abonnement Unibet Coolblue
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 14:00:23 #51
74056 crew  ToT
pi_197722285
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 13:57 schreef FRIESLANDbovenalles het volgende:

[..]

Ik heb ook een beetje op rtings zitten kijken. Ik zie dat die de xm4 neter vinden dan de bose 700. Maar de bose quietcomfort weer beter dan de xm4.
Okee, extra onderzoek doen is sowieso verstandig! :Y
Kijken of je nog wat vergelijkingen tussen die 2 kunt vinden op andere websites.
Misschien dat Mediamarkt beiden op voorraad heeft en je ze beiden ter plekke kunt beluisteren (als je kunt wachten tot de winkels weer open gaan?)

Ah, filmpjes gevonden:


En verder: https://www.soundguys.com(...)ny-wh-1000xm4-38404/
Ik lees dat je met de Sony minder hoeft te klooien met equalizers om lekker geluid te hebben, maar beiden hebben erg goed geluid. Bose heeft iets meer nadruk op de moeilijk hoorbare ultra diepe klanken en de hoge tonen, wat wat energieker kan klinken maar ook snel je oren kan irriteren.

Ik lees dat die Bose koptelefoons vaak technische problemen hebben overigens.

[ Bericht 17% gewijzigd door ToT op 30-01-2021 14:23:09 ]
pi_197723832
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 14:00 schreef ToT het volgende:

[..]

Okee, extra onderzoek doen is sowieso verstandig! :Y
Kijken of je nog wat vergelijkingen tussen die 2 kunt vinden op andere websites.
Misschien dat Mediamarkt beiden op voorraad heeft en je ze beiden ter plekke kunt beluisteren (als je kunt wachten tot de winkels weer open gaan?)

Ah, filmpjes gevonden:


En verder: https://www.soundguys.com(...)ny-wh-1000xm4-38404/
Ik lees dat je met de Sony minder hoeft te klooien met equalizers om lekker geluid te hebben, maar beiden hebben erg goed geluid. Bose heeft iets meer nadruk op de moeilijk hoorbare ultra diepe klanken en de hoge tonen, wat wat energieker kan klinken maar ook snel je oren kan irriteren.

Ik lees dat die Bose koptelefoons vaak technische problemen hebben overigens.
Dus het is nu kiezen tussen meer bas of een betere sound stage. Ik vind eigenlijk beide wel fijn. Mij lijkt een betere sound stage wel beter. De video zei ook dat de bas op de sony je hoofd laat trillen, ik houd van bas maar heb liever niet te veel
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 15:24:50 #53
74056 crew  ToT
pi_197723865
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 15:22 schreef FRIESLANDbovenalles het volgende:

[..]

Dus het is nu kiezen tussen meer bas of een betere sound stage. Ik vind eigenlijk beide wel fijn. Mij lijkt een betere sound stage wel beter. De video zei ook dat de bas op de sony je hoofd laat trillen, ik houd van bas maar heb liever niet te veel
Ik zou zeggen: koop die Sony bij een online winkel waar je ook gratis kunt retourneren. Ik denk dat je er absoluut geen spijt van zult krijgen, maar het is altijd wel goed om een optie voor terug sturen te hebben.
Ik wilde ooit een keer een andere high-end koptelefoon kopen (kan zo snel ff niet op de naam komen), maar heb er toen van af gezien omdat de enige winkel in Nederland die het verkocht (in Arnhem) geen retourproducten aannam wegens hygiëne-redenen. Mad dogs, geloof ik. En dan weer zwaar getunede versies.
pi_197737610
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 15:24 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: koop die Sony bij een online winkel waar je ook gratis kunt retourneren. Ik denk dat je er absoluut geen spijt van zult krijgen, maar het is altijd wel goed om een optie voor terug sturen te hebben.
Ik wilde ooit een keer een andere high-end koptelefoon kopen (kan zo snel ff niet op de naam komen), maar heb er toen van af gezien omdat de enige winkel in Nederland die het verkocht (in Arnhem) geen retourproducten aannam wegens hygiëne-redenen. Mad dogs, geloof ik. En dan weer zwaar getunede versies.
Ik ga zeker voor de sony's. Of de xm3 of de xm4. Ik heb nog wat video's zitten kijken en ben bij deze videos: en echt verbaasd hoeveel beter de sony's klinken bij de audio test. Nu is dit natuurlijk opgenomen en weer door mij op andere koptelefoons geluisterd maar ik vind de sony toch veel mooier klinken. Die bas doet het hem toch echt en hoewel de middentonen beter zouden zijn op de bose vind ik de treble en middentonen echt heel irritant op de bose
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 31 januari 2021 @ 09:27:47 #55
74056 crew  ToT
pi_197739097
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 01:46 schreef FRIESLANDbovenalles het volgende:

[..]

Ik ga zeker voor de sony's. Of de xm3 of de xm4. Ik heb nog wat video's zitten kijken en ben bij deze videos: en echt verbaasd hoeveel beter de sony's klinken bij de audio test. Nu is dit natuurlijk opgenomen en weer door mij op andere koptelefoons geluisterd maar ik vind de sony toch veel mooier klinken. Die bas doet het hem toch echt en hoewel de middentonen beter zouden zijn op de bose vind ik de treble en middentonen echt heel irritant op de bose
Prima keuze! ^O^

Ja de M3 is sowieso geweldig, en je moet zelf ff kijken of je het extra geld voor de M4 wil uitgeven. Die is wel duidelijk beter, maar ligt ook boven je budget. Maar als je toch al aan een extra versterkertje zat te denken, kun je dat aan je budget toevoegen voor de M4.
En deze koptelefoons hebben een ingebouwde mic (geen goede), dus heb je geen game-headset meer nodig.
Eventueel 6 euro of zo uitgeven voor een splitser en een lavalier mic en dan heb je ook goed microfoongeluid bij het gamen. :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 31 januari 2021 @ 09:33:15 #56
74056 crew  ToT
pi_197739142
Overigens zie ik dat die 2 Sony's in die filmpjes vergeleken worden met de Bose 700, maar de Quietcomfort was toch een ander model? De 35 II of zo?
  zondag 31 januari 2021 @ 11:42:51 #57
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_197740903
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:46 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik heb ooit een Teufel gehad, maar dat had echt een extreem vlak geluid. Niet muzikaal, erg saai.
Voelde ook erg goedkoop van kwaliteit aan. Maar misschien dat het tegenwoordig wel beter is?
De Supreme on die ik nu heb is bedraad een aardige koptelefoon, maar via BT is het een superding.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 31 januari 2021 @ 12:05:40 #58
74056 crew  ToT
pi_197741267
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 11:42 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

De Supreme on die ik nu heb is bedraad een aardige koptelefoon, maar via BT is het een superding.
Dat ziet er ook een stuk professioneler uit dan het ding wat ik toen gekocht had. :)
pi_197741579
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 09:33 schreef ToT het volgende:
Overigens zie ik dat die 2 Sony's in die filmpjes vergeleken worden met de Bose 700, maar de Quietcomfort was toch een ander model? De 35 II of zo?
Klopt ja, de quietcomfort 35II is een model uit 2018
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 31 januari 2021 @ 12:30:24 #60
74056 crew  ToT
pi_197741653
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 12:25 schreef FRIESLANDbovenalles het volgende:

[..]

Klopt ja, de quietcomfort 35II is een model uit 2018
Ahhh okee. :)

Anyway, ik denk inmiddels echt dat 1 van die 2 Sony's de keuze zouden moeten worden. Als je het geld er voor over hebt zou ik dan voor de M4 gaan. :)

Of je kunt dit ff in reserve zetten en je nog weer helemaal ergens anders oriënteren. Misschien op Marktplaats kijken naar 2e handse die in jouw budget vallen en kijken wat daar de oorspronkelijke nieuwwaarde van was en je daar weer verder in verdiepen. Dan is ineens nog weer veel meer mogelijk natuurlijk.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 31 januari 2021 @ 12:32:18 #61
74056 crew  ToT
pi_197741683
Bijvoorbeeld:

https://www.marktplaats.n(...)html?previousPage=lr

https://www.marktplaats.n(...)html?previousPage=lr

(Alleen is die 660 weer open, en dus niet ideaal voor buiten of op school.)
  dinsdag 2 februari 2021 @ 08:54:30 #62
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_197773636
Effe nog over de BT codecs, die moeten wel door beide zijdes worden ondersteunt, anders kom je alsnog op een lagere niet HD codec uit. Want de standaard, die ondersteunen alle BT apparaten die audio doen. Maar bv AptX wordt lang niet door alles ondersteund. het is verre van standaard. Sony heft zijn eigen codecs en zo zijn er nog wel meer. Je moet dus ook kijken naar wat heb je nu, wat onderstuent dat en kan je dat aanpassen.

Ik heb indertijd elijkeen apart kastje gekocht om bedraad aan te sluiten op de TV die dus ook AptX ondersteund. Want anders had ik nog niets.

En ik vraag mij altijd af of je het verschil echt gaat horen tussen de een en de ander. het gaat soms om maar zulke kleine verschillen. problem is dat je in deze tijd niet effe makkelijk kan gaan luisteren.......Want dan hoor je vanzelf wat je fijn vind (klank is soms ook een kwestie van mening)
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_197779524
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 08:54 schreef HMS het volgende:
Effe nog over de BT codecs, die moeten wel door beide zijdes worden ondersteunt, anders kom je alsnog op een lagere niet HD codec uit. Want de standaard, die ondersteunen alle BT apparaten die audio doen. Maar bv AptX wordt lang niet door alles ondersteund. het is verre van standaard. Sony heft zijn eigen codecs en zo zijn er nog wel meer. Je moet dus ook kijken naar wat heb je nu, wat onderstuent dat en kan je dat aanpassen.

Ik heb indertijd elijkeen apart kastje gekocht om bedraad aan te sluiten op de TV die dus ook AptX ondersteund. Want anders had ik nog niets.

En ik vraag mij altijd af of je het verschil echt gaat horen tussen de een en de ander. het gaat soms om maar zulke kleine verschillen. problem is dat je in deze tijd niet effe makkelijk kan gaan luisteren.......Want dan hoor je vanzelf wat je fijn vind (klank is soms ook een kwestie van mening)
ik heb een beetje zitten te kijken en kan via ontwikkelaars instellingen Aptx en andere codecs selecteren op mijn s10plus. maar ik lees op sommige forums dat dit niet werkt en de codecs automatisch overschakelen naar de standaard codec zodra je een koptelefoon koppelt
  dinsdag 2 februari 2021 @ 21:00:13 #64
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_197786610
Op ibood staat de bose QC35 nu voor een goeie prijs
pi_197787164
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 10:21 schreef ToT het volgende:

Dit is trouwens ook een goede klassieker: https://www.coolblue.nl/p(...)-ath-m50x-zwart.html
_O_

Deze heb ik. Geweldige sound!
Eens kijken
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 2 februari 2021 @ 21:53:32 #66
74056 crew  ToT
pi_197788250
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:20 schreef Maharski het volgende:

[..]

_O_

Deze heb ik. Geweldige sound!
Ik heb hem al wel vaker geadviseerd in de loop der jaren! :D

Hoe is het met de middentonen ervan? :)
pi_197807115
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 21:53 schreef ToT het volgende:
Ik heb hem al wel vaker geadviseerd in de loop der jaren!

Hoe is het met de middentonen ervan?
Naar mijn idee prima. Maar de koptelefoon is erg neutraal van zichzelf m.i. Dat vind ik doorgaans wel een tikkie saai. Maar gelukkig staan dat soort headphones voor absolute topkwaliteit, en kun je de sound naargelang daarvan naar een hoger plan tillen met equalizers. B:)B

Als monitor-hp's: top!
als hifi bedoelde headphone: tikkie saai, maar ultra versatile! Onbeperkend coole sound mee te creëren, met heel eenvoudige ingrepen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Maharski op 04-02-2021 00:38:28 ]
Eens kijken
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:56:32 #68
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_197810267
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:41 schreef FRIESLANDbovenalles het volgende:

[..]

ik heb een beetje zitten te kijken en kan via ontwikkelaars instellingen Aptx en andere codecs selecteren op mijn s10plus. maar ik lees op sommige forums dat dit niet werkt en de codecs automatisch overschakelen naar de standaard codec zodra je een koptelefoon koppelt
Op https://www.aptx.com/product-listing?product_category=11&brand=52 zie ik de S10 dus niet staan, wel de S9 en lager. Gek maar waar.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')