abonnement Unibet Coolblue
  Beste debater 2022 donderdag 28 januari 2021 @ 18:31:01 #26
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197689269
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:52 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Waar heb je het nou over? Ik ben een Nederlander met een migrantenachtergrond. Ik word omringd met andere Nederlanders met een vergelijkbaar achtergrond. Allemaal mensen met hoge posities binnen hun vakgebied en dag in, dag uit, hun steentje bijdragen aan de samenleving.

Er zijn ruim 1,5 miljoen Nederlanders met een niet-Westerse achtergrond. Jij waarneemt tientallen schoffies en wil dat ruim een miljoen mensen door jouw hoepel springen, alvorens zij kritiek mogen hebben op het huidige beleid en beleidsbepalers.

Heb jij al publiekelijk afstand genomen van de gekkies die een GGD-centrum in de fik hebben gestoken? En van je kleurgenoten die een ziekenhuis hebben bekogeld met stenen? Dit is niet de juiste richting. Pak problemen aan, benoem daarbij geen geloof en etniciteit (want komt in alle kleuren formaten voor), anders is je intentie niet zuiver. Daarnaast draag je bij aan polarisatie.
Daar heb ik het helemaal niet over.

Ik heb het over het feit dat het kennelijk enorm moeilijk is om de schuld níet bij anderen te leggen. Is een terugkerend fenomeen bij voornamelijk islamitische Nederlanders: het ligt aan discriminatie, het ligt aan Wilders, het ligt aan Rutte, het ligt aan islamofobie, het ligt aan plastic tuinflamingo's...

Nooit, maar dan ook nooit eens een zelfreflectie van het waaróm zoveel Nederlanders steeds meer moeite beginnen te krijgen met de steeds veeleisender en ironisch genoeg uitermate exclusieve oproep tot 'tolerantie'. Die werkt namelijk stelselmatig maar één kant op.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197689527
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 18:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Daar heb ik het helemaal niet over.

Ik heb het over het feit dat het kennelijk enorm moeilijk is om de schuld níet bij anderen te leggen. Is een terugkerend fenomeen bij voornamelijk islamitische Nederlanders: het ligt aan discriminatie, het ligt aan Wilders, het ligt aan Rutte, het ligt aan islamofobie, het ligt aan plastic tuinflamingo's...

Nooit, maar dan ook nooit eens een zelfreflectie van het waaróm zoveel Nederlanders steeds meer moeite beginnen te krijgen met de steeds veeleisender en ironisch genoeg uitermate exclusieve oproep tot 'tolerantie'. Die werkt namelijk stelselmatig maar één kant op.
Waar heb je het nou over (2.0)?

Als er problemen zijn dat pak je die aan. Waarom moet ik zelfreflectie toepassen als ik niets heb misdaan?

Zijn er problemen? Pak die aan. Zo simpel is het? Een dief? Dan stuur je daar de politie op af. Iemand trekt uitkering, terwijl die prima zou kunnen werken, ga arbeidsdiscriminatie aan. Probleemwijken? Gooi die mensen niet bij elkaar, maar bouw vinex-wijken om sociale klassen te mengen en deze niet aan hun lot over te laten.

Oplossingen genoeg, maar jij wil voornamelijk wijzen en niet meewerken aan de oplossingen. Jij bent die gene die wijst. Jij moet even goed bij jezelf ten rade gaan, wie je bent, waar je voor staat en wat je wil.

Je roept dat je links bent, maar zoals ik al vaker heb geroepen: extreem-links is net zo gevaarlijk als extreem-rechts. Zie bijv. een figuur als Asscher, pretendeert voor de zwakkere te zijn, maar naait op eigen titel die groep mensen keer op keer, zie dat flut onderzoek naar Turkse jongeren, zie nu met dat toeslagen-schandaal.

Doe mij maar liever een rechtse-gekkie die eerlijk is over zijn mening dan een linkse huichelaar.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Beste debater 2022 donderdag 28 januari 2021 @ 18:54:23 #28
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197689650
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 18:46 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Waar heb je het nou over (2.0)?

Als er problemen zijn dat pak je die aan. Waarom moet ik zelfreflectie toepassen als ik niets heb misdaan?

Zijn er problemen? Pak die aan. Zo simpel is het? Een dief? Dan stuur je daar de politie op af. Iemand trekt uitkering, terwijl die prima zou kunnen werken, ga arbeidsdiscriminatie aan. Probleemwijken? Gooi die mensen niet bij elkaar, maar bouw vinex-wijken om sociale klassen te mengen en deze niet aan hun lot over te laten.

Oplossingen genoeg, maar jij wil voornamelijk wijzen en niet meewerken aan de oplossingen. Jij bent die gene die wijst. Jij moet even goed bij jezelf ten rade gaan, wie je bent, waar je voor staat en wat je wil.

Je roept dat je links bent, maar zoals ik al vaker heb geroepen: extreem-links is net zo gevaarlijk als extreem-rechts. Zie bijv. een figuur als Asscher, pretendeert voor de zwakkere te zijn, maar naait op eigen titel die groep mensen keer op keer, zie dat flut onderzoek naar Turkse jongeren, zie nu met dat toeslagen-schandaal.

Doe mij maar liever een rechtse-gekkie die eerlijk is over zijn mening dan een linkse huichelaar.
Ik extreem-links? Nee hoor, heb weinig op met communisme en Identity Politics gezever.

Ben een traditionele sociaal-democraat die blij is met een geseculariseerde samenleving en dat graag zo wil houden. En die een beetje moe wordt van dat islamitische gedrein de hele tijd. "Wij" snappen het niet, "wij" zijn intolerant, "wij" moeten openstaan voor andere culturen en gebruiken...

Dat ik wellicht feller ben dan de doorsnee sociaal-democraat is omdat ik in mijn directe omgeving enkele zeer dierbare Marokkaanse kennissen heb, die wegens het feit dat zij alle de Islam de rug hebben toegekeerd, thans in een dubbele deplorabele positie zitten waarin ze enerzijds worden uitgekotst door de eigen kring, anderzijds door PVV-volk alsnog gewoon 'kut-Marokkanen' heten. Over laatstgenoemde groep, dom PVV-volk, heb ik me overigens dikwijls uitgesproken, en dat doe ik nog. Met racisme heb ik namelijk al helemaal niks. Grappig dat je dat dan weer niet ziet. Hetgeen weer bevestigt dat het allemaal eenrichtingsverkeer bij jou is. Over dreinende moslims heb ik het ook steeds vaker, en dat komt omdat je die ook heel vaak hoort. En tot op heden zie ik werkelijk NUL reden om uit te gaan van een volwaardige menging van mensen en culturen; er moet voor de islam altijd een uitzonderingspositie gelden; wel nemen, niet geven.

Dat is mijn visie op basis van wat ik waarneem, en daar zul je het mee moeten doen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 28 januari 2021 @ 18:56:41 #29
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197689697
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 18:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nooit, maar dan ook nooit eens een zelfreflectie van het waaróm zoveel Nederlanders steeds meer moeite beginnen te krijgen met de steeds veeleisender en ironisch genoeg uitermate exclusieve oproep tot 'tolerantie'. Die werkt namelijk stelselmatig maar één kant op.
Er is zodanig zelfreflectie geweest dat er een hoop is verbeterd, ook al was er niet altijd de steun van voorheen vanuit de overheid. De onderwijsdiploma's zijn omhoog gegaan, criminaliteit fors omlaag.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Beste debater 2022 donderdag 28 januari 2021 @ 18:57:29 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197689712
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 11:31 schreef Gibraltar70 het volgende:
Nederland is uiteindelijk een compromis tussen reuzen die de buit verdelen. De enige handrem die we hier hebben, is een toespraak van een machtige bondgenoot om verdere polarisatie in dit land te voorkomen.
Turkije?

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 28 januari 2021 @ 18:58:15 #31
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197689731
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 18:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er is zodanig zelfreflectie geweest dat er een hoop is verbeterd, ook al was er niet altijd de steun van voorheen vanuit de overheid. De onderwijsdiploma's zijn omhoog gegaan, criminaliteit fors omlaag.
Nu nog die sletterigheid bij Nederlandse dames aanpakken.

Toch?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 28 januari 2021 @ 19:08:06 #32
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197689918
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 18:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nu nog die sletterigheid bij Nederlandse dames aanpakken.

Toch?
Zet dat cynisme eens opzij en zie gewoon de verbetering, ondanks dat de Rijksoverheid niet altijd een hand uit stak. In criminaliteit zijn ze nu ongeveer even crimineel als autochtonen 15 jaar terug. Geweld tegen homo's komt voor 85% nog steeds van autochtonen vandaan.

Urk is natuurlijk een veel kleinere groep mensen, maar daar zit in ieder geval veel minder verbetering in. Veel minder besef van gedrag. Nog even en het gemiddeld inkomen is daar ook lager dan onder de gemiddelde Turk.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Beste debater 2022 donderdag 28 januari 2021 @ 19:08:52 #33
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197689925
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 19:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zet dat cynisme eens opzij en zie gewoon de verbetering, ondanks dat de Rijksoverheid niet altijd een hand uit stak.

Urk is natuurlijk een veel kleinere groep mensen, maar daar zit in ieder geval veel minder verbetering in. Veel minder besef van gedrag. Nog even en het gemiddeld inkomen is daar ook lager dan onder de gemiddelde Turk.
Zolang ze dat calvinisme lekker daar houden, prima.

En cynisch word je vanzelf wanneer je met mensen in contact komt die wel preken, maar niet naleven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 28 januari 2021 @ 19:10:12 #34
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197689950
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zolang ze dat calvinisme lekker daar houden, prima.
De SGP groeit alleen maar in aanhang ;)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Beste debater 2022 donderdag 28 januari 2021 @ 19:11:31 #35
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197689969
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 19:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De SGP groeit alleen maar in aanhang ;)
De SGP is al decennia stabiel. Het hele christendom neemt af in Nederland.

Pretenderen dat we dáár last van hebben, is een valse argumentatie die moet aangeven dat we als seculier land 'alle religies gelijk' moeten bezien in invloed en maatschappelijke uitwerking.

De laatste calvinistische terreurdaad in NL was wanneer ook alweer... 1572? De Roomse, 1584?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 29 januari 2021 @ 12:25:25 #36
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197702086
Rutte staat voor de dictatuur van de meerderheid

twitter
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197702162
Wat een complete nonsens.

Sven Kockelmann verwoord het mooi in deze uitzending van dit is M;
https://www.npostart.nl/m/16-11-2020/KN_1716696

We gaan juist naar een dictatuur van de minderheid. Volstrekt ondemocratisch. En daar heeft Rutte maar een zeer beperkt aandeel in.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2021 12:33:54 ]
pi_197703647
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De SGP is al decennia stabiel. Het hele christendom neemt af in Nederland.

Pretenderen dat we dáár last van hebben, is een valse argumentatie die moet aangeven dat we als seculier land 'alle religies gelijk' moeten bezien in invloed en maatschappelijke uitwerking.

De laatste calvinistische terreurdaad in NL was wanneer ook alweer... 1572? De Roomse, 1584?
Dat waag ik te betwijfelen.
Het zijn nu wellicht andere 'kerken/parochies', maar het niet kerkelijk zijn zegt niks over een algemene neiging om een nieuw soort christelijke identiteit toe te eigenen. De grote hang naar nationalisme en geloof bij immigranten, zie je de laatste tijd ook meer bij autochtone Nederlanders. Onder Fortuyn was dat minder een issue, maar Wilders stipt elke keer de joods-christelijke volksaard aan, en Baudet leunde in zijn hoogtij dagen ook erg op zijn cultuurchristendom.

Holle kreten natuurlijk, waarbij een cultuurchristen meer waarde hecht aan Sinterklaas dan Het Nieuwe Testament. Maar goed, zo zijn er ook veel moslims die niet exact weten wat er in de Koran staat, en het moslim zijn meer bij het zoeken van een identiteit hoort dan dat ze daadwerkelijk leven naar het woord van de Koran.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 14:13:46 #39
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_197703678
Wat een kut topic met alleen maar meninkjes van zolderkamerbewoners die hen denken te kennen :').
pi_197718936
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_197719817
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 14:13 schreef Blackst4r het volgende:
Wat een kut topic met alleen maar meninkjes van zolderkamerbewoners die hen denken te kennen :').
Topics van TS zijn altijd kut, wollig gebazel die je twee keer moet lezen en je vervolgens afvraagt waar het op is gebaseerd. Ach ja, leven en laten leven.
pi_197721183
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 11:11 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Topics van TS zijn altijd kut, wollig gebazel die je twee keer moet lezen en je vervolgens afvraagt waar het op is gebaseerd. Ach ja, leven en laten leven.
Het is tegen de gebruikelijke in. Mooi om te zien; hoeveel moeite mensen daarmee hebben, dezelfde mensen die de woorden: vrijheid, democratie en mensenrechten meestal in één adem brullen.

Leef en laat leven inderdaad. Niet roepen naar een slotje of iemand op een hatelijke manier omschrijven. We hebben toch allemaal de vrijheid, of is dat enkel toepasbaar als de meerderheid dat ‘oké’ vindt?

#gespletentong
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_197741361
https://www.omroepwest.nl(...)k-aan-Haagse-politie

Mooi plaatje. Premier Mark Rutte was afgelopen vrijdag even op bezoek bij het commandocentrum van de politie Den Haag.

Schitterend hoe een commandant hier droogjes de benen over elkaar heen slaat en het onnodig vindt om een goed figuur te slaan. Let op alle gesloten houdingen. Rutte is immers de burgemeester niet. Dat heet decentraal bestuur.

Rutte is een ideale interim manager. Of woordvoerder. Of beide.

Of:

Rutte is een aanklooier met goed gevoel voor persoonlijke PR.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')