abonnement Unibet Coolblue
pi_197796614
quote:
14s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:18 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mee eens.
En het kan natuurlijk ook gewoon een succes worden. Zo maak een ieder zijn eigen afwegingen. Dat is ook weer het leuke van crowdfunding.
Zeer zeker want aan dit soort huisvesting voor buitenlandse studenten is zeker behoefte aan de Katholieke Universiteit Tilburg.( De afkorting mag niet meer gebruikt worden. :) )
pi_197796709
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:25 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Volgens mij in het verleden ook weleens zo geweest. Maar misschien kan @:wvjg mog duidelijkheid scheppen.
Ik heb het @WvjG gevraagd. De pitch gaat gewoon vanavond open en er is geen innercrowd. Deze voorinvestering was door 2 ouderen die nauwelijks met computer overweg kunnen.
Johan kan dit zelf niet plaatsen want begrijp van hem dat het account hier op fok geblokkeerd is.
pi_197796971
Uit de Collin nieuwsbrief:

quote:
Onderhoud, duurzaamheid en de financiering van onderhoud

Bas Denissen, CFO van Collin Crowdfund, nam afgelopen vrijdag (29 januari) deel aan het ronde tafel gesprek “Onderhoud, duurzaamheid en de financiering van onderhoud” tijdens de Week van de VvE.

De online editie van de landelijke Week van de VvE werd door ruim 13.000 bezoekers bezocht.

De mogelijkheden van financiering voor voornamelijk Vereniging van Eigenaren werden hier besproken. Een erg interessante uitzending tot gevolg. Het filmpje in onderstaande link geeft een samenvoeging van beelden waarin Bas Denissen aan het woord is weer.

Worden we nu vergeleken met piranha's? :B _O-
pi_197797111
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zeer zeker want aan dit soort huisvesting voor buitenlandse studenten is zeker behoefte aan de Katholieke Universiteit Tilburg.
Niet alleen in Tilburg. Dat ding komt hoe dan ook wel vol. Is het niet met studenten dan wel met wat anders.
Voordeel van dit type huisvesting is dat je bijna geen debiteurenrisico hebt, of risico dat het hele hok ineens leeg komt te staan.

En de herfinanciering zal t.z.t. ook wel via Collin plaatsvinden .

Grootste risico is idd dat het project netjes en tijdig opgeleverd wordt zoals men dat voor ogen heeft.
Pecunia non olet
pi_197797189
Nieuw 2 jarig SiG project te Lelystad:

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan Agorabaan 11 te Lelystad. Je kunt op 5 februari 2021 vanaf 14.00 uur investeren in dit project. Het betreft een woning gelegen op de begane grond met een ruime woonkamer, open keuken en twee parkeerplaatsen. Het is gelegen nabij het winkelcentrum De Gordiaan.

https://investeren.sameningeld.nl/project/lelystad-agorabaan-11
pi_197797349
quote:
14s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:02 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 2 jarig SiG project te Lelystad:

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan Agorabaan 11 te Lelystad. Je kunt op 5 februari 2021 vanaf 14.00 uur investeren in dit project. Het betreft een woning gelegen op de begane grond met een ruime woonkamer, open keuken en twee parkeerplaatsen. Het is gelegen nabij het winkelcentrum De Gordiaan.

https://investeren.sameningeld.nl/project/lelystad-agorabaan-11
Nice! Eerst maar een uitzoeken of ¤ 1.335,00 per maand een marktconforme huurprijs is voor zo'n appartement op die locatie. :P
gr gr
pi_197797550
Overig SiG nieuws:

quote:
Voor alle lopende projecten, die gestart zijn in december 2020 en januari 2021 en projecten die nog gaan starten in januari 2021, die geen volledige jaren als looptijd hebben, zullen we de door ons in te houden kosten naar rato in rekening brengen. Voor bijvoorbeeld een looptijd van 18 maanden brengen we het eerste jaar de gebruikelijke 0,5% aan kosten in rekening en voor de resterende 6 maanden 0,125% aan het begin van het tweede jaar van de looptijd van het project.
Jammer dat ze de kosten niet gewoon maandelijks zijn gaan verrekenen. Dan zou het maand bedrag gedurende de gehele looptijd gelijk zijn en het probleem met vervroegde aflossingen ook opgelost zijn.
pi_197797557
quote:
80s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:13 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Nice! Eerst maar een uitzoeken of ¤ 1.335,00 per maand een marktconforme huurprijs is voor zo'n appartement op die locatie. :P
https://www.fundainbusine(...)803850-agorabaan-11/
pi_197797568
quote:
80s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:13 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Nice! Eerst maar een uitzoeken of ¤ 1.335,00 per maand een marktconforme huurprijs is voor zo'n appartement op die locatie. :P
Ben vooral benieuwd of het bestemmingsplan dit toelaat.Danwel dat de toezegging is gedaan dat dit wordt omgezet..

Taxatiewaarde is ook aan de hoge kant als je ziet dat het pand langer dan 6 maanden te koop heeft gestaan voor 150k.

https://www.fundainbusine(...)803850-agorabaan-11/

Echter als vergunning aanwezig is geen slecht project.
pi_197797607
quote:
https://www.vanderlinden.(...)-11-Lelystad/439511/

en de HCN snackbar in Bergen, echt een afhaaltoko
https://www.google.com/ma(...).23h%2C90t%2Fdata%3D*213m4*211e1*213m2*211smy-jym63-QEQ97HRaK3H-g*212e0*214m2*213m1*211s0x47cf59de94f22b5f%3A0x422833ff3d966f47%3Fsa%3DX!5sfoodmaster%20bello%20bergen%20-%20Google%20zoeken!15sCgIgAQ&imagekey=!1e2!2smy-jym63-QEQ97HRaK3H-g&hl=nl&sa=X&ved=2ahUKEwj228Hb6M3uAhWE-qQKHbT3AfUQpx8wCnoECBYQCA
pi_197797783
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:30 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik heb het @:wvjg gevraagd. De pitch gaat gewoon vanavond open en er is geen innercrowd. Deze voorinvestering was door 2 ouderen die nauwelijks met computer overweg kunnen.
Johan kan dit zelf niet plaatsen want begrijp van hem dat het account hier op fok geblokkeerd is.
Bedankt voor het delen.

Wat denken jullie eigenlijk van het project?
pi_197797852
quote:
14s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:23 schreef Horsemen het volgende:
Overig SiG nieuws:
[..]

Jammer dat ze de kosten niet gewoon maandelijks zijn gaan verrekenen. Dan zou het maand bedrag gedurende de gehele looptijd gelijk zijn en het probleem met vervroegde aflossingen ook opgelost zijn.
Eens, snap helemaal niet waarom ze dat niet doen.
pi_197797979
quote:
14s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:23 schreef Horsemen het volgende:
Overig SiG nieuws:
[..]

Jammer dat ze de kosten niet gewoon maandelijks zijn gaan verrekenen. Dan zou het maand bedrag gedurende de gehele looptijd gelijk zijn en het probleem met vervroegde aflossingen ook opgelost zijn.
Mee eens. Je kan het echer ook zien als iets positiefs. Ze hadden ook 0,25% gewoon in rekening kunnen brengen.
pi_197798181
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:30 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Johan kan dit zelf niet plaatsen want begrijp van hem dat het account hier op fok geblokkeerd is.
Het account lijkt inderdaad "geband" te zijn sinds een aantal dagen als ik het profile bekijk, jammer.
pi_197798245
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:50 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Mee eens. Je kan het echer ook zien als iets positiefs. Ze hadden ook 0,25% gewoon in rekening kunnen brengen.
Ook daar zou ik geen moeite mee hebben. Ook SiG moet gewoon haar boterham kunnen verdienen.

Zoals ze het nu doen (1x per jaar kosten in rekening brengen) blijft het een halfbakken oplossing. Bij een vervroegde aflossing na bijvoorbeeld 13 maanden blijven er vragen en klachten komen dat de fee al voor het hele jaar (vooruit) is voldaan.

Een gemiste kans.
pi_197798260
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:02 schreef tnhb het volgende:

[..]

Het account lijkt inderdaad "geband" te zijn sinds een aantal dagen als ik het profile bekijk, jammer.
Vermoedelijk omdat het zakelijk is...
Misschien even een privé account aanmaken...
pi_197798460
quote:
quote:
Als ik het goed begrijp, wil leningnemer het pand verbouwen en gaan verhuren als woonappartement (mocht dat lukken qua vergunning, wat inderdaad ook relevant is). De verhuurprijs moeten we dan niet vergelijken met de verhuurprijs van kantoorruimte.
gr gr
pi_197798539
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 14:24 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Ben vooral benieuwd of het bestemmingsplan dit toelaat.Danwel dat de toezegging is gedaan dat dit wordt omgezet..

Taxatiewaarde is ook aan de hoge kant als je ziet dat het pand langer dan 6 maanden te koop heeft gestaan voor 150k.

https://www.fundainbusine(...)803850-agorabaan-11/

Echter als vergunning aanwezig is geen slecht project.
Conform BAG viewer van kadaster rust er kantoor functie nu op dit pand
pi_197798582
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:23 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Conform BAG viewer van kadaster rust er kantoor functie nu op dit pand
Dank voor deze update. Dit moet SIG gewoon pro actief vooraf communiceren, plus toelichting. Ik zal een mailtje sturen...
pi_197798606
quote:
14s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:07 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ook daar zou ik geen moeite mee hebben. Ook SiG moet gewoon haar boterham kunnen verdienen.

Zoals ze het nu doen (1x per jaar kosten in rekening brengen) blijft het een halfbakken oplossing. Bij een vervroegde aflossing na bijvoorbeeld 13 maanden blijven er vragen en klachten komen dat de fee al voor het hele jaar (vooruit) is voldaan.

Een gemiste kans.
quote:
Voor alle lopende projecten, die gestart zijn in december 2020 en januari 2021 en projecten die nog gaan starten in januari 2021, die geen volledige jaren als looptijd hebben, zullen we de door ons in te houden kosten naar rato in rekening brengen. Voor bijvoorbeeld een looptijd van 18 maanden brengen we het eerste jaar de gebruikelijke 0,5% aan kosten in rekening en voor de resterende 6 maanden 0,125% aan het begin van het tweede jaar van de looptijd van het project.
Het is ook weer een maatwerkoplossing en juist daar zijn ze bij sameningeld niet zo goed in. Standaardisatie past beter bij het platform

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 03-02-2021 15:42:06 ]
pi_197798943
En wederom een terugboeking bij Collin.
Ook om uitstel van aflossing te krijgen, kan daar wel begrip voor opbrengen maar al dat gedoe in mijn administratie, pfff.

En nee, ik vertrouw de administratie van Collin niet want daarin staan voor een ander project met terugboeking nog steeds transacties in het schema die niet gedaan zijn.
pi_197799080
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:02 schreef tnhb het volgende:

[..]

Het account lijkt inderdaad "geband" te zijn sinds een aantal dagen als ik het profile bekijk, jammer.
Oranjeblauw is voortaan de naam van @WvjG die meeleest af en toe.

Dank Jaco078 voor het melden.
  woensdag 3 februari 2021 @ 16:09:18 #198
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197799184
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:30 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik heb het @:wvjg gevraagd. De pitch gaat gewoon vanavond open en er is geen innercrowd. Deze voorinvestering was door 2 ouderen die nauwelijks met computer overweg kunnen.
Johan kan dit zelf niet plaatsen want begrijp van hem dat het account hier op fok geblokkeerd is.
Waar is dat blokkeren goed voor?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197799275
Antwoord SIG

"De bestemming op dit moment praktijkruimte maar ook wonen.

Er verandert derhalve niets aan de bestemming door deze koper en vandaar ook geen melding hiervan.

Ben met je eens dat het voor de duidelijkheid toch fijner was geweest wanneer hier melding van was gedaan."

Er is raadpeging gedaan op ruimtelijkeplannen.nl en SIG gaat ervanuit dat dit klopt. Die raadpleging gaat over het hele complex. Nu ben ik niet helemaal thuis op dit gebied, maar in theorie zou het kunnen kloppen dat er een dubbelbestemming opzit. Iemand hier ervaring mee? Persoonlijk vind ik de verkoper makelaar dan wel dom om dit kenbaar te maken... Zoiets is toch waarde verhogend..

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanzul2 op 03-02-2021 16:44:12 ]
pi_197799296
Twee vastgoed zakkenvullers op GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23515

5%, 10 jaar, 0 hypotheek. Bijna 300 panden in bezit, en te beroerd om investeerders hypothecaire zekerheid te bieden op hun lening.

Ik sla even over.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')