abonnement Unibet Coolblue
pi_197774006
Twee maanden celstraf is een passende straf. Fraai dat er zoveel figuren die straf te hoog vinden.
Dat Ayoub gewend is om met pakketjes te gooien maakt het nog niet goed om dat ook met bakstenen te doen.

Als je de foto's bekijkt van Eindhoven dan zijn er nog een hoop stenengooiers te gaan, wat een zooi was het daar.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_197774138
Maanden cel geëist, maar rechter deelt weken cel en taakstraf uit voor relschoppen op Museumplein

https://www.ed.nl/binnenl(...)useumplein~a35b29ad/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_197774210
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Twee maanden celstraf is een passende straf. Fraai dat er zoveel figuren die straf te hoog vinden.
Dat Ayoub gewend is om met pakketjes te gooien maakt het nog niet goed om dat ook met bakstenen te doen.

Als je de foto's bekijkt van Eindhoven dan zijn er nog een hoop stenengooiers te gaan, wat een zooi was het daar.
Ayoub moet misschien maar eens niet met bakstenen gooien, Ayoub klinkt als standaard allochtonen gajes wat zichzelf middels een advocaat zielig probeert te maken.

Ayoub mag van mij weer terug naar zijn tweede paspoort land.

Vorige topic ging 2 seconden na mijn post dicht dus vandaar maar opnieuw.
pi_197774268
Maar als die arme Ayoub straks oo zn 25e werkloos uitkering trekt omdat hij z'n shit niet op orde krijgt is onze samenleving daar niet beter op geworden. Play stupid games, win stupid prizes, maar een fikse boete met 4 nullen en 500 uur taakstraf had me leuker geleken.
-nee-
pi_197774291
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ayoub moet misschien maar eens niet met bakstenen gooien, Ayoub klinkt als standaard allochtonen gajes wat zichzelf middels een advocaat zielig probeert te maken.

Ayoub mag van mij weer terug naar zijn tweede paspoort land.

Vorige topic ging 2 seconden na mijn post dicht dus vandaar maar opnieuw.
Ayoub A. (18), Heesch - moordenaar Rikt van der Rakt
Ayoub A. (19), Den Haag - stenengooier rijdens avondklokrellen
Ayoub M. (19), Soest - Inbreker in moskee, autodiefstal, belediging van agenten, urineren in een arrestantencel en joyriding in een surveillanceauto

maar nee, we mogen niet profileren op voornaam, want dat is vast ook een vorm van etnisch profileren en dat mag niet. nee, dat moeten we echt zeker niet gaan doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door spectrumanalyser op 02-02-2021 09:58:49 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_197774468
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:41 schreef RipCity het volgende:
Maanden cel geëist, maar rechter deelt weken cel en taakstraf uit voor relschoppen op Museumplein

https://www.ed.nl/binnenl(...)useumplein~a35b29ad/
Een blik op dat rijtje voornamen en je weet meteen genoeg. Typerend toch altijd weer.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 10:22:45 #282
80382 manny
30 is best veel
pi_197774707
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ayoub moet misschien maar eens niet met bakstenen gooien, Ayoub klinkt als standaard allochtonen gajes wat zichzelf middels een advocaat zielig probeert te maken.

Ayoub mag van mij weer terug naar zijn tweede paspoort land.

Vorige topic ging 2 seconden na mijn post dicht dus vandaar maar opnieuw.
Thanks voor nogmaals posten. Deze verrassende en goed onderbouwde reactie hadden we niet willen missen op dit mooie forum. Ik denk dat we door jouw post nu heel anders naar de situatie kijken.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_197774796
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:50 schreef Marsenal het volgende:
Maar als die arme Ayoub straks oo zn 25e werkloos uitkering trekt omdat hij z'n shit niet op orde krijgt is onze samenleving daar niet beter op geworden. Play stupid games, win stupid prizes, maar een fikse boete met 4 nullen en 500 uur taakstraf had me leuker geleken.
Een taakstraf kan maximaal 240 uur zijn. Er is onlangs geopperd vanuit de politiek om geweld tegen hulpverleners altijd te straffen met een celstraf. Dit lijkt mij een goed idee omdat rechters vaak een lagere straf geven dan dat het OM als eis heeft.

dat zielige gedoe, die waterlanders in de rechtszaal. dan moet je bij Goede Tijden zijn, niet bij een rechter.
over 2 maanden is Ayoub een vrij man en kan hij weer pakketjes bezorgen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_197775047
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:41 schreef RipCity het volgende:
Maanden cel geëist, maar rechter deelt weken cel en taakstraf uit voor relschoppen op Museumplein

https://www.ed.nl/binnenl(...)useumplein~a35b29ad/
quote:
Eddy K. uit Hoofddorp zat huilend in de rechtszaal, zo veel spijt had hij. Zijn moeder had een brief geschreven waarin stond dat Eddy een goeie jongen is en dat ze toch trots is op haar zoon. Eddy had zich onder invloed van drank en coke laten opjutten en een fles bier gegooid. Hij is tegen de vaccinaties.
_O-
pi_197775220
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:47 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

[..]

_O-
Spijt dat ie gepakt is, de jankerd. Krokodillentranen zijn het.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_197775342
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ayoub A. (18), Heesch - moordenaar Rikt van der Rakt
Ayoub A. (19), Den Haag - stenengooier rijdens avondklokrellen
Ayoub M. (19), Soest - Inbreker in moskee, autodiefstal, belediging van agenten, urineren in een arrestantencel en joyriding in een surveillanceauto

maar nee, we mogen niet profileren op voornaam, want dat is vast ook een vorm van etnisch profileren en dat mag niet. nee, dat moeten we echt zeker niet gaan doen.
Willem H. - veroordeeld tot levenslang, gezien als de grootste crimineel van Nederland
Willem E. - vermoord, stond bekend als bankier van de onderwereld
Willem E. - dansleraar en viruswappie, riep op tot protesten

maar nee, we mogen niet profileren op voornaam, want dat is vast ook een vorm van etnisch profileren en dat mag niet. nee, dat moeten we echt zeker niet gaan doen.
pi_197775521
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:08 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Willem H. - veroordeeld tot levenslang, gezien als de grootste crimineel van Nederland
Willem E. - vermoord, stond bekend als bankier van de onderwereld
Willem E. - dansleraar en viruswappie, riep op tot protesten

maar nee, we mogen niet profileren op voornaam, want dat is vast ook een vorm van etnisch profileren en dat mag niet. nee, dat moeten we echt zeker niet gaan doen.
Willem van Eijk niet noemen. :')
pi_197775751
Als Willem Engel strafrechtelijk aangepakt zou worden dan was ik het ermee eens. voorlopig danst de grootste opruier er nog vrolijk op los.

Willem A. (53) Paleis Huis ten Bosch in Den Haag - vliegen met zijn drone in een no-fly zone.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_197775815
de tering. verdachten driegen nu agenten wat aan te doen.

quote:
Verdachten opruien rellen zetten geld op hoofd agenten: ‘Wie hem omlegt straight 1000 naar je toe’

Twee verdachten die vorige week zijn aangehouden voor opruiing hebben los van elkaar ook foto's van twee politiemensen op Telegram gezet met de oproep hen geweld aan te doen. Beide verdachten loofden daarbij beloningen uit.

‘Wie hem omlegt straight 1000 naar je toe’, beloofde een van de verdachten, een 23-jarige Bredanaar, in een chatbericht. Een 20-jarige verdachte uit Etten-Leur plaatste in zijn Telegram-groep een foto van een andere agent met bedreigende tekst. Beide politiemensen werken bij de eenheid Zeeland-West-Brabant. Voor zover bekend is hen niets overkomen.

Het Openbaar Ministerie in Breda neemt de zaken zeer hoog op. Ze verdenkt de twee mannen formeel van ‘bedreiging met een misdrijf dat tegen het leven is gericht’. Hoe serieus die bedreigingen zijn, wat de motieven van de verdachten zijn en of die voortvloeien uit de rellen en het protest tegen de avondklok, wordt donderdag mogelijk duidelijk. Dan moeten de twee zich in Breda verantwoorden voor de snelrechter.

Politiemensen zijn in Nederland wel vaker doelwit van dit soort (wraak-)acties. Zo zijn recent foto's online verschenen van undercoveragenten die bij de rellen vorige week aanhoudingen verrichtten met de bedoeling ze te ontmaskeren.
bron:
https://www.ad.nl/binnenl(...)aar-je-toe~a22008d9/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 2 februari 2021 @ 11:34:34 #290
80382 manny
30 is best veel
pi_197775818
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
Als Willem Engel strafrechtelijk aangepakt zou worden dan was ik het ermee eens. voorlopig danst de grootste opruier er nog vrolijk op los.

Willem A. (53) Paleis Huis ten Bosch in Den Haag - vliegen met zijn drone in een no-fly zone.
Willem K Coke en drankmisbruikende ex voetballer.

Das het enige dat ze kunnen die Willems. Crimineel of voetballer. Of beide.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_197775955
En dan is er nog Ome Willem :{w
En Willem 1 t/m 3.
En Willem-Alexander :r

Tuig.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197776121
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:28 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Eens, hij had maar na moeten denken.
[..]

Zou wat zijn :D

Rechter: "U heeft uw vrouw vermoord, 20 jaar cel."

Verdachte: "Dat komt wel heel lastig uit."

Rechter: "Oh, dan laat maar."
Dat ligt genuanceerder, je moet je ook afvragen wat een straf met iemand doet. Of eigenlijk: hoe je iemand nadien weer terug krijgt in de maatschappij. Soms kun je beter geen celstraf opleggen.

Stel dat iemand voor de rechter komt wegens diefstal: hij heeft een fles port en een zak krentebollen gestolen in een supermarkt. Hij vertelt: het klopt, ik heb dit gedaan, maar dit is inmiddels een half jaar geleden. Ik leefde in die tijd op straat en was verslaafd aan alcohol. Sindsdien ben ik bezig om mijn leven weer op orde te krijgen. U kunt zien dat ik voor die diefstal al vele malen eerder met de politie in aanraking ben geweest, maar vanaf dat moment nooit meer. Ik heb een plekje gevonden in een begeleid wonen project, ik heb hulp gezocht om af te kicken van mijn verslaving en dat gaat goed: ik heb nu vier maanden niet meer gedronken. Ook heb ik een stageplek gevonden bij de groenvoorziening van de gemeente, met uitzicht op een echte aanstelling, als het goed gaat. Ik heb spijt van wat ik heb gedaan, maar als ik nu de cel in moet raak ik alles kwijt: mijn begeleid wonen, de begeleiding bij het afkicken en mijn baan. Dan sta ik na na de celstraf weer zonder inkomen op straat.

Zou jij in zo'n geval toch de celstraf opleggen? Het is immers al de zoveelste diefstal waarop hij betrapt is. Of zou je dan toch liever kiezen voor een werkstraf? Vanwege het feit dat we daar als samenleving waarschijnlijk een stuk meer mee opschieten.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 11:56:17 #293
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_197776138
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:43 schreef StateOfMind het volgende:
En dan is er nog Ome Willem :{w
En Willem 1 t/m 3.
En Willem-Alexander :r

Tuig.
Misdrijf: Broodje a poep! Veroordeeld tot zelfkastijding dmv drummen met drumstokjes op zijn eigen hoofd.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_197776220
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:22 schreef manny het volgende:

[..]

Thanks voor nogmaals posten. Deze verrassende en goed onderbouwde reactie hadden we niet willen missen op dit mooie forum. Ik denk dat we door jouw post nu heel anders naar de situatie kijken.
Vond ik ook. :W
pi_197776800
Dat eeuwige gejank over afkomst en etnisch profileren.... Een vleermuis van Beweging DENK durft te beweren dat er anders over de relschoppers in Urk is gesproken dan over het tuig in Rotterdam. Onjuist. Er is met net zoveel verontwaardiging gereageerd in kranten en talkshows. Straffen verschillen per persoon, het hangt van veel factoren af maar afkomst is daar geen van.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 2 februari 2021 @ 12:48:34 #296
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_197776854
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 09:50 schreef Marsenal het volgende:
Maar als die arme Ayoub straks oo zn 25e werkloos uitkering trekt omdat hij z'n shit niet op orde krijgt is onze samenleving daar niet beter op geworden. Play stupid games, win stupid prizes, maar een fikse boete met 4 nullen en 500 uur taakstraf had me leuker geleken.
Precies dit.
Ayoub moet straks gewoon aan het werk kunnen. Das beter voor iedereen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 2 februari 2021 @ 13:06:37 #297
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_197777136
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 12:48 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Precies dit.
Ayoub moet straks gewoon aan het werk kunnen. Das beter voor iedereen.
Zeker. Maar een baan in de zorg vind ik geen geslaagd idee voor iemand die stenen gooit.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  dinsdag 2 februari 2021 @ 13:36:34 #298
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_197777637
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 13:06 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Zeker. Maar een baan in de zorg vind ik geen geslaagd idee voor iemand die stenen gooit.
Misschien juist wel.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_197777699
Denk je werkelijk dat 'ie nooit meer kan werken omdat 'ie 2 maanden vast heeft gezeten en een strafblad heeft?
Zelfs een VOG is mogelijk, omdat bij het beoordelen alleen gekeken zal worden of de functie/sector relevant is aan het gepleegde delict. Ayoub A. was koerier. Beste kans dat 'ie de dag na vrijlating weer aan de slag kan.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_197777734
quote:
‘Wie hem omlegt straight 1000 naar je toe’, beloofde een van de verdachten, een 23-jarige Bredanaar, in een chatbericht.
Dit is ook niet echt rijk betaald voor een misdaad met een hoog risicoprofiel he? Vrekken...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')