abonnement Unibet Coolblue
pi_197685180
Het is kennelijk weer de tijd van het jaar, want hier staan de laatste dagen weer met regelmaat van die goede doelen aan de deur met een lang popie jopie verhaal, waarna het er uiteindelijk op uitdraait dat je je gegevens moet invullen op een tablet en maandelijks vastzit aan een betaling. Heb ik een paar keer gedaan, omdat ik best geld wil schenken aan een goed doel, maar vervolgens moet je er zelf om denken om die donatie weer stop te zetten en los daarvan blijven ze je per mail/post/telefoon lastigvallen, omdat je al je gegevens hebt ingevuld. Daarnaast bellen ze altijd op tijden aan dat het niet past, zoals tijdens het eten of zojuist tijdens een overleg van het werk.

Lang verhaal kort, ik doe daar niet meer aan mee :P Heeft iemand ook een creatieve manier om te voorkomen dat zulk soort lui uberhaupt aanbellen? Ik zat te denken aan een soort 'nee-sticker', alleen moet dan wel duidelijk zijn dat het alleen geldt voor die collectanten met tablet waar je een maandelijkse bijdrage aan moet geven. Gewone collectanten (eenmalig wat geven) vind ik geen probleem. Wil met een 'geen collectanten'-sticker ook niet de indruk wekken dat we een soort aso-familie zijn die niks voor anderen overheeft ;)

Iemand ideeėn of ervaringen?
  donderdag 28 januari 2021 @ 14:13:11 #2
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_197685236
Geen collectanten - wij doneren digitaal sticker. Lijkt mij een mooie oplossing voor jouw probleem.

Ik ben het er ook mee eens, ik vul geen dingen in. Ga niet maandelijks een donatie aan. Ik kies mijn eigen goede doelen. Verder als ze mazzel hebben wat klein geld als het in huis is en het voor het grijpen ligt.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_197685328
Gewoon open doen, naar ze blazen als een kat en deur weer dichtsmijten.
  donderdag 28 januari 2021 @ 14:27:27 #4
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_197685421
Ik bepaal zelf wanneer, waar en hoeveel ik doneer (en bijdraag aan hun directeur).
pi_197685444
Gewoon niet open doen.
  donderdag 28 januari 2021 @ 14:30:54 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197685483
Ik ben ook aso geworden, maar ik doe gewoon niet meer open als ik niemand verwacht. Geen zin meer in.
pi_197685551
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:30 schreef BasEnAad het volgende:
Ik ben ook aso geworden, maar ik doe gewoon niet meer open als ik niemand verwacht. Geen zin meer in.
Dit inderdaad. Als ik niemand verwacht en ik ben in huis dan gaat de deur niet open.
pi_197685561
Ik wil die tablets dan altijd even aanraken maar mag nooit van die collectanten heel raarrrr
U MAD?
pi_197685567
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:30 schreef BasEnAad het volgende:
Ik ben ook aso geworden, maar ik doe gewoon niet meer open als ik niemand verwacht. Geen zin meer in.
Dat doe ik ook, ben te vaak geflashed door PostNL bezorgers. Die gaan eerst het hele gebouw aanbellen en op alle knopjes aanbellen, hopen op de eerste malloot die de deur open doet, om vervolgens alle pakketjes in de hal te flikkeren.
pi_197685942
Wij hebben zoiets bij de bel hangen en ze houden zich er over het algemeen braaf aan:
https://www.bol.com/nl/p/(...)ur/9200000072055647/
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_197686342
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:30 schreef BasEnAad het volgende:
Ik ben ook aso geworden, maar ik doe gewoon niet meer open als ik niemand verwacht. Geen zin meer in.
mwah ok, als ik al door het raam zie dat het zo'n 'collectant met tablet' is die aanbelt dan zou ik ws. ook niet meer opendoen. Maar vaak gaat opeens de bel, en aangezien we regelmatig online bestellen denk ik dan vaak dat het een bezorger is en doe open ;) Komt ook niet in me op om dan niet open te doen, want als je niet weet wat het is kan ook Gaston met de straatprijs zijn :P

Van de genoemde stickers hierboven ben ik nog niet helemaal overtuigd. Zat dan eerder te denken aan 'Collectanten welkom, alleen eenmalige donaties' oid. Maar of dat nou treffend genoeg is...
pi_197686566
Je kunt toch ook gewoon "nee" zeggen?
pi_197686896
De mensen die je een maandelijkse donatie willen aansmeren, zijn geen vrijwilligers maar werken voor een commercieel wervingsburo. Ca. het eerste jaar aan donaties gaat naar hen, daarna pas naar het goede doel, dus nooit aan meedoen. Collectanten met een collectebus van een bekend goed doel zijn meestal wel goedbedoelende vrijwilligers, al zijn er ook fraudeurs met zelf verzonnen doelen.
pi_197687383
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:30 schreef BasEnAad het volgende:
Ik ben ook aso geworden, maar ik doe gewoon niet meer open als ik niemand verwacht. Geen zin meer in.
Ik doe nog wel open, maar voor ze losbarsten meteen 'Ik ga je onderbreken, want ik doe toch niet mee, fijne avond!' werkt prima. Zijn ze soms wel beledigd, maar dat is hun keuze.
En sinds het thuiswerken werkt overdag 'Sorry, ik zit in een meeting' heel goed :7
  Moderator donderdag 28 januari 2021 @ 17:06:42 #15
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_197688022
Dit zou voor mij een reden zijn om zo'n smart-deurbel neer te hangen. Juist om te zien wanneer je niet open moet doen
  donderdag 28 januari 2021 @ 17:20:50 #16
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_197688265
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:27 schreef Piles het volgende:

[..]
En sinds het thuiswerken werkt overdag 'Sorry, ik zit in een meeting' heel goed :7
Dan komen ze een paar uur later of de volgende dag terug.
  donderdag 28 januari 2021 @ 18:34:54 #17
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197689328
Voor het ontfutselen van NAW gegevens kun je beter bij de GGD gaan werken. Met een druk op de knop alles incl BSN gedownload ^O^
pi_197689434
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 17:20 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Dan komen ze een paar uur later of de volgende dag terug.
Nee hoor, die groepen worden ingepland. Dus dat gebeurt niet :)
pi_197705691


Werkt prima, geen last meer van gehad
  vrijdag 29 januari 2021 @ 16:31:58 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197705724
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 16:29 schreef Smorri het volgende:
[ afbeelding ]

Werkt prima, geen last meer van gehad
Nou, opgelost.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197763019
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:34 schreef Kanaroe het volgende:
Je kunt toch ook gewoon "nee" zeggen?
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 16:27 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik doe nog wel open, maar voor ze losbarsten meteen 'Ik ga je onderbreken, want ik doe toch niet mee, fijne avond!' werkt prima. Zijn ze soms wel beledigd, maar dat is hun keuze.
En sinds het thuiswerken werkt overdag 'Sorry, ik zit in een meeting' heel goed :7
Dat inderdaad. Als ik opendoe en er staat zo iemand voor de deur is het eerste wat ik zeg ook, voordat ze hun verhaaltje nog kunnen doen: "Als je een tablet bij je hebt en ik moet maandelijks gaan betalen dan doe ik helaas niet mee". Meestal haken ze dan idd wel af, echter hebben ze wel aangebeld en je gestoord in je bezigheden....
pi_197763162
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:56 schreef kitano het volgende:
De mensen die je een maandelijkse donatie willen aansmeren, zijn geen vrijwilligers maar werken voor een commercieel wervingsburo. Ca. het eerste jaar aan donaties gaat naar hen, daarna pas naar het goede doel, dus nooit aan meedoen. Collectanten met een collectebus van een bekend goed doel zijn meestal wel goedbedoelende vrijwilligers, al zijn er ook fraudeurs met zelf verzonnen doelen.
Daar ben ik een van de eerste keren idd ook achter gekomen en is ook de reden waarom mijn goodwill naar zulk soort 'collectanten' nul is. Was een gastje die langs kwam voor KiKa met een verhaal over een handtekeningenactie voor nieuwe geneesmethodes. Om de handtekening te laten gelden moest ik wel eenmalig 10 euro doneren. Dat was uiteraard geen enkel probleem, want goed doel etc! Direct ingevuld op zijn tablet en nog even nagevraagd of het echt eenmalig was.
10 minuten later wordt ik gebeld door KiKa om te verifiėren of ik akkoord ben met de maandelijkse donatie. Voelde me echt zo gen**id dat ik alles direct stop heb gezet en een klacht heb ingediend tegen die collectant.
(heb overigens daarna wel een eenmalige donatie gedaan rechtstreeks op het rekeningnummer van KiKa).
pi_197763175
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 16:29 schreef Smorri het volgende:
[ afbeelding ]

Werkt prima, geen last meer van gehad
Thanks, dat ziet eruit als een sticker die ik bedoel!

En besteld :) https://www.neesticker.co(...)collecte-en-verkoop/
pi_197768840
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 15:31 schreef Palomar het volgende:

[..]

Thanks, dat ziet eruit als een sticker die ik bedoel!

En besteld :) https://www.neesticker.co(...)collecte-en-verkoop/
Wij hebben deze een jaar of twee geleden gekocht:https://www.neesticker.co(...)ecteren-transparant/

Echt ideaal, prima investering van een paar euro. Je ziet dit soort stickers steeds meer in onze wijk. Ik weet ook zeker dat je geen spijt van je aankoop krijgt :)
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_197769275
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 15:30 schreef Palomar het volgende:

[..]

Daar ben ik een van de eerste keren idd ook achter gekomen en is ook de reden waarom mijn goodwill naar zulk soort 'collectanten' nul is. Was een gastje die langs kwam voor KiKa met een verhaal over een handtekeningenactie voor nieuwe geneesmethodes. Om de handtekening te laten gelden moest ik wel eenmalig 10 euro doneren. Dat was uiteraard geen enkel probleem, want goed doel etc! Direct ingevuld op zijn tablet en nog even nagevraagd of het echt eenmalig was.
10 minuten later wordt ik gebeld door KiKa om te verifiėren of ik akkoord ben met de maandelijkse donatie. Voelde me echt zo gen**id dat ik alles direct stop heb gezet en een klacht heb ingediend tegen die collectant.
(heb overigens daarna wel een eenmalige donatie gedaan rechtstreeks op het rekeningnummer van KiKa).
Volgende keer dat zo'n gast komt eerst zijn verhaal aanhoren, zeggen dat je graag wil doneren en dan voor zijn neus op je telefoon het goede doel opzoeken om direct een donatie te doen.
En hem dan hartelijk bedanken dat hij je op het goede doel heeft gewezen, want daar gaat het toch om, toch?
Goede doel heeft geld, jij karma en die gast geen commissie. Win win win.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_197769281
quote:
Op donderdag 28 januari 2021 14:35 schreef Erasmus het volgende:

Dat doe ik ook, ben te vaak geflashed door PostNL bezorgers. Die gaan eerst het hele gebouw aanbellen en op alle knopjes aanbellen, hopen op de eerste malloot die de deur open doet, om vervolgens alle pakketjes in de hal te flikkeren.


pi_197793633
Ja, blijft irritante gewoonte..

Las op Facebook dat sommige expats het ook een rare gewoonte vinden en of het niet gevoelig is voor oplichting. En dat is wel zo als je verder nadenkt. Ik bedoel, een nep ID is zo te maken, een bordje van een goede doel organisatie ook en dan een pinautomaat regelen die op je eigen rekening stort (voor de eerste afschrijving). En even een nepwebsite van het goede doel maken en op de tablet tonen.

Voor je erachter komt zit de collectant van jouw geld op de Bahama's! Best wel naļef zijn mensen dat ze er zo makkelijk in mee gaan en er zijn dus ook werkelijk al gevallen van oplichting bekend (ook ooit gelezen dat een kind met een collecte bus langs ging en daarna een berg snoep er mee ging kopen :D ).

Maar goed, misschien een bordje met "ik doneer alleen digitaal" of "aan de deur wordt niet gekocht en ook niet gedoneerd"?

[ Bericht 0% gewijzigd door Godshand op 03-02-2021 10:20:32 (Kut auto correct van je telefoon) ]
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')