abonnement Unibet Coolblue
pi_197671705
Ik heb deze situatie in m'n badkamer. Kan ik nu rechtstreeks de radiator op de leidingen aansluiten of moet ik nog een onderblok ofzo hebben? Ik heb zo'n evohomo thermostaat op iedere radiator en die zat bij de vorige radiator gewoon linksonder op dat dingetje, dus een aparte thermostaatkraan ofzo is toch niet nodig?

De radiator heeft een midden aansluiting en ze komen aan de buitenkant uit de muur, daar is nu sowieso niets meer aan te doen. Maar wat is dan de mooiste oplossing?



Facts don't care about your feelings
pi_197671972
Dit is wel ultiem klote betegeld zeg. Scheef, slechte voegen, lelijke kit? rand, niet lekker uitgelijnd.

Is dit een nieuwe klus? Zou hier echt niet akkoord mee gaan.
  Moderator woensdag 27 januari 2021 @ 19:30:40 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_197678894
Ik zou geen slimme radiatorkraan in die vochtige ruimte zetten als je niet zeker weet dat de batterijen niet gaan corroderen..
dag
pi_197679725
Een echt mooie oplossing wordt lastig.

Je kunt de leidingen direct aansluiten op je radiator en de EVO knop die je al hebt terug plaatsen.


Alternatief is huidige ventielen eraf, onderblok op de radiator en daarop aansluiten. Dan komt je thermostaat daar weer op.

Je leidingwerk van de huidige naar de nieuwe plek wordt hoe dan ook niet zo mooi.

Het mooiste is wellicht gewoon een andere radiator.
Laat die handjes wapperen!
pi_197685870
quote:
80s.gif Op woensdag 27 januari 2021 18:22 schreef F.Sinatra het volgende:
Dit is wel ultiem klote betegeld zeg. Scheef, slechte voegen, lelijke kit? rand, niet lekker uitgelijnd.

Is dit een nieuwe klus? Zou hier echt niet akkoord mee gaan.
Is inderdaad matig, ben er nog over in discussie.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 19:30 schreef Vonkenboer het volgende:
Moet daar geen onderblok in ?
Dat is dus mijn vraag :P

quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 00:34 schreef Peter het volgende:
Ik zou geen slimme radiatorkraan in die vochtige ruimte zetten als je niet zeker weet dat de batterijen niet gaan corroderen..
Die heeft er al langer dan twee jaar zonder problemen gezeten.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 06:30 schreef Gieliovd het volgende:
Een echt mooie oplossing wordt lastig.

Je kunt de leidingen direct aansluiten op je radiator en de EVO knop die je al hebt terug plaatsen.

Alternatief is huidige ventielen eraf, onderblok op de radiator en daarop aansluiten. Dan komt je thermostaat daar weer op.

Je leidingwerk van de huidige naar de nieuwe plek wordt hoe dan ook niet zo mooi.

Het mooiste is wellicht gewoon een andere radiator.
En dan zou ik een radiator moeten kiezen waarin de aansluitingen linksonder en rechtsonder zitten? Het liefst op dezelfde afstand als die uit de muur komen?
Facts don't care about your feelings
pi_197686381
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:58 schreef YoshiBignose het volgende:
En dan zou ik een radiator moeten kiezen waarin de aansluitingen linksonder en rechtsonder zitten? Het liefst op dezelfde afstand als die uit de muur komen?
Yes. Overigens zal die kans klein zijn. Ik heb dit plm. bij de hand gehad, alleen zaten de CV-pijpen in de hoek waar een kastje kwam te staan. Ik heb een handdoekradiator (fijn ding btw, bevalt 10x beter dan zo'n hoge platte), en met twee 15 mm pijpjes uit de hoek, de twee aansluitingen gerealiseerd. Overigens, iemand mauwde over oxidatie van een e-gestuurde kraan: heb ik geen last van, werkt prima behalve het batterijen vreten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_197687626
Ik mag hopen dat het tegelwerk opnieuw gedaan wordt. Dit is zo slecht gedaan, kan gewoon opnieuw. Kun je direct de leiding verleggen in de muur tot onder de radiator, dan een onderblokje en je radiator in.
pi_197692574
Oh 😣. Welke beunhaas heeft dit uitgevoerd (Nu hoop ik echt dat je dit niet zelf gedaan hebt!)? Geen uitlijning, hatelijke kitvoegen. Dit zou door mij sowieso geweigerd worden. Onderblok lijkt mij de meest eenvoudige oplossing.
pi_197694355
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:58 schreef YoshiBignose het volgende:

En dan zou ik een radiator moeten kiezen waarin de aansluitingen linksonder en rechtsonder zitten? Het liefst op dezelfde afstand als die uit de muur komen?
Ja kan deze terug? Het is veel mooier om iets op exact die maat te kiezen.

Moet ie echt op deze aansluitingen dan:
Cv aftappen. De kranen van de witte pex leiding draaien. Een knie 16x2.0 knel of pers op de leiding zetten.
Een onderblok op de radiator met 16x2.0 klemset.
En dan de leiding mooi buigen en aansluiten op de knieën uit de muur.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')