Oh thanks!quote:Op vrijdag 29 januari 2021 12:52 schreef miss_sly het volgende:
Wij zijn vorig jaar overgestapt, september denk ik. Van ING naar ASN, omdat die duurzamer werd ingeschaald. En omdat je daar kunt sparen in spaarpotjes op je spaarrekening
Je houd toegang tot je oude bankrekening zolang je deze niet opzegt
Overstap ging heel soepel. Ik had al een VISA-card dus die heb ik gehouden. De oude rekeningen hebben we nog wel even, maar die gaan er binnenkort uit, denk ik.
Wij hebben een rondje gedaan met doorgeven van het nieuwe IBAN. En dan blijken we toch wat dingen vergeten en die gaan dan van de oude rekening en dan pakken we die op.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 12:55 schreef Fugue het volgende:
[..]
Oh thanks!Ik was bang dat die automatisch werd opgezegd maar daar kan ik gewoon zelf een moment voor kiezen dus.
En betalingen en incasso's, wordt dat allemaal automatisch naar de nieuwe rekening doorgestuurd?
Oh dat van de spaarpotjes wist ik niet. Ik doe dat juist bij de ING, en was bang dat te verliezen.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 12:52 schreef miss_sly het volgende:
Wij zijn vorig jaar overgestapt, september denk ik. Van ING naar ASN, omdat die duurzamer werd ingeschaald. En omdat je daar kunt sparen in spaarpotjes op je spaarrekening
Overstap ging heel soepel. Ik had al een VISA-card dus die heb ik gehouden. De oude rekeningen hebben we nog wel even, maar die gaan er binnenkort uit, denk ik.
Wij hadden eerst wat potjes bij Moneyou, maar die stoppen ermee. En ik wil graag wel potjes, dat geeft me een fijner gevoel dan een groot spaarbedrag. Ook dat was een overweging waardoor we voor ASN hebben gekozen. Bovendien had onze dochter er al een jeugdrekening voor haar zakgeld.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:19 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oh dat van de spaarpotjes wist ik niet. Ik doe dat juist bij de ING, en was bang dat te verliezen.
Ik vond ook dat snel wennen. Voorlopig betaal ik wel weer even contactloos met mijn pasje. Werkt ook prima. En zodra het erdoor is, ga ik Apple Pay wel weer gebruiken.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:24 schreef Erasmus het volgende:
Jammer dat de Volksbank nog geen Apple Pay aanbiedt, zodra ze dat hebben wil ik waarschijnlijk ook wel van ING naar ASN overstappen. Gezien de concurrentie zal dat ook niet lang meer duren in ieder geval.
Iets te gewend geraakt aan betalen met mijn horloge en telefoon.
Dat ga ik ook zeker missen maar die functie legt het toch af tegen de mate van duurzaamheid bij mijquote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:24 schreef Erasmus het volgende:
Jammer dat de Volksbank nog geen Apple Pay aanbiedt, zodra ze dat hebben wil ik waarschijnlijk ook wel van ING naar ASN overstappen. Gezien de concurrentie zal dat ook niet lang meer duren in ieder geval.
Iets te gewend geraakt aan betalen met mijn horloge en telefoon.
Dat vond ik dus ook. Dat komt vast wel weer een keer, en het is niet zo dat ik nu niet kan betalen. Ik vond de duurzaamheid echt steeds zwaarder gaan wegen, dus daarom hebben we de overstap toen toch gemaakt.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 14:00 schreef Fugue het volgende:
[..]
Dat ga ik ook zeker missen maar die functie legt het toch af tegen de mate van duurzaamheid bij mij
Geen idee eigenlijk maar zo lang ze mijn geld niet investeren in wapenhandel vind ik het bestquote:Op vrijdag 29 januari 2021 14:21 schreef Clupea het volgende:
Achter de Triodos bank zitten toch de antroposofen, zo'n esoterische religieuze sekte?
De ASN credit card is een ASN gelabelde VISA card met minder 'opties' dan de reguliere VISA card. (Daarom is de prijs voor card bij ASN lager.) Net als bij de ANWB. Je mist de reisverzekering + bagage + vertraging en de medische kosten.quote:
Heb je met de overstapservice wel 2x bankkosten?quote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:09 schreef Rewimo het volgende:
Wij zijn ook van ING naar ASN overgestapt. Is allemaal prima verlopen, er zijn geen betalingen misgegaan in die 13 maanden overgangsperiode. Heel tevreden dus
Niet als je je oude rekening opzegt.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 16:24 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Heb je met de overstapservice wel 2x bankkosten?
Goed dat je het zegt, had ik nog niet gezien. In dat geval ga ik voor een VISAcardquote:Op vrijdag 29 januari 2021 16:13 schreef Spaceman_Spiff het volgende:
[..]
De ASN credit card is een ASN gelabelde VISA card met minder 'opties' dan de reguliere VISA card. (Daarom is de prijs voor card bij ASN lager.) Net als bij de ANWB. Je mist de reisverzekering + bagage + vertraging en de medische kosten.
Niet dat dat een 'probleem' hoeft te zijn, maar als je dat wel wilt hebben kan je beter direct bij VISA de card afnemen.
Had je geen overstapservice geactiveerd dan? Dan wordt er als het goed is niets meer van de oude rekening geïncasseerd.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 12:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hebben een rondje gedaan met doorgeven van het nieuwe IBAN. En dan blijken we toch wat dingen vergeten en die gaan dan van de oude rekening en dan pakken we die op.
Ik geloof dat we inmiddels wel helemaal klaar zijn
Dat kost dan toch geld (bij ING)?quote:Op vrijdag 29 januari 2021 12:52 schreef miss_sly het volgende:
Dat hoeft niet eens meer de overstapservice. Alles wordt automatisch doorgestuurd en de betreffende bedrijven worden geïnformeerd.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
ehmmm je opent een nieuwe rekening bij ASN. Je kijkt elke week welke kosten er van de ING af gaan. Deze bedrijven bel je om het nieuwe rekeningnummer door te geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |