abonnement Unibet Coolblue
pi_197791998
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 00:16 schreef Keyos het volgende:
Had ooit eens een match met iemand (waar ik daarna toch nog wel een langere tijd mee heb geapped) die beweerde dat ze “gemaakt was om huisvrouw te zijn” 😂.

Nou ja, je zal vast en zeker wel mannen hebben die het fijn vinden als ze een vrouw hebben die thuis in het huishouden alles doet en verder niet werkt. Heb zelf een prima baan hoor, maar als ik alle boontjes voor twee personen in m’n eentje moet doppen blijft er weinig voor de écht leuke dingen over... (als in, ik hoef in m’n leven praktisch niets te laten om financiële redenen, dat wil ik zo houden).

Los van alles geil ik wel op intelligentie. Met alle respect, wat heeft iemand thuis nog tegen je te vertellen als het leven niet heel veel verder reikt dan de voordeur? Je leven wordt als je niet werkt over het algemeen wel heel erg klein.
Grote voordeel van die combinatie is denk ik dat je niet bang hoeft te zijn verliefd te worden op iemand die niets meer ambieert dan het huishouden.

Al kun je daar natuurlijk nog vanalles naast doen... waardoor je gewoon nog wel met elkaar kunt praten uiteindelijk. Dat is vele generaties voor ons ook gelukt uiteindelijk.

Maar ik zou zelf langzaam weg kwijnen denk ik...
(Vrij snel ook merkte ik toen ik geen werk had..)
pi_197792072
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2021 05:10 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wat dacht je van die duizenden dames die thuiszorg lopen? en dan niet de medische kant, maar de mensen die ervoor zorgen dat hulpbehoevende mensen niet een tehuis in moeten. En die doen er vaak tussendoor nog een ouder of ander familielid even bij..

Er zijn zoveel ondergewaardeerde beroepen, maar ze worden allemaal door mensen gedaan, en ja, die verdienen matig, maar hebben ze daarom alleen maar 'recht' op een partner die ook 'onderaan de piramide' werkt?
[..]

Het kán zo zijn ja, maar je doet wel een hele hoop aannames, ik zal het niet kansloos noemen, maar sjiek vind ik het niet. :) Voor hetzelfde geld doet hij dat parttime omdat hij er ook nog een jeugdhok bij runt of in zijn garage een lucratieve beunshop heeft of hij fokt al 20 jaar Braziliaanse blauwe fluitkikkers waar hij 2k per maand mee pakt, en dan zegt 'ie dat hij vuilnisman is, en krijgt ie meteen die jute zak over zijn oren getrokken.. er is zo veel meer in een mens te vinden als alleen zijn of haar baan. Ik vind het kortzichtig.

Maargoed; als je om wat voor reden dan ook die klik niet voelt, moet je er vooral ook niet aan beginnen :) . Misschien is een werkmannetje niks voor jou, kan gewoon toch? :)
En die conclusie is geen aanname? Beetje met twee maten meten dit.
Sarcasme. Herken het.
pi_197792210
Dit hele topic barst uit zijn voegen van de aannames, maar eigen aannames zijn prima alleen aannames van de ander zijn kortzichtig en debiel.

En een stukje aannames houd je toch. Het uiteindelijk niet zetten van de stap van app naar echte date is bijvoorbeeld al een soort van aanname, want het zou irl nog weleens onverwacht heel goed kunnen klikken, maar je anticipeert erop dat dat waarschijnlijk niet zo is.
  woensdag 3 februari 2021 @ 07:57:26 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197792216
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:09 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ook al eerder aangegeven, zodra ik zei dat ik in de ict zat (studie/werk) was het vrijwel meteen over. Terwijl ze zelf bij een manege of in een winkel werkten. Tja, met zo iemand wil je niet eens daten.
Nooit last van gehad eigenlijk. Maar ik heb het altijd net wat anders verpakt. :P
pi_197792326
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 07:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nooit last van gehad eigenlijk. Maar ik heb het altijd net wat anders verpakt. :P
Vertel.

Zelf zou ik trouwens ook niet gauw alleen mijn vakgebied noemen. Maar dat komt omdat ik zelf juist de karakteristieken van mijn eigen functie en discipline leuk vind.
  woensdag 3 februari 2021 @ 08:20:09 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197792334
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 08:18 schreef Chia het volgende:

[..]

Vertel.

Zelf zou ik trouwens ook niet gauw alleen mijn vakgebied noemen. Maar dat komt omdat ik zelf juist de karakteristieken van mijn eigen functie en discipline leuk vind.
"Ik werk bij een bureau dat aan online marketing doet"

En wat ik daar precies doe daar komen ze pas achter wanneer ze al weten dat ik niet het stereotype ICT'er ben dat mensen in hun hoofd krijgen.
pi_197792778
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 08:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

"Ik werk bij een bureau dat aan online marketing doet"

En wat ik daar precies doe daar komen ze pas achter wanneer ze al weten dat ik niet het stereotype ICT'er ben dat mensen in hun hoofd krijgen.
Vind ik eigenlijk ook iets meer informatie geven dan alleen je vakgebied noemen. Persoonlijk vraag ik altijd door op wat iemand dan nou eigenlijk doet en dat rijmt idd maar zelden volledig met waar ik (onbewust) zelf aan zat te denken.

Laatst zag ik ergens een date/contactdraadje waarin mensen zich voorstelden en daar werkte de meerderheid een bepaald vakgebied zonder dat verder te specificeren. En dan ook nog eens vaak vrijwel dezelfde interesses.

Niet iedereen kan uniek zijn natuurlijk en dat hoeft ook zeker niet, maar iets meer onderscheid aanbrengen in je profilering, in de context van vele redelijk vergelijkbare profielen, is wel strategisch natuurlijk. Want anders is voor iemand die door die profielen bladert ook niet duidelijk wat nou een reden kan zijn om jou wel een berichtje te sturen, maar tientallen anderen met een vrijwel vergelijkbaar profiel niet.

In dat draadje was vuilnisman of vrachtwagenchauffeur zijn nog best voordelig, want dat geeft dan gelijk kleur aan iemand in de context van die vele andere op elkaar lijkende profielen _O-
pi_197792855
Doorvragen vond ik zelf altijd heel positief. Soms is een baan straightforward, maar zelfs dan... Als je zegt wat je doet en iemand vraagt niet door of gaat er niet op in, dan is er meestal ook geen oprechte interesse in iemand.
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 3 februari 2021 @ 09:54:20 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197793330
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:09 schreef Chia het volgende:

[..]

Vind ik eigenlijk ook iets meer informatie geven dan alleen je vakgebied noemen. Persoonlijk vraag ik altijd door op wat iemand dan nou eigenlijk doet en dat rijmt idd maar zelden volledig met waar ik (onbewust) zelf aan zat te denken.

"Ik bouw campagnes, ik doe data analyses op resultaten, richt de processen in, doe wat consultancy"

Er is allemaal geen woord aan gelogen en toch had er geen enkele door dat ik eigenlijk gewoon een ICT'er ben O-)
  woensdag 3 februari 2021 @ 10:08:16 #110
263417 Keyos
Like a Boss
pi_197793507
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 07:07 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Grote voordeel van die combinatie is denk ik dat je niet bang hoeft te zijn verliefd te worden op iemand die niets meer ambieert dan het huishouden.

Al kun je daar natuurlijk nog vanalles naast doen... waardoor je gewoon nog wel met elkaar kunt praten uiteindelijk. Dat is vele generaties voor ons ook gelukt uiteindelijk.

Maar ik zou zelf langzaam weg kwijnen denk ik...
(Vrij snel ook merkte ik toen ik geen werk had..)
Is ook zo. Zoiets is op de korte termijn geen probleem (voor een paar leuke avondjes), maar als je het serieuzer aan wilt pakken voor de lange termijn dan gaat dat bij mij op zeker een issue worden. Als je elk jaar een verre uitgebreide reis met je partner wilt maken is een beetje inkomen ‘on the side’ wel wenselijk om niet in levensstandaard erop achteruit te gaan en op de één of andere manier vind ik het wel interessant als ik op bepaalde aspecten naar m’n partner opkijk. Vind er maar weinig aan als alles om mij draait.

[ Bericht 6% gewijzigd door Keyos op 03-02-2021 10:15:07 ]
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_197794015
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

"Ik bouw campagnes, ik doe data analyses op resultaten, richt de processen in, doe wat consultancy"

Er is allemaal geen woord aan gelogen en toch had er geen enkele door dat ik eigenlijk gewoon een ICT'er ben O-)
Tja ik heb ook niet geen feeling voor functienaamgeving en labeltjes op het gebied van werk, dus ik ga gewoon af op wat iemand doet. En wat voor naampje daar dan eigenlijk bij hoort, dat interesseert me eerlijk gezegd niet zo.

Maar ik denk dat het wel een goede tip kan zijn om op datinggebied toe te spitsen op wat je doet en bij wat voor een organisatie je werkt en niet een vaag verzamellabel te gebruiken dat blijkbaar geen windeieren legt.
  woensdag 3 februari 2021 @ 11:05:01 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197794288
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:44 schreef Chia het volgende:

[..]

Tja ik heb ook niet geen feeling voor functienaamgeving en labeltjes op het gebied van werk, dus ik ga gewoon af op wat iemand doet. En wat voor naampje daar dan eigenlijk bij hoort, dat interesseert me eerlijk gezegd niet zo.

Maar ik denk dat het wel een goede tip kan zijn om op datinggebied toe te spitsen op wat je doet en bij wat voor een organisatie je werkt en niet een vaag verzamellabel te gebruiken dat blijkbaar geen windeieren legt.
Het gaat er vooral om dat ICT nogal een duf imago heeft en mensen denken dan al snel in stereotypen.

Dan is het pragmatisch gezien het beste om de beeldvorming rondom je beroep een beetje creatief te brengen.
pi_197794643
Ik vind het juist onlogisch dat het blijkbaar zo logisch is om verzamellabels te gebruiken die niets zeggen over wat je nu eigenlijk doet, maar wel geassocieerd worden met bepaalde negatieve stereotypes en een duf imago. Evt. met (strategisch gebruik van) trefwoorden kan je vast wel iets aangeven dat iets meer duiding geeft zonder direct je LinkedIn profiel weg te geven.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2021 11:28:08 ]
  woensdag 3 februari 2021 @ 11:34:41 #114
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_197794742
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:27 schreef Chia het volgende:
Ik vind het juist onlogisch dat het blijkbaar zo logisch is om verzamellabels te gebruiken die niets zeggen over wat je nu eigenlijk doet, maar wel geassocieerd worden met bepaalde negatieve stereotypes en een duf imago. Evt. met (strategisch gebruik van) trefwoorden kan je vast wel iets aangeven dat iets meer duiding geeft zonder direct je LinkedIn profiel weg te geven.
Is het ook.

Zelf ben ik beleidsadviseur bij een gemeente. Een doodgewone ambtenaar dus. Mijn beleidsterrein zit in de openbare ruimte... Maar dan wel een smal deeltje, namelijk speelplaatsen en begraafplaatsen. Op zich tackle ik al veel met grapjes als 'dooie boel', 'zaak van leven en dood', 'wipjes maken op het werk' en 'net als met speelgoed van 0 tot 99 jaar (ik merk dat dit vrij Debiteuren crediteuren-esk is :') ), maar ik merk toch echt dat men dat begraafdeel maar lastig een plek kan bieden. Krijg er vaak een 'kraai'-imago door, terwijl ik dat zelf helemaal niet ben. En zo wordt het 'dagelijks buitenspelen'-deel helemaal vergeten.

Maar goed, als iemand dan denkt dat het bij mij thuis vol staat met schommels en urnen, dan vraag ik mezelf ook weleens af of diegene wel relatiemateriaal is. Een excelletje invullen; metaalbewerken, billen wassen in de zorg of een brood bakken zegt slechts beperkt hoe iemand is. :)
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
pi_197795079
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:34 schreef Kleurplaatje het volgende:

[..]

Is het ook.

Zelf ben ik beleidsadviseur bij een gemeente. Een doodgewone ambtenaar dus. Mijn beleidsterrein zit in de openbare ruimte... Maar dan wel een smal deeltje, namelijk speelplaatsen en begraafplaatsen. Op zich tackle ik al veel met grapjes als 'dooie boel', 'zaak van leven en dood', 'wipjes maken op het werk' en 'net als met speelgoed van 0 tot 99 jaar (ik merk dat dit vrij Debiteuren crediteuren-esk is :') ), maar ik merk toch echt dat men dat begraafdeel maar lastig een plek kan bieden. Krijg er vaak een 'kraai'-imago door, terwijl ik dat zelf helemaal niet ben. En zo wordt het 'dagelijks buitenspelen'-deel helemaal vergeten.

Maar goed, als iemand dan denkt dat het bij mij thuis vol staat met schommels en urnen, dan vraag ik mezelf ook weleens af of diegene wel relatiemateriaal is. Een excelletje invullen; metaalbewerken, billen wassen in de zorg of een brood bakken zegt slechts beperkt hoe iemand is. :)
Haha wat een coole combinatie, lijkt me juist tof!

Achja, ik werk bij een grote verzekeraar. Verzekeringen = instant grijze muis, zal ook wel niet meewerken. Dat mijn functie dan helemaal niet grijs is, het bedrijf ook niet, en ik al helemaal niet :P, wordt nog leuk uitleggen denk ik haha.
Ik weet het niet zo, ik zal niet zeggen dat ik 0 vooroordelen heb bij iemand die vuilnisman is. Maar ik vind het het belangrijkst dat iemand gewoon goed voor zichzelf kan zorgen, zijn eigen boontjes kan doppen en het financieel gewoon oke heeft. Als diegene met zijn inkomen de dingen kan doen die hij leuk vindt, komen we een heel eind lijkt me :). Eigenlijk hoe ik er zelf ook in sta.
Het enige frustrerende vind ik nog wel eens dat ik nu (particulier) huur, na het overgaan van mijn relatie. Mijn inkomen is gewoon niet hoog genoeg om in mijn regio een beetje een leuk appartement/huisje te kopen in een leuke wijk. Da's nog het enige boontje die ik voor mezelf wil doppen zeg maar. Fijn hoor, je kunt wel een huur van X bedrag betalen, maar een hypotheeklast van de helft "kan" niet op je inkomen :'). Maar goed, da's weer een heel ander discussiepunt.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_197795432
Ik heb een typische nerd functie in de medische/pharmaceutische industrie.
Ik word ook heel gelukkig van geslaagde testen en validaties die ik heb bedacht :) .

Standaard reactie als ik vertel wat ik doe is vaak een ongemeende “interessant”.
Maar goed, als ik er maar blij van word.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_197795453
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:13 schreef Avianflu het volgende:
Ik heb een typische nerd functie in de medische/pharmaceutische industrie.
Ik word ook heel gelukkig van geslaagde testen en validaties die ik heb bedacht :) .

Standaard reactie als ik vertel wat ik doe is vaak een ongemeende “interessant”.
Maar goed, als ik er maar blij van word.
Ik werk ook in de farmaceutische industrie! Mijn meest gehoorde opmerking is of ik nog ergens iets leuks heb liggen, of er komt een Corona of Big Pharma discussie van :@
Sarcasme. Herken het.
pi_197795464
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:34 schreef Kleurplaatje het volgende:

[..]

Is het ook.

Zelf ben ik beleidsadviseur bij een gemeente. Een doodgewone ambtenaar dus. Mijn beleidsterrein zit in de openbare ruimte... Maar dan wel een smal deeltje, namelijk speelplaatsen en begraafplaatsen. Op zich tackle ik al veel met grapjes als 'dooie boel', 'zaak van leven en dood', 'wipjes maken op het werk' en 'net als met speelgoed van 0 tot 99 jaar (ik merk dat dit vrij Debiteuren crediteuren-esk is :') ), maar ik merk toch echt dat men dat begraafdeel maar lastig een plek kan bieden. Krijg er vaak een 'kraai'-imago door, terwijl ik dat zelf helemaal niet ben. En zo wordt het 'dagelijks buitenspelen'-deel helemaal vergeten.

Maar goed, als iemand dan denkt dat het bij mij thuis vol staat met schommels en urnen, dan vraag ik mezelf ook weleens af of diegene wel relatiemateriaal is. Een excelletje invullen; metaalbewerken, billen wassen in de zorg of een brood bakken zegt slechts beperkt hoe iemand is. :)
Als je denkt dat iemand die een beleidsfunctie heeft op dat gebied thuis urnen heeft staan ben je ook niet bijster intelligent........
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_197795487
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:14 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik werk ook in de farmaceutische industrie! Mijn meest gehoorde opmerking is of ik nog ergens iets leuks heb liggen, of er komt een Corona of Big Pharma discussie van :@
Precies, ik zeg gewoon dat ik lekker meeprofiteer van big pharma _O- .
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_197795529
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:14 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik werk ook in de farmaceutische industrie! Mijn meest gehoorde opmerking is of ik nog ergens iets leuks heb liggen, of er komt een Corona of Big Pharma discussie van :@
Maar heb je dan ook wat leuks liggen ergens?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 3 februari 2021 @ 12:20:39 #121
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_197795554
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 07:27 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

En die conclusie is geen aanname? Beetje met twee maten meten dit.
Staat ook 'misschien' toch? ik stel geen feiten volgens mij :)

quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:15 schreef Spirit82 het volgende:
Doorvragen vond ik zelf altijd heel positief. Soms is een baan straightforward, maar zelfs dan... Als je zegt wat je doet en iemand vraagt niet door of gaat er niet op in, dan is er meestal ook geen oprechte interesse in iemand.
Of het antwoord viel tegen :D Zonder gein; dat is inderdaad wel een goed teken van iemands mindset, het is een vraag 'voor de vorm'.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:19 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Maar heb je dan ook wat leuks liggen ergens?
In d'r bed, met enige regelmaat :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_197795588
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:19 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Maar heb je dan ook wat leuks liggen ergens?
Alsof ik dat ga delen :{w
Sarcasme. Herken het.
pi_197795653
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Staat ook 'misschien' toch? ik stel geen feiten volgens mij :)
[..]

Of het antwoord viel tegen :D Zonder gein; dat is inderdaad wel een goed teken van iemands mindset, het is een vraag 'voor de vorm'.
[..]

In d'r bed, met enige regelmaat :Y
En aanname is dan ook geen feit ;)
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 3 februari 2021 @ 12:27:48 #124
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_197795696
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:25 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

En aanname is dan ook geen feit ;)
Dat is correct, en tevens juist :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_197795790
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

In d'r bed, met enige regelmaat :Y
Groots en leuks dus :P
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:22 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Alsof ik dat ga delen :{w
Party popper :{w
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')