abonnement Unibet Coolblue
pi_197747637
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 12:50 schreef Gruj0 het volgende:
- Te snel van alles willen (trouwen, kinderen)
- Sociale controle
- Zelf van alles willen, eisen, maar zelf geen zak uitvoeren, inbrengen
- Eisen dat je meer gaat verdienen ( :') )
Hoe ging dat gesprek precies? _O-
pi_197748272
Belangrijkste red flag is overal wat van moeten vinden.
pi_197748584
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 17:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Belangrijkste red flag is overal wat van moeten vinden.
Mwah, iets vinden mag maar dat altijd moeten uitspreken is irritant.

Ik heb regelmatig een innerlijke stem die zegt “shut the f*ck up avianflu”.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  zondag 31 januari 2021 @ 18:05:39 #54
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_197749244
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 16:45 schreef IceCreamSandwich het volgende:

[..]

Hoe ging dat gesprek precies? _O-
Get a job!
soooo, da's mooi!
pi_197750091
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 16:45 schreef IceCreamSandwich het volgende:

[..]

Hoe ging dat gesprek precies? _O-
Was iemand die nogal hoog van de toren schreeuwde maar zelf niet top presteerde.

quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 18:05 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Get a job!
Haha, tegen iemand die al een baan heeft? :P _O-
pi_197750100
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:37 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Red flag 16: slachtofferkaart te pas en te onpas spelen en hierdoor een excuus vinden om dan zelf maar geen fuck uit te voeren/ de ander verantwoordelijk houden voor al het onrecht dat jou in het verleden is aangedaan.

Ik kom hierop n.a.v. een gesprek met een naaste over een andere naaste die een partner heeft die van mening is dat deze naaste al de ellende die haar is aangedaan in het verleden nu mag gaan compenseren.

Persoonlijk vind ik dat belachelijk ongezond, omdat je een ander niet verantwoordelijk kunt houden voor jou leed (in veel gevallen dan) en dat je al helemaal niet iemand die het niet eens toegebracht heeft verantwoordelijk kan houden. Je moet jezelf dan ook wel een trap onder je reet geven en het beste er van maken denk ik dan.

Heb zelf ook wel ellende meegemaakt maar no way dat ik tegen mijn volgende partner ga zeggen: ik heb zoveel ellende meegemaakt, nu is het mijn beurt en mag jij voor mij gaan zorgen terwijl ik niet eens mijn best doe een gelijkwaardige partner te zijn.
Wat!? _O-
pi_197750980
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 18:45 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Wat!? _O-
?
  zondag 31 januari 2021 @ 20:16:53 #58
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_197751806
- Mondhoeken altijd naar beneden
- Alles, ook wat je over jezelf in vertrouwen hebt verteld, gaat laat of meestal zelfs al snel tegen je gebruikt worden.
- Betaalt nooit iets of heel af en toe iets heel goedkoops.
- Vind dat je je kapsel, kleding, interieur, woning, tuin moet veranderen
- Als je altijd het initiatief tot seks moet nemen en het dan meestal een overtuigingsstrijd wordt.

- Als ze niet echt gek op je is dan liever niet !!

Hier ook nog een link naar iets (Engelstaligs) over dit onderwerp in you tube.



[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 01-02-2021 14:53:00 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_197753952
- Sowieso al die neppe mensen die actief zijn op sociale media en geen eigen denkwijze hebben.
- Verder als ze veel tv kijken en nooit iets willen doen.
- drugs gebruik en overmatig drinken. Een avondje zuipen is natuurlijk geen probleem.
- slechte kledingsmaak, als in als man beter gekleed ben dan gaat het niet werken.
- niet sporten, niet persé een afknapper maar vaak begrijpen ze mijn levensstijl niet.
- roken, niet persé een afknapper maar dan ga ik niet zoenen plus door hun vieze gewoonte gaat mijn kleding stinken.
- een sneeuwvlokje zijn, dat wakkert mijn rebelse karakter alleen maar aan.
- te ambitieus zijn, flikker op met die shit ik werk omdat het moet.
- kinderen hebben, ik ga natuurlijk geen kinderen van een ander opvoeden.

Verder weet ik even niets.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_197754045
Dat gezeik over wat ik wel of niet moet is inderdaad ook een rode vlag :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_197754107
Weet er nog een: mij publiekelijk voor lul zetten door te suggereren dat ik vreemd zou gaan :N
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_197754721
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 22:09 schreef Aiciu het volgende:
Weet er nog een: mij publiekelijk voor lul zetten door te suggereren dat ik vreemd zou gaan :N
Dat ga je toch ook? Had zo’n post van jou ergens gezien
pi_197755119
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:21 schreef Black_Phillip het volgende:
Wat zijn red flags voor jou bij mensen? Zijn er dingen die jij altijd over het hoofd ziet maar waarvan men zegt 'told you so?'.
wat bedoel je met 'altijd' .... heb je zo ontzettend veel slechte ervaringen met andere mensen?

Eerlijk gezegd vind ik zo'n suggestie al snel een teken dat er iets bij iemand zélf fout zit; Als die aangeeft zoveel problemen met andere mensen (gehad) te hebben en dan erover begint dat dat -altijd- weer aan die anderen zou liggen.
No way dat iemand _altijd_ toevallig weer foute mensen tegenkomt, waartegen hij/zij zelf niet iets kan doen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_197755365
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 22:42 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Dat ga je toch ook? Had zo’n post van jou ergens gezien
LOL, ben niet eens getrouwd
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_197755791
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 23:16 schreef Aiciu het volgende:

[..]

LOL, ben niet eens getrouwd
Ook als je niet getrouwd bent en in een relatie zit is het vreemdgaan he ;)
pi_197756298
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 23:40 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ook als je niet getrouwd bent en in een relatie zit is het vreemdgaan he ;)
Ik heb altijd wel meerdere lijntjes uitstaan. Is dat vreemdgaan als je vrijgezel bent?
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 1 februari 2021 @ 08:13:41 #67
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197757487
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:54 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Dus als ze 24 zijn mag het nog wel?

Ik vind het eerder een afknapper als de persoon in kwestie helemaal geen plannen heeft voor de verdere toekomst. Maar als je als persoon op je 26e nog bij je ouders thuiswoont, wel ambitie hebt om een huis te kopen etc, en een goede baan enzo hebt is dat toch geen probleem?

Ik vind het niet slim en juist eerder een afknapper wanneer mensen te snel op hun zelf wonen terwijl ze financieel enorm krap zitten :’) (op mensen met een lastige en moeilijke thuissituatie na!) En enorm dus van ‘groep/ maatschappij druk en wijsheid aantrekken’. Wil liever iemand met ambitie/ zijn eigen weg opgaat en daarbij slimme keuzes maakt.
Ja hoor, als ze 24 zijn mag het wel, dat is me toch te jong om mee te daten.
pi_197758369
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 00:20 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Ik heb altijd wel meerdere lijntjes uitstaan. Is dat vreemdgaan als je vrijgezel bent?
Als het niet bestempelt wordt als relatie wat je met diegene hebt niet nee. Maar moraal gezien niet netjes. En vooral zwak, dat je niet mans genoeg bent dat niet kunt kiezen of bang bent dat er eentje weggaat en dan de ander nog hebt. Heel onaantrekkelijk.
Dat is voor mij ook een red flag.
pi_197758948
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 10:01 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Als het niet bestempelt wordt als relatie wat je met diegene hebt niet nee. Maar moraal gezien niet netjes. En vooral zwak, dat je niet mans genoeg bent dat niet kunt kiezen of bang bent dat er eentje weggaat en dan de ander nog hebt. Heel onaantrekkelijk.
Dat is voor mij ook een red flag.
Ik ben een jager.
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 1 februari 2021 @ 11:18:10 #70
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_197759330
Ik ben heel lang met een borderliner geweest en dat soort mensen zijn wandelende red flags to the max
Beati pauperes spiritu
pi_197759580
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 10:47 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Ik ben een jager.
Als je een jager was had je allang de beste chick aan je zijde gehad.
  maandag 1 februari 2021 @ 11:41:17 #72
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_197759638
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:18 schreef Academicus het volgende:
Ik ben heel lang met een borderliner geweest en dat soort mensen zijn wandelende red flags to the max
Hebben die niet gewoon bijna alles wat hier in het topic genoemd wordt?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_197759737
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:37 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Als je een jager was had je allang de beste chick aan je zijde gehad.
Nee, dat gaat mij al snel vervelen.
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 1 februari 2021 @ 12:10:41 #74
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_197760208
quote:
14s.gif Op zondag 31 januari 2021 22:01 schreef Aiciu het volgende:
- Sowieso al die neppe mensen die actief zijn op sociale media en geen eigen denkwijze hebben.
- Verder als ze veel tv kijken en nooit iets willen doen.
- drugs gebruik en overmatig drinken. Een avondje zuipen is natuurlijk geen probleem.
- slechte kledingsmaak, als in als man beter gekleed ben dan gaat het niet werken.
- niet sporten, niet persé een afknapper maar vaak begrijpen ze mijn levensstijl niet.
- roken, niet persé een afknapper maar dan ga ik niet zoenen plus door hun vieze gewoonte gaat mijn kleding stinken.
- een sneeuwvlokje zijn, dat wakkert mijn rebelse karakter alleen maar aan.
- te ambitieus zijn, flikker op met die shit ik werk omdat het moet.
- kinderen hebben, ik ga natuurlijk geen kinderen van een ander opvoeden.

Verder weet ik even niets.
Nou, jij bent over honderd jaar nog 'happy single' :')
Beati pauperes spiritu
pi_197761404
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 12:10 schreef Academicus het volgende:

[..]

Nou, jij bent over honderd jaar nog 'happy single' :')
Beter dan een huwelijk met iemand waar ik al op ben uitgekeken :')
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 1 februari 2021 @ 15:29:39 #76
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_197763152
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 13:30 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Beter dan een huwelijk met iemand waar ik al op ben uitgekeken :')
Ja, mee eens. Zou ik ook totaal niet willen
Beati pauperes spiritu
  maandag 1 februari 2021 @ 15:32:34 #77
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197763196
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 00:20 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Ik heb altijd wel meerdere lijntjes uitstaan. Is dat vreemdgaan als je vrijgezel bent?
Niet getrouwd is niet hetzelfde als vrijgezel zijn.

Als iemand het over vreemdgaan heeft is iemand in de veronderstelling dat er een vorm van exclusiviteit is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 1 februari 2021 @ 15:33:47 #78
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197763216
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 10:47 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Ik ben een jager.
Dat is geen probleem. Mensen laten denken dat er exclusiviteit is niet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator maandag 1 februari 2021 @ 17:34:45 #79
441859 crew  Lenny77
pi_197765282
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 18:05 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Get a job!
Of in dit geval hier: get a second job!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_197766131
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 15:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Niet getrouwd is niet hetzelfde als vrijgezel zijn.

Als iemand het over vreemdgaan heeft is iemand in de veronderstelling dat er een vorm van exclusiviteit is.
Ik ben 1 keer verliefd geworden en diegene heeft mijn hart gebroken. Sindsdien lukt het me niet meer om verliefd te worden.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_197766589
-altijd over zichzelf praten

-Niet tegen kritiek kunnen

-wegrennen voor belangrijke zaken in het leven
  maandag 1 februari 2021 @ 18:56:50 #82
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_197766593
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 17:34 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Of in dit geval hier: get a second job!
Whehe, verkoop je kont achter het station. :P
soooo, da's mooi!
pi_197767969
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 18:56 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Whehe, verkoop je kont achter het station. :P
Dat is ook een red flag. :+
pi_197769234
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 18:28 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Ik ben 1 keer verliefd geworden en diegene heeft mijn hart gebroken. Sindsdien lukt het me niet meer om verliefd te worden.
Ewaja leuke aandoening is dat he, ik geniet er elke dag nog van.
pi_197770350
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 18:28 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Ik ben 1 keer verliefd geworden en diegene heeft mijn hart gebroken. Sindsdien lukt het me niet meer om verliefd te worden.
Of heeft verliefdheid door deze ervaring een andere betekenis voor jou?
pi_197770735
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 21:57 schreef stokj het volgende:

[..]

Of heeft verliefdheid door deze ervaring een andere betekenis voor jou?
In mijn beleving is verliefdheid echt het idee dat diegene degene is die mijn leven completeert. Diegene op 1 zetten, blij zijn als zij blij is, zeggen dat je van haar houdt en daarvan tranen in je ogen krijgen, niemand anders nodig hebben, samen verdriet etc.

Als ik nu date dan ervaar ik het meer als een afleiding, geen heftige emoties meer, snel verveeld, behoefte om verder te kijken, geen zin hebben om af te spreken of te bellen/appen.

En vaak dus ook als de ander verder wil dat ik heel erg het gevoel heb dat ik dat helemaal niet wil, vaak ook een aanleiding om er mee te stoppen.

Oja en qua seks voelt het allemaal zo saai aan, met mijn ex was het zoals seks hoort te zijn, vol met passie en verslaafd zijn aan elkaar. Uitrusten en weer door.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_197770980
Mooi, dat stukje uit je laatste zin: af en toe kan altijd.

Red flags bij de volgende acties:

- eerst veel contact zoeken en dan opeens negeren.
- te veel drank of drugs gebruik.
- meteen aansturen op seks / alleen in de nacht appen.
- beloftes niet nakomen / wel woorden maar geen daden. Etc.
pi_197771459
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2021 22:16 schreef Aiciu het volgende:

[..]

In mijn beleving is verliefdheid echt het idee dat diegene degene is die mijn leven completeert. Diegene op 1 zetten, blij zijn als zij blij is, zeggen dat je van haar houdt en daarvan tranen in je ogen krijgen, niemand anders nodig hebben, samen verdriet etc.

Als ik nu date dan ervaar ik het meer als een afleiding, geen heftige emoties meer, snel verveeld, behoefte om verder te kijken, geen zin hebben om af te spreken of te bellen/appen.

En vaak dus ook als de ander verder wil dat ik heel erg het gevoel heb dat ik dat helemaal niet wil, vaak ook een aanleiding om er mee te stoppen.

Oja en qua seks voelt het allemaal zo saai aan, met mijn ex was het zoals seks hoort te zijn, vol met passie en verslaafd zijn aan elkaar. Uitrusten en weer door.
Was diegene op wie je verliefd raakte ook de eerste persoon zegmaar met wie je aan het daten was?
Ik vraag me af of dat gevoel wat jij omschrijft in het algemeen terug kan komen na ervaringen die iemand kan hebben meegemaakt of dat het een andere betekenis krijgt.
pi_197771742
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 23:00 schreef stokj het volgende:

[..]

Was diegene op wie je verliefd raakte ook de eerste persoon zegmaar met wie je aan het daten was?
Ik vraag me af of dat gevoel wat jij omschrijft in het algemeen terug kan komen na ervaringen die iemand kan hebben meegemaakt of dat het een andere betekenis krijgt.
Nee, al was ik best laat met daten. Eigenlijk vanaf de middelbare school tot m'n 22e geen behoefte aan gehad, meer gaan daten omdat ik van het gezeik af wilde.

Op m'n 24e haar gespot op Amsterdam centraal en sindsdien zijn we min of meer veroordeeld tot elkaar. Raar hoe haat en liefde zo dicht bij elkaar kunnen komen en ervoor zorgt dat we beide niet verder komen. Water en vuur, qua seks is het een droommatch, qua karakter is het altijd oorlog.
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 1 februari 2021 @ 23:38:16 #90
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197771916
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 18:28 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Ik ben 1 keer verliefd geworden en diegene heeft mijn hart gebroken. Sindsdien lukt het me niet meer om verliefd te worden.
Dat is kut.

Ken het wel, dat je je niet meer open durft te stellen, het niet meer kan. Doe je niet bewust, maar gebeurd wel.

Heb zelf heel bewust mijn hart weer open moeten zetten. Maar het is niet hetzelfde. Niet meer zo vrij en puur qua gevoel. Ik ben me ervan bewust dat ik onbewust toch gereserveerder ben. Moet nogsteeds op sommige momenten dat van me af zetten.
Ik denk dat ik me nooit meer echt zo zal voelen, maar heb het geluk dat wat ik dan wel voel op een andere manier diep gaat.

En de seks nogal nice is, dat werkt niet tegen😉
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_197773097
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 23:19 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Nee, al was ik best laat met daten. Eigenlijk vanaf de middelbare school tot m'n 22e geen behoefte aan gehad, meer gaan daten omdat ik van het gezeik af wilde.

Op m'n 24e haar gespot op Amsterdam centraal en sindsdien zijn we min of meer veroordeeld tot elkaar. Raar hoe haat en liefde zo dicht bij elkaar kunnen komen en ervoor zorgt dat we beide niet verder komen. Water en vuur, qua seks is het een droommatch, qua karakter is het altijd oorlog.
"Sommige mensen kunnen maar één keer liefhebben", zeggen de romantische boeken en ik vraag me af hoe waar dat is in het echte leven.

Is zij degene met wie je een 6 jaar durende knipperlicht relatie hebt?
Hebben jullie het al geprobeerd eens goed afspraken te maken, samen water bij de wijn te doen en het samen leefbaar te maken, wetende hoe de ander is?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2021 07:48:35 ]
  dinsdag 2 februari 2021 @ 09:43:03 #92
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_197774160
quote:
10s.gif Op maandag 1 februari 2021 20:06 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Dat is ook een red flag. :+
En je kunt er een red flag insteken!
soooo, da's mooi!
pi_197774491
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 23:19 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Nee, al was ik best laat met daten. Eigenlijk vanaf de middelbare school tot m'n 22e geen behoefte aan gehad, meer gaan daten omdat ik van het gezeik af wilde.

Op m'n 24e haar gespot op Amsterdam centraal en sindsdien zijn we min of meer veroordeeld tot elkaar. Raar hoe haat en liefde zo dicht bij elkaar kunnen komen en ervoor zorgt dat we beide niet verder komen. Water en vuur, qua seks is het een droommatch, qua karakter is het altijd oorlog.
Wel mooi hoe dat zo is gelopen! Soms krijgen de relaties die je niet verwacht juist die wending.
pi_197774513
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 23:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is kut.

Ken het wel, dat je je niet meer open durft te stellen, het niet meer kan. Doe je niet bewust, maar gebeurd wel.

Heb zelf heel bewust mijn hart weer open moeten zetten. Maar het is niet hetzelfde. Niet meer zo vrij en puur qua gevoel. Ik ben me ervan bewust dat ik onbewust toch gereserveerder ben. Moet nogsteeds op sommige momenten dat van me af zetten.
Ik denk dat ik me nooit meer echt zo zal voelen, maar heb het geluk dat wat ik dan wel voel op een andere manier diep gaat.

En de seks nogal nice is, dat werkt niet tegen😉
Dat open stellen kan ik wel begrijpen. Bij mij heeft dat met de teleurstellingen te maken en de vooroordelen die menig date al had vanwege opleiding, job etc. Soms ga je voor je gevoel de goede kant op en wordt dat ook door de ander uitgesproken en dan is het opeens toch niet zo. Aan de andere kant denk ik dat het maar beter zo is voor mij. Dan heb ik dat gedoe en al niet. Al is het wel jammer.
pi_197775230
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 07:47 schreef Amee het volgende:

[..]

"Sommige mensen kunnen maar één keer liefhebben", zeggen de romantische boeken en ik vraag me af hoe waar dat is in het echte leven.

Is zij degene met wie je een 6 jaar durende knipperlicht relatie hebt?
Hebben jullie het al geprobeerd eens goed afspraken te maken, samen water bij de wijn te doen en het samen leefbaar te maken, wetende hoe de ander is?

Ja, zij wil relatietherapie maar ik geloof daar niet zo in.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_197775412
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:01 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Ja, zij wil relatietherapie maar ik geloof daar niet zo in.
Ik eigenlijk ook niet. Wel in het zelf binnenshuis oplossen door met elkaar te kijken wat je niet graag ziet bij de ander ed. Een goede relatie betekent geven en nemen. Als je van elkaar houdt dan ben jij niet meer de enige die belangrijk is.
Zou zonde zijn om dat wat je met haar zou kunnen hebben, weg te gooien. Temeer omdat je het bij anderen maar niet kan vinden.
Offers, karakter een beetje bijslijpen.....

Tot zover mijn preek :@ :P
pi_197775506
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 07:47 schreef Amee het volgende:
Is zij degene met wie je een 6 jaar durende knipperlicht relatie hebt?
Hebben jullie het al geprobeerd eens goed afspraken te maken, samen water bij de wijn te doen en het samen leefbaar te maken, wetende hoe de ander is?
lijkt me eerder het beste advies om niet langer aan een dood paard te trekken.....

dat idiote pseudo-romantische 'we hoooren bij elkaar' of 'we zijn voor elkaar gemaahaakt' klopt soms gewoon niet (zeker als juist mensen het zeggen waarvan je weet dat z een dag erder elkaar nog gepoogd hebben de schedel in te slaan).
Soms zijn mensen beter af als ze niet meer n een relatie zitten en elkaar gewoon met rust laten.
Niet alle relaties _moeten_ gered worden.

juist in een thread over 'red flags' en het 'niet zien ervan' lijkt me dat een zeer waardevol advies, leer ook bepaalde dingen op te geven, en denk niet dat je alles beter kan maken aan je relatie of je partner.
Dat ligt niet aan eigenschappen die de 'ander' zou hebben (de 'red flag') maar is juist ook iets dat je zelf moet doen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_197775601
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:17 schreef RM-rf het volgende:

[..]

lijkt me eerder het beste advies om niet langer aan een dood paard te trekken.....

Als laatste optie.
Ik ben niet van dat snel opgeven, vooral wanneer er nog gevoelens zijn aan beide kanten. En dat is in dit geval wel zo, kennelijk. Anders heeft het niet 6 jaar geduurd.

Wel eens dat het tijd is om er iets aan te doen, een definitieve beslissing zodat zij allebei eindelijk verder kunnen gaan. Met of zonder elkaar.
pi_197775666
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:22 schreef Amee het volgende:
Als laatste optie.
prima dat als laatste optie te doen, dat is uitmaken naturlijk ook altijd...

maar mensen moeten er ook niet heel lang mee gaan wachten, als er wel genoeg aanwijzingen zijn dat het niet gaat werken.
Of er nog 'gevoelens' zijn lijkt me de slechtse afweging... wachten tot ook de allrlaatste positieve gevoelens helemaal weg zijn is gewoon te lang wachten; ga dan liever op een manier uit elkaar dat je elkaar nog wel eerlijk in de ogen kunt kijken.

dit topic gaat over 'red flags'.... bepaalde tekenen dat een relatie gewoon niet werkt en ook niet zal gaan werken; dan moet je er een einde aan maken.
Soms helpt het geen zier om de zoveelste keer 'naar de therapeut te gaan' of je 'meer in te leven in je partner', als voorheen dat continue ook niets veranderd heeft.

Ik heb overigens een grondige hekel aan bepaalde topics op R&P waar gastjes dan na de beginpost gelijk gaan roepen dat de TS 'het gelijk maar moet uitmaken'... maar als iemand zes jaar lang gewoon een relatieproblemen heeft en er niks helpt, is het ook goed gewoon een genadeschot uit te delen en gescheiden wegen te gaan... dan is dat de meest zinnige keuze en ook ee teken van zelf-waarde

[ Bericht 14% gewijzigd door RM-rf op 02-02-2021 11:31:34 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_197776292
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 11:25 schreef RM-rf het volgende:

[..]

prima dat als laatste optie te doen, dat is uitmaken naturlijk ook altijd...

maar mensen moeten er ook niet heel lang mee gaan wachten, als er wel genoeg aanwijzingen zijn dat het niet gaat werken.
Of er nog 'gevoelens' zijn lijkt me de slechtse afweging... wachten tot ook de allrlaatste positieve gevoelens helemaal weg zijn is gewoon te lang wachten; ga dan liever op een manier uit elkaar dat je elkaar nog wel eerlijk in de ogen kunt kijken.

dit topic gaat over 'red flags'.... bepaalde tekenen dat een relatie gewoon niet werkt en ook niet zal gaan werken; dan moet je er een einde aan maken.
Soms helpt het geen zier om de zoveelste keer 'naar de therapeut te gaan' of je 'meer in te leven in je partner', als voorheen dat continue ook niets veranderd heeft.

Ik heb overigens een grondige hekel aan bepaalde topics op R&P waar gastjes dan na de beginpost gelijk gaan roepen dat de TS 'het gelijk maar moet uitmaken'... maar als iemand zes jaar lang gewoon een relatieproblemen heeft en er niks helpt, is het ook goed gewoon een genadeschot uit te delen en gescheiden wegen te gaan... dan is dat de meest zinnige keuze en ook ee teken van zelf-waarde
Als beiden niet aan elkaar willen toegeven is het idd een red flag.

Maar niet verkeerd om het eens echt onder de loep te nemen en misschien waren mijn suggesties nog niet geprobeerd en kan het hem op een idee brengen. Al is het om gewoon ermee klaar te zijn.
Het lijkt mij dat zulke gevoelens blijven hangen omdat het gevoed wordt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')