Geen ruzies willen en dan maar altijd jezelf beperkingen opleggen.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 09:29 schreef mrPanerai het volgende:
Ja dat klopt... En als het gewone vrienden waren zou ik dat ook wel doen, maar het stel zijn al meer dan 40 jaar vrienden, samen op vakanties, zelfde hobbies, hun zoon is mijn broers beste vriend, ik heb ooit met hun dochter geweest, ze wonen ook naast elkaar. Dus het waren meer dzn gewone vrienden.
En nu met covid zijn ze zowat het enige contact dat mijn moeder, buiten de familie, heeft... We willen daar geen ruzies in,
Dus omdat zij al lang vrienden zijn moet je moeder nu naar de pijpen van hun mening dansen? Wtf is dit? Schei toch uit. Zúlke goede vrienden zijn het dsntoch niet, als ze van mening zijn dst hun meninkje belangrijker is dan het geluk van je moeder.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 09:29 schreef mrPanerai het volgende:
Ja dat klopt... En als het gewone vrienden waren zou ik dat ook wel doen, maar het stel zijn al meer dan 40 jaar vrienden, samen op vakanties, zelfde hobbies, hun zoon is mijn broers beste vriend, ik heb ooit met hun dochter geweest, ze wonen ook naast elkaar. Dus het waren meer dzn gewone vrienden.
En nu met covid zijn ze zowat het enige contact dat mijn moeder, buiten de familie, heeft... We willen daar geen ruzies in,
Dat zal ze leren!quote:Op zaterdag 30 januari 2021 09:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
In de groepsap: ma gaat daten. Wie negatief commentaar geeft krijgt met kerst geen kerstkaart meer.
Ik heb precies dezelfde ervaring, ware het niet dat ik en mijn overleden moeder een stuk jonger waren.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 09:09 schreef mrPanerai het volgende:
Mijn vader isin augustus vorig jaar komen te overlijden aan hartfalen, hij was 76. Min moeder is 74 in goede gezondheid en was 54 jaar getrouwd met mijn vader. Het huwelijk was altijd goed maar zoals vaak in zulke lange relaties is er niet veel geknuffel meer...
Nu heeft mijn moeder aangegeven dat ze echt wat genegenheid mist en ze zin heeft om terug eens, sort of te gaan daten. Voor mij helemaal prima, ik ben ook na 2 lange relaties (13 en 14j) onmiddellijk opnieuw gaan daten maar mijn schoonzus en vooral de beste vrienden(stel) van mijn ma en pa vinden dat het te snel is en geven commentaar. Ik ben meer van het punt, nu is haar gezondheid goed en kan ze (als covid het weer toelaat) nog leuke dingen doen.
Hoe krijg ik mij schoonzus (en dus ook mijn broer) en vooral die vrienden zover dat al dat commentaar voor nizts nodig is.
Iemand hetzelfde ervaren?
Ik zie dat hun reacties mijn moeder afschrikken...
Bij wat voor vrienden zorgt het voor ruzie als je hun advies niet ter harte neemt, maar gewoon je eigen plan trekt?quote:Op zaterdag 30 januari 2021 09:46 schreef mrPanerai het volgende:
Ik denk ook wel dat tijd het zal oplossen, we zijn niet zo'n grote groep, ik en mijn broer hebben elks ons gezin met 1 kind, mijn ouders waren enige kinderen. Da's heel de familie. En dan het vriendenstel. Dus ik begrijp m'n moeder wel dat ze geen conflictjes wil
't Is ook niet gezegd dat ze echt wil daten, in zoektocht naar een traditionele relatie. Ze wil gewoon intimiteit, genegenheid en gezelschap. Wellicht zoekt ze gewoon een hechte vriendschap met een man.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 10:47 schreef Zana het volgende:
Het is natuurlijk ook "raar" om iemand dan "zo snel" weer te zien daten, terwijl diejene zo een lange relatie had gehad. Het kan op iemand anders overkomen alsof iemand wel heel snel afscheid neemt van een overleden partner, terwijl het voor die persoon juist ook een overlevensmechanisme kan zijn om weer hoop te hebben op een "gewoon" leven zonder rouw.
De moeder van mijn vriend is ook weer gaan "daten" nadat zijn vader was overleden. Ik weet niet meer hoeveel tijd er precies tussen zat, maar voor mijn gevoel was het ook vrij snel en ik moest er ook wat aan wennen. Ik heb er niet veel over gezegd, want het zijn mijn zaken niet, maar ik vond het ook best moeilijk om te zien. Ook omdat er geen garantie is dat je de juiste tegenkomt. Ik snap heel erg de behoefte om niet alleen te zijn, leuke dingen te doen en dat het weer spannend is om om je heen te kijken. Veelal zijn mensen uit die generatie ook vrij jong getrouwd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |