abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 30 januari 2021 @ 17:11:56 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197726320
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 17:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het was een grapje, ik volg mijn hele leven al de financiële markten, maar geef niets om geld, als ik had gewild had ik allang miljonair geweest, maar goed vind geld compleet oninteressant.
Maar het spel zelf is toch ook leuk? Als je echt meespeelt is het veel interessanter.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 17:13:16 #102
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197726341
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 17:10 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Als je vanuit financieel perspectief kijkt is dit natuurlijk een open deur.

Maar voor iedereen die dit enigszins gevolgd heeft gaat het niet om het geld. Sterker nog, je gaat er vanuit dat je elke euro die je erin hebt gestopt kwijt bent.
Nee. Het gaat natuurlijk om geld. Als je een miljoen kunt cashen, maar je doet het niet ‘om de hedgefunds te naaien’, dan ben je gewoon een gek. Want er verandert na GME echt helemaal niks.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197726358
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 17:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar het spel zelf is toch ook leuk? Als je echt meespeelt is het veel interessanter.
Ik adviseer liever mensen, kreeg tijdje terug nog een heel leuk compliment van iemand op FOK! die had een analyse van mij overgenomen en behoorlijk wat mee verdient, hoop niet dat hij die aandelen toen alsnog heeft verkocht ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197726387
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 17:07 schreef trustychords het volgende:

[..]

Wordt er op zo'n klap maandag geanticipeerd joh?
Een klap is misschien niet goed verwoord, want dit blijft een geleidelijk proces, maar er heerst hierdoor wel spanning in de markt.

Zoals ik al zei; de belegger die straks het meest liquide is, heeft met elke dag die voorbij gaat en GME 300+ staat, de grootste kans om zijn kapitaal voor lage prijzen terug in de markt te brengen.

Deze waarschijnlijkheid zal naar ratio opgenomen worden en ik denk dat je dat op dit moment al in de markt terug ziet.
pi_197726425
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 17:15 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Een klap is misschien niet goed verwoord, want dit blijft een geleidelijk proces, maar er heerst hierdoor wel spanning in de markt.

Zoals ik al zei; de belegger die straks het meest liquide is, heeft met elke dag die voorbij gaat en GME 300+ staat, de grootste kans om zijn kapitaal voor lage prijzen terug in de markt te brengen.

Deze waarschijnlijkheid zal naar ratio opgenomen worden en ik denk dat je dat op dit moment al in de markt terug ziet.
Het geeft ook de ongezonde markt van aandelenhandel aan, het hele concept van een aandeel is om een bedrijf te voorzien in financieringsbehoefte dan wel een eigenaar een deel van zijn bedrijf te laten verzilveren. Dit soort zaken zouden eigenlijk niet moeten bestaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197726493
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 17:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee. Het gaat natuurlijk om geld. Als je een miljoen kunt cashen, maar je doet het niet ‘om de hedgefunds te naaien’, dan ben je gewoon een gek. Want er verandert na GME echt helemaal niks.
Het is nu wel duidelijk dat je hierin een buitenstaander bent. :P

Het mooiste van dit alles is dat je nog gelijk hebt ook: het is namelijk waanzin, gekeken vanuit financieel perspectief. Maar daar gaat het allang niet meer om, en het gaat er bij die bobo’s maar niet in dat het persoonlijk is geworden. Machtig mooi.

Melvin Capital heeft in prime time zelfs voor miljoenen geadverteerd: “Wij hebben geen short posities meer, verkoop GME voor je te laat bent”.

Hoe wanhopig ben je dan? Want als je ze niet meer zou hebben, waarom adverteer je daarmee dan? :D

Er zijn een hoop stropdassen die al 3 dagen lang op cocaïne lopen daar :')
pi_197726627
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 17:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het geeft ook de ongezonde markt van aandelenhandel aan, het hele concept van een aandeel is om een bedrijf te voorzien in financieringsbehoefte dan wel een eigenaar een deel van zijn bedrijf te laten verzilveren. Dit soort zaken zouden eigenlijk niet moeten bestaan.
Nee klopt, maar dit is dus het spel van de hedgefondsen die voor 140% cap short gaan. En nu worden ze in hun eigen spel dus verslagen. Ze zijn zo wanhopig dat ze de markt hebben gemanipuleerd door brokers onder druk te zetten, omdat ze weten dat de miljoenenboetes minder hoog zijn dan het extra aan verlies wat ze ermee vermijden.

En ondanks al hun inspanningen is het aandeel gister nog 67% geplust ook. Het is inderdaad waanzin, maar totale logica als je 328 dollar wilt vergokken om de wereld van de schimmige hedgefondsen zien in te storten.

De verwachting is ook dat veel panicsellers inderdaad al gecashed hebben, maar gedekt zijn/worden door instappers die het met 1 of 2 aandelen puur voor de show doen.
pi_197726693
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 17:21 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Het is nu wel duidelijk dat je hierin een buitenstaander bent. :P

Het mooiste van dit alles is dat je nog gelijk hebt ook: het is namelijk waanzin, gekeken vanuit financieel perspectief. Maar daar gaat het allang niet meer om, en het gaat er bij die bobo’s maar niet in dat het persoonlijk is geworden. Machtig mooi.

Melvin Capital heeft in prime time zelfs voor miljoenen geadverteerd: “Wij hebben geen short posities meer, verkoop GME voor je te laat bent”.

Hoe wanhopig ben je dan? Want als je ze niet meer zou hebben, waarom adverteer je daarmee dan? :D

Er zijn een hoop stropdassen die al 3 dagen lang op cocaïne lopen daar :')
Jup, daarnaast adverteert CNBC ook met het 'feit' dat Melvin capital geen short posities meer heeft.
pi_197726729
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 17:32 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]

Jup, daarnaast adverteert CNBC ook met het 'feit' dat Melvin capital geen short posities meer heeft.
Ja precies :D

Hoe wanhopig moet je dan zijn _O-

Ze hebben gewoon totaal geen marges meer om de shorts te dekken en de 2,75 miljard extra aan kapitaalinjectie was in 45 minuten al verdampt.

Zie dan nog maar eens garantie te krijgen. En iedereen op de debet van Melvin Capital is als volgende aan de beurt natuurlijk. Die kunnen ook niet zomaar meer aan hun eigen schuldenverplichtingen voldoen
  zaterdag 30 januari 2021 @ 17:43:35 #110
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_197726918
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 17:32 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]

Jup, daarnaast adverteert CNBC ook met het 'feit' dat Melvin capital geen short posities meer heeft.
pi_197726973
Als Melv Cap. dat wil bewijzen dan hadden ze beter een onafhankelijke auditor kunnen inhuren die dit naar buiten brengt, in dat geval valt er nog iemand aansprakelijk te stellen als ze daarover liegen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197727018
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 17:28 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Nee klopt, maar dit is dus het spel van de hedgefondsen die voor 140% cap short gaan. En nu worden ze in hun eigen spel dus verslagen. Ze zijn zo wanhopig dat ze de markt hebben gemanipuleerd door brokers onder druk te zetten, omdat ze weten dat de miljoenenboetes minder hoog zijn dan het extra aan verlies wat ze ermee vermijden.

En ondanks al hun inspanningen is het aandeel gister nog 67% geplust ook. Het is inderdaad waanzin, maar totale logica als je 328 dollar wilt vergokken om de wereld van de schimmige hedgefondsen zien in te storten.

De verwachting is ook dat veel panicsellers inderdaad al gecashed hebben, maar gedekt zijn/worden door instappers die het met 1 of 2 aandelen puur voor de show doen.
Precies. 67% en daarna redelijk horizontaal. Terwijl brokers zo veel mogelijk koop proberen te ontmoedigen of blokkeren. Met Robinhood als kopstuk uiteraard. Melvin Capitol is in paniek tot op zeer wanhopige hoogtes. Hence de advertenties.

Dit alles zegt mij dat de squeeze voor gme zomaar eens voor de deur zou kunnen staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2021 17:48:12 ]
pi_197727042
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 17:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Precies. 67% en daarna redelijk horizontaal. Terwijl brokers zo veel mogelijk koop proberen te ontmoedigen of blokkeren. Met Robinhood als kopstuk uiteraard. Melvin Capitol is in paniek tot op zeer wanhopige hoogtes. Hence de advertenties.

Dit alles zegt mij dat de squeeze voor gme zomaar eens voor de deur zou kunnen staan.
Ik denk het ook. Mooi instapmomentje straks in de markt denk ik. Wel risicovol.

Machtig mooi hoe dit zich ontvouwt. :D
pi_197727100
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 17:49 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Ik denk het ook. Mooi instapmomentje straks in de markt denk ik. Wel risicovol.

Machtig mooi hoe dit zich ontvouwt. :D
Ach, als je geld echt over hebt... paar aandeeltjes, een zak popcorn en genieten :7
pi_197727116
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 17:51 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]

Ach, als je geld echt over hebt... paar aandeeltjes, een zak popcorn en genieten :7
Ik doe eentje maandag, gewoon omdat ik hier deel van wil uitmaken. Die 300 verdien ik wel weer terug :P
  zaterdag 30 januari 2021 @ 17:54:29 #116
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197727149
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 17:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Precies. 67% en daarna redelijk horizontaal. Terwijl brokers zo veel mogelijk koop proberen te ontmoedigen of blokkeren. Met Robinhood als kopstuk uiteraard. Melvin Capitol is in paniek tot op zeer wanhopige hoogtes. Hence de advertenties.

Dit alles zegt mij dat de squeeze voor gme zomaar eens voor de deur zou kunnen staan.
Je vond dit nog geen squeeze genoeg?!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197727435
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 17:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je vond dit nog geen squeeze genoeg?!
Als de huidige koers aangehouden wordt tegen de shortposities die er nog staan, dan is het wachten op de echte squeeze.
pi_197727480
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 17:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je vond dit nog geen squeeze genoeg?!
Zelf zei je dit:
"Ik zou dan zeggen: maximeer de koers van het aandeel tot 1000 euro. Mooi genoeg voor iedereen."
pi_197727530
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 17:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je vond dit nog geen squeeze genoeg?!
Nee, mijn indruk is dat dit slechts het voorgerecht was.

Dat leid ik onder andere af aan het panikerende gedrag van de brokers en de grootkapitalisten.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2021 18:16:10 ]
pi_197727629
Al die verhalen hier.

Zo jammer dat ik niet weet hoe ik dit moet aanpakken. Ja , een account openen op degiro en wachten op verificatie (10 dagen ? ) en dan geld storten via Ideal.

Maar hoe of waar vandaan koop je aandelen?
Hoe krijg je ze binnen na betaling?
Wanneer moet je ze verkopen?
Hoe werkt dat met de prijs want volgens mij werkt het niet zo, als het 500 waard is, dat je dan ook 500 krijgt maar je krijgt wat minder?
En als je wil verkopen voor 500, kan het zijn dat het minder wordt als de transactie veel tijd in beslag neemt en de koers ondertussen al wat gezakt is?
Hoe verkoop je ze? Het zal wel niet zoiets simpels zijn als op een knopje drukken denk ik.
Hoe krijg je je geld binnen en hoe stort je dat weer naar je rekening?

Ik weet wel dat je alleen moet spelen met geld dat je kan missen.

Als ik rondlees op internet dan word je zowat doodgegooid met termen en dan denk ik , kan het niet simpeler? Het zal wel aan mij liggen want er zijn er zoveel mensen die in deze tijden in de beleg / aandelen wereld stappen.

Eigenlijk zou ik iemand naast mij moeten hebben zitten die dan koop tot verkoop doorneemt maar niemand in mijn wereld doet iets met aandelen of digitale munt.

Hoe zijn jullie begonnen? En waar haal je nuttige informatie vandaan?
pi_197727717
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 17:49 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Ik denk het ook. Mooi instapmomentje straks in de markt denk ik. Wel risicovol.

Machtig mooi hoe dit zich ontvouwt. :D
Idd erg interessant allemaal.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 18:31:34 #122
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_197727846
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 18:19 schreef Attitude het volgende:
Al die verhalen hier.

Zo jammer dat ik niet weet hoe ik dit moet aanpakken. Ja , een account openen op degiro en wachten op verificatie (10 dagen ? ) en dan geld storten via Ideal.

Maar hoe of waar vandaan koop je aandelen?
Hoe krijg je ze binnen na betaling?
Wanneer moet je ze verkopen?
Hoe werkt dat met de prijs want volgens mij werkt het niet zo, als het 500 waard is, dat je dan ook 500 krijgt maar je krijgt wat minder?
En als je wil verkopen voor 500, kan het zijn dat het minder wordt als de transactie veel tijd in beslag neemt en de koers ondertussen al wat gezakt is?
Hoe verkoop je ze? Het zal wel niet zoiets simpels zijn als op een knopje drukken denk ik.
Hoe krijg je je geld binnen en hoe stort je dat weer naar je rekening?

Ik weet wel dat je alleen moet spelen met geld dat je kan missen.

Als ik rondlees op internet dan word je zowat doodgegooid met termen en dan denk ik , kan het niet simpeler? Het zal wel aan mij liggen want er zijn er zoveel mensen die in deze tijden in de beleg / aandelen wereld stappen.

Eigenlijk zou ik iemand naast mij moeten hebben zitten die dan koop tot verkoop doorneemt maar niemand in mijn wereld doet iets met aandelen of digitale munt.

Hoe zijn jullie begonnen? En waar haal je nuttige informatie vandaan?
Er zijn vast genoeg filmpjes op youtube waar het uitgelegd wordt. Ik ben zelf ook niet bezig met beleggen in aandelen of crypto en ik denk dat het beste moment om je erin te verdiepen juist op een rustig moment is ipv je te laten meeslepen in een hype zoals nu en toen een aantal jaar terug met de bitcoin. En dan gewoon met de volgende hype meedoen ipv er nu enigszins laat, overhaast en onervaren in te stappen.
Behalve misschien als er een crisis op til is en je wil wat geld veilig stellen.

Aan de andere kant is er ook niets mis met proberen je voordeel te halen uit de huidige hype, wat wel een sprong in het diepe is.

[ Bericht 1% gewijzigd door DemonRage op 30-01-2021 18:37:16 ]
  zaterdag 30 januari 2021 @ 18:43:45 #123
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197728053
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 18:19 schreef Attitude het volgende:
Al die verhalen hier.

Zo jammer dat ik niet weet hoe ik dit moet aanpakken. Ja , een account openen op degiro en wachten op verificatie (10 dagen ? ) en dan geld storten via Ideal.

Maar hoe of waar vandaan koop je aandelen?
Hoe krijg je ze binnen na betaling?
Wanneer moet je ze verkopen?
Hoe werkt dat met de prijs want volgens mij werkt het niet zo, als het 500 waard is, dat je dan ook 500 krijgt maar je krijgt wat minder?
En als je wil verkopen voor 500, kan het zijn dat het minder wordt als de transactie veel tijd in beslag neemt en de koers ondertussen al wat gezakt is?
Hoe verkoop je ze? Het zal wel niet zoiets simpels zijn als op een knopje drukken denk ik.
Hoe krijg je je geld binnen en hoe stort je dat weer naar je rekening?

Ik weet wel dat je alleen moet spelen met geld dat je kan missen.

Als ik rondlees op internet dan word je zowat doodgegooid met termen en dan denk ik , kan het niet simpeler? Het zal wel aan mij liggen want er zijn er zoveel mensen die in deze tijden in de beleg / aandelen wereld stappen.

Eigenlijk zou ik iemand naast mij moeten hebben zitten die dan koop tot verkoop doorneemt maar niemand in mijn wereld doet iets met aandelen of digitale munt.

Hoe zijn jullie begonnen? En waar haal je nuttige informatie vandaan?
Als je geïnteresseerd bent om wat meer te leren over de aandelenmarkt, raad ik je aan jong beleggen de podcast aan. Ik was al wat verder toen, maar daar kwamen dingen langs waar ik van had gewild dat ik dat geweten had toen ik begon.

Mijn tegenstrijdige advies:

-begin er zo snel mogelijk mee want in principe kan je er vanuit de geschiedenis gewoon vanuit gaan dat ondanks dips en recessies de beurs toch altijd omhoog blijft gaan op de lange termijn en met die stijging en dividend is het gewoon gratis geld op gratis geld.

-begin er pas aan als je weet waar je mee bezig bent
Laffe huichelaar
  zaterdag 30 januari 2021 @ 18:45:34 #124
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197728089
En laat je dan niet meeslepen door hypes als Gamestop of bitcoin. Wij gewone mensen hebben er niet zoveel verstand van. Beleg gewoon lekker veilig, dan heb je geen kans op buitensporige winsten maar loop je ook maar minimaal risico en dat is wel zo lekker met je vermogen
Laffe huichelaar
  zaterdag 30 januari 2021 @ 19:03:23 #125
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_197728410
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 18:19 schreef Attitude het volgende:

Hoe zijn jullie begonnen? En waar haal je nuttige informatie vandaan?
De beste manier voor mij was om dagelijks YT guru's te volgen zoals Deadnsyde, TomNash, MeetKevin, SolvingTheMoneyProblem en nog 100+ anderen. Zij maken het 100x leuker en levendiger dan droog een boek lezen. Zij doen de fundamental en technical analysis voor je en maken er een leuk verhaal van.

Als je een aandeel hebt gevonden dan zoek je de ticker op reddit om discussies erover te lezen.

[ Bericht 2% gewijzigd door slashdotter3 op 30-01-2021 19:12:40 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')