abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 30 januari 2021 @ 13:35:23 #126
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_197721924
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 13:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach, als tijdens het wegtikken van Hollandia dit soort dingen roept, dan wordt er hier wel degelijk opgetreden dus.
En als ik het artikel lees, gaat je vergelijking helemaal nergens meer over.
&lt;signature here&gt;.
pi_197721950
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 13:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dus het voorbeeld wat ik gaf is niet vergelijkbaar? :)

Ik had het niet over een whatsapp groep:
[..]

Tenzij je dat erbij bedenkt :)
Lees je nou eigenlijk wat ik schrijf? Jij hebt het kennelijk over 'op een zolder onder gelijkstemden iets roepen', wat gewoon equivalent is aan hetzelfde roepen in een whatsappgroep. Gewoon een vorm van opruiing die strafbaar is, al is een gesproken woord op een zolderkamer wat lastiger te bewijzen dan een geschreven bericht in een whatsappgroep natuurlijk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 13:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

En als ik het artikel lees, gaat je vergelijking helemaal nergens meer over.
Oh je riep ook nog eens wat zonder het te lezen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 30 januari 2021 @ 13:38:45 #128
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_197721983
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 13:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Lees je nou eigenlijk wat ik schrijf? Jij hebt het kennelijk over 'op een zolder onder gelijkstemden iets roepen', wat gewoon equivalent is aan hetzelfde roepen in een whatsappgroep. Gewoon een vorm van opruiing die strafbaar is, al is een gesproken woord op een zolderkamer wat lastiger te bewijzen dan een geschreven bericht in een whatsappgroep natuurlijk.
Maar jij mag hem gewoon ook beantwoorden hoor, doe ik niet moeilijk over:

quote:
5s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 13:07 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dus die hollandia bierdrinkers op zolder moeten het cachot in?
Ja is maar 2 letters, nee 3.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 13:39:46 #129
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197721997
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 13:15 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Of het Republikeinen zijn valt dus eigenlijk sterk te betwijfelen. Voormalig Republikeinen wellicht. Daarnaast scheer je nu een hele partij over één kam.
:D

Daar ging m'n koffie.

Aldus iemand die dagelijks nogal ijverig precies dat doet bij linkse rakkers.
pi_197722120
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 13:39 schreef Poem_ het volgende:

[..]

:D

Daar ging m'n koffie.

Aldus iemand die dagelijks nogal ijverig precies dat doet bij linkse rakkers.
Dat dit je nog verbaast van degene die eigenhandig de nuance in deze reeks terug aan het brengen is.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 13:49:28 #131
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_197722139
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 13:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Lees je nou eigenlijk wat ik schrijf? Jij hebt het kennelijk over 'op een zolder onder gelijkstemden iets roepen', wat gewoon equivalent is aan hetzelfde roepen in een whatsappgroep. Gewoon een vorm van opruiing die strafbaar is, al is een gesproken woord op een zolderkamer wat lastiger te bewijzen dan een geschreven bericht in een whatsappgroep natuurlijk.
Komop, doe nou niet zo moeilijk zeg, gewoon: ja, we moeten naar een gedachtenpolitie, die je gewoon kei- en keihard aanpakt op het moment dat jij iets uit, wat niet conform de gangbare morres is.

Nevermind of je het meende, het misschien gewoon grootspraak was,

Gewoon onversneden keihard links fascisme :)

Netjes verpakt in linkse self righteousness.

En bespaar me je obligate: dat zeg ik niet. Het immers een binaire kwestie, je pakt ze aan of niet.

Kies maar.
&lt;signature here&gt;.
pi_197722370
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 13:39 schreef Poem_ het volgende:

[..]

:D

Daar ging m'n koffie.

Aldus iemand die dagelijks nogal ijverig precies dat doet bij linkse rakkers.
Helaas, maar nee, dat doe ik niet :). Alleen elk puntje van kritiek op links wordt hier geregeld als dusdanig geïnterpreteerd. Dit is wellicht te verklaren doordat sommige linksgeoriënteerden zelf graag alles en iedereen waar men het niet mee eens is over één kam scheren, clusteren en vervolgens collectief demoniseren. Bijvoorbeeld via de bekende labels "alt-right", "extreemrechts", "bruinhemden". Die 99.9% van de keren worden gebruikt buiten de daadwerkelijke betekenis om, maar natuurlijk handig zijn om andersdenkenden in diskrediet te brengen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2021 14:06:30 ]
pi_197722504
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 14:06 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Helaas, maar nee, dat doe ik niet :). Alleen elk puntje van kritiek op links wordt hier geregeld als dusdanig geïnterpreteerd.
Je generaliseert

quote:
Dit is wellicht te verklaren doordat sommige linksgeoriënteerden zelf graag alles en iedereen waar men het niet mee eens is over één kam scheren, clusteren en vervolgens collectief demoniseren.
Je hebt wel een zeker punt. Maar ook hier weer : je generaliseert

quote:
Bijvoorbeeld via de bekende labels "alt-right", "extreemrechts", "bruinhemden". Die 99.9% van de keren worden gebruikt buiten de daadwerkelijke betekenis om, maar natuurlijk handig zijn om andersdenkenden in diskrediet te brengen.
Als je bedoelt dat "sommigen" 99% van de keren dat doet.
Wat ik eerder schreef: je generaliseert.
Je bezigt ook een demonisering.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 30-01-2021 14:58:06 ]
  Beste debater 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 14:38:52 #134
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197722932
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 14:06 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Helaas, maar nee, dat doe ik niet :). Alleen elk puntje van kritiek op links wordt hier geregeld als dusdanig geïnterpreteerd. Dit is wellicht te verklaren doordat sommige linksgeoriënteerden zelf graag alles en iedereen waar men het niet mee eens is over één kam scheren, clusteren en vervolgens collectief demoniseren. Bijvoorbeeld via de bekende labels "alt-right", "extreemrechts", "bruinhemden". Die 99.9% van de keren worden gebruikt buiten de daadwerkelijke betekenis om, maar natuurlijk handig zijn om andersdenkenden in diskrediet te brengen.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 30 januari 2021 @ 14:52:24 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_197723199
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 13:06 schreef ExTec het volgende:
Volgens mij was de doelstelling van die gast(en): trump stangen.

Prima hoor, wat mij betreft, maar ga ze hier niet opdissen alsof ze daadwerkelijk een grootser doel hadden ofzo.
Oh ik dicht ze geen groots doel toe. Zo'n George Conway was vroeger een van de kroonprinsen van de partij. Rijkeluiskindje uit een incrowd Republikeinse familie die gegroomed werd om de partij over te nemen. Zelfde type als Kavanaugh en Barrett maar dan in de politieke sfeer. Die probeerde via TLP zijn greep op de toekomst van de partij terug te krijgen. Ik geloof niet dat het types zijn die echt begaan met het land zijn, maar misschien heeft het Trump populisme ze wel tot wat reflectie genoopt, dat zou nog kunnen.

quote:
5s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 13:07 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dus die hollandia bierdrinkers op zolder moeten het cachot in?
Ik ben meer voor taakstraffen. Laat ze maar gedwongen iets aan de maatschappij bijdragen voor een keer.

Het is niet alsof er niks gebeurd is he? Ze hebben geprobeerd een staatsgreep te plegen. Eerst via disenfranchisement en toen dat mislukte met FUD en frivole rechtzaken en toen dat mislukte met openlijke corruptie en toen een klein gedeelte van het kader niet meeveerde zijn ze te elfder ure gewelddadig geworden, waardoor 7 mensen zijn overleden en meerdere politici ternauwernood aan de dood zijn ontsnapt. Op dat moment is de LARP geen fantasie meer.

Als wat Hollandiadrinkers zeggen dat ze een guillotine voor Bezos gaan bouwen of een goelag voor Lilian Marijnissen, kun je dat met wat goede wil nog gekscherend noemen. Als een groepje moslims op hun zolderkamer of via een WhatsApp groep bediscussiëren hoe ze Wilders gaan onthoofden wordt het al heel wat anders. Dat is geen grap want het is een reële gebeurtenis geworden, en ookal zitten ze een beetje high aan de waterpijp en individueel zouden ze het nooit doen, ze dragen bij aan het verder normaliseren van de cultuur en daarmee ophitsing. Daar mogen best repercussies aan vast zitten. Nee dat is niet een linksfascistische gedachtepolitie. Wat een rare gevolgtrekking.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 15:42:13 #136
8369 speknek
Another day another slay
pi_197724240
Die zogenaamde linksfascistische gedachtepolitie heet hier trouwens gewoon rechtsconservatief VVD kabinet.

https://www.rtvutrecht.nl(...)t-voor-opruiing.html
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_197726210


Een wat accuratere representatie van het origineel.

SPOILER: origineel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 18:03:42 #138
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_197727348
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 14:52 schreef speknek het volgende:
Ik ben meer voor taakstraffen. Laat ze maar gedwongen iets aan de maatschappij bijdragen voor een keer.

[....]

Nee dat is niet een linksfascistische gedachtepolitie. Wat een rare gevolgtrekking.
Nee, voor de rest onschuldige hollandia bier drinkers mogen van jou een taakstraf krijgen.

En het dan raar vinden dat ik dat fascisme noem :W
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 18:05:42 #139
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_197727389
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 15:42 schreef speknek het volgende:
Die zogenaamde linksfascistische gedachtepolitie heet hier trouwens gewoon rechtsconservatief VVD kabinet.

https://www.rtvutrecht.nl(...)t-voor-opruiing.html
Ja, en laten we maar hopen dat diezelfde VVD jouw ideeën niet fout gaat vinden, voor je het weet krijg je dan een taakstraf.

En daar is dan niks mis mee, niet alsof het fascistoïde is ofzo.
&lt;signature here&gt;.
pi_197727509
twitter

Hóe simpel kan het leven zijn😂
pi_197727877
Excuses als het al voorbij is gekomen, maar ik vond deze analyse van FiveThirtyEight behoorlijk sterk. Er zijn verscheidene politieke en sociale trends waarvan wetenschappers hebben geconcludeerd dat één van deze al kan leiden tot significant geweld en destabilisatie. FiveThirtyEight telt er in Amerika zes van deze trends. Men zit in dat land al 40 jaar is een vicieuze cirkel van groeiende polarisatie en helaas zal het waarschijnlijk(waar ik al bang voor was) alleen maar erger worden de komende jaren.

Our Radicalized Republic

quote:
What happened at the Capitol was the culmination of years of right-wing extremism, a political force that has increasingly manifested as actual violence. But Mason’s research — and her worries — go beyond right-wing extremists. Much of this nation now hates Americans who don’t affiliate with their party.
quote:
It doesn’t take a lot of imagination to spin out where this kind of thinking leads us. Dehumanization has clear links to conflict and violence. “Seeing your opponents as subhuman is a way of saying they don’t warrant moral consideration and moral treatment,” Cassese said. “You’re more likely to see the opposition as evil rather than just wrong. You don’t just want to win, you want to exterminate your enemies.” And there are signs that a big chunk of Americans could be heading down that path. According to Mason and Kalmoe’s surveys, about 40 percent of Americans don’t just disagree with the opposing party’s views — they believe that the other party is evil.
Incelfrikandel
  zaterdag 30 januari 2021 @ 18:40:28 #142
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197727997
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 18:33 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Excuses als het al voorbij is gekomen, maar ik vond deze analyse van FiveThirtyEight behoorlijk sterk. Er zijn verscheidene politieke en sociale trends waarvan wetenschappers hebben geconcludeerd dat één van deze al kan leiden tot significant geweld en destabilisatie. FiveThirtyEight telt er in Amerika zes van deze trends. Men zit in dat land al 40 jaar is een vicieuze cirkel van groeiende polarisatie en helaas zal het waarschijnlijk(waar ik al bang voor was) alleen maar erger worden de komende jaren.

Our Radicalized Republic
[..]


[..]

Ja ergens gaat dat echt scheuren de komende decennia :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 18:44:29 #143
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_197728066
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 18:40 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja ergens gaat dat echt scheuren de komende decennia :{
In Peking lachen ze zich suf
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_197728385
twitter

Trump hoeft helemaal geen eigen partij te beginnen. De GOP is rijp voor een overname.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 19:08:08 #145
8369 speknek
Another day another slay
pi_197728514
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 18:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, voor de rest onschuldige hollandia bier drinkers mogen van jou een taakstraf krijgen.

En het dan raar vinden dat ik dat fascisme noem :W
Ja iemand die de wet overtreedt een milde straf geven is inderdaad een beetje raar om dat fascisme te noemen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 30 januari 2021 @ 19:12:52 #146
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197728631
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 18:40 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja ergens gaat dat echt scheuren de komende decennia :{
*Het komende decennium
  zaterdag 30 januari 2021 @ 19:30:39 #147
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197729058
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 19:02 schreef The_Playmaker het volgende:
[ twitter ]
Trump hoeft helemaal geen eigen partij te beginnen. De GOP is rijp voor een overname.
Ridin' on the crazy train to crazy town. 8)7
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Beste debater 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 20:04:08 #148
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197729858
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 10:33 schreef Dejannn het volgende:

[..]

De wil zal er wel zijn, of er genoeg concreet bewijs is valt te betwijfelen. En zo'n filmpje van het op gênante wijze geflopte en twijfelachtige Lincoln Project (dat nu ineens is omgedoopt tot 'The Republican Accountability Project') lijkt mij zeker niet genoeg.
[..]

Ik denk inderdaad dat dit het concept van hysterie wel een beetje overstijgt. Deze vrouw was natuurlijk ook onderdeel van degenen die QAnon en Pizzagate omarmden. Dus dan heb je denk ik al met een bepaald type mens te maken.
Gênant is dat de GOP, eens een solide partij van echte politici (Lincoln - T. Roosevelt - Coolidge - Eisenhower - Rockefeller - Goldwater - Nixon - Ford) sinds Reagan is verworden tot een cult waarin met God converserende evangelicals, antisemieten, complotdenkers en David Duke klonen de boventoon zijn gaan voeren.

Niet vreemd dat die paar laatste normale Republikeinen een vuist proberen te maken tegen de overname van hun partij door een basket of deplorables, iets waar Barry Goldwater overigens al voor waarschuwde:





Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 30 januari 2021 @ 20:14:41 #149
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197730089
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Gênant is dat de GOP, eens een solide partij van echte politici (Lincoln - T. Roosevelt - Coolidge - Eisenhower - Rockefeller - Goldwater - Nixon - Ford) sinds Reagan is verworden tot een cult waarin met God converserende evangelicals, antisemieten, complotdenkers en David Duke klonen de boventoon zijn gaan voeren.

Niet vreemd dat die paar laatste normale Republikeinen een vuist proberen te maken tegen de overname van hun partij door een basket of deplorables, iets waar Barry Goldwater overigens al voor waarschuwde:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het verbazingwekkende is dat die club in zijn huidige staat zoveel stemmen trekt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Beste debater 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 20:15:45 #150
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197730112
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 20:14 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het verbazingwekkende is dat die club in zijn huidige staat zoveel stemmen trekt.
Afgaande op statistieken omtrent leeftijd en etniciteit - stemgedrag 2020, is het vooral een laatste stuiptrekking van het Old White Boys Network.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')