de strijd met hem van lichaam wisselt? Het thema is al oud (18 again, Big, Freaky Friday etc), maar nu dus met een seriemoordenaar in het lichaam van een tienermeisje (en andersom). Vince Vaughn speelt de rol erg leuk, maar na afloop had ik toch het gevoel dat hier meer in had gezeten.
Score: 6.5

The Visit (2015) - IMDb

M. Night Shyamalan kent wat toppers en wat floppers. Met gemengde gevoelens ging ik dan ook deze film in, waarin twee tieners (een meisje en haar jongere broertje) voor het eerst op bezoek gaan bij hun grootouders. Eenmaal aangekomen vallen ze van de ene vreemde gebeurtenis in de andere.
Klinkt simpel en saai, maar is het imo allerminst. De film wordt verteld in de vorm van een documentaire, gemaakt door de oudste van de twee tieners en ook dat werkt verrassend goed. De film is grappig, maar zit toch bomvol spanning en soms zelfs ronduit 'creepy shit'. Ik kan 'm prima aanraden in ieder geval.
Score: 7.5

Excision (2012) - IMDb

Een nogal vreemde tiener (zacht uitgedrukt) wil graag chirurg worden. Buitenbeetje als ze is raakt ze steeds verder in haar neerwaartse spiraal dat uiteindelijk eindigt in een bizarre dramatische wending.
Half art-house, half drama in een film dat tijdens sundance nogal wat tongen losmaakte. Prima acteerwerk van Annalynne McCord, tegen een laag budget film. Ik vond 'm de moeite waard.
Score: 6.5

Violation (2020) - IMDb

Een rape-revenge film gemaakt door een vrouw, met zéér brute beelden, maar ook zéér lange scènes van bloemetjes. Zet ik deze af tegen een I Spit on Your Grave (2010) - IMDb dan komt de revenge in die laatste mij logischer en minder overdadig voor. Daar verdienen de daders het daadwerkelijk. In deze film heb ik minder het idee dat de wraak proportioneel was. Welke van de twee gruwelijker is? Deze, want met enorm veel realisme in beeld gebracht. Toch laat de film mij, in tegenstelling tot andere rape/revengefilms, achter met een gevoel van onrechtvaardigheid. Maar misschien is dat wel de bedoeling?
Score: 7

American Mary (2012) - IMDb

Dit is zo'n andere rape/revenge film (en nog net iets meer dan dat). Ik heb me met deze film uitstekend vermaakt.
Mary studeert geneeskunde (chirurgie om precies te zijn), maar heeft moeite de eindjes aan elkaar te knopen. Ze solliciteert in een stripclub, maar moet al snel een crimineel ter plaatse behandelen. Daarna stort ze zich in de wereld van body-modification operaties.
Erg leuke film, gemaakt door de twee vrouwen die ergens in de film als tweeling opduiken.
Was aangenaam verrast.
Score: 7.5

Never Let Me Go (2010) - IMDb

De film begint in de jaren 70 van een alternate universe waarin mensen gemiddeld ruim 100 jaar oud worden, op een kostschool. We zien de onbezorgde jeugd, met soms lessen die op z'n minst 'vreemd' zijn. Later in de film wordt duidelijk wat het lot van deze kinderen is.
Het is een bij tijden aangrijpende film met meer dan uitstekend acteerwerk van Keira Knightley, Carey Mulligan en Andrew Garfield. Absolute aanrader.
Score: 8.5

The Wiz (1978) - IMDb

Ik had deze zwarte musicalvertolking met oa Diana Ross en Michael Jackson nog nooit gezien, dus ik was wel benieuwd. Ik kan alleen maar zeggen dat de film de tand des tijds niet heeft doorstaan. Would not watch again.
Score: 4

Transsiberian (2008) - IMDb

Een stel reist met de transsiberische express door Rusland, maar raakt verzeilt in een 'web van intriges', verraad, moord, smokkel en nog veel meer. Had er meer van verwacht, maar er zitten wel wat leuke plottwists in en de film is hier en daar nog best spannend.
Score: 6

The Invitation (2015) - IMDb

Een groep vrienden wordt voor het eerst sinds 2 jaar weer uitgenodigd op een feestje. Niet alleen de vriendengroep komt opdagen, maar ook twee wildvreemden blijken uitgenodigd en als de gastheer de deur op slot draait verwacht de gekwelde Will het ergste. Maar is er echt iets vreemds gaande of zijn het de demonen uit zijn verleden?
Erg leuke slow-burner, hoewel uiteindelijk weinig verrassend.
Score: 6,5
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 10:25:25 #186
5428 crew  miss_sly
pi_199415409
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 17:46 schreef Gehrman het volgende:
The Father (2020) - IMDb

[ afbeelding ]

Een ontzettend ontroerende film over een dementerende man en zijn dochter die voor hem probeert te zorgen. De film vertelt het verhaal vanuit het perspectief van de vader en laat ontzettend knap zien hoe het is om alle begrip van realiteit te verliezen. Dit is denk ik een van de beste optredens ooit van Anthony Hopkins. De manier waarop hij deze rol vertolkt is echt meesterlijk. Gaat dit zien.

Score: 9
Wij wilden deze gisteren kijken, maar konden hem op geen van de diensten die we hebben vinden.

Dus keken we eerst Nomadland


Wat een prachtige film. Het is geen vrolijke film, hij is heel ingetogen en Frances McDormand speelt de sterren van de hemel als weduwe die haar huis kwijtraakt en in een bestelbusje gaat wonen en rondtrekt. Van tijdeiljk baantje naar tijdelijk baantje om voldoende te verdienen. Verdiende Oscar.

Daarna keken we The Two Popes met Anthony Hopkins en Jonathan Price.


Nog zo'n pareltje O+ Wat hebben we van deze film genoten. Beide acteurs spelen het geweldig goed, er worden hele mooie gesprekken vastgelegd. Heel mooi ook om te zien hoe ze beiden op hun eigen manier en moment onverzettelijk zijn in hun beeld van het geloof waar ze beide hun leven aan gewijd hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:33:45 #187
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_199415507
The Farewell (2019) - IMDb

Eergisteren gekeken. Chinees meisje wat in New York woont, gaat met haar ouders haar ongeneeslijk zieke oma in China opzoeken. Alleen mag oma niet weten dat ze ongeneeslijk ziek is en komt de hele familie met een smoes langs. Ik vond de scenery erg tof (veel Chinese wijkjes) en de acteurs speelden goed. Verrassend einde ook nog wel :o





[ Bericht 23% gewijzigd door SEMTEX op 14-05-2021 10:46:25 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_199415965
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:33 schreef SEMTEX het volgende:
The Farewell (2019) - IMDb

Eergisteren gekeken. Chinees meisje wat in New York woont, gaat met haar ouders haar ongeneeslijk zieke oma in China opzoeken. Alleen mag oma niet weten dat ze ongeneeslijk ziek is en komt de hele familie met een smoes langs. Ik vond de scenery erg tof (veel Chinese wijkjes) en de acteurs speelden goed. Verrassend einde ook nog wel :o
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vet inderdaad met al die neon shit, zoals Enter the Void.
pi_199416693


Ik heb 'm dan eindelijk gezien: Vertigo. Wat een prachtige film noir zeg. Ik had het idee dat ik echt naar een filmpareltje uit de geschiedenis aan het kijken was. Enige minpuntje was dat het tegen het einde aan wel iets te romantisch werd, in de zin van hoe je dat altijd in film noirs ziet. Dat trok me gewoon niet zo. Snap dat deze film ontzettend veel bestudeerd is. Ik moet er sowieso nog even induiken en wat dingen nalezen, maar voor mij was dit echt een pareltje. Heeft wel echt m'n liefde voor film weer bevestigd.

9/10
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199419777
Toch mooi dat mensen hier voor het eerst van die klassiekers als Otto e Mezzo (8 1/2) en Vertigo kijkt.
Of Le Charme Discret de la Bourgeoisie.

Ik kan me al niet meer herinneren wanneer ik dat soort films voor het eerst keek, maar de eerste keer blijft toch vaak de mooiste keer. O+

[ Bericht 6% gewijzigd door Salina op 14-05-2021 15:53:18 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_199419864
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:36 schreef Salina het volgende:
Toch mooi dat mensen hier voor het eerst van die klassiekers als Otto e Mezzo (8 1/2) en Vertigo kijkt.
Ik moet echt nog zo veel kijken. Metropolis (1927) wil ik ook graag nog zien. Ik heb echt geleerd films te kijken, is misschien wel een van m'n favoriete bezigheden. Heb om de twee weken filmavondje met een vriend van me, roken we een jointje en kijken we een goede film. Hebben er al zo veel gehad. Gister was dat dus Vertigo en ik was zo ontzettend onder de indruk. O+

Het is gewoon art, prachtig. Binnenkort gaan we denk ik 8 1/2 proberen of Le charme discret de la bourgeoisie.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199419971
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:43 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik moet echt nog zo veel kijken. Metropolis (1927) wil ik ook graag nog zien. Ik heb echt geleerd films te kijken, is misschien wel een van m'n favoriete bezigheden. Heb om de twee weken filmavondje met een vriend van me, roken we een jointje en kijken we een goede film. Hebben er al zo veel gehad. Gister was dat dus Vertigo en ik was zo ontzettend onder de indruk. O+

Het is gewoon art, prachtig. Binnenkort gaan we denk ik 8 1/2 proberen of Le charme discret de la bourgeoisie.
Dat is leuk, als je net die interesse hebt om dit soort (oudere, arthouse, klassiekers) films te gaan kijken en je dat nog allemaal tegemoet kan gaan. En dan positief verbaas en verrast worden.

Ik heb in een vorig leven alle filmklassiekers wel gezien, ergens toen ik half-eind twintig was, zo ongeveer 15 jaar terug. Ik heb alles van Fellini gezien, bijvoorbeeld (pakweg 25 films), zowat alles van Ingmar Bergman, Hitchcock, Bunuel, letterlijk: alles.

Verder vroeger als vrijwilliger van de plaatselijke culturele stichting hier jarenlang verbonden geweest aan de cultvideotheek (gratis lenen dus) en jaren lang geschreven over bijzondere films en regisseurs (cult/klassiekers) voor een gratis lokaal kunst & cultuurblaadje hier, dus die passie zit er nog wel een beetje in. Nu doe ik het wel rustiger aan hoor, de laatste jaren.

En ik neem mijn woorden dat de eerste keer vaak de beste is een klein beetje terug, juist met dit soort films gaan bij de tweede of derde keer dingen nog meer opvallen.

Mocht jij (of iemand anders) tips of aanraders nodig hebben, weet je me te vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Salina op 14-05-2021 15:58:55 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_199420062
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij wilden deze gisteren kijken, maar konden hem op geen van de diensten die we hebben vinden.
Ik weet wel waar je deze makkelijk en gratis kunt streamen (wel via internet dus), dus mocht je interesse hebben, laat maar weten.

Overigens een zeer goede site met veel nieuwe en oude films, en allerlei ondertitels. Perfect voor iemand zonder Netflix, Amazon of andere aanbieders, zoals ondergetekende.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 16:18:23 #194
5428 crew  miss_sly
pi_199420319
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:43 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik moet echt nog zo veel kijken. Metropolis (1927) wil ik ook graag nog zien. Ik heb echt geleerd films te kijken, is misschien wel een van m'n favoriete bezigheden. Heb om de twee weken filmavondje met een vriend van me, roken we een jointje en kijken we een goede film. Hebben er al zo veel gehad. Gister was dat dus Vertigo en ik was zo ontzettend onder de indruk. O+

Het is gewoon art, prachtig. Binnenkort gaan we denk ik 8 1/2 proberen of Le charme discret de la bourgeoisie.
Hoe kom je dan aan die oude films? Is daar een aparte streamingsdienst voor ofzo? Er is best een aantal klassiekers dat ik nog eens wil zien, maar zou niet weten hoe ik daaraan kan komen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 16:20:05 #195
5428 crew  miss_sly
pi_199420334
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:57 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik weet wel waar je deze makkelijk en gratis kunt streamen (wel via internet dus), dus mocht je interesse hebben, laat maar weten.

Overigens een zeer goede site met veel nieuwe en oude films, en allerlei ondertitels. Perfect voor iemand zonder Netflix, Amazon of andere aanbieders, zoals ondergetekende.
Ja, interesse! O+

Wij kijken te weinig films, maar ik denk ook omdat ik lang niet alle nieuwe films ook echt tof vind.
Die twee van gisteren waren helemaal niet snel en met veel actie en special effects. Gewoon een verhaal dat verteld wordt en dat me dan grijpt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199420756
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, interesse! O+

Wij kijken te weinig films, maar ik denk ook omdat ik lang niet alle nieuwe films ook echt tof vind.
Die twee van gisteren waren helemaal niet snel en met veel actie en special effects. Gewoon een verhaal dat verteld wordt en dat me dan grijpt.
The Father zul je dan ook wel erg mooi vinden denk ik. Erg sterk geacteerd, verdiende Oscar voor Hopkins, en gewoon een mooi verhaal - en best inventief verteld ook nog wel, beetje spelen met herinnering, persoonlijke beleving (die niet overeenkomt met de werkelijkheid) en realiteit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien kun je ook gewoon op je TV kijken, geen idee. Veel mensen kunnen dingen vanaf je laptop gewoon op hun TV kijken (ik nog niet). Veel plezier.

The Two Popes zal ik ook wel eens opzoeken. Nomadland zou normaliter in mijn straatje vallen, maar ik kon er echt amper doorheen komen een tijdje terug. Misschien nog eens proberen, maar ik vond het niet echt bijzonder en een beetje langdradig zelfs op den duur.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 17:10:40 #197
5428 crew  miss_sly
pi_199420830
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 17:03 schreef Salina het volgende:

[..]

The Father zul je dan ook wel erg mooi vinden denk ik. Erg sterk geacteerd, verdiende Oscar voor Hopkins, en gewoon een mooi verhaal - en best inventief verteld ook nog wel, beetje spelen met herinnering, persoonlijke beleving (die niet overeenkomt met de werkelijkheid) en realiteit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien kun je ook gewoon op je TV kijken, geen idee. Veel mensen kunnen dingen vanaf je laptop gewoon op hun TV kijken (ik nog niet). Veel plezier.

The Two Popes zal ik ook wel eens opzoeken. Nomadland zou normaliter in mijn straatje vallen, maar ik kon er echt amper doorheen komen een tijdje terug. Misschien nog eens proberen, maar ik vond het niet echt bijzonder en een beetje langdradig zelfs op den duur.
Dank! Ik pass deze even door naar mijn it-er, die altijd bepaalt of dingen al dan niet oké zijn :P

Heb je Two billboards outside Ebbing, Missouri gezien, ook met Frances McDormand? Vond ik ook ontzettend goed. Jammer dat je niet door Nomadland heen kwam. Ik kon er juist helemaal in komen, wat ik tegenwoordig heel moeilijk vind bij veel films.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 17:12:41 #198
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_199420858
Beste mensen,

Dit is geen slowchat-topic he? ;) Echt bedoeld voor recensies.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_199420920
quote:
4s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 17:12 schreef Mike het volgende:
Beste mensen,

Dit is geen slowchat-topic he? ;) Echt bedoeld voor recensies.
Je hebt gelijk. :@

[ Bericht 100% gewijzigd door Salina op 14-05-2021 17:28:59 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator dinsdag 18 mei 2021 @ 20:24:31 #200
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199490007
De Oost



Nederlandse film over de politionele acties in indonesië, eindelijk een keer een nederlandse oorlogsfilm waarin de nederlanders niet de helden zijn, en ook niet dat er 1 rotte appel is maar de rest eigenlijk gewoon helden. Deze film probeert een kijkje te geven in een koloniaal verleden en onze laatste stuiptrekken om er aan vast te houden. De film is redelijk genuanceerd al geeft het wel een beeld vanuit het oogpunt van de nederlanders, het is ook heel moeilijk om de oorlog echt van twee kanten weer te geven (ik ken geen voorbeelden). Wel laten ze duidelijk de verschillende partijen zien dus ook de indonesiërs die pro nederland waren en de mensen die eigenlijk gewoon hun eigen gang willen gaan. De andere kant van de film is wat zo'n oorlog met iemand doet en dat is wel herkenbaar in beeld gebracht, mijn oom heeft zelf in "de oost" gedient en is bij terugkomst in nederland vrijwel direct geëmigreerd naar canada omdat hij zich in nederland niet meer thuis voelde, en dat wordt volgensmij door veel indonesie veteranen gedeeld, een enorm in de steek gelaten gevoel van het thuisland. Verder heeft mijn oom eigenlijk nooit over die oorlog gepraat hij heeft pas voor het eerst tegen zijn kleinzoon dingen losgelaten pas na zijn 90ste... Een moeilijk periode in nederland (niet voor niets de eerste keer dat de VN moest ingrijpen en wel tegen nederland :X ) voor veel nederlanders maar voor heel veel andere nederlanders ook een ver van mijn bed show. De film is verder okay maar verwacht geen hele memorabele film het onderwerp is spraakmakend de film zelf is dat niet direct wmb.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')