abonnement Unibet Coolblue
pi_197679373
quote:
'Huren van de corporatie terwijl je 59 panden bezit', kopt NRC vandaag. Uit onderzoek van de krant blijkt dat er in Nederland ruim duizend mensen in een woning van een huurcorporatie wonen, maar zelf meerdere koophuizen bezitten. NRC-journalist Sam de Voogt: "Gemeenten en corporaties vinden dit zeer onwenselijk."

"We kregen een tip van iemand over dit fenomeen. De tipgever wist niet hoe groot het probleem is, en vroeg ons om het uit te zoeken", begint De Voogt. Samen met zijn collega Bram Endedijk schakelde hij het Kadaster in om op zoek te gaan naar landelijke cijfers. Het gaat uiteindelijk om 1.055 mensen, die samen 3.344 huizen bezitten.

https://www.nporadio1.nl/(...)door-huizenbezitters

https://www.nrc.nl/nieuws(...)anden-bezit-a4029306
Wat nou woningnood :')
pi_197679851
Dat soort parasieten zijn enorm schadelijk, maar in plaats van hen aan te pakken, pakken ze liever minima aan die boodschappen van hun ouders krijgen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2021 07:18:38 ]
pi_197679983
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 07:39 schreef Adames het volgende:

[..]

Als je dit leest zou je eigenlijk als belastingdienst extra goed op de nationaliteit moeten letten.
Als je op dat soort nationaliteiten profileert heb je simpelweg sneller beet. Deze mensen vertonen op dat gebied veel vaker crimineel gedrag.

Wilt natuurlijk niet zeggen dat er niet ook roomblanke Nederlanders zijn die hetzelfde flikken.
pi_197679986
Voor een paar duizend euro kan je in bijvoorbeeld Turkije al een huis kopen. Dat is niet te vergelijken met 59 (!!!) panden in Nederland en het is ook niet waar het artikel over gaat.

Het artikel gaat over mensen die meerdere panden in Nederland bezitten en alsnog een huurwoning bewonen. Dus ontopic graag.

Edit: ik spreek niet goed dat iemand met vermogen onterecht uitkeringen ontvangt. Dat zijn allemaal parasieten, ongeacht de nationaliteit.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 28 januari 2021 @ 07:57:05 #5
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_197680048
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 07:16 schreef Hamzoef het volgende:
Dat soort parasieten zijn enorm schadelijk, maar in plaats van hen aan te pakken, pakken ze liever minima aan die boodschappen van hun ouders krijgen.
Waatom zijn het parasieten dan? Wat is het probleem eraan dat iemand met een huis ervoor kiest om elders te huren.

Beetje opmerkelijke keus wel maar ik mis het probleem in het artikel uit de op. Oprechte vraag overigens.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_197680082
1000 woningen op 2.3 miljoen. Nou, poehpoeh.
Zijn wel grotere problemen op de (sociale) woningmarkt dan dit...
pi_197680096
Zal ook een deel bij zitten wat een klushuis heeft gekocht en gewoon nog niet verhuisd is.
pi_197680124
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 07:57 schreef embedguy het volgende:

[..]

Waatom zijn het parasieten dan? Wat is het probleem eraan dat iemand met een huis ervoor kiest om elders te huren.

Beetje opmerkelijke keus wel maar ik mis het probleem in het artikel uit de op. Oprechte vraag overigens.
Je kan bij de woningcorporaties alleen terecht met een relatief laag inkomen en bezittingen. Op die manier komen de schaarse sociale huurwoningen terecht bij mensen die het anders niet kunnen betalen en dakloos kunnen worden.

Nu zijn er dus mensen die in sociale huurwoningen zitten, maar tegelijkertijd dus wel tientallen panden bezitten en op die manier dus mensen die écht een sociale huurwoning hebben (en daar recht op hebben) de armoe in drukken.

Wat @Godfried_met_den_baard terecht aangeeft, is dat turken en Marokkanen met een dubbele nationaliteit of status er ook om bekend staan hier vaak gebruik van maken. Dat terwijl ze in eigen land voor tienduizenden euro’s tot tonnen aan vastgoed en andere bezittingen hebben, maar wel hier komen leunen op ons sociale huurstelsel die is bedoeld voor mensen zonder groot vermogen of inkomen.
pi_197680171
Volgens mij kun je gewoon in een sociale woning terecht gekomen zijn als je nog niet zoveel verdiende. Als je vermogen groeit wordt je als scheefhuurder gezien en zal je huur sneller als normaal stijgen. Dus een win win voor de wbv boven de normale limiet huur kunnen vragen. ^O^
pi_197680200
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:15 schreef Basp1 het volgende:
Volgens mij kun je gewoon in een sociale woning terecht gekomen zijn als je nog niet zoveel verdiende. Als je vermogen groeit wordt je als scheefhuurder gezien en zal je huur sneller als normaal stijgen. Dus een win win voor de wbv boven de normale limiet huur kunnen vragen. ^O^
Ja echt win win dit! Huurprijs zo snel mogelijk naar de ¤780,- toe, zodat anderen met een smalle beurs zelfs geen sociale huurwoningen meer kunnen betalen. Echt win win, supergoed!

Hoe denk je eigenlijk over jezelf als je je teksten terugleest?
  donderdag 28 januari 2021 @ 08:24:07 #11
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_197680241
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:07 schreef Puala het volgende:
Zal ook een deel bij zitten wat een klushuis heeft gekocht en gewoon nog niet verhuisd is.
Niet in deze groep. Er is bewust gezocht op meerdere woningen in bezit + huurwoning.
  donderdag 28 januari 2021 @ 08:26:25 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197680259
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 07:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Wat hij zegt is meermaals aangetoond. Of ja nog erger/breder eigenlijk dan dat omdat deze Turken in Nederland ook nog een uitkering genieten en meerdere vermogensbronnen hebben in het buitenland van afkomst.

https://www.ad.nl/rotterd(...)-fraudeert~abcf675f/

Echter gaat dit nieuwesbericht verwacht ik alleen over het Nederlandse grondgebied.
Het maakt voor de woningnood in Nederland weinig uit of Turken met een sociale huurwoning en een uitkering vastgoed in Turkije hebben.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197680273
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 07:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Knap zeg binnen 2 postings een Nederlands onderzoek bij het Nederlandse kadaster verdraaien naar een ik haat buitenlanders topic het zit wel diep he. :')
Hij heeft wel een punt hoor, die mensen zitten immers ook in vaak sociale huurwoningen en claimen een klein inkomen te hebben terwijl ze hele appartementen verhuren.

Gemeentes deden daar heimelijk, als in via prive detective bureaus, jarenlang onderzoek naar.
Dit omdat Turkije zelf vaak niet tot zelden meewerkt aan officieel onderzoek.

Nederland being Nederland, is dat teruggefloten want privacyschending.

Terwijl dat grootschalig blijkt te zijn.

Nu lees je over 1055 mensen, nationaliteit onbekend, en heb je het over gemiddeld 3 huizen per persoon in bezit blijkbaar.

Wat een shitzooi weer, zal mij niets verbazen als dit nog maar topje van de ijsberg is trouwens.
  donderdag 28 januari 2021 @ 08:28:48 #14
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_197680282
Sinds wanneer houdt het Kadaster bij wie er grond of een woning bezit in Turkije? :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_197680286
quote:
3s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:28 schreef SicSicSics het volgende:
Sinds wanneer houdt het Kadaster bij wie er grond of een woning bezit in Turkije? :')
Gaat over een algemeen probleem van mensen die in woningen zitten terwijl een ander dat beter kan gebruiken want woningnood.
  donderdag 28 januari 2021 @ 08:30:35 #16
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_197680296
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Gaat over een algemeen probleem van mensen die in woningen zitten terwijl een ander dat beter kan gebruiken want woningnood.
Daar gaat dit stuk helemaal niet over. ;)
Dat maakt poster 2 ervan om weer op buitenlanders te zeiken. O+
Precies zoals Basp1 netjes aangeeft. :*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 28 januari 2021 @ 08:35:26 #17
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_197680329
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 07:57 schreef embedguy het volgende:

[..]

Waatom zijn het parasieten dan? Wat is het probleem eraan dat iemand met een huis ervoor kiest om elders te huren.
Vaak woont in dit soort gevallen de eigenaar/huurder niet in de huurwoning, maar in de koopwoning.

De huurwoning wordt dan onderverhuurd, of gebruikt als vakantiehuis.

Iemand met meerdere koopwoningen lijkt me ook niet echt de doelgroep voor een sociale huurwoning, want over dat soort woningen gaat het vaak.
pi_197680339
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 07:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Knap zeg binnen 2 postings een Nederlands onderzoek bij het Nederlandse kadaster verdraaien naar een ik haat buitenlanders topic het zit wel diep he. :')
Uh, het is wel zo. Ken er hier ook eentje, man werkt deels, vrouw waarschijnlijk in de bijstand, huursubsidie, kinderbijslag voor 6 kinderen en alle andere toeslagen die er maar zijn, maar in marokko al zn 2e huis aan het bouwen “voor de familie”
  donderdag 28 januari 2021 @ 08:46:39 #19
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_197680392
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 07:39 schreef Adames het volgende:

[..]

Als je dit leest zou je eigenlijk als belastingdienst extra goed op de nationaliteit moeten letten.
Ja slim. Dan mis je wel de mensen waar het in het artikel over gaat, die enorme vermogens hebben en wonen in een corporatiewoning, maar dan heb je wel mooi die buitenlanders te pakken, die een huis bouwen voor hun oude dag, voor een prijs waar je hier nog geen garage van koopt.
  donderdag 28 januari 2021 @ 08:51:07 #20
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_197680424
quote:
14s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:30 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Daar gaat dit stuk helemaal niet over. ;)
Dat maakt poster 2 ervan om weer op buitenlanders te zeiken. O+
Precies zoals Basp1 netjes aangeeft. :*
En ook gewoon hardnekkig doorgaan elke keer dat iemand het corrigeert. "Ja, maar die buitenlanders godverdomme! Ik heb het zelf gezien!" :')
  donderdag 28 januari 2021 @ 08:51:15 #21
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_197680426
quote:
14s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:46 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ja slim. Dan mis je wel de mensen waar het in het artikel over gaat, die enorme vermogens hebben en wonen in een corporatiewoning, maar dan heb je wel mooi die buitenlanders te pakken, die een huis bouwen voor hun oude dag, voor een prijs waar je hier nog geen garage van koopt.
Ja, maar, buitenlanders! ;(
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 28 januari 2021 @ 08:51:35 #22
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_197680429
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:51 schreef PiyeReloaded het volgende:
En ook gewoon hardnekkig doorgaan elke keer dat iemand het corrigeert. "Ja, maar die buitenlanders godverdomme! Ik heb het zelf gezien!" :')
écht hè...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_197680432
Ik snap die mensen niet. Waarom zou je in een corporatiewoning willen blijven wonen als je meerdere huizen bezit? Juist met inkomen uit vermogen kun je overal gaan wonen. Mooi huis op goedkope locatie achteraf of zo.

Kan me alleen voorstellen als je echt goedkoop zit en je een eerste huis koopt, dat je het dan eerst tijdje verhuurd om de hypotheek versneld af te lossen.
pi_197680437
quote:
14s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:46 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Ja slim. Dan mis je wel de mensen waar het in het artikel over gaat, die enorme vermogens hebben en wonen in een corporatiewoning, maar dan heb je wel mooi die buitenlanders te pakken, die een huis bouwen voor hun oude dag, voor een prijs waar je hier nog geen garage van koopt.
Maakt niet uit, we zullen het over de buitenlanders hebben.
pi_197680440
Ik vind het raar dat ze in een veelst te dure sociale huurwoning wonen terwijl hun koopwong naar ratio veel goedkoper is om in te wonen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 28 januari 2021 @ 08:54:04 #26
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_197680443
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik vind het raar dat ze in een veelst te dure sociale huurwoning wonen terwijl hun koopwong naar ratio veel goedkoper is om in te wonen.
Wie zegt er dat ze erin wonen? ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_197680444
Gescheiden mensen waarvan de woning niet is verdeeld zitten hier vast ook tussen.

Onzinartikel dat doet alsof dit een groot probleem is.
pi_197680448
Toen ik nog in een corporatiewoning woonde had ik zo’n onderbuurman, maar die had meerdere corporatiewoningen in plaats van koopwoningen. Zijn vriendin huurde de flat onder mij, en hij woonde er bij in samen met twee broers. Hij en zijn broers hadden hun corporatiewoning onderverhuurd aan arbeidsmigranten uit het Oostblok. Zelf voerden ze een levendige drugshandel vanuit de flat onder mij. Dat heeft toch nog een behoorlijke tijd geduurd (denk wel een jaar of twee) voordat hij van zijn bed gelicht werd.
pi_197680450
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:52 schreef Mezano02 het volgende:
Ik snap die mensen niet. Waarom zou je in een corporatiewoning willen blijven wonen als je meerdere huizen bezit? Juist met inkomen uit vermogen kun je overal gaan wonen. Mooi huis op goedkope locatie achteraf of zo.

Kan me alleen voorstellen als je echt goedkoop zit en je een eerste huis koopt, dat je het dan eerst tijdje verhuurd om de hypotheek versneld af te lossen.
In vergelijking met een koopwoning is de kans uiterst klein dat je goedkoper uit bent in een sociale huurwoning.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197680457
quote:
14s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:30 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Daar gaat dit stuk helemaal niet over. ;)
Dat maakt poster 2 ervan om weer op buitenlanders te zeiken. O+
Precies zoals Basp1 netjes aangeeft. :*
Ik zie het als 1 algemeen geheel.

Daarom zei ik : hij heeft een punt.

Dat jij dat niet wil samenvoegen want "buitenlanders", dat ligt meer aan je eigen houding wat dat betreft.
Alsof dat niet benoemd mag worden anders gaat het alleen daarover, en dat is dus niet zo.
pi_197680458
quote:
14s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:54 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wie zegt er dat ze erin wonen? ;)
Dan is het onderhuur en dat is verboden en kan op gehandhaafd worden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 28 januari 2021 @ 08:56:25 #32
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_197680461
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dan is het onderhuur en dat is verboden en kan op gehandhaafd worden.
Moet je ze wel eerst opsporen, vandaar ... dit onderzoek! ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_197680464
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:54 schreef Confetti het volgende:
Gescheiden mensen waarvan de woning niet is verdeeld zitten hier vast ook tussen.

Onzinartikel dat doet alsof dit een groot probleem is.
Die niet dus want ze hebben alleen gekeken naar mensen met twee of meer woningen in hun bezit. Wel eens dat dit niet het grootste probleem op de woningmarkt is.
pi_197680467
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:54 schreef Confetti het volgende:
Gescheiden mensen waarvan de woning niet is verdeeld zitten hier vast ook tussen.

Onzinartikel dat doet alsof dit een groot probleem is.
Doen ze dan alsof dit een groot probleem is? De aantalen zijn verwaarloosbaar
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197680474
quote:
14s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:56 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Moet je ze wel eerst opsporen, vandaar ... dit onderzoek! ;)
Dat klopt dan wel weer
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197680482
Nou duizend woningen, poeh hee. De echte schurken die woningnood veroorzaken voor hun eigen gewin zijn buitenlandse beleggers en onze eigen prins pandjesbaas. Maar het is natuurlijk makkelijker om te wijzen naar vluchtelingen en allochtonen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2021 09:00:07 ]
  donderdag 28 januari 2021 @ 08:58:41 #37
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_197680484
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zie het als 1 algemeen geheel.
Prima. Maar. Daar. Ging. Dit. Stukje. Niet. Over.
quote:
Daarom zei ik : hij heeft een punt.
Het is een heel ander "probleem" ...

Bezit in het buitenland hoeft ook niet eens direct te betekenen dat je hier geen recht zou hebben op een corporatiewoning. Zoals hierboven ook al even aangestipt. Een huis in Turkijke kost 3 keer niks. Vergelijkbaar met een stacaravan in Durgerdam om je corporatiewoning in de stad te ontvluchten. ;)
quote:
Dat jij dat niet wil samenvoegen want "buitenlanders", dat ligt meer aan je eigen houding wat dat betreft.
Alsof dat niet benoemd mag worden anders gaat het alleen daarover, en dat is dus niet zo.
Dat is toch exact wat er gebeurd? :) En waar het hier niet over gaat.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_197680494
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In vergelijking met een koopwoning is de kans uiterst klein dat je goedkoper uit bent in een sociale huurwoning.
Dat vraag ik me af. Vooral als je er al wat langer woont en je een kleine en oudere woning hebt. Ik ken genoeg mensen die voor rond de 500 euro een kleine gezinswoning huren. Met een koophuis zit je daar al snel boven.
  donderdag 28 januari 2021 @ 09:01:11 #39
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_197680504
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik vind het raar dat ze in een veelst te dure sociale huurwoning wonen terwijl hun koopwong naar ratio veel goedkoper is om in te wonen.
Ik zou zelf verwachten dat het vooral met locatie te doen heeft. Als je een woning op een mooi plekje bij het centrum van een grote stad hebt, dan wil je die misschien niet zo snel opgeven. Dat zie je ook bij kleinschaligere 'scheefhuurders'.
pi_197680505
Als mensen bijvoorbeeld een huis verhuren in Friesland en zelf een huurwoning hebben in Amsterdam vanwege werk of hun sociale leven, dan gaan ze echt niet zelf in de koopwoning in Friesland wonen.

Dit onderzoek klinkt wel heel leuk en roept verontwaardiging op, maar zonder de feitelijke details te weten kan je geen oordeel vormen of er sprake is van een echt probleem.

Het is ook niet zo dat mensen die een huurwoning huren gedwongen kunnen worden om een koopwoning te kopen als hun vermogen dat toelaat of dat hen verboden kan worden om in huizen te investeren. Naar mijn mening is dat zeker niet wenselijk.
pi_197680522
quote:
6s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:58 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Prima. Maar. Daar. Ging. Dit. Stukje. Niet. Over.
[..]

Het is een heel ander "probleem" ...

Bezit in het buitenland hoeft ook niet eens direct te betekenen dat je hier geen recht zou hebben op een corporatiewoning. Zoals hierboven ook al even aangestipt. Een huis in Turkijke kost 3 keer niks. Vergelijkbaar met een stacaravan in Durgerdam om je corporatiewoning in de stad te ontvluchten. ;)
[..]

Dat is toch exact wat er gebeurd? :) En waar het hier niet over gaat.
Ah.okay.lekker.intelligent.doen.maar.niet.willen.erkennen.dat.huizen.bezitten.en.verhuren.in.buitenland.hier.betekent.geen.recht.hebben.op.sociale.huurwoningen.

Het heeft totaal met elkaar te maken, het is 1 pot nat.
pi_197680579
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:58 schreef Fugue het volgende:
Nou duizend woningen, poeh hee. De echte schurken die woningnood veroorzaken voor hun eigen gewin zijn buitenlandse beleggers en onze eigen prins pandjesbaas. Maar het is natuurlijk makkelijker om te wijzen naar vluchtelingen en allochtonen.
Dit is ook niet helemaal waar @Fugue . Ook op de huurhuizenmarkt geldt gewoon de wet van vraag en aanbod.

De huisjesmelkers waar jij het over hebt zitten doorgaans in de markt van de vrije sector. Dit houdt in dat zij aan de kant van de koopwoningen het aanbod verkleinen, om die aan de kant van de vrije sector te vergroten. Bij een vergelijkbare vraag, maar een toenemend aanbod, daalt de prijs in de vrije sector door de aanwezigheid van deze huisjesmelkers. Zou je deze huisjesmelkers uit deze markt halen, dan stijgt dus het aanbod op de koopmarkt, maar daalt dus het aanbod in de vrije sector, waardoor de huurprijzen nóg hoger worden.

Het probleem zit hem dus in het dalende aanbod op de koophuizenmarkt. Maar dit dalende aanbod wordt op elke huizenmarkt ter wereld opgelost door bij te bouwen, precies wat in Nederland nu dus amper nog mag.

Als er al iets of iemand is aan te wijzen voor het probleem van onze huizenmarkt, dan is het wel het probleem van aanbod tekort op de koopwoningenmarkt en daarin speelt de overheid (en de EU) op dit moment de grootste rol, in negatieve zin, en die nemen op geen enkel punt hun verantwoordelijkheid.
  donderdag 28 januari 2021 @ 09:09:36 #43
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_197680587
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ah.okay.lekker.intelligent.doen.maar.niet.willen.erkennen.dat.huizen.bezitten.en.verhuren.in.buitenland.hier.betekent.geen.recht.hebben.op.sociale.huurwoningen.
Dat is niet zonder meer waar. :)
quote:
Het heeft totaal met elkaar te maken, het is 1 pot nat.
Maar daar gaat het niet over in dit artikel. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_197680840
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 07:16 schreef Hamzoef het volgende:
Dat soort parasieten zijn enorm schadelijk, maar in plaats van hen aan te pakken, pakken ze liever minima aan die boodschappen van hun ouders krijgen.
Ik vind het merkwaardig dat de woningcorporaties dit soort onderzoek niet zelf doen. In mijn huurovereenkomst staat uitdrukkelijk dat mijn huurrecht vervalt indien ik over een koopwoning beschik. Dat dit een dode letter is wordt nu wel duidelijk :D
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_197680963
En dit gaat alleen maar over huurders die meerdere koopwoningen hebben. De sjoemelaars met maar één koopwoning op hun naam komen in dit onderzoek niet eens naar voren en dat zullen er nog veel meer zijn.

Maar ja, er geldt alleen een inkomenstoets, naar vermogen wordt (kennelijk?) gewoon niet gekeken bij de toewijzing van sociale huurwoningen. Huuropbrengsten van de pandjes zullen ook wel niet meetellen als inkomen, althans voor de fiscus zijn huurinkomsten onbelast. Je kunt in Nederland zo veel beter vermogen hebben (nauwelijks belast) dan inkomen uit werk. Je moet dus niet werken voor je geld, maar geld voor jou laten werken. :)
pi_197680996
quote:
14s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is niet zonder meer waar. :)
[..]

Maar daar gaat het niet over in dit artikel. :D
Hoeft er ook niet over te gaan, dit is geen nieuwsblad waar alles feitelijk over 1 onderwerp MOET gaan.

Men mag dingen toevoegen naar eigen inzicht he.
Maw hou op een soort editor na te doen.
pi_197681006
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:42 schreef Jemoederniet het volgende:
En dit gaat alleen maar over huurders die meerdere koopwoningen hebben. De sjoemelaars met maar één koopwoning op hun naam komen in dit onderzoek niet eens naar voren en dat zullen er nog veel meer zijn.

Maar ja, er geldt alleen een inkomenstoets, naar vermogen wordt (kennelijk?) gewoon niet gekeken bij de toewijzing van sociale huurwoningen. Huuropbrengsten van de pandjes zullen ook wel niet meetellen als inkomen, althans voor de fiscus zijn huurinkomsten onbelast. Je kunt in Nederland zo veel beter vermogen hebben (nauwelijks belast) dan inkomen uit werk. Je moet dus niet werken voor je geld, maar geld voor jou laten werken. :)
Neemt niet weg dat woningcorporaties zoals degene waar ik van huur het beding dat het huurrecht vervalt bij woningbezit dus niet werd gecontroleerd en gehandhaaft. Daar zal nu wel rap een einde aan komen ^O^
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 28 januari 2021 @ 09:49:09 #48
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_197681066
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hoeft er ook niet over te gaan, dit is geen nieuwsblad waar alles feitelijk over 1 onderwerp MOET gaan.

Men mag dingen toevoegen naar eigen inzicht he.
Maw hou op een soort editor na te doen.
Ergo: Laat ons lekker over buitenlanders zeiken als we over buitenlanders willen zeiken. O+

Prima. Maar zeg dan niet dat het niet zo is. ;) :*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 28 januari 2021 @ 09:49:47 #49
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_197681072
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 09:42 schreef Jemoederniet het volgende:
En dit gaat alleen maar over huurders die meerdere koopwoningen hebben. De sjoemelaars met maar één koopwoning op hun naam komen in dit onderzoek niet eens naar voren en dat zullen er nog veel meer zijn.

Maar ja, er geldt alleen een inkomenstoets, naar vermogen wordt (kennelijk?) gewoon niet gekeken bij de toewijzing van sociale huurwoningen.
Klopt, bij toewijzing is er geen vermogenstoets.
pi_197681111
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:07 schreef Puala het volgende:
Zal ook een deel bij zitten wat een klushuis heeft gekocht en gewoon nog niet verhuisd is.
En een deel wat het ouderlijk huis heeft gekregen uit een erfenis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')